Oulun museo- ja tiedekeskuksen kahvila- ja ravintolapalveluiden käyttöoikeussopimus

Suomi | Oulun kaupunki
Julkaistu 1 päivä sitten | 20.12.2025 Määräaika: 1 kuukausi kuluttua | 30.1.2026 08:00 Alkuperäinen ilmoitus

Oulun museo- ja tiedekeskuksen kahvila- ja ravintolapalveluiden käyttöoikeussopimus Tiima on erikoinen ja ennenkokematon museo- ja tiedekeskus. Yhdellä lipulla pääset tutustumaan kymmeneen erilaiseen kohteeseen. Sen näyttelyissä ja tapahtumissa kaikki on mahdollista – ole valmis uusiin ulottuvuuksiin!

Tiiman kohteisiin kuuluvat elämystila VISIO, Tiedekeskus Tietomaa, Oulun museo ja Lasten museo. Lisäksi tarjolla on monipuolisesti näyttelyitä, kuten Metallikausi, Aurora Revelare, Eläinten jäljillä sekä Seikkailupiha. Lisäksi vierailijoita palvelevat ravintola ja kauppa.

Ovet avautuvat vierailijoille Oulun kulttuuripääkaupunkivuonna 2026 lokakuussa. Tavoitteena on houkutella noin 200 000 vierailijaa vuosittain. Kokonaisuuden pinta-ala on 9 540 brm² ja investoinnin arvo noin 36,1 miljoonaa euroa.
Tiima tulee olemaan avoinna seitsemänä päivänä viikossa: ma-pe 11–19 (etukäteen varauksen tehneille ryhmille jo klo 9 alkaen) ja la-su 10–18.
Asiakaskunta on laaja: museo- ja tiedekeskusvieraat lapsista aikuisiin, erilaiset ryhmät (muun muassa koululaiset, opiskelijat, seniorit, työhyvinvointiryhmät), Tiiman henkilöstö sekä kotimaiset ja kansainväliset matkailijat. Ryhmävierailut, tapahtumat ja erilaiset tilaisuudet tuovat merkittävästi asiakkaita. Viikonloput sekä lomasesongit kasvattavat päivittäisiä kävijämääriä.

Kahvila- ja ravintolapalvelut Tiimassa
Oulun kaupunki/Sivistys- ja kulttuuripalvelut kilpailuttaa kahvila-ravintolapalvelut tämän tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti. Kyseessä on käyttöoikeussopimus tilasta (kahvila- ja ravintolatilat) ja kahvila- ja ravintolapalvelun järjestämisestä museo- ja tiedekeskus Tiimassa.

Kahvila-ravintolapalvelun tuottajalla tulee olemaan yksinoikeus museo- ja tiedekeskus Tiiman kahvila-ravintolapalvelun järjestämiseen. Kaikki käyttäjät ja tilojen varaajat käyttävät kahvila-ravintolapalveluja eri tilaisuuksissa yms. valitulta palveluntuottajalta. Toiminta mainitaan talon toimintasäännöissä ja on sitova kaikkien sisäisten toimijoiden ja ulkopuolisten tilavaraajien kesken.

Palveluntuottaja sitoutuu palvelemaan Tiiman henkilökuntaa sekä asiakkaita Tiiman aukioloaikoina. Palveluntuottajalla tulee olemaan käyttöoikeus vain käyttöoikeussopimuksessa määriteltyyn kahvila-ravintolatilaan. Muista mahdollisista tilantarpeista voidaan sopia Oulun kaupungin normaalin vuokrauskäytännön mukaan. Kahvila-ravintolatilassa on kahdessa osassa yhteensä 106 asiakaspaikkaa (ravintolasali 84 + ravintolasalin kabinetti 22). Ravintolasalin kokonaispinta-ala on yhteensä 257,5m2 ja kabinetin pinta-ala 29,5m2. Lisäksi kokonaisuuteen sisältyy keittiötilat 71,2m2.

Käyttöoikeussopimuksen kesto tulee olemaan kolme (3) vuotta, minkä lisäksi on mahdollisuus kahteen (2) yhden (1) vuoden optiokauteen. Oulun museo- ja tiedekeskus tulee vaatimaan henkilökunnalleen etuisuuksia/alennuksia, joista neuvotellaan myöhemmin erikseen. Alennuksia tulee huomioida myös tietyille ikäryhmille. Tilojen käyttö ei rajoitu pelkästään museo- ja tiedekeskus Tiiman aukioloaikoihin, vaan käytöstä voidaan sopia erikseen yhdessä tilaajan kanssa.
Alkoholitarjoilu erillisissä tilaisuuksissa tilataan koko talossa kahvila-ravintolapalvelun järjestäjältä. Palveluntuottajalla tulee olla alkoholin anniskeluoikeus, vähintään tapahtumia ja tilaisuuksia varten. Käyttöoikeussopimukseen sisältyy sähkön kulutus, lämpö ja vesi normaalin kahvila-ravintolapalvelun järjestämisestä. Kiinteistössä on yhteinen sosiaalitila kaikille talon toimijoille. Palvelukuvaus, tilojen pohjapiirustukset, laiteluettelot sekä vastuunjakotaulukko ovat tarjouspyynnön liitteenä.

Lisämahdollisuus:
Palveluntuottajalle tarjotaan myös Oulun taidemuseon yhteydessä toimivan Kahvila Kaaren palveluntuottamista sivutoimipisteenä. Oulun taidemuseon kahvilatilassa on yhteensä 25 asiakaspaikkaa ja asiakastilan pinta-ala on 53,5m2. Kahvilan käytössä on pieni keittiötila 6m2. Kahvilan palvelutiski ja linjasto sijaitsevat keittiön ja asiakastilan välittömässä läheisyydessä. Pohjakuva on liitteessä 11.

Kilpailutukseen liittyen on järjestetty markkinakartoitus Hilmassa julkaistuna tietopyyntönä. Potentiaaliset palveluntarjoajat ovat voineet osallistua tietopyyntöön vastaamalla hankintayksikön asettamiin kysymyksiin kirjallisesti 31.10. mennessä. Tietopyyntöön osallistuminen ei ole edellytys tarjouskilpailuun osallistumiselle. Tietopyynnöllä hankintayksikkö on hankkinut tietoja hankinnan suunnittelua varten ja antanut potentiaaliselle tarjoajille mahdollisuuden tutustua hankkeeseen. Tietopyyntöön vastaamatta jättäminen ei estä mahdolliseen tarjouskilpailuun osallistumista, eikä tietopyyntöön vastaaminen vaikuta millään tavoin tarjoajan asemaan varsinaisessa tarjouskilpailussa.

Palveluntarjoajille järjestetään mahdollisuus Tiiman sekä taidemuseon kahvila-ravintolatiloihin tutustumiseen keskiviikkona 14.1. 2026 klo 9–10 tai torstaina 15.1.2026 klo 14–15. Tapahtumiin on ennakkoilmoittautuminen tiistaihin 13.1. 2026 klo 15 mennessä sähköpostitse milja.hall@ouka.fi. Tutustumisesta ei makseta korvauksia.,

Ilmoitusnumero 2025-036699
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Ravintola- ja tarjoilupalvelut (55300000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1D9
Osoitetiedot Oulun kaupunki
PL 27 90015 Oulun kaupunki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

H-1025 Torkontien sillan uusiminen / ST-urakka

Suomi | Akaan kaupunki
Julkaistu 1 päivä sitten | 20.12.2025 Määräaika: 2 kuukautta kuluttua | 5.2.2026 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

H-1025 Torkontien sillan uusiminen / ST-urakka Urakan kohteena on Akaan Toijalan taajamassa sijaitseva H-1025 Torkontien silta. Urakkaan kuuluu vanhan sillan purkaminen, uuden sillan rakenne- ja rakennussuunnittelu, uuden sillan sekä siihen liittyvien tuki- ja väylärakenteiden toteuttaminen.

Urakoitsija on velvollinen sovittua urakkahintaa vastaan tekemään kaikki urakkasopimuksen ja siinä noudatettaviksi määrättyjen sopimusasiakirjojen edellyttämät työt ja toimenpiteet sekä aine- ja tarvikehankinnat aikaansaadakseen näissä asiakirjoissa määritetyn työntuloksen ja luovuttamaan sen sopimusasiakirjojen mukaisesti valmiina tilaajalle.

Urakoitsija on velvollinen laatimaan hankkeen toteuttamiseksi vaadittavan rakentamissuunnitelman noudattaen sopimusasiakirjoissa lueteltuja urakkakohtaisia vaatimuksia, suunnitteluohjeita ja niiden täydennyksiä ja toteuttamaan hyväksytyn yleissuunnitelman alueilla rakentamissuunnitelman edellyttämät rakennustyöt sekä näiden alueiden ulkopuolellakin ne työt, jotka urakka-asiakirjoissa edellytetään.

Työ voidaan aloittaa, kun urakkasopimus on allekirjoitettu sekä urakkaohjelmassa mainitut velvollisuudet on täytetty. Rakennustöiden tulee kaikilta osin olla valmiina ja tilaajalle luovutettavissa 30.9.2026 mennessä.,

Ilmoitusnumero 2025-036960
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Siltojen rakennustyöt (45221110)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI
Osoitetiedot Akaan kaupunki
Sirkesalontie 3 37800 Akaa FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Dokumentinhallintajärjestelmän ja sähköisen arkiston hankinta

Suomi | Saarijärven kaupunki
Julkaistu 1 päivä sitten | 20.12.2025 Määräaika: 3 viikkoa kuluttua | 13.1.2026 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Dokumentinhallintajärjestelmän ja sähköisen arkiston hankinta Saarijärven kaupungin hankintayksikkö käynnistää neuvottelumenettelyn sähköisen arkiston hankkimiseksi

Hankinnan tavoitteena on kustannustehokas, pitkäaikainen ja luotettava arkistoratkaisu, joka soveltuu sekä lähi- että pysyvään säilytykseen ja täyttää SÄHKE2-sertifioinnin vaatimukset.
Neuvottelumenettelyn avulla kartoitetaan markkinatilanne, toimittajien ratkaisut sekä kyvykkyys toimittaa moderni, taloudellinen ja pitkäikäinen kokonaisratkaisu. Hankintayksikkö pidättää oikeuden keskeyttää menettelyn, mikäli tarjotut ratkaisut eivät vastaa tarpeita. Tässä vaiheessa hankintayksikkö ei sitoudu euromääräisiin hankintoihin; kustannukset määritellään neuvotteluissa valitun toimittajan kanssa. Arvio vuosittaisista kuluista: 10 000–20 000 € / vuosi.
________________________________________
Hankinnan kohde
• Dokumentinhallintajärjestelmä
• Sähköinen arkisto
________________________________________
Tavoitteet ja laajuus
Ratkaisun tulee:
• Olla SÄHKE2-sertifioitu
• Kyetä hallitsemaan satojatuhansia asiakirjoja
• Sisältää integraatiotyökalut (vähintään M365, asianhallinta, tiedonohjaus ja noin 10 kriittistä järjestelmää)
• Toimia aluksi on-premise ja mahdollistaa myöhemmin siirtyminen pilviympäristöön
• Tarjota tilaajalle mahdollisuus konfiguroida ja hallita alustaa itsenäisesti
Ratkaisun tulee olla laajennettavissa mm.:
• Dokumentinhallinta
• Sähköinen allekirjoitus
• Sopimushallinta
• Omaisuudenhallinta
• Teknisten hankkeiden dokumentointi
• Sähköiset lomakkeet
• Asiakirjaton tallennus (esim. rekisterialustana)
Tarkemmat vaatimusmäärittelyt täsmennetään toimittajien kanssa käytävissä neuvotteluissa.
________________________________________
Toimittajilta pyydettävät tiedot
• Näkemys ratkaisun kokonaisarkkitehtuurista ja sen sijoittumisesta yleiseen tietojärjestelmäkokonaisuuteen
• Kuvaus ratkaisun laajennettavuudesta ja hallintamahdollisuuksista
• Julkisen sektorin referenssit
• Ohjelmistotalon roadmap, elinkaari ja taloudellinen kyvykkyys
• Tiedot toimittajan taloudellisesta tilanteesta, projektiosaamisesta ja asiantuntijoiden referensseistä
________________________________________
Neuvotteluissa toteutettavat demo-tapaukset
• Tallentaminen arkistoon
• Hakeminen arkistosta
• Julkaisu arkistosta
• Sähköpostin lähettäminen arkistosta
• Metatiedon muokkaus yksittäistapauksessa
• Metatietojen massamuokkaus
________________________________________
Arvio Arkiston käyttäjämääristä
• 2 arkiston pääkäyttäjää
• n. 6 vastuualueen pääkäyttäjää
________________________________________
Menettely ja aikataulu
• Ilmoittautuminen neuvottelumenettelyyn: 9.1.2026 klo 12.00
• Neuvottelujen aloitus: 19.1.2026
• Lopullisen tarjouspyynnön julkaisu: 2/2026
________________________________________
Neuvottelumenettelyn perustelut
• Hankinnan kohde on teknisesti ja toiminnallisesti monimutkainen, ja toteutustavat vaihtelevat markkinoilla
• Neuvottelumenettely mahdollistaa vaatimusten täsmentämisen ja ratkaisujen vertailun tarjoajien kanssa, mikä on hankintalain mukaan perusteltua
• Sähköinen arkistointi vaatii sekä teknistä että lainsäädännöllistä asiantuntemusta – toimittajan tuella varmistetaan laadukas toteutus
• Menettely mahdollistaa tarpeiden syvällisen purkamisen, riskien kartoituksen ja joustavan ratkaisun räätälöinnin
• Kokonaisuus (arkistointi, metatietomallit, sähköinen allekirjoitus, sopimushallinta) on avoimeen tarjouspyyntöön nähden kompleksinen – neuvottelumenettely tarjoaa parhaan mahdollisuuden tarjousvertailuun ja vaihtoehtojen täsmentämiseen,

Ilmoitusnumero 2025-036856
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Tietojen tallennuspalvelut (72317000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi
Osoitetiedot Saarijärven kaupunki
Sivulantie 11 43100 Saarijärvi FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Toijalan alakoulun peruskalustus, kattohintainen kalusteurakka

Suomi | Akaan kaupunki
Julkaistu 1 päivä sitten | 20.12.2025 Määräaika: 2 kuukautta kuluttua | 5.2.2026 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Toijalan alakoulun peruskalustus, kattohintainen kalusteurakka Toijalan alakoulu valmistuu lokakuussa 2026. Koulussa aloitetaan päivittäinen toiminta: tammikuussa 2027. Koulu on vuosiluokkien 0.-6. koulu. Oppilaita koulussa tulee olemaan enintään 318. (14x22+10) Oppimistilat ovat luonteeltaan perinteisiä luokkahuoneita, jotka ovat pariovilla yhdistettävissä toisiinsa. Luokkahuoneet on rakennettu laskennallisesti 22 oppilaalle ja 2 aikuiselle.

Kouluun rakentuu myös tilat pienryhmätyöskentelylle sekä soluaulat, joita hyödynnetään erilaisten opetuskokonaisuuksien ja ryhmittelyiden toteuttamisessa. Oppimisympäristöt muodostavat pedagogisesti monipuolisen ja joustavan kokonaisuuden. Oppimisympäristöjen tulee tarjota mahdollisuuksia luoviin ratkaisuihin sekä asioiden tarkasteluun ja tutkimiseen eri näkökulmista. Kalustuksen tulee tukea tätä kokonaisuutta.

Kalusteratkaisujen toteutuksessa tulee ottaa huomioon ergonomia, ekologisuus, esteettisyys, esteettömyys ja akustiset olosuhteet sekä tilojen viihtyisyys, järjestys ja siisteys.  Kaikissa tiloissa tulee kiinnittää huomiota tilan akustiikkaan ja ääntä absorboiviin elementteihin. Koulun tilaratkaisuilla kalusteineen, varusteineen ja välineineen on mahdollista tukea opetuksen pedagogista kehittämistä ja oppilaiden aktiivista osallistumista.  

Tieto- ja viestintäteknologia on olennainen osa oppimisympäristöä. Sen avulla vahvistetaan oppilaiden osallisuutta ja yhteisöllisen työskentelyn taitoja sekä tuetaan oppilaiden henkilökohtaisia oppimispolkuja.

Koulun tiloissa järjestetään opiskeluhuollon palvelut. Tiloissa on 3 vastaanottohuonetta sekä sosiaalitilat sosiaali- ja terveyspalveluiden työntekijöille. Tiloihin on suunniteltu sijoittuvan koulukuraattori sekä koulukoulupsykologi ja terveydenhuollon kouluterveydenhoitaja ja koululääkäri. Hyvinvointialue vastaa tilojen kalustamisesta eikä rakennuksen tämän osan kalustus kuulu kilpailutukseen muutoin, kuin verhojen osalta.,

Ilmoitusnumero 2025-036764
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Koulukalusteet (39160000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI19B
Osoitetiedot Akaan kaupunki
Sirkesalontie 3 37800 Akaa FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

EU:n uuteen muuttoliike- ja turvapaikkasopimukseen liittyvä käännöksien lisähankinta (Pakti)

Suomi | Maahanmuuttovirasto
Julkaistu 1 päivä sitten | 20.12.2025 Määräaika: 1 kuukausi kuluttua | 22.1.2026 11:00 Alkuperäinen ilmoitus

Maahanmuuttovirasto hankkii tällä kilpailutuksella EU:n muuttoliike- ja turvapaikkasopimuksen (ns. pakti) mukaisten muiden EU-viranomaisten laatimien salassa pidettävien asiakirjojen käännöspalvelut.

Salassa pidettävillä asiakirjoilla tarkoitetaan tekstejä, jotka sisältävät salassa pidettävää tietoa.

Maahanmuuttoviraston käsittelyyn tulee todennäköisesti hakijoiden myöhempiä hakemuksia, joiden käsittelyyn tarvitaan toisen jäsenvaltion viranomaisen tuottamia hakemusasiakirjoja. Menettelyasetuksen mukaan viranomaisen on käännätettävä hakemuksen tutkinnan kannalta merkitykselliset asiakirjat.

Salassa pidettävien käännettävien asiakirjojen käsittelyssä on noudatettava turvallisuussopimuksen vaatimuksia.

Käännöstyöt tehdään Tilaajan toimipisteen tiloissa Helsingissä, Lappeenrannassa, Oulussa, Raisiossa tai Tampereella. Käännöstyöt tehdään klo 8.00-16.00 välisenä aikana. Jokaisen tilauksen tekemisen ajankohdasta sovitaan erikseen tilauksen yhteydessä.

Tarjouspyynnössä esitetyt tiedot käännettävien asiakirjojen määristä ovat arvioita. Tilaaja ei siten sitoudu esitettyihin määriin ja käännöksiä tilataan sopimuskauden aikana aina kulloisenkin tarpeen mukaan.

Palveluiden mahdollisina toimittajina ovat käännöspalveluita tarjoavat yritykset yhtiömuodosta riippumatta, muut yhteisöt sekä luonnolliset henkilöt (esimerkiksi yksityisenä elinkeinonharjoittajana toimiva kääntäjä voi halutessaan käyttää toiminimeä). Palveluita tarjoavat tahot voivat tarjota hankinnan kohteen kuvauksen mukaisia palveluita myös ryhmittymänä.

Hankinnan kohde on jaettu kielipareihin (1-42). Hankinnan kohde ja sitä koskevat vaatimukset on kuvattu yksityiskohtaisesti tarjouspyynnössä ja sen liitteissä.

Hankinnan arvioitu enimmäismäärä on 18 000 käännössivua., suomi-ukraina Kielipari käännössuunnassa 'suomi-ukraina, ukraina-suomi Kielipari käännössuunnassa ukraina-suomi, suomi-bulgaria Kielipari käännössuunnassa suomi-bulgaria, bulgaria-suomi Kielipari käännössuunnassa bulgaria-suomi, suomi-hollanti Kielipari käännössuunnassa suomi-hollanti, hollanti-suomi Kielipari käännössuunnassa hollanti-suomi, suomi-italia Kielipari käännössuunnassa suomi-italia, italia-suomi Kielipari käännössuunnassa italia-suomi, suomi-kreikka Kielipari käännössuunnassa suomi-kreikka, kreikka-suomi Kielipari käännössuunnassa kreikka-suomi, suomi-kroatia Kielipari käännössuunnassa suomi-kroatia, kroatia-suomi Kielipari käännössuunnassa kroatia-suomi, suomi-latvia Kielipari käännössuunnassa suomi-latvia, latvia-suomi Kielipari käännössuunnassa latvia-suomi, suomi-liettua Kielipari käännössuunnassa suomi-liettua, liettua-suomi Kielipari käännössuunnassa liettua-suomi, suomi-malta Kielipari käännössuunnassa suomi-malta, malta-suomi Kielipari käännössuunnassa malta-suomi, suomi-mandariinikiina Kielipari käännössuunnassa suomi-madariinikiina, mandariinikiina-suomi Kielipari käännössuunnassa mandariinikiina-suomi, suomi-portugali Kielipari käännössuunnassa suomi-portugali, portugali-suomi Kielipari käännössuunnassa portugali-suomi, suomi-puola Kielipari käännössuunnassa suomi-puola, puola-suomi Kielipari käännössuunnassa puola-suomi, suomi-romania Kielipari käännössuunnassa suomi-romania, romania-suomi Kielipari käännössuunnassa romania-suomi, suomi-saksa Kielipari käännössuunnassa suomi-saksa, saksa-suomi Kielipari käännössuunnassa saksa-suomi, suomi-slovakki Kielipari käännössuunnassa suomi-slovakki, slovakki-suomi Kielipari käännössuunnassa slovakki-suomi, suomi-sloveeni Kielipari käännössuunnassa suomi-sloveeni, sloveeni-suomi Kielipari käännössuunnassa sloveeni-suomi, suomi-tanska Kielipari käännössuunnassa suomi-tanska, tanska-suomi Kielipari käännössuunnassa tanska-suomi, unkari-suomi Kielipari käännössuunnassa unkari-suomi, suomi–tšekki Kielipari käännössuunnassa suomi–tšekki, tšekki-suomi Kielipari käännössuunnassa tšekki-suomi, suomi-unkari Kielipari käännössuunnassa suomi-unkari, suomi-georgia Kielipari käännössuunnassa suomi-georgia, georgia-suomi Kielipari käännössuunnassa georgia-suomi, suomi-urdu Kielipari käännössuunnassa suomi-urdu, urdu-suomi Kielipari käännössuunnassa urdu-suomi,

Ilmoitusnumero 2025-036698
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Käännöspalvelut (79530000), Tulkkauspalvelut (79540000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI
Osoitetiedot Maahanmuuttovirasto
PL 10 00086 MAAHANMUUTTOVIRASTO FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Hietalahden jalkapallostadionin tekonurmen vaihto

Suomi | Vaasan kaupunki / Liikuntapalvelut
Julkaistu 1 päivä sitten | 20.12.2025 Määräaika: 4 viikkoa kuluttua | 15.1.2026 09:00 Alkuperäinen ilmoitus

Hietalahden jalkapallostadionin tekonurmen vaihto TeeSe Botnia Oy Ab pyytää Vaasan kaupungin Liikuntapalveluiden toimeksiannosta tarjouksia Hietalahden jalkapallostadionin (Lemonsoft-stadion) tekonurmen vaihdosta ja vanhan nurmen siirrosta ja asennuksesta monitoimiviheriölle tämän tarjouspyynnön ja sen liitteinä olevien urakka-asiakirjojen mukaisesti.

Urakkaan sisältyy Hietalahden jalkapallostadionin vanhan tekonurmen ja sen täyteaineen poisto, sekä uuden tekonurmen vaihto ja asennus Hietalahden jalkapallostadionille. Lisäksi urakkaan kuuluu vanhan nurmen asennus monitoimiviheriölle (kolmelle eri kentälle) pohjan tasoitustöineen.

Hietalahden jalkapallostadion sijaitsee osoitteessa Rantamaantie 6, 65100 Vaasa. Monitoimiviheriö sijaitsee osoitteessa Ruutikellarintie, 65100 Vaasa.

Urakoitsijalla on mahdollisuus tutustua kohteeseen ennen tarjouksen jättämistä. Kohteeseen tutustumisesta voi sopia Työnjohtaja Mika Kokon kanssa, puh. 0400-583828, mika.kokko@vaasanseudunareenat.fi.,

Ilmoitusnumero 2025-036952
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Urheilukenttien maanpinnoitus (45236110)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi
Osoitetiedot Vaasan kaupunki / Liikuntapalvelut
Hietalahdenkatu 8 65100 Vaasa FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

EPO Melsorkanavan silta V-64, 2026, KU

Suomi | Elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskusten kehittämis- ja hallintokeskus
Julkaistu 1 päivä sitten | 20.12.2025 Määräaika: 3 viikkoa kuluttua | 12.1.2026 11:00 Alkuperäinen ilmoitus

EPO Melsorkanavan silta V-64, 2026, KU Urakka on kokonaishintapohjainen kokonaisurakka (KU).

Urakkasuoritukseen kuuluu Melsorkanavan sillan rakentaminen kiertotiejärjestelyineen. Kiertotie ja varasilta toteutetaan tässä urakassa ST-mallilla tarjouspyyntöasiakirjoissa olevan tuotevaatimusten ja suunnitelma-asiakirjojen mukaisesti.

Urakan päätyövaiheet ovat:
- tilapäisten liikennejärjestelyiden (kiertotie ja varasiltajärjestelyt) suunnitteleminen, rakentaminen ja niiden purkutyöt
- työnaikaisen tukiseinän rakentaminen
- nykyisen sillan purkutyöt
- kaivu- ja perustustyöt
- uuden sillan rakennustyöt
- kaidetyöt, päällystys- ja ajoratamerkintätyöt

Urakkasuoritukseen kuuluu sopimusasiakirjoissa määritelty kokonaisuus kaikkine tiejärjestelyineen, varusteineen ja laitteineen. Tarkempi kuvaus on tarjouspyynnön asiakirjoissa.,

Ilmoitusnumero 2025-036850
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Sillan kunnostukseen liittyvät rakennustyöt (45221119)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI19A
Osoitetiedot Elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskusten kehittämis- ja hallintokeskus
PL 156 60101 Seinäjoki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Dynaaminen hankintajärjestelmä (DPS): Raideliikenteenohjauksen tuotekehityksen asiantuntijapalvelut 2026-2041

Suomi | Fintraffic Raide Oy
Julkaistu 1 päivä sitten | 20.12.2025 Määräaika: 1 kuukausi kuluttua | 23.1.2026 14:00 Alkuperäinen ilmoitus

DYNAAMISEN HANKINTAJÄRJESTELMÄN KOHDE

Hankintayksikkö perustaa dynaamisen hankintajärjestelmän (DPS) Raideliikenteenohjauksen tuotekehityksen asiantuntijapalveluiden hankinnassa.

Dynaamisen hankintajärjestelmän keston aikana kaikki hankinnasta kiinnostuneet ehdokkaat tai niiden muodostamat ryhmittymät voivat tehdä siihen osallistumishakemuksen.

DPS on voimassa hankintailmoituksessa ilmoitettuun päivään asti, ellei sitä keskeytetä tai muuteta DPS:n voimassaollessa.

Dynaamiseen hankintajärjestelmään hyväksyttyjen toimittajien kesken kilpailutetaan toimeksiantoja järjestelmän sisällä, erillisillä DPS:n sisäisillä kilpailutuksilla, jotka voivat ajoittua DPS:n koko hankintavaiheen ajalle. DPS:n hankintavaihe alkaa perustamisvaiheen jälkeen 13.2.2026 ja päättyy DPS:n voimassaoloajan päättyessä.

Dynaamisen hankintajärjestelmän kohteen tarkempi kuvaus on esitetty osallistumispyynnössä ja sen liitteissä, erityisesti liitteissä 1 Dynaamisen hankintajärjestelmän yleiskuvaus ja 2 Dynaamisen hankintajärjestelmän osa-alueet.

DYNAAMISEN HANKINTAJÄRJESTELMÄN LAAJUUS

Dynaamisen hankintajärjestelmän ennakoitu arvonlisäveroton kokonaisarvo on enintään 70 miljoonaa euroa., Osa-alue 1 Suunnittelupalvelut Suunnittelupalveluihin kuuluvat seuraavat palvelut:
- Palvelumuotoilu
- Käytön turvallisuus ja inhimilliset tekijät
- Tuotemuotoilu

Palveluiden sisältö on kuvattu osallistumispyynnön liitteessä 1 Dynaamisen hankintajärjestelmän osa-alueet., Osa-alue 2 Hallintapalvelut Hallintapalveluihin kuuluvat seuraavat palvelut:
- Ketterän kehityksen hallintapalvelut
- Määrittelypalvelut

Palvelut on kuvattu osallistumispyynnön liitteessä 1 Dynaamisen hankintajärjestelmän osa-alueet., Osa-alue 3 Sovellus- ja ohjelmistokehityspalvelut Sovellus- ja ohjelmistokehityspalveluihin kuuluvat seuraavat palvelut:
- Sovellus- ja ohjelmistokehitys
- Arkkitehtuuripalvelut

Palvelut on kuvattu osallistumispyynnön liitteessä 1 Dynaamisen hankintajärjestelmän osa-alueet.,

Ilmoitusnumero 2025-036759
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Tietotekniset palvelut: neuvonta, ohjelmistojen kehittäminen, Internet ja tuki (72000000), Toimialakohtaisten ohjelmistojen kehittämispalvelut (72212100)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi
Osoitetiedot Fintraffic Raide Oy
PL 71 00241 Helsinki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Ergonomiakoulutusten hankinta

Suomi | Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue
Julkaistu 1 päivä sitten | 20.12.2025 Määräaika: 1 kuukausi kuluttua | 30.1.2026 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue (myöhemmin myös Tilaaja) pyytää tarjouksia ergonomiakoulutusten hankintaan.

Hankinnan kohteena on ergonomiakoulutukset työntekijöille, joiden työhön sisältyy nosto- ja siirtotöitä ja apuvälineiden käyttöä. Hankinnalla voidaan hankkia myös kohdennettua esimerkiksi tuki- ja liikuntaelinoireisiin perustuvaa ryhmätoimintaa.  Toteutuksen tavoitteena on parantaa työntekijöiden terveyttä, turvallisuutta ja hyvinvointia vähentämällä fyysistä kuormitusta sekä ennaltaehkäistä tuki- ja liikuntaelinsairauksia ja vähentää niistä johtuvia sairauspoissaoloja. Tavoitteena on myös tehostaa työtä, parantaa työprosessien sujuvuutta ja siten lisätä työn tuottavuutta.

Koulutukset järjestetään lähtökohtaisesti Toimittajan tiloissa.
Koulutuksia tilataan suomen- ja ruotsinkielisinä.
Pääpaino toteutuksessa on sisällöllisesti 1/3 teoriaa ja 2/3 käytännön harjoittelua.

Hankinta on jaettu seuraaviin samansisältöisiin osa-alueisiin:
1. Suomenkieliset ergonomiakoulutukset
2. Ruotsinkieliset ergonomiakoulutukset

Koulutusten sisältötarpeet jakautuvat kolmeen pääryhmään:
1) Potilassiirtojen ergonomiakoulutus ( laaja )
2) Potilassiirtojen ergonomiakoulutus (suppea)
3) Erikseen räätälöitävä ryhmätoiminta

Molemmille osa-alueille valitaan kolme toimittajaa.

Kyseessä on hankintalain 25 §:n liitteen E mukainen hankinta.

Hankinnan ennakoitu arvo on 600 000 euroa (alv 0%).

Tarkempi kuvaus hankinnan sisällöstä on tarjouspyynnön liitteellä 2. "Hankinnan kohteen kuvaus"., OSA-ALUE 1: Suomenkieliset ergonomiakoulutukset Pääpaino toteutuksessa sisällöllisesti: 1/3 teoriaa ja 2/3 käytännön harjoittelua.

Koulutusten sisältötarpeet jakautuvat kolmeen pääryhmään:
1) Potilassiirtojen ergonomiakoulutus (laaja)
2) Potilassiirtojen ergonomiakoulutus (suppea)
3) Erikseen räätälöitävä ryhmätoiminta, OSA-ALUE 2: Ruotsinkieliset ergonomiakoulutukset Pääpaino toteutuksessa sisällöllisesti: 1/3 teoriaa ja 2/3 käytännön harjoittelua.

Koulutusten sisältötarpeet jakautuvat kolmeen pääryhmään:
1) Potilassiirtojen ergonomiakoulutus (laaja)
2) Potilassiirtojen ergonomiakoulutus (suppea)
3) Erikseen räätälöitävä ryhmätoiminta,

Ilmoitusnumero 2025-036694
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Henkilökunnan koulutuspalvelut (80511000), Koulutusalan palvelut (80520000), Terveys- ja ensiapukoulutus (80560000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1B1
Osoitetiedot Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue
Tekniikantie 15 02033 PL 33 Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Museokokoelmien yhteisvaraston LVIAJ-, sähkö- ja rakennesuunnittelun hankinta

Suomi | Salon kaupunki
Julkaistu 1 päivä sitten | 20.12.2025 Määräaika: 1 kuukausi kuluttua | 21.1.2026 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Salon kaupunki pyytää tarjouksia kaupungin museoiden yhteisvaraston LVIAJ- (LVI-, RAU- ja jäähdytys), sähkö- ja rakennesuunnittelun hankinnasta jaetun urakan kilpailuttamista varten tämän tarjouspyynnön ja sen liitteinä olevien asiakirjojen mukaisesti. Suunnittelun tehtäviin kuuluvat TATE 18 tehtäväluettelon vaiheiden D-K mukaiset tehtävät (LVIAJ, sähkö) ja RAK 18 tehtäväluettelon kohtien D-J mukaiset tehtävät, sekä GEO 18 tehtäväluettelon kohtien D-J mukaiset tehtävät, tässä tarjouspyynnössä esitetyin lisäyksin ja tarkennuksin (RAK-suunnittelu).

Tavoitteena on, että suunnittelutyö aloitetaan helmikuussa 2026. Alustava aikataulu suunnittelutyölle on seuraava: urakkalaskentasarjat valmiit toukokuun loppuun 2026, rakennustyöt alkuun alkusyksyllä 2026 ja kohde valmis joulukuussa 2027., 1. Museokokoelmien yhteisvaraston LVIAJ-suunnittelun hankinta Hankinnan kohteena on museokokoelmien yhteisvaraston LVIAJ-hankinta tämän tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti.

Tehtävän suorituksessa noudatetaan TATE18-tehtäväluettelon RT 80394 D-J sekä projektikohtaisen järjestelmälaajuuden liitteen mukaisia tehtäviä, joiden lisäksi toimeksiantoon sisältyy seuraavat erikseen määritellyt tehtävät:

• tietomallintaminen
• Arkistotilojen olosuhteiden hallintajärjestelmän suunnittelu sekä eri toteutusvaihtoehtojen kustannusarvion laadinta ja esittäminen tilaajalle
• Arkistotilojen olosuhteet tulee suunnitella Kansallisarkiston Määräys ja ohjeet arkistotiloista 1.3.2013 vaatimuksia huomioiden
• kanava-, johto- ja putkireittien sekä niiden läpivientien suunnittelu yhteistyössä muiden suunnittelualojen kanssa (reikäpiirustusten sähköinen kierrätys)
• Maalämpöjärjestelmän suunnittelu
• hulevesijärjestelmän suunnittelu yhteistyössä suunnitteluryhmän kanssa
• palokatkosuunnittelun avustaminen yhteistyössä suunnitteluryhmän kanssa
• LVIAJ-suunnitelmien hyväksyttäminen rakennusvalvonnassa
• piirustusten muutosten (urakkasopimuksista tms. johtuvat muutokset, täydennykset jne.) tekeminen sekä toteutumapiirustusten laatiminen
• tietojen toimittaminen huoltokirjaan oman suunnittelualan osalta, 2. Museokokoelmien yhteisvaraston sähkösuunnittelun hankinta Hankinnan kohteena on museokokoelmien yhteisvaraston sähkösuunnittelun hankinta tämän tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti.

Tehtävän suorituksessa noudatetaan TATE18-tehtäväluettelon RT 80394 D-J sekä projektikohtaisen järjestelmälaajuuden liitteen mukaisia tehtäviä, joiden lisäksi toimeksiantoon sisältyy seuraavat erikseen määritellyt tehtävät:

• tietomallintaminen
• johtoreittien sekä niiden läpivientien suunnittelu yhteistyössä muiden suunnittelualojen kanssa (reikäpiirustusten sähköinen kierrätys)
• palokatkosuunnittelun avustaminen yhteistyössä suunnitteluryhmän kanssa
• sähkösuunnitelmien hyväksyttäminen tilaajalla
• piirustusten muutosten (urakkasopimuksista tms. johtuvat muutokset, täydennykset jne.) tekeminen sekä toteutumapiirustusten laatiminen
• tietojen toimittaminen huoltokirjaan oman suunnittelualan osalta, 3. Museokokoelmien yhteisvaraston rakennesuunnittelun hankinta Hankinnan kohteena on museokokoelmien yhteisvaraston rakennesuunnittelun, sisältäen pohjarakennesuunnittelun, hankinta tämän tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti.

Tehtävän suorituksessa noudatetaan RAK18-tehtäväluettelon RT 103087 mukaisia tehtäviä D-J, sekä GEO18-tehtäväluettelon RT 103032 mukaisia tehtäviä D-J joiden lisäksi toimeksiantoon sisältyy seuraavat erikseen määritellyt tehtävät:

• tietomallintaminen
• johto- ja putkireittien sekä niiden läpivientien suunnittelu yhteistyössä muiden suunnittelualojen kanssa (reikäpiirustusten sähköinen kierrätys)
• elementti- ja teräsosien valmisosasuunnittelu
• elementti- ja valmisosien asennussuunnitelmien tarkastaminen
• ulkoalueella olevien rakenteiden suunnittelu (piharakennukset, portaat, tasot, ka-tokset, luiskat jne.)
• salaojituksen ja radonputkituksen suunnittelu
• sadeveden poistojärjestelmän suunnittelu yhteistyössä suunnitteluryhmän kanssa
• palokatkosuunnittelu
• rakennesuunnitelmien hyväksyttäminen rakennusvalvonnassa
• pohja- ja perustamisolosuhteiden selvitys (pohjatutkimus sisältäen tutkimustulosten esittäminen kartta- ja leikkauspiirustuksin sekä laboratorioraportein -> tulosten perusteella perustamistapaselvitys)
• hulevesien johtamisratkaisut (LVI-suunnittelija suunnittelee viemäröinnin)
• sadeveden poistojärjestelmän suunnittelu yhteistyössä suunnitteluryhmän kanssa
• piirustusten muutosten (urakkasopimuksista tms. johtuvat muutokset, täydennykset jne.) tekeminen sekä toteutumapiirustusten laatiminen
• tietojen toimittaminen huoltokirjaan oman suunnittelualan osalta,

Ilmoitusnumero 2025-036943
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Arkkitehti-, rakennus-, insinööri- ja tarkastuspalvelut (71000000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1C1
Osoitetiedot Salon kaupunki
PL 77 24101 Salo FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Haarlan päiväkoti, pihan kunnostus

Suomi | Turun kaupunki
Julkaistu 1 päivä sitten | 20.12.2025 Määräaika: 2 kuukautta kuluttua | 4.2.2026 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Haarlan päiväkoti, pihan kunnostus Hankinnan kohteena on Haarlan päiväkodin pihan kunnostusurakka, jossa uusitaan pintoja sekä laitteita. Kokonaishintaurakka.,

Ilmoitusnumero 2025-036838
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Rakennustyöt (45000000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1C1
Osoitetiedot Turun kaupunki
Linnakatu 90 E, 2. krs 20100 Turku FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

TP53/25EU OCT-laitekokonaisuus

Suomi | Varsinais-Suomen hyvinvointialue
Julkaistu 1 päivä sitten | 20.12.2025 Alkuperäinen ilmoitus

TP53/25EU OCT-laitekokonaisuus Hankinnan kohteena on tarjouspyynnössä ja sen liitteissä mainittu OCT-laitekokonaisuus ja siihen liittyvä huolto liitteissä määritetyllä tavalla.

Laitteita hankintaan arviolta: A1 lippulaivamalli 1 kpl (+ optiolaite 1 kpl) ja A2 perusmalli 6 kpl (+ optiolaite 3 kpl). Optiolaitteiden sekä niiden huoltojen osalta tehdään erillisen päätös ja hankintaan sovelletaan tämän sopimuksen ehtoja. Optiot tulee ottaa käyttöön vuoden 2028 loppuun mennessä.

Mikäli laitteiden hankintaan varattu määräraha ei riittäisikään hankinnan toteuttamiseen Hankintayksikkö varaa oikeuden:

- muuttaa tarjouspyynnössä ilmoitettujen laitteiden määrää
- keskeyttää hankinnan tai sen osan
- irtisanoa jo tehdyn hankintasopimuksen tai sen osan ilman irtisanomisaikaa,

Ilmoitusnumero 2025-036752
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Lääketieteelliset laitteet, farmaseuttiset valmisteet ja henkilökohtaiseen hygieniaan liittyvät tuotteet (33000000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI1C1
Osoitetiedot Varsinais-Suomen hyvinvointialue
Kiinamyllynkatu 4-8 20520 Turku FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

C-kaari leikkaus- ja anestesiayksikön käyttöön, Pohjois-Karjalan hyvinvointialue

Suomi | Sansia Oy
Julkaistu 1 päivä sitten | 20.12.2025 Määräaika: 4 viikkoa kuluttua | 19.1.2026 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

C-kaari leikkaus- ja anestesiayksikön käyttöön, Pohjois-Karjalan hyvinvointialue Hankinta koskee leikkaus- ja anestesiaosaston käyttöön tulevaa yleisortopediaan soveltuvan C-kaaren hankintaa. C-kaaren tulee soveltua selkä, käden, jalan, lantion, selkärangan, urologisiin sekä ortopedisiin kuvauksiin.

Hankinta sisältää laitteen lisäksi, huollon, kulutustarvikkeina hankittavat suojapussit sekä mahdolliset lisäosat optiona.,

Ilmoitusnumero 2025-036689
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Lääketieteelliset laitteet (33100000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1DC
Osoitetiedot Sansia Oy
Puutarhakatu 6 70300 Kuopio FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Länsimäen koulu tilamuutostyöt

Suomi | Vantaan kaupunki
Julkaistu 1 päivä sitten | 20.12.2025 Alkuperäinen ilmoitus

Länsimäen koulu tilamuutostyöt Hankinta käsittää Länsimäen koulun tilamuutokset kokonaisurakkana, sisältäen rakennus- LVIS- ja pääurakan työt urakkalaskenta-asiakirjojen mukaisesti.

Työt tehdään tilaajan laadituttamien suunnitelmien mukaan.

Mahdolliset kamera- ja turvajärjestelmien, sekä lukituksen päivitykset ovat tilaajan erillishankintoja.

Rakennusurakoitsija toimii myös urakan ajan kohteen päätoteuttajana sekä työmaan johtovelvollisuuksista ja työmaapalveluista vastaavana urakoitsijana.
Urakka käsittää tilamuutoksia koulun opetustiloissa kuten väliseinien purkua ja rakentamista, taittoseinien hankinta ja asennus sekä tilapintojen uusimista.

Kohteen urakka-aika on koulujen kesäloma 2026 (1.6.2026-12.8.2026)

Urakkakilpailu toteutetaan avoimella menettelyllä. Tilaaja on tarjouspyynnössä määrittänyt tarjoajalta vaadittavat kelpoisuus- /soveltuvuusehdot. Halvimman (vertailuhinta) tarjouksen antanut kelpoisuusehdot täyttävä urakoitsija valitaan pääurakoitsijaksi.

Rakennuskohteen nimi: Länsimäen koulu
osoite: Pallastunturintie 27, 01280 Vantaa

Kohde-esittely on 17.12.2025 kello 14-15.
Tarjouspyyntöön on lisätty kohde-esittely 29.12.2025 klo 09.00

Pyydämme ilmoittamaan sähköpostitse osallistumisesta kohde-esittelyyn.
Sähköposti on : jesse.lehtinen@vantaa.fi,

Ilmoitusnumero 2025-036942
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Rakennustyöt (45000000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi
Osoitetiedot Vantaan kaupunki
PL 1100 01030 Vantaa FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Pyöräkuormaajan hankinta liikuntapaikoille

Suomi | Porin kaupunki , Tekninen toimiala, infrayksikkö
Julkaistu 1 päivä sitten | 20.12.2025 Määräaika: 4 viikkoa kuluttua | 16.1.2026 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Pyöräkuormaajan hankinta liikuntapaikoille Hankinnan kohteena on pyöräkuormaaja Porin kaupungin teknisen toimialan tarpeisiin, liikuntapaikkojen ylläpitoon.,

Ilmoitusnumero 2025-036846
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Pyöräkuormaajat (34144710)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI196
Osoitetiedot Porin kaupunki , Tekninen toimiala, infrayksikkö
PL 121 28101 Pori FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Monitoimilaitteet, optio turvatulostuspalveluille

Suomi | Sansia Oy
Julkaistu 1 päivä sitten | 20.12.2025 Määräaika: 1 kuukausi kuluttua | 26.1.2026 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Monitoimilaitteet, optio turvatulostuspalveluille Tämän kilpailutuksen kohteena on monitoimilaitteet sekä mahdollinen erikseen hankittava turvatulostuspalvelu.

Laitteet tarjotaan Tilaajalle palveluna tarjouspyynnön mukaisesti kattaen;
* laitteiden ja niihin liittyvien tarvikkeiden ja palveluiden toimituksen, asennuksen ja käyttöönoton Tilaajan toimintaympäristössä
* käyttäjäkoulutuksen ja laitteiden käytön tukipalvelut
* laitteen ja palveluissa käytettävien ohjelmistojen ajantasaiset tietoturva- ja ohjelmistopäivitykset
* käyttötarvikkeet
* ylläpidon ja huollon palvelut mukaanlukien etähallinnan, työt, mahdolliset matkat ja varaosat
* sekä käytöstä poistamiseen liittyvät palvelut.

Tähän puitejärjestelyyn valitaan yksi ensisijainen toimittaja. Muut valituksi tulleet toimittajat sijoittuvat kaikki sijalle 2. ilman etusijajärjestystä. Puitejärjestelyn kevennetyt kilpailutukset tehdään kaikkien puitejärjestelyyn valittujen toimittajien kesken. Puitejärjestelyyn valittavat toimittajat ja vertailuperusteet on kerrottu tarjouspyynnöllä kohdassa "Päätöksenteon perusteet".

Puitejärjestelyyn valitaan maksimissaan 5 toimittajaa, kaikkien valittujen tulee täyttää soveltuvuusvaatimukset sekä tarjousten on oltava tarjouspyynnön mukaisia.,

Ilmoitusnumero 2025-036741
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Toimistokoneet, -laitteet ja -tarvikkeet, lukuun ottamatta tietokoneita, tulostimia ja kalusteita (30100000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI
Osoitetiedot Sansia Oy
Puutarhakatu 6 70300 Kuopio FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Erikoissairaanhoidon silmälasit, valonsuodattimet, piilolinssit, näkemisen apuvälineet

Suomi | HUS-yhtymä
Julkaistu 1 päivä sitten | 20.12.2025 Määräaika: 1 kuukausi kuluttua | 22.1.2026 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

HUS-yhtymä pyytää tarjouksia erikoissairaanhoidon kautta luovutettavista silmälasilinsseistä ja kehyksistä, valonsuodattimista, piilolinsseistä, aurinkolaseista sekä linssien erikois- ja lisätöistä.

Hankintaan sisältyvät seuraavat tuoteryhmät/osa-alueet:

1. Yksiteholinssit
2. Moniteholinssit
3. Kaksiteholinssit
4. Muut erikoislinssit
5. Fotokromaattiset linssit
6. Selektiiviset suodatinlinssit
7. Aurinkolasilinssit polarisaatiolla
8. Aurinkolasit silmälasien päälle
9. Silmälasikehykset
10. Silmälasikehykset, nikkelitön
11. Aurinkolasit (valonsuodattimet eli absorptiolasit)
12. Erikoiskehykset, suodatinlasikehykset, linssitettävät
13. Aurinkolasit (valonsuodattimet eli absorptiolasit), lapset
14. Silmälasikehykset, lapset
15. Muut piilolinssit
16. Skleraaliset piilolinssit

Tuotteet on tarkemmin kuvattu tarjouspyynnön liitteissä 2.1.-2.4. (Hinta- ja tuotelomakkeet). Huom, em. liitteet sisältävät useamman välilehden.

Hankinta on jaettu 16 osa-alueeseen edellä mainittujen tuoteryhmien mukaan. Poikkeuksena tuoteryhmä/osa-alue 15, joka on vielä sisäisesti jaettu osiin, ja täten osa-alueen 15 sisäiset osa-tarjoukset ovat sallittuja. Tarjoaja voi tarjota yhteen tai useampaan hankinnan osa-alueeseen eli tuotekoriin. Kaikki tuotekorin pakolliset tuotteet on tarjottava.

Valintaperusteena on kaikissa hankinnan osissa kokonaistaloudellinen edullisuus, hinnaltaan halvin tarjous. Hankintayksikkö valitsee jokaisessa hankinnan osassa kaksi alimman hinnan vertailuhinnan antanutta tarjoajaa sopimustoimittajiksi.

Tavoitteena on kilpailutuksen avulla saada valikoimiin turvalliset tuotteet. Tavoitteena on myös, että tuotteiden toimitusvarmuus on hyvä ja tuotteita on saatavilla, kun niitä tarvitaan.

Sopimuskaudella voidaan lisäksi hankkia hankinnan ennakoidun arvon mukaisesti sopimuksen kohteena oleviin tuoteryhmiin kuuluvia tuotteita, joita ei ole yksilöity hinta- ja tuotelomakkeissa 2.1.-2.4.

Sopimuskauden arvioitu alkamisajankohta on 30.5.2026.

Varsinainen sopimuskausi on kaksi (2) vuotta. Tilaaja varaa lisäksi oikeuden 1 + 1 vuoden optioon. Tilaaja päättää option käytöstä vuodeksi kerrallaan.

Kyseessä on useamman hankintayksikön yhteishankinta, joka toteutetaan hankintarenkaana. Tässä tarjouspyynnössä pyydettyjä tuotteita tulevat käyttämään: HUS-yhtymä (HUS) ja Kymenlaakson hyvinvointialue.

HUS arvioi tarjouspyynnön julkaisuhetkellä ostohistorian pohjalta, että kaikkien hankinnan osa-alueiden yhteenlaskettu ennakoitu hankinta-arvo laskettuna 48 kuukaudelle olisi noin 1  140  000 euroa. Kyse on arviosta, eikä hankintayksikkö sitoudu ilmoitettuihin euromääriin tai tarjouspyynnössä ilmoitettuihin kulutusmääriin. Hankinnat tullaan tekemään tarvekohtaisesti, eikä hankintayksikkö sitoudu tiettyyn hankintamäärään. Lopulliset tilausmäärät voivat olla ilmoitettua suurempia tai pienempiä.

Lisätietoa silmälasi- ja suodatinlinssien sekä kehyksien tilauskäytänteestä (osa-alueet 1-14): Tämän kilpailutuksen tarkoituksena on valita tavarantoimittaja, joka toimittaa silmälasi- ja suodatinlasilinssit sekä kehykset erikoissairaanhoidon käyttöön. Tuotteiden tilaukset tilataan joko Toimittajan tilausjärjestelmän kautta tai käyttäen suojattua sähköpostiyhteyttä, jos Toimittajan tilausjärjestelmää ei ole käytössä. Lasisovitukset, mukaan lukien linssivärin ja kehyksen valinta, suoritetaan erikoissairaanhoidon yksikössä työntekijän toimesta, joka on perehtynyt em. tuotteisiin. Erikoissairaanhoidon yksikkö vastaa potilaskohtaisten tilausten tekemisestä sopimustoimittajalle. Sopimustoimittajan tulee toimittaa valmiit tuotteet takaisin tilaavalle erikoissairaanhoidon yksikölle. Erikoissairaanhoidon yksikkö huolehtii valmiiden tuotteiden luovutuksesta potilaalle. Potilaat eivät itse asioi optikkoliikkeissä eivätkä käytä maksusitoumuksia missään vaiheessa. Tuotteet tilataan sopimustoimittajalta etukäteen Tilaajan yksikön varastoon. Kun potilaskohtaiset linssitiedot/tuotetiedot ovat saatavilla, kehykset/tuotteet toimitetaan linssitietojen kanssa linssitystä varten tavarantoimittajalle.

Lisätietoa piilolinssien tilauskäytänteestä: osa-alueen 15 tuoterivien 15.5.-15.6. ja 15.8. tuotteita koskevat tilaukset tehdään Tilaajan omien toiminnanohjausjärjestelmien kautta. Muiden piilolinssituotteiden (eli osa-alueen 16 ja osa-alueen 15 (pois lukien tuoterivit 15.5.-15.6. ja 15.8.)) tuotteiden tilaukset tilataan joko Toimittajan tilausjärjestelmän kautta tai käyttäen suojattua sähköpostiyhteyttä, jos Toimittajan omaa tilausjärjestelmää ei ole käytössä.

Hankinnan kohde ja sitä koskevat vaatimukset on kuvattu yksityiskohtaisesti tarjouspyynnössä ja sen liitteissä., 1. Yksiteholinssit Lisätiedot liitteessä 2.1., 2. Moniteholinssit Lisätiedot liitteessä 2.1., 3. Kaksiteholinssit Lisätiedot liitteessä 2.1., 4. Muut erikoislinssit Lisätiedot liitteessä 2.1., 5. Fotokromaattiset linssit Lisätiedot liitteessä 2.2., 6. Selektiiviset suodatinlinssit Lisätiedot liitteessä 2.2., 7. Aurinkolasilinssit polarisaatiolla Lisätiedot liitteessä 2.2., 8. Aurinkolasit silmälasien päälle Lisätiedot liitteessä 2.3., 9. Silmälasikehykset Lisätiedot liitteessä 2.3., 10. Silmälasikehykset, nikkelitön Lisätiedot liitteessä 2.3., 11. Aurinkolasit (valonsuodattimet eli absorptiolasit) Lisätiedot liitteessä 2.3., 12. Erikoiskehykset, suodatinlasikehykset, linssitettävät Lisätiedot liitteessä 2.3., 13. Aurinkolasit (valonsuodattimet eli absorptiolasit), lapset Lisätiedot liitteessä 2.3., 14. Silmälasikehykset, lapset Lisätiedot liitteessä 2.3., 15. Muut piilolinssit Lisätiedot liitteessä 2.4., 16. Skleraaliset piilolinssit Lisätiedot liitteessä 2.4.,

Ilmoitusnumero 2025-036688
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Silmälasilinssit (33731120), Aurinkolasit (33733000), Silmälasien kehykset ja niiden osat (33734100), Lääketieteelliset laitteet, farmaseuttiset valmisteet ja henkilökohtaiseen hygieniaan liittyvät tuotteet (33000000), Silmienhoitotuotteet ja näköä korjaavat linssit (33730000), Piilolasit (33731000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI
Osoitetiedot HUS-yhtymä
Uutistie 5 (PL 441 00029 HUS) 01770 Vantaa FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Painehaavapatjat ja istuintyynyt kotikäyttöön

Suomi | Varsinais-Suomen hyvinvointialue
Julkaistu 1 päivä sitten | 20.12.2025 Määräaika: 1 kuukausi kuluttua | 23.1.2026 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

HANKINNAN KOHDE

Varsinais-Suomen hyvinvointialue kilpailuttaa painehaavapatjat- ja istuintyynyt kotihoitoon.

Hankinnan kohde on jaettu kahdeksaantoista (18) eri osa-alueeseen seuraavasti:

Osa-alue 1: 04 33 03 01, Painehaavatyynyt viskoelastiset: viskoelastiset istuintyynyt tasainen malli
Osa-alue 2: 04 33 03 01, Painehaavatyynyt viskoelastiset: viskoelastiset istuintyynyt painaville tasainen malli
Osa-alue 3: 04 33 03 01, Painehaavatyynyt viskoelastiset: viskoelastiset istuintyynyt anatominen malli
Osa-alue 4: 04 33 03 01, Painehaavatyynyt viskoelastiset: viskoelastiset istuintyynyt painaville anatominen malli
Osa-alue 5: 04 33 03 02, Painehaavatyynyt geelitäytteiset (koko tyynyn alue): istuintyynyt
Osa-alue 6: 04 33 03 02, Painehaavatyynyt geelitäytteiset (istuinkyhmyjen alue): istuintyynyt
Osa-alue 7: 04 33 03 03, Painehaavatyynyt kennorakenteiset: istuintyynyt
Osa-alue 8: 04 33 03 04, Painehaavatyynyt ilmatäytteiset, ei-moottoroidut: istuintyynyt, ilmakennotyynyt
Osa-alue 9: 18 10 06 01, Pehmustetyynyt pyörätuoliin
Osa-alue 10: 18 10 06 03, Korotustyynyt
Osa-alue 11: 18 10 06 04, Lonkkatyynyt
Osa-alue 12: 04 33 06 03, Painehaavapatjat, ei-moottoroidut: painehaavoja ennalta ehkäisevät viskoelastiset staattiset patjat
Osa-alue 13: 04 33 06 03, Painehaavapatjat, ei-moottoroidut: painehaavoja ennalta ehkäisevät viskoelastiset staattiset patjat painaville
Osa-alue 14: 04 33 06 03, Painehaavapatjat, ei-moottoroidut: ilmatäytteiset
Osa-alue 15: 04 33 06 04, Painehaavapatjat, ilmatäytteiset, moottoroidut: Dynaamiset moottoroidut patjat lainaamokäyttöön
Osa-alue 16: 04 33 06 04, Painehaavapatjat, ilmatäytteiset, moottoroidut: Dynaamiset moottoroidut patjat painaville lainaamokäyttöön
Osa-alue 17: 04 33 06 04, Painehaavapatjat ilmatäytteiset moottoroidut: Dynaamiset moottoroidut patjat reunakovikkeella, lainaamokäyttöön
Osa-alue 18: 04 33 06 04, Painehaavapatjat ilmatäytteiset moottoroidut: Ei-vaihtuvapaineiset patjat, lainaamokäyttöön

Hankinnan kohde ja sitä koskevat vaatimukset on kuvattu yksityiskohtaisesti tarjouspyynnössä ja sen liitteissä.

SOPIMUSKAUSI

Sopimus on voimassa määräaikaisena kaksi (2) vuotta, jonka jälkeen se jatkuu toistaiseksi voimassa olevana. Sopimuksen arvioitu alkamisajankohta on maaliskuu 2026.

HANKINNAN ENNAKOITU ARVO

Hankinnan ennakoitu kokonaisarvo ylittää julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista annetun lain (hankintalaki) 26 §:n mukaisen tavarahankintoja koskevan EU-kynnysarvon. Ks. osa-aluekohtaiset hankinnan ennakoidut arvot jäljempänä kohdasta "Kokonaismäärä tai laajuus".

SOPIMUSTILAUKSET

Jokaiseen nimikkeeseen voidaan valita pistejärjestyksen mukaisesti 1-3 erilaista tuotetta. Tilauksia tehtäessä valitut tuotteet ovat keskenään tasa-arvoisia. Hankinnassa mukana olevien tahojen asiantuntijat valitsevat potilaalle parhaiten soveltuvan tuotteen., 04 33 03 01, Painehaavatyynyt viskoelastiset: viskoelastiset istuintyynyt tasainen malli Tarjouspyynnössä ilmoitettujen nimikkeiden hankinta sopimuskaudella., 04 33 03 01, Painehaavatyynyt viskoelastiset: viskoelastiset istuintyynyt painaville tasainen malli Tarjouspyynnössä ilmoitettujen nimikkeiden hankinta sopimuskaudella., 04 33 03 01, Painehaavatyynyt viskoelastiset: viskoelastiset istuintyynyt anatominen malli Tarjouspyynnössä ilmoitettujen nimikkeiden hankinta sopimuskaudella., 04 33 03 01, Painehaavatyynyt viskoelastiset: viskoelastiset istuintyynyt painaville anatominen malli Tarjouspyynnössä ilmoitettujen nimikkeiden hankinta sopimuskaudella., 04 33 03 02, Painehaavatyynyt geelitäytteiset (koko tyynyn alue): istuintyynyt Tarjouspyynnössä ilmoitettujen nimikkeiden hankinta sopimuskaudella., 04 33 03 02, Painehaavatyynyt geelitäytteiset (istuinkyhmyjen alue): istuintyynyt Tarjouspyynnössä ilmoitettujen nimikkeiden hankinta sopimuskaudella., 04 33 03 03, Painehaavatyynyt kennorakenteiset: istuintyynyt Tarjouspyynnössä ilmoitettujen nimikkeiden hankinta sopimuskaudella., 04 33 03 04, Painehaavatyynyt ilmatäytteiset, ei-moottoroidut: istuintyynyt, ilmakennotyynyt Tarjouspyynnössä ilmoitettujen nimikkeiden hankinta sopimuskaudella., 18 10 06 01, Pehmustetyynyt pyörätuoliin Tarjouspyynnössä ilmoitettujen nimikkeiden hankinta sopimuskaudella., 18 10 06 03, Korotustyynyt Tarjouspyynnössä ilmoitettujen nimikkeiden hankinta sopimuskaudella., 18 10 06 04, Lonkkatyynyt Tarjouspyynnössä ilmoitettujen nimikkeiden hankinta sopimuskaudella., 04 33 06 03, Painehaavapatjat, ei-moottoroidut: painehaavoja ennalta ehkäisevät viskoelastiset staattiset patjat Tarjouspyynnössä ilmoitettujen nimikkeiden hankinta sopimuskaudella., 04 33 06 03, Painehaavapatjat, ei-moottoroidut: painehaavoja ennalta ehkäisevät viskoelastiset staattiset patjat painaville Tarjouspyynnössä ilmoitettujen nimikkeiden hankinta sopimuskaudella., 04 33 06 03, Painehaavapatjat, ei-moottoroidut: ilmatäytteiset Tarjouspyynnössä ilmoitettujen nimikkeiden hankinta sopimuskaudella., 04 33 06 04, Painehaavapatjat, ilmatäytteiset, moottoroidut: Dynaamiset moottoroidut patjat lainaamokäyttöön Tarjouspyynnössä ilmoitettujen nimikkeiden hankinta sopimuskaudella., 04 33 06 04, Painehaavapatjat, ilmatäytteiset, moottoroidut: Dynaamiset moottoroidut patjat painaville lainaamokäyttöön Tarjouspyynnössä ilmoitettujen nimikkeiden hankinta sopimuskaudella., 04 33 06 04, Painehaavapatjat ilmatäytteiset moottoroidut: Dynaamiset moottoroidut patjat reunakovikkeella, lainaamokäyttöön Tarjouspyynnössä ilmoitettujen nimikkeiden hankinta sopimuskaudella., 04 33 06 04, Painehaavapatjat ilmatäytteiset moottoroidut: Ei-vaihtuvapaineiset patjat, lainaamokäyttöön Tarjouspyynnössä ilmoitettujen nimikkeiden hankinta sopimuskaudella.,

Ilmoitusnumero 2025-036822
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Lääketieteelliset laitteet, farmaseuttiset valmisteet ja henkilökohtaiseen hygieniaan liittyvät tuotteet (33000000), Pyörätuolien tyynyt (33193221), Patjat (39143112)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1C1
Osoitetiedot Varsinais-Suomen hyvinvointialue
Kiinamyllynkatu 4-8 20520 Turku FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Puutavaran hankinta

Suomi | Hämeenlinnan kaupunki
Julkaistu 1 päivä sitten | 20.12.2025 Määräaika: 1 kuukausi kuluttua | 30.1.2026 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Puutavaran hankinta Hämeenlinnan kaupunki hankkii puutavaraa mm. ulkoliikunta- ja luontokohteiden rakentamiseen sekä ylläpitoon, viheralueiden kunnossapitoon, museoiden tarpeisiin ja koulujen teknisentyön opetukseen.

Tilaaja kokeilee tässä hankinnassa uutta tapaa esittää hankinta-asiakirjat. Kilpailutusjärjestelmään on syötetty vain pakolliset tiedot, ja kaikki muut tiedot löytyvät liitteistä – lue siis kaikki asiakirjat huolellisesti.

Tilaajalla on oikeus tarkistaa tarjouksessa annetut tiedot ennen hankintapäätöstä. Jos tiedot eivät pidä paikkaansa, tarjous hylätään. Tilaukset tehdään tarpeen mukaan ja määrärahojen puitteissa, eikä hankinta sisällä määräostovelvoitetta.

Huomioitavaa tarjoajille:
Tarjousvertailua ei tehdä, vaan kaikki soveltuvuusvaatimukset täyttävät ja hyväksyttävän tarjouksen jättäneet toimittajat hyväksytään mukaan puitejärjestelyyn.
Sopimus- ja viivästyssakot eivät ole ensisijainen keino virheiden korjaamiseen, mutta kaupunki tarvitsee oikeuden käyttää niitä merkittävissä tai toistuvissa virhetilanteissa.,

Ilmoitusnumero 2025-036932
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Metsätalous- ja hakkuutuotteet (03400000), Puutavara (03410000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1C2
Osoitetiedot Hämeenlinnan kaupunki
Wetterhoffinkatu 2 13100 Hämeenlinna FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Sillilä 4 asemakaava, kunnallistekniikan rakentaminen

Suomi | Liedon kaupunki
Julkaistu 1 päivä sitten | 20.12.2025 Alkuperäinen ilmoitus

Sillilä 4 asemakaava, kunnallistekniikan rakentaminen Liedon kaupunki / infrapalvelut ja Liedon Vesi pyytää kokonaishintaurakkatarjoustanne Sillilä 4 asemakaava-alueen kunnallistekniikan rakentamisesta liitteenä olevien asiakirjojen mukaisesti. Urakkaan kuuluu katurakenteiden, kuivatuksen, vesihuollon, katuvalaistuksen sekä viheralueiden rakentaminen siinä laajuudessa kuin se sopimusasiakirjoissa on määritelty. Urakan optiohintainen osuus on määritelty kaupallisissa asiakirjoissa. Tarjouksen tulee perustua tähän tarjouspyyntöön sekä muihin tarjouspyyntöasiakirjoihin.

Sähkö- ja teleyhtiöiden suunnitelmat tullaan lisäämään tarjouspyynnön liitteeksi viikon 51 aikana.

Valaistussuunnitelmat tullaan lisäämään tarjouspyynnön liitteeksi viikon 51 aikana.

Tilaajan teettämä kaivutyön riskianalyysi ja ympäristöselvitys on tekeillä ja tullaan liittämään tarjouspyynnön liitteeksi viikon 1/2026 aikana.

Tilaaja edellyttää, että urakoitsija huomioi kaikki liitteenä olevat asiakirjat ja käy tutustumassa urakkakohteeseen ennen tarjouksen jättöä.,

Ilmoitusnumero 2025-036841
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Maa-, tie- ja vesirakennustöiden ja muiden rakennustöiden kokonais- tai osaurakat (45200000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI1C1
Osoitetiedot Liedon kaupunki
Kirkkotie 13 21421 Lieto FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma