Tämän dynaamisen hankintajärjestelmän (myöhemmin DPS) kohteena ovat Helsingin kaupungin toimipisteiden sekä Helsingin konsernihankinta Oy:n käyttämät elintarvikkeet sekä vähäisessä määrin ammattikeittiön toimintaa tukevat non-food -tuotteet, kuten keittiöiden tarvitsemat kattaustarvikkeet ja ruoanvalmistusvälineet. Lisäksi dynaamisen hankintajärjestelmän kohteena ovat näiden tuotteiden tilaamiseen ja käyttämiseen liittyvät palvelut, kuten logistiikkapalvelut. DPS:n kohde on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnössä ja sen liitteissä. DPS on hankintakanava täydentämään, tai olemaan vaihtoehto, olemassa olevan elintarvikkeiden puitesopimusten kautta tehtäville elintarvikehankinnoille. Kaikki kiinnostuneet ehdokkaat voivat pyytää koko dynaamisen hankintajärjestelmän keston ajan oikeutta osallistua dynaamiseen hankintajärjestelmään. DPS:ään hyväksyttävien ehdokkaiden määrää ei ole rajoitettu. Helsingin kaupungin yksiköt toteuttavat hankinnat dynaamiseen hankintajärjestelmään hyväksyttyjen toimittajien kesken DPS:n sisäisillä kilpailutuksilla.
Lähde: Hilma
Tilintarkastuksen palvelut 2020 – 2025 (DPS)
Ks. kohta II.1.4) Lyhyt kuvaus. DPS:n keston aikana kaikki kiinnostuneet ehdokkaat voivat tehdä siihen osallistumishakemuksen. DPS on voimassa hankintailmoituksessa ilmoitettuun päivään asti, ellei sitä keskeytetä tai muuteta DPS:n voimassaollessa. Hansel Oy:n asiakkaat toteuttavat hankinnat DPS:ään hyväksyttyjen ehdokkaiden kesken DPS:n sisäisillä kilpailutuksilla, jotka voivat ajoittua DPS:n koko hankintavaiheen ajalle. DPS:n hankintavaihe alkaa perustamisvaiheen jälkeen 9.11.2020 ja päättyy 30.4.2025, ellei DPS:ää keskeytetä aikaisemmin. Hankintasopimukset voivat olla voimassa enintään kuusi (6) vuotta, kuitenkin siten, että kaikki hankintasopimukset päättyvät viimeistään 30.6.2027.
Sisäisen tarkastuksen palvelut 2020 – 2025 (DPS)
Ks. kohta II.1.4) Lyhyt kuvaus. DPS:n keston aikana kaikki kiinnostuneet ehdokkaat voivat tehdä siihen osallistumishakemuksen. DPS on voimassa hankintailmoituksessa ilmoitettuun päivään asti, ellei sitä keskeytetä tai muuteta DPS:n voimassaollessa. Hansel Oy:n asiakkaat toteuttavat hankinnat DPS:ään hyväksyttyjen ehdokkaiden kesken DPS:n sisäisillä kilpailutuksilla, jotka voivat ajoittua DPS:n koko hankintavaiheen ajalle. DPS:n hankintavaihe alkaa perustamisvaiheen jälkeen 9.11.2020 ja päättyy 30.4.2025, ellei DPS:ää keskeytetä aikaisemmin. Hankintasopimukset voivat olla voimassa enintään 6 vuotta, kuitenkin siten, että kaikki hankintasopimukset päättyvät viimeistään 30.4.2027.
Tulkkaus- ja käännöspalvelut Monetra Oulu Oy Tulkkipalvelu
Puhuttujen kielten tulkkaus Osa-alueessa 1. pyydämme ehdokkaita jättämään osallistumishakemuksen puhuttujen kielten tulkkauspalveluun ennakkoon varattavana tulkkauksena. Ennakkoon varattava tulkkauspalvelu sisältää läsnäolo- ja etätulkkauksen (puhelin- ja videotulkkaus). Etätulkkaukseen sisältyy myös viestinvälityspalvelu eli ilmoitustulkkaus. Ennalta varattavan tulkkauksen lisäksi tarjoaja voi valinnaisena palveluna toimittaa pikatulkkausta (Blitz Salamatulkkaussovelluksessa) sekä päivystystulkkausta (tulkkaus virka-ajan ulkopuolella). Pikatulkkauksen teknologian toimittaa Monetra Tulkkauspalvelu. Maantieteellisesti tulkkauspalvelua tuotetaan osallistumispyynnön jättöhetkellä pääasiassa Pohjois-Suomen, Keski-Suomen, Pohjois-Savon, Pirkanmaan ja Varsinais-Suomen alueilla. Toiminta-alueeseen voi kuitenkin tulla muutoksia Monetra Oulu Oy:n asiakkaiden mahdollisten organisaatiomuutosten sekä uusien omistaja-asiakkaiden johdosta. KIELIRYHMÄT Osa-alue on jaettu kuuteen (6) kieliryhmään. Ehdokas ilmoittaa alustavasti osallistumishakemuksessaan kieliryhmän/kieliryhmät, joihin tarjoaa tulkkauspalvelua. Ryhmä 1. Kielet: albania, arabia, dari, englanti, persia, somali, kurdi/sorani, swahili, tigrinja, venäjä Ryhmä 2. Kielet: kinjaruanda, kurdi/badini, kurdi/kurmandzi (Syyrian), mandariinikiina, ranska, thai, turkki, vietnam Ryhmä 3. Kielet: bosnia, bulgaria, burma, espanja, karen, pastu, puola Ryhmä 4. Kielet: amhara, bengali, hazara, italia, japani, kayah, khmer, kinjamulenge, kreikka, latvia, liettua, nepali, portugali, romania, ruotsi, saksa, unkari, urdu, viro Ryhmä 5. Kielet: ukraina Ryhmä 6. Kielet: muut kielet, esimerkiksi oromo, indonesia, turkmeeni, punjabi, serbokroatia, hindi, tšekki, tamili, kurdi/kurmanzdi (Turkki), mandinka, hollanti, uzbekki, serbia, tagalog, korea, mon, heprea, kirundi, norja, moldavia, azeri, makedonia, aramea, kroatia, slovakki tai ehdokkaan ilmoittamaa muu kuin edellä mainittu esimerkkikieli. Hankinnan ulkopuolelle jätetään kielet, joiden tulkkaustarve on vähäinen. Ehdokas/tarjoaja voi tarjota myös muuta tulkkauskieltä kuin osallistumis- ja tarjouspyynnössä mainittua kieltä. EHDOKASTA KOSKEVAT SOVELTUVUUS- JA VÄHIMMÄISVAATIMUKSET Ehdokasta koskevat soveltuvuusvaatimukset on esitetty osallistumispyynnön kohdassa "Muut ehdot" ja vähimmäisvaatimukset osallistumispyynnön liitteessä 1. "Tulkkikohtaiset vähimmäisvaatimukset, puhutut kielet". Soveltuvuus- ja vähimmäisvaatimusten täyttäminen on edellytys dynaamiseen hankintajärjestelmään hyväksytyksi tulemiselle. Kuulo- ja kuulonäkövammaisten tulkkaus Osa-alueessa 2. pyydämme jättämään osallistumishakemuksen kuulo- ja kuulonäkövammaisten tulkkaus ja kirjoitustulkkauspalveluihin. Osa-alue on jaettu neljään tulkkausryhmään: Ryhmä 1 Kuulovammaisten tulkkaus - sisältää suomalaisen viittomakielen ja viitotun puheen tulkkauksen sekä muut mahdolliset kuulovammaisten tulkkaus- ja kommunikaatiomenetelmät, pois lukien kirjoitustulkkaus. Ryhmä 2. Kuulonäkövammaisten tulkkaus - sisältää taktiiliviittomisen, viittomisen rajattuun näkökenttään, puheentoiston, opastuksen ja kuvailun sekä muut mahdolliset kuulonäkövammaisten tulkkaus- ja kommunikaatiomenetelmät, pois lukien kirjoitustulkkaus. Ryhmä 3. Kirjoitustulkkaus kuulovammaisille Ryhmä 4. Kirjoitustulkkaus kuulonäkövammaisille - sisältää lisäksi opastuksen ja kuvailun. Palvelua tuotetaan tarkoituksenmukaisimmalla saatavilla olevalla tavalla, joko läsnä- tai etätulkkauksena. Tarjoaja voi valinnaisena palveluna toimittaa päivystystulkkausta (tulkkaus virka-ajan ulkopuolella). Maantieteellisesti tulkkauspalvelua tuotetaan osallistumispyynnön jättöhetkellä pääasiassa Pohjois-Suomen, Keski-Suomen ja Pohjois-Savon alueella. Palvelua varaudutaan dynaamisen hankintajärjestelmän voimassaolon aikana tuottamaan myös Pirkanmaan ja Varsinais-Suomen alueilla. Toiminta-alueeseen voi tulla muutoksia Monetra Oulu Oy:n asiakkaiden mahdollisten organisaatiomuutosten sekä uusien omistaja-asiakkaiden johdosta. EHDOKASTA KOSKEVAT SOVELTUVUUS- JA VÄHIMMÄISVAATIMUKSET Ehdokasta koskevat soveltuvuusvaatimukset on esitetty osallistumispyynnön kohdassa "Muut ehdot" ja vähimmäisvaatimukset osallistumispyynnön liitteessä 2. "Tulkkikohtaiset vähimmäisvaatimukset, kuulo- ja kuulonäkövammaisten tulkkaus". Soveltuvuus- ja vähimmäisvaatimusten täyttäminen on edellytys dynaamiseen hankintajärjestelmään hyväksytyksi tulemiselle. Käännöspalvelut Osa-alueessa 3. pyydämme jättämään osallistumishakemuksen käännöspalveluiden tuottamiseen. Osa-alue on jaettu neljään kieliryhmään: Ryhmä 1. Kielet suomen kielen lisäksi: arabia, englanti, persia, ruotsi, venäjä. Ryhmä 2. Kielet suomen kielen lisäksi: albania, dari, espanja, japani, mandariinikiina, portugali, puola, ranska, saksa, somali, kurdi/sorani, swahili, thai, turkki, vietnam, viro. Ryhmä 3. Kielet suomen kielen lisäksi: kurdi/badini, bengali, bosnia, bulgaria, burma, hollanti, indonesia, italia, kinjaruanda, kreikka, kurdi/kurmandzi, latvia, liettua, norja, pastu, pohjoissaame, romania, tigrinja, ukraina, urdu. Ryhmä 4. Muut kielet. Käännöskieli voi olla muu kuin suomen kieli tai kieli/kielipari, jota ei ole osallistumispyynnön osa-alueessa 3 mainittu. Esimerkiksi englanti-arabia tai makedonia-suomi. Dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisissä kilpailutuksissa on mahdollisuus tarjota käännöspalvelua myös muilla kielipareilla kuin osallistumispyynnössä luetelluilla kielipareilla. Tarjoaja ilmoittaa lopulliset kieliparit dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisessä tarjouksessaan. Hankinnan ulkopuolelle jätetään kielet, joiden käännöstarve on vähäinen. Käännöspalveluissa ei ole määritelty maantieteellistä toiminta-aluetta. EHDOKASTA KOSKEVAT SOVELTUVUUS- JA VÄHIMMÄISVAATIMUKSET Ehdokasta koskevat soveltuvuusvaatimukset on esitetty osallistumispyynnön kohdassa "Muut ehdot" ja vähimmäisvaatimukset osallistumispyynnön liitteessä 3. "Kääntäjäkohtaiset vähimmäisvaatimukset, käännöspalvelut". Soveltuvuus- ja vähimmäisvaatimusten täyttäminen on edellytys dynaamiseen hankintajärjestelmään hyväksytyksi tulemiselle.
Painatus- ja digitointipalvelut 2022-2027 (DPS)
Katso kohta II.1.4) Lyhyt kuvaus.
Rekrytoiva lähtömaakoulutus sote-alalla DPS
Suomenkielinen palvelu Tämän dynaamisen hankintajärjestelmän (DPS) kohteena ovat rekrytoiva lähtömaakoulutus sotealan osaajien rekrytoimiseksi EU-/ETA-alueelta Suomeen ja siihen liittyvät lisäpalvelut - puolisoiden lähtömaakoulutus sekä työyhteisön vastaanottovalmennus. DPS:ää käyttävät kaikki Manner-Suomen ELY-keskukset. DPS:n kohde on jaettu kahteen (2) osa-alueeseen: 1. suomenkielinen palvelu ja 2. ruotsinkielinen palvelu. Kumpaankin osa-alueeseen hyväksyttävillä ehdokkailla tulee olla valmiudet toteuttaa kaikki DPS:n sisältämät palvelut. Palveluiden toteutus osa-alueiden kesken eroaa palvelun kielen perusteella, sisällöllisesti palvelut ovat yhteneväiset. DPS:n kohde on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnössä ja sen liitteissä, erityisesti liitteessä 1 Rekrytoiva lähtömaakoulutus sote-alalla DPS - hankinnan kohteen kuvaus. Ehdokas voi jättää osallistumishakemuksensa jompaan kumpaan tai molempiin osa-alueisiin. DPS:n keston aikana kaikki kiinnostuneet ehdokkaat voivat tehdä siihen osallistumishakemuksen. DPS on voimassa hankintailmoituksessa ilmoitettuun päivään asti, ellei sitä keskeytetä tai muuteta DPS:n voimassaollessa. Hankintayksikkö voi keskeyttää DPS:n loma- tai muuna aikana, jolloin hankintayksiköllä ei ole resursseja tehdä hankintoja. Osallistumispyyntöön liittyneet ELY-keskukset toteuttavat hankintoja DPS:n kyseiseen osa-alueeseen hyväksyttyjen ehdokkaiden kesken DPS:n sisäisillä kilpailutuksilla, jotka voivat ajoittua DPS:n koko hankintavaiheen ajalle. DPS:n hankintavaihe alkaa perustamisvaiheen jälkeen ja päättyy DPS:n voimassaoloajan päättyessä. Ruotsinkielinen palvelu Tämän dynaamisen hankintajärjestelmän (DPS) kohteena ovat rekrytoiva lähtömaakoulutus sotealan osaajien rekrytoimiseksi EU-/ETA-alueelta Suomeen ja siihen liittyvät lisäpalvelut - puolisoiden lähtömaakoulutus sekä työyhteisön vastaanottovalmennus. DPS:ää käyttävät kaikki Manner-Suomen ELY-keskukset. DPS:n kohde on jaettu kahteen (2) osa-alueeseen: 1. suomenkielinen palvelu ja 2. ruotsinkielinen palvelu. Kumpaankin osa-alueeseen hyväksyttävillä ehdokkailla tulee olla valmiudet toteuttaa kaikki DPS:n sisältämät palvelut. Palveluiden toteutus osa-alueiden kesken eroaa palvelun kielen perusteella, sisällöllisesti palvelut ovat yhteneväiset. DPS:n kohde on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnössä ja sen liitteissä, erityisesti liitteessä 1 Rekrytoiva lähtömaakoulutus sote-alalla DPS - hankinnan kohteen kuvaus. Ehdokas voi jättää osallistumishakemuksensa jompaan kumpaan tai molempiin osa-alueisiin. DPS:n keston aikana kaikki kiinnostuneet ehdokkaat voivat tehdä siihen osallistumishakemuksen. DPS on voimassa hankintailmoituksessa ilmoitettuun päivään asti, ellei sitä keskeytetä tai muuteta DPS:n voimassaollessa. Hankintayksikkö voi keskeyttää DPS:n loma- tai muuna aikana, jolloin hankintayksiköllä ei ole resursseja tehdä hankintoja. ELY-keskukset toteuttavat hankintoja DPS:n kyseiseen osa-alueeseen hyväksyttyjen ehdokkaiden kesken DPS:n sisäisillä kilpailutuksilla, jotka voivat ajoittua DPS:n koko hankintavaiheen ajalle. DPS:n hankintavaihe alkaa perustamisvaiheen jälkeen ja päättyy DPS:n voimassaoloajan päättyessä.
Pora-sahajärjestelmät kulutustarvikkeineen
Tuomi Logistiikka Oy perustaa dynaamisen hankintajärjestelmän (myöhemmin DPS), jonka kohteena ovat pora-sahajärjestelmät kulutustarvikkeineen Tampereen yliopistollisen sairaalan erityisvastuualueen sairaanhoitopiireille ja niiden sidosyksiköille (Pirkanmaan, Etelä-Pohjanmaan ja Kanta-Hämeen sairaanhoitopiirit). Tilaajina voivat olla Tuomi Logistiikan lisäksi Pirkanmaan sairaanhoitopiiri, Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiiri ja Kanta-Hämeen sairaanhoitopiiri. Dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisissä kilpailutuksissa tarkennetaan mukana olevat tilaajat sekä kilpailutettavat tuotteet. Dynaamisen hankinnan kuvaus DPS:n sisällä kilpailutetaan tilaajien tarpeen mukaan pora-sahajärjestelmiä kulutustarvikkeineen sekä kulutustarvikkeita olemassa oleviin pora-sahajärjestelmiin. Järjestelmään voi hakeutua koko järjestelmän voimassaoloajan. Järjestelmään hakeutuminen ei tarkoita suoraan osallistumista kilpailutettaviin hankintoihin, vaan tarjoajan tulee hyväksymisen jälkeen erikseen jättää tarjous avattaviin kilpailutuksiin. Hankintasopimuskohtaiset vaatimukset, kuvaukset ja muut asiakirjat ovat nähtävillä kilpailutuksen avaushetkellä dynaamiseen järjestelmään hyväksytyille toimijoille. Voimassa oleviin sopimuksiin eli jo kilpailutettuihin hankintoihin ei voi jättää tarjousta ennen kuin kilpailutus avataan uudelleen. DPS:n sisäisissä kilpailutuksissa määritellään erikseen mukana olevat tilaajat sekä kilpailutettavat tuotteet ja niiden yksityiskohtaiset vaatimukset.
IT-asiantuntijapalvelut 2022-2032
Kansaneläkelaitos (Kela) perustaa dynaamisen hankintajärjestelmän (DPS) IT-asiantuntijapalveluiden hankinnassa. Dynaamisen hankintajärjestelmän keston aikana kaikki hankinnasta kiinnostuneet ehdokkaat tai niiden muodostamat ryhmittymät voivat hakea osallistumista järjestelmään. Dynaamiseen hankintajärjestelmään hyväksyttyjen toimittajien kesken kilpailutetaan Kelan IT-asiantuntijapalveluiden hankintoja järjestelmän sisäisillä, erillisillä kilpailutuksilla. Hankintajärjestelmän kohteen tarkempi kuvaus on esitetty liitteessä 1 Dynaamisen hankintajärjestelmän kohde.
Kymenlaakson maakunnalliset sote-henkilökuljetuspalvelut
Hankinta toteutetaan dynaamisena toimittajarekisterinä, joka on Kymsoten suunnittelema, hankintalain periaatteiden mukainen kaksivaiheinen menettely. Kyseessä ei ole hankintalain 42 §:n tarkoittama puitejärjestely eikä 49 §:n tarkoittama EU-kynnysarvon ylittävien tavara- ja palveluhankintojen dynaaminen hankintajärjestelmä. Toimittajarekisterissä hyödynnetään soveltuvin osin hankintalain 49 – 52 §:ssä kuvattuja dynaamista hankintajärjestelmää koskevia säännöksiä. Kaikki tässä hankintailmoituksessa kuvattavat kelpoisuusehdot täyttävät ja vaaditut kelpoisuustodistukset toimittaneet palveluntuottajat hyväksytään mukaan toimittajarekisteriin. Kun toimittajarekisteri on perustettu, kuljetuspalvelut kilpailutetaan sen sisällä siten, että tarjouspyynnöt toimitetaan kaikille toimittajarekisterissä mukana oleville yrityksille. Toimittajarekisteriin hyväksyminen ei velvoita yritystä osallistumaan toimittajarekisterin sisäisiin kilpailutuksiin. Toimittajarekisteri on koko voimassaolonsa ajan avoin kaikille soveltuvuusehdot täyttäville palveluntuottajille. Toimittajarekisterin joustavuus saavutetaan toteuttamalla järjestelmän sisäisiä kilpailutuksia järjestelmän keston aikana. Tällöin uusilla palveluntuottajilla on mahdollisuus päästä mukaan tuottamaan kuljetuspalveluita ja tilaaja voi tehdä muutoksia kuljetuspalveluita koskeviin ehtoihin. Toimittajarekisterin sisäisiä kilpailutuksia voidaan tehdä toimittajarekisterin perustamisesta lähtien sen keston loppuun saakka. Toimittajarekisteri on voimassa 31.12.2028 saakka, minä aikana toimittajarekisterin sisäiset kilpailutukset tehdään. Toimittajarekisterin sisäisten kilpailutusten perusteella tehdyt sopimukset voivat olla voimassa enintään kaksi (2) vuotta toimittajarekisterin päättymisen jälkeen. Hankintamenettelyn valinnan tarkoituksena on turvata haavoittuvassa asemassa olevan asiakasryhmän palveluiden toteuttaminen niitä koskevan lainsäädännön mukaisesti. Kyseessä ovat asiakasryhmän perusoikeuksien toteutumisen kannalta merkitykselliset palvelut. Toimittajarekisterin tarkoituksena on turvata palveluiden jatkuvuus, saatavuus ja kattavuus sekä palvelujen käyttäjien erityistarpeiden huomioiminen. Tarkoituksena on myös toimivan kilpailun edistäminen siten, että asiakasryhmän erityistarpeiden mukaisen ammattitaitoisen palvelun ja kaluston saatavuus turvataan lyhyellä ja pitkällä aikavälillä, taajama- ja haja-asutusalueilla. Sosiaali- ja terveydenhuoltoa ja pelastustoimea koskevan uudistuksen toimeenpanosta ja sitä koskevan lainsäädännön voimaanpanosta annetun lain (616/2021) mukaan sosiaali- ja terveydenhuollon järjestämisvastuu siirtyy kunnilta ja kuntayhtymiltä (Helsingin kaupunkia lukuun ottamatta) hyvinvointialueille 1 päivänä tammikuuta 2023. Kymenlaakson hyvinvointialue tulee järjestämisvastuun siirryttyä Kymsoten sijaan dynaamisen toimittajarekisterin hallinnoijaksi ja siihen perustuvien sopimusten tilaajaksi.
Tieto- ja viestintätekniikan (ICT) koulutuspalveluiden hankinta
Ohjelmoinnin koulutuspalvelut Tämän dynaamisen hankintajärjestelmän kohteena on AEL-Amiedu Oy:n tieto- ja viestintätekniikan (ICT) koulutuspalvelut. Osa-alueessa 1 hankinnan kohteena on ohjelmoinnin koulutuspalvelut. Koulutuspäivinä voi olla esimerkiksi ohjelmointikielet: Python, JavaScript, TypoScript, ReactJS, Angular, Node.js, C++ ja Unity. Hankintayksikkö voi kilpailuttaa tässä osa-alueessa myös muita näihin verrattavissa olevia koulutuspalveluita. Hankinnan kohde määritellään dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisissä kilpailutuksissa. Pilviteknologiat Tämän dynaamisen hankintajärjestelmän kohteena on AEL-Amiedu Oy:n tieto- ja viestintätekniikan (ICT) koulutuspalvelut. Osa-alueessa 2 hankinnan kohteena on pilviteknologiat. Koulutuspäivinä voi olla esimerkiksi: Azure ja Googlen pilvi. Hankintayksikkö voi kilpailuttaa tässä osa-alueessa myös muita näihin verrattavissa olevia koulutuspalveluita. Hankinnan kohde määritellään dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisissä kilpailutuksissa. Ohjelmistokehitys Tämän dynaamisen hankintajärjestelmän kohteena on AEL-Amiedu Oy:n tieto- ja viestintätekniikan (ICT) koulutuspalvelut. Osa-alueessa 3 hankinnan kohteena on ohjelmistokehitys. Hankintayksikkö voi kilpailuttaa tässä osa-alueessa myös muita näihin verrattavissa olevia koulutuspalveluita. Hankinnan kohde määritellään dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisissä kilpailutuksissa. Tietokannat Tämän dynaamisen hankintajärjestelmän kohteena on AEL-Amiedu Oy:n tieto- ja viestintätekniikan (ICT) koulutuspalvelut. Osa-alueessa 4 hankinnan kohteena on tietokannat. Koulutuspäivinä voi olla esimerkiksi SQL. Hankintayksikkö voi kilpailuttaa tässä osa-alueessa myös muita näihin verrattavissa olevia koulutuspalveluita. Hankinnan kohde määritellään dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisissä kilpailutuksissa. Hyvinvointiteknologia Tämän dynaamisen hankintajärjestelmän kohteena on AEL-Amiedu Oy:n tieto- ja viestintätekniikan (ICT) koulutuspalvelut. Osa-alueessa 5 hankinnan kohteena on hyvinvointiteknologia-osaaminen. Hankintayksikkö voi kilpailuttaa tässä osa-alueessa myös muita näihin verrattavissa olevia koulutuspalveluita. Hankinnan kohde määritellään dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisissä kilpailutuksissa. Microsoft Power Platform Tämän dynaamisen hankintajärjestelmän kohteena on AEL-Amiedu Oy:n tieto- ja viestintätekniikan (ICT) koulutuspalvelut. Osa-alueessa 6 hankinnan kohteena on Microsoft Power Platform. Koulutuspäivinä voi olla esimerkiksi Power BI, Power Automate, Power Apps ja Power Virtual Agent. Hankintayksikkö voi kilpailuttaa tässä osa-alueessa myös muita näihin verrattavissa olevia koulutuspalveluita. Hankinnan kohde määritellään dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisissä kilpailutuksissa. Muut mahdolliset tieto- ja viestintätekniikan koulutuspalvelut Tämän dynaamisen hankintajärjestelmän kohteena on AEL-Amiedu Oy:n tieto- ja viestintätekniikan (ICT) koulutuspalvelut. Osa-alueessa 8 hankinnan kohteena ovat muut mahdolliset tieto- ja viestintätekniikan koulutuspalvelut. Hankinnan kohde määritellään dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisissä kilpailutuksissa. M365-sovelluskoulutukset Tämän dynaamisen hankintajärjestelmän kohteena on AEL-Amiedu Oy:n tieto- ja viestintätekniikan (ICT) koulutuspalvelut. Osa-alueessa 7 hankinnan kohteena on M365-sovelluskoulutukset. Koulutuspäivinä voi olla esimerkiksi Word, Excel, PowerPoint ja Teams. Hankintayksikkö voi kilpailuttaa tässä osa-alueessa myös muita näihin verrattavissa olevia koulutuspalveluita. Hankinnan kohde määritellään dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisissä kilpailutuksissa.
Dynaaminen hankintajärjestelmä: Kamerat ja kuvauskalustot
Dynaamisen hankintajärjestelmän kohteeseen kuuluvat ammattilaistasoiset kamerat ja kuvauskalustot, joita käytetään sekä verkko- että tv-tuotantoihin ja joilla kuvataan niin liikkuvaa kuin still-kuvaakin. Katso tarkempi hankinnan kohteen kuvaus liitteestä liite 1 DPS:n kohteen kuvaus ja tietoa DPS:stä YLE20220015
Psykologiset palvelut
Keski-Pohjanmaan sosiaali- ja terveyspalvelukuntayhtymä Soiten ( myöhemmin Tilaaja ) hankintayksikkö perustaa dynaamisen hankintajärjestelmän, jonka sisällä tullaan hankkimaan erillisillä kilpailutuksilla Tilaajan tarvitsemia psykologisia palveluita. Palveluita on mm. psykologin työpanos työpäivinä, lasten ja nuorten neuropsykologin ja psykologin tutkimukset, lasten ja nuorten (neuro) psykologinen ohjaus/tukikäynnit /tukijakso sekä aikuisten psykologin tutkimukset ja aikuisten neuropsykologiset tutkimukset. Tarvittaessa Tilaaja voi kilpailuttaa myös muita tarvittavia palveluita tämän hankintajärjestelmän sisällä. Hankintayksikkö varaa dynaamisen hankintajärjestelmän perustamisvaiheessa 4.7.2022 klo 14 mennessä saapuneiden osallistumishakemusten käsittelyyn 10 päivää. Ensimmäiset hankintajärjestelmän sisäiset tarjouspyynnöt lähetetään, kun ainakin kaikki asetettuun määräaikaan mennessä saapuneet hakemukset on käsitelty. Dynaamiseen hankintajärjestelmään voi jättää hakemuksia koko sen keston ajan Tarjouspalvelu.fi- sivustolla. Dynaamisen hankintajärjestelmän kesto on 36 kk. Tilaaja hyväksyy dynaamiseen hankintajärjestelmään kaikki osallistumishakemuksen jättäneet palveluntuottajat, jotka täyttävät asetetut soveltuvuusvaatimukset. Soveltuvuusvaatimukset on kuvattu ESPD- lomakkeessa, osallistumispyynnön osiossa Muut ehdot sekä palvelunkuvaus-liitteessä. Tarkempi kuvaus hankittavista palveluista ja palveluntuottajalle asetetuista vaatimuksista liitteenä olevassa palvelunkuvauksessa.
Simulaatiokoulutuksen laitteet, tarvikkeet ja välineet DPS
Pyydämme osallistumishakemuksia simulaatiokoulutuksen laitteet, tarvikkeet ja välineet dynaamiseen hankintajärjestelmään (jäljempänä myös DPS). Järjestelmästä hankitaan erilaisia simulaatiokoulutuksen tarpeisiin liittyviä laitteita sekä näihin liittyviä tarvikkeita. Hankittavat laitteet voivat olla esimerkiksi erilaisia elvytysnukkeja, simulaatiojärjestelmiä kirurgien tarpeisiin, simulaatiokoulutusten AV-järjestelmiä tai vastaavia. Kokonaisuudet voivat sisältää myös hankittavien laitteiden huoltopalveluita. Pääsääntöisesti laitteet ja tarvikkeet hankitaan HUS Simulaatiokeskuksen käyttöön. HUS Simulaatiokeskuksessa terveydenhuollon ammattilaiset voivat harjoitella simulaatiokoulutuksen avulla turvallisesti toimintaa erilaisissa hätätilanteissa. HUSin tavoitteena on hankkia joustavalla ja yksinkertaisella menettelyllä laadukkaita tarvikkeita ja tuotteita tukemaan HUSin sisäistä ja ulkoista simulaatiokoulutusta. Dynaamisen hankintajärjestelmään voi jättää osallistumishakemuksia koko sen keston ajan. Se on voimassa hankintailmoituksessa ilmoitettuun päivään asti, ellei sitä keskeytetä tai muuteta dynaamisen hankintajärjestelmän voimassaollessa. Varsinaiset hankinnat tehdään dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisillä kilpailutuksilla, joissa kuvataan ja täsmennetään hankinnan kohde. Dynaamiseen hankintajärjestelmään voi hakea tarjoajaksi, jos täyttää soveltuvuusvaatimukset, jotka on ilmoitettu ESPD-lomakkeella ja kohdassa Hankinnan kohteen kriteerit. Siihen otetaan mukaan kaikki soveltuvuusvaatimukset täyttävät ehdokkaat. Dynaaminen hankintajärjestelmä on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnössä ja sen liitteissä.
Talous-, henkilöstö- ja yleishallinnon järjestelmiin liittyvät lisenssit ja palvelut
2M-IT Oy toimii omistaja-asiakkailleen in-house -yhtiönä tarjoamiensa talous-, henkilöstö- ja yleishallinnon järjestelmiin liittyvien kokonaispalveluiden osalta palveluntuottajana ja palveluintegraattorina. Palvelut koostuvat useista erityyppisistä palvelukomponentista, joita 2M-IT tuottaa itse tai kilpailuttaa alihankkijoiltaan osaksi näitä kokonaispalveluja. Palvelun osakomponentteja ovat esimerkiksi tietojärjestelmätoimittajien lisenssit ja asiantuntijapalvelut; tietotekniikan palvelut, jotka kattavat esimerkiksi tietoliikenneyhteydet ja niihin liittyvät palvelut sekä konesali- ja kapasiteettipalvelut. Lisäksi komponentteihin kuuluu erilaiset kehittämisprojektit ja testaus sekä ylläpidon aikaiset tukipalvelut, jotka voivat koostua esimerkiksi ensimmäisen tason tuesta, jota tuottaa 2M-IT:n service desk, sekä mahdollisesta toisen tason sovellustuesta. Järjestelmätoimittajat tuottavat tähän ylläpidon aikaisten tukipalvelujen kokonaisuuteen tarvittavan sovellustuen osuuden. Mahdollista on myös ostaa kokonaisuus toimittajan SaaS-palveluna. 2M-IT Oy:n asiakkailleen tarjoamat palvelut koostuvat jo olemassa olevien ratkaisuiden ja uusien ratkaisuiden yhteensovittamisesta ja niiden muotoilemisesta yhtenäisiksi järjestelmäkokonaisuuksiksi, edellä mainittujen palvelukomponenttien tuottamisesta sekä kokonaisuuksiin olennaisesti liittyvistä asiantuntijapalveluista tai kokonaan uusista talous-, henkilöstö- ja yleishallinnon järjestelmiin liittyvistä palveluista. 2M-IT:n tehtävänä in-house -yhtiönä on kehittää omistaja-asiakkailleen tarjoamiaan palveluja. Dynaamisen hankintajärjestelmän (”DPS”) voimassaoloaikana tavoitteena on luoda alueellisesti yhtenäisemmät kokonaispalvelut, jotka mahdollistavat talous-, henkilöstö- ja yleishallinnon toimialoilla yhtenäiset ja nykyaikaiset, automatisoidut palvelut koko hyvinvointialuetasoisesti. Toteutuksilla voidaan sujuvoittaa, tehostaa ja kehittää prosesseja sekä toimintaa. Tämän DPS:n sisällä tehtävien hankintojen pohjalta 2M-IT voi hankkia talous-, henkilöstö- ja yleishallinnon järjestelmien lisenssejä ja muita niihin liittyviä palveluja (esimerkiksi käyttöönottoprojektit ja kehittämisen aikana tuotettavat palvelut) sekä asiantuntijapalveluja, pois lukien perustietotekniikkaan ja tietoliikenteeseen liittyvät kokonaisuudet. Tämän DPS:n sisällä tehtävien hankintojen avulla voidaan toteuttaa tarvittavat eri alueellisten palvelukokonaisuuksien koostamiseksi tarvittavat alihankkijoiden kilpailutukset. Maantieteelliset alueet, 2M-IT:n asiakkaat ja muut tarvittavat seikat tullaan yksilöimään tarkemmin DPS:n sisällä tehtävissä hankinnoissa. DPS:n sisällä tehtävän hankinnan kohteena voi olla talous-, henkilöstö- ja yleishallinnon järjestelmiin liittyvät lisenssit ja/tai palvelut ja/tai asiantuntijapalvelut tai lisenssien käyttöoikeuksista, palveluista ja asiantuntijapalveluista muodostuvia kokonaisuuksia.
Rekrytoiva lähtömaakoulutus sote-alalla DPS
Suomenkielinen palvelu Tämän dynaamisen hankintajärjestelmän (DPS) kohteena ovat rekrytoiva lähtömaakoulutus sotealan osaajien rekrytoimiseksi EU-/ETA-alueelta Suomeen ja siihen liittyvät lisäpalvelut - puolisoiden lähtömaakoulutus sekä työyhteisön vastaanottovalmennus. DPS:ää käyttävät kaikki Manner-Suomen ELY-keskukset. DPS:n kohde on jaettu kahteen (2) osa-alueeseen: 1. suomenkielinen palvelu ja 2. ruotsinkielinen palvelu. Kumpaankin osa-alueeseen hyväksyttävillä ehdokkailla tulee olla valmiudet toteuttaa kaikki DPS:n sisältämät palvelut. Palveluiden toteutus osa-alueiden kesken eroaa palvelun kielen perusteella, sisällöllisesti palvelut ovat yhteneväiset. DPS:n kohde on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnössä ja sen liitteissä, erityisesti liitteessä 1 Rekrytoiva lähtömaakoulutus sote-alalla DPS - hankinnan kohteen kuvaus. Ehdokas voi jättää osallistumishakemuksensa jompaan kumpaan tai molempiin osa-alueisiin. DPS:n keston aikana kaikki kiinnostuneet ehdokkaat voivat tehdä siihen osallistumishakemuksen. DPS on voimassa hankintailmoituksessa ilmoitettuun päivään asti, ellei sitä keskeytetä tai muuteta DPS:n voimassaollessa. Hankintayksikkö voi keskeyttää DPS:n loma- tai muuna aikana, jolloin hankintayksiköllä ei ole resursseja tehdä hankintoja. Osallistumispyyntöön liittyneet ELY-keskukset toteuttavat hankintoja DPS:n kyseiseen osa-alueeseen hyväksyttyjen ehdokkaiden kesken DPS:n sisäisillä kilpailutuksilla, jotka voivat ajoittua DPS:n koko hankintavaiheen ajalle. DPS:n hankintavaihe alkaa perustamisvaiheen jälkeen ja päättyy DPS:n voimassaoloajan päättyessä. Ruotsinkielinen palvelu Tämän dynaamisen hankintajärjestelmän (DPS) kohteena ovat rekrytoiva lähtömaakoulutus sotealan osaajien rekrytoimiseksi EU-/ETA-alueelta Suomeen ja siihen liittyvät lisäpalvelut - puolisoiden lähtömaakoulutus sekä työyhteisön vastaanottovalmennus. DPS:ää käyttävät kaikki Manner-Suomen ELY-keskukset. DPS:n kohde on jaettu kahteen (2) osa-alueeseen: 1. suomenkielinen palvelu ja 2. ruotsinkielinen palvelu. Kumpaankin osa-alueeseen hyväksyttävillä ehdokkailla tulee olla valmiudet toteuttaa kaikki DPS:n sisältämät palvelut. Palveluiden toteutus osa-alueiden kesken eroaa palvelun kielen perusteella, sisällöllisesti palvelut ovat yhteneväiset. DPS:n kohde on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnössä ja sen liitteissä, erityisesti liitteessä 1 Rekrytoiva lähtömaakoulutus sote-alalla DPS - hankinnan kohteen kuvaus. Ehdokas voi jättää osallistumishakemuksensa jompaan kumpaan tai molempiin osa-alueisiin. DPS:n keston aikana kaikki kiinnostuneet ehdokkaat voivat tehdä siihen osallistumishakemuksen. DPS on voimassa hankintailmoituksessa ilmoitettuun päivään asti, ellei sitä keskeytetä tai muuteta DPS:n voimassaollessa. Hankintayksikkö voi keskeyttää DPS:n loma- tai muuna aikana, jolloin hankintayksiköllä ei ole resursseja tehdä hankintoja. ELY-keskukset toteuttavat hankintoja DPS:n kyseiseen osa-alueeseen hyväksyttyjen ehdokkaiden kesken DPS:n sisäisillä kilpailutuksilla, jotka voivat ajoittua DPS:n koko hankintavaiheen ajalle. DPS:n hankintavaihe alkaa perustamisvaiheen jälkeen ja päättyy DPS:n voimassaoloajan päättyessä.
Anestesia- ja tehohoidon tarvikkeet
Tuomi Logistiikka Oy perustaa dynaamisen hankintajärjestelmän, jonka kautta hankitaan anestesia- ja tehohoidon tarvikkeet Tampereen yliopistollisen sairaalan erityisvastuualueen sairaanhoitopiireille ja niiden sidosyksiköille: Etelä-Pohjanmaan, Kanta-Hämeen ja Pirkanmaan sairaanhoitopiirit. Tilaajina on Tuomi Logistiikan lisäksi Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiiri, Kanta Logistiikka Oy ja Forssan seudun hyvinvointikuntayhtymä omistajilleen ja sidosyksiköilleen. Dynaamisen hankinnan kuvaus Järjestelmään voi hakeutua koko järjestelmän voimassaoloajan. Järjestelmään hakeutuminen ei tarkoita suoraan osallistumista kilpailutettaviin hankintoihin, vaan tarjoajan tulee hyväksymisen jälkeen erikseen jättää tarjous avattaviin kilpailutuksiin. Hankintasopimuskohtaiset vaatimukset, kuvaukset ja muut asiakirjat ovat nähtävillä kilpailutuksen avaushetkellä dynaamiseen järjestelmään hyväksytyille toimijoille. Voimassa oleviin sopimuksiin eli jo kilpailutettuihin hankintoihin ei voi jättää tarjousta ennen kuin kilpailutus avataan uudelleen. Dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisissä kilpailutuksissa tarkennetaan mukana olevat tilaajat sekä kilpailutettavat anestesia- ja tehohoidon tarvikkeet Hankittavat tarvikkeet ja näiden yksityiskohtaiset vaatimukset määritellään jokaisessa tarjouspyynnössä erikseen.
Ikääntyneiden tehostettu palveluasuminen ajalle 1.9.2021 (tavoite) – 31.8.2026 ( 1v+ 1v optiot)
Ikääntyneiden tehostettu palveluasuminen suomenkielisille Suomenkielisten ikääntyneiden tehostetun palveluasumisen palvelusisältö on kuvattu tarkemmin liitteessä 1. Hankinta on seutuhankinta, joka toteutetaan dynaamisena toimittajarekisterinä. Ikääntyneiden tehostettu palveluasuminen ruotsinkielisille Ruotsinkielisten ikääntyneiden tehostetun palveluasumisen palvelusisältö on kuvattu tarkemmin liitteessä 1. Hankinta on seutuhankinta, joka toteutetaan dynaamisena toimittajarekisterinä. Vaativa muistisairaiden tehostettu palveluasuminen suomenkielisille Suomenkielisten muistisairaiden vaativan tehostetun palveluasumisen palvelusisältö on kuvattu tarkemmin liitteessä 1. Hankinta on seutuhankinta, joka toteutetaan dynaamisena toimittajarekisterinä. Vaativa muistisairaiden tehostettu palveluasuminen ruotsinkielisille Ruotsinkielisten muistisairaiden vaativan tehostetun palveluasumisen palvelusisältö on kuvattu tarkemmin liitteessä 1. Hankinta on seutuhankinta, joka toteutetaan dynaamisena toimittajarekisterinä.
Ikääntyneiden tehostettu palveluasuminen ajalle 1.9.2021 (tavoite) – 31.8.2026 ( 1v+ 1v optiot) OSALLISTUMISAIKA 15.4. – 18.5.2021. HUOM! Poikkeuksellinen osallistumisaika! 08.06.2022 asti
Ikääntyneiden tehostettu palveluasuminen suomenkielisille Suomenkielisten ikääntyneiden tehostetun palveluasumisen palvelusisältö on kuvattu tarkemmin liitteessä 1. Hankinta on seutuhankinta, joka toteutetaan dynaamisena toimittajarekisterinä. Ikääntyneiden tehostettu palveluasuminen ruotsinkielisille Ruotsinkielisten ikääntyneiden tehostetun palveluasumisen palvelusisältö on kuvattu tarkemmin liitteessä 1. Hankinta on seutuhankinta, joka toteutetaan dynaamisena toimittajarekisterinä. Vaativa muistisairaiden tehostettu palveluasuminen suomenkielisille Suomenkielisten muistisairaiden vaativan tehostetun palveluasumisen palvelusisältö on kuvattu tarkemmin liitteessä 1. Hankinta on seutuhankinta, joka toteutetaan dynaamisena toimittajarekisterinä. Vaativa muistisairaiden tehostettu palveluasuminen ruotsinkielisille Ruotsinkielisten muistisairaiden vaativan tehostetun palveluasumisen palvelusisältö on kuvattu tarkemmin liitteessä 1. Hankinta on seutuhankinta, joka toteutetaan dynaamisena toimittajarekisterinä.
Dynaaminen hankintajärjestelmä: Terveydenhuollon ja sen tukitoimintojen laitteet ja laitesidonnaiset tarvikkeet
Pyydämme osallistumishakemuksia terveydenhuollon ja sen tukitoimintojen laitteiden ja laitesidonnaisten tarvikkeiden dynaamiseen hankintajärjestelmään (DPS). Hankinnan kohteena dynaamisen hankintajärjestelmän (jäljempänä DPS) sisällä ovat terveydenhuollossa ja sen tukitoiminnoissa käytettävät laitteet ja laitesidonnaiset tarvikkeet ja tarvittaessa niihin liittyvät lisäpalvelut. HUSin tavoitteena on hankkia joustavalla ja yksinkertaisella menettelyllä laadukkaita terveydenhuollon ja sen tukitoimintojen laitteita ja laitesidonnaisia tarvikkeita tukemaan HUSin ja sen kumppanien tehtävien täyttämistä. DPS:ään voi jättää osallistumishakemuksia koko sen keston ajan. DPS:ään otetaan mukaan kaikki soveltuvuusvaatimukset täyttävät ehdokkaat. Varsinaiset hankinnat tehdään dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisillä kilpailutuksilla, joissa kuvataan ja täsmennetään hankinnan kohde. DPS:ään voi hakea tarjoajaksi, jos täyttää soveltuvuusvaatimukset, jotka on ilmoitettu ESPD-lomakkeessa sekä kohdissa "Tarjouspyynnön muut ehdot" ja "Hankinnan kohteen kriteerit".
Ikääntyneiden tehostettu palveluasuminen ajalle 1.9.2021 (tavoite) – 31.8.2026 ( 1v+ 1v optiot) OSALLISTUMISAIKA 15.4. – 18.5.2021. HUOM! Poikkeuksellinen osallistumisaika! 30.06.2022 asti
Ikääntyneiden tehostettu palveluasuminen suomenkielisille Suomenkielisten ikääntyneiden tehostetun palveluasumisen palvelusisältö on kuvattu tarkemmin liitteessä 1. Hankinta on seutuhankinta, joka toteutetaan dynaamisena toimittajarekisterinä. Ikääntyneiden tehostettu palveluasuminen ruotsinkielisille Ruotsinkielisten ikääntyneiden tehostetun palveluasumisen palvelusisältö on kuvattu tarkemmin liitteessä 1. Hankinta on seutuhankinta, joka toteutetaan dynaamisena toimittajarekisterinä. Vaativa muistisairaiden tehostettu palveluasuminen suomenkielisille Suomenkielisten muistisairaiden vaativan tehostetun palveluasumisen palvelusisältö on kuvattu tarkemmin liitteessä 1. Hankinta on seutuhankinta, joka toteutetaan dynaamisena toimittajarekisterinä. Vaativa muistisairaiden tehostettu palveluasuminen ruotsinkielisille Ruotsinkielisten muistisairaiden vaativan tehostetun palveluasumisen palvelusisältö on kuvattu tarkemmin liitteessä 1. Hankinta on seutuhankinta, joka toteutetaan dynaamisena toimittajarekisterinä.