Mittalaitteiden hankinta Turun kaupungin hankintapalvelut pyytää tarjouksia mittalaitteiden hankinnasta kaupunkiympäristön palvelukokonaisuuden käyttöön tässä tarjouspyynnössä kuvatuin tiedoin. Sopimus tehdään yhden (1) toimittajan kanssa ajalle 1.8.2026 (tavoite) - 31.7.2030, jonka jälkeen sopimusta voidaan jatkaa Tilaajan päätöksellä kahdella (2) kahden (2) vuoden optiokaudella.,
Import Type: ContractNotices
Rauniopelastuskontti
Rauniopelastuskontti Puolustusvoimien logistiikkalaitos pyytää tarjouksia yhteisesti kilpailutettaviin rauniopelastuskontteihin.
Puolustusvoimien lisäksi hankintaan osallistuvat seuraavat hankintayksiköt (niiden pelastuslaitokset):
- Itä-Uudenmaan HVA
- Varsinais-Suomen HVA
- Pirkanmaan HVA
- Pohjois-Savon HVA
- Pohjois-Pohjanmaan HVA
- Helsingin pelastuslaitos
Kontteja on suunniteltu hankittavaksi Puolustusvoimille viisi (5) kappaletta, Itä-Uudenmaan hyvinvointialueelle kolme (3) kappaletta sekä Sisäministeriön koordinoimana hankintana viidelle yhteistoiminta-alueelle. Yhteistoiminta-alueille on suunniteltu hankittavaksi Varsinais-Suomen hyvinvointialueelle yksi (1) kappale, Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialueelle yksi (1) kappale, Pirkanmaan hyvinvointialueelle yksi (1) kappale, Helsingin kaupungin pelastuslaitokselle yksi (1) kappale sekä Pohjois-Savon pelastuslaitokselle yksi (1) kappale. Lisäksi optiona hankittavaksi varataan seitsemän (7) konttia: Varsinais-Suomen hyvinvointialue varaa optiona yhden (1) kontin ja Puolustusvoimat kuusi (6) konttia.
Puolustusvoimille hankittavat kontit ovat vihreitä ja muut kontit punaisia. Kontin hankinta pitää sisällään kontin, sen käyttöön liittyvän kiinteän kaluston ja välineistön. Lisäksi on optiona hankittavaa irtokalustoa, joka ilmenee liitteestä 4.
Tarjouspyyntö sisältää seuraavat liiteet:
Liite 1, Rauniopelastuskontin suunnittelun ohjaus
Liite 2, Hankintayksiköiden vaatimukset
Liite 3, Järjestelmävaatimukset (tekniset vaatimukset)
Liite 4, Irtokalusto ja määrät, toimii myös irtokaluston hintaliitteenä
Liitteessä 3 mainitut liitteet 5-8 toimitetaan vasta hankintapäätöksen jälkeen valitulle toimittajalle.
Tarjouspyynnöllä on viitattu seuraaviin ohjeisiin:
TOK PION 05:15; liitteenä 5
SFS-EN ISO 12944-5, löytyy osoitteesta: https://sales.sfs.fi/fi/index/tuotteet/SFS/CENISO/ID2/1/856839.html.stx,
Uuden pyöräkoneen hankinta, vanha vaihdossa / Napapiirin Residuum Oy
Uuden pyöräkoneen hankinta, vanha vaihdossa / Napapiirin Residuum Oy Hankitaan uusi pyöräkone, jonka vaatimukset on esitetty hankintailmoituksessa ja sen liiteasiakirjoissa. Tarjoaja huomioi vanhan pyöräkoneen vaihdossa, ja merkitsee sitä koskevan hyvityksen tarjouslomakkeeseen. Lopullinen tarjoushinta muodostuu kun pyöräkuormaajan hinnasta vähennetään hyvitys.,
Sisäliikuntahallin brändinäkyvyys: Käyttöoikeussopimus
Sisäliikuntahallin brändinäkyvyys: Käyttöoikeussopimus Lappeenrannan kaupunki hakee yhteistyökumppania kesän 2026 alkupuolella valmistuvalle sisäliikuntahallille. Kaupungin keskustan tuntumassa, Taikinamäen alueelle rakenteilla olevalla sisäliikuntahallilla ei ole vielä varsinaista nimeä ja tähän etsitään mahdollista yhteistyökumppania. Halli rakentuu parhaillaan ja sille olisi hyvä saada nimi jo sen rakennusvaiheessa.
Lappeenrannan kaupungin tuleva sisäliikuntahalli tarjoaa mahdollisuuksia monenlaiseen tekemiseen ja tapahtumaan. Halli on suunnattu kaikille eteläkarjalaisille liikuntatoimintoja toteuttaville tahoille ja sitä voivat käyttää liikuntaseurat, eläkeläis- ja vammaisjärjestöt, koulut, yritykset ja asukkaat sekä muut ryhmät.
Halliin rakentuu yleisurheilun 200 metriä kiertävä rata, jonka sisäpuolella on kahteen lohkoon jaettavissa oleva verkotettu palloilualue. Tilat mahdollistavat sisäpalloilun harjoittelun ja kilpailun sekä myös kuntourheilun ja koululiikunnan. Toiseen kerrokseen rakentuu kuntosali. Pesäpallon ja golfin lyöntiharjoittelua on mahdollista tehdä niin sanottuun lyöntipressuun. Vieressä olevan Amiksen jalkapallokentän käyttäjille halli tarjoaa myös pukuhuonetilat. Yleisölle rakentuu teleskooppikatsomo 450 henkilölle. Halli mahdollistaa myös tapahtumien, kuten messujen ja konserttien järjestämisen.
Yhteistyökumppanin voisi olla sopimuksen myötä mahdollisuus saada:
• Ulkoinen ja sisäinen brändinäkyvyys (värillinen logonäkyvyys, ulkonimikylttiin on saatavissa myös kirjaimet valaistuina)
• Viikoittainen henkilökunnan vuoro/käyttöoikeus yhteisesti sovitusti
• Oikeus käyttää nimeä viestinnässä ja markkinoinnissa
• Oikeus hyödyntää hallia esimerkiksi tapahtumissa ja hyväntekeväisyys tempauksissa ennalta sovitusti
• Oikeus yhteen nimenmuutokseen sopimuskauden (3 vuotta) aikana.
• Sopimusaika 3 vuotta (+3 vuoden optio),
Vt27 Ylivieskan eteläinen ylikulkusilta, suunnittelu (osallistumishakemukset)
Vt27 Ylivieskan eteläinen ylikulkusilta, suunnittelu (osallistumishakemukset) Hankinnan kohteena on VT27 Ylivieskan eteläisen ylikulkusillan rakentamissuunnittelu. Hankekokonaisuus muodostuu laajasta suunnittelun kokonaisuudesta, jossa on mukana mm. taito-, sähkörata-, vahvavirta-, turvalaite-, ja päällysrakennesuunnittelua.
Hankintaa ja hanketta on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnön liitteissä.,
Muhoksen kunnan rakennuttamispalvelun (RAP) 2026-2027 palvelusopimus
Muhoksen kunnan rakennuttamispalvelun (RAP) 2026-2027 palvelusopimus Tilaaja teettää palvelusopimuksen perusteella konsultilla kiinteistöjen uudisrakentamiseen sekä peruskorjaus- ja laajennushankkeisiin liittyvää rakennuttamista ja rakentamisen valvontaa.,
Palvelumuotoilu
Tämä hankinta kattaa asiantuntijapalvelut, jotka tukevat Kelan yhteisten palvelujen asiakaslähtöisyyttä sekä työ- ja asiakaspalveluympäristöjen muotoilua. Palvelut toteutetaan tiiviissä yhteistyössä yhteisten palvelujen avainhenkilöiden ja eri sidosryhmien kanssa, ja niiden tavoitteena on tukea Kelan yhteisten palveluiden uudistumista ja matkaa kohti sisäisten palvelujen tulevaisuuskuvaa. Hankinta pitää sisällään kolme osa-aluetta:
• osa-alue 1: Asiakaslähtöisten toimintatapojen muotoilu
• osa-alue 2: Palvelumuotoilu ja valmentaminen
• osa-alue 3: Palveluympäristöjen muotoilu
Katso tarkemmin liite 1 Hankinnan kohteen kuvaus ja muut tarjouspyynnön liitteet., Asiakaslähtöisten toimintatapojen muotoilu Katso liite 1 Hankinnan kohteen kuvaus., Palvelumuotoilu ja valmentaminen Katso liite 1 Hankinnan kohteen kuvaus., Palveluympäristöjen muotoilu Katso liite 1 Hankinnan kohteen kuvaus.,
Osallistumispyyntö: Fyysisen pääsynhallinnan järjestelmien huolto- ja ylläpitopalvelut sekä asennus- ja toimituspalvelut
OSALLISTUMISPYYNTÖ JA HANKINNAN KOHDE
Hankinnan kohteena on VTT:n fyysisen pääsynhallinnan järjestelmien, kulunvalvonnan, lukituksen sekä sähköisen Traka-avainkaappijärjestelmän huolto- ja ylläpitopalvelut sekä näiden järjestelmälaajennukset ja uusien, olemassa oleviin järjestelmiin yhteensopivien laitteiden hankinnat. Perusperiaatteeltaan järjestelmät ovat yksi yhtenäinen kokonaisuus per järjestelmä, joilla on keskitetty hallinta ja ne kattavat VTT:n kohteet valtakunnallisesti. Järjestelmät sisältävät eri kokoisia ja ikäisiä laitekokonaisuustoteutuksia. Huom. Tarkemmat järjestelmä- ja laitetiedot annetaan tarjoajille salatulla sähköpostilla salassapitosopimusta vastaan, kun tarjouspyyntö on julkaistu.
Osallistumispyyntö koskee hankintakokonaisuutta (Fyysisen pääsynhallinnan järjestelmien huolto- ja ylläpitopalvelut sekä asennus- ja toimituspalvelut -kokonaisuus), johon kuuluu seuraavat osa-alueet 1-3:
1. Kulunvalvontajärjestelmän huolto- ja ylläpitopalvelut sekä toimitus- ja asennuspalvelut
a) Optio (pakollinen): Fyysisten turvallisuuden järjestelmien datan analysoinnin työkalu
2. Lukituksen ja Traka-järjestelmän huolto- ja ylläpitopalvelut sekä toimitus- ja asennuspalvelut
3. Optio (valinnainen): Sähköisen avainkaappijärjestelmän kokonaisuudistus
Ehdokas voi jättää osallistumishakemuksensa joko yhteen tai useampaan osa-alueeseen. Osa-alueiden sisäiset osatarjoukset (hakemukset) eivät ole sallittuja.
Osa-alue 1 koostuu kahdesta osasta, pääasiallinen palvelukokonaisuus 1 ja pakollinen optio 1a. Osa-alue 1 on yksi hankintakokonaisuus, jolla tavoitellaan VTT:lle option tuottamiseen kyvykästä ja laadukasta sopimuskumppania, kun datan analysoinnin työkalun pääasiallinen tietolähde on kulunvalvontajärjestelmä.
Osa-alueet, niiden sisältö ja vaatimukset on tarkemmin kuvattu tämän dokumentin osissa ja liitteissä. Vaatimuksia voidaan vähäisiltä osin tarkentaa menettelyn 2. vaiheessa (tarjousvaihe).
ENNAKOITU ARVO
VTT on arvioinut hankinnan ennakoiduksi arvoksi, ml. kaikki optiot, sopimuskautena 1,46 M EUR (alv 0 %) (sopimuskauden pituus: 3 + 1 vuotta).
Ennakoitu arvo (eur/ilman alv) on osa-alueittain seuraava:
Osa-alue 1: 860 000 euroa (sis. optio 60 000 euroa)
Osa-alue 2: 450 000 euroa
Osa-alue 3: 150 000 euroa
Koko hankinnan ennakoitu enimmäisarvo sopimuskautena on siten 1,46 M EUR.
OSALLISTUMINEN
VTT pyytää tällä osallistumispyynnöllä hankinnasta kiinnostuneita toimittajia jättämään osallistumishakemuksensa hankintamenettelyyn. Hankinta toteutetaan kaksivaiheisena rajoitettuna hankintamenettelynä siten kuin on jäljempänä kuvattu. Tarjousvaiheeseen hyväksytään enintään viisi (5) ehdokasta per osa-alue (ks. kohta "Muut tiedot" -> "Päätöksenteon perusteet").
Ehdokas voi jättää yhden (1) osallistumishakemuksen, joka koskee yhtä tai useampaa osa-aluetta. Hankintamenettely, sen vaiheet ja päätöksenteko on kuvattu tarkemmin tarjouspalvelun kohdassa "Muut tiedot".
Osa-alueiden sisäiset osahakemukset ja myöhemmin osatarjoukset eivät ole sallittuja.
Tarjouspyyntö tullaan osoittamaan niille toimittajille, jotka hyväksytään osallistumisvaiheesta tarjousvaiheeseen.
Tämä osallistumispyyntö koskee hankintakokonaisuutta, johon kuuluu osa-alueet 1-3 (Ks. Liite 1 Palvelun kuvaus)
Hankintakokonaisuuteen valitaan lopullisten tarjousten perusteella yksi (1) sopimustoimittaja per osa-alue., Kulunvalvontajärjestelmän huolto- ja ylläpitopalvelut sekä toimitus- ja asennuspalvelut sekä datan analysoinnin työkalu (pakollinen optio 1A) Osa-alue 1 koostuu varsinaisesta palvelukokonaisuudesta sekä pakollisesta optiosta 1A (Datan analysoinnin työkalu).
Ks. Liite 1 Palvelun kuvaus, Osa-alue 1 Kulunvalvontajärjestelmän huolto- ja ylläpitopalvelut sekä toimitus- ja asennuspalvelut sekä Optio 1a (pakollinen) Fyysisten turvallisuuden järjestelmien datan analysoinnin työkalu.
Osa-aluejako voidaan teknisesti toteuttaa toisin tarjouspyynnössä, eikä se vaikuta vertailuun.
Jokaiselle osa-alueelle valitaan yksi (1) sopimuskumppani.
Osa-alueen yksi (1) alakokonaisuuksista ei hyväksytä osatarjouksia, vaan se on yksi hankintakokonaisuus, jolla tavoitellaan VTT:lle kokonaisedullista fyysisen pääsynhallintakokonaisuuden laadukasta sopimuskumppania. Osa-alueen sisäiset osahakemukset ja osatarjoukset eivät ole sallittuja., Lukituksen ja Traka-järjestelmän huolto- ja ylläpitopalvelut sekä toimitus- ja asennuspalvelut Ks. Liite 1 Palvelun kuvaus, Osa-alue 2: Lukituksen ja Traka-järjestelmän huolto- ja ylläpitopalvelut sekä toimitus- ja asennuspalvelut.
Osa-aluejako voidaan teknisesti toteuttaa toisin tarjouspyynnössä, eikä se vaikuta vertailuun.
Jokaiselle osa-alueelle valitaan yksi (1) sopimuskumppani.
Osa-alueen sisäiset osahakemukset ja osatarjoukset eivät ole sallittuja., Optio (valinnainen): Sähköisen avainkaappijärjestelmän kokonaisuudistus Ks. Liite 1 Palvelun kuvaus, Osa-alue 3: Optio (valinnainen): Sähköisen avainkaappijärjestelmän kokonaisuudistus.
Osa-aluejako voidaan teknisesti toteuttaa toisin tarjouspyynnössä, eikä se vaikuta vertailuun.
Jokaiselle osa-alueelle valitaan yksi (1) sopimuskumppani.
Osa-alueen sisäiset osahakemukset ja osatarjoukset eivät ole sallittuja.,
Graniitti- ja betonikivityöt 2026, Hyvinkää
Graniitti- ja betonikivityöt 2026, Hyvinkää Hankinnan kohteena on Hyvinkään kaupungin graniitti- ja betonikivityöt vuodelle 2026. Hankinta toteutetaan yksikköhintaisena kokonaisurakkana. Hankinta on kuvattu tarkemmin liitteenä olevissa asiakirjoissa.
Sopimusta voidaan jatkaa kahdella erillisellä optiovuodella siten, että ensimmäisestä optiovuodesta päätetään 31.12.2026 mennessä ja toisesta optiovuodesta 31.12.2027 mennessä.,
Turvapuhelinpalvelujen hankinta 2026
Turvapuhelinpalvelujen hankinta 2026 Tällä tarjouspyynnöllä Vantaan ja Keravan hyvinvointialue (jäljempänä Tilaaja) pyytää tarjousta turvapuhelinpalvelujen ja kotipalvelutehtävien (nostoapupalvelu) hankinnasta.
Sopimuskausi on 1.2.2026–31.12.2027. Sopimuskauden jälkeen sopimusta voidaan jatkaa kahdella (2) optiovuodella vuosi kerrallaan. Option käyttämisestä ilmoitetaan ennen sopimuskauden tai optiovuoden päättymistä.
Kilpailutuksen tuloksena valitaan yksi (1) palveluntuottaja ja yksi (1) varapalveluntuottaja, jonka kanssa sopimus allekirjoitetaan vain siinä tapauksessa, että varsinainen palveluntuottaja ei pysty tuottamaan sopimuksen mukaisesti palvelua. Jättämällä tarjouksen valittu palveluntuottaja sitoutuu allekirjoittamaan hankintasopimuksen ja toimittamaan palvelun 100 % toimitustakuulla.
Mikäli tarjouskilpailussa valituksi tullut palveluntuottaja ei allekirjoita sopimusta tai aloita toimintaansa sopimuskauden alkaessa 1.2.2026, on Tilaajalla oikeus jättää sopimus allekirjoittamatta ja/tai purkaa sopimus päättymään välittömästi ilman irtisanomisaikaa. Lisäksi Tilaajalla on oikeus hankkia palvelu varapalveluntuottajalta, muulta kolmannelta taholta tai tuottaa palvelu omana tuotantona ja periä tästä aiheutuvat kaikki ylimääräiset kulut tarjoajalta korkeintaan kahdeltatoista (12) kuukaudelta.
Tilaajalla on oikeus perustellusta syystä olla hyväksymättä mitään tarjousta tai keskeyttää hankinta, mikäli tarjotun palvelun hinta ylittää sille varatun määrärahan. Mikäli saaduista tarjouksista yksikään ei vastaa tarjouspyyntöä hankintayksikön edellyttämällä tavalla taikka olosuhteet tarjouskilpailun aikana muuttuvat sellaisiksi, ettei hankintayksikkö voi tarjouskilpailun tuloksia hyödyntää, hankintayksikkö voi keskeyttää hankintamenettelyn kokonaan tai osittain.
HANKINNAN SISÄLTÖ
Palveluja hankitaan Vantaan ja Keravan hyvinvointialueen (jatkossa Tilaaja) asiakkaille turvaamaan ja tukemaan asiakkaan selviytymistä kotona ja arjessa. Usein taustalla on runsaasti sairauksia, jotka ovat riskitekijöitä asiakkaan kotona selviämiselle. Päätöksen palvelun myöntämisestä asiakkaalle tekee Tilaaja. Hankinta koskee nykyisiä ja uusia turvapuhelinpalveluun kuuluvia Tilaajan asiakkaita. Palvelua annetaan asiakkaan haluamalla kielellä suomeksi tai ruotsiksi. Tilaaja ei sitoudu kiinteisiin hankintamääriin sopimuskaudella.
Turvapuhelinpalvelun käyttäjät (myöhemmin asiakkaat) ovat Vantaan ja Keravan hyvinvointialueella asuvat ja Tilaajan osoittamat turvapuhelinpalvelun asiakkaat. Turvapuhelinpalvelun piiriin kuuluvia asiakkaita on 2045, joista asumisyksiköissä on 198 asiakasta. Asiakkaiden tekemiä turvahälytyksiä on kuukaudessa keskimäärin 5743 kappaletta, joita asumisyksiköissä asuvien asiakkaiden tekemiä on 2434 kappaletta. Toteutuneita avustuskäyntejä on 455 kappaletta, joista on asumisyksiköihin tehty 36 kappaletta. Nostoapupalvelukäyntejä on noin 30 kappaletta kuukaudessa. Edellä mainitut luvut ovat kuukausikeskiarvoja viimeisen kolmentoista (13) kuukauden (7/2024–7/2025) ajanjaksolta. Määrät voivat muuttua sopimuksen voimassaoloaikana.
Hankinnan kohteena oleva turvapalvelu sisältää seuraavat kokonaisuudet:
• Ympärivuorokautisen turvapuhelinhälytyspäivystyksen (asiakkaiden hälytysten vastaanottamisen sekä avun hälyttämisen) vuoden jokaisena päivänä ja turva-auttajakäynnit.
• Turvapuhelimen ja/tai asiakkaan mukana pidettävän hälyttimen (turvarannekkeen/riipuksen tai vastaavan) sekä mahdolliset lisälaitteet.
• Laiteiden ja mahdollisten lisälaitteiden toimituksen, asennuksen, huollon, korjauksen ja akun/paristojen vaihdon.
• Varalaitteen, turvapuhelimen ja/tai asiakkaan mukana pidettävän hälyttimen (turvarannekkeen/riipuksen tai vastaavan) vaihdon ehjään ja kadonneen laitteen tilalle uuden.
• Laitteen noudon asiakkaalta palvelun päättyessä ja ohjelmoinnin purkamisen.
• Asiakkaiden avainten noudot, palautukset ja vaihdot
• Asiakkaan/omaisen käytönopastuksen ja Tilaajan henkilökunnan opastuksen ja muut palveluun kuuluvat tukipalvelut.
• Turva-auttamispalvelu
Turva-auttamispalvelun tarkoitus on auttaa äkillisessä ja ennakoimattomassa avuntarpeessa. Turva-auttajan tehtävät liittyvät välittömään avun tarpeeseen. Turva-auttajan tehtävät luokitellaan kiireettömäksi ja lääkkeettömäksi.
Auttamiskäynti tai muu avun järjestäminen asiakkaalle suoritetaan aina asiakkaan tehtyä hälytyksen. Hälytyskeskuksen päivystäjän tekemän tilannearvion mukaan asiakkaan luokse lähetetään turva-auttaja, tilataan ambulanssi, poliisi, asiakkaan luokse hälytetään omainen tai muu auttajasuunnitelmassa määritetty lähitukihenkilö.
Turva-auttajan, ambulanssin, poliisin tai muun tukihenkilön kutsu tulee suorittaa välittömästi kaikissa tapauksissa. Tilanteessa, jossa asiakkaan tila on korkeariskinen ja akuutti, tehdään pyyntö Hätäkeskukseen välittömästi, Hätäkeskus tekee aina oman kiireellisyys- ja tilannearvion. Pääsääntöisesti tieto akuuteista tehtävästä välitetään Hätäkeskukselle (112).
Hankinnan kohteena oleva Vantaan ja Keravan hyvinvointialueella suoritettava sosiaalipäivystystoimintaan liittyvä sosiaalityön sosiaalitehtävien tehtäväluokka 823 kotipalvelutehtävä (ns. nostoapupalvelu) sisältää seuraavan kokonaisuuden:
• hätäkeskuksesta tulleen tehtäväluokka 823 kotipalvelutehtävään liittyvän kaatuneen, liukastuneen tms. henkilön auttaminen
Hankittava nostoapupalvelu pitää sisällään hätäkeskuksesta tulleen tehtäväluokka 823 kotipalvelutehtävään liittyvän kaatuneen, liukastuneen tms. henkilön auttamisen. Kysymyksessä on tilanne, jossa henkilö on kotona kaatunut tms. ja ottaa yhteyttä ensihoitoon/hätäkeskukseen. Tehtävä siirtyy Tilaajalle siinä tapauksessa, kun ensihoito/hätäkeskus arvioi, että kyseessä ei ole terveydenhuollon tehtävä. Tehtävään liittyy apua tarvitsevan henkilön auttaminen ja tarvittaessa kotona tehtävä palvelutarpeenarviointi.
Hankinnan tarkempi kuvaus Palvelukuvauksessa.,
Kaupungintalon, Raatihuoneen ja keskustan toimistotilojen puhtauspalvelut
Kaupungintalon, Raatihuoneen ja keskustan toimistotilojen puhtauspalvelut Hankinnan kohteina ovat Kaupungintalon, Raatihuoneen ja keskustan toimistotilojen puhtauspalvelut
Kohde-esittely:
Tilaaja järjestää yhden esittelyn kohteisiin 26.11.2025 klo 9.00 alkaen Raatihuoneelta. Kokoontuminen Raatihuoneen sivuovella Kauppakadun puolella.
Esittely jatkuu muihin kohteisiin Raatihuoneen jälkeen. Kaupungintalo on vielä rakennusurakkavaiheessa. Esittelyyn osallistuvien on varauduttava suojakypärään, turvaliiviin/takkiin ja turvakenkiin sekä suojalaseihin Kaupungintalon esittelyn ajaksi. Kohdekierroksen siirtymät ovat lyhyet, joten kierros tehdään kävellen. Kohde-esittely pidetään suomen kielellä. Esittelyyn voi osallistua vain 1 henkilö/yritys.
Kohteet esittelee asiakkaan edustajien kanssa palveluasiantuntija Anne Rikala (Pirkanmaan Voimia Oy) puh. 050 405 8098.
Satakunnankatu 22 tarjotaan materiaalin perusteella (ei pohjakuvia). Kaupungintalon pohjakuvia ei saa julkaista turvallisuussyistä.
Tilaaja edellyttää tarjouksen hyväksyntään kohde-esittelyihin osallistumista. Kohde-esittelyt täydentävät tarjousmateriaalia mm. Pintamateriaalit, ikkunat ja tilojen rakenteet ovat nähtävillä esittelyissä.,
Kymenlaakson ruokakulttuuriin liittyvien elintarvikkeiden hankinta Kouvolan kaupungille 2026 – 2027
Kymenlaakson ruokakulttuuriin liittyvien elintarvikkeiden hankinta Kouvolan kaupungille 2026 - 2027 Kouvolan kaupunki ilmoittaa perustavansa hankintajärjestelmän elintarvikkeista lähi-, luomu- ja pientuottajien tuotteille tämän dynaamisen osallistumispyynnön ja sen liitteiden mukaisesti. Dynaaminen hankintajärjestelmä tarjoaa toimittajille ja tilaajille yhteisen kanavan jonka kautta yhteistyötä saadaan lisättyä ja tiivistettyä eri toimittajien kesken.
Kouvolan kaupunkistrategia ja ympäristöohjelma painottavat kestävien elintapojen tukemista, lasten ja nuorten hyvinvointia sekä osallisuutta. Elintarvikehankintasopimus voi parantaa näitä tavoitteita käyttämällä paikallisia elintarvikkeita, mikä tukee alueellista ruoantuotannon tunnettavuutta ja vähentää ympäristövaikutuksia. Sopimus voi mahdollistaa opintokäyntejä lähialueen tuottajille, lisätä tietoisuutta kestävästä kulutuksesta ja tuo vaihtelevuutta sekä monipuolisuutta ruokalistoihin kouluissa ja päiväkodeissa.
Dynaaminen hankintajärjestelmä on kaksivaiheinen hankintaprosessi. Ensimmäisessä vaiheessa (osallistumishakemusvaihe) yritys esittelee yrityksensä ja yleisellä tasolla tuotevalikoimansa. Ensimmäisessä vaiheessa tilaaja valitsee osallistumishakemuksen lähettäneiden yritysten joukosta soveltuvuusvaatimukset täyttävät yritykset hankintajärjestelmään. Hankintajärjestelmä perustetaan tällä ensimmäisellä kerralla vain 2 vuodeksi eli vuosiksi 2026 ja 2027. Jatkossa järjestelmä voidaan perustaa useamman vuoden pituiseksi. Järjestelmään liitytään syksyllä 15.11-15.12. 2025 (HUOM lyhyt ilmoittautumisaika) ja 1.9 - 15.11. vuonna 2026. Hyväksymiset järjestelmään tehdään joulukuun aikana. Tuotekilpailutus vuoden 2026 osalta tammikuussa 2026. Hankintavaiheeseen siirtyminen 2.2.2026. Yrittäjä saa viestin järjestelmään pääsystä tai hylkäyksestä. Kun yritys on hyväksytty järjestelmään kerran, se saa automaattisesti sisäisen kilpailutuksen materiaalin tarjouksen laadintaa varten, kyseisen dynaamisen hankintajärjestelmän voimassa olon ajan. Järjestelmästä voi poistua ennen järjestelmän määräajan päättymistä lähettämällä viestin järjestelmään. Solmittuihin hankintasopimuksiin kuitenkin sitoudutaan kalenterivuodeksi 1.1–31.12.
Toisessa vaiheessa (tuotekilpailutusvaihe) laaditaan sisäinen kilpailutus valittavista tuotteista. Tällöin tarjouspyyntö lähetetään kaikille järjestelmään hyväksytyille yrityksille. Tuotekilpailutus tehdään kalenterivuosittain ennen vuodenvaihetta, käytännössä joulukuussa. Tavoitteena on valita yrittäjien tarjoamista tuotteista tilattavat tuotteet seuraavaksi kalenterivuodeksi. Hyväksytyistä tarjouksista laaditaan hankintasopimukset.
Toisen vaiheen sisäisessä kilpailutuksessa tilaaja avaa tarjouspyynnön kaupungin ruokapalveluihin soveltuvista elintarvikkeista. Tarjouspyyntö tulee olemaan riittävän väljä, jotta uusille tuotekokeiluille jää tilaa. Hyväksyttävien tuotteiden tulee kuitenkin täyttää ravitsemussuositusten määräykset ja hankintavolyymin ja tuotepakkausten on täytettävä ruokapalvelujen tarpeet. Yritykset voivat jättää yhteistarjouksia, jos yksittäisen yrittäjän resurssit eivät riitä täyttämään tilaajan tarpeita tai yhteistarjouksella kyetään muodostamaan paremmin tilaajan tarpeita vastaava tuotekokonaisuus.
Yritys voi tarjota tuotettaan esim. kausiluonteisesti tiettyyn arkipyhäteemaan tai tiettyyn vuoden aikaan liittyen. Esimerkkeinä keväällä retkieväät, syksyllä satokauden tuotteita. Tuote voi soveltua myös tilattavaksi koko vuoden ajan. Erityistilanteissa kuten retki- juhla- ja teemapäivinä voidaan poiketa normaaleista ruualle asetetuista suosituksien laatukriteereistä. Nämä asiat määritellään tarkemmin toisen vaiheen sisäisessä tarjouspyynnössä. Valintaperusteena tulee olemaan tuotteiden soveltuvuus "elintarvikkeita läheltä"-teemaan ja ruokapalveluiden palveluprosessiin sekä hinta.,
Tapahtumien turvapalveluiden puitejärjestelyn kilpailutus
Tapahtumien turvapalveluiden puitejärjestelyn kilpailutus Hankinnalla Tilaaja hankkii järjestämiinsä tapahtumiin turvapalveluita. Turvapalvelut tarkoittavat tässä kokonaisuudessa tapahtumien järjestyksenvalvonta-, vartiointi-, liikenteenohjaus-, ensiapu- sekä turvajohto- ja tilannekeskuspalveluita. Sekä näiden toimien suunnittelua. Lisäksi saman kokonaisuuden kautta hankintaan tapahtumien turvatekniikka kuten kameravalvonta, radio- ja VirVe-kalusto sekä muu liitännäinen tekniikka.,
Kirkkonummen seurakuntayhtymän Pappilan talotekniset työt
Kirkkonummen seurakuntayhtymän Pappilan talotekniset työt Kirkkonummen seurakuntayhtymän Pappilan talotekniset työt tämän tarjouspyynnön ja liiteasiakirjojen mukaisesti täysin valmiiksi tehtynä.,
Säiliösammutusauton alustan hankinta
Säiliösammutusauton alustan hankinta Etelä-Pohjanmaan hyvinvointialue pyytää tarjoustanne säiliösammutusauton alustasta oheisen hankintaohjelman ja sen liitteiden mukaisesti. Hankintaohjelma kaikkine liitteineen on kiinteä osa tarjouspyyntöä.,
Koivukuitu Kainuun prikaatille 2026 (2027-2029)
Koivukuitu Kainuun prikaatille 2026 (2027-2029) Hankinta koskee Kainuun prikaatin Vuosangan harjoitusalueella vuonna 2026 tarvitsemaa koivukuitua sisälten kolme optiovuotta 2027, 2028 ja 2029.,
Sovellusalustan hallinta- ja ylläpitopalvelun hankinta
Sovellusalustan hallinta- ja ylläpitopalvelun hankinta Hankinnan kohteena on Kallio Softwaren omistajilleen tarjoamien järjestelmien käyttämän sovellusalustan hallinta- ja ylläpitopalvelu ja järjestelmien käyttämän AWS-kapasiteetin välittäminen.
Hankinnan kohteen tarkempi kuvaus on tämän tarjouspyynnön liitteessä 1 (Hankinnan kohde).,
Jukolanpolun alueen hv-järjestelmien rakentaminen, Kapulin alueen risteyslevitykset (1kpl) , Vuolteenmetsäntie rakentaminen ja Jäähallin ojan putkituksen rakentaminen Mäntsälä, KU
Jukolanpolun alueen hv-järjestelmien rakentaminen, Kapulin alueen risteyslevitykset (1kpl) , Vuolteenmetsäntie rakentaminen ja Jäähallin ojan putkituksen rakentaminen Mäntsälä, KU Mäntsälän kunnan tekninen ja elinvoimapalvelut pyytää tarjousta liitteenä olevien urakka-asiakirjojen mukaisesti. Urakka sisältää
suunnitelmapiirustuksissa esitetyt Mäntsälän kunnan infran rakentamistyöt.
Kohteet sijaitsevat Mäntsälän kunnan taajama-alueella ja ovat pääosin asemakaavan mukaista katu- puisto- ja tonttialuetta.
Kohteista Vuolteenmetsäntie rajoittuu ELY:n maantiehen. Kohde vaativat ELY:n työluvan hakemista.
Rakennuttaja edellyttää, että tarjouksenantaja tutustuu ennen tarjouksen antamista rakennuskohteeseen.
Urakkaan kuuluu myös ELY:ltä työluvan hakeminen Vuolteenmetsäntien kohteeseen sekä sen noudattaminen kaikkine toimenpiteineen valtion
omistamalla alueella työskentelyyn ja liikennejärjestelyihin. Urakoitsija vastaa kustannuksellaan tiealueella työskentelyä varten
haettavan työluvan käsittelymaksusta maksuasetuksen mukaisesti.
Työ tehdään kokonaishintaurakkana.,
Suurkeittiöiden kylmälaitteiden huolto- ja korjaustyöt sekä vuosihuoltotarkastus- ja vuototarkastustyöt
Turun kaupungin konsernihallinnon hankintapalvelut pyytää tarjouksia Auran, Maskun ja Vehmaan kunnan sekä Kaarinan, Liedon, Loimaan, Naantalin, Paimion, Raision ja Turun kaupungin suurkeittiöiden kylmälaitteiden huolto- ja korjaustöistä sekä vuosihuoltotarkastus- ja vuototarkastustöistä ajalle 1.1.2026(tavoite) - 31.12.2027, minkä jälkeen sopimuksia voidaan jatkaa alkuperäisin ehdoin kahdella (2) yhden (1) vuoden optioilla ajoille 1.1.2028 - 31.12.2028 ja 1.1.2029 - 31.12.2029 (optiot). Optioissa on kyse Tilaajan oikeudesta ei velvollisuudesta.
Hankinta on jaettu kahteen (2) osa-alueeseen:
Osa-alue 1 Suurkeittiöiden kylmälaitteiden huolto- ja korjaustyöt
Osa-alue 2 Suurkeittiöiden kylmälaitteiden vuosihuoltotarkastus- ja vuototarkastustyöt
Osa-alueessa 1 Suurkeittiöiden kylmälaitteiden huolto- ja korjaustyöt tehdään puitesopimus yhden (1) Toimittajan kanssa, jolle valitaan kaksi (2) varatoimittajaa. Varatoimittajia tullaan käyttämään edullisuusjärjestyksessä lähtökohtaisesti sellaisissa tilanteissa, joissa ensisijaisen Toimittajan toiminta on sopimuksen vastaista tai se ei pysty tuottamaan palvelua, esimerkiksi Toimittajantoimituskyvyn, resurssipulan tai vastaavien tilanteiden vuoksi.
Osa-alueessa 2 Suurkeittiöiden kylmälaitteiden vuosihuolto- ja tarkastustyöt tehdään puitesopimus yhden (1) Toimittajan kanssa., Suurkeittiöiden kylmälaitteiden huolto- ja korjaustyöt Hankinnan kohteena ovat kohdeluettelossa, liite 4, mainittujen suurkeittiöiden kylmälaitteiden kuten esim. jääkaappien, pakastimien, kylmähuoneiden, pakastehuoneiden jne huolto- ja korjaustyöt.
Tilaaja pidättää itsellään oikeuden tehdä muutoksia kohdeluetteloon, liite 4. Luetteloon voi tulla sopimuskauden aikana muutoksia, muutokset eivät saa vaikuttaa tarjous / sopimushintoihin.
Tämän sopimuksen piiriin eivät kuulu takuuaikaiset huolto- / korjaustyöt.
Palvelulle asetetut ehdottomat vaatimukset on esitetty liitteessä Palvelukuvaus, liite 2a., Suurkeittiöiden kylmälaitteiden vuosihuoltotarkastus- ja vuototarkastustyöt Hankinnan kohteena ovat kohdeluettelossa, liite 4, mainittujen suurkeittiöiden kylmälaitteiden vuosihuoltotarkastus- ja vuototarkastustyöt.
Tilaaja pidättää itsellään oikeuden tehdä muutoksia kohdeluetteloon, liite 4. Luetteloon voi tulla sopimuskauden aikana muutoksia, muutokset eivät saa vaikuttaa tarjous / sopimushintoihin.
Palvelulle asetetut ehdottomat vaatimukset on esitetty liitteessä Palvelukuvaus, liite 2b.
Vuosihuoltotarkastus- ja vuototarkastustyöt tehdään vuosittain syys - huhtikuun aikana.,
Pakettiauton hankinta, Rauman Vesi
Rauman Vesi pyytää tarjouksia käyttöönsä tulevasta umpipakettiautosta (lataushybridi) tarjouspyynnössä esitettyjen vaatimusten mukaisesti. Kaupan yhteydessä myydään Peugeot Expert vuosimallia 2018, mittarilukema n. 180 000 km.