Työtoimintapaikan järjestäminen ja työtoimintatehtävien ohjaus, jossa sosiaalialan ammattilaisen antamasta tuesta ja ohjauksesta vastaa Pohjanmaan hyvinvointialue Palveluntuottaja sitoutuu tarjoamaan kuntouttavan työtoiminnan työtehtäviä, joko yksilöllisesti tai ryhmässä. Palvelu koostuu asiakkaalle järjestettävistä työtoiminnan tehtävistä, sekä työtoiminnan tehtävien ja työelämätaitojen ohjauksesta. Pohjanmaan hyvinvointialue vastaa asiakkaalle jakson aikana annettavasta sosiaalialan ammatillisesta tuesta ja ohjauksesta, joka kuuluu osaksi kuntouttavan työtoiminnan palvelua. Vähimmäisvaatimukset • Ohjaaja on asiakkaan saatavilla tai tavoitettavissa koko työtoimintapäivän ajan • Palveluntuottaja järjestää asiakkaalle kuntouttavan työtoiminnan työtehtävissä tarvittavat suojavaatteet ja varusteet • Palveluntuottaja tarjoaa työtoimintapaikassa asiakkaalle mahdollisuuden omatoimiruokailuun ja siihen soveltuvat tilat sekä wc-tilat • Palveluntuottaja seuraa asiakkaiden läsnäolopäiviä kirjallisesti ja raportoi niistä kaksi kertaa kuukaudessa kuukausittain tilaajan yhteyshenkilölle. • Palveluntuottaja ilmoittaa asiakkaiden poissaoloista tilaajan yhteyshenkilölle sovitun käytännön mukaisesti • Palveluntuottaja vastaa asiakkaan kuntouttavan työtoiminnan havainnoinnista työtoimintapaikalla ja antaa tilaajan yhteyshenkilölle havainnoinnin perusteella suullisen tai kirjallisen palautteen työtoiminnan sujumisesta • Palveluntuottaja vastaa siitä, että toiminta täyttää työturvallisuuslaissa (738/2002) mainitut vaatimukset ja että työtoimintapaikalla on välttämättömät ensiaputarvikkeet • Palveluntuottaja tukee asiakkaan tavoitteiden toteutumista ja työyhteisötaitoja sekä huomioi asiakkaan toimintakyvyn työtehtävien rakentamisessa • Palveluntuottajan tulee nimetä kuntouttavan työtoiminnan toteutuksesta vastaava(t) yhteyshenkilö(t) ja toimipaikan yhteystiedot erilliselle lomakkeelle, joka liitetään sopimuksen liitteeksi (liite 7). Katso palvelukuvaus (liite 1), kohta 2.3.1. Ostopalvelu 1. Työtoimintapaikan järjestäminen ja työtoimintatehtävien ohjaus sekä sosiaalialan ammattilaisen antama tuki ja ohjaus Palveluntuottaja sitoutuu tuottamaan yksilöohjattua ja halutessaan ryhmämuotoista palvelua. Palvelu koostuu asiakkaalle järjestettävistä työtoiminnan tehtävistä sekä työtoiminnan tehtävien ja työelämätaitojen ohjauksesta. Palveluun sisältyy tuki ja ohjaus, joka toteutuu yksilö- ja työvalmennuksena sekä ryhmämuotoisena palveluna asiakkaan tarpeen laajuisesti sovitun työtoimintajakson aikana. Palveluun tulee sisältyä työtoiminnan tehtävien ohella asiakkaille yksilöllisesti suunniteltua ohjausta viikoittain. Palvelu sisältää aina yksilövalmennusta ja mahdollisesti ryhmävalmennusta. Ryhmämuotoinen toiminta voi pitää sisällään hyvinvointiin, työ- ja toimintakykyyn, työelämätaitoihin, digitaitoihin ja arjen hallintaan liittyviä teemoja. Jakson aikana asiakasta tuetaan ja ohjataan tarvittaessa etuisuuksien hakuun, sähköisten asiointipalveluiden käyttöön ja työnhakuasiakirjojen päivittämiseen. Palveluntuottajan tulee täyttää yksityisistä sosiaalipalveluista annetussa laissa (922/2011) asetetut vaatimukset ja muut kulloinkin voimassa olevat, sitä koskevat lainsäädännön edellytykset. Palvelutuottajan tulee olla yksityisten sosiaalipalvelujen ilmoituksenvaraisessa rekisterissä. Palvelu sisältää yksilö- ja mahdollisesti ryhmämuotoista valmennusta. Toimintaympäristö voi vastata todellista työskentely-ympäristöä. Toiminta voi olla asiakkaan yksilöllisen tarpeen mukaan arjen ja sosiaalisten taitojen kuntoutusta ja/tai työtoiminnalla ammatillisten taitojen ja työllistymisvalmiuksien lisäämistä. Asiakkaan yksilöllisten tavoitteiden toteutumisesta raportoidaan säännöllisesti palvelun tilaajan yhteyshenkilölle. Vähimmäisvaatimukset: • Palveluun tulee sisältyä työtoiminnan tehtävien ohella asiakkaille yksilöllisesti suunniteltua ohjausta • Ohjaaja on asiakkaan saatavilla tai tavoitettavissa koko työtoimintapäivän ajan • Palveluntuottaja järjestää asiakkaalle kuntouttavan työtoiminnan työtehtävissä tarvittavat suojavaatteet ja varusteet • Palveluntuottaja tarjoaa työtoimintapaikassa asiakkaalle mahdollisuuden omatoimiruokailuun ja siihen soveltuvat tilat sekä wc-tilat. • Palveluntuottaja seuraa asiakkaiden läsnäolopäiviä kirjallisesti ja raportoi niistä tilaajalle kaksi kertaa kuukaudessa. • Palveluntuottaja toimittaa Tilaajalle osoitteeseen kuntouttava.tyotoiminta@ovph.fi kaksi kertaa kuukaudessa (kuukauden 15. ja kuukauden viimeinen päivä) tiedot asiakkaiden läsnäolo- ja poissaolopäivistä Tilaajan osoittamalla läsnäololistalla. • Palveluntuottaja ilmoittaa asiakkaiden poissaoloista tilaajan yhteyshenkilölle sovitun käytännön mukaisesti • Palveluntuottaja vastaa asiakkaan kuntouttavan työtoiminnan havainnoinnista työtoimintapaikalla ja antaa tilaajan yhteyshenkilölle havainnoinnin perusteella suullisen tai kirjallisen palautteen työtoiminnan sujumisesta • Palveluntuottaja järjestää asiakkaalle tarvittaessa kuljetuksen kuntouttavan työtoimintapäivän aikana tapahtuviin siirtymisiin omalla kustannuksellaan • Palveluntuottaja vastaa siitä, että toiminta täyttää työturvallisuuslaissa (738/2002) mainitut vaatimukset ja että työtoimintapaikalla on ensiapuvalmius • Palveluntuottaja tukee asiakkaan tavoitteiden toteutumista ja työyhteisötaitoja sekä huomioi asiakkaan toimintakyvyn työtehtävien rakentamisessa • Palveluntuottaja vastaa kuntouttavan työtoiminnan yksilöllisestä arvioinnista kirjallisesti. Lisäksi arviointi tulee antaa suullisesti asiakkaan tarpeen mukaan. Arviointi tapahtuu tilaajan yhteyshenkilön kanssa sovittujen käytäntöjen ja tietosisältöjen mukaisesti (mm. Sosmetan mukainen lomakkeisto) • Palveluntuottajalla on käytettävissään sosiaalialan ammattihenkilö, joka toteuttaa (Huom! Teksti jatkuu palvelukuvauksessa!) Katso palvelukuvaus (liite 1), kohta 2.3.2. Ostopalvelu 2! Työtoimintapaikan järjestäminen ja työtoimintatehtävien ohjaus sekä sosiaalialan ammattilaisen antama työ- ja toimintakykyä kartoittava palvelu Palveluntuottaja sitoutuu tuottamaan yksilöohjattua ja halutessaan ryhmämuotoista palvelua. Työ- ja toimintakykyä kartoittavaa palvelua voidaan hankkia kuntouttavan työtoiminnan 3-6 kuukauden jaksoksi asiakkaille, jotka tarvitsevat toiminnan kautta tapahtuvaa lisäselvitystä työllistymispolun suunnittelemiseksi ja/tai kohdennettua näyttöä työ- ja toimintakyvystä muiden jatkosuunnitelmien tekemiseksi. Asiakkaan yksilöllisten tavoitteiden toteutumisesta raportoidaan sovitusti palvelun tilaajan yhteyshenkilölle. Palveluntuottaja käyttää raportoinnissaan työ- ja toimintakyvyn kartoitusta ja raportointia varten mittaria/työkalua (= Avain -mittari). Palveluntuottajan tulee täyttää yksityisistä sosiaalipalveluista annetussa laissa (922/2011) asetetut vaatimukset ja muut kulloinkin voimassa olevat, sitä koskevat lainsäädännön edellytykset. Palvelutuottajan tulee olla yksityisten sosiaalipalvelujen ilmoituksenvaraisessa rekisterissä. Palvelu koostuu asiakkaalle järjestettävistä työtoiminnan tehtävistä, sekä yksilömuotoisesta ohjauksesta ja mahdollisesta ryhmätoiminnasta sekä valmennuksesta asiakkaan tarpeen laajuisesti sovitun työtoimintajakson aikana. Vähimmäisvaatimukset: • Palveluun tulee sisältyä työtoiminnan tehtävien ohella asiakkaille yksilöllisesti suunniteltua ohjausta • Ohjaaja on asiakkaan saatavilla tai tavoitettavissa koko työtoimintapäivän ajan • Palveluntuottaja järjestää asiakkaalle kuntouttavan työtoiminnan työtehtävissä tarvittavat suojavaatteet ja varusteet • Palveluntuottaja tarjoaa työtoimintapaikassa asiakkaalle mahdollisuuden omatoimiruokailuun ja siihen soveltuvat tilat sekä wc-tilat • Palveluntuottaja seuraa asiakkaiden läsnäolopäiviä kirjallisesti ja raportoi niistä tilaajalle kaksi kertaa kuukaudessa. • Palveluntuottaja toimittaa Tilaajalle osoitteeseen kuntouttava.tyotoiminta@ovph.fi kaksi kertaa kuukaudessa (kuukauden 15. ja kuukauden viimeinen päivä) tiedot asiakkaiden läsnäolo- ja poissaolopäivistä Tilaajan osoittamalla läsnäololistalla. • Palveluntuottaja ilmoittaa asiakkaiden poissaoloista tilaajan yhteyshenkilölle sovitun käytännön mukaisesti • Palveluntuottaja vastaa asiakkaan kuntouttavan työtoiminnan havainnoinnista toimintapaikalla ja antaa tilaajan yhteyshenkilölle havainnoinnin perusteella suullisen tai kirjallisen palautteen työtoiminnan sujumisesta • Palveluntuottaja järjestää asiakkaalle tarvittaessa kuljetuksen kuntouttavan työtoimintapäivän aikana tapahtuviin siirtymisiin omalla kustannuksellaan • Palveluntuottaja vastaa siitä, että toiminta täyttää työturvallisuuslaissa (738/2002, ) mainitut vaatimukset ja että työtoimintapaikalla on ensiapuvalmius • Palveluntuottaja tukee asiakkaan tavoitteiden toteutumista ja työyhteisötaitoja sekä huomioi asiakkaan toimintakyvyn työtehtävien rakentamisessa • Palveluntuottaja vastaa kuntouttavan työtoiminnan yksilöllisestä arvioinnista kirjallisesti. Lisäksi arviointi tulee antaa suullisesti asiakkaan tarpeen mukaan. Arviointi tapahtuu tilaajan yhteyshenkilön kanssa sovittujen käytäntöjen ja tietosisältöjen mukaisesti (Avain -mittari) • Palveluntuottajalla on käytettävissään sosiaalialan ammattihenkilö, joka toteuttaa kuntouttavasta työtoiminnasta annetussa laissa määritellyn tuen ja ohjauksen kuntouttavan työtoiminnan asiakkailleen • Palveluntuottaja toteuttaa työ- ja toimintakyvyn kartoituksen kuntouttavan työtoiminnan asiakkaalle sosiaalialan ammattihenkilön toimesta ja raportoi siitä erikseen sovitun käytännön mukaisesti kirjallisesti tilaajan yhteyshenkilölle • Palveluntuottaja liittyy Kanta-palveluiden sosiaalihuollon asiakastiedon arkistoon julkisen sektorin ja tilaajan (Huom! Teksti jatkuu palvelukuvauksessa!) Katso palvelukuvaus (liite 1.) kohta 2.3.3. Ostopalvelu 3!
Lähde: Hilma
OSALLISTUMISPYYNTÖ DPS: Ultraäänilaitteet Pohjois-Savon hyvinvointialueelle
Sansia Oy perustaa dynaamisen hankintajärjestelmän (DPS) Pohjois-Savon hyvinvointialueelle (jatkossa PSHVA), jonka kohteena ovat terveydenhuollon ultraäänilaitteet sekä niihin liittyvät laitesidonnaiset tarvikkeet ja huoltopalvelut. Dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisissä kilpailutuksissa tarkennetaan kilpailutettavat tuotteet sekä käyttöpaikat hyvinvointialueella. Sansia Oy hyväksyy järjestelmään kaikki osallistumishakemuksen jättäneet hakijat, jotka täyttävät tarjoajille asetetut soveltuvuusvaatimukset. Hankinnat tehdään dynaamisen hankintajärjestelmän sisällä erillisillä tarjouspyynnöillä. Dynaaminen hankintajärjestelmä päättyy 31.12.2028. Dynaamisen hankintajärjestelmän perustamisvaiheessa osallistumishakemuksen jättämiselle on varattu vähintään 30 päivää siitä päivästä, jona hankintailmoitus on lähetetty julkaistavaksi. Perustamisvaiheen aikana ei voida tehdä dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisiä kilpailutuksia. Hankintavaiheeseen siirrytään syyskuussa 2023 ja ensimmäiset hankinnat on suunniteltu toteutettavaksi vuonna 2023. Dynaamisella hankintajärjestelmällä on tarkoitus hankkia ultraäänilaitteita useampaan käyttökohteeseen ja erikoisalalle. Ultraäänilaitteita hankitaan muun muassa seuraaviin käyttökohteisiin ja tutkimuksiin: radiologia, reumatologia, sydän, päivystystoiminta, anestesia, naistentaudit, silmä, sikiö, urologia, pehmytkudoskirurgia, yleis- ja perusterveydenhuollon ultraäänilaitteita sekä erillisiä päätelaitteiseen liitettäviä ultraäänilaitteita. Järjestelmään voi hakeutua toimittajaksi koko järjestelmän voimassaoloajan. Järjestelmään hakeutuminen ei tarkoita suoraan osallistumista kilpailutettaviin hankintoihin, vaan tarjoajan tulee hyväksymisen jälkeen erikseen jättää tarjous avattaviin kilpailutuksiin. Hankintasopimuskohtaiset vaatimukset, kuvaukset ja muut asiakirjat ovat nähtävillä kilpailutuksen avaushetkellä dynaamiseen järjestelmään hyväksytyille toimijoille. Voimassa oleviin sopimuksiin eli jo kilpailutettuihin hankintoihin ei voi jättää tarjousta ennen kuin kilpailutus avataan uudelleen.
Erikoislääkäripalvelut
Osa-alue 1: Yksilöity hankinta Osa-alue sisältää erikoislääkärityövoiman vuokrausta muun muassa seuraavilta erikoisaloilta: - Akuuttilääketiede, ensihoito/päivystys - Anestesologia - Endokrinologia - Gastroenterologia - Geriatria - Naistentaudit ja synnytykset - Hematologia - Keuhkosairaudet - Kliininen fysiologia ja isotooppilääketiede - Kliininen neurofysiologia - Lastenkirurgia - Lastenneurologia - Nefrologia - Psykiatria - Lastenpsykiatria - Nuorisopsykiatria - Radiologia - Reumatologia - Suu- ja leukakirurgia - Kliininen hammashoito - Oikomishoito Erikoisalat tarkennetaan hankintajärjestelmän sisäisessä kilpailutuksessa. Osa-alueeseen hakeutuvan ehdokkaan ei tarvitse tarjota kaikkia yllä mainittuja erikoisaloja kaikilla yllä mainituilla alueilla. Ehdokas voi valita sisäisen kilpailutuksen yhteydessä kohderyhmät, joita tarjoaa. Osa-alueessa tehdään sisäisiä kilpailutuksia esimerkiksi ns. tilauskohtaisesti tai kausikohtaisesti yksittäisille tilaajille tai tilaajan toimipisteille. Tarkemmin hankintamenettely osa-alueen 1 osalta on kuvattu osallistumispyynnön liitteessä 1 "Hankintamenettelyn kuvaus". Osa-alue 2: Jatkuva palvelukapasiteetti Osa-alue sisältää erikoislääkärityövoiman vuokrausta muun muassa seuraavilta erikoisaloilta: - Akuuttilääketiede, ensihoito/päivystys - Anestesologia - Endokrinologia - Gastroenterologia - Geriatria - Naistentaudit ja synnytykset - Hematologia - Keuhkosairaudet - Kliininen fysiologia ja isotooppilääketiede - Kliininen neurofysiologia - Lastenkirurgia - Lastenneurologia - Nefrologia - Psykiatria - Lastenpsykiatria - Nuorisopsykiatria - Radiologia - Reumatologia - Suu- ja leukakirurgia - Kliininen hammashoito - Oikomishoito Erikoisalat tarkennetaan hankintajärjestelmän sisäisessä kilpailutuksessa. Osa-alueeseen hakeutuvan ehdokkaan ei tarvitse tarjota kaikkia yllä mainittuja erikoisaloja kaikilla yllä mainituilla alueilla. Ehdokas voi valita sisäisen kilpailutuksen yhteydessä kohderyhmät, joita tarjoaa. Osa-alueen sisäisessä kilpailutuksessa muodostetaan kaikille tilaajille yhteinen useat, esimerkiksi yllä mainitut erikoisalat kattava puitejärjestely, jossa palvelua hankitaan etusijajärjestyksellä tai muulla tavalla, jonka ehdot vahvistetaan sisäisessä tarjouspyynnössä. Tarkemmin hankintamenettely osa-alueen 2 osalta on kuvattu osallistumispyynnön liitteessä 1 "Hankintamenettelyn kuvaus".
Kirkkonummen kunnan työvaatteiden ja/tai jalkineiden ja/tai henkilösuojaimien hankinnat (Y Kirdno 512/2023, 391074)
Tämä hankinta koskee Kirkkonummen kunnan henkilöstölle hankittavat työvaatteet, jalkineet sekä henkilösuojaimet tarjouspyynnössä ja sen liitteissä esitetyin vaatimuksin ja eritelmin.
Ikäihmisten asumispalvelut – Yhteisöllinen asuminen ja ympärivuorokautinen palveluasuminen (DPS)
POS 1 / YHTEISÖLLINEN ASUMINEN Hankinnan kohteena on ikäihmisten asumispalvelujen yhteisöllisen asumisen ostopalvelut Pohjois-Karjalan hyvinvointialueen eli Siun soten alueen asukkaille ajalla 1.1.2024 - 31.12.2029. Hankinta koskee sekä uusia että palvelujen piirissä jo olevia asiakkaita, joille on tarve järjestää yhteisöllisen asumisen palvelua. Palvelun piirissä jo olevat asiakkaat siirtyvät automaattisesti uuden sopimuksen piiriin 1.1.2024 alkaen. Yhteisöllisellä asumisella tarkoitetaan sosiaalihuoltolain (1301/2014) 21 b §:n mukaista sosiaalipalvelua, jossa palvelunantaja järjestää sosiaalihuollon asiakkaalle tämän tarpeita vastaavan asunnon esteettömässä ja turvallisessa asumisyksikössä sekä mahdollisuuden osallistua siellä tarjottavaan, sosiaalista kanssakäymistä edistävään toimintaan. Yhteisöllistä asumista järjestetään henkilölle, joka tarvitsee sitä sillä perusteella, että hänen toimintakykynsä on alentunut ja hoidon ja huolenpidon tarpeensa kohonnut korkean iän, sairauden, vamman tai muun vastaavaan syyn vuoksi. Yhteisöllistä asumista järjestetään henkilön tarpeen mukaan pitkäaikaisesti tai lyhytaikaisesti. Lyhytaikainen asuminen voi olla tilapäistä tai säännöllisesti toistuvaa. Uusien yhteisöllisen asumisen asiakkaiden arvioitu määrä on noin 80 asiakasta vuodessa. Tarkempi kuvaus tästä osasta (POS 1) on osallistumispyynnön kohdassa "Hankinnan kohteen kriteerit" ja osallistumispyynnön liitteissä. POS 2 / YMPÄRIVUOROKAUTINEN PALVELUASUMINEN Hankinnan kohteena on ikäihmisten asumispalvelujen ympärivuorokautisen palveluasumisen ostopalvelut Pohjois-Karjalan hyvinvointialueen eli Siun soten alueen asukkaille ajalla 1.1.2024 - 31.12.2029. Hankinta koskee sekä uusia että palvelujen piirissä jo olevia asiakkaita, joille on tarve järjestää ympärivuorokautisen palveluasumisen palvelua. Palvelun piirissä jo olevat asiakkaat siirtyvät automaattisesti uuden sopimuksen piiriin 1.1.2024 alkaen. Ympärivuorokautisella palveluasumisella tarkoitetaan sosiaalihuoltolain (1301/2014) 21 c §:n mukaista sosiaalipalvelua, jossa palvelunantaja järjestää sosiaalihuollon asiakkaalle tämän tarpeita vastaavan asunnon yhteisöllistä toimintaa tarjoavassa esteettömässä ja turvallisessa asumisyksikössä sekä tämän tarvitseman hoidon ja huolenpidon viipymättä ja vuorokaudenajasta riippumatta. Ympärivuorokautinen palveluasuminen sisältää henkilön yksilöllisen tarpeen mukaisen vuorokaudenajasta riippumattoman hoidon ja huolenpidon, toimintakykyä ylläpitävän ja edistävän toiminnan, ateriat, vaatehuollon, siivouksen sekä osallisuutta ja sosiaalista kanssakäymistä edistävän toiminnan. Palveluasumista on toteutettava niin, että henkilön yksityisyyttä kunnioitetaan ja hänen osallisuuttaan tuetaan. Lisäksi on huolehdittava, että henkilöllä on mahdollisuus saada tarvitsemansa lääkinnällinen kuntoutus ja muut terveydenhuollon palvelut. Ympärivuorokautista palveluasumista järjestetään henkilölle, joka tarvitsee päivittäin vuorokaudenajasta riippumatta jatkuvaa hoitoa ja huolenpitoa tai vaativaa ammatillista hoitoa, joiden järjestäminen kotihoitona, omaishoitona, perhehoitona tai muulla tavalla ei ole mahdollista tai asiakkaan edun mukaista. Ympärivuorokautista palveluasumista järjestetään henkilön tarpeen mukaan pitkäaikaisesti tai lyhytaikaisesti. Lyhytaikainen palveluasuminen voi olla tilapäistä tai säännöllisesti toistuvaa. Uusien ympärivuorokautisen palveluasumisen asiakkaiden arvioitu määrä on noin 150 asiakasta vuodessa. Tarkempi kuvaus tästä osasta (POS 2) on osallistumispyynnön kohdassa "Hankinnan kohteen kriteerit" ja osallistumispyynnön liitteissä.
Kirkkonummen kunnan työvaatteiden ja/tai jalkineiden ja/tai henkilösuojaimien hankinnat (Y Kirdno 512/2023, 391074)
Tämä hankinta koskee Kirkkonummen kunnan henkilöstölle hankittavat työvaatteet, jalkineet sekä henkilösuojaimet tarjouspyynnössä ja sen liitteissä esitetyin vaatimuksin ja eritelmin.
Leikkaus- ja toimenpidemikroskoopit
Pyydämme osallistumishakemuksia leikkaus- ja toimenpidemikroskooppien dynaamiseen hankintajärjestelmään (jäljempänä myös DPS). Järjestelmästä hankitaan erilaisia mikroskooppeja kirurgian tarpeisiin sekä näihin liittyvät laitekohtaiset tarvikkeet. Mikroskooppeja käytetäään muun muassa pään alueen kirurgiassa, ortopediassa, neurokirurgiassa ja verisuonikirurgiassa. Myös muiden erikoisalojen mikroskoopit hankitaan tämän järjestelmän kautta. Laboratoriokäyttöön soveltuvat mikroskoopit eivät sisälly tähän dynaamiseen järjestelmään. HUSin tavoitteena on hankkia joustavalla ja yksinkertaisella menettelyllä laadukkaita tarvikkeita ja tuotteita tukemaan HUSin ja sen kumppanien tehtävien täyttämistä. Dynaamisen hankintajärjestelmään voi jättää osallistumishakemuksia koko sen keston ajan. Se on voimassa hankintailmoituksessa ilmoitettuun päivään asti, ellei sitä keskeytetä tai muuteta dynaamisen hankintajärjestelmän voimassaollessa. Varsinaiset hankinnat tehdään dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisillä kilpailutuksilla, joissa kuvataan ja täsmennetään hankinnan kohde. Dynaamiseen hankintajärjestelmään voi hakea tarjoajaksi, jos täyttää soveltuvuusvaatimukset, jotka on ilmoitettu ESPD-lomakkeella ja kohdassa Muut ehdot. Siihen otetaan mukaan kaikki soveltuvuusvaatimukset täyttävät ehdokkaat. Dynaaminen hankintajärjestelmä on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnössä ja sen liitteissä.
Työterveyspalvelut
Hankittavat palvelut tarkennetaan hankintajärjestelmän asiakaskohtaisissa kilpailutuksissa. Tarkemmin hankintamenettely on kuvattu osallistumispyynnön liitteessä 1 "Hankintamenettelyn kuvaus".
Leikkaus- ja toimenpidemikroskoopit
Pyydämme osallistumishakemuksia leikkaus- ja toimenpidemikroskooppien dynaamiseen hankintajärjestelmään (jäljempänä myös DPS). Järjestelmästä hankitaan erilaisia mikroskooppeja kirurgian tarpeisiin sekä näihin liittyvät laitekohtaiset tarvikkeet. Mikroskooppeja käytetäään muun muassa pään alueen kirurgiassa, ortopediassa, neurokirurgiassa ja verisuonikirurgiassa. Myös muiden erikoisalojen mikroskoopit hankitaan tämän järjestelmän kautta. Laboratoriokäyttöön soveltuvat mikroskoopit eivät sisälly tähän dynaamiseen järjestelmään. HUSin tavoitteena on hankkia joustavalla ja yksinkertaisella menettelyllä laadukkaita tarvikkeita ja tuotteita tukemaan HUSin ja sen kumppanien tehtävien täyttämistä. Dynaamisen hankintajärjestelmään voi jättää osallistumishakemuksia koko sen keston ajan. Se on voimassa hankintailmoituksessa ilmoitettuun päivään asti, ellei sitä keskeytetä tai muuteta dynaamisen hankintajärjestelmän voimassaollessa. Varsinaiset hankinnat tehdään dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisillä kilpailutuksilla, joissa kuvataan ja täsmennetään hankinnan kohde. Dynaamiseen hankintajärjestelmään voi hakea tarjoajaksi, jos täyttää soveltuvuusvaatimukset, jotka on ilmoitettu ESPD-lomakkeella ja kohdassa Muut ehdot. Siihen otetaan mukaan kaikki soveltuvuusvaatimukset täyttävät ehdokkaat. Dynaaminen hankintajärjestelmä on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnössä ja sen liitteissä.
Kertakäyttöiset skoopit DPS
Pyydämme osallistumishakemuksia kertakäyttöisten skooppien dynaamiseen hankintajärjestelmään (jäljempänä myös DPS). Järjestelmästä hankitaan erilaisia kertakäyttöisiä skooppeja pääsääntöisesti erikoissairaanhoidon käyttöön. Hankittavat skoopit voivat olla esimerkiksi gastroskooppeja, duodenoskooppeja, kystoskooppeja, videobronkoskooppeja tai vastaavia. Kokonaisuudet voivat sisältää myös muita kuin esimerkinomaisesti mainittuja skooppeja. HUSin tavoitteena on hankkia joustavalla ja yksinkertaisella menettelyllä laadukkaita tarvikkeita ja tuotteita tukemaan potilaiden hoitoa. HUSin lisäksi hankintajärjestelmän kautta kilpailutettavia tuotteita voidaan hankkia myös mukana oleville hyvinvointialueille (Kymenlaakson hyvinvointialue, Etelä-Karjalan hyvinvointialue, Päijät-Hämeen hyvinvointialue tai Uudenmaan alueen hyvinvointialueet). Dynaamisen hankintajärjestelmään voi jättää osallistumishakemuksia koko sen keston ajan. Se on voimassa hankintailmoituksessa ilmoitettuun päivään asti, ellei sitä keskeytetä tai muuteta dynaamisen hankintajärjestelmän voimassaollessa. Varsinaiset hankinnat tehdään dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisillä kilpailutuksilla, joissa kuvataan ja täsmennetään hankinnan kohde. Jokaisesta sisäisestä kilpailutuksesta solmitaan erillinen sopimus. Sopimuskausi määritellään sisäisessä kilpailutuksessa erikseen tapauskohtaisesti. Dynaamiseen hankintajärjestelmään voi hakea tarjoajaksi, jos täyttää soveltuvuusvaatimukset, jotka on ilmoitettu ESPD-lomakkeella ja kohdassa Hankinnan kohteen kriteerit. Siihen otetaan mukaan kaikki soveltuvuusvaatimukset täyttävät ehdokkaat. Dynaaminen hankintajärjestelmä on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnössä ja sen liitteissä.
Jäykkä endoskopia 2021-2026 (DPS)
Pyydämme osallistumishakemuksia jäykän endoskopian dynaamiseen hankintajärjestelmään (jäljempänä myös DPS). Järjestelmästä hankitaan jäykkään endoskopiaan liittyvät jäykät endoskoopit ja tornilaitteistot (sisältäen esimerkiksi kamerapään, valolähteen, keskusyksikön ja monitorin) sekä näihin liittyvät laitekohtaiset tarvikkeet. HUSin tavoitteena on hankkia joustavalla ja yksinkertaisella menettelyllä laadukkaita tarvikkeita ja tuotteita tukemaan HUSin ja sen kumppanien tehtävien täyttämistä. Dynaamisen hankintajärjestelmään voi jättää osallistumishakemuksia koko sen keston ajan. Se on voimassa hankintailmoituksessa ilmoitettuun päivään asti, ellei sitä keskeytetä tai muuteta dynaamisen hankintajärjestelmän voimassaollessa. Varsinaiset hankinnat tehdään dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisillä kilpailutuksilla, joissa kuvataan ja täsmennetään hankinnan kohde. Dynaamiseen hankintajärjestelmään voi hakea tarjoajaksi, jos täyttää soveltuvuusvaatimukset, jotka on ilmoitettu ESPD-lomakkeessa. Siihen otetaan mukaan kaikki soveltuvuusvaatimukset täyttävät ehdokkaat. Dynaaminen hankintajärjestelmä on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnössä ja sen liitteissä.
Simulaatiokoulutuksen laitteet, tarvikkeet ja välineet DPS
Pyydämme osallistumishakemuksia simulaatiokoulutuksen laitteet, tarvikkeet ja välineet dynaamiseen hankintajärjestelmään (jäljempänä myös DPS). Järjestelmästä hankitaan erilaisia simulaatiokoulutuksen tarpeisiin liittyviä laitteita sekä näihin liittyviä tarvikkeita. Hankittavat laitteet voivat olla esimerkiksi erilaisia elvytysnukkeja, simulaatiojärjestelmiä kirurgien tarpeisiin, simulaatiokoulutusten AV-järjestelmiä tai vastaavia. Kokonaisuudet voivat sisältää myös hankittavien laitteiden huoltopalveluita. Pääsääntöisesti laitteet ja tarvikkeet hankitaan HUS Simulaatiokeskuksen käyttöön. HUS Simulaatiokeskuksessa terveydenhuollon ammattilaiset voivat harjoitella simulaatiokoulutuksen avulla turvallisesti toimintaa erilaisissa hätätilanteissa. HUSin tavoitteena on hankkia joustavalla ja yksinkertaisella menettelyllä laadukkaita tarvikkeita ja tuotteita tukemaan HUSin sisäistä ja ulkoista simulaatiokoulutusta. Dynaamisen hankintajärjestelmään voi jättää osallistumishakemuksia koko sen keston ajan. Se on voimassa hankintailmoituksessa ilmoitettuun päivään asti, ellei sitä keskeytetä tai muuteta dynaamisen hankintajärjestelmän voimassaollessa. Varsinaiset hankinnat tehdään dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisillä kilpailutuksilla, joissa kuvataan ja täsmennetään hankinnan kohde. Dynaamiseen hankintajärjestelmään voi hakea tarjoajaksi, jos täyttää soveltuvuusvaatimukset, jotka on ilmoitettu ESPD-lomakkeella ja kohdassa Hankinnan kohteen kriteerit. Siihen otetaan mukaan kaikki soveltuvuusvaatimukset täyttävät ehdokkaat. Dynaaminen hankintajärjestelmä on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnössä ja sen liitteissä.
Leikkausvalaisinten DPS
Pyydämme osallistumishakemuksia leikkausvalaisinten dynaamiseen hankintajärjestelmään (jäljempänä myös DPS). Järjestelmästä hankitaan leikkausvalaisimet leikkaussalikäyttöön. HUSin tavoitteena on hankkia joustavalla ja yksinkertaisella menettelyllä laadukkaita tarvikkeita ja tuotteita tukemaan HUSin ja sen kumppanien tehtävien täyttämistä. Dynaamisen hankintajärjestelmään voi jättää osallistumishakemuksia koko sen keston ajan. Se on voimassa hankintailmoituksessa ilmoitettuun päivään asti, ellei sitä keskeytetä tai muuteta dynaamisen hankintajärjestelmän voimassaollessa. Varsinaiset hankinnat tehdään dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisillä kilpailutuksilla, joissa kuvataan ja täsmennetään hankinnan kohde. Dynaamiseen hankintajärjestelmään voi hakea tarjoajaksi, jos täyttää soveltuvuusvaatimukset, jotka on ilmoitettu ESPD-lomakkeessa. Siihen otetaan mukaan kaikki soveltuvuusvaatimukset täyttävät ehdokkaat. Dynaaminen hankintajärjestelmä on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnössä ja sen liitteissä.
Kattokeskukset 2021-2026 (DPS)
Pyydämme osallistumishakemuksia kattokeskuksien dynaamiseen hankintajärjestelmään (jäljempänä myös DPS). Järjestelmästä hankitaan kirurgiset kattokeskukset ja anestesiakattokeskukset sekä näihin liittyvät laitekohtaiset tarvikkeet. HUSin tavoitteena on hankkia joustavalla ja yksinkertaisella menettelyllä laadukkaita tarvikkeita ja tuotteita tukemaan HUSin ja sen kumppanien tehtävien täyttämistä. Dynaamisen hankintajärjestelmään voi jättää osallistumishakemuksia koko sen keston ajan. Se on voimassa hankintailmoituksessa ilmoitettuun päivään asti, ellei sitä keskeytetä tai muuteta dynaamisen hankintajärjestelmän voimassaollessa. Varsinaiset hankinnat tehdään dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisillä kilpailutuksilla, joissa kuvataan ja täsmennetään hankinnan kohde. Dynaamiseen hankintajärjestelmään voi hakea tarjoajaksi, jos täyttää soveltuvuusvaatimukset, jotka on ilmoitettu ESPD-lomakkeella ja kohdassa Muut ehdot. Siihen otetaan mukaan kaikki soveltuvuusvaatimukset täyttävät ehdokkaat. Dynaaminen hankintajärjestelmä on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnössä ja sen liitteissä.
Jätehuollon palvelut 2020-2024 (DPS)
Tämän dynaamisen hankintajärjestelmän kohteena on yhdyskuntajätteitä koskeva jätehuollon palvelu, jota tuotetaan sellaisille asiakkaille, joiden yhdyskuntajätteen jätehuolto ei kuulu kunnan ensisijaisen järjestämisvastuun piiriin. Jätehuoltopalvelulla tarkoitetaan tässä kiinteistöltä erikseen osoitetuista paikoista tapahtuvaa yhdyskuntajätteen keräystä, kuljetusta sekä saattamista asianmukaiseen hyödyntämistarkoitukseen tai loppukäsittelyyn. Jätehuoltopalvelu sisältää myös tarpeenmukaisesti jäteastioiden vuokrausta, jätehuoltopalvelun suunnittelua sekä jätehuoltopalvelun tuottamiseen liittyvää tarkkailua, seurantaa ja raportointia. DPS:n keston aikana kaikki kiinnostuneet ehdokkaat voivat tehdä siihen osallistumishakemuksen. DPS on voimassa hankintailmoituksessa ilmoitettuun päivään asti, ellei sitä keskeytetä tai muuteta DPS:n voimassaollessa. Hansel Oy:n asiakkaat toteuttavat hankinnat DPS:ään hyväksyttyjen ehdokkaiden kesken DPS:n sisäisillä kilpailutuksilla, jotka voivat ajoittua DPS:n koko hankintavaiheen ajalle. DPS:n hankintavaihe alkaa perustamisvaiheen jälkeen 19.10.2020 ja päättyy DPS:n voimassaoloajan päättyessä. Hankintasopimukset voivat olla voimassa enintään kuusi (6) vuotta, kuitenkin siten, että kaikki hankintasopimukset päättyvät viimeistään 28.2.2029.
Hansel Oy:n ”Jätehuollon palvelut 2020-2024” dynaamisen hankintajärjestelmän voimassaolon jatkaminen
Tämän dynaamisen hankintajärjestelmän kohteena on yhdyskuntajätteitä koskeva jätehuollon palvelu, jota tuotetaan sellaisille asiakkaille, joiden yhdyskuntajätteen jätehuolto ei kuulu kunnan ensisijaisen järjestämisvastuun piiriin. Jätehuoltopalvelulla tarkoitetaan tässä kiinteistöltä erikseen osoitetuista paikoista tapahtuvaa yhdyskuntajätteen keräystä, kuljetusta sekä saattamista asianmukaiseen hyödyntämistarkoitukseen tai loppukäsittelyyn. Jätehuoltopalvelu sisältää myös tarpeenmukaisesti jäteastioiden vuokrausta, jätehuoltopalvelun suunnittelua sekä jätehuoltopalvelun tuottamiseen liittyvää tarkkailua, seurantaa ja raportointia. DPS:n keston aikana kaikki kiinnostuneet ehdokkaat voivat tehdä siihen osallistumishakemuksen. DPS on voimassa hankintailmoituksessa ilmoitettuun päivään asti, ellei sitä keskeytetä tai muuteta DPS:n voimassaollessa. Hansel Oy:n asiakkaat toteuttavat hankinnat DPS:ään hyväksyttyjen ehdokkaiden kesken DPS:n sisäisillä kilpailutuksilla, jotka voivat ajoittua DPS:n koko hankintavaiheen ajalle. DPS:n hankintavaihe alkaa perustamisvaiheen jälkeen 19.10.2020 ja päättyy DPS:n voimassaoloajan päättyessä. Hankintasopimukset voivat olla voimassa enintään kuusi (6) vuotta, kuitenkin siten, että kaikki hankintasopimukset päättyvät viimeistään 28.2.2029. Jätehuollon palvelut 2020-2024 dynaamisen hankintajärjestelmän osallistumispyyntö on saatavissa osoitteesta https://www.hankintailmoitukset.fi/fi/public/procurement/34395/notice/124125/overview Katso lisäksi kohta "Hankinnan lyhyt kuvaus".
Yhteisöllisen asumisen palvelut ikääntyneille
Yhteisöllinen asuminen on yksityisistä sosiaalipalveluista annetun lain 11 §:ssä tarkoitettua ilmoituksenvaraista sosiaalipalvelua. Palveluntuottaja huolehtii yhteisöllisen asumisen palvelusta. Hoivapalvelut tuotetaan kotihoidon palveluina ja tukipalveluina (myös sopimukseen perustuva alihankinta soveltuu) tilaajan Ikääntyneiden asiakasohjauksen tekemän palvelutarpeen arvioinnin mukaisesti. Yhteisölliseen asumiseen kotihoitoa tuottavalla palveluntuottajalla on oltava asianmukaiset sosiaali- ja terveydenhuollon luvat. Hankinnan kohteena oleva palvelu on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnön liitteellä yksi (1) palvelukuvaus. Tilaajan hankinnalle asettamat yksityiskohtaiset tavoitteet ovat: 1. Asiakkaan valinnan vapauden edistäminen 2. Palvelun laadun kehittäminen asiakastarpeita vastaavaksi 3. Monituottajuusmallin tukeminen 4. Uusien yritysten joustavan markkinoille pääsyn mahdollistaminen 5. Hyvinvointialueen taloudellista kantokykyä tukeva palvelumalli
Yrittäjä -koulutukset
Yrittäjyyskoulutus verkkototeutuksella Koulutus järjestetään kokonaan verkkototeutuksena. Kilpailutuksella hankitaan työvoimakoulutuksena toteutettavaa koulutuspalvelua. Hankinta on hankintalain liitteen E mukainen palveluhankinta, joten hankintaan sovelletaan hankintalain kansallisia menettelyjä koskevia säännöksiä. Hankinta ylittää 25 §:n mukaisen sosiaali- ja terveyspalveluiden kansallisen kynnysarvon. Hankinnassa noudatetaan työvoimakoulutuksen erityisehdoissa ilmoitettuja lakeja, säädöksiä ja ohjeita. Yrittäjäkoulutus lähitoteutus Yrittäjyyskoulutus lähiopetuksena, eli opiskelijat ja opettaja ovat samassa tilassa lähiopetustilanteissa. Kilpailutuksella hankitaan työvoimakoulutuksena toteutettavaa koulutuspalvelua. Hankinta on hankintalain liitteen E mukainen palveluhankinta, joten hankintaan sovelletaan hankintalain kansallisia menettelyjä koskevia säännöksiä. Hankinta ylittää 25 §:n mukaisen sosiaali- ja terveyspalveluiden kansallisen kynnysarvon. Hankinnassa noudatetaan työvoimakoulutuksen erityisehdoissa ilmoitettuja lakeja, säädöksiä ja ohjeita. Yrittäjäkoulutus lähi- ja verkkototeutus Yrittäjäkoulutus lähi- ja verkkototeutus, ns. hybridimalli. Tämä tarkoittaa sitä, että osa opetuksesta tai opiskekijoista on lähiopetustilanteissa samassa tilassa kouluttajan kanssa ja osa opetuksesta voi olla verkon kautta toteutettua. Opiskelijoilla on mahdollisuus valita, haluavatko he tulla fyysisesti lähiopetustilanteisiin vai osallistuvatko niihin verkon välityksellä etänä. Kilpailutuksella hankitaan työvoimakoulutuksena toteutettavaa koulutuspalvelua. Hankinta on hankintalain liitteen E mukainen palveluhankinta, joten hankintaan sovelletaan hankintalain kansallisia menettelyjä koskevia säännöksiä. Hankinta ylittää 25 §:n mukaisen sosiaali- ja terveyspalveluiden kansallisen kynnysarvon. Hankinnassa noudatetaan työvoimakoulutuksen erityisehdoissa ilmoitettuja lakeja, säädöksiä ja ohjeita.
KymenHVA Lääkäripalvelut
Osa-alue 1: Erikoislääkärit Osa-alue sisältää erikoislääkärityövoiman vuokrausta muun muassa seuraavilta erikoisaloilta: Kardiologia Ihotaudit Gastroenterologia Reumatologia Yleiskirurgia Fysiatria Keuhkosairaudet Sisätaudit Lastentaudit Geriatria Kliininen fysiologia ja isotooppilääketiede Hammaslääketieteen erikoisalat Erikoisalat tarkennetaan hankintajärjestelmän sisäisessä kilpailutuksessa. Osa-alueeseen hakeutuvan ehdokkaan ei tarvitse tarjota kaikkia yllä mainittuja erikoisaloja kaikilla yllä mainituilla alueilla. Ehdokas voi valita sisäisen kilpailutuksen yhteydessä kohderyhmät, joita tarjoaa. Osa-alueessa tehdään sisäisiä kilpailutuksia esimerkiksi ns. tilauskohtaisesti tai kausikohtaisesti yksittäisille tilaajan toimipisteille. Tarkemmin hankintamenettely on kuvattu osallistumispyynnön liitteessä 1 "Hankintamenettelyn kuvaus". Osa-alue 2: Yleislääkärit Yleislääkäripalveluiden hankinta Kymenlaakson hyvinvointialueen toimialueen toimipisteiden tarpeisiin. Tämän hankinnan kohteena olevaa lääkärityövoimaa on tarkoitus hankkia silloin, kun Kymenlaakson hyvinvointialue ei pysty täyttämään lääkäritarpeitaan oman työvoimansa kautta, omilla rekrytoinneillaan tai voimassa olevien sopimusten kautta. Osa-alue 3: Hammaslääkärit Hammaslääkäripalveluiden (hammaslääkäri ja erikoishammaslääkäri) hankinta Kymenlaakson hyvinvointialueen suun terveydenhuollon toimipisteiden tarpeisiin.
Ikäihmisten asumispalvelujen hankinta, osallistumispyyntö
Katso liite: Ikäihmisten asumispalvelujen hankinta dynaamisessa hankintajärjestelmässä