Parkanon kaupungin tarjouspyyntö rakennustarvikkeista vuosille 2026-2027 + optio 1 vuotta. Parkanon kaupunki/ tekninen toimi pyytää tarjousta tarjousta rakennustarvikkeista vuosille 2026-2027 + optio 1 vuotta (sopimusajanjakso 6.2.2026 - 31.12.2027 + 1.1.2028-31.12.2028) tai aikaisintaan hankintapäätöksen saatua lainvoiman.
Hankinnat suoritetaan pääsääntöisesti tarjouksen jättäneiltä yrityksiltä, jotka työnjohdon harkinnan mukaan ovat kokonaisedullisimpia tarjoushinta, matkat, soveltuvuus ja saatavuus huomioiden.
Parkanon kaupunki ei takaa vuosittaista hankintamäärää, vaan tarvikkeiden tilaus työkohteisiin tapahtuu tarpeen mukaan.
Tarjoukset tulee yhtenäisyyden vuoksi laatia oheiselle lomakkeelle, johon on pyritty huomioimaan yleisimmät Parkanon kaupungin aiemmin hankkimat tuotteet. Mikäli kysyttävissä tuotteissa on hankintakauden 2024–2025 aikana jo markkinoilta poistunut tuote, toivomme tarjoajan tuovan tämän julki ja esittävän mahdollisesti korvaavan tuotteen. Tällaisia tuotteita ei huomioida taloudellisuusvertailussa. Lomakkeen hinnat annetaan nettohintoina kaikille kysytyille tuotteille. Valituksi tulleiden palveluntuottajien kanssa käydään sopimus neuvottelut kaikkien hankittavien tarvikkeiden hinnoittelusta.
Tarjouspyynnön yksikköhintoja voi halutessaan käyttää koko Parkanon Kaupunki -konserni tytäryhtiöineen.,
Lähde: Hilma
Jokilaaksojen koulutuskuntayhtymä, Rakennusautomaatiojärjestelmien korjaus-, muutos-, ja huoltotyöt puitesopimuksella
Jokilaaksojen koulutuskuntayhtymä toimii seitsemällä paikkakunnalla. Haapajärvellä, Nivalassa, Ylivieskassa, Kalajoella, Oulaisissa, Haapavedellä ja Siikalatvan Piippolassa. Kiinteistömassaa on reilu 100 000 m2.
Kuntayhtymä kilpailuttaa rakennusautomaatiojärjestelmien korjaus-, muutos-, ja huoltotyöt puitesopimuksella seuraavissa osa-alueissa järjestelmä kohtaisin perustein:
1. Computec / Pyramid järjestelmä (Nivala, Haapavesi)
2. Computec / Drive järjestelmä (Kalajoki, Ylivieska Vierimaantie 7, Piippola)
3. Stenfors / Stematic (Haapajärvi, Oulainen)
4. Atmostech (Ylivieska Kuusitie 6)
Tarkemman kuvauksen olemassa olevista järjestelmistä antavat tarvittaessa paikkakuntien kiinteistönhoitajat.
Nivala: Matti Korhonen 044 7692244
Haapavesi: Antti Räisänen 040 7542436
Piippola: Pasi Rajamäki 044 7692396
Haapajärvi: Miika Kortesalmi 040 3592534
Oulainen: Esa Jylkkä (Oulaisten kaupunki) 044 4793504
Ylivieska: Jouni Vapola (ISS) 0404857049
Kalajoki: Jorma Jokio 040 5587470.
Kilpailutukseen liittyvät kysymykset tulee jättää sähköisesti tarjouspalveluportaalin kautta määräajan puitteissa.
Tarjoukset tulee jättää tarjouspalvelun kautta. Muuta kautta toimitetut tarjoukset hylätään., 1. Computec / Pyramid (Nivala, Haapavesi) Jokilaaksojen koulutuskuntayhtymällä on rakennusautomaatiojärjestelmänä Computec / Pyramid Nivalassa ja Haapavedellä olevilla koulukiinteistöillä.
Kilpailutamme puitekumppania kyseisen järjestelmän huolto, - korjaus sekä muutostöihin. Puitesopimus kestää 2+2 vuotta. Mahdollisesta optiokaudesta sovitaan kirjallisesti erikseen.
Tilaaja edellyttää, että tarjoajalla on kyky ja osaaminen suorittaa tarjoamansa järjestelmän vaatimat työt kokonaisuutena. Eli haemme kyseisen järjestelmän kokonaisvaltaista hallitsijaa. Tilaajalle riittää, että tarjoajan palveluksessa on työntekijä, jolla kyseinen osaaminen löytyy. Työntekijällä pitää olla vastuullinen rooli vähintään kahdesta aiemmasta hankkeesta, joissa on suoritettu rakennusautomaatiotöitä julkishallinnon laitokselle. Tämä asia pitää todentaa ennen sopimuksen allekirjoittamista.
Tässä tarjouspyynnössä pyydetään tuntiveloitukselle hintaa (€/h alv 0 %) joka kattaa kaikki kohteessa tehtävät työhön liittyvät kustannukset. Lisäksi pyydetään kilometrikorvausta kattamaan mahdolliset liikkumisesta aiheutuvat kustannukset (€/km alv 0 %). Kilometrikorvaus sisältää kaikki matka-ajan kustannukset kuten esim. matka-ajan palkat, polttoaineet, ajoneuvosta aiheutuneet kustannukset yms. Vertailussa käytämme laskentamääriä siten, että tuntihinta kertaantuu kahdeksalla (8) kuvaten kokonaista työpäivää sekä kilometrikorvaus kertaantuu sadalla viidelläkymmenellä (150) kuvaten keskimääräistä edestakaisin olevaa työmatkaa.
Valinta suoritetaan järjestelmittäin kokonaistaloudellisuuden perusteella (halvin hinta). Puitekumppaneiksi valitaan enintään kolme (3) tämän tarjouspyynnön mukaisin kriteerein. Alle kansallisen hankintarajan olevat hankinnat tilaaja tilaa suoraan edullisimmasta palveluntuottajasta alkaen. Jos kyseinen palveluntuottaja ei kykene suoriutumaan työstä esimerkiksi aikataulullisten syitten takia, on tilaajalla oikeus kysyä työtä seuraavaksi edullisimmalta jne. Suuremmat hankinnat tilaaja kilpailuttaa puitekumppaneiden kesken kevennetyllä menettelyllä. Suuret uudisrakentamiseen verrattavat projektit tilaaja kilpailuttaa täysin erillisinä avoimina kokonaisuuksina kaikkien tarjottaville.
Sopimuskausi alkaa välittömästi sopimusten allekirjoittamisen jälkeen.
Jos kiinteistö poistuu sopimuskauden aikana tilaajan omistuksesta niin siihen liittyvä puitesopimus päättyy automaattisesti., 2. Computec / Drive (Kalajoki, Ylivieska Vierimaantie 7, Piippola) Jokilaaksojen koulutuskuntayhtymällä on rakennusautomaatiojärjestelmänä Computec/Drive Kalajoella ja Ylivieskassa Vierimaantie 7 olevilla koulukiinteistöillä.
Kilpailutamme puitekumppania kyseisen järjestelmän huolto, - korjaus sekä muutostöihin. Puitesopimus kestää 2+2 vuotta. Mahdollisesta optiokaudesta sovitaan kirjallisesti erikseen.
Tilaaja edellyttää, että tarjoajalla on kyky ja osaaminen suorittaa tarjoamansa järjestelmän vaatimat työt kokonaisuutena. Eli haemme kyseisen järjestelmän kokonaisvaltaista hallitsijaa. Tilaajalle riittää, että tarjoajan palveluksessa on työntekijä, jolla kyseinen osaaminen löytyy. Työntekijällä pitää olla vastuullinen rooli vähintään kahdesta aiemmasta hankkeesta, joissa on suoritettu rakennusautomaatiotöitä julkishallinnon laitokselle. Tämä asia pitää todentaa ennen sopimuksen allekirjoittamista.
Tässä tarjouspyynnössä pyydetään tuntiveloitukselle hintaa (€/h alv 0 %) joka kattaa kaikki kohteessa tehtävät työhön liittyvät kustannukset. Lisäksi pyydetään kilometrikorvausta kattamaan mahdolliset liikkumisesta aiheutuvat kustannukset (€/km alv 0 %). Kilometrikorvaus sisältää kaikki matka-ajan kustannukset kuten esim. matka-ajan palkat, polttoaineet, ajoneuvosta aiheutuneet kustannukset yms. Vertailussa käytämme laskentamääriä siten, että tuntihinta kertaantuu kahdeksalla (8) kuvaten kokonaista työpäivää sekä kilometrikorvaus kertaantuu sadalla viidelläkymmenellä (150) kuvaten keskimääräistä edestakaisin olevaa työmatkaa.
Valinta suoritetaan järjestelmittäin kokonaistaloudellisuuden perusteella (halvin hinta). Puitekumppaneiksi valitaan enintään kolme (3) tämän tarjouspyynnön mukaisin kriteerein. Alle kansallisen hankintarajan olevat hankinnat tilaaja tilaa suoraan edullisimmasta palveluntuottajasta alkaen. Jos kyseinen palveluntuottaja ei kykene suoriutumaan työstä esimerkiksi aikataulullisten syitten takia, on tilaajalla oikeus kysyä työtä seuraavaksi edullisimmalta jne. Suuremmat hankinnat tilaaja kilpailuttaa puitekumppaneiden kesken kevennetyllä menettelyllä. Suuret uudisrakentamiseen verrattavat projektit tilaaja kilpailuttaa täysin erillisinä avoimina kokonaisuuksina kaikkien tarjottaville.
Sopimuskausi alkaa välittömästi sopimusten allekirjoittamisen jälkeen.
Jos kiinteistö poistuu sopimuskauden aikana tilaajan omistuksesta niin siihen liittyvä puitesopimus päättyy automaattisesti., 3. Stenfors / Stematic (Haapajärvi, Oulainen) Jokilaaksojen koulutuskuntayhtymällä on rakennusautomaatiojärjestelmänä Stenfors / Stematic Haapajärvellä ja Oulaisissa olevilla koulukiinteistöillä.
Kilpailutamme puitekumppania kyseisen järjestelmän huolto, - korjaus sekä muutostöihin. Puitesopimus kestää 2+2 vuotta. Mahdollisesta optiokaudesta sovitaan kirjallisesti erikseen.
Tilaaja edellyttää, että tarjoajalla on kyky ja osaaminen suorittaa tarjoamansa järjestelmän vaatimat työt kokonaisuutena. Eli haemme kyseisen järjestelmän kokonaisvaltaista hallitsijaa. Tilaajalle riittää, että tarjoajan palveluksessa on työntekijä, jolla kyseinen osaaminen löytyy. Työntekijällä pitää olla vastuullinen rooli vähintään kahdesta aiemmasta hankkeesta, joissa on suoritettu rakennusautomaatiotöitä julkishallinnon laitokselle. Tämä asia pitää todentaa ennen sopimuksen allekirjoittamista.
Tässä tarjouspyynnössä pyydetään tuntiveloitukselle hintaa (€/h alv 0 %) joka kattaa kaikki kohteessa tehtävät työhön liittyvät kustannukset. Lisäksi pyydetään kilometrikorvausta kattamaan mahdolliset liikkumisesta aiheutuvat kustannukset (€/km alv 0 %). Kilometrikorvaus sisältää kaikki matka-ajan kustannukset kuten esim. matka-ajan palkat, polttoaineet, ajoneuvosta aiheutuneet kustannukset yms. Vertailussa käytämme laskentamääriä siten, että tuntihinta kertaantuu kahdeksalla (8) kuvaten kokonaista työpäivää sekä kilometrikorvaus kertaantuu sadalla viidelläkymmenellä (150) kuvaten keskimääräistä edestakaisin olevaa työmatkaa.
Valinta suoritetaan järjestelmittäin kokonaistaloudellisuuden perusteella (halvin hinta). Puitekumppaneiksi valitaan enintään kolme (3) tämän tarjouspyynnön mukaisin kriteerein. Alle kansallisen hankintarajan olevat hankinnat tilaaja tilaa suoraan edullisimmasta palveluntuottajasta alkaen. Jos kyseinen palveluntuottaja ei kykene suoriutumaan työstä esimerkiksi aikataulullisten syitten takia, on tilaajalla oikeus kysyä työtä seuraavaksi edullisimmalta jne. Suuremmat hankinnat tilaaja kilpailuttaa puitekumppaneiden kesken kevennetyllä menettelyllä. Suuret uudisrakentamiseen verrattavat projektit tilaaja kilpailuttaa täysin erillisinä avoimina kokonaisuuksina kaikkien tarjottaville.
Sopimuskausi alkaa välittömästi sopimusten allekirjoittamisen jälkeen.
Jos kiinteistö poistuu sopimuskauden aikana tilaajan omistuksesta niin siihen liittyvä puitesopimus päättyy automaattisesti., 4. Atmostech (Ylivieska Kuusitie 6) Jokilaaksojen koulutuskuntayhtymällä on rakennusautomaatiojärjestelmänä Atmostech Ylivieskassa Kuusitie 6 olevalla koulukiinteistöllä.
Kilpailutamme puitekumppania kyseisen järjestelmän huolto, - korjaus sekä muutostöihin. Puitesopimus kestää 2+2 vuotta. Mahdollisesta optiokaudesta sovitaan kirjallisesti erikseen.
Tilaaja edellyttää, että tarjoajalla on kyky ja osaaminen suorittaa tarjoamansa järjestelmän vaatimat työt kokonaisuutena. Eli haemme kyseisen järjestelmän kokonaisvaltaista hallitsijaa. Tilaajalle riittää, että tarjoajan palveluksessa on työntekijä, jolla kyseinen osaaminen löytyy. Työntekijällä pitää olla vastuullinen rooli vähintään kahdesta aiemmasta hankkeesta, joissa on suoritettu rakennusautomaatiotöitä julkishallinnon laitokselle. Tämä asia pitää todentaa ennen sopimuksen allekirjoittamista.
Tässä tarjouspyynnössä pyydetään tuntiveloitukselle hintaa (€/h alv 0 %) joka kattaa kaikki kohteessa tehtävät työhön liittyvät kustannukset. Lisäksi pyydetään kilometrikorvausta kattamaan mahdolliset liikkumisesta aiheutuvat kustannukset (€/km alv 0 %). Kilometrikorvaus sisältää kaikki matka-ajan kustannukset kuten esim. matka-ajan palkat, polttoaineet, ajoneuvosta aiheutuneet kustannukset yms. Vertailussa käytämme laskentamääriä siten, että tuntihinta kertaantuu kahdeksalla (8) kuvaten kokonaista työpäivää sekä kilometrikorvaus kertaantuu sadalla viidelläkymmenellä (150) kuvaten keskimääräistä edestakaisin olevaa työmatkaa.
Valinta suoritetaan järjestelmittäin kokonaistaloudellisuuden perusteella (halvin hinta). Puitekumppaneiksi valitaan enintään kolme (3) tämän tarjouspyynnön mukaisin kriteerein. Alle kansallisen hankintarajan olevat hankinnat tilaaja tilaa suoraan edullisimmasta palveluntuottajasta alkaen. Jos kyseinen palveluntuottaja ei kykene suoriutumaan työstä esimerkiksi aikataulullisten syitten takia, on tilaajalla oikeus kysyä työtä seuraavaksi edullisimmalta jne. Suuremmat hankinnat tilaaja kilpailuttaa puitekumppaneiden kesken kevennetyllä menettelyllä. Suuret uudisrakentamiseen verrattavat projektit tilaaja kilpailuttaa täysin erillisinä avoimina kokonaisuuksina kaikkien tarjottaville.
Sopimuskausi alkaa välittömästi sopimusten allekirjoittamisen jälkeen.
Jos kiinteistö poistuu sopimuskauden aikana tilaajan omistuksesta niin siihen liittyvä puitesopimus päättyy automaattisesti.,
Ulkokäyttöön tulevat infonäyttö-toteemit
Ulkokäyttöön tulevat infonäyttö-toteemit Helsingin kaupungin kulttuurin ja vapaa-ajan toimiala hankkii ulkokäyttöön soveltuvia infonäyttö-toteemeja osana laajempaa viestintä- ja opastejärjestelmän uusintaa.
Yhteensä kaksi (2) kappaletta toteemeja sijoitetaan kahteen kohteeseen: yksi infonäyttö-toteemi Esplanadin lavan viereen ja yksi infonäyttö-toteemi Munkkiniemen nuorisotalolle.
Tilaaja varaa lisäksi mahdollisuuden hankkia kaksi (2) toteemia optiona. Optiona hankittavat toteemit tullaan asentamaan toimialan palvelupisteille Helsingissä. Tilaaja päättää option käyttöönotosta erikseen.
Asennusajankohta on arviolta keväällä 2026. Käyttöympäristöihin on mahdollista käydä tutustumassa yhdessä toimialan edustajien kanssa ennen asennuksen aloittamista.
Infonäyttöjärjestelmänä Helsingin kaupungilla on käytössä iDiD Digital Signage.
Tarkemmat vaatimukset on kuvattu tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä.,
Tammelan kunnan brändin kirkastus ja verkkosivu-uudistus
Tammelan kunnan brändin kirkastus ja verkkosivu-uudistus Tammelan kunta pyytää tarjousta brändin kirkastuksen ja verkkosivu-uudistuksen kokonaisuudesta.
Tammelan kunta on käynnistänyt brändin kirkastuksen ja verkkosivu-uudistuksen kokonaisuuden. Tavoitteena on saavuttaa viestinnällisesti ja digitaalisesti nykyaikainen sekä tulevaan luotaava ratkaisukokonaisuus, palvelemaan kuntalaisia ja muita sidosryhmiä.
Tammelan kunnan verkkosivuilla on tällä hetkellä kehitettävää muun muassa selkeydessä, käytettävyydessä ja
saavutettavuudessa. Verkkosivujen responsiivisuus ei vastaa nykyaikaisia tarpeita. Niin ikään kehittämistä kaivataan asioinnin sujuvuuteen ja vuorovaikutukseen sivustolla ja sen kautta. Tammelan brändi halutaan saattaa aidoksi osaksi uutta verkkosivua.
Tilaajan tavoitteena on brändin kirkastuksen ja verkkosivujen määrittelynosalta olla valmiina syyskuun 2026 loppuun mennessä. Verkkosivuston teknisen toteutuksen tulee olla valmis vuoden 2026 loppuun mennessä.
Hankinta toteutetaan Tilaajan määrärahojen puitteissa.
Hankinnan sisältö ja vaatimukset on kuvattu liitteenä olevissa tarjouspyyntöasiakirjoissa.,
Markkinakartoitus – Traficomin generatiivisen tekoälyn ratkaisut
Markkinakartoitus - Traficomin generatiivisen tekoälyn ratkaisut Liikenne- ja viestintävirasto Traficom, pyytää vastauksia/kommentteja potentiaalisilta toimittajilta hankintojen suunnittelua varten.
Liikenne- ja viestintävirasto Traficomin tavoitteena on kehittää vuosina 2025–2027 muunnettavia ja skaalattavia generatiivisen tekoälyn ratkaisuja julkishallinnon organisaatioiden isovolyymisiin toimintoihin
1. Asiakaspalvelu: puhe-chatbot ja teksti-chatbot
2. Auditoinnit, tarkastukset, vaatimuksenmukaisuuden arviointi (laajat dokumentit)
3. Luvat ja valvontapalvelut (isot volyymit)
Tekniset hankkeet toteutetaan yhteistyössä muiden julkishallinnon organisaatioiden sekä yritysten kanssa.
Kohdennettujen, modulaarisesti rakennettujen generatiivisen tekoälyn ratkaisujen on vaihtamalla rajapintoja ja dataa oltava toteutettavissa ketterästi ja laajennettavissa myös muihin sovellusalueisiin. Samalla kehitetään prosesseja, toimintamalleja ja päätöksentekoa sekä saadaan dataa analyysin pohjaksi kehitystyöhön.
Kartoitamme parhaillaan tekoälyratkaisujen toiminnallisuuksia ja tarjoajia.,
SPSS-lisenssien ylläpidon kilpailutus
SPSS-lisenssien ylläpidon kilpailutus Työterveyslaitos pyytää tarjoustanne SPSS-lisenssien ylläpidosta.
Työterveyslaitoksella on olemassa jo IBM SPSS Statistics- ohjelmiston lisenssit ja hankinnan kohteena on nyt niiden ylläpito.
Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä.
Hankintasopimus tehdään toistaiseksi voimassa olevana.
Hankinnan ennakoitu arvo sopimuskaudelta on 157.000 € (ilman arvonlisäveroa).,
Haaga-Helian WLAN-hankinta 2026-2028
Haaga-Helian WLAN-hankinta 2026-2028 Haaga-Helia ammattikorkeakoulu Oy (jäljempänä Hankintayksikkö tai Haaga-Helia) pyytää tarjouksia langattoman verkon laitteista, ohjelmistoista, niiden ylläpidosta ja näihin liittyvistä tarvikkeista tämän tarjouspyynnön mukaisesti.
Kyseessä on yhden toimittajan kanssa tehtävä määräaikainen hankintasopimus.
Hankinnan nimi on ”Haaga-Helian WLAN-hankinta 2026-2028”.
Kyseessä on pääasiassa tavarahankinta, ja pääasiallinen toimitus- ja toteutuspaikka on Helsinki.
Tarjouskilpailulla pyritään löytämään hankinnan toteuttamisesta kiinnostunut ja siihen kykenevä yhteistyökumppani.,
Tietopyyntö / Automaatiotyöt ja valvomo-ohjelmien ohjelmointityöt / Joensuun Ellin Kodit Oy
Tietopyyntö / Automaatiotyöt ja valvomo-ohjelmien ohjelmointityöt / Joensuun Ellin Kodit Oy Pohjois-Karjalan hankintatoimi valmistelee Joensuun Ellin Kodit Oy:n kilpailutusta automaatiolaitteiden asennus- ja korjaustöistä sekä valvomo-ohjelmiin ja valvonta-aluekeskuksiin tehtävistä ohjelmointitöistä sopimuskaudelle 1.2.2026 - 31.1.2029 + yhden (1) vuoden optiomahdollisuus.
Liitteenä olevassa tarjouspyyntöluonnoksessa ja olevat tekstit voivat muuttua varsinaisessa tarjouspyynnössä. Kaikki päivämäärät tarjouspyyntöluonnoksessa ovat alustavia.
Tällä tietopyynnöllä pyydetään ja toivotaan toimittajilta kommentteja ja/tai huomioita tietopyynnön liitteenä olevaan tarjouspyyntöluonnokseen, sekä muutenkin hankintaan liittyen. Lisäksi pyydetään vastaamaan tietopyynnön Muut ehdot -kohdassa esitettyihin kysymyksiin.
Vastauksia ja kommentteja voitte esittää määräaikaan mennessä Tarjouspalvelu.fi -portaalin välityksellä vastaamalla esitettyihin kysymyksiin kohdassa "Muut ehdot"
Vastaukset ja kommentit voi jättää myös lataamalla liitteen kohdassa "Tietopyynnön vastauksen lähetys". Tietopyyntövastaus tulee myös lähettää Lähetä-painikkeesta, jotta annetut vastaukset ja ladatut liitteet tulevat hankintayksikölle.
Kommentteja, vastauksia ja kysymyksiä voi esittää myös tietopyynnön "Kysymykset ja vastaukset" -kohdan kautta (22.12.2025 klo 11:55 mennessä). Tietopyyntöön esitettyihin kysymyksiin ei vastata.,
MORSIUSSAARENTIE, MORSIUSSAARENKUJA JA MORSIUSSAARENPOLKU RAKENNUSURAKKA, KOKKOLA
MORSIUSSAARENTIE, MORSIUSSAARENKUJA JA MORSIUSSAARENPOLKU RAKENNUSURAKKA, KOKKOLA Kokkolan kaupunki pyytää tarjoustanne tämän tarjouspyyntökirjeen ja oheisten
muiden tarjouspyyntöasiakirjojen mukaisesti Morsiussaarentien, Morsiussaarenkujan ja Morsiussaarenpolun katujen ja infran rakentamisen yksikköhintaperusteisena kokonaishintaurakkana.,
Selkämerenkatu 13 katto ja julkisivuremontti
Selkämerenkatu 13 katto ja julkisivuremontti Työ sisältää kyseisellä tontilla sijaitsevan asuinkerrostalon julkisivujen ja vesikattojen korjaus- ja uusimistyöt urakka-asiakirjojen mukaisessa laajuudessa.,
Kylmäaineita sisältävien jäähdytyslaitteiden määräaikaishuollot ja pienkorjaukset 2026-2027
Kylmäaineita sisältävien jäähdytyslaitteiden määräaikaishuollot ja pienkorjaukset 2026-2027 Laukaan kunnan tytäryhtiö Laukaan tekniset tukipalvelut Oy pyytää tarjoustanne Laukaan kunnan omistamien kiinteistöjen kylmäainelaitehuoltoihin ja kylmäainelaitteiden peruskorjauksiin.
Laukaan tekniset tukipalvelut Oy on Laukaan kunnan sataprosenttisesti omistama tytäryhtiö, joka tuottaa Laukaan kunnan rakennetun omaisuuden hoito- ja ylläpitotehtäviä sekä varastointi- ja kuljetuspalveluita.
Laukaan kunnan kiinteistökohteet sijatsevat taajamissa ja haja-asutusalueilla. Huoltokohteet on esitelty liitteessä "Laiteluettelo 21.10.2025".
Huollot suunnitellaan ja sovitaan tehtäviksi Laukaan kunnan teknisten palveluiden ja Laukaan teknisten tukipalvelut Oy:n kanssa. Huoltotoimia varten on toimittajan toimitettava vuosittain ennakolta ehdotus määräaikaishuoltojen aikataulusta tilaajan päätettäväksi.
Sopimus sisältää kylmälaitteiden omistajalle kuuluvia lakisääteisiä velvoitteita, määräaikaistarkastuksia ja pieniä kiireellisiä kylmälaitetöitä Laukaan kunnan kiinteistöissä. Kylmälaitekanta muodostuu erilaisista ja eri tehoisista kiinteistö- ja elintarvikepuolen kylmälaitteista.
Huollettavien laitteiden määrä voi lisääntyä/vähentyä sopimuskauden aikana johtuen esim. rakennusten peruskorjauksista tai uudisrakennushankkeista. Myös muut muutokset Laukaan kunnan rakennuskannassa voivat muuttaa huollettavien laitteiden määrää.
Ensisijaisina yleisinä sopimusehtoina tässä hankinnassa käytetään "Julkisten hankintojen yleiset sopimusehdot palveluhankinnoissa JYSE 2025 PALVELUT" ja toissijaisina sopimusehtoina "Kylmäalan huolto- ja korjaustoiminnan toimitusehdot HUOLTOKYLA 21" liitteenä olevassa hankintasopimusluonnoksessa mainituin poikkeuksin ja lisäyksin.,
Lisäsiivouspalveluiden hankinta 1.3.2026-29.2.2028, optio 2 vuotta
Lisäsiivouspalveluiden hankinta 1.3.2026-29.2.2028, optio 2 vuotta Hankinnan kohteena on Huittisen kaupungin lisäsiivouspalvelut 1.3.2026 – 29.2.2028. Puhtauspalveluita tuotetaan mm. uimahalliin, liikuntatiloihin, kouluihin, päiväkoteihin ja muihin kaupungin kohteisiin. Hankittavaan palveluun sisältyy ylläpitosiivouksia ja ikkunoiden pesuja.
Palvelu tuotetaan Huittisten kaupungin alueella erikseen sovittavissa kohteissa. Siivottavat kohteet ovat yleensä kertaluonteisia ja/tai lyhytkestoisia, mutta pidempiaikaisiakin kohteita voi olla.
Kohdeluettelo on tarjouspyynnön liitteenä. Kohteet sijaitsevat Huittisten kaupungin alueella ja mahdollisten kohteiden määrä voi vaihtua sopimuskauden aikana.
Palvelun tulee tarjota käyttäjille tilojen toimintaa vastaava tarkoituksenmukainen puhtaustaso ja siisteys, sekä turvalliset työolosuhteet. Huittisten kaupungilla on oikeus suorittaa palvelun laadunseurantaa ja yleisesti palvelu tulee toteuttaa palvelukuvauksien mukaisesti.
Työt tehdään sopimusaikana tuntihinnalla, joka sisältää kaikki työstä aiheutuvat kustannukset. Kilometrikorvauksien tulee sisältyä tarjottavaan hintaan. Laskutuskuluja ei hyväksytä. Mahdollisten nostolaitteiden sekä erikoispesuaineiden kulut ovat sovittavissa erikseen ja niiden mahdolliset lisälaskutussummat on hyväksytettävä tilaajalla ennen töiden aloittamista.
Pääsääntöisesti käytetään Huittisen kaupungin siivousaineita- ja välineitä. Mahdolliset erikseen sovittavat siivousaine- ja välinekulut sekä lisälaskutussummat on hyväksytettävä tilaajalla ennen töiden aloittamista.
Siivouspalveluita tilataan vain, jos niille tulee tarvetta. Siivouspalveluita saatetaan tarvita melko lyhyellä varoitusajalla ja palveluntuottajan on tähän hyvä varautua. Tilaaja ei sitoudu minimitilausmääriin.
Tarjoajan tulee antaa tiedot sekä lisäsiivouspalvelut että kesäkohteet.
Tehtävä sopimus ei muodosta tilaajalle määräostovelvoitetta. Sopimusluonnos on tarjouspyynnön liitteenä.
Sopimuskausi 1.3.2026 - 29.2.2028. Tarjouspyyntöön sisältyy mahdollinen optiokausi 2 vuotta.,
Tietopyyntö: Polttoaineiden jakelujärjestelmää koskevat palvelut
Tämä asiakirja ei ole hankintailmoitus tai tarjouspyyntö. Tämä asiakirja on kutsu tulla vastaamaan markkinakartoitukseen eli tietopyyntöön. Varsinaisen tietopyynnön saadakseen ehdokkaan tulee toimia tietopyynnössä esitetyllä tavalla. Puolustusvoimat ei maksa korvauksia tietopyyntöön vastaamisesta.
Tietopyynnössä annetut tiedot ovat alustavia ja suuntaa-antavia. Hankintayksikkö pidättää oikeuden muuttaa mahdolliseen tarjouspyyntöön tietopyynnössä hankinnan kohteelle esitettyjä vaatimuksia, tuki-, ylläpito- ja jatkokehityspalveluiden kuvausta sekä mahdollisia muita vaatimuksia saamiensa tietopyyntövastausten perusteella.
Polttoaineiden jakelujärjestelmää koskevat palvelut on jaettu tietopyynnössä kahteen kokonaisuuteen
Osa-alue 1: Tietojärjestelmä ja
Osa-alue 2: Jakelukalusto,
joihin hankintayksikkö toivoo saavansa vastauksia tietopyynnöllä.
Osa-alueiden jako voi muuttua tarjoupyyntöön tai osa-alueista voidaan luopua.
Hankinnan kohteena on maa- ja meriliikenteen polttoainejakelun ja lentopolttoainejakelun:
• tietojärjestelmän ylläpito- ja jatkokehittämispalvelut
• asemapalvelimet ja tietokoneet
• tankkauksessa tarvittavien tunnisteiden (sirukortit & tagit) hankinta ja hallinta
• jakeluasemien (maa- ja meriliikenteen polttoaineasemat) fyysiset laitteet ja niiden komponentit, ylläpitopalvelu, huolto- ja korjauspalvelu, jatkokehityspalvelu
• jakeluasemien fyysisten laitteiden varaosavaraston ylläpito ja hankinnat (NO ja PO) (maa- ja meriliikenteen polttoaineasemat)
Hankinnan kohde ei pidä sisällään lentopolttoaineiden pumppuasemien fyysisten laitteiden ja komponenttien ylläpito-, kehittämis- ja huolto- ja korjauspalveluita.
Polttoaineiden jakelua koskevat palvelut/osa-alueet (tietojärjestelmä sekä jakelukalusto) ovat yhtenä kokonaisuutena toimiva järjestelmäkokonaisuus, eikä osa-alueita siksi ole alustavan arvion mukaan tarkoituksenmukaista jakaa kahdeksi erilliseksi hankinnaksi tietopyyntövaiheessa.
Sopimuksen kestoksi on ennakkoon arvioitu neljä (4) vuotta, jonka jälkeen on mahdollisuus kolmen (3) vuoden optiokauteen. Sopimuskausi alkaa arviolta 1.1.2027., Osa 1: Tietojärjestelmä tietojärjestelmän ylläpito ja kehitys, tunnisteet+lukijalaitteet, asemapalvelimet, anturit, maastojakelusalkut, Osa-alue 2: Jakeluasemakalusto Jakeluasemakaluston huollot ja korjaukset, uushankinnat, varmuusvarasto,
Kaivinkone (Käyttövoima: sähkö, Painoluokka 1.6 – 4t)
Kaivinkone (Käyttövoima: sähkö, Painoluokka 1.6 - 4t) Hankinnan kohteena on kaivinkone, jonka käyttövoima on sähkö ja painoluokka 1.6-4t.
Hankinta on osa Centria-ammattikorkeakoulun Autonomous Work Machines (AUWO) -investointihanketta. AUWO-kehityshankkeen tavoitteena on käynnistää autonomisen koneohjauksen tutkimustyö ja rakentaa sekä pilotoida tarvittavat alustat, joiden avulla kehitettyjä ratkaisuja voidaan pilotoida Keski-Pohjanmaan alueella.
Hankittavan kaivinkoneen tulee soveltua autonomisen koneohjauksen kehitystyöhön.,
Oulaisten uimahallin Lähde saneerausurakka
Oulaisten uimahallin Lähde saneerausurakka Oulaisten uimahalli Lähde on rakennettu vuosina 2015–2017 ja otettu käyttöön vuonna 2017. Uimahallin käyttöaste on ollut korkea.
Uimahallin pinta-alat ja tilavuus:
- bruttoala 4225 m2
- tilavuus 21 000 m3
Nykytila ja käyttöaste:
Rakenteet ja tekniset järjestelmät ovat alkuperäisiä. Vuosittaisilla huoltotoimenpiteillä on varmistettu uimahallin kunnon säilyminen hyvällä tasolla. Kuitenkin kahdeksan toimintavuoden aikana on havaittu normaalin kulumisen lisäksi joitakin puutteita ja korjaustarpeita, jotka vaativat vuosihuoltoa enemmän toimenpiteitä.
Saneeraus tehdään liitteenä olevan erillisen korjausohjelman mukaisesti.
Urakan toteutus on kesällä 2026 uimahallin jatketun sulun aikana 22.6.2026 - 31.8.2026. Elokuun loppuun mennessä uimahallin täytyy olla käyttökunnossa jotta 1.9.2026 uimahalli voidaan avata yleisölle.,
Hissien,liukuportaiden ja nosto-ovien tarkastukset
Hissien,liukuportaiden ja nosto-ovien tarkastukset Tuomi Logistiikka Oy kilpailuttaa Pirkanmaan hyvinvointialueen toimeksiannosta Hissien,liukuportaiden ja nosto-ovien tarkastukset Pirkanmaan hyvinvointialueen omistamiin tai hallinnoimiin kiinteistöihin.
Sopimuskauden aloitusajankohta on 15.04.2026 ja sopimuskausi on kaksi (2 vuotta). Hankintasopimusta on mahdollista jatkaa toistaiseksi voimassa olevalla optiokaudella Tilaajan ilmoituksesta.
Hankinnan kohteena ovat:
- Tampereen ja Nokian kaupungin alueella suoritettavat työt
- Valkeakosken kaupungin alueella suoritettavat työt
- Sastamalan kaupungin alueella suoritettavat työt
Sopimukseen sisältyy lisäksi mahdollisuus teettää töitä myös muihin mahdollisesti myöhemmin Pirhan Kiinteistöpalvelut - vastuualueen ylläpitovastuulle tuleviin kohteisiin tämän sopimuksen mukaisin ehdoin.,
Espoonlahden jäähalli, vesikatteiden uusiminen
Espoonlahden jäähalli, vesikatteiden uusiminen Espoon kaupunki Tilapalvelut-liikelaitos (myöhemmin Tilaaja) pyytää tarjouksia Espoonlahden jäähallin vesikatteiden kunnostuksesta ja uusimisesta tarjouspyyntöasiakirjojen mukaisesti täyteen käyttökuntoon saatettuna.
Kohteen osoite on Espoonlahdentie 2-4, 02360 Espoo.
Tarjoajan on tutustuttava rakennuspaikkaan ja siinä vallitseviin olosuhteisiin omatoimisesti. Tarjouspyynnön liitteenä on lisäksi urakkakohteesta otettuja valokuvia.
Tilaaja tulee valitsemaan kilpailutuksen perusteella yhden toimittajan.
Alustava urakka-aika on 25.5 - 7.8.2026.
Urakka toteutetaan kokonaisurakkamuodolla. Kaikki tarjouspyyntöasiakirjoissa esitetyt työt ja hankinnat sisältyvät kokonaisurakkaan. Valittu Toimittaja toimii hankkeessa pääurakoitsijana sekä Valtioneuvoston asetuksen rakennustyön turvallisuudesta (2009/205) mukaisena päätoteuttajana.
Tilaaja ei sitoudu ilmoitettuihin hankintamääriin.,
Projektinhallintajärjestelmän hankinta
Projektinhallintajärjestelmän hankinta Tällä tietopyynnöllä on tarkoitus saada taustatietoja mahdollista myöhempää hankintaa ja tarjouskilpailua varten. Tietopyynnöllä selvitetään toimittajien valmiutta toteuttaa tiedolla johtamisen tietojärjestelmä, josta ensivaiheessa projektinhallinnan tietojärjestelmä Suomen ympäristökeskuksen (Syke) käyttöön ja tuottaa ylläpitopalvelua käyttöönoton jälkeen palveluna. Samassa yhteydessä kartoitetaan, miten voitaisiin samalla mahdollisesti toteuttaa tiedolla johtamisen -kokonaisuus kaikista tunnistetuista tarpeista.
Tietopyynnön tavoitteena on
• käynnistää vuoropuhelu markkinoilla olevien toimijoiden kanssa
• selvittää mahdollisten toimittajien kiinnostusta ja kyvykkyyttä tiedolla johtamisen kokonaisuuden ja projektinhallinnan tietojärjestelmä -ratkaisun toteuttamiseen
• kartoittaa erilaisia toteutusvaihtoehtoja ja toimintamalleja, joilla ratkaisu voitaisiin toteuttaa
• kerätä tietoa hankinnan suunnittelua ja kustannustason arviointia varten.
• arvioida voidaanko samassa yhteydessä löytää ratkaisu, joka täyttäisi kerralla useamman Syken kehitystoiveista.
Tietopyyntö ja mahdollinen myöhempi hankinta kattaa sekä tiedolla johtamisen kokonaisuuteen kuuluvan projektinhallinnan tietojärjestelmän kehittämisvaiheen että tuotannonaikaiset järjestelyt eli jatkuvan palvelun.
Tämä tietopyyntö ei ole hankintailmoitus tai tarjouspyyntö vaan tarkentava markkinakartoitus. Hankintayksikkö ei sitoudu toteuttamaan hankintaa; tämä tietopyyntö ei välttämättä johda hankintaan. Päätökset mahdollisen hankintaprosessin käynnistämisestä tehdään tietopyynnön jälkeen erillisellä päätöksellä. Tähän tietopyyntöön toimitetuista materiaaleista, esityksistä ja tapaamisista ei muodostu laskutusperustetta.
Tietopyynnön kohteena on Suomen ympäristökeskuksen (Syke) tiedolla johtamiseen ensivaiheessa kuuluva projektinhallinnan tietojärjestelmäkokonaisuus, joka tulee ottaa käyttöön kaikissa projekteissa. Uusi tietojärjestelmä korvaisi nykyisin käytössä olevan projektienhallinnan SolePro -tietojärjestelmän. Sen avulla sujuvoitetaan projektin hallinnointia ja tehostetaan tiedon käyttöä Suomen ympäristökeskuksessa.
Nyt tässä yhteydessä kuitenkin arvioidaan, että voidaanko samalla hankinnalla löytää kokonaisvaltaisempi ratkaisu, joka täyttäisi kerralla useamman Syken kehitystoiveista tämän projektinhallinnan tietojärjestelmäosuuden lisäksi.
Hankinnan kuvaus on tarkemmin liitteessä 1 ja vastauslomake liitteessä 2. Tietopyyntöön vastataan täyttämällä Liite 2: Tietopyynnön vastauslomake ja palauttamalla se tarjouspalvelussa.
Tietopyynnön vastaukset tulee toimittaa suomen kielellä.,
Talous- ja henkilöstöhallinnonpalvelut, kutsu markkinavuoropuheluun
Talous- ja henkilöstöhallinnonpalvelut, kutsu markkinavuoropuheluun Tuusulan kunta suunnittelee kilpailuttavansa kunnan talous- ja henkilöstöhallintapalvelut vuoden 2026 aikana. Kunta tavoittelee kokonaispalvelua, joka kattaa kaikki talous- ja henkilöstöhallinnon palvelut sekä niitä tukevat tietojärjestelmät. Tarjoajan tulee kyetä tuottamaan palvelut kattavasti ja integroidusti, hyödyntäen moderneja ja tietoturvallisia tietojärjestelmäratkaisuja, jotka tukevat palveluiden toteutusta ja kehittämistä. Hankinnassa tullaan huomioimaan integraatiot, automaatio, käyttäjäystävällisyys, tietoturva sekä mahdollisuus palveluiden ja järjestelmien jatkuvaan kehittämiseen. Toimittajalta edellytetään kattavaa ja integroitua palvelutuotantoa modernien, tietoturvallisten järjestelmien avulla. Palveluiden tulee täyttää nykyiset vaatimukset ja tukea toiminnan jatkuvaa kehittämistä.
Palvelut tulevat alustavasti sisältämään esimerkiksi
TALOUSPALVELUT JA JÄRJESTELMÄT
- taloussuunnittelujärjestelmä
- viranomaispalvelut, KUTI-raportointi
- talousraportointi ja analytiikka
- kirjanpitopalvelut
- myyntilaskutus
- ostolasku- ja reskontrapalvelut
- maksuliikennepalvelu
- kassaennustepalvelut
- arkistointi
HR-PALVELUT JA JÄRJESTELMÄT
- palkanlaskentapalvelut
- työajanhallintajärjestelmä, työvuorosuunnittelu
- matka- ja kululaskut
- HR-raportointi ja analytiikka
- osaamisen hallinta
- rekrytointijärjestelmä
- koulutusten hallinta
- arkistointi
Tällä ilmoituksella Tuusulan kunta kutsuu markkinavuoropuheluun kiinnostuneita toimijoita yleiseen hankinnan esittelytilaisuuteen 15.12.2025 klo 12.30 - 13.30. Tilaisuus järjestetään Teams kanavan välityksellä. Ilmoittautuneille jaetaan Teams linkki ennen tilaisuuden alkua. Osallistujia pyydetään ilmoittautumaan hankinnat@tuusula.fi sähköpostiosoitteeseen otsikolla Talous- ja henkilöstöhallinnonpalvelut. Viestin tietoihin yrityksen nimi, henkilön nimi ja työnimike sekä sähköpostiosoite. Henkilömäärää ei rajoiteta. Ilmoittautua tähän yleiseen hankinnan esittelyyn voi 15.12. klo 9.00 saakka.
Tällä ilmoituksella kutsutaan kiinnostuneita toimijoita ilmoittautumaan kahdenkeskisiin toimittajatapaamisiin. Tapaamisten ajankohdat ovat alla. Mikäli olette kiinnostuneita osallistumaan kahdenkeskisiin toimittajatapaamisiin, ilmoittakaa toivottu ajankohta, yrityksen nimi, henkilöiden nimet ja työnimikkeet sekä sähköpostiosoitteet tämän kutsun kohdassa Muut ehdot. Toimittajatapaamisiin edellytetään tämän ilmoituksen mukaisten tietojen toimittamista ennakkoon 9.1.2026 klo 14.00 mennessä. Tilaisuus järjestetään Teams kanavan välityksellä.
Toimittajatapaamiset :
15.1.2026 14.00-16.00 16.1.2026 13.00-15.00 19.1.2026 klo 12.00-14.00 20.1.2026 13.00-15.00
Tämä ilmoitus ei ole tarjouspyyntö tai hankintailmoitus, eikä tämän ilmoituksen julkaisemisella aloiteta tarjouskilpailua. Tämä
ilmoitus ei velvoita Tilaajia toteuttamaan varsinaista hankintaa.,
Palvelinvirtualisoinnin ratkaisu palveluineen 2026
Palvelinvirtualisoinnin ratkaisu palveluineen 2026 Jyväskylän yliopisto hankkii palvelinvirtualisointiratkaisun laitteineen, ohjelmistoineen ja käyttöoikeuksineen. Hankittava ratkaisu sisältää asiakkaan konesaliin sijoitettavat palvelinlaitteistot, tallennusjärjestelmän (block storage) ja VMware -virtualisointialustaan pohjautuvan ratkaisukokonaisuuden.
Ratkaisukokonaisuuden tulee tarjota hyperkonvergoitu infrastruktuuri (HCI), jolla toteutetaan järjestelmäkokonaisuuden elinkaarenhallinta ja mahdollistetaan ratkaisuympäristön ohjaus ohjelmistollisesti.
Hankittava ratkaisu laajentaa käytössä olevaa vuonna 2025 hankittua ratkaisukokoonpanoa (pohjautuu Dell VxRAIL VE-660 -Dynamic Node ja PowerStore -järjestelmiin), jonka rinnalle tulee vastaavanlainen ratkaisu toiseen asiakkaan käytössä olevaan konesaliin.
Hankittava järjestelmäratkaisu tulee olla yhden laitevalmistajan ratkaisuun pohjautuva teknologiaratkaisu, jossa koko kokonaisuus toimii saumattomasti yhteen sekä hallitaan yhdellä ja samalla hallintajärjestelmällä.
Järjestelmän kapasiteettia (CPU-tehoa ja tallennustilaa) pystytään skaalaamaan toisistaan riippumattomasti ja muuttamaan tarvittaessa helposti tarpeiden kasvaessa. Hankittava järjestelmä on vikasietoinen ja sillä on korkea käytettävyysaste (High Availability).
Hankittavan ratkaisun käyttöiän ja elinkaaren tulee olla vähintään 5 vuotta (optiona vuosi tallennusjärjestelmälle).,