Työterveyshuollon palveluiden hankinta Hankinnan kohteena ovat lakisääteiset, ennaltaehkäisevät ja hyvän työterveyshuoltokäytännön mukaiset työterveyspalvelut sekä työterveyshuollon hyvän sairaanhoitokäytännön mukaiset yleislääkäritasoiset sairaanhoitopalvelut. Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin liitteessä 2 Palvelukuvaus alaliitteineen. Työterveydenhuollon palveluilla tarkoitetaan tässä hankinnassa terveydenhuoltolaissa (1326/2010), työterveyshuoltolaissa (1383/2001) ja valtioneuvoston asetuksessa (708/2013) määrittelemiä hyvän työterveyshuoltokäytännön periaatteita työterveyshuollon sisällöstä ja ammattihenkilöiden koulutuksesta sekä muualla lainsäädännössä tarkoitettuja työterveyspalveluja. Hankinta koskee Vantaan kaupungin henkilöstöä. Henkilöstö työskentelee Vantaan kaupungin alueella. Sopijapuolet aloittavat palvelutuotannon ja kumppanuuden tarjouspyynnön liitteenä olevien sopimusluonnosten, palvelukuvauksen ja toimintasuunnitelman mukaisesti. Palvelujen sisältöjä ja toimintatapoja kehitetään määrätietoisesti hyvän kumppanuuden hengessä. Tarjouskilpailun perusteella valitaan yksi (1) palveluntuottaja. Hankinnan arvioitu kokonaisarvo neljälle (4) vuodelle on noin 27 miljoonaa euroa. Arvioitu arvo sisältää nyt hankinnan kohteena olevien palveluiden lisäksi optiona mukana olevat palvelut.,
Import Type: ContractNotices
LAPELY Kt 79 Kittilän kiertoliittymä, Kittilä, KU
LAPELY Kt 79 Kittilän kiertoliittymä, Kittilä, KU, sisältää kiertoliittymän rakentamisen kantatien 79 ja Aakenuksentien liittymäalueelle. Urakkaan kuuluu myös tievalaistuksen uusimista. Lisäksi urakkaan kuuluu Mellantien (katu) rakentaminen ja optiokohteina Kt 80 Tokmannin kohdan suojatieyhteyden rakentaminen ja Kt 79 päällystystyöt Aakenusjoen sillalle asti ( n. 1,4 km). Urakka on kokonaishintaperusteinen kokonaisurakka. Ks. tarkemmin tarjouspyyntöaineisto. Urakan päätyövaiheita ovat mm: - kiertotiejärjestelyt / liikenteenjärjestelyt - kiertoliittymän rakentaminen - kuivatustyöt - päällystystyöt - tievalaistuksen uusiminen Rakennussuunnitelmissa on määritelty kokonaisuudessaan rakennustyöt kaikkine tiejärjestelyineen, varusteineen ja laitteineen. Urakan liikenteenohjaussuunnitelmien suunnittelu ja liikenteenohjauksien toteutus sisältyvät urakkaan. Liikenteenohjaussuunnitelmat tulee hyväksyttää tilaajalla. Sopimus on voimassa 31.12.2025. Urakkasopimus tehdään yhden (1) urakoitsijan kanssa. Urakan sisältö ja urakka-alueet on määritelty tarkemmin tarjouspyyntöasiakirjoissa.
ICT-laitteet ja tarvikkeet 2025-2035 DPS
ICT-laitteet ja tarvikkeet 2025-2035 DPS Tällä ilmoituksella HUS-yhtymä perustaa dynaamisen hankintajärjestelmän (jäljempänä DPS) ICT-laitteiden ja tarvikkeiden hankkimiseen. Dynaamisen hankintajärjestelmän kohde on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnössä ja sen liitteissä. Hankittavat tuotteet määritellään tarkemmin kussakin dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisessä kilpailutuksessa. Pyydämme osallistumishakemuksia "ICT-laitteet ja tarvikkeet 2025-2035" dynaamiseen hankintajärjestelmään (jäljempänä myös DPS). Dynaaminen hankintajärjestelmä on voimassa 31.12.2035 saakka, ellei sitä erillisellä ilmoituksella lyhennetä tai pidennetä. HUS arvioi osallistumispyynnön julkaisuhetkellä, että dynaamisen hankintajärjestelmän sisällä julkaistaan vuosien 2025-2035 aikana 15 - 30 kilpailutusta. Määrä on alustava arvio, joka voi muuttua merkittävästikin kun kilpailutustarve ja tuotteiden ryhmittely selkeytyy. HUS arvioi osallistumispyynnön julkaisuhetkellä dynaamisen hankintajärjestelmän koko keston kokonaisarvoksi enintään 140 000 000 - 180 000 000 euroa huomioiden kaikki järjestelmässä mahdollisesti tehdyt hankinnat. Arvio on alustava ja perustuu tällä hetkellä tiedossa olevaan hankintatarpeeseen. HUS ei sitoudu mihinkään hankintamääriin tai määräostovelvoitteisiin tällä ilmoituksella. Dynaamisen hankintajärjestelmään voi jättää osallistumishakemuksia koko sen keston ajan. Se on voimassa hankintailmoituksessa ilmoitettuun päivään asti, ellei sitä keskeytetä tai muuteta dynaamisen hankintajärjestelmän voimassaollessa. Varsinaiset hankinnat tehdään dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisillä kilpailutuksilla, joissa kuvataan ja täsmennetään hankinnan kohde. Jokaisesta sisäisestä kilpailutuksesta solmitaan erillinen sopimus. Sopimuskausi määritellään sisäisessä kilpailutuksessa erikseen tapauskohtaisesti. Dynaamiseen hankintajärjestelmään voi hakea tarjoajaksi, jos täyttää soveltuvuusvaatimukset, jotka on ilmoitettu ESPD-lomakkeella ja kohdassa Hankinnan kohteen kriteerit. Siihen otetaan mukaan kaikki soveltuvuusvaatimukset täyttävät ehdokkaat.,
Henkilöauton ja ryhmän 2 ajo- ja liikenneopetus 2025-2027 (2028), uudelleenkilpailutus
Henkilöauton ja ryhmän 2 ajo- ja liikenneopetus 2025-2027 (2028), uudelleenkilpailutus Pohjois-Karjalan hankintatoimi pyytää antamaan tarjouksen henkilöauton ja ryhmän 2 ajo- ja liikenneopetuksesta Riverialle sopimuskaudelle 1.6.2025 - 31.5.2027 + yhden (1) vuoden optiomahdollisuus. Tarjous on sitova ja se tulee laatia suomen kielellä. Hankintaprosessi on kokonaisuudessaan suomenkielinen. Palvelun tulee täyttää Euroopan unionin suoraan velvoittavien säädösten, Suomen lakien ja asetusten sekä viranomaisten antamat määräykset.,
Järvitorpan päiväkodin pihan peruskorjaus ja varaston rakentaminen
Espoon kaupunki Tilapalvelut-liikelaitos (myöhemmin Tilaaja) pyytää tarjouksia Järvitorpan päiväkodin pihan peruskorjauksen ja varaston rakentamisen urakasta oheistöineen. Tarkempi kuvaus hankinnasta on tarjouspyynnön "urakkaohjelma" liitteellä. Tilaaja tulee valitsemaan kilpailutuksen perusteella yhden toimittajan. Tilaaja ei sitoudu ilmoitettuihin hankintamääriin. Järvitorpan päiväkodin pihan peruskorjaus ja varaston rakentaminen kokonaisurakkana. Pääurakkaan sisältyvät kaikki maarakennus- ja pihatyöt, rakennustekniset työt, purkutyöt, putki- ja sähkötyöt materiaalihankintoineen tarjouspyynnön ja sen asiakirjaluettelossa mainittujen asiakirjojen mukaisesti valmiiseen käyttökuntoon saatettuna. Kokonaisurakoitsija toimii hankkeessa pääurakoitsijana sekä lainsäädännön mukaisena päätoteuttajana. Kokonaisurakoitsija vastaa työmaan johtovelvollisuuksista sekä työmaapalveluista.
Kodinkoneiden huolto
Kodinkoneiden huolto Hankinnan kohteena on Helsingin Asumisoikeus Oy:n ("Haso") asumisoikeusasuntojen kodinkoneiden huolto/korjaus tämän tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti. Hankintaan sisältyvät: - kylmälaitteiden huolto - liesien ja uunien huolto - astianpesukoneiden huolto Tarjoajan on tarjottava huoltoa kaikille kodinkoneille. Valitun palveluntuottajan kanssa solmitaan puitesopimus, jonka puitteissa kodinkoneiden huoltoa tilataan. Hankintayksikkö ei sitoudu tiettyihin hankintamääriin, vaan kodinkoneiden huoltoa hankitaan hankintayksikön tarpeen mukaan. Sopimus ei tuota valituille toimittajalle yksinoikeutta hankinnan kohteena olevien huoltopalveluiden toimittamiseen hankintayksikölle. Tilaaja arvioi, että kodinkoneiden huoltoa tilataan noin 65.000 eurolla (ALV 0 %) vuodessa. Yksityiskohtaiset tiedot on esitetty hankinta-asiakirjoissa.,
Koulukuljetukset, Tervon kunta
Tervon kunnan koulukuljetukset., OSA 1: Koulukuljetukset Taksireitti 1 Osa-alueen kuvaus esitetty tarjouspyynnön liitteessä Palvelukuvaus. Sopimuskausi alkaa 1.8.2025 ja on määräaikainen kolme (3) vuotta, jonka jälkeen mahdollisuus optioihin 1 + 1 vuodella., OSA 2: Koulukuljetukset Taksireitti 2 Osa-alueen kuvaus esitetty tarjouspyynnön liitteessä Palvelukuvaus. Sopimuskausi alkaa 1.8.2025 ja on määräaikainen kolme (3) vuotta, jonka jälkeen mahdollisuus optioihin 1 + 1 vuodella., OSA 3: Koulukuljetukset Taksireitti 3 Osa-alueen kuvaus esitetty tarjouspyynnön liitteessä Palvelukuvaus. Sopimuskausi alkaa 1.8.2025 ja on määräaikainen kolme (3) vuotta, jonka jälkeen mahdollisuus optioihin 1 + 1 vuodella., OSA 4: Esikoululaisten kuljetukset Taksireitti 4 Osa-alueen kuvaus esitetty tarjouspyynnön liitteessä Palvelukuvaus. Sopimuskausi alkaa 1.8.2025 ja on määräaikainen kolme (3) vuotta, jonka jälkeen mahdollisuus optioihin 1 + 1 vuodella.,
Päällystys- ja paikkaustyöt vuodelle 2025
Mäntsälän kunnan Tekninen ja elinvoimapalvelut yhdessä Nivos Oy:n tytäryhtiöiden kanssa pyytävät tarjousta päällystys- ja paikkaustöille 2025 liitteenä olevien urakka-asiakirjojen mukaisesti. Optiona vuoden 2026 päällystys- ja paikkaustyöt. Mäntsälän kunnan Tekninen ja elinvoimapalvelut yhdessä Nivos Oy:n tytäryhtiöiden kanssa pyytävät tarjousta päällystys- ja paikkaustöille 2025 tämän tarjouspyynnön ja sen liitteenä olevien urakka-asiakirjojen mukaisesti. Rakennuttaja edellyttää, että tarjouksenantaja tutustuu ennen tarjouksen antamista rakennuskohteisiin. Urakka on yksikköhintainen kokonaisurakka. Maksuperusteena on urakkasopimuksen perusteella määräytyvät yksikköhinnat ja tässä tarjouspyynnössä, urakkaohjelmassa ja sen liitteissä esitetyllä tavalla mitatut työmäärät. Urakkaan kuuluvat päällystys-, pohja-, jyrsintä- ja paikkaustyöt, pintaukset sekä pienimuotoiset muut edellisiin töihin liittyvät päällystys-, kivi- ja pintarakennetyöt tässä tarjouspyynnössä, urakkaohjelmassa ja sen liitteissä esitetyssä laajuudessa. Nivos Oy:n kohteet eivät ole etukäteen määriteltyjä, vaan ne ovat paikkauskohteita, kuten esimerkiksi tonttiliittymien rakentamisesta, vuotojen korjaamisesta tai kaapelikaivantojen tekemisestä aiheutuvia päällystyspaikkauksia. Hankinnasta tehdään kaksi eri sopimusta – Mäntsälän kunta ja Nivos Oy tytäryhtiöineen.
Kodinkoneet asennettuna
Kodinkoneet asennettuna Hankinnan kohteena on Helsingin Asumisoikeus Oy:n ("Haso") asumisoikeusasuntoihin hankittavat kodinkoneet tämän tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti. Hankintaan sisältyvät: - kylmälaitteet - liedet ja uunit - astianpesukoneet Tarjoajan on tarjottava kaikkia hankintaan sisältyviä laitteita. Hankintaan sisältyy kodinkoneiden toimitus perille, kodinkoneiden asennus sekä vanhojen laitteiden sekä pakkausmateriaalien poisvienti ja kierrätys. Valitun palveluntuottajan kanssa solmitaan puitesopimus, jonka puitteissa kodinkoneita tilataan. Hankintayksikkö ei sitoudu tiettyihin hankintamääriin, vaan laitteita hankitaan hankintayksikön tarpeen mukaan. Sopimus ei tuota valituille toimittajalle yksinoikeutta hankinnan kohteena olevien laitteiden toimittamiseen hankintayksikölle. Tilaaja arvioi, että kodinkoneita tilataan noin 225.000 eurolla (ALV 0 %) vuodessa. Yksityiskohtaiset tiedot on esitetty hankinta-asiakirjoissa.,
Materiaalin hävitys- ja jälkikäsittelypalvelut (uudelleen avaus)
Hankinnan kohteena ovat hankintayksikön käytöstä poistettavien tai hävitettävien erilaisten materiaalien ja aineistojen käsittely, hävittäminen ja tuhoaminen sekä keräysastioiden ja -säiliöiden toimittaminen hankintayksikön toimipisteisiin valtakunnallisesti tarjouspyynnössä ja sen liitteissä määritellyillä ehdoilla ja vaatimuksilla. Esimerkinomainen luettelo hankintayksikön ja toimipisteiden hävitettäväksi ja tuhottavaksi osoitettavasta materiaalista on tarjouspyynnön liitteenä 3. Materiaalien ja aineistojen turvallinen keräily ja kuljetus kaikista hankintyksikön toimipisteistä tarjoajan käsittelylaitoksiin sisältyvät kaikkien hävitettävien tuotteiden käsittelyprosessiin. Hankinnan kohteena olevassa palvelussa korostuvat ehdoton luottamuksellisuus ja turvallisuusvaatimusten noudattaminen. Kilpailutuksen perusteella tullaan valitsemaan yksi toimittaja ja lisäksi yksi varatoimittaja. HUOM! Hankintaa ei ole jaettu osa-alueisiin, vaan kyse on yhdestä hankinta kokonaisuudesta. Tarjouspyynnössä hankinta on ainoastaan kilpailutusjärjestelmän (Cloudia) teknisten toiminnallisuuksien vuoksi jaettu kuuteen (6) osa-alueeseen, joista jokainen osa-alue koostuu useista kohteista. Tarjous tulee antaa kaikille osa-alueille. Vertailuperusteet on kerrottu tarkemmin tässä tarjouspyynnössä., Keräys- ja säilytysastiat (osa-alue 1) Osa-alueen 1 keräys- ja säilytysastiat on jaettu useisiin erilaisiin ja kokoisiin yksiköihin poliisiyksiköiden tarpeiden mukaisesti. Keräys- ja säilytysastioiden tulee soveltua kulloinkin kyseessä olevan jätejakeen keräykseen esim. hankintayksikön tietoaineiston keräyksessä käytetään siihen yleisesti tarkoitettuja tietosuoja-astioita tai vastaavia. Uudelleen käytettävät keräys- ja säilytysastiat vuokrataan. Keräys- ja säilytysastioiden hinnan tulee sisältää kaikki tarjouspyynnön liitteenä olevassa sopimuksessa määritellyt vaatimukset. Osana palvelun käyttöönottotehtäviä Palveluntuottaja ja Tilaaja määrittelevät kunkin yksikön tarpeisiin parhaiten soveltuvat astiat. "Hankinnan kohteen kriteerit" kohdassa lueteltujen keräys- ja säilytysastioiden lisäksi Hankintayksikkö voi tilata käyttöönsä muitakin astioita sopimuskauden aikana sopimusehtojen mukaisesti. Tarjoaja voi halutessaan tarjota muitakin Tilaajien hävitettävän materiaalin keräykseen ja säilytykseen parhaiten soveltuvia astioita, kuin mille osa-alueen 1 kohteina on lueteltu, mutta näiden tarjoamisella tai tarjoamatta jättämisellä ei ole vaikutusta kyseisen osa-alueen arviointiin tai vertailuun., Materiaalin tuhoaminen (osa-alue 2) Hankintayksikön hallusta poistetaan vuosittain hyvin erilaista materiaalia. Hävitettävää materiaalia kertyy poliisiyksiköille epätasaisesti jo maantieteellisten alueiden ja kaupunkien väestötiheyksien vuoksi. Tuhottavaksi materiaaliksi katsotaan kaikki Hankintayksikön palveluun osoittama materiaali siitä riippumatta, kenellä siihen on omistusoikeus. Esimerkinomainen luettelo Hankintayksikön tuhottavaksi osoittamasta materiaalista on tarjouspyynnön liitteenä 3 Materiaaliluettelo. Materiaalien tuhoamiseen liittyvät tarkemmat vaatimukset ja ehdot ilmenevät tarjouspyynnöstä ja sen liitteistä., Säännölliset noutokuljetukset (osa-alue 3) Säännöllisillä noutokuljetuksilla tarkoitetaan palvelua, joka toteutetaan ennalta sovitun aikataulun perusteella sopimuksessa Tilaajina toimivista poliisiyksiköistä. Osana käyttöönottotehtäviä kunkin Tilaajan tarpeet määritellään toimipistekohtaisesti. Palveluun liittyvät ehdot ja vaatimukset ilmenevät tarjouspyynnöstä ja sen liitteistä., Erikseen tilattavat noutokuljetukset (osa-alue 4) Erikseen tilattavat noutokuljetukset ovat kuljetuksia, joita Tilaajat tilaavat omien tarpeidensa mukaisesti. Noutokuljetuksien tarkemmat vaatimukset ja ehdot ilmenevät tarjouspyynnöstä ja sen liitteistä., Kiireelliset, erikseen tilattavat noutokuljetukset (osa-alue 5) Tilaajille voi tulla tarpeelliseksi saada hävitettyä jokin materiaalierä pikaisestikin, joilloin kuljetus tulee saada toteutettua pikaisesti. Kiireellisistä, erikseen tilattavien noutokuljetuksien tarkemmat ehdot ja vaatimukset ilmenevät tarjouspyynnöstä ja sen liitteistä., Erikoiskuljetukset (osa-alue 6) Erikoiskuljetuksilla tarkoitetaan sellaisia kuljetuksia, joiden ajoreitti suunnitellaan tilaus- ja tapauskohtaisesti ja kuljetuksen rahtina on Tilaajien tuhottavaksi osoittamaa arkaluontoista materiaalia. Erikoiskuljetuksien suunnittelussa tulee lisäksi huomioida materiaalierän tuhoamisprosessi. Tyypillistä erikoiskuljetuksille on se, että ajoreitti rakennetaan usean poliisiyksikön toiminta-alueelle eikä niiden aikana sallita välivarastointia. Palvelun tuottamiseen liittyvät vaatimukset ja ehdot ilmenevät tarjouspyynnöstä ja sen liitteistä. Erikoiskuljetusten kuljettajilta vaaditaan sopimuksen mukaisten turvallisuusehtojen hyväksymistä. Asiakkaalla ei aiemmissa vastaavissa sopimuksissa ole ollut tämän luonteista palvelua, joten 'Hankinnan kohteen kriteerit' kohdassa ilmoitetut hankintamääräarviot ovat Asiakkaan arvioita siitä, kuinka paljon palvelua saatetaan käyttää yhden kalenterivuoden aikana.,
Ajoneuvojen ja työkoneiden voiteluaineet ja korjaamokemikaalit
Turun kaupungin Konsernihallinnon Hankintapalvelut pyytää tarjouksia ajoneuvojen ja työkoneiden voiteluaineista sekä korjaamokemikaaleista. Sopimuskausi on toistaiseksi voimassa oleva. Hankinnan kohteena ovat henkilö- ja pakettiautojen, traktoreiden, kuorma-autojen sekä ajoneuvoyhdistelmien, mönkijöiden, moottorikelkkojen ja työkoneiden voiteluaineet sekä korjaamokemikaalit omaan korjaamokäyttöön, lähinnä Turun Ammatti-instituutin, Liikuntapalveluiden ja Kaupunkiympäristön tarpeisiin. Hankinnassa on neljä osakokonaisuutta: 1) Voiteluöljyt (moottori-, vaihteisto-, hydrauli- ja vetopyörästö-öljyt) 2) Korjaamokemikaalit 3) Pesu- ja puhdistusaineet, tarvikkeet ja pesuprosessit Voiteluöljyille valitaan yksi (1) varsinainen toimittaja sekä yksi (1) varatoimittaja. Korjaamokemikaaleille valitaan yksi (1) varsinainen toimittaja sekä yksi (1) varatoimittaja. Pesu-ja puhdistusaineille, tarvikkeille ja pesuprosesseille valitaan yksi (1) varsinainen toimittaja sekä yksi (1) varatoimittaja. Tarjoukset osakokonaisuuksittain on sallittu. Voiteluaineet Hankinnan kohteena on henkilö- ja pakettiautojen, traktoreiden, kuorma-autojen sekä ajoneuvoyhdistelmien, mönkijöiden, moottorikelkkojen ja työkoneiden voiteluöljyt (moottori-, vaihteisto-, hydrauli- ja vetopyörästö-öljyt). Korjaamokemikaalit Hankinnan kohteena on henkilö- ja pakettiautojen, traktoreiden, kuorma-autojen sekä ajoneuvoyhdistelmien, mönkijöiden, moottorikelkkojen ja työkoneiden korjaamokemikaalit. Pesu- ja puhdistusaineet, tarvikkeet ja pesuprosessit Hankinnan kohteena on henkilö- ja pakettiautojen, traktoreiden, kuorma-autojen sekä ajoneuvoyhdistelmien, mönkijöiden, moottorikelkkojen ja työkoneiden pesu- ja puhdistusaineet sekä tarvikkeet.
Kuorma-autojen perävaunut 2025 (0071204)
Kuorma-autojen perävaunut 2025 (0071204) HANKINNAN KOHDE Tämän puitejärjestelyn kohteena ovat kuorma-autojen perävaunut ja niihin liittyvät lisäpalvelut seuraavasti: • uudet ja käytetyt kuorma-autojen perävaunut varusteineen sekä • varustelu- ja käyttökoulutuspalvelut. Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnön liitteessä 1 "Hankinnan kohde". SOPIMUSKAUSI Tavoitteena on, että puitejärjestely tulee voimaan 1.7.2025. Puitejärjestelyn kesto on neljä (4) vuotta. Puitejärjestelyyn valittavien toimittajien kanssa tehtävät puitesopimukset ovat voimassa koko puitejärjestelyn keston ajan ja tämän jälkeenkin niin kauan, kuin niihin perustuvat hankintasopimukset ovat voimassa. Puitesopimukset ovat kuitenkin voimassa enintään kaksi (2) vuotta puitejärjestelyn päättymisen jälkeen. Hankintasopimus voidaan tehdä vain puitejärjestelyn voimassaoloaikana. Hankintasopimukset voivat olla voimassa enintään kaksi (2) vuotta puitejärjestelyn päättymisen jälkeen. Puitejärjestelyyn perustuvia hankintoja voidaan tehdä hankintasopimuksen voimassaolon aikana siten, että tilatut tuotteet ja palvelut tulee toimittaa ennen hankintasopimuksen voimassaolon päättymistä. Ks. tarkemmin puitesopimuksen luku 6. PUITEJÄRJESTELYN LAAJUUS Puitejärjestelyn ennakoitu arvo on 7 000 000 - 10 000 000 euroa (alv 0 %). Arvioitu ennakoitu arvo perustuu liittyneiden asiakkaiden antamiin tietoihin puitejärjestelyn käytöstä. Edellä mainitut luvut on sitoumuksettomia arvioita. Puitejärjestelyn enimmäisarvo on 10 000 000 euroa (alv 0 %). Hankintojen euromääräisen arvon määrittämistä vaikeuttaa osaltaan se, että puitejärjestelyyn liittyneiden Asiakkaiden hankintoihin alustavasti myönnettyihin varoihin voi puitesopimuskaudella tulla ennakoimattomia, Asiakkaasta riippumattomia muutoksia. Puitejärjestelyssä hankitaan sekä vertailuhinnoiteltavia että asiakaskohtaisesti varusteltavia kuorma-auton perävaunuja. Puitejärjestelyn ennakoidusta arvonlisäverottomasta euromääräisestä kokonaisarvosta noin 90 % on arvioitu muodostuvan puitesopimuksessa vertailuhinnoiteltavista kuorma-autojen perävaunuista vaatimusten mukaisesti varusteltuina ja noin 10 % on arvioitu muodostuvan muista kuin puitesopimuksessa vertailuhinnoiteltavista kuorma-autojen perävaunuista vaatimusten mukaisesti varusteltuina. Hankinnan kohteeseen sisältyvien muiden lisämaksullisten palvelujen osuus ennakoidusta arvonlisäverottomasta euromääräisestä kokonaisarvosta on arvioitu olevan marginaalinen. Tämän tarjouskilpailun perusteella on tavoitteena muodostaa viiden (5) toimittajan puitejärjestely, joka tulee tarjouspyynnön liitteessä A "Asiakkaat" lueteltujen asiakkaiden käyttöön.,
Pukimon korttelin yhteistoiminnallinen KVR
Pukimon korttelin yhteistoiminnallinen KVR Kymenlaakson hyvinvointialueen tuki- ja kiinteistöpalvelut Oy eli Kymen Tuki ja Kouvolan Asunnot Oy (jäljempänä tilaaja) pyytävät tarjoustanne Kouvolan Pukimon kortteliin rakennettavan asuinkiinteistön suunnittelusta ja toteutuksesta sekä korttelissa olevan kiinteistön purkamisesta tämän tarjouspyynnön ja sen liitteenä olevien asiakirjojen mukaisesti. Rakennus on tarkoitus jakaa Kymen Tuen senioriasuntoihin ja Kouvolan Asunnot Oy:n opiskelija-asuntoihin. Kokonaisuudesta muodostetaan kaksi erillistä kiinteistöä. Asuinkiinteistön laajuus on noin 7000 kerrosneliömetriä, enintään seitsemän kerrosta ja siinä tulee olemaan noin 150 kohtuuhintaista opiskelija- ja seniorikäyttöön soveltuvaa vuokra-asuntoa. Hanke toteutetaan yhteistoiminnallisena KVR-urakkana. Yhteistoiminnallisessa KVR-urakassa tilaaja pyytää luonnossuunnitelmat ja tavoite- ja kattohintaan perustuvat tarjoukset, joita kehitetään hankintapäätöksen jälkeisessä kehitysvaiheessa yhdessä tilaajan ja tarjoajan kesken. Tilaaja edellyttää, että nimettävät projektijohdosta ja rakennusteknisistä töistä vastaavat avainhenkilöt ovat tarjoajan tai tarjoajaryhmittymän jäsenyrityksien palveluksessa. Muiden tehtävien toteuttamiseen on mahdollista käyttää myös alihankkijoita. Hankkeen vähimmäisvaatimuksia, joista tarjouskilpailussa ei neuvotella, ovat: - hanke toteutetaan yhteistoiminnallisena KVR-urakkana - valittava urakoitsija sekä tilaaja työskentelevät yhdessä big roomissa kehitysvaiheen aikana - rakennettavien kiinteistöjen ja ulkoalueiden jälkivastuuaika on 5 vuotta. Hanketta koskevat muut vähimmäisvaatimukset ja tarjouspyynnön muut ehdot on esitetty hankinta-asiakirjoissa, jotka löytyvät Sokoprosta.,
Lukkotyöt ja lukituspalvelut vuosisopimusperiaatteella ajalle 1.6.2025 – 31.5.2027 sekä optiovuosille 1.6.2027 – 31.5.2029
Hankinnan kohteena on lukitusjärjestelmät ja -laitteet sekä niihin liittyvät palvelut Vihdin kunnalle, joiden tuottamiseen valitaan korkeintaan 2 vuosisopimusurakoitsijaa. Hankinnan kohteena on lukitusjärjestelmät ja -laitteet, sekä niihin liittyvien palveluiden toimittaminen Vihdin kunnalle, joiden tuottamiseen valitaan korkeintaan 2 vuosisopimusurakoitsijaa. Lukitusjärjestelmien osalta tarjoukseen on sisällyttävä: • Elektromekaaniset lukitusjärjestelmät (Iloq, Click); • Mekaaniset lukitusjärjestelmät; • Lukituskomponentit; • Edellä mainittuihin lukitusjärjestelmiin ja laitteisiin kiinteästi liittyvät ja niiden käyttötarkoitusta palvelevat lisälaitteet ja -tarvikkeet. Palveluihin on sisällyttävä: • Konsultointi- ja suunnittelupalvelu; • Asennuspalvelut; • Dokumentointipalvelut; • Takuuhuolto; • Korjaushuoltopalvelu; • Ennakkohuoltopalvelu; • Käyttökoulutus ja lisäkoulutus; • Elektromekaanisen lukitusjärjestelmän pääkäyttäjäpalvelut (Iloq, Click) Urakoitsijan valintaperusteena on hinnaltaan edullisuusjärjestykseen asetettu hyväksytty vertailuhinta. Tarjoushinnat (Alv 0 %) tulee olla kiinteät ajalle 1.6.2025 – 31.5.2027. Töissä käytetään ensisijaisesti em. vertailuhinnaltaan halvinta urakoitsijaa. Mikäli halvimmalle urakoitsijalle tarjottu työ ei sovi, valitaan työn suorittajaksi seuraavaksi halvin, jatkuen saman periaatteen mukaisesti tarjoushinnan mukaisissa järjestyksissä. Tilaaja pidättää itselleen oikeuden valita jokin muukin urakoitsija, kuin tässä tarjouskilpailussa mukana ollut kohdekohtaisesti joko suorahankintana tai erillisen tarjouskilpailun perusteella ja kohdekohtaisten tarjouspyyntöehtojen mukaan.
Tilaturvallisuustekniikan lisenssien sekä huolto- ja ylläpitopalveluiden hankinta
Hankintamenettelyn kohteena on tilaturvallisuustekniikan lisenssien sekä huolto- ja ylläpitopalveluiden tuottaminen Verohallinnolle. Hankintamenettely on jaettu osa-alueisiin 1–3 seuraavasti: • Osa-alue 1: Kameravalvontajärjestelmät • Osa-alue 2: Rikosilmoitinjärjestelmät • Osa-alue 3: Kulunvalvontajärjestelmät Hankintamenettelyn osa-alueet kilpailutetaan omina kokonaisuuksinaan, ei kokonaispalveluna. Hankinta on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnön liitteellä "Hankinnan kohteen kuvaus". Verohallinto tulee valitsemaan kilpailutuksen perusteella kullekin osa-alueelle yhden palveluntuottajan. Tarjoajilta tullaan tarkastamaan rikosrekisteriotteet ennen osallistumishakemusten hyväksymistä. Tarjoajia pyydetään hankkimaan rikosrekisteriotteet tai tarkastamaan niiden ajantasaisuus. Rikosrekisteriotteet saavat olla enintään 12 kuukautta vanhoja tarkastushetkellä., Osa-alue: Kameravalvontajärjestelmät Hankinta on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnön liitteellä "Hankinnan kohteen kuvaus". Verohallinto tulee valitsemaan kilpailutuksen perusteella yhden palvelutuottajan kullekin osa-alueelle., Osa-alue: Rikosilmoitinjärjestelmät Hankinta on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnön liitteellä "Hankinnan kohteen kuvaus". Verohallinto tulee valitsemaan kilpailutuksen perusteella yhden palvelutuottajan kullekin osa-alueelle., Osa-alue: Kulunvalvontajärjestelmät Hankinta on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnön liitteellä "Hankinnan kohteen kuvaus". Verohallinto tulee valitsemaan kilpailutuksen perusteella yhden palvelutuottajan kullekin osa-alueelle.,
Vt 15 Rantahaka (Kotka)-Kouvola, 1.vaihe, rakennuttamispalvelut
Vt 15 Rantahaka (Kotka)-Kouvola, 1.vaihe, rakennuttamispalvelut Väylävirasto pyytää tarjoustanne Vt 15 Rantahaka (Kotka)-Kouvola, 1.vaihe -hankkeen rakennuttamispalveluista sisältäen hankkeen hankinta-, rakentamis- sekä takuuvaiheet. Hankkeen toteuttamisesta vastaa Väylävirasto. Hanke sisältää osatoteutuksen tiesuunnitelmalaajuudesta Valtatien 15 parantaminen välillä Rantahaka-Kouvola, Kotka ja Kouvola. Hanke sisältää seuraavat toimenpiteet: Leikari‒Ylänummi, Uronlampi-Inkeroinen ja Keltakangas-Kiehuva välit (22 km) parannetaan keskikaiteelliseksi ohituskaistatieksi (9 ohituskaistaa). Uronlammen ja Inkeroisten välillä tielinjausta muutetaan (noin 8 km) ja muualla tietä parannetaan pääosin nykyisellä paikallaan. Marinkylän kohdalle tehdään eritasoliittymä. Leikarin, Tehontien ja Tykkimäen eritasoliittymiä parannetaan. Inkeroisten, Rautakorven ja Kiehuvan liittymät parannetaan porrastetuiksi liittymiksi. Lisäksi tehdään yhtenäinen rinnakkaistie maantietasoisena Leikarista-Ylänummelle ja Uronlammelta Kiehuvaan, yksityistiejärjestelyjä, riista-aitoja, kaksi vihersiltaa, melusuojauksia, pohjavesisuojausta, tievalaistusta sekä kevyen liikenteen järjestelyjä Kouvolan Tykkimäkeen ja Inkeroisiin, Kotkan Tavastilaan ja pääliittymiin. Hanke toteutetaan yhdellä pääurakalla, joka on urakkamuodoltaan kehitysvaiheen sisältävä kokonaishintaperusteinen suunnittele ja toteuta -urakka (STk-urakka). Toimeksiannon sisältö on kuvattu tarkemmin tarjouspyyntöasiakirjoissa.,
Katri Valan puiston hiekkatekonurmet ja turva-alustat
Stara, Helsingin kaupungin rakentamispalveluliikelaitos (jäljempänä myös Stara, Hankintayksikkö tai Tilaaja pyytää yksikköhintaista tarjoustanne Katri Valan puiston leikkipaikka- ja liikunta-alueen hiekkatekonurmien ja valettavien turva-alustojen asennuksista materiaaleineen, tämän tarjouspyynnön ja sen liitteenä olevien asiakirjojen mukaisesti. Stara, Helsingin kaupungin rakentamispalveluliikelaitos (jäljempänä myös Stara, Hankintayksikkö tai Tilaaja pyytää yksikköhintaista tarjoustanne Katri Valan puiston leikkipaikka- ja liikunta-alueen hiekkatekonurmien ja valettavien turva-alustojen asennuksista materiaaleineen, tämän tarjouspyynnön ja sen liitteenä olevien asiakirjojen mukaisesti. PR2a osalta urakan lähtötasona on kantavakerros, urakoitsijalta asennushiekka ja tekonurmi asennettuna materiaaleineen. Rakennetyyppi löytyy suunnitelmasta VIO6442_200_A PR2b osalta urakan lähtötasona on kantavakerros, urakoitsijalta asennushiekka, joustokerros ja tekonurmi asennettuna materiaaleineen. Rakennetyyppi löytyy suunnitelmasta VIO6442_200_A PR4 osalta urakan lähtötasona on kantavakerros, urakoitsijalta asennushiekka, joustokerros ja nukkamatto asennettuna materiaaleineen. Rakennetyyppi löytyy suunnitelmasta VIO6442_201_A Urakan aloitus viimeistään 2.6.2025 Urakan tulee olla valmis 30.6.2025 mennessä Antamalla yksikköhintaisen tarjouksen mainituista kokonaisuuksista urakoitsija vakuuttaa, että yksikköhintoihin sisältyy kaikki työselostuksessa ja suunnitelmissa mainitut asiat sekä työvaiheiden laadukkaaseen suorittamiseen tarvittavat työt, koneet ja laitteet. Tilaaja toteuttaa kaikissa kohteissa HIC-mittaukset kolmannen osapuolen tarkastuksena SFS-EN 1176-1:2017 + A1:2023 ja SFS-EN 1177:2018 + A1:2024-standardien mukaisesti. Tarjouspyyntöasiakirjoissa esitetyt määrät ovat arvioita tulevista toimituksista, eikä sopimus muodosta tilaajalle määräostovelvoitetta. Lopulliset määrät voivat poiketa arvioiduista, ja niiden muutokset eivät vaikuta yksikköhintoihin. Laskutus tapahtuu toteutuneiden töiden perusteella tilaajan hyväksymän mittapöytäkirjan mukaisesti. Hankintasopimus tehdään yhden toimittajan kanssa.
Konsernitili- ja maksuliikepalveluiden hankinta
Konsernitili- ja maksuliikepalveluiden hankinta Hankinnan kohteena on konsernitili- ja maksuliikepalveluiden hankinta Vantaan kaupungille. Konsernitili- ja maksuliikepalvelu käsittää yhtenäisen euromaksualueen maksujen (jäljempänä SEPA-maksut) ja ulkomaanmaksujen välityksen, rahahuollon palvelut sekä tilinkäyttövälinei-den hallintaan liittyvien palvelujen tuottamisen/palveluiden hinnat. Palveluun liittyvä sopimusten hallinta (esim. uusia tai lakkautettavia palveluja, tilejä, käyttöoikeuslimiittejä yms. koskevat sopimukset) ja raportointi kuuluvat myös hankinnan kohteeseen. Kilpailutus koskee niiden palvelukokonaisuuksien hintoja, jotka tässä tarjouspyynnössä on eritelty. Hankinnan piiriin ei siis kuulu esimerkiksi korttimaksujen välitys eikä verkkoasiointiin liittyvät maksu- ja tunnistamispalvelut. Tarkemmat tiedot tarjottavan palvelun kriteereistä on esitetty tarjouspyynnön liitteessä 4: Palvelukuvaus. Tarjousten perusteella tullaan valitsemaan päävälittäjäpankki sekä sivuvälittäjäpankki eli kaksi (2) hinnaltaan halvimman tarjouksen jättänyttä pankkia edellyttäen, että pankki täyttää tarjouspyyntöasiakirjoissa esitetyt vähimmäisvaatimukset ja kykenee toteuttamaan tarjoamansa palvelut tarjouspyyntöasiakirjoissa kuvatun mukaisesti. Ensimmäiseen päävälittäjäpankkiin keskitetään n. 60 % kaupungin omista lähtevistä kotimaan ostoreskontramaksuista ja toiseen sivuvälittäjäpankkiin keskitetään ko. maksuista n. 40 %. Palvelu kilpailutetaan avoimella hankintamenettelyllä. Hankintasopimus solmitaan molempien valittujen Toimittajien kanssa. Sopimus on määräaikaisena voimassa kaksi (2) vuotta sopimuksen allekirjoituksesta lukien, jonka jälkeen se jatkuu toistaiseksi voimassa olevana. Tarjoavat pankit sitoutuvat tarjoamaan sopimuksen mukaiset palvelut. Uusi hinnoittelu astuu voimaan kilpailutuksen perusteella sopimuksen allekirjoittamisen jälkeen. Tarjouspyynnössä eritellyt palvelut on tarjottava kokonaisuudessaan. Osatarjouksia ei hyväksytä.,
TYKS Mäntymäen sairaalapalveluiden, Turun kaupunkialueen asumispalveluiden sekä päivä- ja työtoiminnan ruokapalvelut
TYKS Mäntymäen sairaalapalveluiden, Turun kaupunkialueen asumispalveluiden sekä päivä- ja työtoiminnan ruokapalvelut Hankinnan kohteena on tarjouspyynnössä ja sen liitteissä mainittu palvelu tarjouspyynnössä ja sen liitteissä määritetyllä tavalla.,
Aurinkovoimajärjestelmien hankinta
Hämeenlinnan kaupunki pyytää tarjoustanne aurinkovoimaloiden hankinnasta tämän tarjouspyynnön sekä liiteasiakirjojen mukaisesti. Yhteensä kahteen (2) kohteeseen tehdään aurinkopaneelijärjestelmät tarjouspyynnön ja sen liitteissä osoitetun laajuuden mukaisesti. Tarjous sisältää käyttövalmiiden aurinkovoimaloiden lisäksi kaikki toimitukseen ja asennukseen liittyvät työt, kuten läpiviennit, invertterit, sähkötarvikkeet, sähkötyöt, koteloinnit, ja työmaiden siivouksen. Tilaajalle on annettava riittävä käyttöopastus ja suomenkieliset käyttöohjeet sekä tekniset tiedot järjestelmästä. Kilpailutus suoritetaan avoimella menettelyllä, jonka perusteella valitaan yksi (1) eniten pisteitä saanut sopimustoimittajaksi. Mikäli useampi tarjoaja saa saman pistemäärän, hankintayksikkö arpoo valittavan tarjoajan. Arvonta on oikeuskäytännössä hyväksytty tapa. Hankintasopimus alkaa aikaisintaan hankintapäätöksen saatua lainvoiman ja sopimus voidaan allekirjoittaa. Tavoite on, että aurinkopaneelit ovat asennettu ja käyttövalmiina 2025 lokakuun loppuun mennessä. Hämeenlinnan kaupunki hankkii aurinkoenergiavoimalan Kahteen kouluun. Kyseessä on rakennusurakka, jossa urakoitsija suorittaa molemmat urakkakohteet. Kyseessä on kokonaisurakka jonka urakoitsija toteuttaa tarjouspyynnön vaatimusten mukaisesti.