Hankintayksikkö hankkii asiantuntijatyötä kuntien ja kuntayhtymien aiemmin käytössä olleiden potilas- ja asiakastietojärjestelmien (Effica) tietopoimintaan arkistointia varten näiden potilas- ja asiakastietojärjestelmien toimittajalta TietoEvry Oy:ltä, Kelan Kanta-palveluihin pitkäaikaissäilytykseen siirtämisen mahdollistamiseksi. Hyvinvointialue on aloittanut toimintansa 1.1.2023 jolloin hyvinvointialueen vastuisiin ja velvoitteisiin ovat siirtyneet aiempien organisaatioiden sosiaali- ja terveydenhuollon palveluissa syntyneet tietoaineistot. Hankinnan kohteena on aiempien kuntien ja kuntayhtymien eli entisten palveluiden järjestäjien käytössä olleiden potilastietojärjestelmien (Effica) tietopoiminnat, sillä järjestelmät sisältävät säilytysvelvollisuuden piirissä olevaa, edelleen potilaan hoidossa tarvittavaa potilastietoa. Potilashallinnollisten tietojen säilytysaika ei ole vielä umpeutunut. Sähköinen potilastieto on siirrettävä Kelan Kanta-palveluihin pitkäaikaissäilytykseen. Tätä ennen tiedot on poimittava lähdejärjestelmästä Kanta-kelpoiseen muotoon. Poiminta ja tilaus kohdistuu seuraaviin tietoihin; - Seinäjoki Effica, määritellyt asiakaskohtaiset ja potilashallinnon tiedot - JIK Effica, määritellyt asiakaskohtaiset ja potilashallinnon tiedot - Kauhajoki määritellyt asiakaskohtaiset tiedot - Karijoki määritellyt asiakaskohtaiset tiedot - Ylihärmä määritellyt asiakaskohtaiset tiedot Hankinnan kokonaisarvo on 339 218,08 eur (alv 0 %), hankinnan ja toteutuksen sisältö on tarkennettu erikseen. Hankinta on osa välttämätöntä hyvinvointialueen lakisääteiseen rekisterinpitoon liittyvää arkistointityötä. Järjestelmän tietosisältö on hyvinvointialueen vastuulla ja se tulee pitkäaikaisarkistoida. Työ on tilattava alkuperäisen järjestelmän toimittajalta, jolla on poimintaan riittävä asiantuntijuus ja osaaminen tietokannan käsittelyyn. Ainoastaan järjestelmätoimittaja voi tehdä tietojärjestelmäänsä kohdentuvat poiminnan ja toisaalta omaa toteutukseen välttämättä tarvittavan osaamisen järjestelmän osalta. Aineisto tuotetaan asiakkaalle erikseen tarkemmin määritellyssä muodossa.
Lähde: Hilma
RVL Turun tukikohdan kehittäminen, Sähköurakka
RVL Turun tukikohdan kehittäminen, Sähköurakka Turun Vartiolentolaivue (VLLV) toimii Ruskon alueella Turun lentoaseman yhteydessä olevalla vuokra-alueella. Nykyinen tukikohtarakennus käsittää huolto- ja säilytystilat helikopteri- ja lentokonekalustolle sekä toimistotilat ja operatiivisen toiminnan tilat. Vuokra-alueeseen sisältyy rakennuksen pohjoispuolella kenttäalue, jolla sijaitsee helikopterien nousu/laskupaikat ja tankkauspiste. Kenttäalueen kautta on yhteys lentoaseman kiitotielle. Lisäksi rakennuksessa sijaitsee Rajavartiolaitoksen esikunnan (RVLE) länsialueen keskusvarasto.
Lentokonekalustoa ollaan uusimassa ja tukikohtarakennuksessa toteutetaan uuden kaluston vaatimat muutokset. Lisäksi nykyisen rakennuksen toimistotiloissa on todettu sisäilmaongelmia.
Hankkeessa nykyinen tukikohtarakennus puretaan lukuun ottamatta helikopterihallia/keskusvarastoa, joka peruskorjataan. Uudisrakentaminen sijoittuu säilyvän hallin länsipuolelle siten, että VLLV:n huolto- ja varastotilat sijoittuvat uuden ja vanhan hallin väliin. Toimisto- ja operatiiviset tilat sijoittuvat pääosin kahteen kerrokseen säilyvän hallin eteläsivulle. Keskusvarasto säilyy nykyisellä paikallaan säilyvän hallin itäpäässä. Kenttäalueella sijaitseva tankkauspiste uusitaan erillisenä hankkeena. Ajoneuvokatos etupihalla ja muut aluesuunnitelman mukaiset katokset sisältyvät hankkeeseen.
Alustavat laajuustiedot:
- Purkua noin 3320 k-m2,
- Uudisrakennus noin 4251 k-m2,
- Peruskorjattavaa osaa noin 2096 k-m2
- Valmiin rakennuksen kerrosala 6347 k-m2
- Valmiin rakennuksen kokonaisala 7023 k-m2
Hankkeen urakkamuotona on jaettu-urakka, jossa rakennusteknisten töiden urakoitsija toimii pääurakoitsijana ja päätoteuttajana. Sähkö-, ilmanvaihto-, putki- ja rakennusautomaatiourakat alistetaan pääurakoitsijalle.
Hankkeen ympäristö- ja energiatehokkuustavoitteiden määrittelyssä käytetään RTS-ympäristöluokitusjärjestelmää, jonka käyttö ja tarvittavien urakoitsijakohtaisten lisenssien hankinta kuuluu urakkaan. Urakoitsijoiden tulee huomioida RTS-ympäristötyökalun käyttö varsinaisessa tarjouksessaan.
Tarkempi hankinnan kuvaus on esitetty osallistumishakemuspyynnössä.,
Kipsit, lastat ja tuet
Sansia Oy kilpailuttaa osakkaidensa puolesta tarjouspyyntöasiakirjojen mukaisesti kipsaus, lastoitus ja tuet- tarvikkeita.
Hankinta on jaettu tarjouspyynnössä kuvatusti osa-alueisiin ja tarjousten vertailu sekä hankintapäätös tehdään osa-alueittain.
Sopimuksen kesto on kolme (3) vuotta sen voimaantulosta. Sopimusta on mahdollisuus jatkaa yhdellä (1) yhden (1) vuoden optiokaudella., 2. KIPSISIDOS MUOVI KOVA KIPSISIDOS MUOVI KOVA, 4. KOVAKIPSI LASIKUITU KOVAKIPSI LASIKUITU, 7. KIPSILASTA SYNTEETTINEN KIPSILASTA SYNTEETTINEN, 5. KIPSISIDOS KALKKI KIPSISIDOS KALKKI, 6. PUUKOMPOSIITTI KIPSIT PUUKOMPOSIITTI KIPSIT, 9. KIPSIPEHMUSTEET KIPSIPEHMUSTEET, 21. KIPSIKENGÄT KIPSIKENGÄT, 15. TARRA- JA NUKKANAUHAT TARRA- JA NUKKANAUHAT, 38. KÄDENKANNATTAJAT KÄDENKANNATTAJAT, 23. POST-OP KENKÄ POST-OP KENKÄ, 27. HIILIKUITUPOHJALLINEN MUOTOILTU HIILIKUITUPOHJALLINEN, 32. NILKKATUKI NILKKATUKI, 33. TARRAKIINNITTEISET PEHMEÄT TUET TARRAKIINNITTEISET PEHMEÄT TUET, 34. MONIKÄYTTÖINEN POLVITUKI MONIKÄYTTÖINEN POLVITUKI, 35. SÄÄDETTÄVÄ POLVITUKI SÄÄDETTÄVÄT POLVITUET, 37. PATELLATUKI PATELLATUKI, 40. OLKAVARREN MURTUMAORTOOSI OLKAVARREN MURTUMAORTOOSI, 17. LIIMASITEET LIIMASITEET, 18. LASTALEVY LASTALEVY, 44. EXTENSIOTUKI EXTENSIOTUKI, 41. KYYNÄRORTOOSI KYYNÄRORTOOSI, 14. KIPSIN REUNAPEHMUSTEET KIPSIN REUNAPEHMUSTEET, 26. SAAPASORTOOSIT SAAPASORTOOSIT, 42. LASTA RANNE LASTA RANNE, 43. LASTA SORMI LASTA SORMI, 29. POHJALLISMATERIAALI POHJALLISMATERIAALI, 19. KERTAKÄYTTÖISET KIPSISAKSET KERTAKÄYTTÖISET KIPSISAKSET, 1. KIPSISIDOS MUOVI KIPSISIDOS MUOVI, 3. PEHMYTKIPSI LASIKUITU PEHMYTKIPSI LASIKUITU, 8. KIPSILASTA KIPSILASTA KALKKI, 13. KIPSINALUSSUKAT KIPSINALUSSUKAT, 11. PEHMUSTE KIPSIN ALLE PEHMUSTEET, 22. KANTAKENKÄ KANTAKENKÄ, 48. SILIKONIPINTAISET VAAHTOSIDOKSET SILIKONIPINTAISET VAAHTOSIDOKSET, 45. KAULATUKI PEHMEÄ KAULATUKI PEHMEÄ, 46. KAULATUKI KOVA KAULATUKI KOVA, 47. KAULATUKI TRAKEASTOMIA AUKOLLA KAULATUKI TRAKEASTOMIA AUKOLLA, 20. MONIKÄYTTÖISET KIPSISAKSET MONIKÄYTTÖISET KIPSISAKSET, 24. KEVENNYSKENKÄ KEVENNYSKENKÄ, 25. KORKEAVARTINEN HOITOJALKINE KORKEAVARTINEN HOITOJALKINE, 30. KOROTUSPOHJA KOROTUSPOHJA, 12. ITSELIIMAUTUVA PEHMUSTEMATERIAALI ITSELIIMAUTUVA PEHMUSTEMATERIAALI, 31. KANTAKOROTUSKIILA KANTAKOROTUSKIILA, 10. KIPSINALUSVANU STERIILI KIPSINALUSVANU STERIILI, 16. KÄYTTÖVALMIS TARRANAUHA KÄYTTÖVALMIS TARRANAUHA, 39. SISARLENKIT SISARLENKIT, 28. HIILIKUITUPOHJALLINEN MUOTOILEMATON HIILIKUITUPOHJALLINEN MUOTOILEMATON, 49. KUITUKANKAINEN SILIKONIKIINNYTSSIDOS KUITUKANKAINEN SILIKONIKIINNYTSSIDOS, 36. SÄÄDETTÄVÄ POLVITUKI, MONIKÄYTTÖINEN SÄÄDETTÄVÄ POLVITUKI, MONIKÄYTTÖINEN,
RVL Turun tukikohdan kehittäminen, Rakennusurakka (Pääurakka)
RVL Turun tukikohdan kehittäminen, Rakennusurakka (Pääurakka) Turun Vartiolentolaivue (VLLV) toimii Ruskon alueella Turun lentoaseman yhteydessä olevalla vuokra-alueella. Nykyinen tukikohtarakennus käsittää huolto- ja säilytystilat helikopteri- ja lentokonekalustolle sekä toimistotilat ja operatiivisen toiminnan tilat. Vuokra-alueeseen sisältyy rakennuksen pohjoispuolella kenttäalue, jolla sijaitsee helikopterien nousu/laskupaikat ja tankkauspiste. Kenttäalueen kautta on yhteys lentoaseman kiitotielle. Lisäksi rakennuksessa sijaitsee Rajavartiolaitoksen esikunnan (RVLE) länsialueen keskusvarasto.
Lentokonekalustoa ollaan uusimassa ja tukikohtarakennuksessa toteutetaan uuden kaluston vaatimat muutokset. Lisäksi nykyisen rakennuksen toimistotiloissa on todettu sisäilmaongelmia.
Hankkeessa nykyinen tukikohtarakennus puretaan lukuun ottamatta helikopterihallia/keskusvarastoa, joka peruskorjataan. Uudisrakentaminen sijoittuu säilyvän hallin länsipuolelle siten, että VLLV:n huolto- ja varastotilat sijoittuvat uuden ja vanhan hallin väliin. Toimisto- ja operatiiviset tilat sijoittuvat pääosin kahteen kerrokseen säilyvän hallin eteläsivulle. Keskusvarasto säilyy nykyisellä paikallaan säilyvän hallin itäpäässä. Kenttäalueella sijaitseva tankkauspiste uusitaan erillisenä hankkeena. Ajoneuvokatos etupihalla ja muut aluesuunnitelman mukaiset katokset sisältyvät hankkeeseen.
Alustavat laajuustiedot:
- Purkua noin 3320 k-m2,
- Uudisrakennus noin 4251 k-m2,
- Peruskorjattavaa osaa noin 2096 k-m2
- Valmiin rakennuksen kerrosala 6347 k-m2
- Valmiin rakennuksen kokonaisala 7023 k-m2
Hankkeen urakkamuotona on jaettu-urakka, jossa rakennusteknisten töiden urakoitsija toimii pääurakoitsijana ja päätoteuttajana. Sähkö-, ilmanvaihto-, putki- ja rakennusautomaatiourakat alistetaan pääurakoitsijalle.
Hankkeen ympäristö- ja energiatehokkuustavoitteiden määrittelyssä käytetään RTS-ympäristöluokitusjärjestelmää, jonka käyttö ja tarvittavien urakoitsijakohtaisten lisenssien hankinta kuuluu urakkaan. Urakoitsijoiden tulee huomioida RTS-ympäristötyökalun käyttö varsinaisessa tarjouksessaan.
Tarkempi hankinnan kuvaus on esitetty osallistumishakemuspyynnössä.,
Kärppäkoski-Prinkkilä rata- ja rakentamissuunnittelu
Kärppäkoski-Prinkkilä rata- ja rakentamissuunnittelu Työ sisältää rata- ja rakentamissuunnitelmien laatimisen seuraavien tasoristeysten poistoista:
- Kärppäkoski (ALV /07), Ojanperä (ALV /06), Pajula (ALV /05) ja Prinkkilä (ALV /04)
Lisäksi toimeksiantoon kuuluu:
- Kuuselan (NII /01) ja Kuorasjärven (SM /04) tasoristeysten poiston ratasuunnittelu
- Kallion (TÖ /04) tasoristeyksen näkemäleikkauksen rakentamissuunnittelu
- Tarvittavien maaperä- ja laboratoriotutkimusten sekä maastomallimittausten ohjelmointi ja suorittaminen
Toimeksianto on osa Tasoristeysten poisto ja parantaminen -hanketta. Toimeksianto koskee Alavudella sijaitsevien tasoristeysten poistamisen rata- ja rakentamissuunnittelua, jossa lähtökohtana on suunnitella poistuville tasoristeyksille korvaavat tieyhteydet ja parantaa nykyisiä.
Toimeksiantoon sisältyy optiona Lapuanjoen ylittävän sillan rata- ja rakentamissuunnittelu muiden suunnitelmien yhteensovitus ja vesistösillan edellyttämien lupa-asiakirjojen laadinta huomioiden.,
Markkinointi- ja viestintäpalveluiden puitejärjestely Työterveyslaitokselle
Työterveyslaitos kilpailuttaa markkinointi- ja viestintäpalveluiden puitejärjestelyn ja pyytää tarjoustanne tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti.
Sopimus on voimassa kaksi vuotta, jonka jälkeen tilaajalla on oikeus jatkaa sopimusta kahden vuoden pituisella optiokaudella.
Koko sopimuskausi voi siten olla enintään voimassa 2 + 2 vuotta.
Puitejärjestelyn ennakoitu arvo koko sopimuskaudelta on 6 360 000 € (ilman arvonlisäveroa).
Osa-aluekohtaiset ennakoidut arvot ovat seuraavat:
1. Markkinoinnin ja viestinnän suunnittelu ja toteutus: 3 280 000 € (ilman arvonlisäveroa laskettuna).
2. Monikanavainen mainonta: 1 500 000 € (ilman arvonlisäveroa laskettuna). Ei sisällä pääasiassa kaikkea läpilaskutettavaa mediabudjettia.
3. Markkinoinnin automaation strateginen konsultointi ja toteutus: 320 000 € (ilman arvonlisäveroa laskettuna).
4. Markkinoinnin strateginen konsultointi: 380 000 € (ilman arvonlisäveroa laskettuna).
5. Viestinnän strateginen konsultointi: 880 000 € (ilman arvonlisäveroa laskettuna)., OSA 1: Markkinoinnin ja viestinnän suunnittelu ja toteutus Hankinnan kohteena ovat perinteisen ja digitaalisen viestinnän ja markkinoinnin palvelut. Osa-alueeseen valitaan kolme toimittajaa.
Työterveyslaitoksen markkinoinnin ja viestinnän yksikössä työskentelee noin kolmekymmentä markkinoinnin ja viestinnän ammattilaista. Vastaamme kohderyhmälähtöisestä tutkimus- ja työelämäviestinnän, liiketoiminnan ja asiakasmarkkinoinnin sekä brändimarkkinoinnin ja työyhteisöviestinnän suunnittelusta ja toteutuksesta. Tiimimme toteuttaa ja suunnittelee kanavariippumatonta viestintää ja markkinointia monin eri keinoin tutkimustulosten yleistajuistamisesta ja ajankohtaisviestinnästä graafiseen suunnitteluun sekä markkinoinnin automaatiokampanjoiden suunnitteluun ja toteutukseen.
Tutkimus- ja työelämäviestintä toteutuu suurelta osin erinäisten hankkeiden kautta. Työterveyslaitos voi saada rahoitusta eri tahoilta tutkimusta varten, ja näissä tutkimushankkeissa määritellään erikseen kullekin hankkeelle sopivimmat viestinnälliset toimenpiteet. Toimittajilta ostettavien palveluiden laajuus ja yksityiskohdat ovat riippuvaisia rahoituksen toteutumisesta. Lisäksi toteutamme Työterveyslaitoksen omiin vaikuttamistavoitteisiin nivoutuvia viestintätoimia, kuten yleistajuisia materiaaleja tai tiedon visualisointeja eri kohderyhmille.
Liiketoiminnan ja asiakasmarkkinoinnin osalta markkinoinnin toimenpiteitä määritetään kulloinkin voimassa olevan markkinointisuunnitelman kautta. Tärkeimpänä tavoitteena on tukea liiketoimintaa luomalla kysyntää ja kasvattamalla nykyisiä asiakkuuksia asiakaskeskeisen markkinoinnin keinoin. Keinovalikoimassa korostuvat erityisesti taktiset ja operatiiviset toimenpiteet. Tärkeimpiä tarpeitamme näihin liittyen ovat muun muassa markkinointikampanjat, digitaalinen mainonta, asiakastarinat sekä monipuolinen sisällöntuotanto eri kanaviin.
Odotamme kumppaniksemme toimittajaa, joka suunnittelee ja toteuttaa vaikuttavaa, tuloksellista, kustannustehokasta ja monikanavaista markkinointia ja viestintää ja vastaa tarvittaessa mediaostojen ja mainonnan koordinoinnista pääasiassa yhteistyössä osan 2 toimittajien tai muiden alihankkijoiden kanssa. Keskeisiä tarpeita ovat muun muassa:
• Yhteistyö projektien ja kampanjoiden viestinnässä ja markkinoinnissa: toimenpiteiden ja sisältöjen suunnittelu, konseptointi ja/tai tuotanto kohderyhmälähtöisesti liiketoiminnan ja asiakasmarkkinoinnin, tutkimus- ja työelämäviestinnän, brändimarkkinoinnin ja työyhteisöviestinnän tarpeiden pohjalta.
• Graafinen suunnittelu ja/tai taitto (esimerkiksi kuvitustyö, digitaaliset oppaat ja esitteet, infografiikka, Office-pohjat ja -toteutukset)
• Videoiden ja animaatioiden suunnittelu ja tuotanto
• Suunnitelmien ja konseptien tuotanto yhteistyössä Asiakkaan ja tarvittaessa muiden puitetoimittajien kanssa
• Tekstien sisällöntuotanto ja editointi (tutkimusviestintä) ja copywriting (markkinoinnillinen), OSA 2: Monikanavainen mainonta Hankinnan kohteena on perinteinen ja digitaalinen mainonta. Osa-alueeseen valitaan 2 toimittajaa.
Työterveyslaitoksen markkinoinnin ja viestinnän yksikössä on mainontaan syventyneitä osaajia, joiden tehtävänä on toteuttaa tuloksellista mainontaa sosiaalisen median maksettujen alustojen (esimerkiksi LinkedIn, Facebook, Instagram, YouTube, Twitter ja TikTok) ja muiden mainosverkostojen (esimerkiksi Sanoma Ads, Google Ads, Strossle, Readpeak) kautta. Tarpeet mainontaan syntyvät muiden hankinnan osien toimittajien, tai asiakkaan suunnitelmien pohjalta.
Kampanjan tavoitteen mukaan mainonta saattaa olla esimerkiksi myyntiin tai liidien keruuseen tähtäävää, tai yhteiskunnallisen vaikuttamisen agendan perille saattamista. Tärkeää on kuitenkin asiakaskeskeisyys ja tuloksellisuus, oli kohderyhmä sitten liiketoiminnallinen tai esimerkiksi tutkimusviestintään painottuva. Mainonnan toteutus saattaa olla pitkän tähtäimen jatkuvaa mainontaa nivoutuen sisältöstrategioihimme, tai kampanjaluonteista.
Toimittajan tulee proaktiivisella otteella toteuttaa sekä suurempia että pienempiä maksetun mainonnan kampanjoita, sekä sparrailla ja tukea yksikkömme mainontaa tekeviä henkilöitä matalalla kynnyksellä. Etsimme aktiivisesti uusia keinoja tavoittaa kohdeyleisömme, joten odotamme toimittajalta vahvaa mainonnan kentän ja sen muutosten ymmärrystä. Mainonnan osalta meille on ensisijaisen tärkeää aktivoida kohdeyleisöä sen sijaan että tavoittelisimme pelkästään näyttökertoja ja klikkejä.
Toimittaja suunnittelee ja toteuttaa vaikuttavaa, tuloksellista, kustannustehokasta ja monikanavaista mainontaa joko muiden hankinnan osien toimittajien, tai asiakkaan suunnitelmien pohjalta. Vastuullinen ja kestävä mainonnan toteuttaminen on keskeistä. Keskeisiä tarpeita ovat muun muassa:
• Kanavariippumaton, strateginen digitaalinen ja perinteinen mainonta (esimerkiksi retargeting, ohjelmallinen ostaminen, kampanjat, jatkuva mainonta, hakukonemarkkinointi, some-mainonta, printtimainonta)
• Hakusanamainonnan ja some-mainonnan sparraus, konsultointi, kanavasuunnittelu ja mainonnan strateginen suunnittelu
• Tulosten ja tehokkuuden mittaaminen ja analysointi, OSA 3: Markkinoinnin automaation strateginen konsultointi ja toteutus Hankinnan kohteena on markkinoinnin automaatiojärjestelmän (Hubspot) hyödyntämisen strateginen konsultointi, suunnittelu ja toteutus. Osa-alueeseen valitaan 1 toimittaja.
Työterveyslaitoksessa on vuodesta 2016 lähtien käytetty Hubspot-järjestelmää. Käytössämme on Hubspot Marketing Hub Enterprise. Meillä on laajat asiakasrekisterit, joita olemme hyödyntäneet erityisesti sähköpostimarkkinoinnissa. Meillä on pienimuotoisia kohderyhmäkohtaisia automaatiopolkuja, mutta systemaattinen hyödyntäminen vielä puuttuu. Viestinnän ja markkinoinnin yksikössä Hubspotin pääkäyttäjiä on kaksi ja monella muulla on perustason osaamista. Meillä on lisäksi yksi Salesforcen pääkäyttäjä, joka työskentelee aktiivisesti Hubspotin ja Salesforcen välillä. Hubspotin ja Salesforcen välinen integraatio on kohtalaisen hyvä, mutta siinä on vielä paljon kehitettävää, sekä teknisesti että strategisesti.
Tarvitsemme markkinoinnin automaation strategisen konsultoinnin toimittajalta osaamista viedä tekemistämme entistä asiakaskeskeisemmäksi ja tuloksekkaammaksi, joka huomioi erilaiset kohderyhmämme ja heidän erilaiset ostopolkunsa vaiheet B2B-liiketoiminnassa. Kumppani tukisi meitä myös Hubspotin integroimisessa osaksi sekä myynnin prosesseja (Salesforce ja myynnin pipeline), että markkinoinnin jatkuvaa tekemistä ja kampanjoita.
Etsimme strategista kumppania, joka ammattitaidolla ja proaktiivisuudella tunnistaa kehityskohteita automaation hyödyntämisessä ja osaa ehdottaa sekä toteuttaa ratkaisuja näihin ongelmiin.
Keskeisiä tarpeita ovat muun muassa:
• Markkinoinnin automaation strateginen konsultointi (esim. markkinoinnin automaation tehokas hyödyntäminen, liidipolkujen rakentaminen, liidien generointi ja jalostaminen, myynnin ja markkinoinnin yhteistyö, segmentointi)
• Tekninen suunnittelu, toteutus ja käyttöönotot (esim. uudet ominaisuudet, integraatiot)
• Kampanjoiden, jalostusohjelmien sekä myynnin ohjelmien suunnittelu ja toteutus markkinoinnin automaatiolla sekä muissa medioissa ja/tai teknisillä alustoilla
• Pohjien (template) suunnittelu, toteutus ja uudistaminen (sähköposti- ja landingpage -pohjat)
• Hubspot- analytiikan mittaamisen ja raportoinnin konsultointi, suunnittelu ja toteutus (esim. liidiprosessin mittaaminen alusta loppuun, ROI analyysit, lead scoring mallit), OSA 4: Markkinoinnin strateginen konsultointi Hankinnan kohteena on Työterveyslaitoksen liiketoiminnan markkinoinnin strateginen konsultointi. Osa-alueeseen valitaan 1 toimittaja.
Odotamme toimittajasta konsultoivaa yhteistyökumppania Työterveyslaitoksen liiketoiminnan markkinointitiimille. Tarpeita voivat olla esimerkiksi:
• B2B-markkinoinnin strateginen konsultointi
• Asiakaskeskeisyyden kehittäminen, joka tuottaa mitattavia tuloksia
• Myynnin ja markkinoinnin yhteistyön kehittäminen
• Sisältö- ja kanavastrategioiden suunnittelu ja implementointi
• Monimutkaisten ja pitkien ostopolkujen hallinta palveluliiketoiminnassa
• Markkinoinnin benchmarking, kilpailija-analyysit ja markkina-analyysit
• Prosessien, toimintojen, toimintamallien, johtamis- ja ohjausmallien, palveluiden ja asiakaskokemuksen kehittäminen markkinoinnin näkökulmasta
Olemme aloittaneet merkittävää muutosta liiketoimintojen markkinoinnin kehittämisessä, joka on laaja ja hitaasti etenevä kokonaisuus. Tämä vaatii ymmärrystä Työterveyslaitoksen yhteiskunnallisesta roolista, monimutkaisesta toimintaympäristöstämme ja eri kohderyhmistämme, jotka risteävät osin myös maksuttoman toimintamme kohderyhmien kanssa. Liiketoiminnan kohderyhmiin kuuluvat muun muassa HR- ja työsuojeluammattilaiset, insinööritoimistot ja työterveyshuollot.
Palveluliiketoiminnassamme ostopolut ovat usein hyvin pitkät ja monimutkaiset. Tämä edellyttää toimittajalta kokemusta vastaavista organisaatioista, joilla on laajat ja toisistaan poikkeavat kohderyhmät erilaisine ostopolkuineen. Toimittajalla on oltava myös kokemusta myynnin ja markkinoinnin yhteistyön kehittämisestä ja ratkaisuista.
Olemme aloittaneet sisältöstrategiatyön, ja tässä tarvitsemme kumppanin apua sen edelleen kehittämisessä tukemaan Työterveyslaitoksen liiketoimintojen strategiaa., OSA 5: Viestinnän strateginen konsultointi Hankinnan kohteena on Työterveyslaitoksen viestinnän ja vaikuttamisen toimenpiteiden ja kehittämisprojektien strateginen konsultointi – ja tarvittaessa kokonaisuuksien tuotanto. Osa-alueeseen valitaan 2 toimittajaa.
Toimittaja toimii konsultoivana yhteistyökumppanina Työterveyslaitoksen viestintätiimille. Tarpeita voivat olla esimerkiksi:
• Päättäjäviestinnän ja yhteiskunnallisen vaikuttamisen konsultointi
• Mediaviestinnän konsultointi
• Tutkimusviestinnän konsultointi
• Viestinnän koulutukset ja yhteiskunnallisen vaikuttamisen koulutukset ja työpajat
• Brändin kehittämisen, maineenhallinnan ja kriisiviestinnän konsultointi
• Sosiaalisen median vaikuttajamarkkinoinnin konsultointi tutkimus- ja työelämäviestinnän näkökulmasta
Toimittajilta ostettavien palveluiden laajuus ja yksityiskohdat ovat riippuvaisia hanke- ja ohjelmarahoitusten toteutumisesta.
Viestinnän strategisen konsultoinnin Toimittajalta odotetaan vahvaa ymmärrystä yhteiskunnallisen päätöksenteon mekanismeista ja tutkimustiedolla vaikuttamisesta. Toimittajalla tulee olla osaamista ja näyttöjä siitä, miten viestinnän ja vuorovaikutuksen keinoin vaikutetaan käyttäytymiseen ja asenteisiin. Konsultoinnin aiheena voi olla esimerkiksi se, miten uusia toimintamalleja levitetään ja juurrutetaan suomalaiseen työelämään ja hyvinvointialueille. Toimittaja tukee Tilaajaa tarvittaessa myös sisältöjen suunnittelussa ja tuotannossa.
Toimittajalta odotetaan näkemystä monenlaisten, haastavienkin, kohderyhmien tavoittamisesta muuttuvassa mediaympäristössä ja sidosryhmä- ja päättäjäverkostoissa. Olennaista on sekä mediatoimijoiden että sosiaalisen median vaikuttajamarkkinoinnin kentän tunteminen ja näkemys niiden hyödyntämisestä työelämä- ja tutkimusviestintään.
Toinen konsultoinnin osa-alue on Työterveyslaitoksen henkilöstön viestintä- ja vaikuttamisosaamisen kasvattaminen. Toimittajalta odotetaan kokemusta innostavien koulutusten ja esimerkiksi sidosryhmätyöpajojen vetämisestä joko etänä, läsnä tai hybridinä. Koulutuksissa on tärkeää pystyä räätälöimään sisällöt sopimaan yhteen Työterveyslaitoksen olemassa oleviin käytäntöihin. Koulutukset voivat koskea yhteiskunnallisen vaikuttamisen lisäksi esimerkiksi kriisiviestintää, työyhteisöviestintää tai vastuullisuusviestintää.,
VEEB – Prosessipumput
VEEB - Prosessipumput Vantaan Energian Oy:n tavoitteena on fossiiliton energiantuotanto vuoteen 2026 mennessä ja hiilinegatiivinen vuoteen 2030 mennessä. Osana strategiaa Vantaan Energia Oy on rakentamassa uutta kaukolämmön tuotantokapasiteettia Vantaan Martinlaakson voimalaitosalueelle. Uusi kapasiteetti koostuu 60 MW kuumavesisähkökattilasta, 15 000 m3 kaukolämpöakusta sekä tarvittavista palvelevista apulaitteista ja järjestelmistä. Projekti on nimetty VEEB-projektiksi. Uusi rakennettava kapasiteetti on tarkoitus ottaa kaupalliseen käyttöön syksyllä 2025. Tämä hankinta koskee kaukolämpöakun prosessipumppuja (3 kpl). Pumpuista yksi on keskipakopumppu ja kaksi inline-pumppuja (optiot). Toimitus sisältää pumput, moottorit sekä keskipakopumpun taajuusmuuttajan. Toimitukseen sisältyy myös varaosat kahden vuoden käyttöä varten.,
Työvuorosuunnittelun järjestelmä
Työvuorosuunnittelun järjestelmä Tämän hankinnan kohteena on Lapin Hyvinvointialueen (jäljempänä ”Lapha”) työvuorosuunnittelun järjestelmä (myöhemmin myös ”järjestelmä” ja ”ratkaisu”), sisältäen käyttöönottoprojektin, ohjelmistopalvelun sisältäen käyttöoikeudet sekä asiantuntijapalvelut.
Hankinnan tavoitteena on hankkia koko Lapin hyvinvointialueen tarpeita vastaava työvuorosuunnittelun järjestelmä, joka sisältää seuraavat toiminnallisuudet:
- Työvuorosuunnitelman tekeminen ja hyväksyntä
- Työvuorosuunnitelman julkaisu ja viestintä
- Muutosten hallinta
- Työajan kirjaaminen, seuranta, hallinnointi ja hyväksyminen
- Toteumatiedon siirtyminen palkkahallintoon
Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnössä ja sen liitteissä.,
Yhteishankinta, Lukkoasennuspalvelut
Yhteishankinta, Lukkoasennuspalvelut Hankinta koskee Porin kaupungin ja hankintapalveluiden yhteistoimintatahojen tarpeisiin hankittavia lukkoasennustarvikkeista sekä näihin liittyviä asennus- ja huoltotöitä. Tarvikkeisiin sisältyvät sähköiset ja mekaaniset lukot, helat, avaimet sekä muut tarvikkeet. Hankittaviin palveluihin kuuluu asennus-, huolto- sekä sarjoitustyöt, lisäksi päivystys 24/7.
Tarjoajalla tulee olla turvallisuusalan elinkeinolupa ja hallita tämän hankinnan mukaisten tuotteiden asennus-, huolto- ja korjaustyöt.
Sopimuskausi on suunniteltu alkavaksi 1.12.2024. Aloitusaikataulu on arvio ja sopimus syntyy vasta kirjallisen sopimuksen allekirjoittamisella.
Sopimus on voimassa 30.11.2025 asti, jonka jälkeen optio sopimuksen jatkamisesta toistaiseksi voimassa olevana, kuuden (6) kuukauden irtisanomisajalla.
Nettohintaisina tarjottavat tuotteet ja palvelut lueteltu "hankinnan kohteen kriteerit" -kohdassa.
Mikäli tuotemerkki on mainittu, tulee tarjoajan tarjota nimettyä tuotetta.
Kaikkia kohderyhmän tuotteita ja palveluita tulee tarjota.
Annetut alennusprosentit lasketaan kulloinkin voimassa olevasta tuotteiden tuotehinnastosta.
Kilpailutettavat tuotteet ja palvelut on eritelty hankinnan kohteen kriteerit -kohdassa.
Tuotteita ja palveluita hankitaan tarpeen mukaan. Vuosittainen tarve vaihtelee, tilaajat tilaavat tarvitsemansa tuotteet ja palvelut tarpeidensa mukaan. Tilaaja ei sitoudu tilaamaan kaikkia tai palveluita, joista hinta on pyydetty.
Tilaajilla on oikeus hankkia toimittajalta myös muita kuin tarjouspyynnön "hankinnan kohteen kriteerit"
-kohdassa nettohinnoiteltuja tuotteita. Tuotteiden on kuitenkin oltava tarjouspyynnön kohderyhmien mukaisia joista sopimus on laadittu. Tällöin hintojen tulee olla markkinahintoihin nähden kilpailukykyiset, ja myynnissä noudatetaan tämän tarjouspyynnön myötä syntyviä sopimusehtoja.
Tähän hankintaan eivät sisälly työajanseuranta- ja kulunvalvontajärjestelmät.
Urakkakohteet voidaan kilpailuttaa erikseen, tämän sopimuksen ulkopuolelta.
Tilaajalla on oikeus hylätä kaikki tarjoukset perustellusta syystä.
Tarjouksen tekemisestä, esittelystä tai muusta menettelyyn osallistumisesta ei makseta tarjoajille korvausta.,
Rahoitusjärjestelmän hankinta
Rahoitusjärjestelmän hankinta Hankinnan kohteena on Lahden kaupungille (Tilaajalle) rahoitusjärjestelmä valmisohjelmistona (SaaS-palvelu), joka on tarkoitettu ensisijaisesti lainojen, antolainojen, johdannaissopimusten, vakuuksien hallintaan, ja toissijaisesti takauksien ja rahamarkkinasijoitusten hallintaan. Jäljempänä hankinnan kohteena olevaan rahoitusjärjestelmään viitataan myös termillä ”Järjestelmä”.
Hankinnan kohde sisältää seuraavat palvelut:
- Rahoitusjärjestelmä SaaS-palveluna kattaen kaikki vaatimusten mukaiset ominaisuudet ja toiminnot
- Hankinnan kohteena olevan Järjestelmän käyttöönottoprojektin
- Rahoitusjärjestelmän jatkuvat tuki- ja ylläpitopalvelut kattaen toimitetun SaaS-palvelun ja siihen tehtyjen sovitusten ylläpidon sekä liittyvät tukipalvelut vaatimusten mukaisina
- Täydentävät sopimuskauden asiantuntijapalvelut esim. järjestelmän jatkokehitys ja sovitusten muutokset
Hankittavalla järjestelmällä Tilaajan tulee olla mahdollista ylläpitää ensisijaisesti laina-, johdannais-, ja vakuussopimuksia, ja toissijaisesti takaus- ja rahamarkkinasijoitussopimuksia, näiden sopimusten tietoja ja tapahtumahistoriaa. Rahoitusjärjestelmällä tuotetaan myös em. sopimuksien tapahtumista kirjanpitoaineistoa, raportteja sekä antolainojen ja takausprovisioiden osalta laskutusaineistoa myyntireskontraan.
Hankintaa on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnön liitteissä.,
Ensiaputarvikkeet
Hankinnan kohteena ovat ensiaputarvikkeet Sansia Oy:n osakasyhteisöjen tarpeisiin eri toimipisteissä. Tarvikkeiden tulee olla soveltuvia tilaajien työkohteissa (kuten toimistot, työmaat, työpaikkaruokalat) tapahtuvien tapaturmien ensiapuun.
Tavoitteena on ensiaputarvikkeita koskevan puitejärjestelyn muodostaminen usean toimittajan kanssa. Puitejärjestelyn suunniteltu alkamisajankohta on 1.1.2025.
Hankinta on jaettu kolmeen (3) osa-alueeseen: 1) Laastarit ja sidostarvikkeet 2) Palovammatuotteet sekä 3) Ensiapukaapit ja muut ensiaputarvikkeet.
Kilpailutuksen perusteella valitaan kaksi (2) toimittajaa per osa-alue, mikäli saadaan tarvittava määrä tarjouspyynnön ehdot täyttäviä tarjouksia. Voidaan valita myös yksi (1) toimittaja. Valitut toimittajat asetetaan etusijajärjestykseen kokonaistaloudellisen edullisuuden perusteella.
Osatarjoukset ovat sallittuja osa-alueittain. Osa-alueen sisällä on tarjottava kaikkia pyydettyjä tuoterivejä.
, LAASTARIT JA SIDOSTARVIKKEET Laastarit ja sidostarvikkeet ensiaputilanteisiin., PALOVAMMATUOTTEET Palovammatuotteet ensiaputilanteisiin., ENSIAPUKAAPIT JA MUUT ENSIAPUTARVIKKEET Ensiapukaapit työ- ja toimistotiloihin sekä erilaiset tarvikkeet ensiaputilanteisiin.,
Radiofarmasiahankinnat vuodelle 2025
Radiofarmasiahankinnat vuodelle 2025 Hankinnan kohteena on Satakunnan hyvinvointialueen Sairaalafysiologian vastuualueen radiofarmaseuttiset tuotteet vuonna 2025.
Sopimuskausi on yhden vuoden ja se alkaa sopimuksen allekirjoittamisesta. Sopimuskauden arvioitu alkamisajankohta on 1.1.2025.
Hankinnan kohde ja sitä koskevat vaatimukset on kuvattu yksityiskohtaisesti:
- Tarjouspyynnössä
- Liite 01 - Tarjouslomake - Radiofarmasiahankinnat 2025
- Liite 02 - Julkisten hankintojen yleiset sopimusehdot, JYSE 2014 Tavarat
- Liite 03 - Arvioidut tutkimusmäärät 2025 (24-131),
Kouvolan Asunnot Oy:n maakaasun hankinta
Kouvolan Asunnot Oy:n maakaasun hankinta Kouvolan Asunnot Oy (myöhemmin "Tilaaja") pyytää tarjouksia Tilaajan asuinkiinteistöjen lämmityksessä käytettävästä maakaasusta tämän tarjouspyynnön ja sen liitteinä olevien asiakirjojen mukaisesti.
Kouvolan Asunnot Oy omistaa tällä hetkellä 36 kaasulämmitteistä rivi- ja kerrostaloa, joiden yhteenlaskettu tilavuus on noin 141 000 m3 ja asuinpinta-ala noin 35 000 m2. Näiden kiinteistöjen kaasunkulutus on ollut vuosina 2021–2023 noin 8000–9000 MWh/vuosi. Kaikki kohteet sijaitsevat Kouvolan kaupungin alueella. Tilaajan kaasulämmitteiset kiinteistöt kulutustietoineen on esitetty tarjouspyynnön liitteessä 1.
Sopimuskausi ja kaasun toimitus on tarkoitus aloittaa 1.1.2025. Sopimusaika on 2 vuotta, mutta sitä on mahdollista jatkaa vuodeksi kerrallaan, korkeintaan yhteensä viisi vuotta.,
ATK-laitteet ja -tarvikkeet
ATK-laitteet ja -tarvikkeet Pohjois-Karjalan hankintatoimi pyytää antamaan tarjouksen ATK-laitteista ja -tarvikkeista sopimuskaudelle 01.02.2025 - 31.12.2027 + mahdollisuus jatkaa toistaiseksi voimassa olevana.
Tavaran/laitteen tulee täyttää Euroopan unionin suoraan velvoittavien säädösten, Suomen lakien ja asetusten sekä viranomaisten antamat määräykset mm. rakenteen, varusteiden, työ- ja paloturvallisuuden sekä sähköturvallisuuden osalta.
Tarjous on sitova ja se tulee laatia suomen kielellä. Hankintaprosessi on kokonaisuudessaan suomenkielinen.,
Ensihoitohenkilöstön vaatteet
Hankinnan kohteena ovat tarjouspyynnön mukaiset ensihoitohenkilöstön vaatteet noin 350 henkilölle Keski-Suomen hyvinvointialueelle.
Varsinainen sopimuskausi on voimassa kaksi (2) vuotta. Sopimuskautta on mahdollista jatkaa määräaikaisen kauden jälkeen kahdella yhden (1) vuoden mittaisella optiolla (1+1).
Hankinta on jaettu kahteen osa-alueeseen:
1. Ensihoitohenkilöstön vaatteet
2. Ensihoitohenkilöstön vaatteet- kenttäjohto
Sopimuskumppaniksi valitaan yksi (1) toimittaja.
Hankinnan kohde ja sitä koskevat vaatimukset on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnössä ja sen liitteissä.
, Ensihoitohenkilöstön vaatteet Hankinnan kohde ja sitä koskevat vaatimukset on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnössä ja sen liitteissä.
Osa-alueeseen valitaan yksi (1) sopimustoimittaja., Ensihoitohenkilöstön vaatteet- kenttäjohto Hankinnan kohde ja sitä koskevat vaatimukset on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnössä ja sen liitteissä.
Osa-alueeseen valitaan yksi (1) sopimustoimittaja.,
Turva- ja vartiointipalvelut Keski-Suomen hyvinvointialueella
Keski-Suomen hyvinvointialue pyytää tarjoustanne ostopalveluna hankittavalle turva- ja vartiointipalveluille 24 kuukauden sopimuskaudelle + 12 + 12 kuukauden optiokausille. Hankittava palvelu on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnön liitteessä olevassa palvelukuvauksessa.
Palveluntarjoajia pyydetään huomioimaan, että hankinnan kohde sekä toiminnan ja palvelun tarve on kuvattu tarkemmin salassa pidettävässä tarjouspyynnön liitteessä 2, joka sisältää julkisyhteisön turvallisuutta koskevaa tietoa. Tarjouspyynnön liitteet 1-5 (Liite 1 Aluejako, Liite 2 Palvelukuvaus, Liitteet 3-5 Osa-aluekohtaiset hintaliitteet) toimitetaan palvelua tarjoaville erillisestä pyynnöstä ja sitoumusta vastaan.
Liitteet pyydetään sähköpostitse osoitteesta kilpailutuspalvelut@hyvaks.fi. Pyyntö tulee otsikoida: Keski-Suomen hyvinvointialueen turva- ja vartiointipalvelut / Pyyntö toimittaa salassa pidettävät tarjouspyynnön liitteet 1 - 5. Liitteet pyritään toimittamaan palveluntarjoajalle viimeistään pyynnön esittämispäivää seuraavana arki-/työpäivänä. Liitteet tulee pyytä viimeistään 7 arkipäivää ennen tarjousajan päättymistä.
Hankinnan kohteisiin on mahdollista tutustua viikolla 43. Tutustumiskierrosta pyydetään sähköpostitse osoitteesta kilpailutuspalvelut@hyvaks.fi. Pyyntö tulee otsikoida: Keski-Suomen hyvinvointialueen turva- ja vartiointipalvelut / Tutustumiskierros.
Tarjoaja sitoutuu tarjouksen jättämällä tämän tarjouspyynnön liitteenä oleviin sopimusehtoihin sellaisenaan.
, Palvelualue 1 Pohjoinen Keski-Suomi (Äänekoski, Saarijärvi, Konnevesi, Viitasaari, Kannonkoski, Karstula, Kyyjärvi, Kivijärvi. Kinnula, Pihtipudas) Hankinnan kohteena on pohjoisen Keski-Suomen turva- ja vartiointipalvelut tarjouspyynnössä ja sen liitteissä kuvatulla tavalla.
Kilpailutuksen perusteella osa-alueelle valitaan yksi (1) toimittaja, jonka kanssa hankintayksikkö tekee sopimuksen., Palvelualue 3 Läntinen Keski-Suomi (Jämsä, Keuruu, Petäjävesi, Uurainen, Multia) Hankinnan kohteena on läntisen Keski-Suomen turva- ja vartiointipalvelut tarjouspyynnössä ja sen liitteissä kuvatulla tavalla.
Kilpailutuksen perusteella osa-alueelle valitaan yksi (1) toimittaja, jonka kanssa hankintayksikkö tekee sopimuksen., Palvelualue 2 Itäinen Keski-Suomi (Jyväskylä, Muurame, Laukkaa, Joutsa, Hankasalmi, Luhanka, Toivakka) Hankinnan kohteena on itäisen alueen turva- ja vartiointipalvelut tarjouspyynnössä ja sen liitteissä kuvatulla tavalla.
Kilpailutuksen perusteella osa-alueelle valitaan yksi (1) toimittaja, jonka kanssa hankintayksikkö tekee sopimuksen.,
Ilmanvaihtosuodattimet
Ilmanvaihtosuodattimet Etelä-Pohjanmaan hyvinvointialue pyytää tarjouksia Seinäjoen keskussairaalan ja Tuki- ja osaamiskeskus Eskoon kiinteistöjen sekä hyvinvointialueen tytäryhtiöiden Kiinteistö Oy Seinäjoen Y-talon, Kiinteistö Oy Seinäjoen terveysteknologiakeskuksen (M-talo ja Mediwest) ja Kiinteistö Oy Seinäjoen Ruukintien 2 (Aallokko) ilmanvaihtosuodattimista määräaikaiselle hankintakaudelle 1.1.2025-31.12.2026, jonka jälkeen sopimus jatkuu toistaiseksi voimassaolevana kuitenkin enintään viisi (5) vuotta hankintakauden alusta.
Tämä hankinta käsittää ilmanvaihdon normaalit ePM1, ePM2,5, ePM10 ja Coarse luokan suodattimet ISO 16890 standardin mukaisesti.,
Varsinais-Suomen hyvinvointialueen vaihtomattopalvelut
Varsinais-Suomen hyvinvointialue pyytää tarjouksia vaihtomattopalveluista ajalle 1.2.2025 (tavoite) - 31.1.2027. Määräaikaisen sopimuskauden jälkeen sopimus jatkuu toistaiseksi voimassaolevana.
Hankinta on jaettu neljään (4) osa-alueeseen:
Alue 1: Turku
Alue 2: Vakka-Suomi (Uusikaupunki, Laitila, Vehmaa, Taivassalo, Kustavi, Naantali, Nousiainen, Masku, Mynämäki, Raisio, Rusko)
Alue 3: Loimaan ja Salon seutu (Loimaa, Pöytyä, Aura, Oripää, Lieto, Marttila, Koski tl, Salo, Somero)
Alue 4: Itäinen Turun seutu ja saaristo (Kaarina, Paimio, Sauvo, Kemiönsaari, Parainen)
Tarjouksen voi antaa yhdestä tai useammasta osa-alueesta, mutta osa-alueen sisällä on tarjottava jokaiseen kysyttyyn kohteeseen. Kaikkiin osa-alueisiin valitaan yksi palveluntuottaja.
Vaihtomattojen vuokrahinta sisältää mattojen pesemisen, vaihtamisen ja kuljettamisen. Vaihtomattojen vaihtovälit sovitaan toimipisteiden kanssa.
Tarjouspyynnöllä ilmoitetut määrät ovat arvioituja hankintamääriä. Tilaaja ei sitoudu määriin, vaan ne voivat vaihdella. Tilaaja varaa itselleen mahdollisuuden hankintalain 136 §:n 2 momentin 1 kohdan mukaisesti hankintasopimuksen kohteen laajentamiseen ja/tai supistamiseen, mikäli sopimuskaudella Tilaajan toiminnassa tapahtuu muutoksia, jotka edellyttävät sopimuskokonaisuuden muutoksia (esim. joitakin kohteita jää pois käytöstä pysyvästi tai tilapäisesti ja/tai joitakin tulee lisää). Mahdollinen uusi toimipiste lisätään siihen osa-alueeseen, joka on maantieteellisesti lähinnä., Alue 1 (Turku) Hankinnan kohteena on tarjouspyynnössä ja sen liitteissä mainittu palvelu tarjouspyynnössä ja sen liitteissä määritetyllä tavalla., Alue 2 (Vakka-Suomi) Hankinnan kohteena on tarjouspyynnössä ja sen liitteissä mainittu palvelu tarjouspyynnössä ja sen liitteissä määritetyllä tavalla., Alue 3 (Loimaan ja Salon seutu) Hankinnan kohteena on tarjouspyynnössä ja sen liitteissä mainittu palvelu tarjouspyynnössä ja sen liitteissä määritetyllä tavalla., Alue 4 (Itäinen Turun seutu ja saaristo) Hankinnan kohteena on tarjouspyynnössä ja sen liitteissä mainittu palvelu tarjouspyynnössä ja sen liitteissä määritetyllä tavalla.,
Inkontinenssituotteiden hankinta koti- ja laitosjakeluun
HUS-yhtymä pyytää tarjouksia inkontinenssituotteista. Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin liitteessä Liite 1a_Tuoteliite 716-2023.
Hankinnan tavoitteena on kilpailutuksen avulla saada valikoimaan tarkoitukseen sopivat ja laadukkaat inkontinenssituotteet. Tavoitteena on myös, että tuotteiden toimitusvarmuus on hyvä ja tuotteita on saatavilla, kun niitä tarvitaan.
Hankintayksikkö perustaa hankintalain 32 §:n mukaisella avoimella menettelyllä hankintalain 42 §:n mukaisen puitejärjestelyn, jossa kaikki ehdot on vahvistettu.
1) Kotijakelutuotteet
2) Laitosjakelutuotteet
Osa-alue 2 on jaettu tuoteryhmiin, jotka on kuvattu tarkemmin tässä tarjouspyynnössä.
Osa-aluekohtaiset puitesopimustoimittajat valitaan noudattamalla tässä hankintamenettelyssä vahvistettuja perusteita. Osa-alueeseen 1 valitaan yksi (1) puitesopimustoimittaja. Osa-alueen 2 osalta, jokaiseen osa-alueen tuoteryhmään valitaan kaksi (2) puitesopimustoimittajaa, joille vahvistetaan keskinäinen etusijajärjestys tässä hankintamenettelyssä määritellyillä perusteilla.
Hankinnan laajuus ja tuotteiden toimitusvarmuus huomioon ottaen Tilaaja tekee osa-alueessa 2 sopimuksen useamman kuin yhden toimittajan kanssa. Kuhunkin osa-alueen 2 tuoteryhmään valitaan kaksi sopimustoimittajaa etusijajärjestyksessä. Useamman kuin yhden toimittajan valinnalla hankintayksikkö pyrkii varmistamaan tuotteiden toimitusvarmuuden sekä saatavuuden tarpeen mukaan ja oikea-aikaisesti, myös poikkeustilanteissa.
Tilaaja tilaa ja käyttää sopimusvalikoimaan valittuja tuotteita hankintapäätöksessä ilmoitetun etusijajärjestyksen mukaan eli sijalle kaksi tulleen toimittajan sopimustuotteita käytetään pääsääntöisesti vain tilanteissa, joissa ensisijainen sopimustoimittaja estyy toimittamasta tuotteitaan Tilaajalle. Näissä tilanteissa ensisijainen toimittaja on kuitenkin korvausvelvollinen tilaajalle mahdollisen hintaeron ja korvaavan tuotteen järjestämisestä aiheutuvien kustannusten osalta tarjouspyynnön Sopimusluonnoksen mukaisesti.
Tarjoaja voi jättää tarjouksen yhteen tai useampaan osa-alueeseen.
Sopimuskausi on kaksi (2) vuotta. Sopimuksessa on optiomahdollisuus, jolla sopimusta voidaan jatkaa sopimuskauden jälkeen kahdella (2) vuodella, yhdellä (1) vuodella kerrallaan. Sopimuksen enimmäiskesto on enintään neljä (4) vuotta; 2+1+1.
Kyseessä on useamman hankintayksikön yhteishankinta. Hankinnan kohteena olevia tuotteita tulevat käyttämään HUS-yhtymän yksiköt ja omistajajäsenet: Länsi-Uudenmaan, Keski-Uudenmaan, Itä-Uudenmaan, Vantaan ja Keravan hyvinvointialueet sekä Helsingin kaupunki sekä Etelä-Karjalan, Kymenlaakson ja Päijät-Hämeen hyvinvointialueet. Tässä hankinnassa mukana olevista osapuolista käytetään jäljempänä lyhennettä "Tilaaja" ja hankintaa valmistelevasta hankintayksiköstä (HUS Hankinnat) pääasiassa lyhennettä "Hankintayksikkö"., Kotijakelutuotteet Osa 1: Kotijakelutuotteet
Tässä osassa hankinnan kohteena ovat inkontinenssituotteet kotijakeluna, joita voidaan hankkia sopimusluonnoksen, sopimuskaudella tarvittavien määrien sekä hankinnan ennakoidun arvon mukaisesti.
Osa-alueen tarkempi kuvaus liitteessä "Liite 1a_Tuoteliite 716-2023"
Tilaaja valitsee tähän osaan yhden (1) toimittajan, jonka kanssa se tekee sopimuksen., Laitosjakelutuotteet Osa 2 Laitosjakelutuotteet:
Tässä osassa hankinnan kohteena ovat inkontinenssituotteet laitosjakeluna, joita voidaan hankkia sopimusluonnoksen, sopimuskaudella tarvittavien määrien sekä hankinnan ennakoidun arvon mukaisesti.
Osa-alueella 2. tuoteryhmät vertaillaan tuoteryhmäkohtaisesti:
- BC11002 TIPPASUOJA
- BC11003 VAIPPA MUOTOILTU
- BC11022, BC11010, BC11011, BC11023 VAIPPA INKOHOUSU
- BC11012, BC11013, BC11014, BC11025 VAIPPA VYÖ
- BC11015, BC11016, BC11017, BC11024 VAIPPA TEIPPI
- BC11007, BC11008 VAIPPAHOUSU (hygieniahousu)
- BC11005 VAIPPA LASTEN
Osa-alueen tarkempi kuvaus liitteessä Liite 1a_Tuoteliite 716-2023
Tilaaja valitsee Osa-alueen 2 jokaiseen edellä mainittuun tuoteryhmään kaksi (2) puitesopimustoimittajaa, ellei vähimmäisvaatimukset täyttäviä tarjoajia ole vähemmän. Tuoteryhmäkohtaisesti valituille puitesopimustoimittajille vahvistetaan tässä hankintamenettelyssä kuvattujen perusteiden mukaisesti keskinäinen tuoteryhmäkohtainen etusijajärjestys.
Mikäli sama toimittaja tulee valituksi osa-alueisiin 1 ja 2, tulee toimittajan priorisoida osa-alueen 1 tilauksia sopimuksessa kuvatulla tavalla.,
Sansia Oy:n ohjaamat Leppävirran kunnan koulukuljetukset Timolan ja Paukarlahden suunnista, Leppävirran kunta
Hankinnan kohteena on Sansia Oy:n ohjaamat Leppävirran kunnan koulukuljetukset Timolan ja Paukarlahden suunnista Leppävirran keskustan Kivelän koululle sekä Leppävirran lukioon kulkeville oppilaille.
Sopimuskausi on voimassa määräaikaisena 1.1. 2025 - 31.7.2026.
Hankintaan sisältyy optiokaudet:
1. optiovuosi 1.8.2026 - 31.7.2027
2. optiovuosi 1.8.2027 - 31.7.2028, KOHDE 1: Timolan suunta Kohteen tarkemmat tiedot tarjouspyynnön liitteillä., KOHDE 2: Paukarlahden suunta Kohteen tarkemmat tiedot tarjouspyynnön liitteillä.,