Sosiaali- ja terveydenhuollon ICT-palveluja tuottavat organisaatiot voivat jättää osallistumishakemuksia dynaamiseen hankintajärjestelmään koko sen keston ajan. Dynaamiseen hankintajärjestelmään hyväksytään kaikki osallistumishakemuksen jättäneet ehdokkaat, jotka täyttävät ehdokkaille asetetut soveltuvuusvaatimukset. Soveltuvuusvaatimukset on kuvattu osallistumispyynnön liitteenä olevalla ESPD-lomakkeella sekä osallistumispyynnön osiossa "Muut ehdot". Hankinnat tehdään dynaamisen hankintajärjestelmän sisällä erillisillä tarjouspyynnöillä. Lisätietoa osallistumispyynnön "Muut tiedot" -osiossa.
Import Type: ContractNotices
Sosiaali- ja terveydenhuollon toiminnan kehittämisen ja ICT-palveluiden konsultointi
Dynaamisen hankintajärjestelmän mukaisia palveluja tarjoavat organisaatiot voivat jättää osallistumishakemuksia dynaamiseen hankintajärjestelmään koko sen keston ajan. Dynaamiseen hankintajärjestelmään hyväksytään kaikki osallistumishakemuksen jättäneet ehdokkaat, jotka täyttävät ehdokkaille asetetut soveltuvuusvaatimukset. Soveltuvuusvaatimukset on kuvattu osallistumispyynnön liitteenä olevalla ESPD-lomakkeella sekä osallistumispyynnön osiossa "Muut ehdot". Dynaamisella hankintajärjestelmällä on tarkoituksena hankkia konsultointia, joka kehittää Tilaajan asiakkaiden sosiaali- ja terveydenhuoltoa ja SOTE-ICT-palveluja erityisesti asiakkaiden toiminnanmuutokseen liittyvissä tilanteissa, sekä toiminnan muutoksen yhteydessä tietojärjestelmien käyttöönottoon liittyvää konsultointia ja muita tietojärjestelmien kehittämiseen -ja käyttöönottoihin liittyviä palveluja. Hankinnat tehdään dynaamisen hankintajärjestelmän sisällä erillisillä tarjouspyynnöillä. Hankinnan kohteena voi olla konsulttipohjainen osaaminen tai toimittajalta tarjouspyynnössä tarkemmin määriteltävä kokonais- tai osapalvelun ostaminen. Dynaamisella hankintajärjestelmällä hankitaan mm. seuraavia palveluja ja niihin liittyviä asiantuntijaresursseja • palvelumuotoilun ja toiminnankehittäminen • tuotannonohjaus- ja sen kehittäminen • SOTE- ja SOTE-ICT-arkkitehtuuri ja sen kehittäminen • tietojärjestelmien kehittämiseen- ja käyttöönottoihin liittyvät palvelut • prosessien kehittäminen ja määrittely • toiminnanmuutoksen jalkauttaminen organisaatiossa Lisätietoa osallistumispyynnön "Muut tiedot" -osiossa.
Vammaisten asumispalvelut
Vammaisten henkilöiden tuettu asuminen Katso "Hankinnan kohde" kohta II.1.4. Vammaisten henkilöiden yhteisöllinen asuminen Katso "Hankinnan kohde" kohta II.1.4. Vammaisten henkilöiden ympärivuorokautinen palveluasuminen Palveluluokat A, B ja C palvelukuvauksen mukaisesti. Katso "Hankinnan kohde" kohta II.1.4. Ympärivuorokautinen palveluasuminen alle 18-vuotiaille vammaisille henkilöille Palveluluokat A, B ja C palvelukuvauksen mukaisesti. Katso "Hankinnan kohde" kohta II.1.4. Lyhytaikainen hoito ja huolenpito Palveluluokat A, B ja C palvelukuvauksen mukaisesti. Katso "Hankinnan kohde" kohta II.1.4.
Vaihteenkääntölaitteiden kilpailutus, DHJ 2023-2027
Kaikkien tämän dynaamisen hankintajärjestelmän avulla hankittavien kohteiden toteutus kilpailutetaan erillistoimeksiantona dynaamiseen hankintajärjestelmään 2023-2027 hyväksyttyjen tarjoajien eli DHJ-toimittajien kesken. Hankinnan kohteena ovat vaihteenkääntölaitteet. Vaihteenkääntölaitteet hankitaan kokonais- tai yksikköhintaisena. Hankinnan tarkempi sisältö ja määrät ilmoitetaan jokaisen erillistoimeksiannon kilpailutusasiakirjoissa. Erillistoimeksiantokohtaisten tarjousten tulee perustua tarjouspyynnöissä annettuihin lähtötietoihin. Erillistoimeksianto voi sisältää yhden tai useampia vaihteenkääntölaitteita. Kilpailutusten ratkaisuperuste määritetään erillistoimeksiantokohtaisesti. Tulevissa erillistoimeksiannoissa valintaperusteena voi olla sekä kokonaistaloudellisesti halvin (hinta 100 %) tai kokonaistaloudellisesti edullisin hinta-laatu – suhde, jolloin hinnan ja laadun painotus esitetään erillistoimeksiantokohtaisesti.
Suorarekrytointipalvelut
Suorarekrytointipalveluja tarjoavat organisaatiot voivat jättää osallistumishakemuksia dynaamiseen hankintajärjestelmään koko sen keston ajan. Dynaamiseen hankintajärjestelmään hyväksytään kaikki osallistumishakemuksen jättäneet ehdokkaat, jotka täyttävät ehdokkaille asetetut soveltuvuusvaatimukset. Soveltuvuusvaatimukset on kuvattu osallistumispyynnön liitteenä olevalla ESPD-lomakkeella sekä osallistumispyynnön osiossa "Muut ehdot". Hankinnat tehdään dynaamisen hankintajärjestelmän sisällä erillisillä tarjouspyynnöillä. Dynaamisella hankintajärjestelmällä hankitaan mm. seuraavia suorarekrytointipalveluja: johdon suorahakuja ja asiantuntijatason suorahakuja; mm. hankejohtaja, ICT-arkkitehti, lakimies, erikseen määritetty korkean tason ICT-asiantuntija (esim. kyberturva, tiedolla johtaminen). Lisäksi hankittavat rekrytointipalvelut voivat olla ns. hybridihakuja, joissa yhdistetään esimerkiksi suorahakua ja some/mediahakua. Hankittavat palvelut voivat myös kohdistua henkilön soveltuvuusarviointiin. Lisätietoa osallistumispyynnön "Muut tiedot" -osiossa.
Henkilökuljetusten kuljetuspalvelut
Dynaaminen hankintajärjestelmä koskee koko Päijät-Hämeen hyvinvointialueen toiminta-aluetta, johon sisältyy seuraavat kunnat: 1. Lahti 2. Asikkala 3. Hartola 4. Hollola 5. Iitti 6. Kärkölä 7. Heinola 8. Orimattila 9. Padasjoki 10. Sysmä Päijät-Hämeen hyvinvointialue voi järjestää dynaamisen hankintajärjestelmän sisällä henkilökuljetusten kuljetuspalveluita koskevia tarjouskilpailutuksia, jotka sisältävät henkilökuljetusten kuljetuspalvelun tuottamisen ainoastaan yhdellä, useammalla tai kaikilla toiminta-alueilla. Päijät-Hämeen hyvinvointialue ilmoittaa kunkin dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisen tarjouskilpailun tiedoissa mitä toiminta-aluetta tai niiden muodostamaa laajempaa toiminta-aluekokonaisuutta tarjouspyyntö kulloinkin koskee. Näin ollen tarjouskilpailu voi koskea joko yksittäistä tai kahden tai useamman toiminta-alueen muodostamaa laajempaa kokonaisuutta.
Maantiepäällysteiden korjausurakoiden dynaaminen hankintajärjestelmä 2022-2025
Kaikkien tämän dynaamisen hankintajärjestelmän avulla hankittavien kohteiden toteutus kilpailutetaan erillistoimeksiantoina dynaamiseen hankintajärjestelmään 2022-2025 hyväksyttyjen tarjoajien eli DHJ -urakoitsijoiden kesken. Hankinnan kohteena olevat paikkaus- ja päällystysurakat sekä näiden yhteydessä tehtävät rakenteenparantamis- ja kuivatuksen kunnostustyöt on jaettu kahteen kokonaisuuteen, joille on omat asiakirjakokonaisuudet: - Päällysteen paikkaustöiden asiakirjat (A) - Päällystystöiden asiakirjat (B) Jokaisessa erillistoimeksiannossa määritetään, käytetäänkö päällysteen paikkaustöiden (A) vai päällystystöiden (B) asiakirjakokonaisuutta tai mahdollisesti myöhemmin DHJ:n aikana niiden yhdistelmää, jolloin yksittäisen erillistoimeksiannon kohteena voi olla sekä A-osan että B-osan töitä. Päällysteen paikkaustyöt (A) hankitaan yksikköhintaurakoina, jotka voivat perustua kumppanuustoimintaan. Päällystystyöt (B) hankitaan kokonaishintaperusteisina kokonaisurakoina. Mikäli hankinta tehdään A- ja B-osan yhdistelmänä, toteutetaan osa erillistoimeksiannosta kokonaishintaisena ja osa yksikköhintaisena. Laadunvarmistamisen muotona on laatuvastuurakentaminen. Erillistoimeksianto voi sisältää yksittäisen kohteen tai työlajin. Erillistoimeksianto voi olla myös useita vuosia kestävä ja sisältää useita kohteita, kohdejoukkoja ja/tai työlajeja. Töiden tarkempi sisältö, maantieteellinen sijainti, kohteet sekä kohteiden laajuus määrätietoina ilmoitetaan jokaisen erillistoimeksiannon kilpailutusasiakirjoissa. Erillistoimeksiantokohtaisten tarjousten tulee perustua tarjouspyynnössä annettuihin lähtötietoihin. Erillistoimeksiannossa voidaan asettaa vähimmäisvaatimuksia urakan työnjohtotehtävissä toimiville ja/tai urakan muulle henkilöstölle. Tilaajan arvion mukaan suurin osa dynaamisen hankintajärjestelmän sisällä tehtävistä yksittäisistä erillistoimeksiannoista vaihtelee arvoltaan 0,1 - 20 miljoonan euron välillä. Kilpailutusten ratkaisuperuste määritetään erillistoimeksiantokohtaisesti. Ratkaisuperusteena käytetään kokonaistaloudellisen edullisuuden halvinta hintaa tai parasta hinta-laatusuhdetta ottaen huomioon erillistoimeksiantojen tarjouspyyntöasiakirjoissa esitetyt vertailuperusteet.
Tiedolla johtamisen ja tekoälyn palvelut
Dynaamisen hankintajärjestelmän (DPS) kohteena ovat tiedolla johtamisen ja tekoälyn alustat, lisenssit sekä asiantuntijapalvelut. Varsinaiset hankinnat tehdään erillisten tarjouspyyntöjen perusteella DPS:n sisäisin kilpailutuksin, jossa hankintayksikkö täsmentää ja kuvaa yksityiskohtaisen hankintatarpeensa. Alustojen ja lisenssien hankinnan kohteena voi olla esim. tiedolla johtamisen kaupalliseen valmisohjelmistoon perustuva ratkaisu, ohjelmiston käyttöoikeus, lisenssit ja/tai avoimeen lähdekoodiin perustuva ohjelmistoratkaisu. Kohteeseen voi lisäksi kuulua mm. tiedolla johtamisen hallintaan, tietovarastoautomaatioon, integraatioon, analytiikkaan ja raportointiin sekä visualisointiin tarkoitetut työkalut. Asiantuntijapalvelujen kohdetta voidaan täsmentää mm. seuraavin osa-aluein: • Tiedolla johtamisen ja AI konsultointi • Tiedon hallinnan ja johtamisen projektien suunnittelu ja johtaminen • Käsite-, tieto- ja rajapintamallinnus sekä arkkitehtuurien määrittely • Latausketjujen (ETL) ja integraatioiden kehitys, testaus, koulutus sekä ylläpidon, hallinnan ja valvonnan suunnittelu • Tietovarastojen, tietokuutioiden ja tietoaltaiden suunnittelu, kehitys, testaus, koulutus sekä ylläpidon, hallinnan ja valvonnan suunnittelu • Visualisointien ja raportoinnin suunnittelu, kehitys, testaus, koulutus sekä ylläpidon, hallinnan ja valvonnan suunnittelu • Analytiikan, edistyneen analytiikan, koneoppimisen ja robotiikan kehittäminen • Käyttöliittymä- ja sovelluskehitys (Chatbot jne.) • Kustannuslaskennan määrittely ja kehittäminen • Palveluiden, prosessien ja governance-mallien määrittely • Kehittämisessä käytettävien työkalujen valinta, konsultointi ja koulutus Hankintayksikkö ei sitoudu hankkimaan DPS:ssä mitään vähimmäismäärää. DPS:n sisällä tehty hankintasopimus ei anna toimittajalle yksinoikeutta palvelun tuottamiseen.
Hansel Oy:n ”Ohjelmistorobotiikka ja tekoäly 2019-2023” dynaamisen hankintajärjestelmän voimassaolon jatkaminen
Katso kohta "Hankinnan lyhyt kuvaus". Alkuperäinen ilmoitus löytyy osoitteesta https://www.hankintailmoitukset.fi/fi/public/procurement/22338/notice/29022/overview Ohjelmistorobotiikka ja tekoäly 2019-2023 dynaamisen hankintajärjestelmän osallistumispyyntö on saatavissa osoitteesta https://tarjouspalvelu.fi/hansel?id=258509&tpk=734b3d71-2bd2-4010-b39e-80639f054e9e
Työnohjauspalvelut
Tuomi Logistiikka Oy (hankintayksikkö/tilaaja) kilpailuttaa yhteishankintana Pirkanmaan hyvinvointialueelle (Pirha), Kanta-Hämeen hyvinvointialueelle (Oma Häme), Tammenlehväkeskus Oy:lle ja Akaan kaupungille työnohjauspalveluita. Työnohjauspalveluiden palvelun tilaajina toimii sopimuskaudella Pirkanmaan hyvinvointialue, Kanta-Hämeen hyvinvointialue, Tammenlehväkeskus ja Akaan kaupunki. TYÖNOHJAUS Työnohjauspalveluiden asiakkaina on palvelun tilaajien henkilöstö. Palvelun tilaajien henkilöstöllä on mahdollisuus resurssien puitteissa saada työnohjausta ammatillisen osaamisen kehittämiseksi ja työn jaksamisen turvaamiseksi. Työnohjauspalveluiden järjestäminen työntekijöille on myös tietyissä palveluissa työnantajan lakisääteinen velvollisuus. Työnohjaus on työntekijän ja työn tekemisen tavan kehittämismenetelmä. Se perustuu ohjattavan oppimiseen omia kokemuksia, ajatuksia ja tunteita jäsentämällä. Tämä tapahtuu vuorovaikutuksessa työnohjaajan ja ohjattavien kanssa. Työnohjaus edellyttää kykyä ja halua sitoutua tarkastelemaan omia työskentelytapoja ja omia työhön liittyviä kokemuksia, ajatuksia ja tunteita. Työnohjaus on yleensä pitkäkestoinen prosessi (tyypillisesti 1–2 vuotta, 3–5 viikon välein), jossa pitkäkestoisuus mahdollistaa vuorovaikutuksellisen ja kokemuksellisen työskentelyn. Työnohjaus tukee organisaation uudistamista ja toiminnan kehittämistä selkeyttämällä työtehtäviä ja -rooleja työyhteisössä. Työnohjaus edistää työn laatua sekä tuloksia muokkaamalla ammatillisia asenteita ja toimintaa työstä saadun palautteen ohjaamana. Työnohjaukseen osallistuminen mahdollistaa itsensä ja työnsä kehittämisen. Lisäksi se edistää työhyvinvoinnin kokemusta. Hankinta on alustavasti jaettu viiteen (5) palvelutuotteeseen. Työnohjaus tapahtuu joko kahden kesken työnohjaajan kanssa (yksilötyönohjaus), ammattiryhmässä (ryhmätyönohjaus) tai moniammatillisessa työryhmässä (työyhteisötyönohjaus). Lisäksi on mahdollista järjestää myös johdon- ja esihenkilöiden työnohjausta. Tarvittaessa on mahdollisuus lyhyeen tilannetyönohjaukseen max. 5 kertaa (konsultointi- ja tilannetyönohjaus). Palvelun tilaaja ja työnohjaaja sopivat palveluntuottamisesta lähi- ja etätyönä tapauskohtaisesti palvelun tilaajan tarpeiden mukaisesti. Lähtökohtaisesti vähintään työnohjauksen aloitus ja lopetus tuotetaan lähityönä. HANKINTAMENETTELY Kyseessä on sähköinen hankintamenettely (ns. dynaaminen menettely, DPS), joka on tarkoitettu hankintalain (1397/2016) luvun 12 mukaisiin hankintoihin. Hankintamenettelyyn haetaan mukaan jättämällä osallistumishakemus Tarjouspalvelu.fi-portaalissa. Kaikki osallistumispyynnön soveltuvuus- ja vähimmäisvaatimukset täyttävät tarjoajat valitaan mukaan menettelyyn. DPS:n sisällä tilaaja julkaisee tarjouspyyntöjä, joihin vain dps:ään hyväksytty palveluntuottaja voi jättää tarjouksen. Lisätietoja hankintamenettelystä liitteessä "Hankintamenettelyn kuvaus".
BusinessOulun työllisyyspalveluiden dynaaminen hankintajärjestelmä
Dynaamisen hankintajärjestelmän puitteissa kilpailutetaan erityyppisiä matalan kynnyksen palveluja kuntakokeilun pitkään työtä hakeneiden asiakkaiden työllistymisen tueksi. Kaikkien palvelujen tavoitteena on asiakkaan työllistyminen joko suoraan tai eri palvelujen kautta. Hankittavilta palveluilta odotetaan, että ne ovat: •Asiakaslähtöistä •Jalkautuvaa •Vaikuttavaa •Integroituvat tiiviisti BusinessOulun työllisyyspalvelukokonaisuuteen Hankittavista palveluista osa on yksilöllistä palvelua ja osa ryhmäpalvelua. DPS koostuu kolmesta palvelukorista: Palvelukori I: Työnhaun tueksi (arviolta 50 % hankinnoista) - Ensimmäinen palvelu käynnistyy vuoden 2023 alkupuolella. Osa palveluista voi olla yksilöpalvelua ja osa ryhmäpalvelua. - Palveluun ohjautuminen: Työnhakija sopii palveluun osallistumisesta kuntakokeilun kanssa. - Kohderyhmä: Oululaiset kuntakokeilun työnhakijat, jotka tarvitsevat tukea työnhaussa. - Tavoite: Matalan kynnyksen palvelu, joka tarjoaa rinnalla kulkijan ja konkreettista tukea. työnetsinnässä ja uuden työsuhteen aloittamisessa. Tavoitteena on työllistyminen ja pysyminen työsuhteessa. - Palveluita hankitaan noin 1500 tuntia vuonna 2023. - Asiakas on palvelussa palvelutarpeen mukaan enintään 6 kk. Osa palveluista voi olla sellaista, jossa asiakas osallistuu vain yhden tapaamisen verran, osa palveluista mahdollistaa asiakkaan palvelussa olon jopa 6 kk. - Osa palveluista voi sisältää BusinessOulun maksaman rahallisen bonuksen palveluntuottajalle palvelun johtaessa työnhakijan työllistymiseen. Palvelukori II: Osaamisen kehittämisen tueksi (arviolta 30 % hankinnoista) - Ensimmäinen palvelu käynnistyy vuoden 2023 alkupuolella. Osa palveluista voi olla yksilöpalvelua ja osa ryhmäpalvelua. - Palveluun ohjautuminen: Työnhakija sopii palveluun osallistumisesta kuntakokeilun kanssa. - Kohderyhmä: Oululaiset kuntakokeilun työnhakijat, joiden työllistyminen edellyttää osaamisen kartoittamista ja osaamisen kehittymistä. - Tavoite: Matalan kynnyksen palvelu, jossa tarjotaan asiakkaalle yksilöllistä ja jalkautuvaa tukea ja konkreettisia vaihtoehtoja/työkaluja oman osaamisen tunnistamiseen, osaamisen näkyväksi tekemiseen ja osaamisen kehittämiseen. -Palveluita hankitaan noin 930 tuntia vuonna 2023. - Palveluiden kesto tarkentuu palvelun sisällön tarkentuessa ja voi vaihdella palveluiden eri palveluiden välillä. Palvelukori III: Hyvinvoinnin tueksi (arviolta 20 % hankinnoista) -Ensimmäinen palvelu käynnistyy arviolta viimeistään syksyn 2023 aikana. Osa palveluista voi olla yksilöpalvelua ja osa ryhmäpalvelua. -Palveluun ohjautuminen: Työnhakija sopii palveluun osallistumisesta kuntakokeilun kanssa -Kohderyhmä: Oululaiset kuntakokeilun työnhakijat, joiden työllistyminen edellyttää hyvinvointia tukevaa ja rinnalla kulkevaa ohjausta kohti työllistymistä. -Tavoite: Matalan kynnyksen palvelu, jossa tarjotaan asiakkaalle jalkautuvaa tukea ja konkreettisia vaihtoehtoja/työkaluja omien voimavarojen tunnistamiseen, hyvinvoinnin lisäämiseen sekä omien työllistymistavoitteiden saavuttamiseen. -Määrä: hankitaan noin 620 tuntia vuonna 2023. -Kesto: tarkentuu palvelun sisällön tarkentuessa. Kaikki palvelukorit ovat auki kaikille järjestelmään hyväksytyille, eli kaikki dynaamisen hankintajärjestelmän toimittajaksi hyväksytyt saavat kaikki hankintajärjestelmän sisäisten kilpailutusten tarjouspyynnöt. Kaikki tulevia hankintoja koskevat tiedot, kuten sisällöt, ilmoitetut prosentuaaliset suhdeluvut sekä palveluiden kestot ja käynnistymisajat ovat dynaamisen hankintajärjestelmän julkaisuhetken arvioita ja ilmoitettu sitoumuksitta.
Älyliikenteen, automaation ja liikkumispalveluiden asiantuntijapalvelut
Ks. kohta II.1.4) Lyhyt kuvaus. Hankinnan kohteena olevien palvelujen hankintamenettelynä on DPS. Ks. lisätietoja DPS:stä osallistumispyynnön kohdasta "Muut tiedot". DPS:n keston aikana kaikki kiinnostuneet toimittajat voivat tehdä siihen osallistumishakemuksen. DPS on voimassa hankintailmoituksessa ilmoitettuun päivään asti, ellei sitä keskeytetä tai muuteta DPS:n voimassaollessa. Hankintayksiköt ilmoittavat DPS:n voimassaolon päättämisestä jälki-ilmoituksella. Hankintayksiköt toteuttavat hankinnat DPS:ään hyväksyttyjen ehdokkaiden kesken DPS:n sisäisillä kilpailutuksilla, jotka voivat ajoittua DPS:n koko hankintavaiheen ajalle. DPS:n hankintavaihe alkaa perustamisvaiheen jälkeen 8.11.2021 ja päättyy DPS:n voimassaolon päättyessä. Hankintayksiköt varaavat mahdollisuuden sulkea DPS tilapäisesti, esim. loma-aikoina.
Laboratoriotarvikkeet, -kemikaalit ja -laitteet 2023-2027 (DPS)
Ks. osallistumispyynnön kohta II.1.4) "Lyhyt kuvaus".
Ravintolapalvelut 2021-2025 (DPS)
Ks. kohta II.1.4) Lyhyt kuvaus. DPS:n keston aikana kaikki kiinnostuneet ehdokkaat voivat tehdä siihen osallistumishakemuksen. DPS on voimassa hankintailmoituksessa ilmoitettuun päivään asti, ellei sitä keskeytetä tai muuteta DPS:n voimassaollessa. Hansel Oy:n asiakkaat toteuttavat hankinnat DPS:ään hyväksyttyjen ehdokkaiden kesken DPS:n sisäisillä kilpailutuksilla, jotka voivat ajoittua DPS:n koko hankintavaiheen ajalle. DPS:n hankintavaihe alkaa perustamisvaiheen jälkeen 21.1.2021, ellei perustamisvaiheen pidennyksestä muuta johdu, ja päättyy DPS:n voimassaoloajan päättyessä. Hankintasopimukset voivat olla voimassa enintään kuusi (6) vuotta, kuitenkin siten, että kaikki hankintasopimukset päättyvät viimeistään 31.12.2028.
Kallionäytekairaukset Suomen alueella vuosina 2021-2025
Dynaaminen hankintajärjestelmä koskee kallionäytteenottoa GTK:n tutkimuskohteille eri puolella Suomea. GTK hankkii näitä palveluja tämän dynaamisen hankintajärjestelmän mukaisilla kilpailutuksilla. Vuosittainen kairausmäärä on yhteensä arviolta noin 5 000...7 000 metriä. Erillisiä työkohteita on vuosittain 4 - 5 kpl ja keskimääräinen kairausmäärä yhdellä työmaalla on 1 000....2 000 m. Työmaat pyritään jaksottamaan kahteen vaiheeseen, jolloin alkuvuonna kairataan yksi jakso ja syyskautena toinen jakso. Kalliosydännäytteen kairausta tehdään T56-, T76- tai vastaavilla wirelinekalustoilla reikäsyvyyksien ollessa yleensä 100 – 300 metriä, joillakin työmailla maksimireikäsyvyys saattaa olla jopa 1 000 metriä. Joillain työmailla voidaan olosuhteista johtuen joutua kairaamaan kolmoisteräputkella ja käyttämään kairauspolymeerejä näytteensaannin turvaamiseksi. Kairauskemikaaleja käytettäessä niiden tulee olla ympäristöviranomaisten hyväksymiä. Niistä tulee toimittaa käyttöturvallisuustiedotteet tilaajalle ennen käyttöönottoa. Urakoitsija suorittaa työt yleisesti hyväksytyn käytännön ja Geologian tutkimuskeskuksen kairausten ja mittauspalveluiden työehtojen (liite 1) mukaisesti. Riskien havainnointi ja ennakointi on yksi merkittävimmistä keinoista estää tapaturmien sattuminen. Käytettävä turvakenkiä, kypärää, suojalaseja, kuulonsuojausta sekä huomiovaatteita. Mikäli työmaalla havaitaan puutteita henkilökohtaisissa suojaimissa, on puutteet välittömästi korjattava tai kyseinen henkilö on poistettava työmaalta. Työnjohtaja toimittaa tilaajalle turvallisuus/poikkeamahavainnot viipymättä tilaajalle. Kone erotetaan maastosta omaksi työmaakseen huomionauhoin ja työmaa-alueesta ilmoitetaan selvin kieltokyltein. Yhteystiedoissa eristetyn alueen kulkuaukolla on oltava (puhelinnumero). Lisäksi tarvittavat suojavälineet osoitetaan merkillä. Kairaustyömailla urakoitsijalla on oltava valmiudet mm. öljyvahinkojen torjuntaan ja huolehdittava työkohteiden siistimisestä ja tarvittaessa hyväksytettävä mahdollisten ympäristövahinkojen hoitaminen paikallisilla viranomaisilla. Mahdollisen öljy-/ympäristövahingon tms sattuessa siitä ilmoitetaan välittömästi GTK:n edustajalle ja ryhdytään toimiin vahingon minimoimiseksi. Urakoitsija tekee jokaisen työmaan alussa arvioinnin riskeistä ja päivittää sen tarvittaessa. Tilaaja toimittaa tiedot mahdollisista suojelualueista tai muista erityishuomiota vaativista alueista. GTK:n edustaja esittää ja merkitsee alustavan reitin reikäpaikalle, joka tarkistetaan urakoitsijan toimivaltaisen edustajan kanssa ja lopullisen vastuun koneen siirrosta ottaa urakoitsija. Kaltevuus mitataan joka ajon jälkeen ja urakoitsija tekee listan mittauksista joka lähetetään tilaajalle. Näytteet on säilytettävä työmaalla huolellisesti, erityisesti on varottava näytteiden sekaantumista. Näytteet pyritään säilyttämään lukitussa tilassa.
Oppimateriaalien graafinen suunnittelu ja taitto
Ks. kohta II.1.4) "Lyhyt kuvaus". Hankinnan kohteena olevien palvelujen hankintamenettelynä on dynaaminen hankintajärjestelmä (jäljempänä DPS). Ks. lisätietoja DPS:stä osallistumispyynnön kohdasta "Muut tiedot". DPS:n keston aikana kaikki kiinnostuneet toimittajat voivat tehdä siihen osallistumishakemuksen. DPS on voimassa hankintailmoituksessa ilmoitettuun päivään asti, ellei sitä keskeytetä tai muuteta DPS:n voimassaollessa. OPH toteuttaa hankinnat DPS:ään hyväksyttyjen ehdokkaiden kesken DPS:n sisäisillä kilpailutuksilla, jotka voivat ajoittua DPS:n koko hankintavaiheen ajalle. DPS:n hankintavaihe alkaa perustamisvaiheen jälkeen 12.4.2021 ja päättyy DPS:n voimassaoloajan päättyessä. OPH varaa mahdollisuuden sulkea DPS tilapäisesti, esim. loma-aikoina, mikäli julkisia hankintoja koskeva lainsäädäntö sen sallii.
Oppimateriaalien graafinen suunnittelu ja taitto
Ks. kohta II.1.4) "Lyhyt kuvaus". Hankinnan kohteena olevien palvelujen hankintamenettelynä on dynaaminen hankintajärjestelmä (jäljempänä DPS). Ks. lisätietoja DPS:stä osallistumispyynnön kohdasta "Muut tiedot". DPS:n keston aikana kaikki kiinnostuneet toimittajat voivat tehdä siihen osallistumishakemuksen. DPS on voimassa hankintailmoituksessa ilmoitettuun päivään asti, ellei sitä keskeytetä tai muuteta DPS:n voimassaollessa. OPH toteuttaa hankinnat DPS:ään hyväksyttyjen ehdokkaiden kesken DPS:n sisäisillä kilpailutuksilla, jotka voivat ajoittua DPS:n koko hankintavaiheen ajalle. DPS:n hankintavaihe alkaa perustamisvaiheen jälkeen 12.4.2021 ja päättyy DPS:n voimassaoloajan päättyessä. OPH varaa mahdollisuuden sulkea DPS tilapäisesti, esim. loma-aikoina, mikäli julkisia hankintoja koskeva lainsäädäntö sen sallii.
Suomenkielisten oppimateriaalien kustannustoimitus ja kuvatoimitus
Ks. kohta II.1.4) "Lyhyt kuvaus". Hankinnan kohteena olevien palvelujen hankintamenettelynä on dynaaminen hankintajärjestelmä (jäljempänä DPS). Ks. lisätietoja DPS:stä osallistumispyynnön kohdasta "Muut tiedot". DPS:n keston aikana kaikki kiinnostuneet toimittajat voivat tehdä siihen osallistumishakemuksen. DPS on voimassa hankintailmoituksessa ilmoitettuun päivään asti, ellei sitä keskeytetä tai muuteta DPS:n voimassaollessa. OPH toteuttaa hankinnat DPS:ään hyväksyttyjen ehdokkaiden kesken DPS:n sisäisillä kilpailutuksilla, jotka voivat ajoittua DPS:n koko hankintavaiheen ajalle. DPS:n hankintavaihe alkaa perustamisvaiheen jälkeen 12.4.2021 ja päättyy DPS:n voimassaoloajan päättyessä. OPH varaa mahdollisuuden sulkea DPS tilapäisesti, esim. loma-aikoina, mikäli julkisia hankintoja koskeva lainsäädäntö sen sallii.
Suomenkielisten oppimateriaalien kustannustoimitus ja kuvatoimitus
Ks. kohta II.1.4) "Lyhyt kuvaus". Hankinnan kohteena olevien palvelujen hankintamenettelynä on dynaaminen hankintajärjestelmä (jäljempänä DPS). Ks. lisätietoja DPS:stä osallistumispyynnön kohdasta "Muut tiedot". DPS:n keston aikana kaikki kiinnostuneet toimittajat voivat tehdä siihen osallistumishakemuksen. DPS on voimassa hankintailmoituksessa ilmoitettuun päivään asti, ellei sitä keskeytetä tai muuteta DPS:n voimassaollessa. OPH toteuttaa hankinnat DPS:ään hyväksyttyjen ehdokkaiden kesken DPS:n sisäisillä kilpailutuksilla, jotka voivat ajoittua DPS:n koko hankintavaiheen ajalle. DPS:n hankintavaihe alkaa perustamisvaiheen jälkeen 12.4.2021 ja päättyy DPS:n voimassaoloajan päättyessä. OPH varaa mahdollisuuden sulkea DPS tilapäisesti, esim. loma-aikoina, mikäli julkisia hankintoja koskeva lainsäädäntö sen sallii.
Ammatillisten tutkintojen perusteiden valmisteleva asiantuntijatyö
Hankinnan kohteena olevien palvelujen hankintamenettelynä on dynaaminen hankintajärjestelmä (jäljempänä DPS). Ks. lisätietoja DPS:stä osallistumispyynnön kohdasta "Muut tiedot". Opetushallitus toteuttaa ammatillisen tutkinnon perusteiden uudistamisprojektit yhteistyökumppaneidensa kanssa. Opetushallitus on solminut ammatillisen tutkinnon perusteiden uudistamiseen liittyvää asiantuntijatyötä koskevia sopimuksia keskimäärin 20 kpl viimeisten vuosien aikana. Sopimusten arvo on vaihdellut projektin laajuuden mukaan arviolta 5 000 - 20 000 euron välillä. Opetushallituksen arvio on, että myös jatkossa DPS:n sisäisiä kilpailutuksia tullaan tekemään arviolta noin 20 kpl vuodessa. Hankinnan kohteen ennakoitu arvo on vuosittain arviolta yhteensä 240 000 euroa. Hankintojen ennakoitu arvo tulee vaihtelemaan vuosittain koulutuspoliittisten painotusten mukaan. Opetushallitus tulee jatkossa valitsemaan yhteistyökumppanit ammatillisen tutkinnon perusteiden uudistamisprojekteihin dynaamisen hankintajärjestelmään valituista ehdokkaista DPS:n sisäisten kilpailutusten kautta. Ammatillisen koulutuksen kehittämisestä kiinnostuneet koulutuksen järjestäjät ja muut organisaatiot voivat jättää osallistumishakemuksensa koko DPS:n voimassaolon ajan. Hakijoiden on täytettävä tässä asiakirjassa esitetyt soveltuvuusehdot ja vähimmäisvaatimukset. Hankintajärjestelmään hakeutuminen ei itsessään sido ehdokasta jättämään tarjousta DPS:n sisäisessä kilpailutuksessa. DPS on voimassa hankintailmoituksessa ilmoitettuun päivään asti, ellei sitä keskeytetä tai muuteta DPS:n voimassaollessa. OPH toteuttaa hankinnat DPS:ään hyväksyttyjen ehdokkaiden kesken DPS:n sisäisillä kilpailutuksilla, jotka voivat ajoittua DPS:n koko hankintavaiheen ajalle. DPS:n hankintavaihe alkaa perustamisvaiheen jälkeen 11.6.2021 ja päättyy DPS:n voimassaoloajan päättyessä. OPH varaa mahdollisuuden sulkea DPS tilapäisesti, esim. loma-aikoina, mikäli julkisia hankintoja koskeva lainsäädäntö sen sallii. Tavoitteena on, että vuosien 2021-2024 aikana uudistetaan perustutkinnot siten, että niiden perusteissa otetaan käyttöön yhtenäiset geneeriset osaamisen arviointikriteerit. Tässä yhteydessä perusteisiin tehdään myös tarvittavat muut muutokset. Seuraavien kolmen vuoden aikana on suunnitteilla käynnistää monien perustutkintojen, ammattitutkintojen ja erikoisammattitutkintojen perusteiden uudistukset. Tarkemmat tiedot liitteessä 1. Hankinnan kohteen kuvaus.