Maahanmuuttajien kotoutumiskoulutus puitejärjestely 2025-2026 Forssan seutu

Suomi | Hämeenlinnan kaupunki
Julkaistu 2 kuukautta sitten | 4.9.2024 Määräaika: Umpeutunut | 25.10.2024 13:00 Alkuperäinen ilmoitus

Maahanmuuttajien kotoutumiskoulutus puitejärjestely 2025-2026 Forssan seutu Hämeenlinnan kaupunki (jatkossa myös hankintayksikkö / tilaaja) pyytää tarjoustanne TyöHämeen työllisyysalueen työvoimakoulutuksesta tämän tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti. Hankinnan kohteena oleva kotoutumiskoulutus on tarjottava ja toteutettava tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä määritellyillä ehdoilla. Tavoitteena on, että sopimuskausi käynnistyy 1.1.2025.

Hankittavan koulutuksen sisältö on esitetty tarjouspyynnön liitteenä olevassa palvelukuvauksessa.

Hankintayksiköllä on oikeus tarkistaa tarjoajan tarjousasiakirjoissaan antamat tiedot ennen hankintapäätöksen tekemistä. Mikäli annetut tiedot eivät pidä paikkansa, tarjous suljetaan pois tarjouskilpailusta.

Hankinnan ennakoitu kalenterivuosittainen arvonlisäveroton arvo on noin 250 000 euroa. Hankinnan enimmäisarvo on 500 000 euroa (enimmäisarvossa on varauduttu mahdollisiin optioihin). Kyseessä on arvio, joka ei sido hankintayksikköä. Hankinnan ennakoitu arvo on ns. karkea arvio ja palvelutarpeet voivat vuosittain vaihdella merkittävästikin.

Tarjouspyynnössä ilmoitettu budjetti on hankintailmoituksen julkaisuhetken mukainen, joten budjetti voi muuttua ennen sopimuskauden alkua ja myös sopimuskaudella. Hankintayksikkö voi esimerkiksi ostaa palvelua lisäksi sidosyksiköiltään. Tarjoaja ymmärtää ja hyväksyy tarjouksen tehdessään sen, että sopimuskaudella volyymi voi olla pienempi kuin mitä on nyt ilmoitettu.

Hankinnasta tehdään puitesopimus, jolle voidaan valita maksimissaan kaksi palveluntuottajaa. Mikäli tarjouspyyntöön saadaan vain yksi tarjous, voidaan sopimusprosessia jatkaa vain yhden tarjoajan kanssa.

Tilaaja tekee kansallisen kynnysarvon (hankintalain 1397/2016 mukainen, Sosiaali- ja terveyspalvelut (Liite E kohdat 1-4)) alittavat puitejärjestelyn sisäiset hankinnat vapaasti valitsemaltaan puitejärjestelyssä mukana olevalta palveluntuottajalta. Tilaajan ei ole pakko valita alhaisinta opiskelijatyöpäivän tarjoavaa palveluntuottajaa. Puitejärjestelyn sisäisellä hankinnalla tarkoitetaan yksittäistä koulutustilausta tai koulutusten sarjaa.

Kansallisen kynnysarvon (hankintalain 1397/2016 mukainen, Sosiaali- ja terveyspalvelut (Liite E kohdat 1-4)) suuruisissa ja sen ylittävissä puitejärjestelyn sisäisissä hankinnoissa noudatetaan kilpailutuksen kautta muodostunutta etusijajärjestystä sopimustoimittajien kesken. Tällaisissa tapauksissa palvelut tilataan ensisijaisesti ensimmäiseksi tulleelta sopimustoimittajalta eli tarjouskilpailussa eniten pisteitä saaneelta palveluntuottajalta. Mikäli tämä ei voi toteuttaa palvelua sopimuksen mukaisesti, voi tilaaja tilata palvelun etusijajärjestyksessä seuraavana olevalta Toimittajalta. Toissijainen palveluntuottaja voidaan valita myös mikäli enssijaisen palveluntuottajan taloustilanne tms. aiheuttaa riskin palvelun tuottamiselle, ensisijaisen palveluntuottajan palvelusta on tehty reklamaatio vähintään kahdesti kuluneen 12 kk:n aikana tai jos toissijaisella palveluntuottajalla on sellainen erityisosaaja palveluun liittyen, jollaista enssisijaisella palveluntuottajalla ei ole.

Hankintayksikkö tekee tilauksia hankintatarpeen ilmetessä ja määrärahojensa puitteissa. Hankinta ei sisällä määräostovelvoitetta hankintayksikölle. Hankinta perustuu 1.1.2025 voimaan tulevaan lakiin työvoimapalveluiden järjestämisestä ja siinä kunnille siirtyviin velvoitteisiin.

Työvoimapalvelun järjestämisestä annetun lain mukaisen TyöHämeen työllisyysalueen ulkopuoliset koulutukseen osallistujat tulee laskuttaa suoraan näiden osallistujien omalta työllisyysalueelta. Osallistuminen koulutuksiin yli työllisyysaluerajojen on mahdollista, mutta vaatii hakijan omalta työllisyysalueelta puollon koulutukseen osallistumisesta. Puolto kirjataan hakijan omaan työllistymissuunnitelmaan.

HUOM!

Tarjoajien tulee lukea läpi ennen tarjouksen tekemistä Näin teet tarjouksen Hämeenlinnan kaupungille -ohje, joka on verkkosivulla www.hameenlinna.fi/hankinnat/.

Tarjoajille korostetaan, että tarjouspyyntöasiakirjat kannattaa lukea viipymättä läpi, jotta tarjoaja ehtii tarvittaessa esittää tarjouspyynnöstä kysymyksiä Tarjouspalvelu-portaalin kautta kysymysten esittämisen määräaikaan mennessä.

Tarjoajille korostetaan, että tarjous kannattaa jättää ajoissa (esimerkiksi 1-2 arkipäivää ennen tarjousten jättöajan umpeutumista). Hankintayksikön kokemuksen mukaan on valitettavan yleistä, että kun tarjouksen lähettäminen jätetään viimeiseen hetkeen, niin teknisestä tms. tarjoajasta johtuvasta syystä tarjouksen lähettäminen ei usein onnistukaan määräaikaan mennessä (oikeuskäytäntö on äärimmäisen tiukka siinä, että myöhästyneet tarjoukset on suljettava pois tarjouskilpailusta).

HANKINNAN TAVOITTEET
Hankinnan tavoitteena on kotoutumiskoulutusten järjestäminen TyöHämeen työllisyysalueen kuntien kotoutuja-asiakkaille, sekä hankinnan mukainen maahanmuuttajataustaisten työnhakija-asiakkaiden työllistymisen edistäminen. Päätavoitteena hankinnassa on asiakkaiden ja opiskelijoiden nopea työllistyminen.,

Ilmoitusnumero 2024-013533
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Aikuiskoulutuspalvelut ja muut koulutuspalvelut (80400000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1C2
Osoitetiedot Hämeenlinnan kaupunki
Wetterhoffinkatu 2 13100 Hämeenlinna FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Joensuun kirkon urkujen restaurointi

Suomi | Pohjois-Karjalan hankintatoimi
Julkaistu 2 kuukautta sitten | 4.9.2024 Alkuperäinen ilmoitus

Joensuun kirkon urkujen restaurointi Pohjois-Karjalan hankintatoimi pyytää antamaan tarjouksen Joensuun kirkon alkuperäisten Thulé-urkujen restauroinnista ja uudelleen käyttöönoton vaatimasta täydentävästä rakentamisesta. Tavoitteena on urkujen alkuperäisten, säilyneiden elementtien restaurointi ja puuttuvien osien rekonstruointi sekä nykytekniikan hyödyntäminen koneistovälityksissä.

Tarjous on sitova ja se tulee laatia suomen kielellä. Hankintaprosessi on kokonaisuudessaan suomenkielinen.

Palvelun tulee täyttää Euroopan unionin suoraan velvoittavien säädösten, Suomen lakien ja asetusten sekä viranomaisten antamat määräykset.,

Ilmoitusnumero 2024-013532
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Korjaus- ja huoltopalvelut (50000000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI1D3
Osoitetiedot Pohjois-Karjalan hankintatoimi
Linnunlahdentie 2 80110 Joensuu FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Keittiökalusteet, kiintokalusteet ja muut kaapistot, Kvky ry

Suomi | Sansia Oy
Julkaistu 2 kuukautta sitten | 3.9.2024 Määräaika: Umpeutunut | 4.10.2024 09:00 Alkuperäinen ilmoitus

Hankinnan kohteena ovat Huoneistoremonteissa uusittaviin keittiöihin tulevat kaapistot, tasot ja välitilamateriaalit. Lisäksi kylpyhuoneen kiintokalusteet sekä huoneistoissa olevat kaapistot. Näitä uusitaan joko niin, että vanhat rungot säilyvät ja vaan ovet vaihdetaan tai sitten uusitaan kokonaisuuksia. Hankinnan kohteena ovat Huoneistoremonteissa uusittaviin keittiöihin tulevat kaapistot, tasot ja välitilamateriaalit. Lisäksi kylpyhuoneen kiintokalusteet sekä huoneistoissa olevat kaapistot. Näitä uusitaan joko niin, että vanhat rungot säilyvät ja vaan ovet vaihdetaan tai sitten uusitaan kokonaisuuksia.

Ilmoitusnumero 2024-148790
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Kodin huonekalut (39140000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1D2
Osoitetiedot Sansia Oy
PL 2000 70601 Kuopio FI
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Nokian Vuokrakodit Oy:n omistamien kiinteistöjen huoltotyöluonteiset putkityöt

Suomi | Kuntien Hankintapalvelut KuHa Oy
Julkaistu 2 kuukautta sitten | 3.9.2024 Määräaika: Umpeutunut | 7.10.2024 07:00 Alkuperäinen ilmoitus

Tarjouspyyntö koskee huoltotyöluonteisia putkiasennustöitä Nokian Vuokrakodit Oy:n omistamissa kiinteistöissä. Tarjouspyyntö koskee huoltotyöluonteisia putkiasennustöitä Nokian Vuokrakodit Oy:n (jäljempänä "Tilaaja") omistamissa kiinteistöissä.

Ilmoitusnumero 2024-148779
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Korjaus- ja huoltopalvelut (50000000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI197
Osoitetiedot Kuntien Hankintapalvelut KuHa Oy
Suupantie 2 33960 Pirkkala FI
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

TAMMERVOIMA OY:N TARASTENJÄRVEN HYÖTYVOIMALAITOKSEN LENTOTUHKAN JA SAVUKAASUN PUHDISTUSJÄTTEEN LOPPUSIJOITUSPALVELU

Suomi | Tammervoima Oy
Julkaistu 2 kuukautta sitten | 2.9.2024 Määräaika: Umpeutunut | 4.10.2024 13:00 Alkuperäinen ilmoitus

TAMMERVOIMA OY:N TARASTENJÄRVEN HYÖTYVOIMALAITOKSEN LENTOTUHKAN JA SAVUKAASUN PUHDISTUSJÄTTEEN LOPPUSIJOITUSPALVELU Tämä hankinta koskee tilaajan Tarastenjärven hyötyvoimalaitoksen toiminnasta syntyvän lentotuhkan ja savukaasujen puhdistuksen APC-jätteen noutoa, kuljetusta, käsittelyä ja loppusijoituspalvelua. Tammervoiman tuottama arinakuona käsitellään Tarastenjärven jätteenkäsittelykeskuksessa Pirkanmaan Jätehuolto Oy:n järjestämänä palveluna ja se osuus tuhkien käsittelypalveluista ei kuulu tämän hankinnan laajuuteen. Kuonasta seulotaan erityyppiset metallit, jotka toimitetaan teollisuudelle uusiokäyttöön. Jäljelle jäävä mineraalijae hyödynnetään esimerkiksi maanrakennuksessa sekä sementti- ja betoniteollisuudessa.,

Ilmoitusnumero 2024-013441
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Jätteiden poiskuljetus ja käsittely (90510000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI197
Osoitetiedot Tammervoima Oy
Hyötyvoimankuja 1 33680 Tampere FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Rakennus- ja talotekniikkatöiden rakennuttaminen ja valvonta

Suomi | Tampereen Tilapalvelut Oy
Julkaistu 2 kuukautta sitten | 2.9.2024 Määräaika: Umpeutunut | 3.10.2024 09:00 Alkuperäinen ilmoitus

Hankinnan kohteena on Tampereen Tilapalvelut Oy:n rakennus- ja talotekniikkatöiden rakennuttaminen ja valvonta.

Puitejärjestely perustetaan kahteen osa-alueeseen:
Osa-alue 1. Rakennustöiden rakennuttaminen ja valvonta
Osa-alue 2. Talotekniikkatöiden rakennuttaminen ja valvonta.

Osa-alueeseen 1 valitaan enintään viisi (5) palveluntuottajaa ja osa-alueeseen 2 valitaan enintään kolme (3) palveluntuottajaa.

Hankinnan arvonlisäveroton ennakoitu arvo on 500 000 euroa ja enimmäisarvo 1 000 000 euroa. Osa-aluekohtaiset ennakoidut arvot ovat:
- osa-alueessa 1 ennakoitu arvo on 300 000 euroa ja enimmäisarvo 600 000 euroa
- osa-alueessa 2 ennakoitu arvo on 200 000 euroa ja enimmäisarvo 400 000 euroa

Sopimus alkaa 1.12.2024 ja on toistaiseksi voimassa oleva. Hankintalain 42§:n mukaisesti puitejärjestelyyn liittyvä toistaiseksi voimassa oleva sopimus on kestoltaan enintään neljä (4) vuotta. Siten hankinta kilpailutetaan uudelleen neljän vuoden sisällä. Tilaaja tekee edellä mainittuja töitä myös omalla henkilöstöllä.

, Rakennustöiden rakennuttaminen ja valvonta Talonrakennus- ja kunnossapitohankkeiden rakennuttamis- ja valvontatehtävät sekä turvallisuuskoordinaattoritehtävät. Valvonta- ja turvallisuuskoordinaattorin tehtävät voivat kohdistua myös rakennusten purkutöihin. Tilaaja tekee edellä mainittuja töitä myös omalla henkilöstöllä.

Tehtävissä noudatetaan ohjeita RT 10-10982 Rakennuttajan työturvallisuusvelvoitteet, RT 10-11284 Hankkeen johtamisen ja rakennuttamisen
tehtäväluettelo ja HJR18 RT 103171 Talonrakennustöiden työmaavalvonnan tehtäväluettelo.

Valvontakäyntien raportointiin tulee käyttää tilaajan sähköistä järjestelmää., Talotekniikkatöiden rakennuttaminen ja valvonta Talonrakennus- ja kunnossapitohankkeiden rakennuttamis- ja valvontatehtävät sekä turvallisuuskoordinaattoritehtävät. Tilaaja tekee edellä mainittuja töitä myös omalla henkilöstöllä.

Tehtävissä noudatetaan ohjeita RT 10-10982 Rakennuttajan työturvallisuusvelvoitteet, RT 10-11284 Hankkeen johtamisen ja rakennuttamisen
tehtäväluettelo ja RT 103172 Talotekniikkatöiden työmaavalvonnan tehtäväluettelo.

Valvontakäyntien raportointiin tulee käyttää tilaajan sähköistä järjestelmää.,

Ilmoitusnumero 2024-013507
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Rakennustöiden valvonta (71520000), Rakennustöiden johto (71540000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI197
Osoitetiedot Tampereen Tilapalvelut Oy
33101 Tampere FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Toimisto- ja julkitilakalusteet

Suomi | Helsingin kaupunki
Julkaistu 2 kuukautta sitten | 2.9.2024 Määräaika: Umpeutunut | 3.10.2024 09:00 Alkuperäinen ilmoitus

Toimisto- ja julkitilakalusteet Tarjouskilpailun tavoitteena on solmia hankintasopimukset kattavasta valikoimasta
toimisto- ja julkitilakalusteita Helsingin kaupungin eri toimialojen, liikelaitosten sekä Helsingin Konsernihankinta Oy:n osakkaiden (Kaupunkiliikenne Oy:n, Kaupunkitilat Oy:n, Urheiluhallit Oy:n sekä Helen Oy:n) käyttöä varten.

Sopimus kattaa määriteltyjen tuotteiden lisäksi myös sopimuskumppanin muun toimisto- ja julkitilakalustevalikoiman niin, että toimialojen,
liikelaitoksien sekä Helsingin Konsernihankinta Oy:n osakkaiden kaikki erilaiset
tarpeet voidaan toteuttaa. Tarjoajalla tulee olla valikoimissaan kattava valikoima
sekä toimisto- että julkitilakalusteita. Julkitilakalusteilla tarkoitetaan esimerkiksi
aulatilaan soveltuvia kalusteita.

Sopimuskausi on neljä (4) vuotta ja se sisältää kolmen (3) vuoden perussopimuskauden lisäksi yhden (1) yhden (1) vuoden optiokauden. Hankinnan enimmäisarvo on 40 000 000 miljoonaa euroa.

Valintaperusteena on kokonaistaloudellinen edullisuus. Kokonaistaloudellisen edullisuuden perusteena käytetään tässä hankinnassa ainoastaan halvinta hintaa. Hankittaville kalusteille on asetettu pakollisia vähimmäisvaatimuksia, jotka tarjottavien kalusteiden pitää täyttää. Jos pakolliset vähimmäisvaatimukset eivät täyty, hylätään tarjous tarjouspyynnön vastaisena.

Puitejärjestelyyn valitaan enintään kymmenen
(10) sopimustoimittajaa. Toimittajat asetetaan halvimman vertailuhinnan perusteella
etusijajärjestykseen.

Puitejärjestelyn sisällä noudatetaan seuraavaa toimintamallia:

Enintään 60 000 euron hankinnat voidaan hankkia etusijajärjestyksen mukaisesti tai
minikilpailuttaa kaikkien puitesopimustoimittajien kesken.

Enintään 60 000 euron hankinnoissa etusijajärjestyksestä voidaan poiketa ilman minikilpailutusta,

jos:
• ensisijaisella toimittajalla ei ole tarpeen mukaisia tuotteita valikoimissaan
• ensisijainen toimittaja ei pysty toimittamaan tuotteita tilaajan edellyttämässä aikataulussa
• kyseessä on lisä- tai jatkotilaus, jota ei ole, hankinnan kohteen kannalta, tarkoituksen mukaista tilata muulta kuin kohteessa jo olevien kalusteiden toimittajalta

Yli 60 000 euron hankinnat minikilpailutetaan puitesopimustoimittajien
kesken. Minikilpailutuksessa tilaaja voi asettaa kutakin kevennettyä kilpailutusta koskien erityisiä ehtoja, jotka kohdistuvat esimerkiksi ko. hankinnan sisältöön, toimitus-aikaan tai -ehtoon.

Minikilpailutuksissa vertailuperusteena voi olla halvin hinta tai paras
hinta-laatusuhde. Laatutekijät voivat vaihdella ja laatutekijöiden suhteellisen painotuksen vaihteluväli voi olla 30–60 %, hinnan painotuksen vaihteluväli voi olla 40–70 %. Minikilpailutuksessa toimittaja voi laskea puitejärjestelyn kilpailutusvaiheessa ilmoitettuja vertailussa huomioitujen tuotteiden hintoja tai nostaa ilmoitettua alennusprosenttia.

Hankintayksikkö voi myös käyttää minikilpailutuksessa ns. ranskalaisen urakan eli käänteisen kilpailuttamisen mallia.

Puitejärjestelyyn valituilla toimittajilla ei ole yksinoikeutta puitejärjestelyn kohteena oleviin hankintoihin, vaan tilaajalla on oikeus hankkia samaa hankinnan kohdetta myös tämän puitejärjestelyn ulkopuolelta.

Tarkempi kuvaus hankinnasta on tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä.,

Ilmoitusnumero 2024-013498
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Toimistokalusteet (39130000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1B1
Osoitetiedot Helsingin kaupunki
PL 700 00099 Helsingin kaupunki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Hammasimplantit ja kasvomurtumavälineet

Suomi | Varsinais-Suomen hyvinvointialue
Julkaistu 2 kuukautta sitten | 2.9.2024 Määräaika: Umpeutunut | 2.10.2024 06:00 Alkuperäinen ilmoitus

HANKINNAN KOHDE

Varsinais-Suomen hyvinvointialue kilpailuttaa hammasimplantit ja niihin liittyvät tarvikkeet sekä kasvomurtumavälineet Varsinais-Suomen hyvinvointialueen, Satakunnan hyvinvointialueen ja Pohjanmaan hyvinvointialueen käyttöön. Kilpailutukseen sisältyy lisäksi tuotteiden asettamiseen liittyvä erikoisinstrumentaatio liitteessä 1 (Tarjouslomake) tarkemmin kuvatun mukaisesti.

Hankinnassa mukana olevista hyvinvointialueista käytetään jäljempänä yhteisesti nimitystä "Hankintayksikkö".

Hankinnan kohde on jaettu viiteen (5) eri osa-alueeseen seuraavasti:

- Osa-alue 1: Ortognaattiset levyt, ruuvit ja poranterät
- Osa-alue 2: Alaleuan murtuman hoidon levyt, ruuvit ja poranterät
- Osa-alue 3: Yläleuan murtuman hoidon levyt, ruuvit ja poranterät
- Osa-alue 4: Luutason hammasimplantit
- Osa-alue 5: Kudostason hammasimplantit

Sopimus on voimassa määräaikaisena kaksi (2) vuotta, jonka jälkeen se jatkuu toistaiseksi voimassa olevana. Sopimuksen arvioitu alkamisajankohta on loppuvuosi 2024.

Hankinnan kohde ja sitä koskevat vaatimukset on kuvattu yksityiskohtaisesti tarjouspyynnössä ja sen liitteissä.

HANKINNAN ENNAKOITU ARVO

Hankinnan ennakoitu kokonaisarvo (alv 0 %) sopimuskaudella on yhteensä noin 1.900.000 euroa. Kyse on arviosta, eikä hankintayksikkö sitoudu tiettyyn hankintamäärään sopimuskauden aikana.

Hankinnan ennakoitu kokonaisarvo jakaantuu hankinnan osa-alueiden ja mukana olevien hankintayksiköiden kesken alustavan arvion mukaan seuraavasti:

- Varsinais-Suomen hyvinvointialue: Osa-alueet 1-3 yhteensä 135.000 euroa / vuosi ja osa-alueet 4-5 yhteensä noin 165.000 euroa / vuosi
- Satakunnan hyvinvointialue: Osa-alueet 1-3 yhteensä noin 10.000 euroa / vuosi ja osa-alueet 4-5 yhteensä noin 75.000 euroa / vuosi
- Pohjanmaan hyvinvointialue: Osa-alueet 1-3 yhteensä 10.000 euroa / vuosi ja osa-alueet 4-5 yhteensä noin 75.000 euroa / vuosi

SOPIMUSTILAUKSET

Hankintayksikkö valitsee tämän tarjouskilpailun perusteella edellä mainittuihin osa-alueisiin 3 toimittaa / osa-alue, mikäli soveltuvia tarjouksia on näin monta. Mikäli osa-alueeseen saadaan vain yksi (1) hyväksyttävä tarjous, voi hankintayksikkö valita osa-alueeseen vain yhden (1) toimittajan. Tämän tarjouskilpailun perusteella valitut toimittajat asetetaan etusijajärjestykseen osa-aluekohtaisesti.

Osa-aluekohtaiset tuotteet tilataan pääasiassa etusijajärjestyksessä ensimmäisenä olevalta toimittajalta. Parhaan hoidollisen lopputuloksen ja potilaan edun varmistamiseksi (soveltuvuus potilaalle, aiemmin tehdyt hoidot, suunniteltu hoitokokonaisuus) hankintayksiköllä on oikeus, mutta ei velvollisuus, tilata osa-alueen tuotteita kaikilta ko. osa-alueeseen valituilta toimittajilta sopimuskauden aikana.

, Ortognaattiset levyt, ruuvit ja poranterät Tarjouspyynnössä ilmoitettujen nimikkeiden hankinta sopimuskaudella., Alaleuan murtuman hoidon levyt, ruuvit ja poranterät Tarjouspyynnössä ilmoitettujen nimikkeiden hankinta sopimuskaudella., Yläleuan murtuman hoidon levyt, ruuvit ja poranterät Tarjouspyynnössä ilmoitettujen nimikkeiden hankinta sopimuskaudella., Luutason hammasimplantit Tarjouspyynnössä ilmoitettujen nimikkeiden hankinta sopimuskaudella., Kudostason hammasimplantit Tarjouspyynnössä ilmoitettujen nimikkeiden hankinta sopimuskaudella.,

Ilmoitusnumero 2024-013497
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Hammashoidon alan välineet ja laitteet (33130000), Hammasimplantti (33132000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI
Osoitetiedot Varsinais-Suomen hyvinvointialue
Kiinamyllynkatu 4-8 20520 Turku FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Keiteleen kanavan käyttö ja kunnossapito 2025-2029

Suomi | Väylävirasto
Julkaistu 2 kuukautta sitten | 2.9.2024 Määräaika: Umpeutunut | 31.10.2024 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Keiteleen kanavan käyttö ja kunnossapito 2025-2029 Hankinta käsittää Väyläviraston hallinnoiman Keiteleen kanavan käyttö- ja kunnossapitotehtävät vuosille 2025 - 2029 sopimusasiakirjoissa määritellyssä laajuudessa.,

Ilmoitusnumero 2024-013501
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Vesiliikenteeseen liittyvät korjaus- ja huoltopalvelut ja muut palvelut (50240000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI193
Osoitetiedot Väylävirasto
Villimiehenkatu 2 B 53100 Lappeenranta FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

HUS 303-2024 Suun terveydenhuollon pienlaitteet jatkokilpailutus

Suomi | HUS-yhtymä
Julkaistu 2 kuukautta sitten | 2.9.2024 Määräaika: Umpeutunut | 4.10.2024 09:00 Alkuperäinen ilmoitus

HANKINNAN KOHDE

HUS-Yhtymä (jäljempänä "HUS") kilpailuttaa tarjouspyyntöasiakirjojen mukaisesti erän suun terveydenhuollon pienlaitteita (jäljempänä "Pienlaitteet") ja niihin liittyviä tarvikkeita.

Kyseessä on yhteishankinta, jonka osapuolet on kuvattu tarkemmin jäljempänä tässä tarjouspyynnössä. Mukana olevista osapuolista käytetään tarjouspyynnössä yhdessä nimitystä "Tilaaja".

Tilaaja pyytää tarjouksia suun terveydenhuollon pienlaitteista ja laitekohtaisesti tarvikkeista tämän tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti. Tarjouskilpailun tavoitteena on solmia puitesopimukset hankintayksikön tarpeet kattavasta valikoimasta suun terveydenhuollon pienlaitteita sekä hankintasopimukset laitesidonnaisista tarvikkeista Tilaajan käyttöön.

Hankintayksikkö on aiemmin kilpailutuksilla HUS 404-2022 ja HUS 404-2022-2 kilpailuttanut suun terveydenhuollon pienlaitteita ja niihin liittyviä tarvikkeita. Tämä kilpailutus koskee niitä pienlaitteita tarvikkeineen, joihin hankintayksikkö ei ole saanut aiemmissa kilpailutuksissa tarjouspyynnön mukaista tarjousta (osa-alueet keskeytetty) tai joita ei ole aiemmissa kilpailutuksissa huomioitu.

HANKINTAMENETTELY

Hankinta on jaettu kahdeksaan (8) osa-alueeseen:

Kuhunkin osa-alueeseen valitaan kaksi (2) toimittajaa. Lisäksi valittujen laitetoimittajien kanssa tehdään laitesidonnaisten tarvikkeiden hankintasopimus. Toisin sanoen valittujen sopimustoimittajien kanssa allekirjoitetaan kaksi (2) erillistä sopimusta, eli a) puitesopimus laitehankinnoista ja b) hankintasopimus laitteiden kulutustarvikkeista.

Tarjousten vertailu ja hankintapäätös tehdään osa-alueittain.

Hankinnassa perustetaan osa-aluekohtaiset puitejärjestelyt siten, että Tilaaja valitsee kaksi (2) kokonaistaloudellisesti edullisinta tarjoajaa puitesopimustoimittajaksi per osa-alue.

Hankinnan ennakoitu kokonaisarvo on laskettu neljälle (4) vuodelle (Alv 0 %). Tilaajalla ei ole määräostovelvoitetta (ts. arvio sopimuskauden hankintamääristä ei sido Tilaajaa). Tilausmäärät voivat vaihdella vuosittain.

Varsinainen sopimuskausi on voimassa kaksi (2) vuotta. Sopimuskautta on mahdollista jatkaa määräaikaisen kauden jälkeen kahdella yhden (1) vuoden mittaisella optiolla (1+1). Koska kyseessä on alkuperäiseen tarjouspyyntöön (HUS 404-2022-2) liittyvä jatkokilpailutus, tullaan jatkokilpailutuksen sopimuskausi sovittamaan yhteen ensimmäisen tarjouspyyntökierroksen sopimuskauden kanssa, jos tämä alkaa ennen jatkokilpailutuksen valmistumista. Jatkokilpailutuksen tarjouspyynnön julkaisuhetkellä alkuperäisen kilpailutuksen sopimuskauden alkamispäivämäärä ei ole vielä tiedossa.

Edellä mainitusta poiketen laitesidonnaisten kulutustarvikkeiden sopimukset ovat voimassa neljä (4) vuotta, minkä jälkeen ne jatkuvat toistaiseksi voimassaolevina.

HUS valitsee kokonaistaloudellisesti edullisimmat tarjoukset seuraavilla vertailuperusteilla: Hinta 100%. Vertailuhinta muodostuu tarjouspalvelussa kysytyistä yksikköhinnoista osa-alueittain (mm. laitteen yksikköhinta ja viankorjauksen tuntihinta sekä joissain osa-alueissa lisäksi esimerkiksi käsikappaleen yksikköhinta).

LISÄHANKINTAMAHDOLLISUUDET

Hankinnan kohteeseen voi kuulua vähäisessä määrin myös muita sopimuksen kohteena oleviin tuoteryhmiin kuuluvia tuotteita, joita ei ole tässä tarjouspyynnössä erikseen mainittu ja jotka tarjoaja on eritellyt tarjouslomakkeen "lisätuotteet"-välilehdellä, ja joita tilataan muuhun hankinnan kohteena olevaan valikoimaan nähden satunnaisesti. Näitä viralliselta tarjouspyynnöltä puuttuvia ja tarjoajan "lisätuotteet"-välilehdellä eriteltyjä tuotteita voidaan hankkia sopimuskaudella tarvittavien määrien mukaisesti kuitenkin siten, että niiden osuus ko. tarjoajalta tilattavista tuotteista voi olla enintään 10 %.

Selvyyden vuoksi todetaan, että hankintayksiköllä on lisäksi oikeus käyttää hankintalain 41 § mukaista lisähankintamahdollisuutta.

, Pistehitsauslaite Hankinnassa perustetaan osa-aluekohtaiset puitejärjestelyt siten, että Tilaaja valitsee kaksi (2) kokonaistaloudellisesti edullisinta tarjoajaa puitesopimustoimittajaksi per osa-alue. Hankintaan sisältyy uudet pienlaitehankinnat ja niiden laitesidonnaiset tarvikkeet. Jos sopimusvalikoimaan valituksi tuleva laite on vastaava kuin nykyisin käytössä oleva suun terveydenhuollon pienlaite, laitesidonnaisia tarvikkeita tullaan tilaamaan sopimuskaudella myös niiden tarpeisiin., Vakuumisekoittaja Hankinnassa perustetaan osa-aluekohtaiset puitejärjestelyt siten, että Tilaaja valitsee kaksi (2) kokonaistaloudellisesti edullisinta tarjoajaa puitesopimustoimittajaksi per osa-alue. Hankintaan sisältyy uudet pienlaitehankinnat ja niiden laitesidonnaiset tarvikkeet. Jos sopimusvalikoimaan valituksi tuleva laite on vastaava kuin nykyisin käytössä oleva suun terveydenhuollon pienlaite, laitesidonnaisia tarvikkeita tullaan tilaamaan sopimuskaudella myös niiden tarpeisiin., Pöytämalliset imuriyksiköt Hankinnassa perustetaan osa-aluekohtaiset puitejärjestelyt siten, että Tilaaja valitsee kaksi (2) kokonaistaloudellisesti edullisinta tarjoajaa puitesopimustoimittajaksi per osa-alue. Hankintaan sisältyy uudet pienlaitehankinnat ja niiden laitesidonnaiset tarvikkeet. Jos sopimusvalikoimaan valituksi tuleva laite on vastaava kuin nykyisin käytössä oleva suun terveydenhuollon pienlaite, laitesidonnaisia tarvikkeita tullaan tilaamaan sopimuskaudella myös niiden tarpeisiin., Hoitoyksikköön integroitavat kuituvalot työskentelyyn Hankinnassa perustetaan osa-aluekohtaiset puitejärjestelyt siten, että Tilaaja valitsee kaksi (2) kokonaistaloudellisesti edullisinta tarjoajaa puitesopimustoimittajaksi per osa-alue. Hankintaan sisältyy uudet pienlaitehankinnat ja niiden laitesidonnaiset tarvikkeet. Jos sopimusvalikoimaan valituksi tuleva laite on vastaava kuin nykyisin käytössä oleva suun terveydenhuollon pienlaite, laitesidonnaisia tarvikkeita tullaan tilaamaan sopimuskaudella myös niiden tarpeisiin., Ladattava puudutuslaite Hankinnassa perustetaan osa-aluekohtaiset puitejärjestelyt siten, että Tilaaja valitsee kaksi (2) kokonaistaloudellisesti edullisinta tarjoajaa puitesopimustoimittajaksi per osa-alue. Hankintaan sisältyy uudet pienlaitehankinnat ja niiden laitesidonnaiset tarvikkeet. Jos sopimusvalikoimaan valituksi tuleva laite on vastaava kuin nykyisin käytössä oleva suun terveydenhuollon pienlaite, laitesidonnaisia tarvikkeita tullaan tilaamaan sopimuskaudella myös niiden tarpeisiin., Koneellinen juurihoitolaite APEX-mittarilla Hankinnassa perustetaan osa-aluekohtaiset puitejärjestelyt siten, että Tilaaja valitsee kaksi (2) kokonaistaloudellisesti edullisinta tarjoajaa puitesopimustoimittajaksi per osa-alue. Hankintaan sisältyy uudet pienlaitehankinnat ja niiden laitesidonnaiset tarvikkeet. Jos sopimusvalikoimaan valituksi tuleva laite on vastaava kuin nykyisin käytössä oleva suun terveydenhuollon pienlaite, laitesidonnaisia tarvikkeita tullaan tilaamaan sopimuskaudella myös niiden tarpeisiin., Kirurginen imuyksikkö, pöytämalli Hankinnassa perustetaan osa-aluekohtaiset puitejärjestelyt siten, että Tilaaja valitsee kaksi (2) kokonaistaloudellisesti edullisinta tarjoajaa puitesopimustoimittajaksi per osa-alue. Hankintaan sisältyy uudet pienlaitehankinnat ja niiden laitesidonnaiset tarvikkeet. Jos sopimusvalikoimaan valituksi tuleva laite on vastaava kuin nykyisin käytössä oleva suun terveydenhuollon pienlaite, laitesidonnaisia tarvikkeita tullaan tilaamaan sopimuskaudella myös niiden tarpeisiin., Kirurginen imuyksikkö, liikuteltava pyörillä kulkeva malli Hankinnassa perustetaan osa-aluekohtaiset puitejärjestelyt siten, että Tilaaja valitsee kaksi (2) kokonaistaloudellisesti edullisinta tarjoajaa puitesopimustoimittajaksi per osa-alue. Hankintaan sisältyy uudet pienlaitehankinnat ja niiden laitesidonnaiset tarvikkeet. Jos sopimusvalikoimaan valituksi tuleva laite on vastaava kuin nykyisin käytössä oleva suun terveydenhuollon pienlaite, laitesidonnaisia tarvikkeita tullaan tilaamaan sopimuskaudella myös niiden tarpeisiin.,

Ilmoitusnumero 2024-013480
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Lääketieteelliset laitteet (33100000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI
Osoitetiedot HUS-yhtymä
PL 445 (Uutistie 3 C, 01770 Vantaa) 00029 HUS FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Juridiset asiantuntijapalvelut

Suomi | Sarastia Oy
Julkaistu 2 kuukautta sitten | 2.9.2024 Määräaika: Umpeutunut | 4.10.2024 09:00 Alkuperäinen ilmoitus

Sarastia Oy:n hankintapalvelut pyytää asiakkailleen tarjousta juridisista asiantuntijapalveluista tarjouspyyntöasiakirjojen mukaisesti.
(Hankintalain soveltamisalaan kuulumattomat oikeudenkäyntiasiamiespalvelut sekä näihin välittömästi liittyvät neuvontapalvelut on rajattu tämän tarjouskilpailun ulkopuolelle.)

Hankinta on jaettu kymmeneen (10) osakokonaisuuteen:
1. Julkiset hankinnat
2. Yhtiöoikeudelliset asiantuntijapalvelut
3. Kiinteistöoikeudelliset asiantuntijapalvelut
4. Työoikeudelliset asiantuntijapalvelut
5. Riita-asioiden ratkaisu
6. Sosiaalioikeus
7. Tietosuoja-asiat
8. Datatalouden juridiikka
9. Ympäristöoikeus
10. Tekijänoikeudet

Kilpailutus suoritetaan avoimella menettelyllä, jonka perusteella valitaan enintään viisi (5) vertailussa eniten pisteitä saanutta soveltuvuusvaatimukset täyttävää tarjoajaa per osakokonaisuus.

Kilpailutuksen valintaperusteena on kokonaistaloudellinen edullisuus ja vertailuperusteena paras hinta-laatusuhde hinnan painoarvon ollessa 60 pistettä ja laadun painoarvon ollessa 40 pistettä. Valinta tapahtuu tarjoajien pisteytysjärjestyksessä. Mikäli useampi tarjoaja saa saman pistemäärän, hankintayksikkö arpoo valittavan palveluntuottajan. Arvonta on oikeuskäytännössä hyväksytty tapa.

Sopimuskausi on neljä (4) vuotta. Sopimus hankintayksikön ja palveluntuottajan välillä katsotaan syntyneeksi vasta, kun hankintapäätös on saanut lainvoiman tai kun markkinaoikeus on antanut sopimukselle täytäntöönpanoluvan, ja hankinnasta on allekirjoitettu erillinen kirjallinen sopimus. Sopimukseen sitoutuneet Sarastian asiakkaat siirtyvät sopimuksen piiriin nykyisten juridisia asiantuntijapalveluita koskevien sopimustensa päätyttyä.

Kaikki hankintaan sitoutuneet asiakasyhteisöt ja optioasiakkaat on lueteltu tarjouspyynnön sopimusliitteessä 1.

Muuta:
- Osatarjouksia tai vaihtoehtoisia tarjouksia ei hyväksytä
- Sopimus ei sisällä määräostovelvollisuutta
- Tarjoajan on annettava kaikki hinnat muodossa ALV 0 %

HUOM!
Tarjouspalvelun käyttöön liittyvissä ongelmissa tarjoajan tulee olla yhteydessä Cloudia-tukeen: tuki@cloudia.fi / 020 766 1075.
Sarastia ei vastaa Tarjouspalvelu.fi -toimittajaportaalista., Julkiset hankinnat ja sopimukset Julkisten hankintojen ja sopimusten osa-alueen palvelut ja toimeksiannot voivat sisältää (pois lukien kilpailutukset):

1. Hankintapäätöksien ja -ilmoitusten valmistelussa avustaminen
2. Hankintasopimusmuutosten valmistelu, sopimusmuutos- ja suorahankintailmoituksissa avustaminen ja juridinen arviointi
3. Oikeudelliset selvitykset,
4. Auditoinnit,
5. Neuvonannot
a) Hankintajuridinen ja muu juridinen neuvonta ja tuki kilpailutuksissa
b) Kilpailutusasiakirjojen kommentointi ja juridinen laadunvarmistus
c) Muu juridinen neuvonanto koskien hankinnan toimeksiantokohtaisia tarpeita,
6. Sopimusasiakirjojen valmistelun tuki, kommentointi, tarkistaminen, tulkinta sekä sopimusneuvottelut
a) Sopimusehtojen ja yleisten sopimusehtojen tulkintaan liittyvä konsultointi
7. Asiakirjojen laatimiset
a) Avustaminen hankintoja koskevassa muutoksenhaussa (erityisesti MAO ja KHO) ja siihen liittyvien vastineiden valmistelu,
8. Edellä mainittuihin liittyvä koulutus ja
9. Muu hankintoihin liittyvä oikeudellinen neuvonta tai juridinen asiantuntijatehtävä.

Hankintoja koskevat toimeksiannot edellyttävät relevantin lainsäädännön, erityisesti hankintalainsäädännön tuntemusta (laki julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista (1397/2016 muutoksineen), oikeuskäytännön ja hallituksen esityksien (HE) sekä näiden vaikutusta hankintaprosessiin ja julkisten hankintojen kilpailuttamisen sekä julkisuuslainsäädännön ja sopimusoikeuden tuntemusta., Yhtiöoikeudelliset asiantuntijapalvelut Yhtiöoikeudelliset asiantuntijapalvelut (yhtiöoikeus, corporate governance ja yritysjärjestelyt) osa-alueen palvelut ja toimeksiannot voivat sisältää:

1. Oikeudelliset selvitykset
a) juridisten asiantuntijaselvitysten laatiminen,
2. Auditoinnit,
3. Neuvonannot
a) yhtiöoikeudellista neuvontaa liittyen esim. osakeyhtiölain soveltamiseen
b) Yhtiöoikeudellinen neuvonta liittyen hallinnollisten prosessien läpivientiin,
4. Neuvotteluihin osallistuminen,
5. Avustaminen yhtiökokousasioissa,
6. Asiakirjojen laatimiset,
a) sopimusten valmistelu ja kommentointi,
7. Edellä mainittuihin liittyvä koulutus., Kiinteistöoikeudelliset asiantuntijapalvelut Kiinteistöoikeudelliset asiantuntijapalvelut (kiinteistöt, kiinteistökehittäminen, rakentaminen ja vuokraustoiminta) osa-alueen palvelut ja toimeksiannot voivat sisältää:

1. Oikeudelliset selvitykset
a) juridisten asiantuntijaselvitysten laatiminen,
2. Auditoinnit,
3. Neuvonannot
4. Asiakirjojen laatimiset,
5. Edellä mainittuihin liittyvä koulutus., Työoikeudelliset asiantuntijapalvelut Työoikeudelliset asiantuntijapalvelut osa-alueen palvelut ja toimeksiannot voivat sisältää:

1. Oikeudelliset selvitykset
a) juridisten asiantuntijaselvitysten laatiminen,
2. Auditoinnit,
3. Neuvonannot
a) Tyypillisesti nämä kysymykset liittyvät työsopimuksen tulkintaan
b) Työoikeudellinen neuvonta liittyen mahdollisiin riitatilanteisiin,
4. Asiakirjojen laatimiset,
5. Edellä mainittuihin liittyvä koulutus., Riita-asioiden ratkaisu Riita-asioiden ratkaisu osa-alueen palvelut ja toimeksiannot voivat sisältää:

1. Oikeudelliset selvitykset
a) juridisten asiantuntijaselvitysten laatiminen
b) avustaminen oikeudenkäynneissä,
2. Auditoinnit,
3. Neuvonannot,
4. Asiakirjojen laatimiset,
5. Edellä mainittuihin liittyvä koulutus., Sosiaalioikeus Sosiaalioikeuden asiantuntijapalvelut osa-alueen palvelut ja toimeksiannot voivat sisältää:

1. Oikeudelliset selvitykset
a) juridisten asiantuntijaselvitysten laatiminen,
2. Auditoinnit,
3. Neuvonannot,
4. Asiakirjojen laatimiset,
5. Edellä mainittuihin liittyvä koulutus.

Osakokonaisuus pitää sisällään mm. sosiaalilainsäädännön alaiset sote-palvelut ja niihin liittyvät asiat, kuten aikuisten ja ikääntyneiden sosiaalipalvelujen juridiikan, vammaispalvelujen ja kehitysvammapalvelujen juridiikan, lastensuojelun ja lapsiperhepalvelujen juridiikan.

Sosiaalioikeiden osa-alueeseen kuuluvat sosiaalipalveluja koskevat oikeudenkäynnit, suulliset käsittelyt sekä valitusasiat ja niiden hoitaminen., Tietosuoja-asiat Tietosuoja-asioiden asiantuntijapalvelut osa-alueen palvelut ja toimeksiannot voivat sisältää:

1. Oikeudelliset selvitykset
a) juridisten asiantuntijaselvitysten laatiminen,
2. Auditoinnit,
3. Neuvonannot
a) Pääsääntöisesti sopimusten tarkastaminen ja kommentointi,
b) Toimijoiden (esim. rekisterinpitäjä ja tietojen käsittelijä) roolien ja vastuiden tulkintaan liittyvät kysymykset
c) Säädösten asettamien velvoitteiden tulkinta ja niiden soveltaminen käytäntöön
d) Avustaminen mm. GDPR:n ja Suomen tietosuojalain mukaisten määräysten tulkinnassa,
4. Asiakirjojen laatimiset,
5. Edellä mainittuihin liittyvä koulutus., Datatalouden juridiikka Datatalouden juridiikan (datataloutta sääntelevä juridiikka) osa-alue pitää sisällään mm. ICT-juridiikkaan ja tekoälyjuridiikkaan liittyviä juridisten asiantuntijapalveluiden palveluita ja toimeksiannot voivat sisältää:

1. Oikeudelliset selvitykset
a) juridisten asiantuntijaselvitysten laatiminen,
2. Auditoinnit,
3. Neuvonannot
a) Esimerkiksi tietojen omistajuuteen liittyvät asiat, kuten tietojen käytön rajoitukset, teollis- ja tekijänoikeuksiin liittyvät tekijät
b) ICT-juridinen neuvonta, pääsääntöisesti toimitussopimusten (järjestelmät, pilvipalvelut) solmimiseen liittyvä neuvonta, sopimusten tarkastaminen ja kommentointi.
4. Asiakirjojen laatimiset,
5. Edellä mainittuihin liittyvä koulutus., Ympäristöoikeus Ympäristöoikeuden asiantuntijapalveluiden osa-alueen palvelut ja toimeksiannot voivat sisältää:

1. Oikeudelliset selvitykset
a) juridisten asiantuntijaselvitysten laatiminen,
2. Auditoinnit,
3. Neuvonannot,
4. Asiakirjojen laatimiset,
5. Edellä mainittuihin liittyvä koulutus., Tekijänoikeudet Tekijänoikeuksien asiantuntijapalveluiden osa-alueen palvelut ja toimeksiannot voivat sisältää:

1. Oikeudelliset selvitykset
a) juridisten asiantuntijaselvitysten laatiminen,
2. Auditoinnit,
3. Neuvonannot,
4. Asiakirjojen laatimiset,
5. Edellä mainittuihin liittyvä koulutus.,

Ilmoitusnumero 2024-013478
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Oikeudelliset palvelut (79100000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI
Osoitetiedot Sarastia Oy
PL 34 00531 Helsinki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Pyörätuolit

Suomi | Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala
Julkaistu 2 kuukautta sitten | 2.9.2024 Määräaika: Umpeutunut | 2.10.2024 09:00 Alkuperäinen ilmoitus

Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala pyytää tarjouksia manuaalisista pyörätuoleista lisävarusteineen ja varaosineen.

Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala hankkii pyörätuoleja tarpeidensa mukaan eri toimintayksiköihin koko
toimialalla sekä lääkinnällisen kuntoutuksen apuvälineinä asiakkaille.

Tarjouskilpailun tavoitteena on perustaa pyörätuolien hankinnasta puitejärjestely Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan käyttöön.

Hankinta on jaettu kuuteen (6) osa-alueeseen:
- Osa-alue 1: Kuljetuspyörätuolit
- Osa-alue 2: Puoliaktiivipyörätuolit
- Osa-alue 3: XL-koon puoliaktiivipyörätuolit
- Osa-alue 4: Puoliaktiivipyörätuolit, matala, askellus
- Osa-alue 5: Aktiivipyörätuolit, ristikkorunkoiset
- Osa-alue 6: Aktiivipyörätuolit, kiinteärunkoiset
- Osa-alue 7: Lepoasentoon säädettävät pyörätuolit I
- Osa-alue 8: Lepoasentoon säädettävät pyörätuolit II

Hankinnan kohteet on kuvattu tarkemmin tarjouspyyntöasiakirjoissa.

Tähän hankintamenettelyyn perustuvien sopimusten sopimuskausi alkaa sopimusten allekirjoituksesta ja päättyy 30.10.2026, jonka jälkeen sopimuksia voidaan tilaajan niin päättäessä jatkaa kahdella (2) korkeintaan yhden (1) vuoden mittaisella optiokaudella. Tilaaja voi harkintansa mukaan ottaa optiokaudet käyttöön myös samalla kertaa., OSA-ALUE 1: Kuljetuspyörätuolit Osa-alue 1 käsittää ristikkorunkoiset kuljetuspyörätuolit (ns. peruspyörätuolit), joita hankitaan Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialalle eri toimintayksiköihin sekä
lääkinnällisen kuntoutuksen apuvälineinä asiakkaille.

Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyyntöasiakirjoissa., OSA-ALUE 3: XL-koon puoliaktiivipyörätuolit Osa-alue 3 käsittää XL-koon ristikkorunkoiset puoliaktiivipyörätuolit, joita hankitaan Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialalle eri toimintayksiköihin sekä
lääkinnällisen kuntoutuksen apuvälineinä asiakkaille.

Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyyntöasiakirjoissa., OSA-ALUE 4: Puoliaktiivipyörätuolit, matala, askellus Osa-alue 4 käsittää ristikkorunkoiset matalat, askellus puoliaktiivipyörätuolit (ns. potkuttelupyörätuolit), joita hankitaan Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialalle eri toimintayksiköihin sekä
lääkinnällisen kuntoutuksen apuvälineinä asiakkaille.

Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyyntöasiakirjoissa., OSA-ALUE 5: Aktiivipyörätuolit, ristikkorunkoiset Osa-alue 5 käsittää ristikkorunkoiset aktiivipyörätuolit, joita hankitaan pääasiassa lääkinnällisen kuntoutuksen apuvälineinä Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan asiakkaille.

Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyyntöasiakirjoissa., OSA-ALUE 6: Aktiivipyörätuolit, kiinteärunkoiset Osa-alue 6 käsittää kiinteärunkoiset aktiivipyörätuolit, joita hankintaan pääasiassa lääkinnällisen kuntoutuksen apuvälineinä Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan asiakkaille.

Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyyntöasiakirjoissa., OSA-ALUE 7: Lepoasentoon säädettävät pyörätuolit I Osa-alue 7 käsittää lepoasentoon säädettävät pyörätuolit, jossa istuinosaa ja selkäosaa voidaan kallistaa. Pyörätuoleja hankintaan pääasiassa lääkinnällisen kuntoutuksen apuvälineinä Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan asiakkaille ja tarvittaessa toimialan eri yksiköiden käyttöön.

Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyyntöasiakirjoissa., OSA-ALUE 8: Lepoasentoon säädettävät pyörätuolit II Osa-alue 8 käsittää lepoasentoon säädettävät pyörätuolit, jossa istuinosaa ja selkäosaa voidaan kallistaa. Pyörätuoleja hankintaan pääasiassa Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan eri yksiköiden (esim. osastot ja seniorikeskukset) potilas- ja asiakaskäyttöön sekä tarvittaessa lääkinnällisen kuntoutuksen apuvälineinä asiakkaille.

Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyyntöasiakirjoissa., OSA-ALUE 2: Puoliaktiivipyörätuolit Osa-alue 2 käsittää ristikkorunkoiset puoliaktiivipyörätuolit, joita hankitaan Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialalle eri toimintayksiköihin sekä
lääkinnällisen kuntoutuksen apuvälineinä asiakkaille.

Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyyntöasiakirjoissa.,

Ilmoitusnumero 2024-013471
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Lääketieteelliset laitteet, farmaseuttiset valmisteet ja henkilökohtaiseen hygieniaan liittyvät tuotteet (33000000), Pyörätuolit (33193120), Pyörätuolien osat ja varusteet (33193220)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1B1
Osoitetiedot Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala
Toinen linja 4 A 00530 Helsinki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

TIPA Kiinteistöpalvelujen konsultointipalvelut

Suomi | Jyväskylän kaupunki
Julkaistu 2 kuukautta sitten | 2.9.2024 Määräaika: Umpeutunut | 2.10.2024 05:00 Alkuperäinen ilmoitus

TIPA Kiinteistöpalvelujen konsultointipalvelut Jyväskylän kaupungin Tilapalvelu -liikelaitos (jatkossa Tilapalvelu), Jyväskylän
ammattikorkeakoulu Oy (jatkossa Jamk) sekä Jyväskylän koulutuskuntayhtymä Gradia (jatkossa Gradia) kilpailuttavat kiinteistöpalvelujen konsultointipalvelut.

Konsultointipalvelut sisältävät mm. siivouksen ja kiinteistönhoidon laadunohjausta sekä kilpailutusprojekteja. Tarkemmat kuvaukset on esitetty tarjouspyynnön liitteissä (palvelukuvaukset).

Sopimuksesta siivouksen konsultointipalveluja käyttävät Tilapalvelu, Jamk sekä Gradia.
Kiinteistönhoidon konsultointipalveluja käyttävät Tilapalvelu sekä Gradia.

Sopimus on voimassa toistaiseksi. Tavoiteltu aloitus on 1.1.2025.

Toimittajaksi valitaan yksi (1) toimittaja.,

Ilmoitusnumero 2024-013470
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Arkkitehti-, rakennus-, insinööri- ja tarkastuspalvelut (71000000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI193
Osoitetiedot Jyväskylän kaupunki
Vapaudenkatu 32 / PL 193 40101 Jyväskylä FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

TP35/24EU Tarkastusautot

Suomi | Varsinais-Suomen hyvinvointialue
Julkaistu 2 kuukautta sitten | 2.9.2024 Määräaika: Umpeutunut | 7.10.2024 07:00 Alkuperäinen ilmoitus

Hankinnan kohteena ovat tarjouspyynnössä ja sen liitteissä mainitut ajoneuvot tarjouspyynnössä ja sen liitteissä määritellyllä tavalla. , A02 Tila-autot - Tila-auto+myytävät Hankinnan kohteena on tarjouspyynnössä ja sen liitteissä mainittu ajoneuvot tarjouspyynnössä ja sen liitteissä määritetyllä tavalla., A01 Farmarit - Farmarit+myytävät Hankinnan kohteena on tarjouspyynnössä ja sen liitteissä mainittu ajoneuvot tarjouspyynnössä ja sen liitteissä määritetyllä tavalla.,

Ilmoitusnumero 2024-013467
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Lääketieteelliset laitteet, farmaseuttiset valmisteet ja henkilökohtaiseen hygieniaan liittyvät tuotteet (33000000), Henkilöautot (34110000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1C1
Osoitetiedot Varsinais-Suomen hyvinvointialue
Kiinamyllynkatu 4-8 20520 Turku FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Ambulanssit

Suomi | Etelä-Karjalan hyvinvointialue
Julkaistu 2 kuukautta sitten | 2.9.2024 Määräaika: Umpeutunut | 4.10.2024 09:00 Alkuperäinen ilmoitus

Ambulanssit Hankinnan kohteena on kaksi (2) ambulanssia tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä
määritellyillä ehdoilla.

Varsinaisen hankintamäärän lisäksi hankintayksikkö pidättää optio-oikeuden kahden (2) vastaavan kokonaisuuden tilaamiseen voittaneelta tarjoajalta vuoden 2025 aikana.
Nämä optiot ovat ehdollisia ja niiden käyttämisestä ilmoitetaan erikseen.

Mikäli teillä on useampia ajoneuvoja, jotka vastaavat tarjouspyyntöä, jokaisesta tulee tehdä oma tarjouksensa.,

Ilmoitusnumero 2024-013463
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Erikoisajoneuvot (34114000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1C5
Osoitetiedot Etelä-Karjalan hyvinvointialue
Valto Käkelän katu 3 53130 LAPPEENRANTA FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Vt11 Koiviston ja Pikkuhaaran siltaurakka, KU

Suomi | Väylävirasto
Julkaistu 2 kuukautta sitten | 2.9.2024 Määräaika: Umpeutunut | 15.10.2024 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Vt11 Koiviston ja Pikkuhaaran siltaurakka, KU Urakka on kokonaishintainen kokonaisurakka

Tehtävänä uusia Vt11 Koiviston ja Pikkuhaaran nykyiset sillat uusilla silloilla, sekä tehdä niihin liittyvät tie- ja kevyenliikenteen järjestelyt. Tarkempi tehtävämääritys tarjouspyyntöasiakirjoissa.,

Ilmoitusnumero 2024-013466
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Rakennustyöt (45000000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI196
Osoitetiedot Väylävirasto
PL 33 (Opastinsilta 12 A) 00521 HELSINKI FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

TIPA P1-puhtaudenhallinnan konsultointi

Suomi | Jyväskylän kaupunki
Julkaistu 2 kuukautta sitten | 2.9.2024 Määräaika: Umpeutunut | 2.10.2024 05:00 Alkuperäinen ilmoitus

TIPA P1-puhtaudenhallinnan konsultointi Jyväskylän Tilapalvelu kilpailuttaa yhdessä Jyväskylän koulutuskuntayhtymä Gradian kanssa puitejärjestelyn, jonka kohteena on P1-puhtaudenhallinnan konsultointipalvelut.

Konsultointipalvelut pitävät sisällään mm. rakentamisenaikaista puhtaudenhallinnan ohjausta ja valvontaa. Tarkempi sisältö on kuvattu sopimuksen luvussa 10.

Puitejärjestelyyn valitaan kaksi (2) toimittajaa. Työt jaetaan toimittajien kesken puitesopimusehtojen mukaisesti.
Puitejärjestelyyn perustuvat sopimukset ovat voimassa alustavasti 1.12.2024-31.12.2026. Lisäksi on mahdollisuus kahteen optiovuoteen 1.1.2027-31.12.2027 sekä 1.1.2028-31.12.2028. Alustavat päivämäärät tarkentuvat lainvoimaisen hankintapäätöksen myötä.

Vasteaika on yksi (1) viikko tilatusta toimeksiannosta.,

Ilmoitusnumero 2024-013456
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Arkkitehti-, rakennus-, insinööri- ja tarkastuspalvelut (71000000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI193
Osoitetiedot Jyväskylän kaupunki
Kilpisenkatu 1 40101 Jyväskylä FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

TIPA Ammattikeittiölaitteiden konsultointipalvelut

Suomi | Jyväskylän kaupunki
Julkaistu 2 kuukautta sitten | 2.9.2024 Määräaika: Umpeutunut | 2.10.2024 05:00 Alkuperäinen ilmoitus

TIPA Ammattikeittiölaitteiden konsultointipalvelut Jyväskylän kaupungin Tilapalvelu -liikelaitos (jatkossa Tilapalvelu), Jyväskylän
ammattikorkeakoulu Oy (jatkossa Jamk) sekä Jyväskylän koulutuskuntayhtymä Gradia (jatkossa Gradia) kilpailuttavat yhdessä puitejärjestelyn, jonka kohteena on Ammattikeittiölaitteiden hankintojen kilpailuttaminen, suunnittelu sekä asiantuntijaprojekteihin liittyvät konsultointipalvelut.

Konsultointipalveluiden tarkempi sisältö on kuvattu tarjouspyynnön liitteessä (palvelukuvaus).

Puitejärjestelyyn valitaan kaksi (2) toimittajaa. Työt jaetaan toimittajien kesken puitesopimusehtojen mukaisesti.
Puitejärjestelyyn perustuvat sopimukset ovat voimassa alustavasti 1.12.2024-31.12.2026. Lisäksi on mahdollisuus kahteen optiovuoteen 1.1.2027-31.12.2027 sekä 1.1.2028-31.12.2028. Alustavat päivämäärät tarkentuvat lainvoimaisen hankintapäätöksen myötä.

Vasteaika on yksi (1) viikko tilatusta toimeksiannosta.,

Ilmoitusnumero 2024-013454
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Arkkitehti-, rakennus-, insinööri- ja tarkastuspalvelut (71000000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI193
Osoitetiedot Jyväskylän kaupunki
Kilpisenkatu 1 40101 Jyväskylä FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Laitosaterioiden kuljetus ajalla 1.2.2025-31.1.2028 (+ optio 1 vuosi)

Suomi | Euran kunta
Julkaistu 2 kuukautta sitten | 31.8.2024 Määräaika: Umpeutunut | 7.10.2024 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Laitospalveluaterioiden kuljettaminen keskuskeittiöltä eri toimipisteisiin.

Sopimuskausi solmitaan kolmeksi (3) vuodeksi, ajalle 1.2.2025- 31.1.2028,
jonka jälkeen mahdollista jatkaa yhteisellä päätöksellä (optio) 1 vuosi (1.2.2028- 31.1.2029).
, Koulukeskuksen keskuskeittiön ateriakuljetukset, Euran keskusta / Kauttua alue Laitosaterioiden lounaskuljetukset,
vaunukuljetuksina, koulukeskuksen
keskuskeittiöltä (os. Koulutie 9, Eura) viiteen eri yksikköön
ja laatikkokuljetukset yhteen yksikköön.

Kunnan palveluverkon muuttuessa sopimuskauden aikana tilaajalla on oikeus lisätä tai poistaa kohteita.

Kuljetukset keskuskeittiöltä MA- PE koulujen lukuvuoden aikana
(pl. arkipyhät ja koulujen loma-ajat), jonka lisäksi osa päiväkodeista toimiii myös
kesäsin.

Kuljetuskalustolta vaaditaan takalaitanostin.

EURAN KESKUSTA / KAUTTUAN ALUE:
päiväkoti Kulkunen - laatikkokuljetus
Kauttuan koulu - vaunukuljetus
Kauttuan päiväkoti - vaunukuljetus
päiväkoti Pikkurinkilä (Kauttua) - vaunukuljetus
päiväkoti Euranrinkilä (Eura) - vaunukuljetus
Kirkonkylän koulu (Eura) - vaunukuljetus, Koulukeskuksen keskuskeittiö, ateriakuljetukset etelä-Euran alue Laitosaterioiden lounaskuljetukset, vaunukuljetuksina,
koulukeskuksen keskuskeittiöltä (os. Koulutie 9, Eura) kahteen eri yksikköön.

Kunnan palveluverkon muuttuessa sopimuskauden aikana tilaajalla on oikeus lisätä tai poistaa kohteita.

Kuljetukset keskuskeittiöltä MA- PE koulujen lukuvuoden aikana (pl. arkipyhät ja koulujen loma-ajat)

Kuljetuskalustolta vaaditaan takalaitanostin.

ETELÄ-EURAN ALUE:

Hinnerjoen koulu
Honkilahden koulu, Koulukeskuksen keskuskeittiön ateriakuljetukset, pohjois-Euran alue Laitosaterioiden lounaskuljetukset, vaunukuljetuksina,
koulukeskuksen keskuskeittiöltä (os. Koulutie 9, Eura) kolmeen eri yksikköön.

Kunnan palveluverkon muuttuessa sopimuskauden aikana tilaajalla on oikeus lisätä tai poistaa kohteita.

Kuljetukset keskuskeittiöltä MA- PE koulujen lukuvuoden aikana (pl. arkipyhät ja
koulujen loma-ajat), jonka lisäksi päiväkoti Lemmikki ja Panelian oppimiskeskuksen
päiväkoti toimivat myös kesäisin.

Kuljetuskalustolta vaaditaan takalaitanostin.

POHJOIS-EURAN ALUE:

päiväkoti Lemmikki
Kiukaisten koulu
Panelian oppimiskeskus,

Ilmoitusnumero 2024-013409
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Ateriakuljetuspalvelut (55521200)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI
Osoitetiedot Euran kunta
Sorkkistentie 10 27510 Eura FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Hatanpään Jukolan päiväkodin perusparannus

Suomi | Tampereen Tilapalvelut Oy
Julkaistu 2 kuukautta sitten | 31.8.2024 Määräaika: Umpeutunut | 23.10.2024 09:00 Alkuperäinen ilmoitus

Hatanpään Jukolan päiväkodin perusparannus, rakennusurakka Urakkamuotona on jaettu urakka. Rakennusteknisten töiden urakoitsija toimii pääurakoitsijana ja lainsäädännön tarkoittamana päätoteuttajana. Putki-, ilmanvaihto-, rakennusautomaatio- ja sähkötöiden urakat toteutetaan pääurakkaan alistettuina sivu-urakoina., putkiurakka Urakkamuotona on jaettu urakka. Rakennusteknisten töiden urakoitsija toimii pääurakoitsijana ja lainsäädännön tarkoittamana päätoteuttajana. Putki-, ilmanvaihto-, rakennusautomaatio- ja sähkötöiden urakat toteutetaan pääurakkaan alistettuina sivu-urakoina., ilmanvaihtourakka Urakkamuotona on jaettu urakka. Rakennusteknisten töiden urakoitsija toimii pääurakoitsijana ja lainsäädännön tarkoittamana päätoteuttajana. Putki-, ilmanvaihto-, rakennusautomaatio- ja sähkötöiden urakat toteutetaan pääurakkaan alistettuina sivu-urakoina., sähköurakka Urakkamuotona on jaettu urakka. Rakennusteknisten töiden urakoitsija toimii pääurakoitsijana ja lainsäädännön tarkoittamana päätoteuttajana. Putki-, ilmanvaihto-, rakennusautomaatio- ja sähkötöiden urakat toteutetaan pääurakkaan alistettuina sivu-urakoina.,

Ilmoitusnumero 2024-013164
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Rakennustyöt (45000000), Sähköjohtojen asennus ja muut sähköasennustyöt (45310000), Putkityöt (45330000), Lämmitys-, ilmanvaihto- ja ilmastointilaitteiden asennustyöt (45331000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI197 FI193
Osoitetiedot Tampereen Tilapalvelut Oy
PL 1000 33101 Tampere FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma