Kehitysvammaliiton palvelinympäristön ylläpito

Suomi | Kehitysvammaliitto ry
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 24.11.2025 Määräaika: Umpeutunut | 5.12.2025 14:00 Alkuperäinen ilmoitus

Kehitysvammaliiton palvelinympäristön ylläpito 1. Hankinnan taustaa
Kehitysvammaliitto kilpailuttaa internetpalvelintensa hallinnoinnin 01.04.2026 alkaen toistaiseksi. Palvelintarpeemme on kolme virtuaalipalvelinta, joiden yhteiskapasiteetti on: 18 vCPU, 24 GB RAM, 750 GB levytilaa. Käyttöjärjestelmänä kaikissa Ubuntu Linux.

Kehitysvammaliitto kehittää ja ylläpitää useita verkkopalveluita, joista laajin on Papunet verkkopalvelu (www.papunet.net). Se sisältää tietoa, materiaalia ja työkaluja kommunikoinnin tukemiseen sekä saavutettavia materiaaleja ja sovelluksia kommunikoinnissa tukea tarvitseville ihmisille. Verkkopalvelu koostuu n. 200 erillisestä palvelusta ja sovelluksesta, ja vuosittain siellä on noin 2 miljoonaa kävijää. Lisäksi ylläpidämme mm. Verneri-verkkopalvelua (www.verneri.fi) sekä Kehitysvammaliiton (www.kehitysvammaliitto.fi) ja sen yksiköiden omia sivuja.

Kehitysvammaliitto edistää kehitysvammaisten ja muiden erityistä tukea oppimisessa, ymmärtämisessä ja kommunikoinnissa tarvitsevien ihmisten yhdenvertaisuutta ja osallisuutta yhteiskunnassa. Päärahoittajamme on Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus (STEA).

2. Hankinnan kuvaus
Kilpailutamme internetpalvelintemme hallinnoinnin 01.04.2026 alkaen toistaiseksi. Hankinta kilpailutetaan, koska edellisten ja tulevien vuosien palvelinhankinnat todennäköisesti ylittävät kokonaisuutena kansallisen kilpailutuksen rajan 60 000 euroa.,

Ilmoitusnumero 2025-033994
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Tietotekniset palvelut: neuvonta, ohjelmistojen kehittäminen, Internet ja tuki (72000000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI
Osoitetiedot Kehitysvammaliitto ry
Linnoitustie 2 02600 ESPOO FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Vesiväylien suunnittelun puitejärjestely 2026-2029

Suomi | Väylävirasto
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 24.11.2025 Määräaika: 1 viikko kuluttua | 22.12.2025 08:00 Alkuperäinen ilmoitus

Vesiväylien suunnittelun puitejärjestely 2026-2029 Palvelun tarpeen yleiskuvaus: Väylävirasto muodostaa puitejärjestelyn, ja hakee toimijoita, jolla on tarvittavat resurssit ja osaaminen vesiväylien suunnittelun suorittamiseksi.

Tehtävä sisältää vesiväylien suunnitteluun liittyviä eri suunnitteluvaiheiden suunnittelu- ja asiantuntijatehtäviä, kuten esi, - yleis- ja rakennussuunnittelua ja vesilupasuunnittelua. Lisäksi tehtävään voi liittyä erilaisia vesiväylänpitoon liittyviä asiantuntijaselvityksiä, t&k-tehtäviä sekä muita tukevia tehtäviä.

Väylävirasto hallinnoi vesiväyliä, jotka on jaoteltu väyläluokkiin (VL) 1 - 6. Vesiväyliä on yhteensä Suomessa yli 20 000 km, joista Väyläviraston hallinnoimia n. 16 000km.

Tilaaja muodostaa kilpailutuksen perusteella puitejärjestelyn, johon valitaan enintään kuusi puitesopimustoimittajaa.

Kukin toimittaja voi tehdä tässä puitejärjestelyn perustamista koskevassa tarjouskilpailussa vain yhden tarjouksen. Puitejärjestelyyn sisältyvien tehtävien toimeksiantojen ehdot ilmenevät liitteenä olevasta puitesopimuksen luonnoksesta. Sopimus solmitaan kunkin puitejärjestelyynvalittavan toimittajan kanssa.

Puitejärjestelyssä tehtävien toimeksiantojen arvo on noin 1.000.000 euroa (alv 0 %) per vuosi (sitoumukseton arvio).

Tämän hankinnan perusteella perustettavan puitejärjestelyn ja puitesopimuksen perusteella yhteishankintana tehtävän toimeksiannon tilaajana voi Väyläviraston kanssa olla jokin tai jotkut alla luetelluista muista tilaajista:

- Loviisan Satama Oy
- Kaskisten Satama Oy
- HaminaKotka Satama Oy
- Porin Satama Oy
- Vaasan Satama Oy,

Ilmoitusnumero 2025-034705
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Arkkitehti-, rakennus-, insinööri- ja tarkastuspalvelut (71000000), Insinöörialan suunnittelupalvelut (71320000), Insinööritöihin liittyvät tieteelliset ja tekniset palvelut (71350000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI
Osoitetiedot Väylävirasto
PL 33 (Opastinsilta 12 A) 00521 HELSINKI FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

LVI-asennustyöt HSY:n kiinteistöissä ja laitoksissa

Suomi | HSY Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 24.11.2025 Määräaika: 2 viikkoa kuluttua | 23.12.2025 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Hankinnan kohteena ovat kertaluonteiset laskutustyönä tehtävät LVI-alan asennus-, korjaus- ja huoltotyöt Helsingin seudun ympäristöpalvelut -liikelaitoksen (HSY) kiinteistöissä, puhdas- ja jätevesilaitoksissa, sekä Ämmässuon ekoteollisuuskeskuksessa.

Töiden suorituspaikat sijaitsevat HSY:n toimialueella (Helsinki, Espoo, Vantaa)

Toimitusvarmuuden ja riittävän alakohtaisen kilpailun ylläpitämiseksi kilpailutuksen pohjalta luodaan puitesopimus, johon valitaan vähintään kolme (3) ja enintään viisi (5) toimittajaa. Puitejärjestelyyn perustuvat hankintasopimukset tehdään puitejärjestelyn alkuperäisten osapuolten kesken.

Sopimuskausi on alustavasti kaksi (2) vuotta 1.2.2026 - 31.1.2028, sekä mahdolliset kaksi (2) yhden (1) vuoden optiokautta 1.2.2028 - 31.1.2029 ja 1.2.2029 - 31.1.2030.

Hankinta on erityisalojen hankintalain (1398/2016) mukainen EU-kynnysarvon ylittävä palveluhankinta., Lämpö- ja vesijärjestelmät Osa 1 koskee vain putkitöitä eli vesi-, viemäri- ja lämpöputkia.

LV-töitä suoritetaan Tilaajan toiminta-alueella (pääasiassa Helsinki, Vantaa, Espoo). Työkohteet ovat HSY:n omia toimisto-, vesisäiliö-, tukikohta- ja laitosrakennuksia, tunneleita, sekä Ämmässuon ekoteollisuuskeskus. Normaalityöaika on maanantaista perjantaihin klo 7.00 – 16.00. Mahdolliset ylityöt sovitaan erikseen, jolloin korvaukset määräytyvät kulloisenkin työehtosopimuksen mukaisesti. Toimittaja vastaa siitä, että tilaajan osoittamiin työtehtävään on käytettävissä tarvittava määrä ammattitaitoista henkilöstöä.

LV-työt suoritetaan tilaajan työnjohdon ohjauksella ja noudatetaan tilaajan laatimia työturvallisuusohjeita.

Työt ohjeistetaan ja mahdolliset lupa-asiat tarkastetaan töiden aloituspalaverissa. Ohjeistus ja perehdyttäminen kohteeseen määräytyy kohteen vaatimusten mukaan ja tehdään aina ennen töiden aloittamista kohteessa.

Työt suoritetaan Tilaajan erikseen tekemällä kirjallisella tilauksella.

Sopimuskauden työmääräarvio on kahdeksan tuhatta (8000) h. Tilaaja ei sitoudu mihinkään hankittavan palvelun määriin sopimuskaudella eikä takaa mitään minimimäärää hankittavaa palvelua puitejärjestelyyn valituille toimittajille.

Toimittajan työntekijät kuuluvat palvelun toteuttajan omaan henkilöstöön, näin ollen Tilaaja ei hyväksy vuokratyövoiman käyttöä. Alihankkijoiden käyttöä ei pääsääntöisesti sallita. Vain poikkeuksellisesti ja tällöinkin vain hyvin vähäisessä määrin Tilaajan luvalla alihankinta voidaan sallia.

Työkohteissa ei aina välttämättä ole sosiaalitiloja., Ilmanvaihto- ja ilmastointityöt Osa 2 koskee vain ilmanvaihto- ja ilmastointitöitä.

Ilmanvaihto- ja ilmastointitöitä suoritetaan tilaajan toiminta-alueella (pääasiassa Helsinki, Vantaa, Espoo). Työkohteet ovat HSY:n omia toimisto-, vesisäiliö-, tukikohta- ja laitosrakennuksia, tunneleita, sekä Ämmässuon ekoteollisuuskeskus. Normaalityöaika on maanantaista perjantaihin klo 7.00 – 16.00. Mahdolliset ylityöt sovitaan erikseen, jolloin korvaukset määräytyvät kulloisenkin työehtosopimuksen mukaisesti. Toimittaja vastaa siitä, että tilaajan osoittamiin työtehtävään on käytettävissä tarvittava määrä ammattitaitoista henkilöstöä.

Työt suoritetaan tilaajan työnjohdon ohjauksella ja noudatetaan tilaajan laatimia työturvallisuusohjeita.

Työt ohjeistetaan ja mahdolliset lupa-asiat tarkastetaan töiden aloituspalaverissa. Ohjeistus ja perehdyttäminen kohteeseen määräytyy kohteen vaatimusten mukaan ja tehdään aina ennen töiden aloittamista kohteessa.

Työt suoritetaan tilaajan erikseen tekemällä kirjallisella tilauksella.

Sopimuskauden työmääräarvio on kolme tuhatta (3000) h. Tilaaja ei sitoudu mihinkään hankittavan palvelun määriin sopimuskaudella eikä takaa mitään minimimäärää hankittavaa palvelua puitejärjestelyyn valituille toimittajille.

Toimittajan työntekijät kuuluvat palvelun toteuttajan omaan henkilöstöön, näin ollen tilaaja ei hyväksy vuokratyövoiman käyttöä. Alihankkijoiden käyttöä ei pääsääntöisesti sallita. Vain poikkeuksellisesti ja tällöinkin vain hyvin vähäisessä määrin tilaajan luvalla alihankinta voidaan sallia.

Työkohteissa ei aina välttämättä ole sosiaalitiloja.,

Ilmoitusnumero 2025-034655
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Korjaus- ja huoltopalvelut (50000000), Asennuspalvelut (ohjelmistoja lukuun ottamatta) (51000000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI
Osoitetiedot HSY Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä
PL 300 00066 HSY FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Jätehuoltopalvelujen hankinta

Suomi | Vantaan ja Keravan hyvinvointialue
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 24.11.2025 Alkuperäinen ilmoitus

Hankinnan kohteena on Vantaan ja Keravan hyvinvointialueen jätehuoltopalvelun hankinta.

Osa-alueet:
1) Tietoturva-, paperi-, pahvi- ja yhdyskuntajäte
2) Vaarallinen jäte, ser-jäte ja hyödynnettävä jäte

Molempiin osa-alueisiin valitaan yksi toimittaja. Palvelu tuotetaan kokonaispalveluperiaatteella. Hankintayksikkö ei sitoudu tiettyihin hankintamääriin eikä valittava toimittaja saa yksinoikeutta tuottaa palvelua hankintayksikölle., Tietoturva-, paperi-, pahvi- ja yhdyskuntajäte Palvelu tuotetaan kokonaispalveluperiaatteella. Palveluun kuuluu kuljetustilauksen vastaanotto, keräys tilauksessa määritellystä noutopisteestä, kuljetus ja käsittely, raportointi, määrä- ja laatuseuranta sekä palvelun kehittäminen sopimuksen puitteissa., Vaarallinen jäte, ser-jäte ja hyödynnettävä jäte Palvelu tuotetaan kokonaispalveluperiaatteella. Palveluun kuuluu jätteiden kuljetusten vastaanotto, keräys tilauksessa määritellystä noutopisteestä, kuljetus ja käsittely, raportointi, määrä- ja laatuseuranta sekä palvelun kehittäminen sopimuksen puitteissa.,

Ilmoitusnumero 2025-034704
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Jätteisiin liittyvät palvelut (90500000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI1B1
Osoitetiedot Vantaan ja Keravan hyvinvointialue
PL 1000 01088 Vantaan ja Keravan hyvinvointialue FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Perhon keskustan kaatopaikan sulkeminen 2026-2027

Suomi | Perhon kunta
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 24.11.2025 Määräaika: 3 kuukautta kuluttua | 27.2.2026 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Perhon keskustan kaatopaikan sulkeminen 2026-2027 Urakassa rakennetaan Perhon keskustan kaatopaikan ympäristöluvan mukaiset sulkemistöiden rakenteet ja kerrokset tarjouspyyntöaineiston mukaisesti.,

Ilmoitusnumero 2025-034643
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Kaatopaikkojen rakennustyöt (45222110)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1D5
Osoitetiedot Perhon kunta
Keskustie 2 69950 Perho FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Rauman jäähallin muutos- ja laajennustyöt, yhteistoiminnallinen KVR-urakka

Suomi | Rauman kaupunki
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 24.11.2025 Määräaika: 4 viikkoa kuluttua | 9.1.2026 11:00 Alkuperäinen ilmoitus

Rauman jäähallin muutos- ja laajennustyöt, yhteistoiminnallinen KVR-urakka Rauman kaupunki pyytää tarjouksia Rauman jäähallin peruskorjauksen ja laajentamisen suunnittelusta ja toteuttamisesta tämän tarjouspyynnön ja tarjouspyynnön liitteinä olevien asiakirjojen mukaisesti.

Hankkeessa on kyse Rauman Äijänsuon jäähallin muutos- ja laajennusurakan suunnittelusta ja toteuttamisesta. Hankkeessa on tarkoitus korottaa jäähallia ja uusia sen kattorakenteet, uusia osa hallin talotekniikasta sekä laajentaa katsomo- ja muita tiloja laajentamalla rakennuksen ulkovaippaa. Vesikattorakenteen uusiminen mahdollistaa samalla kaukalon eteläpuolisten kahdessa eri tasossa olevien aitiotilojen uudistamisen.

Hankkeeseen liittyy myös rakennuksen sisä- ja ulkopuolisten ihmisvirtojen ja logistiikkaratkaisujen suunnittelu liittyen mm. sisäänkäynteihin, lipunmyyntiin, katsomoihin, muihin oheistiloihin ja ravintolapalveluihin sekä keittiön sijoittamiseen.

Jäähallin laajuus on noin 6 830 brm2 ja hyötyala noin 5 000 hym2. Hallia on tarkoitus laajentaa etupäässä pohjoissivulle, mistä syystä nykyisen pohjoissivun katsomorakenteita, varastoja ja pukuhuoneita joudutaan purkamaan. Hallista jää käyttöön noin 8 638 m2 uudistettavaa ja tulevaisuuden tarpeisiin muokattavaa tilaa. Jäähalliin jää myös laajoja osia, joihin ei ole tarpeen tehdä mainittavia uudistus- tai korjaustöitä.

Suunnitellun laajennuksen pinta-ala on noin 3 430 brm2. Teknisten tilojen määrä määräytyy tilaohjelman perusteella.

Hankkeen toteutustapa ja hankinnan periaatteet

Tilaaja kilpailuttaa Hankkeen suunnittelun ja toteutuksen kilpailullisella neuvottelumenettelyllä. Hankkeen toteutusmuoto on yhteistoiminnallinen KVR-urakka.

Tarjoajan tulee tarjota hankkeen suunnittelu ja toteutus joko yksin tai eri yritysten muodostamana ryhmittymänä tai yhdessä erikseen nimettyjen alihankkijoiden kanssa.

KVR-urakan arvioidut kustannukset ovat noin 17,5 milj. euroa sisältäen suunnittelun, rakentamisen ja muut erillishankinnat sekä takuuajan varaukset ja tarjoajan projektikatteen. Lisäksi tilaaja on budjetoinut tässä vaiheessa 1,5 milj. euroa hankkeen sisällön täsmennyksiin ja hankkeen kehittämiseen. Tilaajan arvioidut kustannukset ovat noin 1,0 milj. euroa sisältäen hankinta-, rakennuttamis- ja valvontakustannukset, tarjouspalkkiot, liittymismaksut sekä muut hankevaraukset.

Hankkeen alustava aikataulu

Hankkeen suunnittelu ja rakentaminen toteutetaan alustavasti vuosina 2026–2028 seuraavasti:
- Hankinta 11/2025 - 6/2026
- Kehitysvaihe 8/2026 – 4/2027
- Rakentamisvaihe 3-5/2027 – 7-12/2027

Jäähallin muutos- ja laajennustöiden valmistelu voidaan käynnistää heti kehitysvaiheen päätyttyä vuoden 2027 alussa. Varsinaiset rakennustyöt on tarkoitus aloittaa viimeistään SM-liigakauden päätyttyä keväällä 2027. Toteutuksen tavoitteena on edetä mahdollisimman tiiviissä aikataulussa niin, että rakentaminen ei merkittävästi rajoita hallin käyttöä.

Rakennustyöt, jotka vaikuttavat hallin käyttöön, tulee ajoittaa pääosin SM-liigan kesätauoille 2027 ja 2028 sekä erikseen suunniteltavien käyttökatkojen ajaksi. Tavoitteena on, että koko urakka valmistuu viimeistään lokakuussa 2028,

Ilmoitusnumero 2025-034703
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Rakennustyöt (45000000), Arkkitehti-, insinööri- ja suunnittelupalvelut (71240000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI196
Osoitetiedot Rauman kaupunki
Kanalinranta 3 26100 Rauma FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

JULKISIVUJEN KUNNOSTUS, IKKUNOIDEN JA OVIEN UUSIMINEN

Suomi | Asunto Oy Ikaalisten Päiväniitty
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 24.11.2025 Määräaika: 4 viikkoa kuluttua | 9.1.2026 14:00 Alkuperäinen ilmoitus

JULKISIVUJEN KUNNOSTUS, IKKUNOIDEN JA OVIEN UUSIMINEN Rakennustyön kohteena on Ikaalisten kaupungin Läykkälänlahden kaupunginosassa sijaitsevien neljän yksikerroksisen, siporex-rakenteisen rivitalon ulkoseinäpinnat, ikkunat ja ulko-ovet, sekä varastot, terassit piha-aitoineen ja sisäänkäyntikatokset.,

Ilmoitusnumero 2025-032213
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Rakennustyöt (45000000), Julkisivutyöt (45443000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI19B
Osoitetiedot Asunto Oy Ikaalisten Päiväniitty
Vanha Tampereentie 14-16 39500 IKAALINEN FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Toiminnan ja talouden suunnittelun ja raportoinnin kokonaisratkaisu

Suomi | Valtion talous- ja henkilöstöhallinnon palvelukeskus (Palkeet)
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 24.11.2025 Määräaika: 1 viikko kuluttua | 22.12.2025 08:00 Alkuperäinen ilmoitus

Toiminnan ja talouden suunnittelun ja raportoinnin kokonaisratkaisu Hankinnan kohteena on toiminnan ja talouden suunnittelun ja raportoinnin kokonaisratkaisu SaaS-palveluna (myöhemmin myös kokonaisratkaisu), kokonaisratkaisun toimitusprojekti, tuotannonaikainen tuki ja ylläpito, kokonaisratkaisun jatkokehittäminen ja siihen tarvittavat asiantuntijapalvelut. Toimitusprojekti sisältää tarvittavilta osin datamigraation nykyjärjestelmästä sekä automatisoidut integraatiot ja tiedonsiirrot lähde- ja kohdejärjestelmiin.

Optioina ovat projektinhallinnallisten toiminnallisuuksien käyttöönotto, datan ja tunnuslukujen visualisoitu raportointi sekä se, että kokonaisratkaisu otetaan käyttöön Palkeiden asiakasorganisaatioissa sen jälkeen, kun kokonaisratkaisu on kokonaisuudessaan siirretty tuotantoon Palkeilla.

Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnössä ja sen liitteissä, erityisesti liitteessä 1 "Hankinnan kohteen kuvaus" ja liitteessä 3 "Vaatimukset".

Sopimus on määräaikaisena voimassa kolme (3) vuotta, jonka jälkeen se jatkuu toistaiseksi voimassa olevana. Ks. myös tarjouspyynnön liitteenä A olevan sopimuksen kohta 4.,

Ilmoitusnumero 2025-034686
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Ohjelmatuotteet ja tietojärjestelmät (48000000), Tietotekniset palvelut: neuvonta, ohjelmistojen kehittäminen, Internet ja tuki (72000000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi
Osoitetiedot Valtion talous- ja henkilöstöhallinnon palvelukeskus (Palkeet)
PL 49 80101 Joensuu FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

M365- ja Entra ID-varmistusratkaisu

Suomi | Valtioneuvoston kanslia
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 24.11.2025 Määräaika: 1 viikko kuluttua | 22.12.2025 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

M365- ja Entra ID-varmistusratkaisu Hankinnan kohteena on valtioneuvoston kanslian Microsoft 365 -tenantin varmistusratkaisu. Optiona on Entra ID:n varmistusratkaisu.

Hankinnan kohde ja vaatimukset on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnön liitteissä.,

Ilmoitusnumero 2025-034647
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Tietotekniset palvelut: neuvonta, ohjelmistojen kehittäminen, Internet ja tuki (72000000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI
Osoitetiedot Valtioneuvoston kanslia
00023 Helsinki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Omaisuudenhoitopalvelu täyden valtakirjan mandaatilla

Suomi | Valtion ydinjätehuoltorahasto
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 24.11.2025 Määräaika: 2 viikkoa kuluttua | 23.12.2025 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Omaisuudenhoitopalvelu täyden valtakirjan mandaatilla Valtion ydinjätehuoltorahasto pyytää tarjoustanne Suomen valtion sarjaobligaatiosalkun (jäljempänä ”RFGB-salkun”) täyden valtakirjan omaisuudenhoidosta tämän tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti.,

Ilmoitusnumero 2025-034619
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Salkunhoitopalvelut (66140000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi
Osoitetiedot Valtion ydinjätehuoltorahasto
PL 32 00023 Helsinki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Kirkkonummen seurakuntayhtymän Pappilan maalämpöurakka

Suomi | Kirkkonummen seurakuntayhtymä
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 24.11.2025 Määräaika: 3 päivää kuluttua | 15.12.2025 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Kirkkonummen seurakuntayhtymän Pappilan maalämpöurakka Hankinta sisältää Kirkkonummen seurakuntayhtymän Pappilan maalämpöjärjestelmän työt tämän tarjouspyynnön ja liiteasiakirjojen mukaisesti täysin valmiiksi tehtynä. Työssä noudatetaan Rakennusurakan Yleisiä Sopimusehtoja YSE 1998.,

Ilmoitusnumero 2025-034601
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Rakennustyöt (45000000), Lämmitys-, ilmanvaihto- ja ilmastointilaitteiden asennustyöt (45331000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1B1
Osoitetiedot Kirkkonummen seurakuntayhtymä
PL 26 02401 KIRKKONUMMII FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

OSALLISTUMISPYYNTÖ: Lääkinnällinen kuntoutus – Puheterapia

Suomi | Kymenlaakson hyvinvointialue
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 24.11.2025 Määräaika: 3 vuotta kuluttua | 31.12.2028 07:00 Alkuperäinen ilmoitus

Kymenlaakson hyvinvointialue perustaa hyvinvointialueen käyttöön dynaamisen hankintajärjestelmän kaltaisen menettelyn, jossa hankinnan kohteena on lääkinnällisen kuntoutuksen puheterapian hankinta. Hankinnan kohteena ovat Kymenlaakson hyvinvointialueen vastuulle kuuluvat lääkinnällisen kuntoutuksen puheterapiat. Lääkinnällisellä kuntoutuksella tarkoitetaan niitä terveydenhuollon toimintamuotoja, joilla pyritään parantamaan ja ylläpitämään kuntoutujan fyysistä, psyykkistä ja sosiaalista toimintakykyä. Puheterapian tavoitteena on edistää asiakkaan toiminta- ja kommunikaatiokykyä arjessa ja lieventää puheen ja kielen häiriöitä sekä niihin liittyviä vuorovaikutuksen ja kommunikoinnin haasteita. Tarjottavat palvelut sisältävät arvioinnin, terapian, ohjauksen ml. huoltajat ja kirjallisen palautteen (tilaajalle). Kaikilla tarjotuilla puheterapeuteilla tulee olla Valviran myöntämä oikeus harjoittaa ammattiaan laillistettuna ammattihenkilönä (puheterapeutti).
Palvelu on kuvattu tarkemmin liitteellä 2 Palvelunkuvaus

Kyseessä on sähköinen hankintamenettely, joka on hankintayksikön suunnittelema hankintalain (1397/2016) luvun 12 mukaisiin hankintoihin. Järjestelmä perustetaan dynaamisen hankintajärjestelmän (DPS) kaltaisena menettelynä. Tämä on hankintaa koskeva osallistumispyyntö. Tarkemmin hankintamenettely on kuvattu osallistumispyynnön liitteessä Liite 1 Hankintamenettelyn kuvaus.

Päästäkseen mukaan järjestelmän sisäisiin tarjouskilpailuihin palveluntuottajan on tehtävä osallistumishakemus vastaamalla tähän osallistumispyyntöön. Osallistumishakemuksen tekeminen ei sido jättämään tarjousta.

Hankinnan kohteena dynaamisessa hankintajärjestelmässä on seuraavat luokat:

Luokka 1: Läsnä puheterapia - Arvio
Luokka 2: Läsnä puheterapia - Yksilöpuheterapia
Luokka 3: Läsnä puheterapia- Ryhmäpuheterapia
Luokka 4: Etä puheterapia - Arvio
Luokka 5: Etä puheterapia - Yksilöterapia
Luokka 6: Etä puheterapia - Ryhmäpuheterapia
Luokka 7: Etä puheterapia - Äänneharjoittelu
Luokka 8: Avoin
Luokka 9: Avoin
Luokka 10: Avoin

Hankintayksikkö varaa mahdollisuuden perustaa luokat (avoin) 8, 9 ja 10 myöhemmin dynaamisen hankintajärjestelmän voimassaoloaikana.

Palveluntuottaja voi jättää osallistumishakemuksen yhteen tai useampaan luokkaan.
Hankintayksikön tavoitteena on, että luokat 1-7 kilpailutetaan järjestelmän sisällä tammikuussa 2026 alussa.

Kymenlaakson hyvinvointialue ei sitoudu tilaamaan palvelua tiettyä määrää kuukaudessa, vuodessa tai sopimusaikana., Luokka 1: Läsnä puheterapia - arvio Puheterapia-arvio: arviokerta palveluntuottajan vastaanotolla, asiakkaan kotona tai laitoksessa.
Käynnin kesto 45min.
Tilaaja määrittää arviokertojen kokonaismäärän., Luokka 2: Läsnä puheterapia - yksilöpuheterapia Yksilöpuheterapia: yksilöpuheterapiakerta palveluntuottajan vastaanotolla, asiakkaan kotona tai laitoksessa.
Käynnin kesto 45min.
Tilaaja määrittää yksilöpuheterapiakertojen kokonaismäärän., Luokka 3: Läsnä puheterapia- ryhmäpuheterapia Ryhmäpuheterapia: ryhmäpuheterapiakerta palveluntuottajan vastaanotolla.
Käynnin kesto 45min.
Tilaaja määrittää ryhmäpuheterapiakertojen kokonaismäärän., Luokka 4: Etä puheterapia - Arvio Puheterapia-arvio: arviokerta etäyhteydellä toteutettuna. Käynnin kesto 45min.
Tilaaja määrittää arviokertojen kokonaismäärän. Palveluntuottaja sijaitsee Suomessa., Luokka 5: Etä puheterapia - Yksilöterapia Yksilöpuheterapia: yksilöpuheterapiakerta etäyhteydellä toteutettuna.
Käynnin kesto 45min.
Tilaaja määrittää yksilöpuheterapiakertojen kokonaismäärän. Palveluntuottaja sijaitsee Suomessa., Luokka 6: Etä puheterapia - Ryhmäpuheterapia Ryhmäpuheterapia: ryhmäpuheterapiakerta etäyhteydellä toteutettuna.
Käynnin kesto 45min.
Tilaaja määrittää ryhmäpuheterapiakertojen kokonaismäärän. Palveluntuottaja sijaitsee Suomessa.
Yksittäinen Tilaajan asiakas/potilas on osana ryhmää., Luokka 7: Etä puheterapia - Äänneharjoittelu Hankinnan kohteena on kokonaan verkossa puheterapeutin ohjaama/suunnittelema äänneharjoittelu sisältäen tarvittavan materiaalin., Luokka 8: Avoin avoin luokka, Luokka 9: Avoin avoin luokka, Luokka 10: Avoin avoin luokka,

Ilmoitusnumero 2025-034678
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Terveyspalvelut ja sosiaalitoimen palvelut (85000000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1C7 FI
Osoitetiedot Kymenlaakson hyvinvointialue
Keskuskatu 19 48100 Kotka FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Mekaaniset alaraajaproteesit

Suomi | Keski-Pohjanmaan hyvinvointialue
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 24.11.2025 Alkuperäinen ilmoitus

Mekaaniset alaraajaproteesit Keski-Pohjanmaan hyvinvointialue Soite pyytää tarjoustanne mekaanisista alaraajaproteeseista ajalle 1.1.2026 - 31.12.2027 sekä optiot 1 + 1 vuotta.

Tilaaja on Keski-Pohjanmaan hyvinvointialue Soite, Palveluntuottaja on tuotetta tarjoava yritys ja Asiakas on tuotteen maksusitoumuksella saava asiakas.

Tilaaja voi vähäisessä määrin tilata Palveluntuottajalta myös muita kuin edellä mainittuja tuotteita, mikäli ne sisältyvät Palveluntuottajan valikoimaan.

Hankinnan kohteena ovat mekaaniset alaraajaproteesit joita hankitaan asiakkaille, joilla synnynnäisen poikkeavuuden, tapaturman tai muusta syystä tehdyn amputaation jälkeen alaraaja puuttuu osin tai kokonaan. Edellytyksenä on asiakkaalle tehdyn toimintakykyarvion perusteella todettu hyöty proteesista.

Asiakas saa maksusitoumuksen proteesiapalvelua varten lääkinnällisen kuntoutuksen henkilökohtaisella apuvälinepäätöksellä. Palveluprosessia ei voida aloittaa ennen kuin asiakkaalle ja palveluntuottajalle on toimitettu kirjallinen maksusitoumuspäätös, ellei Tilaaja ja Palveluntuottaja tapauskohtaisesti sovi toisin.

Palveluntuottajaksi valitaan puitesopimuksella 2 palveluntuottajaa, kuitenkin pisteiden perusteella muodostuu ensisijaisuus järjestys proteesipalvelua tarjoavista yrityksistä. Palveluntuottaja sitoutuu valmistamaan hankittavia proteeseja sopimuksen voimassaoloajan sekä sitoutuu korjaamaan Tilaajan alueella mahdollisesti olevien toisen Palvelutuottajan proteeseja. Tilaaja voi poiketa ensisijaisuus järjestyksestä, mikäli asiakkaan tarpeet ja aiemmin saama toteutus tätä edellyttävät.

Hankittavat proteesit ovat: säären käyttöproteesit (aktiivisuustasojen kaksi (2) - viisi (5) mukaan) ja reiden käyttöproteesit (aktiivisuustasojen kaksi (2) - viisi (5) mukaan.

Palvelun sisältö:
Proteesipalveluun kuuluu asiakkaan tarpeen mukainen proteesi, joka on suunniteltu yhteistyössä tilaajan, palveluntuottajan ja asiakkaan kanssa. Tilaajan edustaja voi olla esimerkiksi asiakkaan kuntoutussuunnittelija tai asiakasta hoitava terapeutti, jotka osallistuvat suunnitteluun arvioimalla ratkaisun soveltuvuutta asiakkaalle. Palveluun kuuluu tarpeen arviointi, suunnittelu, proteesin valmistus, sovitus, käytön ohjaus sekä̈ tuotteen sopivuuden arviointi ja tarvittavat muutokset sopivuustakuun puitteissa. Palveluntuottaja vastaa proteesin sopivuudesta asiakkaalle sopivuustakuun puitteissa. Prosessin lopputuloksena syntyvän proteesin sopivuustakuu on 4 kk proteesin käyttöön luovutuksesta. Sopivuustakuu kattaa muun muassa väärin mitatun tai muulla tavoin epäsopivan tuotteen sopivuuden varmistamisen edellyttämät toimenpiteet. Sopivuustakuun aikana palveluntuottaja on velvollinen omalla kustannuksellaan tekemään kaikki sopivuuden varmistamiseksi välttämättömät toimenpiteet, jotka eivät ole seurausta asiakkaan tilanteen muuttumisesta (esim. volyymin muutokset asiakkaan tyngässä).

Asiakkaalle annetaan sekä suulliset, että kirjalliset ohjeet proteesin käytöstä, sen hoito-ohjeista ja sopivuustakuusta äidinkielen mukaan suomen tai ruotsin kielellä.

Proteesin tulee soveltua käyttötarkoitukseensa lääkinnällisen kuntoutuksen apuvälineenä. Proteesissa ei saa käyttää allergiaa aiheuttavia materiaaleja ja materiaalien tulee olla myrkyttömiä. Proteesien on oltava turvallisia ja niiden tulee täyttää Euroopan Unionin suoraan velvoittavien säädösten, Suomen lakien ja asetusten sekä viranomaisten antavat määräykset. Proteesin valmistuksessa syntyneet jätteet tulee kierrättää asianmukaisella tavalla.

Palvelun lopputuloksena henkilö saa käyttöönsä yksilöllisesti suunnitellun ja valmistetun proteesin.,

Ilmoitusnumero 2025-034677
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Ortopediset jalkineet (33141740)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI1D5
Osoitetiedot Keski-Pohjanmaan hyvinvointialue
Mariankatu 16-20 67200 Kokkola FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Puitejärjestely – Neurologian erikoislääkäripalvelut henkilöstövuokrauksena

Suomi | Lapin hyvinvointialue
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 24.11.2025 Määräaika: 6 päivää kuluttua | 18.12.2025 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Hankinnan kohteena on Lapin hyvinvointialueen Neurologian poliklinikan erikoislääkäripalvelut tämän tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti.

Tarjouspyyntö on jaettu kahteen osa-alueeseen:
Osa-alue 1: Neurologian erikoislääkäripalvelut lähipalveluna neurologian poliklinikalla Lapin keskussairaalassa Rovaniemellä
Osa-alue 2: Neurologian erikoislääkäripalvelut etäpalveluna neurologian poliklinikalle

Hankittavien palvelujen sisältö ja yleisimmät työtehtävät on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnön liitteessä 1 Palvelukuvaus ja ehdottomat vaatimukset.

Kilpailutettava palvelu on luonteeltaan lääkärityövoiman vuokrausta. Palvelua tuottavat työntekijät toimivat tilaajalle palvelua tuottaessaan Tilaajan työnjohdossa ja vastuulla, muutoin työnantajan vastuista ja työnantajalle kuuluvista velvoitteista huolehtii Palveluntuottaja.

Hankinnalla täydennetään Tilaajan omaa palveluntuotantoa. Vuokratyövoiman tarve ja tarpeen ajankohtiin liittyvät seikat on määritelty tarkemmin palvelukuvauksessa. Hankintayksikkö ei sitoudu mihinkään tiettyyn hankintamäärään, vaan hankinnan määrä riippuu tarpeesta.

Hyvinvointialue ei ole korvausvelvollinen ostettavan palvelun määrän muutoksista sopimuskaudella, ostettava määrä voi sopimuskauden aikana vähentyä tai lisääntyä. Sopimus ei tuota Palveluntuottajalle yksinoikeutta myydä palvelua Tilaajalle.

Hankinnasta perustetaan osa-aluekohtaiset puitejärjestelyt, joihin valitaan 1-4 tarjousvertailussa parhaiten menestynyttä palveluntuottajaa, jotka täyttävät tarjoajille asetetut soveltuvuusvaatimukset sekä tarjouspyynnön ehdot ja vähimmäisvaatimukset.

Hankinnat tehdään puitejärjestelyyn valituilta palveluntuottajilta ensisijaisesti noudattaen tarjouskilpailussa hintojen perusteella muodostunutta etusijajärjestystä. Puitejärjestely on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnön liitteenä olevassa sopimusluonnoksessa. Hankinnan kohteena olevien palveluiden vähimmäisvaatimukset on kuvattu tarjouspyynnössä ja sen liitteissä.

Tarjoaja voi jättää tarjouksen yhteen tai kumpaankin osa-alueeseen.

Sopimuksen palvelutuotannon suunniteltu aloitusaika on tammikuu 2026. Hankinnan sopimuskausi on 12 kuukautta. Tilaaja varaa oikeuden kahteen kahdentoista (12) kuukauden mittaiseen optiokauteen sopimuskauden jälkeen.

Kyseessä on julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista annetun lain (1397/2016) 25 §:n 1 momentin kohdan 3 mukainen kansallisen kynnysarvon ylittävä liitteen E sosiaali- ja terveyspalveluhankinta.

Tarjouspyyntö muodostuu tästä hankintailmoituksesta liitteineen., HINTA Neurologian erikoislääkäripalvelut lähipalveluna neurologian poliklinikalla Lapin keskussairaalassa Rovaniemellä Hankinnan kohteena on neurologian erikoislääkäripalvelut, työntekopaikkana on neurologian poliklinikka Lapin keskussairaalassa Rovaniemellä.

Tilaajan tarpeen vaatiessa (esimerkiksi virkalääkärin äkillisissä sairastapauksissa), työntekopaikkana voi olla myös neurologian osasto Lapin keskussairaalassa, jolloin Tilaaja sopii erikseen Palveluntuottajan / Palveluntuottajien kanssa palvelun tuottamisesta neurologian osastolla.

Palvelua hankitaan kokonaisina viikkoina (maanantaista perjantaihin) tarpeen mukaan yksi tai useampi viikko kuukaudessa. Tilaajan tilanteeseen perustuen on mahdollista, että joinakin kuukausina palvelua ei osteta ollenkaan. Hankittavien palvelujen sisältö on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnön liitteessä 1 Palvelukuvaus ja ehdottomat vaatimukset.

Tilaaja edellyttää palvelua toimittavalta lääkäriltä neurologian erikoislääkärin tutkintoa., HINTA Neurologian erikoislääkäripalvelut etäpalveluna neurologian poliklinikalle Hankinnan kohteena on neurologian erikoislääkäripalvelut etäpalveluna.

Tilaaja edellyttää palvelua toimittavalta lääkäriltä neurologian erikoislääkärin tutkintoa.

Palvelua hankitaan tarpeen mukaan yksittäisiä työpäiviä, yksi tai useampi viikko kuukaudessa. Tilaajan tilanteeseen perustuen on mahdollista, että joinakin kuukausina palvelua ei osteta ollenkaan. Hankittavien palvelujen sisältö on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnön liitteessä 1 Palvelukuvaus ja ehdottomat vaatimukset.,

Ilmoitusnumero 2025-034715
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Sairaanhoitohenkilöstön hankintapalvelut (79624000), Erikoislääkäripalvelut (85121200)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1D7
Osoitetiedot Lapin hyvinvointialue
PL 8041 96101 Rovaniemi FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Liikuntakoulutuspalvelut Ilmasotakoululle

Suomi | Puolustusvoimien logistiikkalaitos
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 24.11.2025 Määräaika: Umpeutunut | 10.12.2025 12:00 Alkuperäinen ilmoitus

Puolustusvoimien logistiikkalaitoksen esikunta (jäljempänä Hankintayksikkö tai Tilaaja) pyytää tarjoustanne liikuntakoulutuspalveluiden järjestämisestä Ilmasotakoululle ajalle 1.1.2026-31.12.2028 tämän tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti. Palvelut järjestetään palveluntarjoajan tai sen järjestämissä asianmukaisissa tiloissa järkevät ja tarkoituksenmukaiset kuljetusmatkat huomioon ottaen.

Tarjouspyynnössä ilmoitetut hankintamäärät, henkilömäärät jne. ovat arvioita. Hankintayksikkö ei sitoudu mihinkään
hankintamääriin.

Hankintaan sisältyy optiokausi 1.1.2029-31.12.2029. Tilaaja ilmoittaa option lunastuksesta viimeistään 29.9.2028. Optioon
sovelletaan hankintasopimuksen ehtoja. Option lunastus on täysin tilaajan harkinnassa.

Hankintayksikkö on aloittanut vastaavan palvelun kilpailutuksen lokuussa 2025, mutta joutunut keskeyttämään sen. Tämä kilpailutus toteutetaan nopeutettuna avoimena EU-hankintamenettelynä palveluiden saamisen turvaamiseksi. Avoin menettely voidaan toteuttaa hankintalain 57 §:n mukaisesti kiiretilanteessa nopeutettuna, jolloin tarjousaikaa voidaan lyhentää 15 päivään., Liikuntakoulutuspalvelut sotatieteen kandidaattikurssille (SK) Liikuntakoulutuspalveluiden tuottaminen sotatieteen kandidaattikurssille liitteen 1 palvelukuvaus mukaisesti., Liikuntakoulutuspalvelut aliupseereille (YTOK) Liikuntakoulutuspalveluiden tuottaminen aliupseereille liitteen 1 palvelukuvaus mukaisesti.,

Ilmoitusnumero 2025-034673
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Urheilupalvelut (92600000), Urheiluun liittyvät palvelut (92620000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI
Osoitetiedot Puolustusvoimien logistiikkalaitos
Hatanpään valtatie 30 33541 Tampere FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

PIENHANKINTA/Liikkeenvahvistuskamera kunnonvalvonnan opetukseen

Suomi | Kajaanin Ammattikorkeakoulu Oy
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 24.11.2025 Määräaika: Umpeutunut | 7.12.2025 14:00 Alkuperäinen ilmoitus

PIENHANKINTA/Liikkeenvahvistuskamera kunnonvalvonnan opetukseen Hankinnan kohteena on liikkeenvahvistuskamerajärjestelmä värähtelyliikkeen visuaaliseen esittämiseen sisältäen monipuoliset analysointiominaisuudet. Pyydämme tarjousta videopohjaisesta liikkeenvahvistukseen perustuvasta kunnonvalvonnan kamerajärjestelmästä, joka sisältää seuraavat osiot:

*kameryksikkö + tarvittavat objektiivit
*kannettava tietokone
*Akkukäyttöinen valaistus + tarvittavat telineet/jalustat, mahdollinen värinänvaimennus
*liikkeenvahvistus- ja analyysiohjelmisto
*käyttöönotto + suomenkielinen koulutus
*takuu
*ylläpitotuki

Järjestelmällä on kyettävä visualisoimaan, mittaamaan ja raportoimaan koneiden, putkilinjojen, perustusten ja rakenteiden liike/värähtely käytön aikana ilman kiinnitettävää anturointia (optinen/videopohjainen menetelmä). Hyväksymme teknisesti vastaavat ratkaisut, jotka täyttävät kaikki vähimmäisvaatimukset

Käyttötarkoitus: ammattikorkeakoulun opetus ja TKI, sekä opiskelijaprojektit yritysympäristöissä.

Hankinta on osa Teknologia kehittyy EAKR-rahoitteista investointihanketta (A81669).,

Ilmoitusnumero 2025-034720
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Sähkökoneet, -kojeet, -laitteet ja -kulutustarvikkeet; valaistus (31000000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1D8
Osoitetiedot Kajaanin Ammattikorkeakoulu Oy
Kajaani FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Kosteus- ja sisäilmatekniset kuntotutkimuspalvelut

Suomi | Numera Palvelut Oy
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 24.11.2025 Määräaika: 1 viikko kuluttua | 22.12.2025 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Kosteus- ja sisäilmatekniset kuntotutkimuspalvelut Numera Palvelut Oy pyytää tarjoustanne kosteus- ja sisäilmateknisistä kuntotutkimuksista tarjouspyyntöasiakirjojen mukaan. Hankinta sisältää kosteus- ja sisäilmateknisten kuntotutkimusten ja niihin liittyvien korjaussuunnitelmien tekemisen sopimukseen sitoutuneiden julkisyhteisöjen alueella olevissa kohteissa. Hankintaan sisältyy asiantuntijapalvelut, näytteet ja laboratoriotutkimukset. Tarkemmat tiedot hankinnan kohteesta on tarjouspyyntöasiakirjoissa.

Kilpailutus suoritetaan avoimella menettelyllä, jonka perusteella valitaan enintään kuusi (6) vertailussa eniten pisteitä saanutta palveluntuottajaa puitejärjestelyn palveluntuottajaksi.

Mikäli useampi tarjoaja saa saman pistemäärän, hankintayksikkö arpoo puitejärjestelyyn valittavat tarjoajat. Arvonta on oikeuskäytännössä hyväksytty tapa. Sopimukseen voi sopimuskauden aikana sitoutua uusia asiakasyhteisöjä, jotka tilaavat palvelua palveluntuottajilta sopimusluonnoksessa kuvattujen ehtojen mukaisesti.

Kilpailutuksen valintaperusteena on kokonaistaloudellinen edullisuus hinnan painoarvon ollessa 50 % ja laadun painoarvon ollessa 50 %.

Rinnakkaisia tarjouksia ei sallita.

Tarjousvertailu suoritetaan hankinnan kohteen kriteereissä ilmoitettujen kohteiden perusteella.

Sopimuskausi on määräaikainen neljä (4) vuotta. Sopimuskausi astuu voimaan aikaisintaan hankintapäätöksen saatua lainvoiman tai markkinaoikeuden annettua sopimukselle täytäntöönpanoluvan. Tavoitteena on, että sopimuskausi astuu voimaan tammikuussa 2026.

Puitesopimuksen irtisanomisaika on molempien sopijapuolten ja hankintaan sitoutuneiden Sarastian asiakasyhteisöjen osalta kuusi (6) kuukautta määräaikaisuudesta huolimatta.

Kilpailutukseen sitoutuneet tai optioasiakkaiksi ilmoittautuneet Numera Palvelut Oy:n omistaja-asiakkaat on ilmoitettu sopimusluonnoksen liitteessä yksi (1).Tarjoaja sitoutuu tarjouksellaan kaikkiin tarjouspyynnössä esitettyihin ehtoihin. Hankintayksiköllä on oikeus tarkistaa tarjoajan tarjousasiakirjoissa antamat tiedot ennen hankintapäätöksen tekemistä. Mikäli annetut tiedot eivät pidä paikkansa, tarjous hylätään.,

Ilmoitusnumero 2025-034671
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Insinööripalvelut (71300000), Tekniset neuvonta- ja konsulttipalvelut (71318000), Tutkimuslaboratorioiden palvelut (73111000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi
Osoitetiedot Numera Palvelut Oy
PL 34 00531 Helsinki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Sivakka-yhtymä Oy, Siivouspalvelut Oulun kaupungin Haukiputaan, Kellon Kiviniemen, Herukan, Pateniemen, Rajakylän, Tuiran, Puolivälinkankaan ja Pikisaaren alueille

Suomi | Sivakka-yhtymä Oy
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 24.11.2025 Alkuperäinen ilmoitus

Hankinnan kohteena ovat ylläpitosiivouspalvelut oululaisen vuokratalokonserni Sivakan kiinteistöissä. Konserniin kuuluu kolme yhtiötä: Oulun Sivakka Oy, Oulun Tervatalot Oy ja Sivakka-yhtymä Oy. Sopimus solmitaan jokaisen yhtiön kanssa.

Hankinta on jaettu maantieteellisesti kahteen osa-alueeseen:
Osa-alue 1: Haukipudas ja Kellon Kiviniemi
Osa-alue 2: Herukka, Pateniemi, Rajakylä, Tuira, Puolivälinkangas ja Pikisaari

Tarjoaja voi tarjota molempia osa-alueita tai vain jompaa kumpaa osa-aluetta.

Siivottavat tilat ovat asuinkerrostalojen ja pientalojen porraskäytävä-, hissi-, sauna- ja kerhotiloja, pyykkitupia sekä urheiluväline- ja lastenvaunuvarastoja. Asuinhuoneistojen siivoukset eivät sisälly tähän hankintaan.

Sopimuskausi on suunniteltu alkavaksi 1.4.2026. Aloitusaikataulu on arvio ja sopimus syntyy vasta molempien sopijaosapuolten allekirjoituksella. Sopimus on voimassa 31.3.2028, jonka jälkeen sitä on mahdollisuus jatkaa kolmen (3) kuukauden irtisanomisajalla 31.3.2031 saakka. Päätöksen sopimuksen jatkosta tekee tilaaja.

Sopimus solmitaan yhden palveluntuottajan kanssa/osa-alue., Osa-alue 1. Haukipudas ja Kellon Kiviniemi Hankintaan sisältyvät siivouskohteet sijoittuvat Oulun kaupungin Haukiputaan ja Kellon Kiviniemen alueelle., Osa-alue 2. Herukka, Pateniemi, Rajakylä, Tuira, Puolivälinkangas, Pikisaari Hankintaan sisältyvät siivouskohteet sijoittuvat Oulun kaupungin Herukan, Pateniemen, Rajakylän, Tuiran, Puolivälinkankaan ja Pikisaaren alueelle.,

Ilmoitusnumero 2025-034714
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Siivous- ja puhdistuspalvelut (90910000), Siivouspalvelut (90911200)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI1D9
Osoitetiedot Sivakka-yhtymä Oy
Myllytullinkatu 4 90130 Oulu FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Etäluettavat vesimittarit ja takaiskuventtiilit

Suomi | HSY Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 24.11.2025 Alkuperäinen ilmoitus

Pyydämme ehdokkailta osallistumishakemuksia ja alustavia tarjouksia neuvottelumenettelyyn etäluettavien vesimittareiden ja takaiskuventtiilien hankinnasta.

Hankinta koskee Helsingin seudun ympäristöpalvelut - kuntayhtymä (HSY) etäluettavien vesimittareiden ja takaiskuventtiilien hankintaa vuosina 2026 - 2029.

Siirtyminen vesimittareiden etäluentaan HSY:ssä tarkoittaa vaiheittaista jopa 100 000 etäluettavan vesimittarin käyttöönottoa. Tällä hankinnalla varaudutaan HSY:n etäluentahankkeen 1–3 ensimmäiseen vuoteen, joiden aikana vuosina 2026–2029 käyttöön ollaan ottamassa noin 40 000 etäluettavaa vesimittaria, joista noin puolet tulee liikennöimään kolmannen osapuolen kaupallisessa LoRaWAN-verkossa ja vastaavasti noin puolet kolmannen osapuolen kaupallisessa NB-IoT-verkossa.

Hankinnan kohteena on etäluettavat vesimittarit kokoluokissa DN20-DN200 ja etäluettaviin vesimittareihin sopivat takaiskuventtiilit kokoluokissa DN20-DN40. Lisäksi on optiona etäluettavien vesimittareiden ulkoiset antennit.

Alustava hankinnan kuvaus, liite 1., LoRaWAN etäluettavat vesimittarit DN 20-80 ja takaiskuventtiilit DN 20-40 Etäluettavat vesimittarit LoRaWAN-tiedonsiirtoteknologialla sekä mittareihin sopivat takaiskuventtiilit mittarikokoluokkiin DN20-DN40.

Alustava arvio hankittavasta määrästä

* 20 225 etäluettavaa vesimittaria ja
* 19 650 takaiskuventtiiliä, NB-IoT etäluettavat vesimittarit DN 20-80 ja takaiskuventtiilit DN 20-40 Etäluettavat vesimittarit NB-IoT-tiedonsiirtoteknologialla sekä mittareihin sopivat takaiskuventtiilit mittarikokoluokkiin DN20-DN40.

Alustava arvio hankittavasta määrästä

* 20 225 etäluettavaa vesimittaria ja
* 19 650 takaiskuventtiiliä., Etäluettavat vesimittarit LoRaWAN- tai NB-IoT -tiedonsiirtoteknologialla DN 100-200 Etäluettavat vesimittarit LoRaWAN- tai NB-IoT tiedonsiirtoteknologialla.

Alustava arvio hankittavasta määrästä

* 140 etäluettavaa vesimittaria,

Ilmoitusnumero 2025-034670
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Vesimittarit (38421100)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI
Osoitetiedot HSY Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä
PL 300 00066 HSY FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Casino Helsinki naulakkopalvelut

Suomi | Veikkaus Oy
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 24.11.2025 Määräaika: 4 päivää kuluttua | 16.12.2025 13:00 Alkuperäinen ilmoitus

Casino Helsinki naulakkopalvelut Hankinnan kohteena on Veikkaus Oy:n Casino Helsingin naulakkopalvelut. Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnössä ja sen liitteissä, varsinkin liitteessä 1 Hankinnan kohteen kuvaus.

Veikkaus tulee valitsemaan kilpailutuksen perusteella yhden palveluntuottajan, jonka kanssa solmitaan toistaiseksi voimassa oleva sopimus.,

Ilmoitusnumero 2025-034713
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Ravintola- ja tarjoilupalvelut (55300000), Turvallisuuspalvelut (79710000), Vahtimestarin palvelut (98341120)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1B1
Osoitetiedot Veikkaus Oy
PL 1 01009 Veikkaus FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma