Siirtymisen apuvälineet

Suomi | Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala
Julkaistu 2 viikkoa sitten | 5.12.2025 Määräaika: 1 kuukausi kuluttua | 20.1.2026 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala pyytää tarjouksia siirtymisen apuvälineistä.

Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala hankkii siirtymisen apuvälineitä tarpeidensa mukaan eri toimintayksiköihin koko toimialalla sekä lääkinnällisen kuntoutuksen apuvälineinä asiakkaille.

Tarjouskilpailun tavoitteena on perustaa siirtymisen apuvälineiden hankinnasta puitejärjestely Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan käyttöön.

Hankinta on jaettu seuraaviin osa-alueisiin:

- Osa-alue 1: Siirtymälaudat
- Osa-alue 2: Kääntölevyt istuimella käytettävät
- Osa-alue 3: Kääntölevyt lattialla käytettävät
- Osa-alue 4: Kääntölevyt nousutuella
- Osa-alue 5: Nostovyöt
- Osa-alue 6: Seisovan henkilön siirtämisalustat
- Osa-alue 7: Siirrettävät nostolaitteet istuvan henkilön siirtämiseen
- Osa-alue 8: Siirrettävät nostolaitteet istuvan henkilön siirtämiseen, XL-koko
- Osa-alue 9: Siirrettävät nostolaitteet seisovan henkilön siirtämiseen
- Osa-alue 10: Korotustyynyt
- Osa-alue 11: Sängyn- ja tuolinjalkojen korottajat
- Osa-alue 12: Tukikahvat ja kädensijat, kiinteät
- Osa-alue 13: Tukikahvat ja kädensijat, irrotettavat

Hankinnan kohteet on kuvattu tarkemmin tarjouspyyntöasiakirjoissa.

Tähän hankintamenettelyyn perustuvien sopimusten sopimuskausi alkaa sopimusten allekirjoituksesta ja päättyy 31.3.2028, jonka jälkeen sopimuksia voidaan tilaajan niin päättäessä jatkaa kahdella (2) korkeintaan yhden (1) vuoden mittaisella optiokaudella. Tilaaja voi harkintansa mukaan ottaa optiokaudet käyttöön myös samalla kertaa.

LYS Helsingin kaupunki ja HUS suunnittelevat Helsingin Laakson alueelle somatiikan ja psykiatrian yhteissairaalaa, johon suunnitellaan rakennettavaksi noin 900 sairaansijaa. Alustavan arvion mukaan sairaalan ensimmäinen vaihe valmistuu vuosien 2027-2028 aikana. Yhteissairaalaan tullaan hankkimaan myös siirtymisen apuvälineitä. Tarkkoja tietoja eri apuvälineiden hankintamääristä ei tällä hetkellä vielä ole käytettävissä. Hankintayksikkö on arvioinut tämän hankinnan ilmoitetussa kokonaisarvossa yhteissairaalan siirtymisen apuvälineiden alustavan tarpeen. Tulevan sopimuskauden aikana voidaan suurempiin hankkeisiin liittyvät kokonaisuudet kilpailuttaa kevennetyllä kilpailutuksella (minikilpailutus) puitejärjestelyyn valittujen toimittajien kesken. Menettely on kuvattu tarkemmin sopimusluonnoksella (liite 2)., Osa-alue 1. Siirtymälaudat Osa-alue 1 käsittää siirtymälaudat, jotka mahdollistavat henkilön siirtymisen esim. pyörätuolista tuoliin. Siirtymälautoja hankitaan Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialalle toiminnan eri yksiköihin sekä lääkinnällisen kuntoutuksen apuvälineinä asiakkaille.

Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyyntöasiakirjoissa., Osa-alue 4. Kääntölevyt nousutuella Osa-alue 4 käsittää nousutuella varustetut kääntölevyt. Kääntölevy auttaa levyn päällä seisovaa henkilöä pyörähtämään siirtymätilanteissa. Tuotteita hankitaan Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialalle eri toimintayksiköihin sekä lääkinnällisen kuntoutuksen apuvälineinä asiakkaille.

Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyyntöasiakirjoissa., Osa-alue 5. Nostovyöt Osa-alue 5 käsittää eri kokoiset nostovyöt. Nostovöitä hankitaan Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialalle eri toimintayksiköihin sekä lääkinnällisen kuntoutuksen apuvälineinä asiakkaille.

Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyyntöasiakirjoissa., Osa-alue 6. Seisovan henkilön siirtämisalustat Osa-alue 6 käsittää seisovan henkilön siirtämisalustat, joiden avulla seisovaa henkilöä voidaan liikuttaa lyhyen matkaa. Siirtämisalustoja hankitaan Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialalle eri toimintayksiköihin sekä lääkinnällisen kuntoutuksen apuvälineinä asiakkaille.
Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyyntöasiakirjoissa., Osa-alue 7. Siirrettävät nostolaitteet istuvan henkilön siirtämiseen Osa-alue 7 käsittää siirrettävät nostolaitteet istuvan henkilön siirtämiseen. Nostolaitteita hankitaan Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialalle eri toimintayksiköihin sekä lääkinnällisen kuntoutuksen apuvälineinä asiakkaille.
Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyyntöasiakirjoissa., Osa-alue 8. Siirrettävät nostolaitteet istuvan henkilön siirtämiseen, XL-koko Osa-alue 8 käsittää XL-koon siirrettävät nostolaitteet istuvan henkilön siirtämiseen. Nostolaitteita hankitaan Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialalle eri toimintayksiköihin sekä lääkinnällisen kuntoutuksen apuvälineinä asiakkaille. Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyyntöasiakirjoissa., Osa-alue 9. Siirrettävät nostolaitteet seisovan henkilön siirtämiseen Osa-alue 9 käsittää siirrettävät nostolaitteet seisovan henkilön siirtämiseen. Nostolaitteita hankitaan Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialalle eri toimintayksiköihin sekä lääkinnällisen kuntoutuksen apuvälineinä asiakkaille. Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyyntöasiakirjoissa., Osa-alue 10. Korotustyynyt Osa-alue 10 käsittää korotustyynyt, joiden avulla lisätään istuinkorkeutta. Korotustyynyjä hankitaan Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialalle eri toimintayksiköihin sekä lääkinnällisen kuntoutuksen apuvälineinä asiakkaille. Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyyntöasiakirjoissa., Osa-alue 11. Sängyn- ja tuolinjalkojen korottajat Osa-alue 11 käsittää sängyn- ja tuolinjalkojen korottajat. Sängyn- ja tuolinjalkojen korottajia hankitaan Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialalle eri toimintayksiköihin sekä lääkinnällisen kuntoutuksen apuvälineinä asiakkaille.

Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyyntöasiakirjoissa., Osa-alue 12. Tukikahvat ja kädensijat, kiinteät Osa-alue 12 käsittää kiinteät tukikahvat ja kädensijat, jotka kiinnitetään pysyvästi seinään ja jotka tukevat seistessä tai asentoa vaihdettaessa. Tukikahvoja ja kädensijoja hankitaan Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialalle eri toimintayksiköihin sekä lääkinnällisen kuntoutuksen apuvälineinä asiakkaille.

Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyyntöasiakirjoissa., Osa-alue 13. Tukikahvat ja kädensijat, irrotettavat Osa-alue 13 käsittää irrotettavat tukikahvat ja kädensijat. Tukikahvoja ja kädensijoja lääkinnällisen kuntoutuksen apuvälineinä asiakkaille.

Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyyntöasiakirjoissa., Osa-alue 2. Kääntölevyt istuimella käytettävät Osa-alue 2 käsittää istuimella käytettävät kääntölevyt. Tuotteita hankitaan Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialalle eri toimintayksiköihin sekä lääkinnällisen kuntoutuksen apuvälineinä asiakkaille.

Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyyntöasiakirjoissa., Osa-alue 3. Kääntölevyt lattialla käytettävät Osa-alue 3 käsittää lattialla käytettävät kääntölevyt. Tuotteita hankitaan Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialalle eri toimintayksiköihin sekä lääkinnällisen kuntoutuksen apuvälineinä asiakkaille.

Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyyntöasiakirjoissa.,

Ilmoitusnumero 2025-035502
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Lääketieteelliset laitteet, farmaseuttiset valmisteet ja henkilökohtaiseen hygieniaan liittyvät tuotteet (33000000), Lääketieteelliset apuvälineet (33196000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1B1
Osoitetiedot Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala
Toinen linja 4 A 00530 Helsinki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

RAKENNUTTAMISPALVELUT, KOSTEUSKOORDINAATTORIN TEHTÄVÄT, TURVALLISUUSKOORDINAATTORIN TEHTÄVÄT, RAKENNUSTÖIDEN VALVONTAPALVELUT, LVI-VALVONTAPALVELUT JA SÄHKÖN VALVONTAPALVELUT – Ilmajoen kunta

Suomi | Ilmajoen kunta
Julkaistu 2 viikkoa sitten | 5.12.2025 Alkuperäinen ilmoitus

RAKENNUTTAMISPALVELUT, KOSTEUSKOORDINAATTORIN TEHTÄVÄT, TURVALLISUUSKOORDINAATTORIN TEHTÄVÄT, RAKENNUSTÖIDEN VALVONTAPALVELUT, LVI-VALVONTAPALVELUT JA SÄHKÖN VALVONTAPALVELUT - Ilmajoen kunta Ilmajoen kunta kilpailuttaa seuraavat asiantuntijatehtävät:
- Rakennuttamispalvelut
- Kosteuskoordinaattorin tehtävät
- Turvallisuuskoordinaattorin tehtävät
- Rakennustöiden valvontapalvelut
- TATE-LVIA-valvontapalvelut
- TATE-Sähkö-valvontapalvelut.

Tarjouspyynnön mukaisia palveluita kilpailutetaan vuodelle 2026 + optiot 1+1+1. Tarjouspyynnön mukaisia palveluita suoritetaan kunnan yli kansallisen kynnysarvon rakennushankkeissa, ja kunta sitoutuu käyttämään vuoden 2026 aikana k.o. asiantuntijapalveluita Koskenkorvan uuden koulun rakentamishankkeessa.,

Ilmoitusnumero 2025-035658
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Arkkitehti-, rakennus-, insinööri- ja tarkastuspalvelut (71000000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI199
Osoitetiedot Ilmajoen kunta
PL 20 60801 Ilmajoki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

LUMA- tilojen peruskorjaus, Vesannon kunta

Suomi | Vesannon kunta
Julkaistu 2 viikkoa sitten | 5.12.2025 Määräaika: 4 viikkoa kuluttua | 12.1.2026 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

LUMA- tilojen peruskorjaus, Vesannon kunta Vesannon kunta pyytää tarjouksianne LUMA- rakennuksen peruskorjauksesta.
Peruskorjauksessa käydään kattavasti läpi koko rakennus; uusitaan tekniikka, pinnat, kiintokalusteet ja tarjouspyyntömateriaalissa mainitut laitteet. Irtokalusteet eivät kuulu tähän urakkaan, mutta niiden asennus kuuluu.
Urakoitsijan velvollisuuksiin kuuluu hakea urakassa tarvittavat luvat, mukaan lukien rakentamislupa.

Urakka on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnön liitteissä.

Peruskorjaus suoritetaan KVR- urakkana alkaen 4.5.2026 niin, että peruskorjaus tulee olla tehtynä, tarkastettuna ja hyväksyttynä viikon 42 alkuun mennessä. Tarkastukset tilaa urakoitsija.

Hankinnassa valitaan yksi toimittaja.,

Ilmoitusnumero 2025-035613
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Rakennustyöt (45000000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1DB
Osoitetiedot Vesannon kunta
Strandmanintie 2 72300 Vesanto FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Lounais-Suomen jätehuollon nostoperusteiset, pintamalliset jäteastiat – puitesopimus

Suomi | Lounais-Suomen Jätehuolto Oy
Julkaistu 2 viikkoa sitten | 5.12.2025 Määräaika: 4 viikkoa kuluttua | 15.1.2026 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Lounais-Suomen jätehuolto Oy pyytää tarjouksia nostoperusteisten, pinta-mallisten jäteastioiden toimittamisesta puitesopimuskaudella 2026- 2028. Hankinta sisältää 2 optiokautta., Nimellistilavuudeltaan noin 2,5m³ astiat hyöty- ja sekajätteen keräämiseen (”perustuotteet”) Toimittajalla tulee olla valikoimassaan hankinnan kohteeseen soveltuvat nostoperusteiset, pintamalliset jäteastiat vähintään seuraaville jätejakeille:
• sekajäte
• lasipakkaukset
• metallipakkaukset ja pienmetalli
• kartonkipakkaukset
• muovipakkaukset
• jaettu lasipakkaus/metallipakkaus

Osa-alueella 1 tarjottavat perustuotteet ovat kokoluokkaa 1: Nimellistilavuudeltaan noin 2,5 m³ (2500 l) astiat.
- Hyväksyttävä vaihteluväli: 2 250–2 700 l
Vaihteluväli on ilmoitettu EN 13071 standardin mukaisena nimellistilavuus nominal volume (litraa)- määränä.

Kaikki astiat ovat ns. Stand-alone- mallisia eli yksittäisiä, itsenäisiä kappaleita.

Tarjoajan on ilmoitettava tuotteista:
1. nimellistilavuus EN 13071 nominal volume litroina
2. liitettävä tarjoukseensa tekniset tuotekortit, josta käyvät ilmi astian mitat nostorakenne ja mahdollisen uusiomateriaalin osuus.

Astian sisäsäkin on oltava kestosäkki ja se tulee soveltua seka- ja hyötyjät-teiden (lasi, metalli, muovi, kartonki) keräämiseen. Lasi- ja metalliastioissa tulee olla ns. vahvikesäkit, jotka kestävät paremmin viiltoja teräviltä esineiltä. Jaetuissa astioissa on oltava asianmukainen väliseinä säkkien välissä.

Mikäli tarjoajan valikoimassa on saatavilla kierrätysmateriaalia (uusiomateriaalia) sisältäviä jäteastioita, tarjoajan edellytetään tarjoavan tällaiset tuot-teet ensisijaisesti.
Tarjoajan tulee ilmoittaa tarjouksessaan, mitä uusiomateriaalia sisältäviä tuotteita on saatavilla sekä uusiomateriaalin osuus (%). Uusiomateriaalin käyttö ei ole pakollinen vaatimus tarjouksen hyväksyttävyydelle.

Tarjoajan tulee tarjota perustuotteiden lisäksi niitä täydentävää stand-alone-mallisten jäteastioiden ja niihin liittyvien tarvikkeiden valikoimaa, johon so-velletaan tarjoajan ilmoittamaa alennusprosenttia koko sopimuskauden ajan. Täydentävään valikoimaan voivat kuulua myös perustuotteista poikkeavat pyöreät tai muut rakenteeltaan erilaiset, mutta pintamalliset nostoperusteiset astiaratkaisut.

Tarkemmat määrittely astioille Tarjouspyynnön kohdassa 9 esitetyissä vaatimuksissa.
Puitesopimuksessa toimitaan liite 2 Puitesopimuksessa toimiminen mukaisesti, Nimellistilavuudeltaan noin 3m³ astiat hyöty- ja sekajätteen keräämiseen (”perustuotteet”) Toimittajalla tulee olla valikoimassaan hankinnan kohteeseen soveltuvat nostoperusteiset, pintamalliset jäteastiat vähintään seuraaville jätejakeille:
• sekajäte
• lasipakkaukset
• metallipakkaukset ja pienmetalli
• kartonkipakkaukset
• muovipakkaukset
• jaettu lasipakkaus/metallipakkaus

Osa-alueella 2 tarjottavat perustuotteet ovat kokoluokkaa 2: Nimellistilavuudeltaan noin 3 m³ (3000 l) astiat.
- Hyväksyttävä vaihteluväli: 2 700 – 3 300 l
Vaihteluväli on ilmoitettu EN 13071 standardin mukaisena nimellistilavuus nominal volume (litraa)- määränä.

Kaikki astiat ovat ns. Stand-alone- mallisia eli yksittäisiä, itsenäisiä kappaleita.

Tarjoajan on ilmoitettava tuotteista:
1. nimellistilavuus EN 13071 nominal volume litroina
2. liitettävä tarjoukseensa tekniset tuotekortit, josta käyvät ilmi astian mitat nostorakenne ja mahdollisen uusiomateriaalin osuus.

Astian sisäsäkin on oltava kestosäkki ja se tulee soveltua seka- ja hyötyjät-teiden (lasi, metalli, muovi, kartonki) keräämiseen. Lasi- ja metalliastioissa tulee olla ns. vahvikesäkit, jotka kestävät paremmin viiltoja teräviltä esineiltä. Jaetuissa astioissa on oltava asianmukainen väliseinä säkkien välissä.

Mikäli tarjoajan valikoimassa on saatavilla kierrätysmateriaalia (uusiomateriaalia) sisältäviä jäteastioita, tarjoajan edellytetään tarjoavan tällaiset tuot-teet ensisijaisesti.
Tarjoajan tulee ilmoittaa tarjouksessaan, mitä uusiomateriaalia sisältäviä tuotteita on saatavilla sekä uusiomateriaalin osuus (%). Uusiomateriaalin käyttö ei ole pakollinen vaatimus tarjouksen hyväksyttävyydelle.

Tarjoajan tulee tarjota perustuotteiden lisäksi niitä täydentävää stand-alone-mallisten jäteastioiden ja niihin liittyvien tarvikkeiden valikoimaa, johon sovelletaan tarjoajan ilmoittamaa alennusprosenttia koko sopimuskauden ajan. Täydentävään valikoimaan voivat kuulua myös perustuotteista poikkeavat pyöreät tai muut rakenteeltaan erilaiset, mutta pintamalliset nostoperusteiset astiaratkaisut.

Tarkemmat määrittely astioille Tarjouspyynnön kohdassa 9 esitetyissä vaatimuksissa.
Puitesopimuksessa toimitaan liite 2 Puitesopimuksessa toimiminen mukaisesti,

Ilmoitusnumero 2025-035497
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Jäte- ja roskasäiliöt ja -astiat (34928480)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1C1
Osoitetiedot Lounais-Suomen Jätehuolto Oy
Lemminkäisenkatu 50 20520 Turku FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Vakuutusten Kilpailuttaminen Mäntyharjun Seurakunta

Suomi | VO Meklarit Oy
Julkaistu 2 viikkoa sitten | 5.12.2025 Alkuperäinen ilmoitus

Vakuutusten Kilpailuttaminen Mäntyharjun Seurakunta Kilpailutuksen piiriin kuuluvat kaikki Seurakunnan vahinkovakuutukset ja alla mainitut henkilövakuutukset.

Tarjouspyynnön sisältämät vakuutuslajit:

Työtapaturma-ja ammattitautivakuutus
Ryhmätapaturmavakuutus
Omaisuusvakuutus
Metsävakuutus
Julkisyhteisön toiminnan vastuuvakuutus
Tuotevastuu
Taloudellinen vastuu
Liikennevakuutus
Vapaaehtoinen ajoneuvovakuutus,

Ilmoitusnumero 2025-035677
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Vakuutusmeklaripalvelut (66518100)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI1C1
Osoitetiedot VO Meklarit Oy
Eerik Pommerilaisen ranta 16 A 29 20810 TURKU FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Digitaalinen omavalvontajärjestelmä

Suomi | Servica Oy
Julkaistu 2 viikkoa sitten | 5.12.2025 Määräaika: 4 viikkoa kuluttua | 13.1.2026 07:00 Alkuperäinen ilmoitus

Digitaalinen omavalvontajärjestelmä Hankinnan kohteena on ruokapalvelujen sähköisen omavalvonnan hankinta palveluna.

Hankinnan tavoitteena löytää ja saada käyttöön nykyaikainen, sähköinen omavalvontajärjestelmä, jonka avulla omavalvonnan toimien dokumentointi ja raportointi onnistuvat sujuvasti ja vaivatta. Omavalvonta on lakisääteistä, ja omavalvonnan toimilla Servica Oy varmistaa ja todentaa turvallisen lopputuloksen ruokatuotantoprosessin kaikki vaiheet huomioiden. Järjestelmällä valvotaan keittiölaitteiden, kuten jääkaappien, jäähdytyskaappien- tai huoneiden, sekä pakastimien lämpötilatasoja. Erikseen sovittaessa järjestelmällä voidaan seurata myös astianpesukoneiden, sekä kuljetusten aikaisia lämpötilatasoja. Lämpötilojen poiketessa ennalta määrätyltä tavoitetasolta, järjestelmä lähettää hälytyksen, jotta keittiöhenkilökunta voi reagoida poikkeamaan. Lämpötilamittauksien tulee tapahtua automaattisesti ja mittaustietojen tallentua järjestelmään myöhemmän tarkastelun mahdollistamiseksi. Automaattisten mittauksien lisäksi järjestelmällä tulee pystyä mittamaan manuaalisesti ja tallentamaan järjestelmään vastaanotto-, valmistus- ja tarjoilulämpötilatietoja.

Hankintaan kuuluu sovellus ja sen käyttöönotto, laitteiden vuokraus, käyttökuntoon asennus ja käyttökoulutus- ja käytön tuki sopimuskaudella ja Saas-pilvipalvelu. Hankinnan kohde ja sitä koskevat vaatimukset ovat kuvatut yksityiskohtaisesti tarjouspyynnössä.

Hankinnassa valitaan yksi (1) palveluntuottaja tarjouspyynnön kohdassa "Päätöksenteon perusteet" kuvatulla tavalla.

Sopimuksen arvioitu aloitusaika on 1.2.2026 ja järjestelmä on käyttövalmis 1.6.2026. Sopimus on voimassa 36 kk ja jatkuu sen jälkeen toistaiseksi voimassaolevana.

Sopimus ei sisällä määräostovelvoitetta. Tarjouspyynnössä mainitut hankintamäärät ovat suuntaa-antavia arvioita ja perustuvat nykyiseen käytäntöön eivätkä sido tilaajaa. Tilaukset suoritetaan tarpeen mukaan.

Tarjous on sitova ja se tulee laatia suomen kielellä. Hankintaprosessi on kokonaisuudessaan suomenkielinen.
Tarjottavien tuotteiden tulee täyttää Euroopan Unionin suoraan velvoittavien säädösten, Suomen lakien ja asetusten sekä viranomaisten antamat määräykset.,

Ilmoitusnumero 2025-035612
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Tietotekniset palvelut: neuvonta, ohjelmistojen kehittäminen, Internet ja tuki (72000000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1DB
Osoitetiedot Servica Oy
Saaristokatu 7 70620 Kuopio FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Osallistumishakemus vesistövalokaapelit

Suomi | Suomen Erillisverkot Oy
Julkaistu 2 viikkoa sitten | 5.12.2025 Määräaika: 3 viikkoa kuluttua | 9.1.2026 12:00 Alkuperäinen ilmoitus

Osallistumishakemus vesistövalokaapelit Erillisverkot pyytää osallistumishakemuksia vesistövalokaapeleiden hankintaa varten kolmen vuoden sopimuskaudelle. Varsinaisen sopimuskauden jälkeen voidaan käyttää 2 vuoden optiokausi.

Lopullista hankintaa toteuttamaan tullaan valitsemaan yksi toimittaja.

Sopimus ei muodosta tilaajalle määräostovelvoitetta.

Hankintamenettelyn tarjousvaiheeseen valitaan kaikki soveltuvuusvaatimukset täyttävät ehdokkaat.,

Ilmoitusnumero 2025-035491
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Valokuitukaapelit (32562000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI
Osoitetiedot Suomen Erillisverkot Oy
Tekniikantie 4 D 02150 Espoo FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Selvityksen hankinta konsulttipalveluna keittiöiden palveluverkkosuunnitelmaan

Suomi | Vantaan kaupunki
Julkaistu 2 viikkoa sitten | 5.12.2025 Määräaika: 2 viikkoa kuluttua | 31.12.2025 14:00 Alkuperäinen ilmoitus

Selvityksen hankinta konsulttipalveluna keittiöiden palveluverkkosuunnitelmaan Vantaan kaupunki kilpailuttaa keittiöiden palveluverkkosuunnitelman laatimiseen liittyvän selvityksen. Vantaan kaupunki tuottaa yhdessä tytäryhtiönsä Vantaan Tilapalvelut Vantti Oy:n kanssa keittiöiden palveluverkkosuunnitelman. Vantaan Tilapalvelut Vantti Oy osallistuu aktiivisesti selvitystyön ohjausryhmään.

Hankinnan kohteena on konsulttipalveluna hankittava selvitys, jossa laaditaan Vantaan kaupungin koulu-, oppilaitos- ja päiväkotikeittiöiden palveluverkkosuunnitelma 10 vuoden ajanjaksolle. Suunnitelmassa esitetään kaupunkitasoinen keittiöverkko, sen toiminnalliset tavoitteet, sekä tilojen lisäys- ja muutostarpeet.

Työhön sisältyy nykytilan analyysi, tavoitetilan määrittely ja ehdotus uusien valmistavien keittiöiden sijainneista, tyypeistä ja kustannusarvioista. Selvityksessä huomioidaan ateriatuotannon kapasiteettitarpeet, tuotantotapa, investointitarpeet, vuokravaikutukset sekä toteutusaikataulu. Työn lopputuloksena toimitetaan keittiöiden palveluverkkosuunnitelmana tulevalle 10 vuoden ajanjaksolle toimiva loppuraportti, joka sisältää muun muassa keittiöverkoston tavoitetilan, toimenpiteet ja kustannusarviot.

Tarkempi kuvaus hankinnan sisällöstä on tarjouspyynnön liitteellä 2. Palvelukuvaus.

Kyseessä on kertahankinta ja tavoiteaikataulu hankittavalle konsulttityölle on seuraava:

• Työn aloitus helmikuun 2026 aikana.
• Työn tulee olla valmiina toukokuun 2026 viikkoon 21 mennessä, jolloin valmis loppurapotti esitellään projekti- ja ohjausryhmälle.

Tilaaja sopii tarkemmasta aikataulusta hankintaan valitun Toimittajan kanssa.,

Ilmoitusnumero 2025-035662
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Kehitystoiminnan konsulttipalvelut (73220000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1B1
Osoitetiedot Vantaan kaupunki
PL 1100 01030 Vantaan kaupunki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Liperin kunnan maanrakennustyöt 2026 – 2028

Suomi | Pohjois-Karjalan hankintatoimi
Julkaistu 2 viikkoa sitten | 5.12.2025 Määräaika: 3 viikkoa kuluttua | 8.1.2026 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Pohjois-Karjalan hankintatoimi pyytää antamaan tarjouksen maanrakennustöistä Liperin kunnalle sopimuskaudelle 1.2.2026 - 31.1.2029.

Tarjous on sitova ja se tulee laatia suomen kielellä. Hankintaprosessi on kokonaisuudessaan suomenkielinen.

Palvelun tulee täyttää Euroopan unionin suoraan velvoittavien säädösten, Suomen lakien ja asetusten sekä viranomaisten antamat määräykset., Hydrauliset kaivukoneet, tela-alustaiset 5-15 tn Kohdetta koskevat vaatimukset on esitetty tarkemmin tarjouspyynnössä ja sen liitteissä., Hydrauliset kaivukoneet, tela-alustaiset 15,1-25 tn Kohdetta koskevat vaatimukset on esitetty tarkemmin tarjouspyynnössä ja sen liitteissä., Hydrauliset kaivukoneet, tela-alustaiset yli 25 tn Kohdetta koskevat vaatimukset on esitetty tarkemmin tarjouspyynnössä ja sen liitteissä., Hydrauliset kaivukoneet, pyöräalustaiset 5-15 tn Kohdetta koskevat vaatimukset on esitetty tarkemmin tarjouspyynnössä ja sen liitteissä., Hydrauliset kaivukoneet, pyöräalustaiset 15,1-25 tn Kohdetta koskevat vaatimukset on esitetty tarkemmin tarjouspyynnössä ja sen liitteissä., Hydrauliset kaivukoneet, pyöräalustaiset yli 25 tn Kohdetta koskevat vaatimukset on esitetty tarkemmin tarjouspyynnössä ja sen liitteissä., Kaivurit / kaivurikuormaajat 5-10 tn Kohdetta koskevat vaatimukset on esitetty tarkemmin tarjouspyynnössä ja sen liitteissä., Kaivurit / kaivurikuormaajat 10,1-20 tn Kohdetta koskevat vaatimukset on esitetty tarkemmin tarjouspyynnössä ja sen liitteissä., Minikaivinkoneet, kumitela-alustainen 1-3 tn Kohdetta koskevat vaatimukset on esitetty tarkemmin tarjouspyynnössä ja sen liitteissä., Traktorit Kohdetta koskevat vaatimukset on esitetty tarkemmin tarjouspyynnössä ja sen liitteissä., 4-veto traktorit tienvarsien niittoon soveltuvalla kalustolla Kohdetta koskevat vaatimukset on esitetty tarkemmin tarjouspyynnössä ja sen liitteissä.,

Ilmoitusnumero 2025-035605
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Maa-, tie- ja vesirakentamisessa ja muissa rakennustöissä käytettävien koneiden ja laitteiden vuokraus käyttäjän kanssa (45500000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1DC
Osoitetiedot Pohjois-Karjalan hankintatoimi
Torikatu 19 A 80100 Joensuu FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Sisäisen tarkastuksen palveluhankinta

Suomi | Tampereen kaupunki
Julkaistu 2 viikkoa sitten | 5.12.2025 Määräaika: 1 kuukausi kuluttua | 26.1.2026 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Sisäisen tarkastuksen palvelut Hankinnan kohteena ovat Tampereen kaupungin sisäisen tarkastuksen palvelut, jotka sisältävät sisäisen tarkastuksen vuosisuunnitelman mukaiset tarkastus- ja arviointipalvelut, konsultointipalvelut, ICT-tarkastukset ja muut erityistarkastukset.

Tavoitteena on löytää Toimittaja, joka pystyy ottamaan vastuun tilaajaorganisaation sisäisen tarkastuksen palveluiden tuottamisesta tilaajan tarpeiden mukaisesti. Palvelujen sisältöjä ja toimintatapoja kehitetään määrätietoisesti hyvän kumppanuuden hengessä.

Tarkemmin hankinnan kohde on kuvattu tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä.,

Ilmoitusnumero 2025-035489
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Liike-elämän palvelut: laki, markkinointi, neuvonta, työhönotto, painatus ja turvallisuus (79000000), Auditointi- ja tarkastuspalvelut (79212000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI19B
Osoitetiedot Tampereen kaupunki
PL 487 33101 Tampere FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Kertakäyttöastiat, -ruokailuvälineet ja aterioiden pakkaustarvikkeet 2026 – 2027 (2028, 2029)

Suomi | Pohjois-Karjalan hankintatoimi
Julkaistu 2 viikkoa sitten | 5.12.2025 Alkuperäinen ilmoitus

Kertakäyttöastiat, -ruokailuvälineet ja aterioiden pakkaustarvikkeet 2026 - 2027 (2028, 2029) Pohjois-Karjalan hankintatoimi pyytää antamaan tarjouksen kertakäyttöastioille- ruokailuvälineille sekä aterioiden pakkaustarvikkeille sopimuskaudelle 2.1.2026 - 31.12.2027 + yhden (1) + yhdellä (1) vuoden optiomahdollisuus. Aterioiden pakkaustarvikkeiden osalta sopimuskausi alkaa 24.3.2026.

Tarjous on sitova ja se tulee laatia suomen kielellä. Hankintaprosessi on kokonaisuudessaan suomenkielinen.

Tavaran tulee täyttää Euroopan unionin suoraan velvoittavien säädösten, Suomen lakien ja asetusten sekä viranomaisten antamat määräykset mm. rakenteen, varusteiden, työ- ja paloturvallisuuden sekä sähköturvallisuuden osalta.,

Ilmoitusnumero 2025-035660
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Kertakäyttöiset ateriointi- ja tarjoiluvälineet (39222100), Kertakäyttöiset ruokailuvälineet ja lautaset (39222110)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI1DC
Osoitetiedot Pohjois-Karjalan hankintatoimi
Torikatu 19 A 80100 Joensuu FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Mäntyharju, Kurkilahden turvallisen ja kestävän liikkumisen HUB- hanke

Suomi | Järvi-Saimaan Palvelut Oy
Julkaistu 2 viikkoa sitten | 5.12.2025 Määräaika: Umpeutunut | 16.12.2025 07:00 Alkuperäinen ilmoitus

Mäntyharju, Kurkilahden turvallisen ja kestävän liikkumisen HUB- hanke Hankkeessa kehitetään ja rakennetaan Mäntyharjun Kurkilahden alueen infrastruktuuria siten, että eri liikennemuodot – kuten maantie-, raide- ja vesiliikenne – yhdistyvät sujuvasti, turvallisuus paranee ja kestävä liikkuminen mahdollistuu entistä paremmin.

Urakka-alueelle rakennetaan turvalliset ja toimivat kulkuyhteydet kevyelle liikenteelle ja autoilulle ja tarvittavat paikoitusalueet. Alueelle rakennetaan myös veneilijöille ja melojille laiturit ja veneenlaskupaikka sekä sähköveneille ja sähköautoille sekä sähköpolkupyörille latauspaikat.

Rakennuttajana toimii Järvi-Saimaan Palvelut Oy ja tilaajana Mäntyharjun kunta.

Rakennusurakkaan sisältyvät kaikki tarjouspyyntöasiakirjojen mukaiset työt.

OPTIO:
Nykyisen laiturin siirron vaihtoehdoksi tarjoajaa pyydetään esittämään optiona nykyisen siirrettävän laiturin sijasta uusi suunnitelman mukainen laituri. Tässä optiossa tarjoajaa pyydetään siis esittämään vaihtoehtoinen kustannus niin, että nykyistä laituria ei siirretä vaan tähän hankitaan uusi suunnitelmien mukainen laituri. Optiossa tulee huomioida uuden laiturin hankinta ja asennus ja vähentää nykyisen laiturin siirtokustannukset ja asennushinta. Mikäli Tilaaja päätyy siirron sijasta valitsemaan uuden laiturin, niin nykyinen siirrettävä laituri jää Tilaajan omistukseen ja nykyiselle sijainnilleen.

Hankinta toteutetaan NEUVOTTELUMENETTELYNÄ.

Tarjousvaiheet:

Tarjoajat jättävät osallistumishakemukset määräaikaan mennessä. Hakemuksista arvioidaan soveltuvuusvaatimusten täyttyminen. Osallistumishakemukset jätettävä 16.12.2025 klo 9.00 mennessä.

Ilmoittautumisen jälkeen pidetään kelpoisuusvaatimukset täyttävien tarjoajien kanssa neuvottelukierros. Neuvottelut järjestetään Mäntyharjulla 17.12.2025 klo 8.30-13, 18.12.2025 klo 12-16, 19.12. klo 9-15. Neuvottelukutsun mukana lähetetään neuvotteluiden esityslista.

Myöhästyneitä osallistumishakemuksia ei oteta käsiteltäväksi.

Neuvottelujen jälkeen rakennuttaja esittää tarvittaessa kaikille neuvottelukierrokselle osallistuneille saman sisältöisen tarkennuksen tarjouspyyntöön.

Tarjoajat jättävät tarjoukset neuvottelujen jälkeen julkaistavaan tarjouspyyntöön. Kyseinen tarjouspyyntö lähetetään vain neuvottelukierrokselle osallistuneille.

Tarjouksessa tulee olla huomioituna mahdollisissa lisäkirjeissä annetut tarkennukset.

Tilaaja edellyttää, että urakoitsija on tutustunut rakennuspaikkaan ennen tarjouksen antamista. Tutustuminen järjestetään ennen osallistumishakemuksen jättämisen määräajan umpeutumista. Tutustuminen rakennuspaikkaan on pakollinen, jotta tarjous voidaan hyväksyä. Urakoitsija ei voi vedota seikkoihin, jotka olisivat tulleet ilmi tutustumalla kohteeseen.

Rakennuspaikan näyttöajankohta on 9.12.2025 klo 09:00 ja tapaaminen asemarakennuksen edessä. Näyttöön tulee ilmoittautua ennakkoon sähköpostilla: antti.hulkkonen@jarvisaimaanpalvelut.fi,

Ilmoitusnumero 2025-035604
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Rakennustyöt (45000000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1DA
Osoitetiedot Järvi-Saimaan Palvelut Oy
Kauppatie 1 58700 Sulkava FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Siivoustarvikkeet

Suomi | Servica Oy
Julkaistu 2 viikkoa sitten | 5.12.2025 Alkuperäinen ilmoitus

Servica Oy kilpailuttaa tarjouspyyntöasiakirjojen mukaisesti Siivoustarvikkeet Servica Oy:lle, Pohjois-Savon hyvinvointialueelle ja ISLAB hyvinvointiyhtymälle. Tässä hankinnassa mukana olevista osapuolista käytetään jäljempänä lyhennettä "Tilaaja". Tarkemmat tiedot tarjouspyynnön liitteessä Sopimusluonnos. Hankinnan tavoitteena on kilpailutuksen avulla saada valikoimaan tarkoitukseen sopivat ja laadukkaat tuotteet. Tavoitteena on myös, että tuotteiden toimitusvarmuus on hyvä ja tuotteita on saatavilla, kun niitä tarvitaan.

Kilpailutettavat kohteet:
1. Siivoustarvikkeet
2. Puhdastilan siivoustarvikkeet
3. Muut

Sopimuskausi on toistaiseksi voimassa oleva. Hankinnan arvioitu kokonaisarvo arvonlisäverottomasti on laskettu neljälle (4) vuodelle., 1. Siivoustarvikkeet 1., 2. Puhdastilan siivoustarvikkeet 2., 3. Muut 3.,

Ilmoitusnumero 2025-035487
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Lääketieteelliset laitteet, farmaseuttiset valmisteet ja henkilökohtaiseen hygieniaan liittyvät tuotteet (33000000), Huonekalut (myös toimistokalusteet), sisustustavarat, kodinkoneet ja laitteet (valaistusta lukuun ottamatta) ja puhdistustuotteet (39000000), Puhdistus- ja kiillotustuotteet (39800000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI1DB
Osoitetiedot Servica Oy
Saaristokatu 7 70620 Kuopio FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Taittokone tekstiilien koneelliseen taittamiseen

Suomi | Puro Tekstiilihuoltopalvelut Oy
Julkaistu 2 viikkoa sitten | 4.12.2025 Määräaika: 5 päivää kuluttua | 23.12.2025 14:00 Alkuperäinen ilmoitus

Taittokone tekstiilien koneelliseen taittamiseen Taittokone tekstiilien (jäljempänä tarjouspyynnössä määriteltyjen tekstiilien) koneelliseen taittamiseen Puro Tekstiilihuoltopalvelut Oy:n Keravan toimipisteeseen.,

Ilmoitusnumero 2025-035590
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Tekstiilien viimeistelykoneet (42718000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi
Osoitetiedot Puro Tekstiilihuoltopalvelut Oy
Isonkiventie 8 04250 Kerava FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Koestusautomaation automaatiourakointi

Suomi | Lappeenrannan-Lahden teknillinen yliopisto LUT
Julkaistu 2 viikkoa sitten | 4.12.2025 Määräaika: 3 viikkoa kuluttua | 5.1.2026 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Koestusautomaation automaatiourakointi Koestusautomaatio investointiin liittyvä automaatiourakointi automaatiosuunnittelijan laatiman suunnitelman mukaisesti. Suunnitelma sisältää uusien laitteiden ja kaapelien hankinnan sekä niiden asennukset. Tarkemmat suunnitelmat liitteissä 4-15.

Optiona valvontakamera- ja mittalaiteverkon kaapelien hankinta ja asennus erillisen suunnitelman, liite 16 mukaan.,

Ilmoitusnumero 2025-035553
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Asennuspalvelut (ohjelmistoja lukuun ottamatta) (51000000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1C5
Osoitetiedot Lappeenrannan-Lahden teknillinen yliopisto LUT
Yliopistonkatu 34 53850 Lappeenranta FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Rekrytointipalvelut

Suomi | Kokkolan kaupunki
Julkaistu 2 viikkoa sitten | 4.12.2025 Määräaika: 5 vuotta kuluttua | 29.11.2030 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Rekrytointipalvelut Tällä hankintailmoituksella perustetaan dynaaminen hankintajärjestelmä (DPS). DPS:n kohteena ovat rekrytointipalvelut. Tätä DPS:ää voivat käyttää Kokkolan kaupunki, Kokkolan Vesi ja seuraavat tytäryhtiöt: Kokkolanseudun Kehitys Oy, Työplus Yhtiöt Oy, KIP Infra Oy, Kokkolan Satama Oy, Nuorisokeskus Villa Elba, Kokkolan Talohoito Oy ja Kokkolan Energia Oy.

Dynaamisen hankintajärjestelmään voi jättää osallistumishakemuksia koko sen keston ajan. Se on voimassa hankintailmoituksessa ilmoitettuun päivään asti, ellei sitä keskeytetä tai muuteta dynaamisen hankintajärjestelmän voimassaollessa. Dynaamiseen hankintajärjestelmään voi hakea tarjoajaksi, jos täyttää ESPD-lomakkeella ja "muut ehdot"-kohdassa ilmoitetut soveltuvuusvaatimukset. Dynaamiseen hankintajärjestelmään otetaan mukaan kaikki soveltuvuusvaatimukset täyttävät ehdokkaat.

Varsinaiset hankinnat tehdään dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisillä kilpailutuksilla, joissa kuvataan ja täsmennetään hankinnan kohde.,

Ilmoitusnumero 2025-035444
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Työhönottopalvelut (79600000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1D5
Osoitetiedot Kokkolan kaupunki
PL 43 67101 KOKKOLA FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Liikelahjojen ja jakotuotteiden hankinta

Suomi | Tampereen kaupunki
Julkaistu 2 viikkoa sitten | 4.12.2025 Määräaika: 1 kuukausi kuluttua | 19.1.2026 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Liikelahjojen ja jakotuotteiden hankinta Hankinnan kohteena on Tampereen kaupungin liikelahjojen, jakotuotteiden ja tapahtumatekstiilien hankinta. Hankinnan tavoitteena on löytää laadukkaita, ekologisia ja omaleimaisia tuotteita, jotka tukevat Tampereen kaupungin viestintää ja edustustehtäviä sekä kotimaassa että kansainvälisesti. Toimittajan tulee pystyä tarjoamaan useita vaihtoehtoisia tuotteita jokaisesta tarjouspyynnössä esitetystä ja tarkemmin määritellystä kolmesta (3) tuoteryhmästä (Liikelahjat, Jakotuotteet ja Tapahtumatekstiilit). Tuotteiden tulee tukea Tampereen imagoa ja sopia sen toimintakulttuuriin ja arvoihin.

Liikelahja- ja jakotuotteiden tilaamiseen ja toimittamiseen tarjoajan tulee tarjota Tilaajalle räätälöity verkkokauppa, jossa on Tilaajan henkilöstölle näkyvissä ainoastaan tämän sopimuksen piiriin kuuluva tuotevalikoima. Tarjoaja osallistuu verkkokaupan tuotevalikoiman suunnitteluun yhdessä Tilaajan kanssa sopimuskauden alussa ja sen aikana. Tilaajalla tulee olla mahdollisuus lisätä tai muuttaa tuotevalikoimaa kesken sopimuskauden. Myös Toimittaja voi esittää sopimuskauden aikana Tilaajan sopimusyhteyshenkilölle valikoimaan lisättäväksi uusia soveltuvia tuotteita.

Tilaaja tulee suunnittelemaan sopimuskaudella yhdessä valitun tarjoajan kanssa esimerkiksi lahja- ja jakotuotteisiin liittyvien pakkausten, korttien ja vyötteiden Tampereen kaupungin brändin mukaisen visuaalisen ilmeen. Hankintaan sisältyy edellä kuvatun suunnittelun lisäksi palveluina tuotteiden merkkaus- ja painatuspalvelut sekä lahjapaketointi.

Tilaaja haluaa panostaa tuotteiden laatuun, kotimaisuuteen ja paikallisuuteen mahdollisuuksien mukaan. Tilaaja pidättää oikeuden hankkia hankinnan kohteena olevia tuotteita myös sopimuksen ulkopuolelta.

Hankinnan kohdetta on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnössä ja sen liitteissä.,

Ilmoitusnumero 2025-035395
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Elintarvikkeet, juomat, tupakka ja vastaavat tuotteet (15000000), Vaatteet, jalkineet, matkalaukkutuotteet ja tarvikkeet (18000000), Lahjat ja palkinnot (18530000), Painotuotteet ja vastaavat tuotteet (22000000), Soittimet, urheiluvälineet, pelit, lelut, käsityö- ja taidetarvikkeet ja -varusteet (37000000), Huonekalut (myös toimistokalusteet), sisustustavarat, kodinkoneet ja laitteet (valaistusta lukuun ottamatta) ja puhdistustuotteet (39000000), Viestintä- ja mainostuotteet (39294100), Taideteokset (92311000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI19B
Osoitetiedot Tampereen kaupunki
PL 487 33101 Tampere FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Pihlajamaan metsätien Metka- perusparannushankkeen työnjohto

Suomi | Pihlajamaan metsätie
Julkaistu 2 viikkoa sitten | 4.12.2025 Määräaika: Umpeutunut | 9.12.2025 08:00 Alkuperäinen ilmoitus

Pihlajamaan metsätien Metka- perusparannushankkeen työnjohto Hankinta koskee Pihlajamaan metsätien perusparannuksen valvontaa/työnjohtoa. Metka-avustuksen hakeminen toteutukseen ennen 31.12.2025 ja hankkeen rahoituksen ja maksujen kulku tarjoaja organisaation tilin kautta. Laskujen lähetys osakkaille (osakkaita 106 kpl) Tarjouskilpailun tekeminen Hilmassa toteutuksen urakoinnista. Urakoinnin valvonta.,

Ilmoitusnumero 2025-035375
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Rakentamiseen liittyvät palvelut (71500000), Rakennustöiden valvonta (71520000), Rakennustöiden johto (71540000), Maatalous-, metsätalous-, puutarha-, vesiviljely- ja mehiläistalousalan palvelut (77000000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI199
Osoitetiedot Pihlajamaan metsätie
Enoantintie 6 62600 LAPPAJÄRVI FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Asiakirjatutkintavälineet 2026-2029

Suomi | Ulkoministeriö
Julkaistu 2 viikkoa sitten | 4.12.2025 Alkuperäinen ilmoitus

Asiakirjatutkintavälineitä käytetään Suomen suurlähetystöissä ja edustustoissa passien ja muiden asiakirjojen tarkastamisessa. Erityinen käyttötapa on käyttää asiakirjatutkintavälineitä tarkastettaessa viisumia hakevien henkilöiden passeja, sekä muita henkilöllisyyden todistamiseen käytettäviä asiakirjoja tai muita liiteasiakirjoja., USB-mikroskooppi Viitemalli: Dino-Lite AM4113T-FVW tai vastaava.

Ensisijaisesti tarjouksia pyydetään viitelaitteesta! Tarjoaja voi esittää vaihtoehtoista laitetta, jolloin tarjoajan tulee sitoutua toimittamaan ulkoministeriöön Suomessa mallilaitteen tarkastamista ja testausta varten.

Tekninen eritelmä:
Sisältää ajurit ja käytön vaatimat ohjelmistot
Resoluutio: 1,3 megapikseliä (1280x1024 pikseliä) tai parempi
Suurennos: 10x~70x, 200x
Valaistus: valkoinen ja UV
Liitäntä: USB 2.0 tai uudempi
Ulostulot: Kuva, video
Mittaukset: mm. jana, säde, ympyrä, 3-piste ympyrä
Koko: n. 10 cm x 3 cm
Paino: n. 100 g
Kaapelin pituus: n. 1,8 m, Tutkintaluuppi Viitemalli: Doculus Lumus DL 15x FUV RFID tai vastaava. Mikäli tarjoaja esittää vaihtoehtoista laitetta, tarjoajan tulee sitoutua toimittamaan Helsinkiin mallilaitteen tarkastamista ja testausta varten.

Tekninen eritelmä:
15X suurennos laadukkaalla lasilinssillä
Valaistus: valkoinen / UV 365 nm / pyörivä kalteva valo / UV-etuvalo (FUV)
RFID-sirun tunnistus
Pudotussuojaus n. 1,5 m korkeudelta, Pöytämallinen tutkintavalonlähde asiakirjatutkintaan Viitemallit: Bellcon MT22 tai Bellcon MT4

Mikäli tarjoaja esittää vaihtoehtoista laitetta, tarjoajan tulee sitoutua toimittamaan Helsinkiin mallilaitteen tarkastamista ja testausta varten.

Sisältää minimivaatimuksina asiakirjatutkintaan soveltuvan valkoisen alavalon sekä UV-ylävalon

Arvostamme laitteen valovoimaisuutta. Lisäksi arvioimme virransyötön monipuolisuutta (esim. USB) sekä oletettua huollon tarvetta., Toimituskustannukset, TOP UM Kuriiri- ja logistiikkapalvelut, Holkkitie 8 B, 00880 Helsinki Toimituskulu riippumatta siitä onko toimituserä yksi kappale tai useampia kappaleita. Riippumatta myöskään toimituserän painosta.,

Ilmoitusnumero 2025-035547
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Valaistuslaitteet ja sähkölamput (31500000), Lamput (31521000), Testaus- ja koelaitteet (38500000), Mikroskoopit (38510000), Postipalvelut (64110000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi
Osoitetiedot Ulkoministeriö
PL 176 00023 Valtioneuvosto FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Joukkoliikennepalvelut, maaseutukohteiden linjat 61, 62-68, 71, 74, 75 sekä 81-86, Kuopion kaupunki

Suomi | Sansia Oy
Julkaistu 2 viikkoa sitten | 4.12.2025 Määräaika: 3 viikkoa kuluttua | 5.1.2026 08:00 Alkuperäinen ilmoitus

Hankinnan kohteena on joukkoliikennepalveluiden hankinta, maaseutukohteiden linjat 61, 62-68, 71, 74, 75 sekä 81-86, Kuopion kaupungille.

Sopimuskausi on määräaikainen kesäkuu 2027-toukokuu 2032.

Sopimuksessa varataan mahdollisuus Sopimuksen jatkamiseen kahdella (2) vuodella ilman uutta tarjouskilpailua., KOHDE: M1 - Humalajoki – Puutossalmi – Kuopio, linja 74
- Kurkimäki – Kuopio, linja 75, KOHDE: M2 - Hirvilahti – Kuopio linja, 71
- Riistaveden ja Vehmersalmen alue, linjat 81–86, KOHDE: M4 - Nilsiän sisäiset linjat 62–68, KOHDE: M5 - Nilsiä – Kuopio (Tahko), linjat 61 ja 61T,

Ilmoitusnumero 2025-035434
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Joukkoliikennepalvelut maanteitse (60112000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1DB
Osoitetiedot Sansia Oy
Puutarhakatu 6 70300 Kuopio FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma