Työnohjaus alueet ja ryhmäjako Työnohjauspalvelut tämän osallistumispyynnön mukaisesti. Hankinta on jaettu osiin tarjousteknisistä syistä, että voidaan sallia tarjoaminen osittain työnohjausryhmittäin tai alueittain. Toiminta-alueeseen voi tulla muutoksia Monetra Oulu Oy:n asiakkaiden mahdollisten organisaatiomuutosten sekä uusien omistaja-asiakkaiden johdosta. Työnohjaaja voi tarjota palveluaan ryhmittäin ja alueittain. Hankintamenettelyn aikana voi myös laajentaa tarjontaa joko uusiin ryhmiin tai uusille alueille oman harkintansa mukaan ilmoittamalla siitä Monetra Oulu Oy hankintapalveluille. Työnohjauspalvelut Työnohjauspalvelut tämän osallistumispyynnön ja sen liitteiden mukaisesti. Työnohjauspalvelut on jaettu tässä osallistumispyynnössä eri tyyppisiin ryhmiin seuraavasti: 1. Yksilötyönohjaus 2. Ryhmätyönohjaus, alle 12 henkilöä 3. Ryhmätyönohjaus, yli 12 henkilöä 4. Työyhteisötyönohjaus, alle 12 henkilöä 5. Työyhteisötyönohjaus, yli 12 henkilöä 6. Esihenkilöiden ja johdon yksilötyönohjaus 7. Esihenkilöiden ja johdon ryhmätyönohjaus, alle 12 henkilöä 8. Esihenkilöiden ja johdon ryhmätyönohjaus, yli 12 henkilöä 9. Perheytön yksilötyönohjaus 10. Perhetyön ryhmätyönohjaus, alle 12 henkilöä 11. Perhetyön ryhmätyönohjaus, yli 12 henkilöä 12. Perhehoitajien ryhmätyönohjaus, alle 12 henkilöä 13. Perhehoitajien ryhmätyönohjaus, yli 12 henkilöä 90 min 14 . Mielenterveys- ja päihdetyön ryhmätyönohjaus alle 12 henkilöä 15 . Mielenterveys- ja päihdetyön ryhmätyönohjaus yli 12 henkilöä 16. Lääkäreiden yksilötyönohjaus 17. Lääkäreiden ryhmätyönohjaus, alle 12 henkilöä 18. Lääkäreiden ryhmätyönohjaus, yli 12 henkilöä 19. Vaativiin potilastapauksiin syventyvä yksilötyönohjaus 20. Vaativiin potilastapauksiin syventyvä ryhmätyönohjaus, alle 12 henkilöä 21. Vaativiin potilastapauksiin syventyvä ryhmätyönohjaus, yli 12 henkilöä 22. Psykoterapian yksilötyönohjaus 23. Psykoterapian ryhmätyönohjaus, alle 12 henkilöä 24. Psykoterapian ryhmätyönohjaus, yli 12 henkilöä 25. Neuropsykologian yksilötyönohjaus 26. Neuropsykologian ryhmätyönohjaus, alle 12 henkilöä 27. Neuropsykologian ryhmätyönohjaus, yli 12 henkilöä 28. Kriisityönohjaus, yksilöohjaus 29. Kriisityönohjaus, ryhmäohjaus, alle 12 henkilöä 30. Kriisityönohjaus, ryhmäohjaus, yli 12 henkilöä Jokaisen ryhmän osalta on ryhmän kohderyhmää, tavoitteita ja tarkoitusta avattu tarkemmin tämän osallistumispyynnön kohdassa "muut tiedot" "muut asiat" kohdassa "työnohjauksen ryhmittely" Työnohjauspalvelut kilpailutetaan hankintamenettelyn aikana tilaajan tarpeen mukaisesti. Työnohjaaja voi jättää tarjoamatta hintakyselyyn oman harkintansa mukaisesti.
Lähde: Hilma
Taitorakenteiden tarkastusten dynaaminen hankintajärjestelmä 2023-2030
Rautatiesiltojen ja -rumpujen tarkastukset Hankinnalla perustetaan koko Suomen kattava dynaaminen hankintajärjestelmä, johon voi hakeutua jättämällä osallistumishakemuksen hankintailmoituksen mukaisesti. Dynaaminen hankintajärjestelmä on jaettu kolmeen osaan: Osa 1, rautatiesillat ja -rummut Tehtävään kuuluu mm.: - rautatiesiltojen yleistarkastukset - rautatierumpujen yleistarkastukset - huoltotiesiltojen yleistarkastukset - asematunnelien yleistarkastukset - muita asiantuntijatehtäviä. Yleistarkastukset tehdään rautateiden kunnossapitoalueilla, joita on 12 kappaletta. Vuosittain yleistarkastukset tehdään 2-3 kunnossapitoalueella. Väylävirastolla on - n. 2 500 rautatiesiltaa - n. 6 000 rautatierumpua - n. 120 huoltotiesiltaa. Huoltotiesillat ovat ajoneuvoliikenteelle tarkoitettuja siltoja, joita käyttävät radan kunnossapitäjät ja/tai yksityisteiden käyttäjät. Dynaamiseen hankintajärjestelmään hyväksyttyjen tarjoajien kesken kilpailutetaan rakenteiden yleistarkastukset, mahdolliset kontrollitarkastukset ja tarkastusten asiantuntijapalveluita. Erillistoimeksiantojen vuosittainen arvo on arviolta 100 000 - 300 000 euroa osaa kohden. Vesirakenteiden tarkastukset Hankinnalla perustetaan koko Suomen kattava dynaaminen hankintajärjestelmä, johon voi hakeutua jättämällä osallistumishakemuksen hankintailmoituksen mukaisesti. Dynaaminen hankintajärjestelmä on jaettu kolmeen osaan: Osa 2, vesirakenteet Tehtävään kuuluu Väyläviraston maantie- ja rautatietunneleiden osalta mm.: Tehtävään kuuluu Väyläviraston vesirakenteiden osalta mm.: - 5-10 vuoden välein tehtävät yleistarkastukset - laajennettuja yleistarkastuksia ja vastaanottotarkastuksia - erikoistarkastuksia - kontrollitarkastuksia - vesirakenteiden inventointia - muita asiantuntijatehtäviä. Dynaamiseen hankintajärjestelmään hyväksyttyjen tarjoajien kesken kilpailutetaan rakenteiden yleistarkastukset, mahdolliset kontrollitarkastukset ja tarkastusten asiantuntijapalveluita. Erillistoimeksiantojen vuosittainen arvo on arviolta 100 000 - 300 000 euroa osaa kohden. Tunnelirakenteiden tarkastukset Hankinnalla perustetaan koko Suomen kattava dynaaminen hankintajärjestelmä, johon voi hakeutua jättämällä osallistumishakemuksen hankintailmoituksen mukaisesti. Dynaaminen hankintajärjestelmä on jaettu kolmeen osaan: Osa 3, tunnelit Tehtävään kuuluu Väyläviraston maantie- ja rautatietunneleiden osalta mm.: - 5-10 vuoden välein tehtävät yleistarkastukset - laajennettuja yleistarkastuksia ja vastaanottotarkastuksia - erikoistarkastuksia - kontrollitarkastuksia - rakenteiden inventointia - muita asiantuntijatehtäviä. Tunnelin yleistarkastus sisältää mm. - vaadittavien liikennejärjestelyjen suunnittelu ja toteutus - silmämääräisen tarkastuksen - mittaustehtäviä - ainetta rikkomattomia tutkimusmenetelmiä (mm. koputtelu) - tarkastustulokset viedään Taitorakennerekisteriin ja tarkastuksista tehdään myös sanallinen raportti Dynaamiseen hankintajärjestelmään hyväksyttyjen tarjoajien kesken kilpailutetaan rakenteiden yleistarkastukset, mahdolliset kontrollitarkastukset ja tarkastusten asiantuntijapalveluita. Erillistoimeksiantojen vuosittainen arvo on arviolta 100 000 - 300 000 euroa osaa kohden.
Hämeen valmennusten palveluntuottajarekisteri (työnhakuvalmennus, uravalmennus, työhönvalmennus ja yritykselle valmennus työntekijän palkkaamisessa ja työnantajavalmiuksien kehittämisessä)
Työnhakuvalmennus ja uravalmennus (ryhmämuotoinen valmennus) Lain julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta (2012/916) tarkoittama työnhaku- ja uravalmennus. Palvelun kesto on työnhakuvalmennuksessa enintään 20 päivää ja uravalmennuksessa enintään 40 päivää/asiakas/vuosi. Valmennuspäivän kesto on on vähintään 4 tuntia ja enintään 7 tuntia. Ryhmätoteutuksessa ryhmän kokotavoite on yleensä 8-15 asiakasta. Palvelu voi olla kiinteästi hinnoiteltu, tulospalkkioitu, tai näiden yhdistelmä. Ryhmävalmennuksesta annetaan yleensä työvoimapoliittinen lausunto. Valmennuksesta sovitaan yleensä työllistymissuunnitelmassa tai aktivointisuunnitelmassa. Palvelun toteutustapa voi vaihdella. Toteutus voi olla palveluntuottajan tilassa järjestettävä, palveluntuottajalle osoitettavassa tilassa järjestettävä, kokonaan verkossa järjestettävä aikaan sidottu kurssi, tai hybriditoteutuksella järjestettävä (hybridi: lähitoteutuksena tilassa järjestettävä ja osittain verkossa järjestettävä). Palvelussa on valmentaja ohjaamassa koko päivän ajan. Palvelu voi olla kokonaan etänä ja/tai digitaalisesti tuotettu. Sisältö määritetään kilpailutuksessa. Tästä osasta voidaan kilpailuttaa myös webinaarityyppisiä toteutuksia. Yksilömuotoinen valmennus (työhönvalmennus) Lain julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta 2012/916 mukainen työhönvalmennus. Enimmäiskesto 50 h/asiakas/vuosi. Palvelun keskiössä on yksilöllinen ja tavoitteellinen valmennus työhön sijoittumisessa ja työpaikalla. Kohderyhmänä on henkilöasiakas, joka tarvitsee henkilökohtaista tukea työpaikan etsimiseen, työsopimuksen solmimiseen ja/tai työsuhteen vakiinnuttamiseen. Työhönvalmennusta voidaan käyttää sekä ennen työsuhteen alkua ja työsuhteen aikana. Työnantajalle työhönvalmennus tarjoaa tietoa työnhakijan osaamisesta ja tarvittaessa TE-palveluiden työllistymistä edistävistä tukimuodoista (esim. palkkatuki) ja osaamisen kehittämisestä työelämässä (oppisopimus). Työhönvalmennuksen kesto ja sisällölliset painotukset räätälöidään palvelutarpeen mukaisesti. Palvelusta sovitaan työllistymis- tai aktivointisuunnitelmassa. Palvelusta ei anneta työvoimapoliittista lausuntoa. Palvelu voi olla kokonaan etänä ja digitaalisesti tuotettu. Sisältö määritetään kilpailutuksessa. Yritykselle valmennusta työntekijän palkkaamisessa ja työnantajavalmiuksien kehittämisessä Työ- ja elinkeinotoimisto voi tarjota yritykselle valmennusta työntekijän palkkaamisessa ja työnantajavalmiuksien kehittämisessä. Palvelun hinta katsotaan yrityksen de minimis -tueksi. TE-toimistot tarjoavat pääasiassa palvelua Työllistä taidolla palveluna, se on neuvontaa työvoiman hankkimisesta ja työnantajuudesta. Tavoitteena on, että yrittäjä pääsee eteenpäin työntekijän hankkimisessa ja mahdolliset työsuhteet tai sopimussuhteet alkavat hyvin. Lisätietoja: https://toimistot.te-palvelut.fi/tyollista-taidolla Hämeen alueella tästä poikkeavaa palkkaamisen tukea ja työnantajavalmiuksien kehittämistä edistävää palvelua voidaan hankkia palveluntuottajarekisterin kautta.
Työnohjauspalveluiden hankinta
Osa-alue 1: Yksilötyönohjaus Palvelu on kuvattu tarkemmin liitteessä 3 (Palvelukuvaus). Osa-alue 2: Ryhmätyönohjaus Palvelu on kuvattu tarkemmin liitteessä 3 (Palvelukuvaus). Osa-alue 3: Työyhteisön työnohjaus Palvelu on kuvattu tarkemmin liitteessä 3 (Palvelukuvaus). Osa-alue 4: Esihenkilöiden ja johdon työnohjaus Palvelu on kuvattu tarkemmin liitteessä 3 (Palvelukuvaus). Osa-alue 5: Tilannetyönohjaus Palvelu on kuvattu tarkemmin liitteessä 3 (Palvelukuvaus).
Ikääntyneiden ympärivuorokautinen palveluasuminen
Katso kohta II.1.4) Lyhyt kuvaus *.
OSALLISTUMISPYYNTÖ (DPS) Päijät-Hämeen hyvinvointialueen henkilöstön työnohjaus
Työyhteisöjen työnohjaus Työyhteisön työnohjauksessa esihenkilö ja työyhteisön jäsenet yhdessä tutkivat ja kehittävät työyhteisön tavoitteita ja perustehtävää. Tavoitteena on moniammatillisen yhteistyön kehittäminen. Jakamalla kokemuksia ja ammatillista osaamista pyritään keskinäisen luottamuksen lisääntymiseen, selkiytymiseen ja ilmapiirin parantamiseen. Esihenkilöiden, johdon ja asiantuntijoiden työnohjaus Esihenkilöiden ja johdon työnohjaus tukee esihenkilöitä ja johtamistehtävässä perustehtäviensä hoitamisessa, kuten myös asiantuntijaa tehtävässään. Työnohjauksessa ohjattava tutkii omaa itseään ja suhdettaan johtamaansa työyhteisöön tai työryhmään sekä omaan esihenkilöönsä ja verkostoihin. Työnohjauksessa keskeistä on esihenkilö- ja johtamistehtävässä toimivan henkilön oman henkilökohtaisen identiteetin sekä voimavarojen vahvistaminen ja johtamistaitojen kehittäminen organisaation tavoitteiden, arvojen ja visioiden suuntaisesti. Näin tapahtuu myös asiantuntijan tehtävän kohdalla sovelletusti. Työnohjaus voidaan toteuttaa yksilö- tai ryhmämuotoisena. Yksilötyönohjaus Yksilötyönohjaus on henkilökohtaista, työnohjaajan ja ohjattavan välistä ammatillista vuorovaikutusta. Ohjauksella tarkoitetaan kahdenkeskistä ja säännöllistä ohjausta, jolla pyritään lisäämään ammatillista osaamista, työmotivaatiota ja työhyvinvointia sekä ehkäisemään uupumusta, stressiä ja rutinoitumista. Tavoitteena on ohjattavan ammatillinen tuki ja kehittyminen perustehtävässään organisaation tavoitteiden mukaisesti. Ohjaustyö lähtee ohjattavan näkemyksistä ja kokemuksista Ryhmätyönohjaus Ryhmätyönohjauksessa työvälineenä on vuorovaikutusprosessi. Ryhmän jäsenet tutkivat ja kehittävät yhteistä tai kunkin omaa työskentelyä määriteltyjen tavoitteiden mukaisesti. Ryhmätyönohjaus on ryhmässä tapahtuvaa työnohjausta, jonka sisältönä voi olla potilas- ja asiakassuhteiden tai ryhmädynamiikan tarkastelu tai oman työotteen jakaminen ja käsittely muiden kanssa. Ohjaus mahdollistaa erilaisten näkökulmien saamisen omaan työhön. Työnohjausryhmän voivat muodostaa esim. saman ammattiryhmän edustajat eri työyksiköistä, monialaisesta tiimistä tai työryhmästä.
Puheterapiapalvelut
Dynaamiseen hankintajärjestelmään voi jättää osallistumishakemuksia koko sen keston ajan. DPS:ään otetaan mukaan kaikki soveltuvuusvaatimukset täyttävät ehdokkaat. Soveltuvuusvaatimukset on eritelty ESPD-lomakkeella ja tämän ilmoituksen kohdassa "Tarjouspyynnön muut ehdot" ja "Hankinnan kohteen kriteerit". Hankittavan palvelun kuvaus on osallistumispyynnön liitteessä 1.
SOTE 359246 Kotihoidon tukipalvelut OSALLISTUMISPYYNTÖ SOPIMUSKAUDELLE 2023
Osa 1: Pohjoinen alue Osa 1: Pohjoinen alue: Läntinen Palokka- Tikkakoski, Itäinen Palokka- Palokan keskusta, Huhtasuo-Lohikoski Ehdokkaan osallistumishakemus koskee kaikkia hankinnan osia ja mikäli ehdokas hyväksytään hankintajärjestelmään, hänet hyväksytään järjestelmään kaikille hankinnan osille. Täten hyväksytty tarjoaja saa tiedon kaikista hankintajärjestelmän sisäisistä kilpailutuksista riippumatta siitä, mitä osaa kilpailutus koskee. Hankintajärjestelmän sisäisissä kilpailutuksissa järjestelmään hyväksytty tarjoaja voi päättää mihin hankinnan osiin/osaan tarjoaja jättää tarjouksen. Osa 2: Itäinen alue Osa 2: Itäinen alue: Kuokkala, Lutakko, Vaajakoski - Jyskä itä, Aittorinne -Halssila- Jyskä länsi Ehdokkaan osallistumishakemus koskee kaikkia hankinnan osia ja mikäli ehdokas hyväksytään hankintajärjestelmään, hänet hyväksytään järjestelmään kaikille hankinnan osille. Täten hyväksytty tarjoaja saa tiedon kaikista hankintajärjestelmän sisäisistä kilpailutuksista riippumatta siitä, mitä osaa kilpailutus koskee. Hankintajärjestelmän sisäisissä kilpailutuksissa järjestelmään hyväksytty tarjoaja voi päättää mihin hankinnan osiin/osaan tarjoaja jättää tarjouksen. Osa 3: Läntinen alue Osa 3: Läntinen alue: Kypärämäki - Kuohu, Keskusta-Viitaniemi, Taulumäki-Tourula, Laajavuori-Mäki-Matti Keltinmäki-Keljonkangas-Säynätsalo Ehdokkaan osallistumishakemus koskee kaikkia hankinnan osia ja mikäli ehdokas hyväksytään hankintajärjestelmään, hänet hyväksytään järjestelmään kaikille hankinnan osille. Täten hyväksytty tarjoaja saa tiedon kaikista hankintajärjestelmän sisäisistä kilpailutuksista riippumatta siitä, mitä osaa kilpailutus koskee. Hankintajärjestelmän sisäisissä kilpailutuksissa järjestelmään hyväksytty tarjoaja voi päättää mihin hankinnan osiin/osaan tarjoaja jättää tarjouksen. Osa 4: Korpilahti Osa 4: Korpilahti Ehdokkaan osallistumishakemus koskee kaikkia hankinnan osia ja mikäli ehdokas hyväksytään hankintajärjestelmään, hänet hyväksytään järjestelmään kaikille hankinnan osille. Täten hyväksytty tarjoaja saa tiedon kaikista hankintajärjestelmän sisäisistä kilpailutuksista riippumatta siitä, mitä osaa kilpailutus koskee. Hankintajärjestelmän sisäisissä kilpailutuksissa järjestelmään hyväksytty tarjoaja voi päättää mihin hankinnan osiin/osaan tarjoaja jättää tarjouksen.
OSALLISTUMISPYYNTÖ Keski-Suomen lastensuojelun sijaishuollon ostopalvelujen hankinta, sopimuskausi ajalle 1.3.2022 (tavoite) – 29.2.2024 (+ jatko-optio)
Ammatillinen perhekotihoito Ammatillisella perhekodilla tarkoitetaan sijaishuollon yksikköä, jossa sijoitettujen lasten kanssa tosiasiallisesti asuu perhekotivanhempi tai perhekotivanhemmat ja jolla on voimassa oleva aluehallintoviraston myöntämä lupa antaa lastensuojelun ympärivuorokautista ammatillista perhehoitoa. Luvanvaraista perhehoitoa tarjotaan yksityisistä sosiaalipalveluista annetun lain 7 §:ssä tarkoitetun luvan perusteella (Perhehoitolaki 263/2015, 4 § ja laki perhehoitolain muuttamisesta 510/2016). Tässä hankinnassa perhekotitoiminta tarkoittaa myös luvanvaraisen perhehoidon luvan mukaisesti toimivaa SOS -lapsikylä-toimintaa. Lastensuojelun laitoshoito Lastensuojelun sijaishuollon laitoshoidolla tarkoitetaan sijoitettujen lasten ympärivuorokautista hoitoa, jonka tulee olla lastensuojelulain (417/2007), sosiaalihuoltolain (1301/2014) ja yksityisistä sosiaalipalveluista annetun lain (922/2011) mukaista. Sijaishuollon tulee olla lainmukaista, turvallista ja laadultaan sellaista, että lapsen tarpeisiin voidaan vastata ja sijaishuollolle asetetut tavoitteet saavuttaa. Lastensuojelun vaativa laitoshoito Lastensuojelun sijaishuollon vaativalla laitoshoidolla tarkoitetaan sijoitettujen lasten tehostettua erityisosaamiseen perustuvaa ympärivuorokautista hoitoa, jonka tulee olla lastensuojelulain (417/2007), sosiaalihuoltolain (1301/2014) ja yksityisistä sosiaalipalveluista annetun lain (922/2011) mukaista. Hoidon tulee olla turvallista ja laadultaan sellaista, että lapsen tarpeisiin voidaan vastata ja sijaishuollolle asetetut tavoitteet saavuttaa.
Sairaankuljetuksen ajoneuvot DPS
Pyydämme osallistumishakemuksia sairaankuljetuksen ajoneuvojen dynaamiseen hankintajärjestelmään (jäljempänä myös DPS). Järjestelmästä hankitaan erilaisia sairaankuljetuksen moottoroituja ajoneuvoja. Hankittaviin tuoteryhmiin kuuluu muun muassa: - potilaskuljetusautot - ambulanssit - kenttäjohtajan autot - muu kalusto hankintayksikön tarpeiden mukaan. HUSin tavoitteena on hankkia joustavalla ja yksinkertaisella menettelyllä laadukkaita ajoneuvoja sairaankuljetuksen tarpeisiin tukemaan potilaiden hoitoa. HUSin lisäksi hankintajärjestelmän kautta kilpailutettavia tuotteita voidaan hankkia myös mukana oleville hyvinvointialueille (Kymenlaakson hyvinvointialue tai Uudenmaan alueen hyvinvointialueet). Dynaamisen hankintajärjestelmään voi jättää osallistumishakemuksia koko sen keston ajan. Se on voimassa hankintailmoituksessa ilmoitettuun päivään asti, ellei sitä keskeytetä tai muuteta dynaamisen hankintajärjestelmän voimassaollessa. Varsinaiset hankinnat tehdään dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisillä kilpailutuksilla, joissa kuvataan ja täsmennetään hankinnan kohde. Jokaisesta sisäisestä kilpailutuksesta solmitaan erillinen sopimus. Sopimuskausi määritellään sisäisessä kilpailutuksessa erikseen tapauskohtaisesti. Dynaamiseen hankintajärjestelmään voi hakea tarjoajaksi, jos täyttää soveltuvuusvaatimukset, jotka on ilmoitettu ESPD-lomakkeella ja kohdassa Hankinnan kohteen kriteerit. Siihen otetaan mukaan kaikki soveltuvuusvaatimukset täyttävät ehdokkaat. Dynaaminen hankintajärjestelmä on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnössä ja sen liitteissä.
Ilman huoltajaa olevien lasten vastaanottokeskustoiminta
Ilman huoltajaa Suomessa olevien alaikäisten turvapaikanhakijoiden tai tilapäistä suojelua saavien vastaanottokeskuksia ovat ryhmäkodit ja tukiasuntolat. Vastaanottokeskus voi myös sisältää ryhmäkodin ja tukiasuntolan yhdistelmän. Ryhmäkotien toimintaan sovelletaan lastensuojelulain 59 §:n säännöksiä, jotka koskevat yhdessä asuinyksikössä enintään hoidettavien lasten ja nuorten määrää, samaan rakennukseen sijoitettavien lasten enimmäismäärää sekä hoito- ja kasvatustehtävissä työskentelevien henkilöiden vähimmäismäärää. Tukiasuntolaan voidaan majoittaa 16 vuotta täyttänyt ilman huoltajaa oleva lapsi, jos se on hänen kehityksensä ja hyvinvointinsa kannalta perusteltua. Samaan rakennukseen saa olla sijoitettuina enintään 40 lasta, ja kutakin kymmentä lasta kohden tulee olla vähintään kolme hoito- ja kasvatustehtävissä toimivaa työntekijää. Ryhmäkodin ja tukiasuntolan henkilöstön pätevyysvaatimuksista on voimassa, mitä lastensuojelulain 60 §:ssä säädetään. Johtajan kelpoisuuteen sovelletaan vastaanottolain 9 §:n 2 momenttia. Maahanmuuttoviraston määrittelee tarkemmin ryhmäkodin, tukiasuntolan tai niiden yhdistelmän koon ja tarvittavan henkilöstön.
OSALLISTUMISPYYNTÖ (DPS) Asiakkaiden- ja potilaiden palvelu- ja hoitoprosessiin liittyvä sosiaali -ja terveyden huollon työnohjaus
Ks. Liite palvelukuvaus Sopimuksen arvioitu alkamisaika on huhtikuun aikana. Tarjouspyynnöllä on kerrottu, että Dynaaminen hankintajärjestelmä on voimassa toistaiseksi. Määräaika kohdassa tapahtui vuosivirhe
Dynaaminen hankintajärjestelmä: Lääkevalmisteet ja niihin rinnastettavat tuotteet
30.1.2023 TEHTY SEURAAVAT MUUTOKSET: Tarjoajan osallistumisvaatimuksista on poistettu vaatimus toiminnan vastuuvakuutuksesta. Dynaamisen hankintajärjestelmän päivämääriä on muutettu. Pyydämme osallistumishakemuksia lääkevalmisteiden ja niihin rinnastettavien tuotteiden dynaamiseen hankintajärjestelmään (DPS). Hankinnan kohteena dynaamisen hankintajärjestelmän sisällä ovat lääkevalmisteet ja niihin rinnastettavat tuotteet. Tämän dynaamisen hankintajärjestelmän ulkopuolelle jäävät sellaiset HUS Apteekin kilpailutukset, joissa hankintarengas on laajempi ja muodostetaan useampien hankintayksiköiden (esim. kaikki Suomen hyvinvointialueet) kesken (esimerkkeinä HIV-lääkkeiden kilpailutus, Hepatiitti-C:n hoitoon tarkoitettujen interferonivapaiden valmisteiden kilpailutus). Tämän dynaamisen hankintajärjestelmän ulkopuolelle jäävät myös Radiofarmaseuttisten valmisteiden sekä Lääkkeellisten, teollisten ja muiden sairaalakaasujen kilpailutukset. DYNAAMISEN HANKINTAJÄRJESTELMÄN OSALLISTUMISHAKEMUKSET Dynaamisen hankintajärjestelmän osallistumishakemukset lähetetään Cloudian Tarjouspalvelussa (https://www.tarjouspalvelu.fi). Dynaamiseen hankintajärjestelmään voi hakea ehdokkaaksi, jos täyttää soveltuvuusvaatimukset, jotka on ilmoitettu ESPD-lomakkeessa sekä kohdassa "Muut ehdot". Dynaamiseen hankintajärjestelmään otetaan mukaan kaikki soveltuvuusvaatimukset täyttävät ehdokkaat. Dynaamiseen hankintajärjestelmään voi jättää osallistumishakemuksia koko sen keston ajan. Osallistumishakemusten jättämiselle on DPS:n perustamisvaiheessa varattu aikaa 30 vuorokautta (24.2.2023 saakka) siten, että siihen mennessä toimitetut hyväksytyt osallistumishakemukset ehtivät ensimmäiseen sisäiseen kilpailutukseen, jonka tarjouspyyntöä ei julkaista ennen 3.3.2023. Vain ehdokkaat, jotka on hyväksytty Dynaamiseen hankintajärjestelmään, voivat jättää tarjouksia DPS:n sisäisiin kilpailutuksiin. Dynaamiseen hankintajärjestelmään hyväksytyt ehdokkaat voivat osallistua yhteen tai useampaan dynaamisen hankintajärjestelmän sisäiseen kilpailutukseen. DYNAAMISEN HANKINTAJÄRJESTELMÄN KESTO Dynaamisen hankintajärjestelmän kesto on 16.1.2023-16.1.2027 (48 kuukautta) Dynaamisen hankintajärjestelmän hankintavaihe alkaa perustamisvaiheen jälkeen, aikaisintaan 3.3.2023. Dynaamisen hankintajärjestelmän hankintavaihe päättyy dynaamisen hankintajärjestelmän voimassaoloajan päättyessä 16.1.2027. Dynaaminen hankintajärjestelmä voidaan tilapäisesti sulkea esim. kesälomakauden ajaksi. DPS:n sulkemisesta ilmoitetaan tarvittaessa tarjoajille erikseen. Osallistumishakemuksia ei käsitellä dynaamisen hankintajärjestelmän ollessa suljettuna. DYNAAMISEN HANKINTAJÄRJESTELMÄN SISÄISET KILPAILUTUKSET Varsinaiset hankinnat tehdään dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisillä kilpailutuksilla, joissa kuvataan ja täsmennetään hankinnan kohde. HUS voi alkaa julkaista sisäisten kilpailutusten tarjouspyyntöjä hankintavaiheen alettua 3.3.2023. Dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisten kilpailutusten tarjouspyynnöissä kuvataan kuhunkin sisäiseen kilpailutukseen kuuluvat lääkevalmisteet ja niihin rinnastettavat tuotteet sekä niiden tarkemmat vertailu- ja valintaperusteet. Dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisten kilpailutusten tarjouspyynnöt julkaistaan KILPO kilpailutusportaalissa (https://www.kilpo.fi). Tarjoukset jätetään KILPO kilpailutusportaaliin. Tieto uuden sisäisen kilpailutuksen käynnistymisestä välitetään kaikille dynaamiseen hankintajärjestelmään hyväksytyille ehdokkaille Cloudian Tarjouspalvelun (https://www.tarjouspalvelu.fi) kautta.
HUS asiakasräätälöidyt toimenpidepakkaukset (CPT-pakkaukset, uudet pakkaustarpeet)
Pyydämme osallistumishakemuksia dynaamiseen hankintajärjestelmään (DPS). Hankinnan kohteena dynaamisen hankintajärjestelmän (jäljempänä DPS) sisällä ovat CPT-pakkaukset, tarkemmin pakkaukset joita ei ole vielä käytössä, uudet pakkaustarpeet. HUSin tavoitteena on hankkia joustavalla ja yksinkertaisella menettelyllä laadukkaita tarvikkeita ja tuotteita tukemaan HUSin ja sen kumppanien tehtävien täyttämistä. DPS:ään voi jättää osallistumishakemuksia koko sen keston ajan. DPS:ään otetaan mukaan kaikki soveltuvuusvaatimukset täyttävät ehdokkaat. Varsinaiset hankinnat tehdään dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisillä kilpailutuksilla, joissa kuvataan ja täsmennetään hankinnan kohde. DPS:ään voi hakea tarjoajaksi, jos täyttää soveltuvuusvaatimukset, jotka on ilmoitettu ESPD-lomakkeessa sekä kohdissa "Tarjouspyynnön muut ehdot" ja "Hankinnan kohteen kriteerit".
Fingrid Oyj, kantaverkon rakennushankkeiden valvontapalvelut
Hankinta käsittää kantaverkkoyhtiö Fingrid Oyj:n hallinnoimaan sähköverkkoon kohdistuvien rakennustöiden tilaajavalvontaa koskien talonrakennus- ja infrahankkeita. Tyyppillisiä kohteita ovat sähköasema- ja voimajohtohankkeet, jotka sisältävät rakennusten runko- ja perustustöitä, rakennusten LVI -töitä, maanrakentamista, betonitöitä sekä teräsrakentamista.
Ultraäänilaitteet
Gynekologiseen tutkimiseen soveltuvat ultraäänilaitteet Osa-alue 1) Gynekologiseen tutkimiseen soveltuvat ultraäänilaitteet Järjestelmän aikana hankittavat laitteet jaetaan perustamisvaiheessa pääasiassa kahteen tasoon: 1) Perustaso Tarjotun laitteen tulee soveltua gynekologiseen tutkimukseen ja alkuraskauden mittauksiin. 2) Vaativataso Tarjotun laitteen tulee soveltua vaativaan gynekologiseen ultraäänitutkimukseen. Tarkemmat hankinnan kohteen kriteerit määritellään jokaisessa sisäisessä kilpailutuksessa erikseen. Sikiön tutkimiseen soveltuvat ultraäänilaitteet Osa-alue 2) Sikiön tutkimiseen soveltuvat ultraäänilaitteet Järjestelmän aikana hankittavat laitteet jaetaan perustamisvaiheessa pääasiassa kolmeen tasoon: 1) Akkukäyttöinen Tarjotun laitteen tulee soveltua bed-side-tehtävään vaativaan sikiödiagnostiikkaan ja gynekologiseen tutkimukseen. Tarjotussa laitteessa tulee olla mahdollisuus akkukäyttöön. Akkukesto tutkimuskäytössä vähintään 30min. 2) Perustaso Tarjotun laitteen tulee soveltua laajaan obstetriseen käyttöön, rakenne- ja virtaustutkimuksiin. 3) Vaativataso Tarjotun laitteen tulee soveltua vaativiin sikiödiagnostisiin tehtäviin ja istukkatutkimuksiin sekä mahdollistaa ultraääniohjatut punktiotoimenpiteet. Tarkemmat hankinnan kohteen kriteerit määritellään jokaisessa sisäisessä kilpailutuksessa erikseen. Sydämen tutkimiseen ja tehohoitoon soveltuvat ultraäänilaitteet Sydämen tutkimiseen ja tehohoitoon soveltuvat ultraäänilaitteet Järjestelmän aikana hankittavien laitteiden tulee soveltua tehohoito-potilaan sydämen, vatsan, verisuonten, hermojen, keuhkopussin ja keuhkon tutkimiseen sekä aikuis- ja lasten kardiologisiin tutkimuksiin. Lisäksi tarjotun laitteen tulee soveltua verisuonten kanyloinnin, hermojen puudutuksen ja pientoimenpiteiden apuvälineeksi. Järjestelmän aikana hankittavat laitteet jaetaan perustamisvaiheessa pääasiassa kahteen tasoon: 1) perustaso 2) vaativataso Tasojen erot muodostuvat hankittavien laitteistojen anturi- ja ohjelmistovaatimuksista. Tarkemmat hankinnan kohteen kriteerit määritellään jokaisessa sisäisessä kilpailutuksessa erikseen. Yleisultraäänilaitteet Osa-alue 4) Yleisultraäänilaitteet Järjestelmän aikana hankittavat laitteet jaetaan perustamisvaiheessa pääasiassa kahteen tasoon: 1) Perustaso Tarjotun laitteen tulee soveltua aikuisten ja lasten vatsan, pinnallisten kohteiden sekä verisuonten tutkimiseen. Lisäksi laitteen tulee soveltua syvien kohteiden toimenpiteiden ohjausmenetelmäksi. 2) Vaativataso Tarjotun laitteen tulee soveltua aikuisten ja lasten vatsan, pinnallisten kohteiden, verisuonten ja lasten aivojen tutkimiseen. Lisäksi laitteen tulee soveltua syvien kohteiden toimenpiteiden ohjausmenetelmäksi. Tarkemmat hankinnan kohteen kriteerit määritellään jokaisessa sisäisessä kilpailutuksessa erikseen. Kanylointiin ja pientoimenpiteeseen soveltuvat ultraäänilaitteet Osa-alue 5) Kanylointiin ja pientoimenpiteeseen soveltuvat ultraäänilaitteet Järjestelmän aikana hankittavat laitteet jaetaan perustamisvaiheessa pääasiassa kahteen tasoon: 1) Perustaso Tarjotun laitteen tulee soveltua pinnallisten verisuonten visualisoimiseen ja kanyloinnin apuvälineeksi. 2) Vaativataso Tarjotun laitteen tulee soveltua pinnallisten verisuonten visualisoimiseen ja kanyloinnin apuvälineeksi. Lisäksi tarjotun laitteen tulee soveltua sekä pinnallisten että syvien verisuonten ja hermojen tutkimiseen ja toimenpiteiden ohjausmenetelmäksi. Tarkemmat hankinnan kohteen kriteerit määritellään jokaisessa sisäisessä kilpailutuksessa erikseen. Urologiseen tutkimukseen soveltuvat ultraäänilaitteet Osa-alue 6) Urologiseen tutkimukseen soveltuva ultraäänilaite Järjestelmän aikana hankittavat laitteet jaetaan perustamisvaiheessa yhteen tasoon. Järjestelmän aikana hankittavien laitteiden tulee soveltua eturauhasen ja sitä ympäröivien rakenteiden transrektaaliseen kuvantamiseen ja eturauhastoimenpiteiden kuten neulanäytteidenoton suorittamiseen. Tarkemmat hankinnan kohteen kriteerit määritellään jokaisessa sisäisessä kilpailutuksessa erikseen. Silmien tutkimiseen soveltuvat ultraäänilaitteet Osa-alue 7) Silmien tutkimiseen soveltuvat ultraäänilaitteet Järjestelmän aikana hankittavat laitteet jaetaan perustamisvaiheessa pääasiassa yhteen tasoon. Tarkemmat hankinnan kohteen kriteerit määritellään jokaisessa sisäisessä kilpailutuksessa erikseen. Erilliseen päätelaitteeseen liitettävät ultraäänilaitteet Erilliseen päätelaitteeseen liitettävät ultraäänilaitteet Järjestelmän aikana hankittavat laitteet voidaan jakaa pääasiassa yhteen tasoon. Järjestelmän aikana hankittavien laitteiden tulee olla erilliseen päätelaitteeseen liitettävä laite, joka on yhteensopiva Android- tai iOS- käyttöjärjestelmään. Hankittavien laitteiden tulee soveltua pinnallisten verisuonten visualisoimiseen, pinnallisten laskimoiden kanylointiin ja kanyloinnin apuvälineeksi. Tarkemmat hankinnan kohteen kriteerit määritellään jokaisessa sisäisessä kilpailutuksessa erikseen. Pehmytkudoskirurgiaan soveltuvat ultraäänilaitteet Pehmytkudoskirurgiaan soveltuvat ultraäänilaitteet. Järjestelmän aikana hankittavat laitteet voidaan jakaa pääasiassa X tasoon. Järjestelmän aikana hankittavien laitteiden tulee soveltua maksan ja munuaisten tutkimiseen sekä avokirurgiassa, että laparoskooppisessa kirurgiassa. Tarkemmat hankinnan kohteen kriteerit määritellään jokaisessa sisäisessä kilpailutuksessa erikseen.
Dynaaminen hankintajärjestelmä: Kamerat ja kuvauskalustot
Dynaamisen hankintajärjestelmän kohteeseen kuuluvat ammattilaistasoiset kamerat ja kuvauskalustot, joita käytetään sekä verkko- että tv-tuotantoihin ja joilla kuvataan niin liikkuvaa kuin still-kuvaakin. Katso tarkempi hankinnan kohteen kuvaus liitteestä liite 1 DPS:n kohteen kuvaus ja tietoa DPS:stä YLE20220015
Tiera 365 – Microsoft -ympäristöön liittyvät asiantuntija- ja ylläpitopalvelut (Microsoft 365, Azure, Dynamics 365, Power Platform ja koulutus)
Kori 1 Moderni työ Moderni työ -asiantuntijapalvelut koostuvat esimerkiksi Teamsin tai intranetin käyttöönotoista, ylläpidosta, jatkuvista palveluista ja muutoshankkeisiin tehtävästä kehitystyöstä. Kumppaneilta edellytetään vahvaa kokemusta Microsoft 365-ympäristöistä julkiselta sektorilta. Moderni työ -koriin kuuluvat esimerkiksi seuraavat osa-alueet: • Teams -asiantuntijapalvelut • Intranet -asiantuntijapalvelut • Viva -asiantuntijapalvelut • Tietotyön pelikirjan asiantuntijapalvelut • Modernin työn valmentaja • Modernin työn tiekartta • Muut modernin työn osa-alueet muutoshallintaan, viestintään, tiimityöhön ja moderniin työhön liittyen Tilaaja voi hankkia minikilpailutusten perusteella edellä mainittujen osa-alueiden lisäksi myös muita hankinnan kohdetta tukevia asiantuntijapalveluja. Palvelukokonaisuuksiin voi kuulua myös muita Microsoft osa-alueita (mm. Power BI tai Power platform), jos ne kuuluvat tiiviisti projektiin. Kori 2 Tietoturva ja Azure Tietoturva- ja Azure -asiantuntijapalvelut koostuvat esimerkiksi käyttöönotoista, ylläpidosta, jatkuvista palveluista ja muutoshankkeisiin tehtävästä kehitystyöstä. Kumppaneilta edellytetään vahvaa osaamista Microsoft 365-ympäristöistä julkiselta sektorilta. Tietoturva ja Azure -koriin kuuluvat esimerkiksi seuraavat osa-alueet: • Tietoturvakartoitus • Azure AD – ehdollinen pääsy ja monivaihetunnistautuminen • Tiedon suojaus ja luokittelu • Tietoturvalliset työtilat • Microsoft 365 E5 security • Moderni laitehallinta • Käyttäjä, identiteetin, päätelaitteen ja sähköpostin suojaus • Ennaltaehkäisevä tietoturva • Valvonta, hallinta, raportointi tietoturvauhista • Azure kapasiteettipalvelut • Datamigraatiot Tilaaja voi hankkia minikilpailutusten perusteella edellä mainittujen osa-alueiden lisäksi myös muita hankinnan kohdetta tukevia asiantuntijapalveluja. Palvelukokonaisuuksiin voi kuulua myös muita Microsoft osa-alueita (mm. Power BI tai Power platform), kunhan ne ovat vain pieni osa projektia. Kori 3 Koulutuspalvelut Koulutuspalvelut (Kori 3) koostuu Microsoft-aihealueen koulutuksista niin loppukäyttäjille kuin pääkäyttäjillekin. Osa koulutuksista tähtää virallisiin Microsoft-sertifiointeihin. Kumppaneilta edellytetään vahvaa koulutusosaamista Microsoft-ympäristöistä. Koulutus -koriin kuuluvat esimerkiksi seuraavat osa-alueet: o Azure o Microsoft 365 o Microsoft tietoturva (M365/Azure) o Power Platform o Dynamics 365 Kori 4 Microsoft Dynamics 365: CRM (Customer Relationship Management) ja Power Platform Microsoft Dynamics 365: CRM ja Power Platform (toteutukset CRM liittyen) -asiantuntijapalvelut koostuvat esimerkiksi käyttöönotoista, ylläpidosta, jatkuvista palveluista ja muutoshankkeisiin tehtävästä kehitystyöstä. Kumppaneilta edellytetään vahvaa osaamista Microsoft Dynamics 365 CRM-ympäristöistä ja Power Platform toteutuksista julkiselta sektorilta. Microsoft Dynamics 365: CRM ja Power Platform -työhön kuuluvat esimerkiksi seuraavat osa-alueet (Microsoftin käyttämillä termeillä): • Dynamics 365 Sales • Dynamics 365 Customer Service • Dynamics 365 Marketing • Dynamics 365 Customer Voice • Dynamics 365 Customer Insights • Dynamics 365 Field Service • Dynamics 365 Remote Assist • Dynamics 365 Guides • Microsoft Cloud for Healthcare • Microsoft Cloud for Sustainability • Microsoft Power Platform Tilaaja voi hankkia minikilpailutusten perusteella edellä mainittujen osa-alueiden lisäksi myös muita hankinnan kohdetta tukevia Microsoft asiantuntijapalveluita. Palvelukokonaisuuksiin voi kuulua myös muita Microsoft osa-alueita (mm. Azure tai Teams), kunhan ne ovat vain pieni osa projektia. Kori 5 Microsoft Dynamics 365: ERP (Enterprise Resource Planning) ja Power Platform (toteutukset ERP liittyen) Microsoft Dynamics 365 ERP ja Power Platform (toteutukset ERP liittyen) -asiantuntijapalvelut koostuvat esimerkiksi käyttöönotoista, ylläpidosta, jatkuvista palveluista ja muutoshankkeisiin tehtävästä kehitystyöstä. Kumppaneilta edellytetään vahvaa osaamista Microsoft Dynamics 365 ERP-ympäristöistä ja Power Platform toteutuksista ERP-ympäristöön liittyen julkiselta sektorilta. Microsoft Dynamics 365: ERP (Enterprise Resource Planning) ja Power Platform (toteutukset ERP liittyen) -työhön kuuluvat esimerkiksi seuraavat osa-alueet (Microsoftin käyttämillä termeillä): • Dynamics 365 Finance • Dynamics 365 Supply Chain Management • Dynamics 365 Human Resources • Dynamics 365 Project Operations • Dynamics 365 Commerce • Microsoft Power Platform (ERP) Tilaaja voi hankkia minikilpailutusten perusteella edellä mainittujen osa-alueiden lisäksi myös muita hankinnan kohdetta tukevia Microsoft asiantuntijapalveluita. Palvelukokonaisuuksiin voi kuulua myös muita Microsoft osa-alueita (mm. Azure tai Teams), kunhan ne ovat vain pieni osa projektia.
Dynaaminen hankintajärjestelmä: Lääkevalmisteet ja niihin rinnastettavat tuotteet
Pyydämme osallistumishakemuksia lääkevalmisteiden ja niihin rinnastettavien tuotteiden dynaamiseen hankintajärjestelmään (DPS). Hankinnan kohteena dynaamisen hankintajärjestelmän sisällä ovat lääkevalmisteet ja niihin rinnastettavat tuotteet. Tämän dynaamisen hankintajärjestelmän ulkopuolelle jäävät sellaiset HUS Apteekin kilpailutukset, joissa hankintarengas on laajempi ja muodostetaan useampien hankintayksiköiden (esim. kaikki Suomen hyvinvointialueet) kesken (esimerkkeinä HIV-lääkkeiden kilpailutus, Hepatiitti-C:n hoitoon tarkoitettujen interferonivapaiden valmisteiden kilpailutus). Tämän dynaamisen hankintajärjestelmän ulkopuolelle jäävät myös Radiofarmaseuttisten valmisteiden sekä Lääkkeellisten, teollisten ja muiden sairaalakaasujen kilpailutukset. DYNAAMISEN HANKINTAJÄRJESTELMÄN OSALLISTUMISHAKEMUKSET Dynaamisen hankintajärjestelmän osallistumishakemukset lähetetään Cloudian Tarjouspalvelussa (https://www.tarjouspalvelu.fi). Dynaamiseen hankintajärjestelmään voi hakea ehdokkaaksi, jos täyttää soveltuvuusvaatimukset, jotka on ilmoitettu ESPD-lomakkeessa sekä kohdassa "Muut ehdot". Dynaamiseen hankintajärjestelmään otetaan mukaan kaikki soveltuvuusvaatimukset täyttävät ehdokkaat. Dynaamiseen hankintajärjestelmään voi jättää osallistumishakemuksia koko sen keston ajan. Osallistumishakemusten jättämiselle on DPS:n perustamisvaiheessa varattu aikaa 30 vuorokautta (17.2.2023 saakka) siten, että siihen mennessä toimitetut hyväksytyt osallistumishakemukset ehtivät ensimmäiseen sisäiseen kilpailutukseen, jonka tarjouspyyntöä ei julkaista ennen 27.2.2023. Vain ehdokkaat, jotka on hyväksytty Dynaamiseen hankintajärjestelmään, voivat jättää tarjouksia DPS:n sisäisiin kilpailutuksiin. Dynaamiseen hankintajärjestelmään hyväksytyt ehdokkaat voivat osallistua yhteen tai useampaan dynaamisen hankintajärjestelmän sisäiseen kilpailutukseen. DYNAAMISEN HANKINTAJÄRJESTELMÄN KESTO Dynaamisen hankintajärjestelmän kesto on 18.1.2023-17.1.2027 (48 kuukautta) Dynaamisen hankintajärjestelmän hankintavaihe alkaa perustamisvaiheen jälkeen, aikaisintaan 27.2.2023. Dynaamisen hankintajärjestelmän hankintavaihe päättyy dynaamisen hankintajärjestelmän voimassaoloajan päättyessä 17.1.2027. Dynaaminen hankintajärjestelmä voidaan tilapäisesti sulkea esim. kesälomakauden ajaksi. DPS:n sulkemisesta ilmoitetaan tarvittaessa tarjoajille erikseen. Osallistumishakemuksia ei käsitellä dynaamisen hankintajärjestelmän ollessa suljettuna. DYNAAMISEN HANKINTAJÄRJESTELMÄN SISÄISET KILPAILUTUKSET Varsinaiset hankinnat tehdään dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisillä kilpailutuksilla, joissa kuvataan ja täsmennetään hankinnan kohde. HUS voi alkaa julkaista sisäisten kilpailutusten tarjouspyyntöjä hankintavaiheen alettua 27.2.2023. Dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisten kilpailutusten tarjouspyynnöissä kuvataan kuhunkin sisäiseen kilpailutukseen kuuluvat lääkevalmisteet ja niihin rinnastettavat tuotteet sekä niiden tarkemmat vertailu- ja valintaperusteet. Dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisten kilpailutusten tarjouspyynnöt julkaistaan KILPO kilpailutusportaalissa (https://www.kilpo.fi). Tarjoukset jätetään KILPO kilpailutusportaaliin. Tieto uuden sisäisen kilpailutuksen käynnistymisestä välitetään kaikille dynaamiseen hankintajärjestelmään hyväksytyille ehdokkaille Cloudian Tarjouspalvelun (https://www.tarjouspalvelu.fi) kautta.
Ikääntyneiden kotihoidon palvelujen hankinta
Kotihoidolla tarkoitetaan sosiaalihuoltolain (1301/2014) mukaisen kotipalvelun 19 §:ään ja terveydenhuoltolain (1326/2010) 25 §:ään sisätyvien kotisairaanhoidon tehtävien muodostamaa kokonaisuutta. Kotihoidon tavoitteena on tukea asiakkaiden kokonaisvaltaista hyvinvointia ja mahdollisimman itsenäistä selviytymistä kotona sekä ylläpitää ja parantaa heidän fyysistä, psyykkistä ja sosiaalista toimintakykyään. Kotihoito myönnetään asiakkaille palvelutarpeen ja -päätösten mukaisesti. Palveluntuottajalla tulee olla toimintaan Aluehallintoviraston ja Valviran lupa. Hankinnan kohteena oleva palvelu on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnön liitteellä yksi (1) palvelukuvaus. Tilaajan hankinnalle asettamat yksityiskohtaiset tavoitteet ovat: 1. Asiakkaan valinnan vapauden edistäminen 2. Palvelun laadun kehittäminen asiakastarpeita vastaavaksi 3. Monituottajuusmallin tukeminen 4. Uusien yritysten joustavan markkinoille pääsyn mahdollistaminen 5. Kuntien taloudellista kantokykyä tukeva palvelumalli