Pyydämme osallistumishakemuksia lääkevalmisteiden ja niihin rinnastettavien tuotteiden dynaamiseen hankintajärjestelmään (DPS). Hankinnan kohteena dynaamisen hankintajärjestelmän sisällä ovat lääkevalmisteet ja niihin rinnastettavat tuotteet. Tämän dynaamisen hankintajärjestelmän ulkopuolelle jäävät sellaiset HUS Apteekin kilpailutukset, joissa hankintarengas on laajempi ja muodostetaan useampien hankintayksiköiden (esim. kaikki Suomen hyvinvointialueet) kesken (esimerkkeinä HIV-lääkkeiden kilpailutus, Hepatiitti-C:n hoitoon tarkoitettujen interferonivapaiden valmisteiden kilpailutus). Tämän dynaamisen hankintajärjestelmän ulkopuolelle jäävät myös Radiofarmaseuttisten valmisteiden sekä Lääkkeellisten, teollisten ja muiden sairaalakaasujen kilpailutukset. DYNAAMISEN HANKINTAJÄRJESTELMÄN OSALLISTUMISHAKEMUKSET Dynaamisen hankintajärjestelmän osallistumishakemukset lähetetään Cloudian Tarjouspalvelussa (https://www.tarjouspalvelu.fi). Dynaamiseen hankintajärjestelmään voi hakea ehdokkaaksi, jos täyttää soveltuvuusvaatimukset, jotka on ilmoitettu ESPD-lomakkeessa sekä kohdassa "Muut ehdot". Dynaamiseen hankintajärjestelmään otetaan mukaan kaikki soveltuvuusvaatimukset täyttävät ehdokkaat. Dynaamiseen hankintajärjestelmään voi jättää osallistumishakemuksia koko sen keston ajan. Osallistumishakemusten jättämiselle on DPS:n perustamisvaiheessa varattu aikaa 30 vuorokautta (17.2.2023 saakka) siten, että siihen mennessä toimitetut hyväksytyt osallistumishakemukset ehtivät ensimmäiseen sisäiseen kilpailutukseen, jonka tarjouspyyntöä ei julkaista ennen 27.2.2023. Vain ehdokkaat, jotka on hyväksytty Dynaamiseen hankintajärjestelmään, voivat jättää tarjouksia DPS:n sisäisiin kilpailutuksiin. Dynaamiseen hankintajärjestelmään hyväksytyt ehdokkaat voivat osallistua yhteen tai useampaan dynaamisen hankintajärjestelmän sisäiseen kilpailutukseen. DYNAAMISEN HANKINTAJÄRJESTELMÄN KESTO Dynaamisen hankintajärjestelmän kesto on 18.1.2023-17.1.2027 (48 kuukautta) Dynaamisen hankintajärjestelmän hankintavaihe alkaa perustamisvaiheen jälkeen, aikaisintaan 27.2.2023. Dynaamisen hankintajärjestelmän hankintavaihe päättyy dynaamisen hankintajärjestelmän voimassaoloajan päättyessä 17.1.2027. Dynaaminen hankintajärjestelmä voidaan tilapäisesti sulkea esim. kesälomakauden ajaksi. DPS:n sulkemisesta ilmoitetaan tarvittaessa tarjoajille erikseen. Osallistumishakemuksia ei käsitellä dynaamisen hankintajärjestelmän ollessa suljettuna. DYNAAMISEN HANKINTAJÄRJESTELMÄN SISÄISET KILPAILUTUKSET Varsinaiset hankinnat tehdään dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisillä kilpailutuksilla, joissa kuvataan ja täsmennetään hankinnan kohde. HUS voi alkaa julkaista sisäisten kilpailutusten tarjouspyyntöjä hankintavaiheen alettua 27.2.2023. Dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisten kilpailutusten tarjouspyynnöissä kuvataan kuhunkin sisäiseen kilpailutukseen kuuluvat lääkevalmisteet ja niihin rinnastettavat tuotteet sekä niiden tarkemmat vertailu- ja valintaperusteet. Dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisten kilpailutusten tarjouspyynnöt julkaistaan KILPO kilpailutusportaalissa (https://www.kilpo.fi). Tarjoukset jätetään KILPO kilpailutusportaaliin. Tieto uuden sisäisen kilpailutuksen käynnistymisestä välitetään kaikille dynaamiseen hankintajärjestelmään hyväksytyille ehdokkaille Cloudian Tarjouspalvelun (https://www.tarjouspalvelu.fi) kautta.
Import Type: ContractNotices
Ikääntyneiden kotihoidon palvelujen hankinta
Kotihoidolla tarkoitetaan sosiaalihuoltolain (1301/2014) mukaisen kotipalvelun 19 §:ään ja terveydenhuoltolain (1326/2010) 25 §:ään sisätyvien kotisairaanhoidon tehtävien muodostamaa kokonaisuutta. Kotihoidon tavoitteena on tukea asiakkaiden kokonaisvaltaista hyvinvointia ja mahdollisimman itsenäistä selviytymistä kotona sekä ylläpitää ja parantaa heidän fyysistä, psyykkistä ja sosiaalista toimintakykyään. Kotihoito myönnetään asiakkaille palvelutarpeen ja -päätösten mukaisesti. Palveluntuottajalla tulee olla toimintaan Aluehallintoviraston ja Valviran lupa. Hankinnan kohteena oleva palvelu on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnön liitteellä yksi (1) palvelukuvaus. Tilaajan hankinnalle asettamat yksityiskohtaiset tavoitteet ovat: 1. Asiakkaan valinnan vapauden edistäminen 2. Palvelun laadun kehittäminen asiakastarpeita vastaavaksi 3. Monituottajuusmallin tukeminen 4. Uusien yritysten joustavan markkinoille pääsyn mahdollistaminen 5. Kuntien taloudellista kantokykyä tukeva palvelumalli
Ikääntyneiden tehostetun palveluasumisen palveluiden hankinta
Tehostettu palveluasuminen ikäihmisille tarkoittaa sosiaalihuoltolain (1301/2014) 21 §:n mukaista asumispalvelua, joka järjestetään palvelutaloissa tai asumisyksiköissä, joissa henkilökunta on paikalla ympärivuorokauden. Palveluntuottajalla tulee olla toimintaan Aluehallintoviraston tai Valviran lupa. Hankinnan kohteena oleva palvelu on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnön liitteellä yksi (1) palvelukuvaus. Tilaajan hankinnalle asettamat yksityiskohtaiset tavoitteet ovat: 1. Asiakkaan valinnan vapauden edistäminen 2. Palvelun laadun kehittäminen asiakastarpeita vastaavaksi 3. Monituottajuusmallin tukeminen 4. Uusien yritysten joustavan markkinoille pääsyn mahdollistaminen 5. Kuntien taloudellista kantokykyä tukeva palvelumalli
Dynaaminen hankintajärjestelmä: Invasiiviset kardiologiset tarvikkeet
Pyydämme osallistumishakemuksia invasiivisten kardiologisten tarvikkeiden dynaamiseen hankintajärjestelmään (DPS). HUSin tavoitteena on hankkia joustavalla menettelyllä laadukkaita invasiivisen kardiologian tarvikkeita tukemaan HUSin ja sen kumppanien tehtävien täyttämistä. DPS:ään voi jättää osallistumishakemuksia koko sen keston ajan. DPS:ään otetaan mukaan kaikki soveltuvuusvaatimukset täyttävät ehdokkaat. Varsinaiset hankinnat tehdään dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisillä kilpailutuksilla, joissa kuvataan ja täsmennetään hankinnan kohde. DPS:ään voi hakea tarjoajaksi, jos täyttää soveltuvuusvaatimukset, jotka on ilmoitettu ESPD-lomakkeessa sekä kohdissa "Tarjouspyynnön muut ehdot" ja "Hankinnan kohteen kriteerit".
Tulostus- ja oheislaitteet tarvikkeineen 2021-2025 (DPS)
Luokka 1. Tulostuslaitteet ja tarvikkeet Hankinnan kohteena luokassa 1 ovat tiettyyn käyttökohteeseen, käyttötarkoitukseen tai käyttöympäristöön soveltuvat laitteet ja tarvikkeet, sekä keskenään samaa merkkiä olevien laitteiden hankinnat. Lisäksi hankinnan kohteena ovat tarvikehankinnat, jotka kohdistuvat tietyn valmistajan laitteisiin. Hankinnan kohteena ovat myös erikoistulostimet ja laitteet, joihin tarvitaan asiakaskohtaista räätälöintiä. Katso tarkempi kuvaus osallistumispyynnön liitteestä 1 "DPSn kohde ja ehdot". Luokka 2. Kokonaistoimitukset Hankinnan kohteena luokassa 2 ovat useista laitetyypeistä koostuvat kokonaistoimitukset ja/tai monimerkkiratkaisut. Kokonaistoimitus sisältää useita erityyppisiä luokan 1 laitteita ja tarvikkeita. Luokan 2 toimittajalla on verkkokauppa, jonka kautta Asiakas voi tilata kilpailuttamiaan tuotteita ja tarvikkeita. Katso tarkempi kuvaus osallistumispyynnön liitteestä 1 "DPSn kohde ja ehdot".
Yhteisöllisen asumisen palvelut ikääntyneille
Yhteisöllinen asuminen on yksityisistä sosiaalipalveluista annetun lain 11 §:ssä tarkoitettua ilmoituksenvaraista sosiaalipalvelua. Palveluntuottaja huolehtii yhteisöllisen asumisen palvelusta. Hoivapalvelut tuotetaan kotihoidon palveluina ja tukipalveluina (myös sopimukseen perustuva alihankinta soveltuu) tilaajan Ikääntyneiden asiakasohjauksen tekemän palvelutarpeen arvioinnin mukaisesti. Yhteisölliseen asumiseen kotihoitoa tuottavalla palveluntuottajalla on oltava asianmukaiset sosiaali- ja terveydenhuollon luvat. Hankinnan kohteena oleva palvelu on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnön liitteellä yksi (1) palvelukuvaus. Tilaajan hankinnalle asettamat yksityiskohtaiset tavoitteet ovat: 1. Asiakkaan valinnan vapauden edistäminen 2. Palvelun laadun kehittäminen asiakastarpeita vastaavaksi 3. Monituottajuusmallin tukeminen 4. Uusien yritysten joustavan markkinoille pääsyn mahdollistaminen 5. Hyvinvointialueen taloudellista kantokykyä tukeva palvelumalli
Ikäihmisten asumispalveluiden hankinta
LUOKKA 1 Ympärivuorokautinen palveluasuminen Hankinnan kohteena luokassa 1 Ympärivuorokautinen palveluasuminen. Ympärivuorokautisella palveluasumisella tarkoitetaan sosiaalihuoltolain 21 §:n mukaista asumispalvelua yksikössä, jossa on sosiaali- ja terveysalan koulutuksen omaavaa henkilökuntaa paikalla ympäri vuorokauden. Ympärivuorokautista palveluasumista järjestetään henkilöille, joilla hoidon ja huolenpidon tarve on ympärivuorokautista ja pitkäaikaista. Ympärivuorokautinen palveluasuminen sisältää asiakkaan tarpeen mukaisen vuorokauden ajasta riippumattoman hoidon ja huolenpidon, toimintakykyä ylläpitävän ja edistävän toiminnan, ateria-, vaatehuolto-, peseytymis- ja siivouspalvelut sekä osallisuutta ja sosiaalista kanssakäymistä edistävät palvelut. Asiakkaan yksilöllisen palvelun sisältö suunnitellaan aina yhteistyössä asiakkaan, tilaajan ja tarvittaessa asiakkaan omaisten tai läheisten kanssa. Asumispalveluja toteutettaessa on huolehdittava siitä, että henkilön yksityisyyttä ja oikeutta osallistumiseen kunnioitetaan ja hän saa tarpeenmukaiset kuntoutus- ja terveydenhuollon palvelut. Asiakas maksaa palveluasunnosta vuokrasopimuksen mukaisen vuokran ja palveluista peritään asiakasmaksuja. Hankinnan kohde kuvataan tarkemmin kunkin palveluntuottajarekisterin sisäisen tarjouspyynnön liitteenä olevassa palvelukuvauksessa. LUOKKA 2 Lyhytaikainen palveluasuminen Hankinnan kohteena luokassa 2 Lyhytaikainen palveluasuminen. Lyhytaikainen palveluasuminen voi olla tilapäistä tai säännöllisesti toistuvaa. Sitä voidaan toteuttaa ympärivuorokautisen palveluasumisen tai lyhytaikaisen ympärivuorokautisen palveluasumisen yksikössä, jossa on sosiaali- ja terveysalan koulutuksen omaavaa henkilökuntaa paikalla ympäri vuorokauden. Lyhytaikaisen ympärivuorokautisen palveluasumisen tavoitteena on arvioida ja vahvistaa ikäihmisen toimintakykyä ja voimavaroja erityisesti kotona asumisen tueksi ja siirtää pitkäaikaisen ympärivuorokautisen palveluasumisen tai laitoshoidon tarvetta. Lyhytaikainen ympärivuorokautinen palveluasuminen sisältää asiakkaan kuntoutuksen, ympärivuorokautisen hoivan ja hoidon ympärivuorokautisen palveluasumisen sisällön mukaisesti. Lyhytaikaiseen ympärivuorokautisen asumiseen eivät kuulu lääkkeet ja henkilökohtaiset hoitotarvikkeet. Hankinnan kohde kuvataan tarkemmin kunkin palveluntuottajarekisterin sisäisen tarjouspyynnön liitteenä olevassa palvelukuvauksessa. LUOKKA 3 Hankintayksikkö voi perustaa tämän luokan myöhemmin palveluntuottajarekisterin voimassaoloaikana. Tähän luokkaan ei voi vielä jättää osallistumishakemusta. LUOKKA 4 Hankintayksikkö voi perustaa tämän luokan myöhemmin palveluntuottajarekisterin voimassaoloaikana. Tähän luokkaan ei voi vielä jättää osallistumishakemusta. LUOKKA 5 Hankintayksikkö voi perustaa tämän luokan myöhemmin palveluntuottajarekisterin voimassaoloaikana. Tähän luokkaan ei voi vielä jättää osallistumishakemusta.
Kiinteistöjen julkisivusaumaustöiden kumppanirekisteri
Tampereen Tilapalvelut Oy perusti kumppanirekisterin urakkaluonteisille kiinteistöjen julkisivusaumaustöille. Kumppanirekisteri on voimassa 31.5.2030 asti. Hankintayksiköllä on kuitenkin oikeus päättää rekisteri kyseistä ajankohtaa aiemmin tai jatkaa sen voimassaoloa pidempään. Kumppanirekisterin perustamisesta on tehty hankintailmoitus Hilma-palvelussa. Saumausurakoilla tarkoitetaan olemassa olevien rakennusten vanhojen elementtisaumojen uusimista. Tampereen Tilapalvelut Oy:n tilaamat saumausurakat liittyvät pääsääntöisesti kunnossapitotöihin. Tilaajan teettämissä kokonaisurakoissa (mm. perusparannukset ja uudisrakennushankkeet) saumaustyöt kuuluvat kokonaisurakkaan. Tampereen Tilapalvelut Oy voi käyttää tapauskohtaisesti kumppanirekisterin mukaisiin töihin myös rakennustöiden puitesopimuksia. Kumppanirekisteriin liittyneiden kesken tullaan kilpailuttamaan kiinteistöjen julkisivujen uusintasaumaukset kohdekohtaisesti. Tarjouspyynnöt lähetetään kaikille kumppanirekisterissä mukana oleville. Vertailuperusteena kilpailutuksissa on pääsääntöisesti halvin hinta. Suojelluissa rakennuksissa tullaan mahdollisesti vaatimaan tapauskohtaisesti aiemmat referenssit samankaltaisista toimenpidekokonaisuuksista. Kilpailutuksissa voidaan käyttää vertailussa myös esim. työturvallisuuteen ja ympäristöasioihin liittyviä laatukriteereitä sekä pyytää kilpailukohtaisesti tarkentavia referenssejä.
Kiinteistöjen julkisivupesujen kumppanirekisteri
Tampereen Tilapalvelut Oy perusti kumppanirekisterin urakkaluonteisille kiinteistöjen julkisivupesutöille. Kumppanirekisteri on voimassa 31.1.2026 asti. Hankintayksiköllä on kuitenkin oikeus päättää rekisteri kyseistä ajankohtaa aiemmin tai jatkaa sen voimassaoloa pidempään. Kumppanirekisterin perustamisesta on tehty hankintailmoitus Hilma-palvelussa. Pesu-urakoilla tähdätään kiinteistöjen ja niiden alueiden kokonaisvaltaiseen siistimiseen. Rakennukset, joita tavanomaisesti pestään ovat betonielementti-, puu- tai tiilipintaisia. Sopimukset voivat sisältää myös pestyjen pintojen ennallistamiseen tähtääviä paikallisia/paikkaavia huoltomaalaustöitä. Tampereen Tilapalvelut Oy:llä on puitesopimus, jota käyttää graffittien ja muiden töhryjen puhdistamiseen. Kumppanirekisteriin liittyneiden kesken tullaan kilpailuttamaan kiinteistöjen julkisivupesut kohdekohtaisesti. Tarjouspyynnöt lähetetään kaikille kumppanirekisterissä mukana oleville. Vertailuperusteena kilpailutuksissa on pääsääntöisesti halvin hinta. Suojelluissa rakennuksissa tullaan mahdollisesti vaatimaan tapauskohtaisesti aiemmat referenssit samankaltaisista toimenpidekokonaisuuksista. Kilpailutuksissa voidaan käyttää vertailussa myös esim. työturvallisuuteen ja ympäristöasioihin liittyviä laatukriteereitä sekä pyytää kilpailukohtaisesti tarkentavia referenssejä.
Lapin hyvinvointialueen sote-henkilökuljetukset
Kuvataan kunkin hankinnan osalta erikseen hankintavaiheessa (tarjoamisvaihe, ensimmäinen alustavasti aukeamassa 13.1.2023 jälkeen).
Tiera 365 – Microsoft -ympäristöön liittyvät asiantuntija- ja tukipalvelut
Moderni työ Moderni työ -asiantuntijapalvelut koostuvat esimerkiksi Teamsin tai intranetin käyttöönotoista, ylläpidosta, jatkuvista palveluista ja muutoshankkeisiin tehtävästä kehitystyöstä. Kumppaneilta edellytetään vahvaa kokemusta Microsoft 365-ympäristöistä julkiselta sektorilta. Moderniin työhön kuuluvat esimerkiksi seuraavat osa-alueet: • Teams -asiantuntijapalvelut • Intranet -asiantuntijapalvelut • Viva -asiantuntijapalvelut • Tietotyön pelikirjan asiantuntijapalvelut • Modernin työn valmentaja • Modernin työn tiekartta • Muut modernin työn osa-alueet muutoshallintaan, viestintään, tiimityöhön ja moderniin työhön liittyen Tilaaja voi hankkia minikilpailutusten perusteella edellä mainittujen osa-alueiden lisäksi myös muita hankinnan kohdetta tukevia asiantuntijapalveluja. Palvelukokonaisuuksiin voi kuulua myös muita Microsoft osa-alueita (mm. Power BI tai Power platform), jos ne kuuluvat tiiviisti projektiin. Tietoturva ja Azure Tietoturva- ja Azure -asiantuntijapalvelut koostuvat esimerkiksi käyttöönotoista, ylläpidosta, jatkuvista palveluista ja muutoshankkeisiin tehtävästä kehitystyöstä. Kumppaneilta edellytetään vahvaa osaamista Microsoft 365-ympäristöistä julkiselta sektorilta. Tietoturva ja Azure -työhön kuuluvat esimerkiksi seuraavat osa-alueet: • Tietoturvakartoitus • Azure AD – ehdollinen pääsy ja monivaihetunnistautuminen • Tiedon suojaus ja luokittelu • Tietoturvalliset työtilat • Microsoft 365 E5 security • Moderni laitehallinta • Käyttäjä, identiteetin, päätelaitteen ja sähköpostin suojaus • Ennaltaehkäisevät tietoturva • Valvonta, hallinta, raportointi tietoturvauhista • Azure kapasiteettipalvelut • Datamigraatiot Tilaaja voi hankkia minikilpailutusten perusteella edellä mainittujen osa-alueiden lisäksi myös muita hankinnan kohdetta tukevia asiantuntijapalveluja. Palvelukokonaisuuksiin voi kuulua myös muita Microsoft osa-alueita (mm. Power BI tai Power platform), kunhan ne ovat vain pieni osa projektia. Koulutus Koulutus (Kori 3) koostuu Microsoft-aihealueen koulutuksista niin loppukäyttäjille kuin pääkäyttäjillekin. Osa koulutuksista tähtää virallisiin Microsoft-sertifiointeihin. Kumppaneilta edellytetään vahvaa koulutusosaamista Microsoft-ympäristöistä. Koulutuksiin kuuluvat esimerkiksi seuraavat osa-alueet: • Fundamentals-tason koulutukset seuraaviin osa-alueisiin: o Azure o Microsoft 365 o Power Platform o Security Compliance and Identity o Azure AI o Azure Data • Ylläpitäjä-, kehittäjä- ja arkkitehtirooleihin suunnatut viralliset sertifiointiin tähtäävät koulutukset • Yksittäiset osa-alueet esimerkiksi Excel, Teams tai Power BI
Ikääntyneiden kotihoidon palvelujen hankinta
Kotihoidolla tarkoitetaan sosiaalihuoltolain (1301/2014) mukaisen kotipalvelun 19 §:ään ja terveydenhuoltolain (1326/2010) 25 §:ään sisätyvien kotisairaanhoidon tehtävien muodostamaa kokonaisuutta. Kotihoidon tavoitteena on tukea asiakkaiden kokonaisvaltaista hyvinvointia ja mahdollisimman itsenäistä selviytymistä kotona sekä ylläpitää ja parantaa heidän fyysistä, psyykkistä ja sosiaalista toimintakykyään. Kotihoito myönnetään asiakkaille palvelutarpeen ja -päätösten mukaisesti. Palveluntuottajalla tulee olla toimintaan Aluehallintoviraston ja Valviran lupa. Hankinnan kohteena oleva palvelu on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnön liitteellä yksi (1) palvelukuvaus. Tilaajan hankinnalle asettamat yksityiskohtaiset tavoitteet ovat: 1. Asiakkaan valinnan vapauden edistäminen 2. Palvelun laadun kehittäminen asiakastarpeita vastaavaksi 3. Monituottajuusmallin tukeminen 4. Uusien yritysten joustavan markkinoille pääsyn mahdollistaminen 5. Kuntien taloudellista kantokykyä tukeva palvelumalli
Ikääntyneiden tehostetun palveluasumisen palveluiden hankinta
Tehostettu palveluasuminen ikäihmisille tarkoittaa sosiaalihuoltolain (1301/2014) 21 §:n mukaista asumispalvelua, joka järjestetään palvelutaloissa tai asumisyksiköissä, joissa henkilökunta on paikalla ympärivuorokauden. Palveluntuottajalla tulee olla toimintaan Aluehallintoviraston tai Valviran lupa. Hankinnan kohteena oleva palvelu on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnön liitteellä yksi (1) palvelukuvaus. Tilaajan hankinnalle asettamat yksityiskohtaiset tavoitteet ovat: 1. Asiakkaan valinnan vapauden edistäminen 2. Palvelun laadun kehittäminen asiakastarpeita vastaavaksi 3. Monituottajuusmallin tukeminen 4. Uusien yritysten joustavan markkinoille pääsyn mahdollistaminen 5. Kuntien taloudellista kantokykyä tukeva palvelumalli
Laparoskopia- ja torakoskopiatarvikkeet DPS
Pyydämme osallistumishakemuksia laparoskopia- ja torakoskopiatarvikkeiden dynaamiseen hankintajärjestelmään (jäljempänä myös DPS). Järjestelmästä hankitaan erilaisia tuotteita pääsääntöisesti erikoissairaanhoidon käyttöön. Hankittaviin tuoteryhmiin kuuluu muun muassa: - ei-laitekohtaiset insusufflaationeulat ja -letkut - ommelinstrumentit - staplerit - kertakäyttöiset verkonkiinnitysinstrumentit ja klipsi-instrumentit - haavit - retraktorit - trumpetti-imut - optiikan huurtumattomuutta, lämmittämistä ja suojaamista edistävät järjestelmät - troakaaret - hatulliset/ kannelliset haavasuojat/ levittäjät/ käsiporttisetit - laparoskooppinen savunpoistosuodatin - laparoskooppiset kertakäyttöiset sakset - kertakäyttöiset saksien kärjet ja kesto-/monikäyttöinen käsiosa saksien kärjille - laparoskooppiset kertakäyttöiset tarttumapihdit - muut tarvikkeet hankintayksikön tarpeiden mukaan. HUSin tavoitteena on hankkia joustavalla ja yksinkertaisella menettelyllä laadukkaita tarvikkeita ja tuotteita tukemaan potilaiden hoitoa. HUSin lisäksi hankintajärjestelmän kautta kilpailutettavia tuotteita voidaan hankkia myös mukana oleville hyvinvointialueille (Kymenlaakson hyvinvointialue, Etelä-Karjalan hyvinvointialue, Päijät-Hämeen hyvinvointialue tai Uudenmaan alueen hyvinvointialueet). Dynaamisen hankintajärjestelmään voi jättää osallistumishakemuksia koko sen keston ajan. Se on voimassa hankintailmoituksessa ilmoitettuun päivään asti, ellei sitä keskeytetä tai muuteta dynaamisen hankintajärjestelmän voimassaollessa. Varsinaiset hankinnat tehdään dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisillä kilpailutuksilla, joissa kuvataan ja täsmennetään hankinnan kohde. Jokaisesta sisäisestä kilpailutuksesta solmitaan erillinen sopimus. Sopimuskausi määritellään sisäisessä kilpailutuksessa erikseen tapauskohtaisesti. Dynaamiseen hankintajärjestelmään voi hakea tarjoajaksi, jos täyttää soveltuvuusvaatimukset, jotka on ilmoitettu ESPD-lomakkeella ja kohdassa Hankinnan kohteen kriteerit. Siihen otetaan mukaan kaikki soveltuvuusvaatimukset täyttävät ehdokkaat. Dynaaminen hankintajärjestelmä on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnössä ja sen liitteissä.
Tampereen harrastamisen malli
Osa-alue 1. Liikunnallinen harrastustoiminta Osa-alueen 1 hankintojen kohteena ovat lapsille ja nuorille suunnatut liikunnalliset harrastustoimintapalvelut. Osa-alueen harrastustoiminnan ohjauskerta voi koskea esimerkiksi seuraavia harrastuksia: Pallo- ja mailapelit, tanssi, voimistelu ja cheerleading, kamppailu- ja voimailulajit, kiipeily, skeittaus, keilaaminen, uinti, frisbeegolf, lumilautailu, jäälajit, jooga. Hankintayksikkö voi kilpailuttaa tässä osa-alueessa myös muuta näihin verrattavissa olevan liikunnallisen harrastustoiminnan ohjaustunteja. Osa-alue 2. Kulttuurinen, digitaalinen ja muu harrastustoiminta Osa-alueen 2 hankintojen kohteena ovat lapsille ja nuorille suunnatut kulttuuriset, digitaaliset ja muut harrastustoimintapalvelut. Osa-alueen harrastustoiminnan ohjauskerta voi koskea esimerkiksi seuraavia harrastuksia: Kuva– ja mediataide, elokuva, musiikki, kirjallisuus ja lukeminen, muotoilu, arkkitehtuuri, kädentaidot, teatteri, pelit ja koodaus, ruuanvalmistus, eläin- ja luontoharrastus, tiede ja historia. Hankintayksikkö voi kilpailuttaa tässä osa-alueessa myös muuta näihin verrattavissa olevan kulttuurisen, digitaalisen ja muun harrastustoiminnan ohjaustunteja. Osa-alue 3. Erityislapsille suunnattu harrastustoiminta Osa-alueen 3 hankintojen kohteena ovat erityislapsille suunnatut harrastustoimintapalvelut. Osa-alueen harrastustoiminnan ohjauskerta voi koskea esimerkiksi seuraavia harrastuksia: erityislapsille soveltuvat liikunta-, kulttuuri-, taide ja muu lasten- ja nuorten harrastustoiminta laajasti.
Ateriakuljetukset (DPS)
Perustetaan hyvinvointialueelle omaa toimintaa täydentämään ateriakuljetusten hankintaan dynaaminen hankintajärjestelmä kolmeksi (3) vuodeksi. Hankinnan kohteena DPS:n sisällä aterioiden kuljetukset sote-valmistuskeittiöiltä yksiköihin sekä kotipalveluaterioiden kuljetukset Satakunnan hyvinvointialueelle. DPS:ään voi jättää osallistumishakemuksia koko sen keston ajan. DPS:ään otetaan mukaan kaikki soveltuvuusvaatimukset täyttävät ehdokkaat. Varsinaiset hankinnat tehdään DPS:n sisäisillä kilpailutuksilla, joissa kuvataan ja täsmennetään hankinnan kohde. DPS:ään voi hakea tarjoajaksi, jos täyttää soveltuvuusvaatimukset.
Psykoterapiapalveluiden joustava palveluntuottajarekisteri
LUOKKA 1 Lasten psykoterapiapalvelut Hankinnan kohteena luokassa 1 ovat lasten psykoterapiapalvelut. Luokassa 1 palvelun asiakkaina ovat 0 – 12 vuotiaat lapset. Psykoterapia on vuorovaikutuksellinen hoito- ja kuntoutusmuoto, joka perustuu riittävästi tutkittuun teoreettiseen tietoon ja näyttöön perustuvaan psykologiseen tietämykseen. Psykoterapian tarkoituksena on edistää kuntoutujan psyykkistä toimintakykyä sekä työ- ja opiskelukykyä. Psykoterapia auttaa ymmärtämään sekä ihmisen normaalia kehitystä että psyykkisten häiriöiden eri muotoja ja sen kautta autetaan henkilöitä, joilla on mielenterveyden häiriöitä tai psyykkisiä ongelmia. Psykoterapia on ammatillista toimintaa, jota ohjaavat asiakas- ja potilastyötä ohjaavat lait, asetukset ja ammattikäytännöt sekä eettiset periaatteet. Hankinnan kohteena ovat erilaisiin psykoterapiasuuntauksiin perustuvat palvelut, jotka perustuvat tieteellisesti tutkittuun yhtenäiseen psykologiseen teoriaan. Psykoterapia voi toteutua myös eläinavusteisena tai taideterapian keinoin. Palveluita voidaan järjestää yksilöpalveluna sekä ryhmämuotoisesti. Palvelut perustuvat asiakkaan hoito- tai kuntoutussuunnitelmaan tai muuhun vastaavaan suunnitelmaan ja hankintayksikön tilaukseen. Palveluun kuuluu tarvittaessa yhteistyö hankintayksikön sekä palvelukohtaisesti tarkemmin määritellyssä laajuudessa asiakkaan verkostojen, asiakkaan muiden palvelunantajien ja sidosryhmien sekä tarvittaessa asiakkaan omaisten ja läheisten kanssa. Palveluun voi sisältyä myös osallistumista asiakas- tai asiakasryhmäkohtaiseen monialaisen työhön. Palveluita voidaan toteuttaa palveluntuottajan tai hankintayksikön tiloissa, etävastaanottona tai asiakkaan omassa toimintaympäristössä, kuten kotona, koulussa, osastolla tai työpaikalalla tarkemmin hankinnan kohteen kuvauksessa määritellyllä tavalla. Palvelut toteutuvat pääosin Kanta-Hämeen hyvinvointialueen alueella ja sen rajakuntien alueella. Palveluita voidaan toteuttaa myös muualla Manner-Suomessa, jos hankintayksikön asiakkaiden tarve näin edellyttää. Palveluntuottajarekisterin kohteena olevien palveluiden tarkempi sisältö, palveluntuottajan tehtävät ja vastuut sekä palvelua toteuttavien työntekijöiden koulutusvaatimukset ja muut ehdot määritellään tarkemmin kussakin palveluntuottajarekisterin sisäisen kilpailutuksen tarjouspyynnössä ja sen palvelukuvaus-liitteissä. Palveluntuottajarekisterin kohde ja toiminta on kuvattu liitteessä PALVELUNTUOTTAJAREKISTERIN PERIAATTEET. LUOKKA 2 Nuorten psykoterapiapalvelut Hankinnan kohteena luokassa 2 ovat nuorten psykoterapiapalvelut. Luokassa 2 palvelun asiakkaina ovat 13 – 17 vuotiaat nuoret. Psykoterapia on vuorovaikutuksellinen hoito- ja kuntoutusmuoto, joka perustuu riittävästi tutkittuun teoreettiseen tietoon ja näyttöön perustuvaan psykologiseen tietämykseen. Psykoterapian tarkoituksena on edistää kuntoutujan psyykkistä toimintakykyä sekä työ- ja opiskelukykyä. Psykoterapia auttaa ymmärtämään sekä ihmisen normaalia kehitystä että psyykkisten häiriöiden eri muotoja ja sen kautta autetaan henkilöitä, joilla on mielenterveyden häiriöitä tai psyykkisiä ongelmia. Psykoterapia on ammatillista toimintaa, jota ohjaavat asiakas- ja potilastyötä ohjaavat lait, asetukset ja ammattikäytännöt sekä eettiset periaatteet. Hankinnan kohteena ovat erilaisiin psykoterapiasuuntauksiin perustuvat palvelut, jotka perustuvat tieteellisesti tutkittuun yhtenäiseen psykologiseen teoriaan. Psykoterapia voi toteutua myös eläinavusteisena tai taideterapian keinoin. Palveluita voidaan järjestää yksilöpalveluna sekä ryhmämuotoisesti. Palvelut perustuvat asiakkaan hoito- tai kuntoutussuunnitelmaan tai muuhun vastaavaan suunnitelmaan ja hankintayksikön tilaukseen. Palveluun kuuluu tarvittaessa yhteistyö hankintayksikön sekä palvelukohtaisesti tarkemmin määritellyssä laajuudessa asiakkaan verkostojen, asiakkaan muiden palvelunantajien ja sidosryhmien sekä tarvittaessa asiakkaan omaisten ja läheisten kanssa. Palveluun voi sisältyä myös osallistumista asiakas- tai asiakasryhmäkohtaiseen monialaisen työhön. Palveluita voidaan toteuttaa palveluntuottajan tai hankintayksikön tiloissa, etävastaanottona tai asiakkaan omassa toimintaympäristössä, kuten kotona, koulussa, osastolla tai työpaikalalla tarkemmin hankinnan kohteen kuvauksessa määritellyllä tavalla. Palvelut toteutuvat pääosin Kanta-Hämeen hyvinvointialueen alueella ja sen rajakuntien alueella. Palveluita voidaan toteuttaa myös muualla Manner-Suomessa, jos hankintayksikön asiakkaiden tarve näin edellyttää. Palveluntuottajarekisterin kohteena olevien palveluiden tarkempi sisältö, palveluntuottajan tehtävät ja vastuut sekä palvelua toteuttavien työntekijöiden koulutusvaatimukset ja muut ehdot määritellään tarkemmin kussakin palveluntuottajarekisterin sisäisen kilpailutuksen tarjouspyynnössä ja sen palvelukuvaus-liitteissä. Palveluntuottajarekisterin kohde ja toiminta on kuvattu liitteessä PALVELUNTUOTTAJAREKISTERIN PERIAATTEET. LUOKKA 3 Aikuisten psykoterapiapalvelut Hankinnan kohteena luokassa 3 ovat aikuisten psykoterapiapalvelut. Luokassa 3 palvelun asiakkaina ovat 18 vuotta täyttäneet aikuiset asiakkaat. Psykoterapia on vuorovaikutuksellinen hoito- ja kuntoutusmuoto, joka perustuu riittävästi tutkittuun teoreettiseen tietoon ja näyttöön perustuvaan psykologiseen tietämykseen. Psykoterapian tarkoituksena on edistää kuntoutujan psyykkistä toimintakykyä sekä työ- ja opiskelukykyä. Psykoterapia auttaa ymmärtämään sekä ihmisen normaalia kehitystä että psyykkisten häiriöiden eri muotoja ja sen kautta autetaan henkilöitä, joilla on mielenterveyden häiriöitä tai psyykkisiä ongelmia. Psykoterapia on ammatillista toimintaa, jota ohjaavat asiakas- ja potilastyötä ohjaavat lait, asetukset ja ammattikäytännöt sekä eettiset periaatteet. Hankinnan kohteena ovat erilaisiin psykoterapiasuuntauksiin perustuvat palvelut, jotka perustuvat tieteellisesti tutkittuun yhtenäiseen psykologiseen teoriaan. Psykoterapia voi toteutua myös eläinavusteisena tai taideterapian keinoin. Palveluita voidaan järjestää yksilöpalveluna sekä ryhmämuotoisesti. Palvelut perustuvat asiakkaan hoito- tai kuntoutussuunnitelmaan tai muuhun vastaavaan suunnitelmaan ja hankintayksikön tilaukseen. Palveluun kuuluu tarvittaessa yhteistyö hankintayksikön sekä palvelukohtaisesti tarkemmin määritellyssä laajuudessa asiakkaan verkostojen, asiakkaan muiden palvelunantajien ja sidosryhmien sekä tarvittaessa asiakkaan omaisten ja läheisten kanssa. Palveluun voi sisältyä myös osallistumista asiakas- tai asiakasryhmäkohtaiseen monialaisen työhön. Palveluita voidaan toteuttaa palveluntuottajan tai hankintayksikön tiloissa, etävastaanottona tai asiakkaan omassa toimintaympäristössä, kuten kotona, koulussa, osastolla tai työpaikalalla tarkemmin hankinnan kohteen kuvauksessa määritellyllä tavalla. Palvelut toteutuvat pääosin Kanta-Hämeen hyvinvointialueen alueella ja sen rajakuntien alueella. Palveluita voidaan toteuttaa myös muualla Manner-Suomessa, jos hankintayksikön asiakkaiden tarve näin edellyttää. Palveluntuottajarekisterin kohteena olevien palveluiden tarkempi sisältö, palveluntuottajan tehtävät ja vastuut sekä palvelua toteuttavien työntekijöiden koulutusvaatimukset ja muut ehdot määritellään tarkemmin kussakin palveluntuottajarekisterin sisäisen kilpailutuksen tarjouspyynnössä ja sen palvelukuvaus-liitteissä. Palveluntuottajarekisterin kohde ja toiminta on kuvattu liitteessä PALVELUNTUOTTAJAREKISTERIN PERIAATTEET. LUOKKA 4 Hankintayksikkö voi perustaa tämän luokan myöhemmin palveluntuottajarekisterin voimassaoloaikana. Tähän luokkaan ei voi vielä jättää osallistumishakemusta. LUOKKA 5 Hankintayksikkö voi perustaa tämän luokan myöhemmin palveluntuottajarekisterin voimassaoloaikana. Tähän luokkaan ei voi vielä jättää osallistumishakemusta. LUOKKA 6 Hankintayksikkö voi perustaa tämän luokan myöhemmin palveluntuottajarekisterin voimassaoloaikana. Tähän luokkaan ei voi vielä jättää osallistumishakemusta.
Erikoislääkäripalvelut
Osa-alue 1: Yksilöity hankinta Osa-alue sisältää erikoislääkärityövoiman vuokrausta muun muassa seuraavilta erikoisaloilta: - Akuuttilääketiede, ensihoito/päivystys - Anestesologia - Endokrinologia - Gastroenterologia - Geriatria - Naistentaudit ja synnytykset - Hematologia - Keuhkosairaudet - Kliininen fysiologia ja isotooppilääketiede - Kliininen neurofysiologia - Lastenkirurgia - Lastenneurologia - Nefrologia - Psykiatria - Lastenpsykiatria - Nuorisopsykiatria - Radiologia - Reumatologia - Suu- ja leukakirurgia - Kliininen hammashoito - Oikomishoito Erikoisalat tarkennetaan hankintajärjestelmän sisäisessä kilpailutuksessa. Osa-alueeseen hakeutuvan ehdokkaan ei tarvitse tarjota kaikkia yllä mainittuja erikoisaloja kaikilla yllä mainituilla alueilla. Ehdokas voi valita sisäisen kilpailutuksen yhteydessä kohderyhmät, joita tarjoaa. Osa-alueessa tehdään sisäisiä kilpailutuksia esimerkiksi ns. tilauskohtaisesti tai kausikohtaisesti yksittäisille tilaajille tai tilaajan toimipisteille. Tarkemmin hankintamenettely osa-alueen 1 osalta on kuvattu osallistumispyynnön liitteessä 1 "Hankintamenettelyn kuvaus". Osa-alue 2: Jatkuva palvelukapasiteetti Osa-alue sisältää erikoislääkärityövoiman vuokrausta muun muassa seuraavilta erikoisaloilta: - Akuuttilääketiede, ensihoito/päivystys - Anestesologia - Endokrinologia - Gastroenterologia - Geriatria - Naistentaudit ja synnytykset - Hematologia - Keuhkosairaudet - Kliininen fysiologia ja isotooppilääketiede - Kliininen neurofysiologia - Lastenkirurgia - Lastenneurologia - Nefrologia - Psykiatria - Lastenpsykiatria - Nuorisopsykiatria - Radiologia - Reumatologia - Suu- ja leukakirurgia - Kliininen hammashoito - Oikomishoito Erikoisalat tarkennetaan hankintajärjestelmän sisäisessä kilpailutuksessa. Osa-alueeseen hakeutuvan ehdokkaan ei tarvitse tarjota kaikkia yllä mainittuja erikoisaloja kaikilla yllä mainituilla alueilla. Ehdokas voi valita sisäisen kilpailutuksen yhteydessä kohderyhmät, joita tarjoaa. Osa-alueen sisäisessä kilpailutuksessa muodostetaan kaikille tilaajille yhteinen useat, esimerkiksi yllä mainitut erikoisalat kattava puitejärjestely, jossa palvelua hankitaan etusijajärjestyksellä tai muulla tavalla, jonka ehdot vahvistetaan sisäisessä tarjouspyynnössä. Tarkemmin hankintamenettely osa-alueen 2 osalta on kuvattu osallistumispyynnön liitteessä 1 "Hankintamenettelyn kuvaus".
Ikääntyneiden ympärivuorokautisen palveluasumisen hankinta
Hankinta on kuvattu tarkemmin tämän ilmoittautumispyynnön liitteillä.
Suojavarusteet 2023-2027 (DPS)
Ks. myös kohta ''Lyhyt kuvaus''. DPS:n keston aikana kaikki kiinnostuneet ehdokkaat voivat tehdä siihen osallistumishakemuksen. DPS on voimassa hankintailmoituksessa ilmoitettuun päivään asti, ellei sitä keskeytetä tai muuteta DPS:n voimassaollessa. Hansel Oy:n asiakkaat toteuttavat hankinnat DPS:ään hyväksyttyjen ehdokkaiden kesken DPS:n sisäisillä kilpailutuksilla, jotka voivat ajoittua DPS:n koko hankintavaiheen ajalle. DPS:n hankintavaihe alkaa perustamisvaiheen jälkeen 9.1.2023 ja päättyy DPS:n voimassaoloajan päättyessä. Hankintasopimukset voivat olla voimassa enintään 31.5.2028 saakka.