Värikasetit

Suomi | Pohjois-Karjalan hankintatoimi
Julkaistu 1 viikko sitten | 8.12.2025 Määräaika: 4 viikkoa kuluttua | 9.1.2026 14:00 Alkuperäinen ilmoitus

Värikasetit Pohjois-Karjalan hankintatoimi pyytää antamaan tarjouksen tulostimien ja monitoimilaitteiden värikaseteista tarjouspyynnön mukaisesti sopimuskaudelle 1.2.2026 - 31.1.2028 + yhden (1) + yhden (1) vuoden optio.

Tavaran tulee täyttää Euroopan unionin suoraan velvoittavien säädösten, Suomen lakien ja asetusten sekä viranomaisten antamat määräykset mm. rakenteen, varusteiden, työ- ja paloturvallisuuden sekä sähköturvallisuuden osalta.

Tarjous on sitova ja se tulee laatia suomen kielellä. Hankintaprosessi on kokonaisuudessaan suomenkielinen.,

Ilmoitusnumero 2025-035745
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Toimisto- ja atk-laitteet ja -tarvikkeet, lukuun ottamatta kalusteita ja tietokoneohjelmatuotteita (30000000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1DC
Osoitetiedot Pohjois-Karjalan hankintatoimi
Torikatu 19 A 80100 Joensuu FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Sähköenergian hankinta

Suomi | Jääkenttäsäätiö sr
Julkaistu 1 viikko sitten | 8.12.2025 Määräaika: 4 viikkoa kuluttua | 13.1.2026 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Sähköenergian hankinta Jääkenttäsäätiön ja Helsingin Liikuntahallit Oy:n sähkönmyyntisopimuksen kilpailutus, jonka tuloksena sovitaan sähkönmyyjän marginaaleista ja sopimusehdoista. Sähköenergia laskutetaan kuukausittain ja sen hinta muodostuu myyjän marginaaleista, Varttispot-toimituksesta ja hintariskin vähentämiseksi tehtyjen tehopohjaisten hinnankiinnitysten selvityksestä, kantaverkkoyhtiö Fingridin kulloinkin voimassa olevasta tasepalvelun tuotannon ja kulutuksen volyymimaksusta sekä Datahubin kulloinkin voimassa olevista käyttöpaikkakohtaisista maksuista.,

Ilmoitusnumero 2025-035694
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Sähkö (09310000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1B1
Osoitetiedot Jääkenttäsäätiö sr
c/o Helsingin Jäähalli Nordenskiöldinkatu 11-13 00250 Helsinki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Siivouspalvelut Turun yliopisto 2026

Suomi | Turun yliopisto
Julkaistu 1 viikko sitten | 8.12.2025 Määräaika: 2 kuukautta kuluttua | 23.2.2026 11:00 Alkuperäinen ilmoitus

Siivouspalvelut Turun yliopisto 2026 Turun yliopisto pyytää tarjouksia siivouspalveluiden toteutuksesta seuraavalle sopimuskaudelle.
Hankinnan kohteena on Turun kampuksen tai muu Tilaajan osoittama, yliopiston käyttämien kiinteistöjen ja tilojen ylläpitosiivouksen palvelut, jaksoittaiset siivoustyöt sekä lisäsiivouspalvelut. Tämän hetken mukaiset kohteet ilmenevät tarkemmin liitteiltä.
Turun kampuksen siivousalue sisältää Turun kampuksella ja sen ympäristössä sijaitsevat rakennukset ja muut kohteet, joissa Turun yliopisto vastaa siivouspalveluiden järjestämisestä.
Tarjoajan tulee jättää tarjous koko aluetta koskien. Kilpailutuksessa haetaan yhtä toimittajaa tuottamaan tarjouspyynnön mukaiset siivouspalvelut Tilaajan osoittamissa kohteissa kilpailutetuin ehdoin.
Tiloissa voi tapahtua muutoksia sopimuskauden aikana ja yksiköt voivat, syystä riippumatta, joutua siirtymään määräajaksi tai pysyvästi, johonkin toiseen vastaavaan tilaan siivousta koskevalla alueella tai sen lähellä, jolloin vastaavasti siivouspalvelut tulee kyetä tuottamaan myös uusissa, Tilaajan osoittamissa kohteissa kilpailutetuin ehdoin.

Hankinnan tarkempia ehtoja on kuvattu tarjouspyynnön lisäksi etenkin liittein:

Liite 1 Hankinnan kuvaus Turun Kampus
Liite 1a Lisätiedot ja tarkennukset
Liite 2 Siivouksen yleinen palvelukuvaus
Liite 3 Erilliskohteiden palvelukuvaus
Liite 4 Siivouspalvelut Turun yliopisto erityistarpeet rakennuksittain
Liite 4.1 Pyykinpesukoneet ja kuivausrummut vastuut
Liite 5 Yksikkötiedot ja hintatiedot (Palautettava)

Liite 6 Hankintasopimusluonnos
Liite 6.1 Reklamaatioseuraamukset_TY_2026
Liite 7 JYSE palvelut 2025

Tarjousten vertailulaskenta tulee tehdä liitteellä 5 annettujen puhtaustasoneliötietojen perusteella. Tiedot saattavat erota jonkin verran mm. pohjakuvatiedoista. Tarjousten vertailukelpoisuuden varmistamiseksi tarjous (pyydetyt yksikköhinnat) tehdään ko. excelin tietojen perusteella. Todelliset neliöt puhtaustasoineen päivitetään sopimuskauden alkamishetkeä vastaaviksi. Liitteellä 4 on kuvattu eräiden rakennusten ja/tai tilojen erityistarpeet, jotka palveluntuottajan tulee erikseen huomioida. Liitteeseen 1a on koottu edeltävän kilpailutuksen aikana tehdyt tarkentavat kysymykset ja niihin annetut vastaukset. Vastaukset tarkentavat tarjouspyynnön vaatimuksia ja tulevat huomioiduksi myös tässä kilpailutuksessa.

Sopimus pyritään saamaan voimaan 1.5.2026 alkaen, josta lukien valittu palveluntuottaja huolehtii kohteiden siivouksista tarjouspyynnön vaatimusten mukaisesti kilpailutetuin hinnoin ja ehdoin. Ajankohta kuitenkin riippuu kilpailutuksen kokonaiskestosta.

Hankinnan ennakoitu, sitoumukseton arvo toistaiseksi voimassa olevalle sopimukselle, laskettuna hankintalain 30 §:n mukaisesti, on kuusi (6) miljoonaa eura alv 0%.,

Ilmoitusnumero 2025-035744
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Viemäröinti-, jätehuolto- ja puhdistuspalvelut, ympäristöön liittyvät palvelut (90000000), Puhdistus- ja puhtaanapitopalvelut (90900000), Siivous- ja puhdistuspalvelut (90910000), Toimistojen, koulujen ja toimistolaitteiden puhdistuspalvelut (90919000), Toimistotilojen siivous (90919200)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI
Osoitetiedot Turun yliopisto
Yliopistonmäki 20014 Turun yliopisto FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Linjojen 10 ja 10A liikennöinti

Suomi | Turun kaupunki
Julkaistu 1 viikko sitten | 8.12.2025 Määräaika: 2 kuukautta kuluttua | 30.1.2026 09:00 Alkuperäinen ilmoitus

Linjojen 10 ja 10A liikennöinti Turun kaupungin Konsernihallinnon Hankintapalvelut pyytää tarjouksia Seudullisen joukkoliikenteen toimeksiannosta linjojen 10 ja 10A liikennöinnistä ajalle 1.7.2027 - 30.6.2035.

Palveluntuottajaksi valitaan yksi (1) tarjoaja/tarjousyhteenliittymä.

Sopimuskausi optioineen, reittikuvaukset ja autokiertokaaviot suoriteyhteenvetoineen sekä muut palveluvaatimukset on mainittu tarjouspyynnössä ja sen liitteissä.,

Ilmoitusnumero 2025-035693
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Joukkoliikennepalvelut maanteitse (60112000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1C1
Osoitetiedot Turun kaupunki
PL 630 20101 Turku FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

KOHA Kapasiteetti- ja konesalipalveluiden kilpailutus

Suomi | Jyväskylän kaupunki
Julkaistu 1 viikko sitten | 8.12.2025 Määräaika: 1 kuukausi kuluttua | 28.1.2026 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

KOHA Kapasiteetti- ja konesalipalveluiden kilpailutus Jyväskylän kaupunki kilpailuttaa palvelimien kapasiteetti- ja konesalipalvelut.

Hankinnan kohteena ovat Jyväskylän kaupungin palvelinkapasiteettipalvelut, joiden sisältö voidaan jäsentää seuraavasti palvelualueisiin ja niiden sisältämiin palveluihin:

- Konesali-, Käyttö- ja Kapasiteettipalvelut: Virtuaalinen palvelin- ja tallennuskapasiteetti sekä varmistuspalvelut, kapasiteetin hallinta- ja valvontapalvelut, lisenssit sekä kapasiteettipalveluita tukevat konesalipalvelut.
- Kapasiteettipalveluita tukevat tietoliikennepalvelut: Toimittajan konesalien välinen tietoliikenne ja konesaliverkot, palomuuripalvelu, tietoliikenneyhteys - Toimittajan laitetiloista Asiakkaan verkkoon.
- Palvelualueita täydentävät asiantuntijapalvelut
- Palveluiden käyttöönottoprojekti ja palvelimien migraatio

Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnön liitteessä 2, Hankinnan kohde,

Ilmoitusnumero 2025-035741
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Tietotekniset palvelut: neuvonta, ohjelmistojen kehittäminen, Internet ja tuki (72000000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI198
Osoitetiedot Jyväskylän kaupunki
Vapaudenkatu 32 / PL 193 40101 Jyväskylä FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Rakennustuotteiden uudelleenkäytön asiantuntijapalvelu

Suomi | Tampereen kaupunki
Julkaistu 1 viikko sitten | 8.12.2025 Alkuperäinen ilmoitus

Rakennustuotteiden uudelleenkäytön asiantuntijapalvelu Tampereen kaupungin hankintapalvelut kilpailuttaa rakennustuotteiden uudelleenkäytön asiantuntijapalvelun puitejärjestelyn Tampereen kaupungin ja Tampereen Tilapalvelut Oy:n toimeksiannosta.
Sopimuskausi on 01.02.2026 - 31.1.2028 + mahdollinen kahden (2) vuoden optiokausi.

Puitesopimuksessa haetaan asiantuntemusta rakennustuotteiden uudelleenkäytön edistämiseksi purku- ja talonrakennushankkeissa. Uudelleenkäytön asiantuntija toimii osana purku-, uudis- tai peruskorjaushankkeen suunnitteluryhmää rakennustuotteiden uudelleenkäytön asiantuntijana. Tärkeässä roolissa tehtävän suorittamisessa on ymmärtää rakennustuotteiden uudelleenkäytön prosessi ja uudelleenkäytön vaikutukset sekä purkuhankkeen että hyödyntämiskohteen suunnitteluun ja työmaavaiheisiin. Tehtävät edellyttävät vahvaa yhteistyötä purku- ja uudis- tai perusparannushankkeiden suunnittelijoiden, tilaajan ja rakennusvalvonnan kanssa. Toimeksiantojen yksityiskohtaisempi sisältö määritetään aina hankekohtaisesti ja se voi vaihdella rajatummista selvityksistä laajempiin asiantuntijatehtäviin.

Talonrakennus- ja purkuhankkeisiin liittyvien toimeksiantojen lisäksi puitesopimuskonsultilta voidaan tilata erillisiä rakennustuotteiden uudelleenkäyttöön liittyviä selvityksiä tai kehitystehtäviä. Myös pienimuotoisten koulutusten tai perehdytysten tuottaminen voi kuulua konsultin tehtäviin. Uudelleenkäyttöön liittyvät toimeksiannot voivat olla myös kaavakehitysvaiheeseen liittyviä tehtäviä. Puitesopimuskonsultilla tulee olla kuvattujen palvelujen tuottamiseen mahdollisesti tarvittavat ohjelmistot, ja ohjelmistojen lisenssi- ja käyttömaksut kuuluvat puitesopimuksessa tarjottuun tuntihintaan. Palvelut tuotetaan suomen kielellä, mutta konsultilla tulee olla valmius tuottaa englanninkielistä tekstiä sekä ymmärtää englanninkielisiä raportteja ja dokumentteja. Rakennustuotteiden uudelleen käytön asiantuntijankonsultoinnin tehtäväsisältöä ja toimintamallia hankkeissa kehitetään yhteistyössä puitesopimuskonsulttien kanssa puitesopimuskauden aikana.,

Ilmoitusnumero 2025-035688
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Arkkitehti-, rakennus-, insinööri- ja tarkastuspalvelut (71000000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI19B
Osoitetiedot Tampereen kaupunki
PL 487 33101 Tampere FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

HR- ja palkkapalvelut, Länsirannikon Koulutus Oy WinNova

Suomi | Länsirannikon Koulutus Oy WinNova
Julkaistu 1 viikko sitten | 8.12.2025 Määräaika: 3 viikkoa kuluttua | 7.1.2026 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

HR- ja palkkapalvelut, Länsirannikon Koulutus Oy WinNova Hankinnan kohteena on WinNovan HR- ja palkkajärjestelmä (SaaS-palveluna) sisältäen matka- ja kululaskujärjestelmän sekä palvelut, jotka tukevat henkilöstöhallinnon kokonaisvaltaistakehittämistä, parantavat prosessien tehokkuutta ja luotettavuutta sekä tarjoavat selkeää raportointia ja analytiikkaa päätöksenteon tueksi työehtosopimukset, lainsäädäntö ja viranomaisvelvoitteet huomioiden. HR- ja palkkajärjestelmä yhdistää henkilöstöhallinnan, palkanlaskennan, palkkapalvelun, tilastoinnin, raportoinnin, analytiikan ja arkistoinnin yhteen digitaaliseen ympäristöön, tarvittaessa moderneilla tiedonsiirtomenetelmillä.,

Ilmoitusnumero 2025-035730
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Koulutusalan hallinnolliset palvelut (75121000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI196
Osoitetiedot Länsirannikon Koulutus Oy WinNova
Suojantie 2 B 26100 Rauma FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Asuinrakennushankkeiden toteuttaminen kokonaisvastuutoimituksena, projektihankinta

Suomi | A-Kruunu Oy
Julkaistu 1 viikko sitten | 8.12.2025 Määräaika: 1 viikko kuluttua | 22.12.2025 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Asuinrakennushankkeiden toteuttaminen kokonaisvastuutoimituksena, projektihankinta - Tontin tulee sijaita Turussa.
- Tontin tulee sijaita maksimissaan 1000 metrin kävelyetäisyydellä julkisen liikenteen pysäkiltä hankkeessa toteutettavan talon käyttöönottohetkellä.
- Tontti sijaitsee alueellisesti keskeisillä paikoilla kohtuullisten liikenneyhteyksien varrella.
- Tontti voi olla oma tai vuokrattu.
- Tontin ja kohteen tulee olla hintatasoltaan korkotukivuokratuotantoon (Varke-hintataso) soveltuvia. Hankkeiden käynnistämisen edellytyksenä on suunnitelmien ja kustannusten hyväksyminen Varke:ssa.
- Hankkeen tilaohjelman ja keskipinta-alan tulee olla muokattavissa A-Kruunulle soveltuviksi.
- Rakennustyypin tulee olla kerros- tai rivitalo, ensisijaisesti kerrostalo.
- Hankkeen koon tulee olla vähintään 2500 kerrosalaneliömetriä.
- Hankkeiden rakentamisen tulee voida aloittaa vuosien 2026-2027 aikana.
- Alueella tulee olla riittävästi kysyntää korkotukivuokra-asunnoille.

Osallistujan tulee hakemuksessaan toimittaa riittävät tiedot ehdotetuista hankkeista neivotteluihin valitsemisen pohjaksi.

Osallistumishakemus toimitetaan sähköpostitse.
-,

Ilmoitusnumero 2025-035642
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Rakennustyöt (45000000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1C1
Osoitetiedot A-Kruunu Oy
Pasilankatu 13 00520 Helsinki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Nenäinniemen jätevedenpuhdistamon kaasukattiloiden hankinta

Suomi | Jyväskylän Seudun Puhdistamo Oy
Julkaistu 1 viikko sitten | 8.12.2025 Määräaika: 1 kuukausi kuluttua | 16.1.2026 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Nenäinniemen jätevedenpuhdistamon kaasukattiloiden hankinta Toimitus käsittää kaasukattiloiden (2 kpl) suunnittelun ja toimituksen Nenäinniemen jätevedenpuhdistamolle hankinta-asiakirjoissa tarkemmin esitetyn mukaisesti. Kaasukattilat käyttävät polttoaineena jätevedenpuhdistamon biokaasulaitoksen tuottamaa biokaasua.,

Ilmoitusnumero 2025-035431
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Kattilalaitteistot (42160000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI198
Osoitetiedot Jyväskylän Seudun Puhdistamo Oy
Raivionsuntti 10 40520 Jyväskylä FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Turun seudun puhdistamo Oy:n tuotantoautomaatiojärjestelmän ylläpitopalveluiden hankinta

Suomi | Turun seudun puhdistamo Oy
Julkaistu 1 viikko sitten | 8.12.2025 Määräaika: 1 kuukausi kuluttua | 16.1.2026 08:00 Alkuperäinen ilmoitus

Turun seudun puhdistamo Oy:n tuotantoautomaatiojärjestelmän ylläpitopalveluiden hankinta Hankinnan kohteena on Kakolanmäen jätevedenpuhdistamon ja kaukokäyttökohteiden tuotantoautomaatiojärjestelmän huolto-, ylläpito-, elinkaari- ja asiantuntija-apu -palvelut sekä Kyber-valvonta.

Hankinta on kuvattu tarkemmin palvelukuvauksessa (liite 1).,

Ilmoitusnumero 2025-034767
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Ohjelmatuotteet ja tietojärjestelmät (48000000), Järjestelmä- ja tukipalvelut (72250000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1C1
Osoitetiedot Turun seudun puhdistamo Oy
Polttimonkatu 2 20100 Turku FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Sädehoidon itseilmoittautumis- ja potilastunnistautumisjärjestelmä, Pohjois-Savon hyvinvointialue

Suomi | Sansia Oy
Julkaistu 1 viikko sitten | 8.12.2025 Määräaika: 1 kuukausi kuluttua | 19.1.2026 12:00 Alkuperäinen ilmoitus

Sädehoidon itseilmoittautumis- ja potilastunnistautumisjärjestelmä, Pohjois-Savon hyvinvointialue Hankinnan kohteena on sädehoidon itseilmoittautumis- ja potilastunnistautumisjärjestelmä Pohjois-Savon hyvinvointialueelle.

Hankinnan tarkempi kuvaus on esitetty tarjouspyynnön liitteessä hankinnan kohteen kuvaus.,

Ilmoitusnumero 2025-035729
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Lääketieteelliset laitteet (33100000), Lääketieteelliset ohjelmatuotteet (48180000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1DB
Osoitetiedot Sansia Oy
Puutarhakatu 6 70300 Kuopio FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Messupalvelu

Suomi | Kansaneläkelaitos
Julkaistu 1 viikko sitten | 8.12.2025 Määräaika: 3 viikkoa kuluttua | 5.1.2026 14:00 Alkuperäinen ilmoitus

Messupalvelu Hankinnan kohteena on messupalvelu, joka sisältää messuosastojen suunnittelun ja toteutuksen avaimet käteen -periaatteella eli messuosasto on täysin valmis Kansaneläkelaitoksen käytettäväksi messukohtaisesti.

Katso tarkemmin liite 1 Hankinnan kohteen kuvaus, liite 2 Palvelukuvaus ja muut tarjouspyynnön liitteet.,

Ilmoitusnumero 2025-035689
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Mainonta- ja markkinointipalvelut (79340000), Suhdetoimintaan liittyvät palvelut (79416000), Messujen ja näyttelyjen järjestäminen (79956000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI
Osoitetiedot Kansaneläkelaitos
PL 450 00056 Kela FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Itä-Uudenmaan hyvinvointialueen työohjauspalveluiden hankinta

Suomi | Itä-Uudenmaan hyvinvointialue
Julkaistu 1 viikko sitten | 8.12.2025 Määräaika: 1 kuukausi kuluttua | 15.1.2026 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Itä-Uudenmaan hyvinvointialue (jäljempänä Tilaaja) pyytää tarjouksianne tämän tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti työnohjauspalveluista (jäljempänä Palvelut). Tämän kilpailutuksen perusteella laaditaan Palveluiden toimittamisesta puitesopimus, jonka perusteella toimitetaan työnohjauspalveluita Itä-Uudenmaan hyvinvointialueelle.

Palvelut tuotetaan maantieteellisesti Itä-Uudenmaan hyvinvointialueella, johon kuuluvat Askolan kunta, Lapinjärven kunta, Loviisan kaupunki, Myrskylän kunta, Porvoon kaupunki, Pukkilan kunta ja Sipoon kunta.

Kilpailutus on jaettu neljään (4) osa-alueeseen, joihin Tilaaja valitsee enintään 20 Palveluntuottajaa per osa-alue Palveluiden toimittajaksi.

Hankinnan kohde on jaettu seuraaviin osa-alueisiin/palvelualueisiin:
1. yksilötyönohjaus
2. ryhmätyönohjaus
3. johdon ja esihenkilöiden työnohjaus
4. kriisi- ja tilannetyönohjaus

Tarjoaja voi jättää tarjouksensa yhteen, useaan tai kaikkiin osa-alueisiin. Puitejärjestelyn toimintamalli on kuvattu tarjouspyynnön liitteessä A Puitesopimusluonnos työnohjauspalveluista, kohdassa 7 Puitejärjestelyn toimintamalli.

Työnohjauksen tavoitteet

Hankinnan kohteena olevien työnohjauspalveluiden tavoitteet ovat seuraavat:
•Työhyvinvoinnin ja jaksamisen parantaminen
•Työyhteisön vuorovaikutuksen ja yhteistyön kehittäminen
•Johtamisen ja esihenkilötyön vahvistaminen
•Työmenetelmien kehittäminen ja ammatillinen kasvu
•Muutosjohtamisen tukeminen ja työprosessien selkeyttäminen

Työnohjaus on osa henkilökunnan työn tukemisen ja osaamisen kehittämisen kokonaisuutta, jolla varmistetaan asiakkaiden ja potilaiden saaman hoidon ja palvelun laatua. Työnohjauksella tavoitellaan esimerkiksi työhyvinvoinnin tukemista, muutosprosessin läpivientiä, työn kuormituksen hallintaa, tiimityön kehittämistä tai johtamisen vahvistamista.

Työnohjaus on tarkoitettu hyvinvointialueen työryhmille ja esihenkilöille. Työnohjaus on pääsääntöisesti ryhmätyönohjausta, mutta voi olla myös yksilötyönohjausta tarvittaessa.

Puitesopimus on voimassa ensin määräaikaisena 24 kuukautta, minkä jälkeen puitesopimus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana.

Puitesopimuksen voimassaolo päättyy kuitenkin viimeistään, kun on kulunut neljä (4) vuotta puitesopimuksen voimaantulosta. Tilaajalla on oikeus irtisanoa puitesopimus päättymään välittömästi, kun puitejärjestelyn enimmäisarvo 800.000 euroa tulee täyteen.

Hankinnan kohde ja vaatimukset on kuvattu tarkemmin tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä., Osa-alue 1 Yksilötyönohjaus Yksilötyönohjaus on henkilökohtainen ammatillinen tukimuoto, jossa työnohjaaja ja ohjattava työskentelevät yhdessä tavoitteellisesti. Palvelun tarkoituksena on auttaa työntekijää tai ammattilaista kehittämään omia taitojaan, reflektoimaan työssään kohtaamiaan haasteita ja vahvistamaan ammatillista kasvuaan. Ohjattava voi käsitellä työssä kohtaamiaan tilanteita, tunteita ja haasteita turvallisessa ympäristössä.

Työnohjaus tukee ammatillisten taitojen, kuten vuorovaikutustaitojen, ongelmanratkaisukyvyn ja stressinhallinnan vahvistamista. Ohjattava saa paremman ymmärryksen omista toimintatavoistaan ja vahvuuksistaan. Yksilötyönohjauksessa määritellään tavoitteet, joita kohti prosessi etenee., Osa-alue 2 Ryhmätyönohjaus Ryhmätyönohjaus on ammatillinen prosessi, jossa ryhmä saman alan tai tehtävän parissa toimivia ammattilaisia kokoontuu säännöllisesti työnohjaajan johdolla. Tavoitteena on tukea jäseniä heidän työssään, edistää ammatillista kehittymistä ja vahvistaa työssä jaksamista. Ryhmätyönohjauksen sisältönä voi olla potilas- ja asiakassuhteiden tai ryhmädynamiikan tarkastelu tai oman työotteen jakaminen ja käsittely muiden kanssa. Ryhmätyönohjaus perustuu avoimeen ja luottamukselliseen keskusteluun, jossa osallistujat voivat jakaa kokemuksiaan, haasteitaan ja onnistumisiaan., Osa-alue 3 Johdon ja esihenkilötyön työnohjaus Johdon ja esihenkilöiden työnohjauksessa ohjattava tutkii omaa johtajuuttaan, itseään johtajana sekä suhdettaan johtamaansa työyhteisöön/työryhmään sekä omaan esimieheensä ja verkostoihin. Työnohjauksessa keskeistä on johtamistehtävässä toimivan henkilön oman henkilökohtaisen identiteetin sekä voimavarojen vahvistaminen ja johtamistaitojen kehittäminen organisaation tavoitteiden, arvojen ja visioiden suuntaisesti. Työnohjaus voidaan toteuttaa joko yksilö- tai ryhmämuotoisena., Osa-alue 4 Kriisi- ja tilannetyönohjaus Kriisi- tai tilannetyönohjausta käytetään vaativien kriisitilanteiden ja konfliktien käsittelyyn, asiakastilanteisiin ja työstä esiin nousseiden ongelmien/haasteiden käsittelyyn, jotka kohdistuvat yksittäiseen työntekijään tai koko työyhteisöön. Tavoitteena on tukea ja auttaa yksilöä tai työyhteisöä selviytymään tilanteessa. Työnohjaus voidaan toteuttaa joko yksilö- tai ryhmämuotoisena.,

Ilmoitusnumero 2025-035788
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Liike-elämän palvelut: laki, markkinointi, neuvonta, työhönotto, painatus ja turvallisuus (79000000), Uraohjauspalvelut (79634000), Henkilökohtaiseen kehittämiseen tähtäävä koulutus (80570000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1B1
Osoitetiedot Itä-Uudenmaan hyvinvointialue
Mannerheiminkatu 20 K 06100 Porvoo FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Tampereen kaupungin yleisten alueiden ulkomainonnan järjestäminen käyttöoikeussopimuksella

Suomi | Tampereen kaupunki
Julkaistu 1 viikko sitten | 8.12.2025 Määräaika: 3 viikkoa kuluttua | 4.1.2026 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Tampereen kaupunki (myöhemmin myös Tilaaja) pyytää tarjouksia ulkomainonnan järjestämisestä Tampereen kaupungin yleisillä alueilla.

Kyseessä on käyttöoikeus- ja sijoittamissopimuksella toteutettava Tampereen kaupungin hallinnassa olevien yleisten alueiden ulkomainonnan järjestäminen. Tarkempi kuvaus hankinnan sisällöstä on tarjouspyynnön liitteellä 1. "Hankinnan kohteen kuvaus

Hankinnan kohteena toteutettava palvelu sisältää:

1. Tampereen kaupunki luovuttaa kaupungin yleisillä alueilla määritellyt mainoslaitteiden sijoituspaikkojen käyttö- ja sijoittamisoikeuden mainontakäyttöön valitulle Toimittajalle.
2. Toimittaja luovuttaa Tampereen kaupungin käyttöön mainosaikaa.
3. Tampereen kaupunki saa vastineeksi Vuokran ja osuuden mainosmyyntitulosta.

Hankinta on jaettu kahteen osa-alueeseen: LCD-katumainostaulut ja LED-suurtaulut. Tarjoaja voi jättää tarjouksen yhteen tai kumpaankin osa-alueeseen., LCD-katumainostaulut Tampereen kaupunki (myöhemmin myös Tilaaja) pyytää tarjouksia ulkomainonnan järjestämisestä Tampereen kaupungin yleisillä alueilla.

Kyseessä on käyttöoikeus- ja sijoittamissopimuksella toteutettava Tampereen kaupungin hallinnassa olevien yleisten alueiden ulkomainonnan järjestäminen. Tarkempi kuvaus hankinnan sisällöstä on tarjouspyynnön liitteellä 1. "Hankinnan kohteen kuvaus

Hankinnan kohteena toteutettava palvelu sisältää:

1. Tampereen kaupunki luovuttaa kaupungin yleisillä alueilla määritellyt mainoslaitteiden sijoituspaikkojen käyttö- ja sijoittamisoikeuden mainontakäyttöön valitulle Toimittajalle.
2. Toimittaja luovuttaa Tampereen kaupungin käyttöön mainosaikaa.
3. Tampereen kaupunki saa vastineeksi Vuokran ja osuuden mainosmyyntitulosta.

Hankinta on jaettu kahteen osa-alueeseen: LCD-katumainostaulut ja LED-suurtaulut. Tarjoaja voi jättää tarjouksen yhteen tai kumpaankin osa-alueeseen.

Tämä osa-alue koskee LCD-katumainostauluja. Tarjottavien LCD-katumainostaulupaikkojen määrä on 100 kappaletta (lähtökohtaisesti 2-puoleisia). Laitemäärät ovat suuntaa antavia. Laitemäärä perustuu laitteen sijaintiin, siten myös 2-puoleinen mainoslaite käsitetään tässä yhtenä laitteena., LED-suurtaulut Tampereen kaupunki (myöhemmin myös Tilaaja) pyytää tarjouksia ulkomainonnan järjestämisestä Tampereen kaupungin yleisillä alueilla.

Kyseessä on käyttöoikeus- ja sijoittamissopimuksella toteutettava Tampereen kaupungin hallinnassa olevien yleisten alueiden ulkomainonnan järjestäminen. Tarkempi kuvaus hankinnan sisällöstä on tarjouspyynnön liitteellä 1. "Hankinnan kohteen kuvaus".

Hankinnan kohteena toteutettava palvelu sisältää:
1. Tampereen kaupunki luovuttaa kaupungin yleisillä alueilla määritellyt mainoslaitteiden sijoituspaikkojen käyttö- ja sijoittamisoikeuden mainontakäyttöön valitulle Toimittajalle.
2. Toimittaja luovuttaa Tampereen kaupungin käyttöön mainosaikaa.
3. Tampereen kaupunki saa vastineeksi Vuokran ja osuuden mainosmyyntitulosta.

Hankinta on jaettu kahteen osa-alueeseen: LCD-katumainostaulut ja LED-suurtaulut. Tarjoaja voi jättää tarjouksen yhteen tai kumpaankin osa-alueeseen.

Tämä osa-alue koskee LED-suurtauluja. Tarjottavien LED-suurtaulujen määrä on 10 kappaletta (1- tai 2 puoleisia).Laitemäärät ovat suuntaa antavia. Laitemäärä perustuu laitteen sijaintiin, siten myös 2-puoleinen mainoslaite käsitetään tässä yhtenä laitteena.,

Ilmoitusnumero 2025-033766
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Sähköjohtojen asennus ja muut sähköasennustyöt (45310000), Julkishallinnon palvelut, maanpuolustus ja sosiaaliturvapalvelut (75000000), Markkina- ja taloustutkimuspalvelut; mielipidetutkimukset ja tilastot (79300000), Mainonta- ja markkinointipalvelut (79340000), Mainontapalvelut (79341000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI19B
Osoitetiedot Tampereen kaupunki
PL 487 33101 Tampere FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Ohjelmisto- ja pilvipalvelulisenssien jälleenmyynti

Suomi | Teknologian tutkimuskeskus VTT Oy
Julkaistu 1 viikko sitten | 8.12.2025 Määräaika: 4 viikkoa kuluttua | 12.1.2026 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Ohjelmisto- ja pilvipalvelulisenssien jälleenmyynti VTT:llä on huomattava määrä erilaisia tutkimuksen käytössä olevia ohjelmistoja eri tarkoituksiin. Ohjelmien käyttöoikeuksia eli lisenssejä hankitaan tällä hetkellä eri lähteistä. Hankinnan tarkoituksena on tarjota kanava osalle tutkimuksen käytössä olevien ohjelmistolisenssien hankinnoille.

Hankinnan kohteena on tutkimuksen ohjelmistolisenssien jälleenmyynti (välityspalvelu) ja siihen liittyvä tuki. Toimittaja vastaa lisenssien myynnistä ja hallinnasta, lisenssitilausten käsittelystä, niiden teknisestä - ja käyttöönottotuesta koko sopimuskauden ajan. Tuki sisältää mm. mahdollisten ongelmatilanteiden selvittämistä ohjelmistovalmistajan kanssa epäselvissä ohjelmistolisensseihin liittyvissä asioissa.

Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyyntöasiakirjoissa.,

Ilmoitusnumero 2025-035687
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Ohjelmatuotteet ja tietojärjestelmät (48000000), Ohjelmistotuki (72261000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI
Osoitetiedot Teknologian tutkimuskeskus VTT Oy
PL 1000 02044 VTT FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

KUTSU MARKKINAKARTOITUKSEEN: Junakulunvalvonnan (JKV) kunnossapidon tukipalvelu

Suomi | Väylävirasto
Julkaistu 1 viikko sitten | 7.12.2025 Alkuperäinen ilmoitus

KUTSU MARKKINAKARTOITUKSEEN: Junakulunvalvonnan (JKV) kunnossapidon tukipalvelu HANKINNAN KOHDE

Junakulunvalvonnan (JKV) kunnossapidon tukipalvelu tukee Väyläviraston tarvetta ylläpitää JKV-järjestelmää valtion rataverkolla. Tilaajana toimii Väylävirasto, ja palvelun sopimuskauden pituus ja optiomahdollisuudet määritellään myöhemmin. Palvelun keskeinen tavoite on yksinkertaistaa ja parantaa JKV-järjestelmän huolto- sekä kunnossapitotoimintaa, jotta kustannustehokkuus, riskienhallinta ja järjestelmän käyttövarmuus pysyvät hyvällä tasolla.

Palvelun sisältö jakautuu useisiin tehtäväkokonaisuuksiin, joista merkittävin on tilapäisten nopeusrajoitusten suunnittelu, tekeminen ja arkistointi. Tähän sisältyy nopeusrajoitusten JKV- ja nopeusmerkkisuunnittelu, tarvittavien baliisisanomatiedostojen luominen sekä työohjeen tekeminen sanomien asennusten toteutusta varten. Suunnitelman on läpäistävä toisen JKV-suunnittelijan tekemä sisäinen tarkastus palveluntarjoajan toimesta. Toimittajan on vastattava suunnitelmien ja sanomien oikeellisuudesta toimitettuihin lähtötietoihin nähden sekä toimitettava ne tilaajalle ja sidosryhmille. Nopeusrajoituksen poistuessa toimittajan on laadittava poistosuunnitelmat, tarkastettava ne ja poistettava sanomatiedostot arkistointijärjestelmistä viikon kuluessa.

Tämän lisäksi palveluun kuuluu JKV-neuvonta puhelimitse ja sähköpostitse, josta JKV-asiantuntija on tavoitettavissa normaalin palveluaikana. Neuvontaa voidaan tehdä tarvittaessa myös maastotyönä, joka laskutetaan erikseen työn tilanneelta kunnossapitäjältä tai urakoitsijalta. Palveluun kuuluu myös yksittäisten baliisisanomatiedostojen päivitys vikojen tai uusien pysyvien nopeusrajoitusten vuoksi.

Merkittävä osa palvelua on JKV-vikojen seuranta ja raportointi, jossa laaditaan tilastoa baliisivikailmoituksista vikakoodien perusteella. Lisäksi Toimittaja tekee JKV-järjestelmän elinkaarenhallinnan tilanneseurantaa ja raportointia, jossa seurataan varaosahallintaa, komponenttien saatavuutta ja menekin ennakointia. Toimittajan tehtäviin kuuluu myös kunnossapitourakoitsijoiden koulutus, opastaminen ja ohjaaminen palveluun liittyvissä käytännöissä. Sanomansäilytyspalvelun käyttö (Väyläviraston järjestelmässä) on olennainen osa toimintaa. Toimittaja osallistuu myös Väyläviraston, rautatieturvalaitekunnossapitäjien ja rautatieyritysten yhteiseen JKV-ohjausryhmään asiantuntijatyöllä, johon kuuluu kokousten valmistelu ja toimeenpanon seuranta.

Normaali palveluaika kaikille tehtäville on arkisin klo 8:00–16:00. Routa-aikana keväisin voidaan tilata lisävalmius kiireellisiin JKV-nopeusrajoitusten toteutuksiin arkisin klo 16:00–22:00 ja viikonloppuisin klo 8:00–22:00, jolloin suunnitelmat ja sanomat on toimitettava 24 tunnin kuluessa tilauksesta. Tilaajalla on lisäksi optio tilata ympärivuorokautinen (24/7) päivystys vähintään viikon ajaksi.

Palvelun hinnoittelu koostuu kiinteästä hinnasta ja tuntihinnoittelulla maksettavista käytön mukaan veloitettavista palveluista, kuten maastotyöt ja erikseen sovittavat lisäpalvelut. Toimittajan on myös huolehdittava tarvittavista pätevyyksistä ja noudatettava Tilaajan ohjeita. Raportointi tapahtuu neljännesvuosittain palvelun projektiraportilla sekä säännöllisillä vika- ja elinkaariraporteilla.

ILMOITUKSEN LISÄTIEDOT

Tämä ilmoitus on kutsu markkinakartoitukseen. Tällä ilmoituksella ei pyydetä tarjouksia.

Markkinakartoituksessa hankinnasta kiinnostuneilla toimittajilla on mahdollisuus käydä hankintaa koskevaa markkinakartoitusta Väyläviraston kanssa. Markkinakartoituksen tarkoituksena on käydä yleisellä tasolla vuoropuhelua hankinnan kohteesta ja sen määrittämisestä. Markkinakartoitus ei sido Väylävirastoa toteuttamaan hankintaa. Markkinakartoitus ei myöskään sido toimittajaa mahdolliseen tarjouskilpailuun osallistumiseen.

Markkinakartoitus järjestetään toimittajakohtaisten infotilaisuuksien ja tarjouspyyntöaineiston luonnosversioiden kommentoinnin ja tilaajan hankinnan kohteeseen liittyviin kysymyksiin vastaamisen kautta.

Hankinnan alustava aikataulu:
- Markkinakartoitukseen ilmoittautuminen 12/2025
- Toimittajakohtaiset infotilaisuudet 01/2026
- Tarjouspyyntöasiakirjojen kirjallinen kommentointikierros 02/2026
- Tarjouspyynnön julkaisu 03/2026

Tarjoajia pyydetään huomioimaan, että aikataulu on alustava ja siihen voi tulla muutoksia hankinnan valmistelun aikana.

Ilmoittautumisohje:

Toimittajan tulee ilmoittaa kiinnostuksensa kirjautumalla Tarjouspalveluun ja täyttämällä tämän ilmoituksen ilmoittautumislomake määräaikaan 18.12.2025 klo 12.00 mennessä.

Tässä markkinakartoituskutsussa esitetyt kuvaukset, kuten myös myöhemmin toimitettavat markkinakartoituksen luonnosmateriaalit ovat alustavia ja suuntaa antavia hankinnan ennakkotietoja.

Osallistuneille yrityksille ei makseta korvausta vastaamisesta tai osallistumisesta.,

Ilmoitusnumero 2025-035682
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Rautateiden ja niihin liittyvien laitteiden korjaus, huolto ja muut palvelut (50220000)
Ilmoitustyyppi Ennakkoilmoitus julkisesta hankinnasta
Aluekoodi FI
Osoitetiedot Väylävirasto
PL 33 (Opastinsilta 12 A) 00521 HELSINKI FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Tiesiltoihin liittyvien konsultointipalveluiden dynaaminen hankintajärjestelmä DPS

Suomi | Metsähallitus Metsätalous Oy
Julkaistu 1 viikko sitten | 7.12.2025 Määräaika: 3 vuotta kuluttua | 31.1.2029 21:59 Alkuperäinen ilmoitus

Metsähallitus Metsätalous Oy ja Metsähallituksen Luontopalvelut (myöhemmin Metsähallitus tai tilaaja) perustavat tällä hankintailmoituksella / osallistumispyynnöllä Metsähallituksen vastuualueiden käyttöön hankintalain mukaisen dynaamisen hankintajärjestelmän (jäljempänä myös DPS).
DPS perustetaan tiesiltoihin liittyvien konsultointipalveluiden hankintoja varten. DPS:n sisällä järjestetään tarjouskilpailut (ns. minikilpailut), joissa kulloinenkin konsultointipalvelun kohde ja tarve määritellään.

Osallistumispyynnössä asiantuntijapalvelulla tarkoitetaan konsultointipalvelua. Termeillä minikisa, tarjouskilpailu ja sisäinen kilpailutus tarkoitetaan samaa asiaa.

DPS on jaettu kuuteen (6) toisistaan riippumattomaan osa-alueeseen:

1. Siltojen yleistarkastus

2. Puusiltojen laajennettu yleistarkastus

3. Siltasuunnittelu (uuden sillan suunnittelu)

4. Siltasuunnittelu (sillan korjaussuunnittelu)

5. Sillan rakentamisen valvonta /siltatyön valvonta

6. Tiesiltoihin liittyvät konsultointipalvelut

Osa-alueisiin sisältyvät tehtävät on kuvattu tarkemmin osa-aluekohtaisissa palvelukuvauksissa (liitteet 3a-3f).

Jokaisen osa-alueen soveltuvuusvaatimukset hakijoille ja hankinnan kohteen vähimmäisvaatimukset kuvataan tarkemmin tässä osallistumispyynnössä.
Tilaaja määrittelee kussakin hankintajärjestelmän sisäisessä tarjouspyynnössä tarkemmin hankintajärjestelmässä kilpailutettavien toimeksiantojen kohteen ja vaatimukset.

Ehdokas voi hakea yhteen tai useampaan osa-alueeseen yhdellä hakemuksella. Ehdokkaan tulee ilmoittaa kohdassa "Hankinnan kohteen kriteerit", mihin osa-alueeseen tai osa-alueisiin ehdokas jättää osallistumishakemuksen. Ehdokkaan tulee toimittaa kuhunkin hakemaansa osa-alueeseen edellytetyt ehdokkaan soveltuvuutta ja osallistumispyynnön mukaisuutta osoittavat liitteet ja selvitykset osallistumispyynnössä annettujen ohjeiden mukaisesti.

Toimittajat voivat hakeutua hankintajärjestelmään perustamisvaiheessa ja myöhemmin sen voimassaoloaikana jättämällä osallistumishakemuksen osallistumispyynnön mukaisesti.

Hankintamenettely on kaksivaiheinen. Päästäkseen jättämään tarjouksia toimittajan on ensin jätettävä osallistumishakemus ja tultava hyväksytyksi hankintajärjestelmään. Dynaamiseen hankintajärjestelmään otetaan mukaan kaikki soveltuvuusvaatimukset täyttävät hakijat. DPS:n sisäisiin tarjouskilpailuihin ei voi osallistua, ellei toimittajaa ole hyväksytty hankintajärjestelmään. Järjestelmään hyväksytyt toimittajat voivat tehdä tarjouksia vastaamalla hankintayksikön lähettämään tarjouspyyntöön. Tarjouspyyntö lähetetään kaikille kyseiseen osa-alueeseen hyväksytyille toimittajille. Hankintayksikkö toteuttaa perustamisvaiheen jälkeen sisäisiä kilpailutuksia hankintajärjestelmässä omien hankintatarpeiden mukaisesti.

Osallistumishakemuksen jättäminen ja hankintajärjestelmään hyväksyminen ei velvoita toimittajaa tekemään tarjousta, vaan toimittajat voivat tehdä tarjouksia harkintansa mukaan. Toimittajalla on myös oikeus vetäytyä järjestelmästä niin halutessaan.

Hankintajärjestelmä on voimassa 31.1.2029 saakka, minä aikana hankintajärjestelmän sisäiset tarjouskilpailut tehdään. Tilaaja voi jatkaa hankintajärjestelmän voimassaoloa uudella hankintailmoituksella. Metsähallituksella on oikeus perustellusta syystä keskeyttää DPS tai sen yksittäinen osa-alue kesken sen voimassaolon.

Hankintayksikkö arvioi osallistumispyynnön julkaisuhetkellä dynaamisen hankintajärjestelmän kohteena olevien suunniteltujen hankintojen arvonlisäverottomaksi arvioiduksi määräksi 800 000 euroa vuodessa huomioiden kaikki järjestelmässä mahdollisesti tehdyt hankinnat. Arvio on alustava ja perustuu tällä hetkellä tiedossa olevaan hankintatarpeeseen. Hankintayksikkö ei sitoudu mihinkään hankintamääriin tai määräostovelvoitteisiin tällä ilmoituksella.

Kilpailutusten ratkaisuperusteena on kokonaistaloudellinen edullisuus (halvin hinta tai hinta + laatu). Valintaperuste määritellään kilpailutusasiakirjoissa., Siltojen yleistarkastus ks. hankinnan kuvaus ja liite 3a, Puusiltojen laajennettu yleistarkastus ks. hankinnan kuvaus ja liite 3b, Siltasuunnittelu (uuden sillan suunnittelu) ks. hankinnan kuvaus ja liite 3c, Siltasuunnittelu (sillan korjaussuunnittelu) ks. hankinnan kuvaus ja liite 3d, Sillan rakentamisen valvonta/siltatyön valvonta ks. hankinnan kuvaus ja liite 3e, Tiesiltoihin liittyvät konsultointipalvelut ks. hankinnan kuvaus ja liite 3f.,

Ilmoitusnumero 2025-035680
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Maa-, tie- ja vesirakentamista koskevat konsulttipalvelut (71311000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI
Osoitetiedot Metsähallitus Metsätalous Oy
PL 80 (Opastinsilta 12C) 00521 Helsinki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Lukkarintien rakentamisurakan rakennuttamis- ja valvontatehtävät

Suomi | Sipoon kunta
Julkaistu 1 viikko sitten | 7.12.2025 Määräaika: 3 viikkoa kuluttua | 8.1.2026 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Lukkarintien rakentamisurakan rakennuttamis- ja valvontatehtävät Toimeksianto sisältää rakennusurakan kilpailuttamisvaiheen jälkeiset rakennuttamisen projektinjohto-, valvonta- ja turvallisuuskoordinaattorin tehtävät. Työkohde sijaitsee Sipoon Nikkilässä ja se on osa NG8 Nikkilän kartano-asemakaavan toteutusta (https://www.sipoo.fi/kaavoitus-ja-kehittaminen/voimaan-tulleet-asemakaavat/ng-8-nikkilan-kartanon-keskus/). Rakennustöiden on määrä alkaa tammi-helmikuussa ja jatkua noin vuoden ajan.

Kokonaisuuteen kuuluu uuden kokoojakatuyhteyden sekä junaradan alittavan sillan sekä puron ylittävän sillan toteuttamisen rakennuttaminen ja valvonta. Kyseessä on pohjaolosuhteiltaan ja tekniseltä toteutukseltaan poikkeuksellisen vaativa rakennushanke. Rakennusurakka sisältää aikataulullisesti kriittisiä työvaiheita, ja pitää sisällään useamman ratakatkon, joiden aikana tietyt työvaiheet on saatava toteutettua. Sovittuna on kaksi 10 päivän ratakatkoa, joista ensimmäinen on pääsiäisenä 2026. Lyhyempiä, viikonlopun mittaisia ratakatkoja tulee todennäköisesti urakan aikana. Ratakatkojen lisäksi etenkin hankkeen alku on toteutuksen kannalta kriittinen ja vaatii tarjoajalta vahvaa panostamista. Projektinjohto avustaa tilaajaa hankkeen omistajaohjauksessa.,

Ilmoitusnumero 2025-035678
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Rakentamiseen liittyvät palvelut (71500000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1B1
Osoitetiedot Sipoon kunta
Lukkarinmäentie 2 04130 Sipoo FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Koetoimintapalvelut kuitutuotteiden valmistusympäristössä ja vähähiilisen energian tutkimusympäristössä

Suomi | Teknologian tutkimuskeskus VTT Oy
Julkaistu 1 viikko sitten | 7.12.2025 Määräaika: 3 viikkoa kuluttua | 7.1.2026 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Koetoimintapalvelut kuitutuotteiden valmistusympäristössä ja vähähiilisen energian tutkimusympäristössä Hankinnan kohteena ovat koetoiminta- ja mittaustyö sekä koetoiminnan asiantuntijapalvelut VTT:n Jyväskylän toimipisteessä ja työkohteissa. Asiantuntijapalveluja käytetään kuitutuotteiden valmistusympäristössä, vähähiilisen energian tutkimustoiminnassa ja hiilidioksidin erotuksessa.

Lisäksi tarjoajan tulee kyetä tarjoamaan liitteessä 1 mainittuja palveluja satunnaisesti myös VTT:n muissa toimipisteissä ja työkohteissa.

Tarjoajan tulee nimetä molempiin alla mainittuun työtehtävään eri henkilön, koska palveluja tarvitaan mahdollisesti samanaikaisesti:

1. Henkilö koelaitesuunnitteluun kuitutuotteiden ja vähähiilisen energian tutkimuslaitteiden laiteympäristöihin
2. Kokeellisen työn tekijä vähähiilisen energian tutkimustoimintaan sekä kyseiseen aihepiiriin liittyvä koetoiminnan asiantuntijaresurssi

Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyyntöasiakirjoissa.,

Ilmoitusnumero 2025-035676
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Tutkimuspalvelut ja kokeelliset kehityspalvelut (73100000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI198
Osoitetiedot Teknologian tutkimuskeskus VTT Oy
PL 1000 02044 VTT FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Huoltokirjan sisällön tuottaminen ylläpitovaiheessa, puitejärjestely 2026–2028

Suomi | Helsingin kaupunki, kaupunkiympäristön toimiala
Julkaistu 1 viikko sitten | 7.12.2025 Määräaika: 1 kuukausi kuluttua | 15.1.2026 07:00 Alkuperäinen ilmoitus

Huoltokirjan sisällön tuottaminen ylläpitovaiheessa, puitejärjestely 2026–2028 Kaupunkiympäristön toimiala vastaa kiinteistönpitokirjasta ja sen laadinnasta Maankäyttö- ja rakennuslain ja siinä kohdan Rakennuksen käyttö- ja huolto-ohjeen edellyttämällä tavalla sekä Kiinteistönpitokirjan-ohjesarjan mukaisesti.

Tällä kilpailutuksella haetaan sopimustoimittajia kiinteistönpitokirjan laadintaan käyttö- ja ylläpitovaiheessa sekä sähköisen huoltokirjan sisällön tuottamiseen ja ylläpitoon liittyviin tehtäviin.

Palvelukokonaisuus koskee yli 1000 kohteen kiinteistökantaa, joka koostuu pääasiassa erilaisista palvelutiloista mm:
- Kasvatuksen ja koulutuksen kiinteistöt, koulut, oppilaitokset, päiväkodit, leikkipuistot
- Kulttuuri- ja vapaa-ajan kiinteistöt, kirjastot, nuorisotalot, kulttuurikeskukset, museot
- Sosiaali- ja terveystoimen kiinteistöt, terveys- ja palvelukeskukset, sairaalat, vanhusten ja nuorten hoitokodit
- Kaupunkiympäristön toimialan ja kaupunginkanslian kiinteistöt, toimistot, liikekiinteistöt ja virastot

Tehtävät koostuvat palvelukuvauksessa tarkemmin esitettyjen toiminnallisuuksien sisältöjen tuottamisesta ja palvelukuvauksessa mainittua lakia ja ohjeistusta noudattaen myös mahdollisien laki- ja ohjeistusmuutokset huomioon ottaen. Tehtävien suorittamisessa noudatetaan myös tilaajan erillisohjeistuksia ja laatuvaatimuksia. Tilaajalla on oikeus päivittää ja muuttaa ohjeistuksia sisällön tuottamisen laadun parantamiseksi sekä yleisten toimintojen kehittämiseksi. Perustehtävät muodostuvat huoltosuunnitelmien ja järjestelmäkorttien laatimisesta sekä paikantamispiirustusten ja pihan puhtaanapitokarttojen ja piirtämisestä.

Puitesopimus tullaan tekemään kahden (2) tarjoajan kanssa, mikäli soveltuvia tarjoajia on näin monta.

Sopimuksen piiriin kuuluvista tehtävistä ja niiden sisällöstä on kerrottu tarkemmin tarjouspyynnön liitteenä olevassa Palvelukuvauksessa ja kohdekohtaisissa sähköisissä huoltokirjoissa, joihin pääsy ja sisältö on selostettu liitteenä olevassa BEM-huoltokirjaohjeessa sekä tarjouspyynnön muissa liitteissä.

LUOTTAMUKSELLINEN AINEISTO

Sopimuksen piiriin kuuluvista tehtävistä ja niiden sisällöstä on kerrottu tarkemmin kohdekohtaisissa huoltokirjoissa. Huoltokirjat sisältävät Helsingin kaupungin kaupunkiympäristön toimialan luottamuksellista aineistoa. Tästä syystä tunnukset huoltokirjoihin luovutetaan vain allekirjoitettua yrityksen salassapitositoumusta (tarjouspyynnön liite) ja täytettyä ”Huoltokirjan sisällön tuottaminen kilpailutus 2026, käyttöoikeusilmoitus BEM-huoltokirjaan” -liitettä (tarjouspyynnön liite) vastaan.

Toimittakaa täytetty ja allekirjoitettu salassapitositoumus yhdessä täytetyn ”Huoltokirjan sisällön tuottaminen kilpailutus 2026, käyttöoikeusilmoitus BEM-huoltokirjaan” -liitteen kanssa hankintayksikölle sähköpostitse osoitteeseen kymp.yllapitokilpailutukset@hel.fi. Huoltokirjan käyttöoikeuksista ohjelma lähettää sähköpostin ensikirjautumista varten (ellei ole aikaisempia käyttöoikeuksia).

Sähköpostiviestin aihekenttään pyydetään kirjoittamaan ¨Salassapitositoumus Huoltokirjan sisällön tuottaminen 2026 ja yrityksen nimi. Salassapitositoumus on allekirjoitettava henkilön/henkilöiden toimesta, jolla/joilla on siihen yrityksen kaupparekisteriotteesta todennettavissa oleva laillinen edustamisoikeus.,

Ilmoitusnumero 2025-035675
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Kiinteistöpalvelut (70000000), Insinööripalvelut (71300000), Insinööritöihin liittyvät tieteelliset ja tekniset palvelut (71350000), Kartanpiirustuspalvelut (71354000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1B1
Osoitetiedot Helsingin kaupunki, kaupunkiympäristön toimiala
PL 58208 00099 HELSINGIN KAUPUNKI FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma