Tuettu asuminen vammaisille asiakkaille Katso palvelukuvaus Tuettu asuminen kehitysvammaisille asiakkaille Katso palvelukuvaus Palveluasuminen vammaisille asiakkaille (mitoitus vähintään 0,3) Katso palvelukuvaus Palveluasuminen kehitysvammaiselle asiakkaille (mitoitus vähintään 0,3) Katso palvelukuvaus Palveluasuminen vammaisille mielenterveyden ja/tai päihteettömyyden tuen tarpeen asiakkaille (mitoitus vähintään 0,3) Katso palvelukuvaus Palveluasuminen ruotsinkielisille vammaisille asiakkaille (mitoitus vähintään 0,3) Katso palvelukuvaus Palveluasuminen ruotsinkielisille kehitysvammaisille asiakkaille (mitoitus vähintään 0,3) Katso palvelukuvaus Tehostettu palveluasuminen vaikeavammaisille asiakkaille (mitoitus vähintään 0,6) Katso palvelukuvaus Tehostettu palveluasuminen kehitysvammaisille asiakkaille (mitoitus vähintään 0.6) Katso palvelukuvaus Tehostettu palveluasuminen vaikeavammaisille mielenterveyden ja/tai päihteettömyyden tuen tarpeen asiakkaille (mitoitus vähintään 0,6) Katso palvelukuvaus Tehostettu palveluasuminen ruotsinkielisille vaikeavammaisille asiakkaille (mitoitus vähintään 0,6) Katso palvelukuvaus Tehostettu palveluasuminen ruotsinkielisille kehitysvammaisille asiakkaille (mitoitus vähintään 0,6) Katso palvelukuvaus Vaativa tehostettu palveluasuminen vaikeavammaisille asiakkaille (mitoitus vähintään 0,8) Katso palvelukuvaus Vaativa tehostettu kehitysvammaisille asiakkaille (mitoitus vähintään 0,8) Katso palvelukuvaus Vaativa tehostettu palveluasuminen vaikeavammaisille mielenterveyden ja/tai päihteettömyyden tuen tarpeen asiakkaille (mitoitus vähintään 0,8) Katso palvelukuvaus Vaativa tehostettu palveluasuminen ruotsinkielisille vaikeavammaisille asiakkaille (mitoitus vähintään 0,8) Katso palvelukuvaus Vaativa tehostettu palveluasuminen ruotsinkielisille kehitysvammaisille asiakkaille (mitoitus vähintään 0,8) Katso palvelukuvaus Erityisen vaativa tehostettu palveluasuminen vammaisille asiakkaille (mitoitus vähintään 0,9) Katso palvelukuvaus Erityisen vaativa tehostettu palveluasuminen ruotsinkielisille vammaisille asiakkaille (mitoitus vähintään 0,9) Katso palvelukuvaus Asumisvalmennus palveluasumisessa kehitysvammaisille asiakkaille (mitoitus vähintään 0,3) Katso palvelukuvaus Asumisvalmennus tehostetussa palveluasumisessa kehitysvammaisille asiakkaille (mitoitus vähintään 0,6) Katso palvelukuvaus Lyhytaikainen palveluasuminen ja hoito vammaisille ja kehitysvammaisille asiakkaille (mitoitus vähintään 0,3) Katso palvelukuvaus Lyhytaikainen tehostettu palveluasuminen ja hoito vammaisille ja kehitysvammaisille asiakkaille (mitoitus vähintään 0,6) Katso palvelukuvaus Lyhytaikainen tehostettu palveluasuminen ja hoito vammaisille ja kehitysvammaisille lapsille ja nuorille (mitoitus vähintään 0,6) Katso palvelukuvaus Lyhytaikainen vaativa tehostettu palveluasuminen ja hoito vammaisille ja kehitysvammaisille asiakkaille (mitoitus vähintään 0,8) Katso palvelukuvaus Lyhytaikainen vaativa tehostettu palveluasuminen ja hoito vammaisille ja kehitysvammaisille lapsille ja nuorille (mitoitus vähintään 0,8) Katso palvelukuvaus Lyhytaikainen erityisen vaativa tehostettu palveluasuminen ja hoito vammaisille asiakkaille (mitoitus vähintään 0,9) Katso palvelukuvaus Lyhytaikainen erityisen vaativa tehostettu palveluasuminen ja hoito vammaisille ja kehitysvammaisille lapsille ja nuorille (mitoitus vähintään 0,9) Katso palvelukuvaus
Import Type: ContractNotices
Kallionäytekairaukset Suomen alueella vuosina 2021-2025
Dynaaminen hankintajärjestelmä koskee kallionäytteenottoa GTK:n tutkimuskohteille eri puolella Suomea. GTK hankkii näitä palveluja tämän dynaamisen hankintajärjestelmän mukaisilla kilpailutuksilla. Vuosittainen kairausmäärä on yhteensä arviolta noin 5 000...7 000 metriä. Erillisiä työkohteita on vuosittain 4 - 5 kpl ja keskimääräinen kairausmäärä yhdellä työmaalla on 1 000....2 000 m. Työmaat pyritään jaksottamaan kahteen vaiheeseen, jolloin alkuvuonna kairataan yksi jakso ja syyskautena toinen jakso. Kalliosydännäytteen kairausta tehdään T56-, T76- tai vastaavilla wirelinekalustoilla reikäsyvyyksien ollessa yleensä 100 – 300 metriä, joillakin työmailla maksimireikäsyvyys saattaa olla jopa 1 000 metriä. Joillain työmailla voidaan olosuhteista johtuen joutua kairaamaan kolmoisteräputkella ja käyttämään kairauspolymeerejä näytteensaannin turvaamiseksi. Kairauskemikaaleja käytettäessä niiden tulee olla ympäristöviranomaisten hyväksymiä. Niistä tulee toimittaa käyttöturvallisuustiedotteet tilaajalle ennen käyttöönottoa. Urakoitsija suorittaa työt yleisesti hyväksytyn käytännön ja Geologian tutkimuskeskuksen kairausten ja mittauspalveluiden työehtojen (liite 1) mukaisesti. Riskien havainnointi ja ennakointi on yksi merkittävimmistä keinoista estää tapaturmien sattuminen. Käytettävä turvakenkiä, kypärää, suojalaseja, kuulonsuojausta sekä huomiovaatteita. Mikäli työmaalla havaitaan puutteita henkilökohtaisissa suojaimissa, on puutteet välittömästi korjattava tai kyseinen henkilö on poistettava työmaalta. Työnjohtaja toimittaa tilaajalle turvallisuus/poikkeamahavainnot viipymättä tilaajalle. Kone erotetaan maastosta omaksi työmaakseen huomionauhoin ja työmaa-alueesta ilmoitetaan selvin kieltokyltein. Yhteystiedoissa eristetyn alueen kulkuaukolla on oltava (puhelinnumero). Lisäksi tarvittavat suojavälineet osoitetaan merkillä. Kairaustyömailla urakoitsijalla on oltava valmiudet mm. öljyvahinkojen torjuntaan ja huolehdittava työkohteiden siistimisestä ja tarvittaessa hyväksytettävä mahdollisten ympäristövahinkojen hoitaminen paikallisilla viranomaisilla. Mahdollisen öljy-/ympäristövahingon tms sattuessa siitä ilmoitetaan välittömästi GTK:n edustajalle ja ryhdytään toimiin vahingon minimoimiseksi. Urakoitsija tekee jokaisen työmaan alussa arvioinnin riskeistä ja päivittää sen tarvittaessa. Tilaaja toimittaa tiedot mahdollisista suojelualueista tai muista erityishuomiota vaativista alueista. GTK:n edustaja esittää ja merkitsee alustavan reitin reikäpaikalle, joka tarkistetaan urakoitsijan toimivaltaisen edustajan kanssa ja lopullisen vastuun koneen siirrosta ottaa urakoitsija. Kaltevuus mitataan joka ajon jälkeen ja urakoitsija tekee listan mittauksista joka lähetetään tilaajalle. Näytteet on säilytettävä työmaalla huolellisesti, erityisesti on varottava näytteiden sekaantumista. Näytteet pyritään säilyttämään lukitussa tilassa.
Viestintä- ja markkinointipalvelut 2020-2026 (DPS)
Luokka 1: Kokonaispalvelu Ks. liite 1 Dynaamisen hankintajärjestelmän kohde ja ehdot, kohta 3.1 Luokka 2: Erillispalvelut Ks. liite 1 Dynaamisen hankintajärjestelmän kohde ja ehdot, kohta 3.2
Lääkäripalvelujen hankinta – Siun sote sairaalapalvelut, vastaanottopalvelut, kuntoutus, 24/7–palvelualue ja Siun työterveys Oy
POS. 1.1 / SAIRAALAPALVELUT - POHJOIS-KARJALAN KESKUSSAIRAALA, OPERATIIVINEN KLINIKKARYHMÄ Ehdokkaat voivat valita tämän ryhmän kohteista ne kohteet, joihin haluavat jättää osallistumishakemuksensa: - kirurgian klinikka -korva-, nenä- ja kurkkutautien klinikka (knk-klinikka) - naistentautien ja synnytysten klinikka - silmäkeskus - suu- ja leukasairauksien klinikka - anestesian ja tehohoidon klinikka. Hankinnan ennakoitu kokonaisarvo on noin 209 000 eur/vuosi (alv 0 %). POS. 1.2 / SAIRAALAPALVELUT - POHJOIS-KARJALAN KESKUSSAIRAALA, KONSERVATIIVINEN KLINIKKARYHMÄ Ehdokkaat voivat valita tämän ryhmän kohteista ne kohteet, joihin haluavat jättää osallistumishakemuksensa: - sisätautien klinikka - sydänkeskus - vatsakeskus - keuhkosairauksien klinikka - ihotautien ja allergologian klinikka - syöpätautien ja sädehoidon klinikka - neurologian klinikka - lastenkeskus. Hankinnan ennakoitu kokonaisarvo on noin 260 000 eur/vuosi (alv 0 %). POS. 1.3 / SAIRAALAPALVELUT - POHJOIS-KARJALAN KESKUSSAIRAALA, PSYKIATRIAN KLINIKKARYHMÄ Ehdokkaat voivat valita tämän ryhmän kohteista ne kohteet, joihin haluavat jättää osallistumishakemuksensa: - psykiatrian klinikka - nuorisopsykiatrian klinikka - lastenpsykiatrian klinikka. Hankinnan ennakoitu kokonaisarvo on noin 308 000 eur/vuosi (alv 0 %). POS. 1.4 / SAIRAALAPALVELUT - POHJOIS-KARJALAN KESKUSSAIRAALA, KUVANTAMISKESKUS Ehdokkaat voivat valita tämän ryhmän kohteista ne kohteet, joihin haluavat jättää osallistumishakemuksensa: - fysiologia ja neurofysiologia - patologia - radiologia. Hankinnan ennakoitu kokonaisarvo on noin 800 000 eur/vuosi (alv 0 %). POS. 2.1 / VASTAANOTTOPALVELUT - TERVEYSASEMAT Ehdokkaat voivat valita tämän ryhmän kohteista ne kohteet, joihin haluavat jättää osallistumishakemuksensa: - terveysasema, Heinävesi - terveysasema, Liperi - terveysasema, Outokumpu - terveysasema, Polvijärvi - terveysasema, Kitee - terveysasema, Ilomantsi - terveysasema, Rääkkylä (optio) - terveysasema, Tohmajärvi (optio) - terveysasema, Juuka - terveysasema, Lieksa - terveysasema, Nurmes - terveysasema, Valtimo - terveysasema, Niinivaara - terveysasema, Rantakylä - terveysasema, Siilainen - terveysasema, Eno - terveysasema, Kiihtelysvaara - terveysasema, Kontiolahti - terveysasema, Lehmo - terveysasema, Pyhäselkä - terveysasema, Tuupovaara. Hankinnan ennakoitu kokonaisarvo on noin 2 321 000 eur/vuosi (alv 0 %). POS. 2.2 / VASTAANOTTOPALVELUT - SUUN TERVEYDENHUOLTO Ehdokkaat voivat valita tämän ryhmän kohteista ne kohteet, joihin haluavat jättää osallistumishakemuksensa: - hammashoitola, Heinävesi - hammashoitola, Liperi - hammashoitola, Outokumpu - hammashoitola, Polvijärvi - hammashoitola, Kitee - hammashoitola, Ilomantsi - hammashoitola, Rääkkylä (optio) - hammashoitola, Tohmajärvi (optio) - hammashoitola, Juuka - hammashoitola, Lieksa - hammashoitola, Nurmes - hammashoitola, Valtimo - hammashoitola, Niinivaara - hammashoitola, Rantakylä - hammashoitola, Siilainen - hammaspäivystys, Siilainen - hammashoitola, Eno - hammashoitola, Heinävaara - hammashoitola, Kontiolahti - hammashoitola, Lehmo - hammashoitola, Pyhäselkä. Hankinnan ennakoitu kokonaisarvo on noin 1 524 000 eur/vuosi (alv 0 %). POS. 2.3 / VASTAANOTTOPALVELUT - MIELENTERVEYS- JA PÄIHDEPALVELUT Ehdokkaat voivat valita tämän ryhmän kohteista ne kohteet, joihin haluavat jättää osallistumishakemuksensa: - mielenterveys- ja päihdepalvelut, läntinen alue - mielenterveys- ja päihdepalvelut, eteläinen alue - mielenterveys- ja päihdepalvelut, pohjoinen alue - mielenterveys- ja päihdepalvelut, keskinen alue. Hankinnan ennakoitu kokonaisarvo on noin 531 000 eur/vuosi (alv 0 %). POS. 2.4 / VASTAANOTTOPALVELUT - MIELENTERVEYS- JA PÄIHDEPALVELUT, PÄIHDELÄÄKETIETEEN YKSIKKÖ Ehdokkaat voivat valita tämän ryhmän kohteista ne kohteet, joihin haluavat jättää osallistumishakemuksensa: - päihdelääketieteen pkl - päihdepalvelukeskus. Hankinnan ennakoitu kokonaisarvo on noin 400 000 eur/vuosi (alv 0 %). POS. 3.1 / 24/7 -PALVELUALUE Ehdokkaat voivat valita tämän ryhmän kohteista ne kohteet, joihin haluavat jättää osallistumishakemuksensa: - yhteispäivystys. Hankinnan ennakoitu kokonaisarvo on noin 181 000 eur/vuosi (alv 0 %). POS. 4.1 / KUNTOUTUS - GERIATRINEN OSAAMISKESKUS Ehdokkaat voivat valita tämän ryhmän kohteista ne kohteet, joihin haluavat jättää osallistumishakemuksensa: - geriatrinen osaamiskeskus. Hankinnan ennakoitu kokonaisarvo on noin 23 000 eur/vuosi (alv 0 %). POS. 5.1 / SIUN TYÖTERVEYS OY - TYÖTERVEYSHUOLTO Ehdokkaat voivat valita tämän ryhmän kohteista ne kohteet, joihin haluavat jättää osallistumishakemuksensa: - työterveyshuolto, Liperi - työterveyshuolto, Outokumpu - työterveyshuolto, Polvijärvi - työterveyshuolto, Heinävesi (optio) - työterveyshuolto, Kesälahti - työterveyshuolto, Kitee - työterveyshuolto, Ilomantsi - työterveyshuolto, Rääkkylä - työterveyshuolto, Tohmajärvi - työterveyshuolto, Lieksa - työterveyshuolto, Nurmes - työterveyshuolto, Juuka - työterveyshuolto, Siilaisen palvelukeskus - työterveyshuolto, Tikkamäen palvelukeskus - työterveyshuolto, Eno - työterveyshuolto, Heinävaara - työterveyshuolto, Kontiolahti - työterveyshuolto, Pyhäselkä - työterveyshuolto, Tuupovaara. Hankinnan ennakoitu kokonaisarvo on noin 1 615 000 eur/vuosi (alv 0 %).
Yleislääketieteen päivystyspalvelut
Osa-alue A: Pääkaupunkiseutu Osa-alueelta A hankitaan pääkaupunkiseudun alueen päivystyspisteissä tarvittava yleislääkäritasoinen vuokralääkäripalvelu. Osa-alue B: Uusimaa Osa-alueelta B hankitaan Uudenmaan alueen päivystyspisteissä tarvittava yleislääkäritasoinen vuokralääkäripalvelu. Pääkaupunkiseudun päivystyspisteissä tarvittava palvelu hankitaan osa-alueelta A.
Sosiaalipalvelujen toimittajarekisteri – Osallistumispyyntö
Lasten ja perheiden sosiaalihuollon avopalvelut Ryhmä A, Lasten ja perheiden sosiaalihuollon avopalvelut, on jaettu osiin seuraavasti: A1 Perhetyö A2 Tehostetun perhetyön palvelukokonaisuus, sisältäen perhearvioinnin ja perhekuntoutuksen A3 Ammatillinen tukihenkilötoiminta A4 Valvotut ja tuetut tapaamiset sekä valvotut vaihdot Osat A1-A3 on jaettu palveluluokkiin seuraavasti: 1. Mielenterveys- ja päihdekuntoutukseen liittyvä erityisosaaminen 2. Käytöshäiriöiden hallintaan ja oppimisvaikeuksiin liittyvä erityisosaaminen 3. Vauvaperheisiin liittyvä erityisosaaminen 4. Perhe- ja lähisuhdeväkivaltaan liittyvä erityisosaaminen 5. Vammaisiin, kehitysvammaisiin ja pitkäaikaissairaisiin lapsiin ja nuoriin sekä erityiseen kommunikaatioon liittyvä erityisosaaminen. Lastensuojelun ympärivuorokautinen hoito Ryhmä B, Lastensuojelun ympärivuorokautinen hoito, on jaettu osiin seuraavasti: B1 Ammatillinen perhehoito B2 Laitoshuolto B3 Erityisyksikköjakso osana laitoshuoltoa B4 Perhekuntoutus laitoshuollossa B5 Sijoituksen jälkeinen tukiasuminen Osat B3 ja B5 ovat lisäpalveluita, joita palveluntuottaja voi tarjota osan B2 osana. Osia B3 ja B5 ei siten voi tarjota itsenäisinä palveluina, vaan ne toteutuvat osan B2, Laitoshuolto, osina. Osat B1-B2 ja B4-B5 on jaettu palveluluokkiin seuraavasti: 1. Mielenterveys- ja päihdekuntoutukseen liittyvä erityisosaaminen 2. Käytöshäiriöiden hallintaan ja oppimisvaikeuksiin liittyvä erityisosaaminen 3. Vauvaperheisiin liittyvä erityisosaaminen 4. Perhe- ja lähisuhdeväkivaltaan liittyvä erityisosaaminen 5. Vammaisiin, kehitysvammaisiin ja pitkäaikaissairaisiin lapsiin ja nuoriin sekä erityiseen kommunikaatioon liittyvä erityisosaaminen. Mielenterveyskuntoutujien asumispalvelut Ryhmä C, Mielenterveyskuntoutujien asumispalvelut, on jaettu osiin seuraavasti: 1. Tuettu asuminen 2. Palveluasuminen 3. Tehostettu palveluasuminen 4. Yhteisömuotoinen päihteetön tuettu asuminen 5. Lyhytaikainen ja intensiivinen arvioiva asuminen 6. Kriisimajoitus Osa C1 jakautuu kahteen eri luokkaan asumisjärjestelyn osalta: 1. Palveluntuottaja vuokranantajana 2. Asiakas asuu joko omassa tai muualta kuin palveluntuottajalta vuokratussa asunnossa Osissa C2 ja C3 asiakas asuu palveluntuottajan palveluyksikössä. Erona osien välillä on se, että osassa C2 palveluja tuotetaan palveluaikana joko osa- tai kokoaikaisesti, osassa C3 ympärivuorokautisesti. Osa C1 on jaettu palveluluokkiin seuraavasti: 1. Kevyt tuki 2. Perustason tuki 3. Vahva tuki 4. Erityistason tuki Osa C3 on jaettu kahteen osaan: 1. Palvelu päihteitä käyttäville 2. Palvelu päihteitä sekakäyttäville nuorille Osassa C4 henkilökunta on paikalla klo 8-20 joka päivä, yhden työntekijän tulee olla paikalla klo 20-8. Osa C6 on jaettu kahteen osaan: 1. Kevyt tuki 2. Perustason tuki Päihdekuntoutujien asumispalvelut Ryhmä D, Päihdekuntoutujien asumispalvelut, on jaettu osiin seuraavasti: 1. Tuettu asuminen 2. Palveluasuminen 3. Tehostettu palveluasuminen 4. Yhteisömuotoinen päihteetön tuettu asuminen 5. Lyhytaikainen ja intensiivinen arvioiva asuminen 6. Kriisimajoitus Osa D1 jakautuu kahteen eri luokkaan asumisjärjestelyn osalta: 1. Palveluntuottaja vuokranantajana 2. Asiakas asuu joko omassa tai muualta kuin palveluntuottajalta vuokratussa asunnossa Osissa D2 ja D3 asiakas asuu palveluntuottajan palveluyksikössä. Erona osien välillä on se, että osassa D2 palveluja tuotetaan palveluaikana klo 8-20?, osassa D3 ympärivuorokautisesti. Osa D1 on jaettu palveluluokkiin seuraavasti: 1. Kevyt tuki 2. Perustason tuki 3. Vahva tuki 4. Erityistason tuki Osa D3 on jaettu kahteen osaan: 1. Palvelu päihteitä käyttäville 2. Palvelu päihteitä sekakäyttäville nuorille Osassa D4 henkilökunta on paikalla klo 8-20 joka päivä, yhden työntekijän tulee olla paikalla klo 20-8. Osa D6 on jaettu kahteen osaan: 1. Kevyt tuki 2. Perustason tuki
Kehitysvammaisten henkilöiden asumispalvelut ja niihin liittyvät palvelut
Luokka 1 Asumispalvelut asumisyksikössä Hankinnan kohteena ovat asumispalvelut ja lyhytaikaishoito. Tilaaja hankkii hankinnan kohteena olevia asumispalveluita asiakkaille, joilla on kehitysvammaisuuteen liittyvä tuen tarve. Palvelun tarkoituksena on vastata asiakkaiden yksilöllisiin asumiseen liittyviin palvelujen ja tuen tarpeisiin. Kyseessä on lyhytaikaishoitoa lukuun ottamatta pääsääntöisesti pitkäaikainen tai pysyvä palvelu. Lähtökohtana on tavallinen asuminen sekä mahdollisuus päättää omaa elämää koskevissa asioissa. Tavallisella asumisella tarkoitetaan asumista omia asumistarpeita ja –toiveita vastaavassa asunnossa, joka sijaitsee tavallisella asuinalueella. Oikeus päättää omasta asumisesta edellyttää, että henkilö voi itse valita asuinpaikkansa, asumismuotonsa ja sen, kenen kanssa asuu. Palvelut ja tuki suunnitellaan yksilöllisesti henkilön toiveiden ja tarpeiden mukaan. Oikeus tehdä omaa elämä koskevia valintoja ja päätöksiä edellyttää, että henkilöllä on vaihtoehtoja. Tavallisella asumisella ja sitä tukevilla palveluilla vähennetään eriarvoisuutta. Asumispalvelu asumisyksikössä on tarkoitettu erityisesti niille kehitysvammaisille asiakkaille, joilla on toistuva tuen, valvonnan ja avuntarve. Asumisyksikössä annettava tuki, ohjaus ja apu on ympärivuorokautista, säännöllistä ja toistuvaa. Asumisyksikössä asuvat asiakkaat ovat välittömän huolenpidon tarpeessa ympärivuorokautisesti. Katso tarkemmin liite Palvelukuvaus asumispalvelut Luokka 2 Asumispalvelut asumisryhmässä Hankinnan kohteena ovat asumispalvelut ja lyhytaikaishoito. Tilaaja hankkii hankinnan kohteena olevia asumispalveluita asiakkaille, joilla on kehitysvammaisuuteen liittyvä tuen tarve. Palvelun tarkoituksena on vastata asiakkaiden yksilöllisiin asumiseen liittyviin palvelujen ja tuen tarpeisiin. Kyseessä on lyhytaikaishoitoa lukuun ottamatta pääsääntöisesti pitkäaikainen tai pysyvä palvelu. Lähtökohtana on tavallinen asuminen sekä mahdollisuus päättää omaa elämää koskevissa asioissa. Tavallisella asumisella tarkoitetaan asumista omia asumistarpeita ja –toiveita vastaavassa asunnossa, joka sijaitsee tavallisella asuinalueella. Oikeus päättää omasta asumisesta edellyttää, että henkilö voi itse valita asuinpaikkansa, asumismuotonsa ja sen, kenen kanssa asuu. Palvelut ja tuki suunnitellaan yksilöllisesti henkilön toiveiden ja tarpeiden mukaan. Oikeus tehdä omaa elämä koskevia valintoja ja päätöksiä edellyttää, että henkilöllä on vaihtoehtoja. Tavallisella asumisella ja sitä tukevilla palveluilla vähennetään eriarvoisuutta. Tuettu asuminen ja asumispalvelu asumisryhmässä sopii esimerkiksi sellaisille kehitysvammaisille asiakkaille, joiden avuntarve on pääasiallisesti säännöllistä ja ennakoitavaa. Asiakkaan avuntarve, avun määrä ja toteuttamisaika pystytään sopimaan pääsääntöisesti etukäteen. Säännölliset avustusajat voivat perustua asiakkaan viikkosuunnitelmaan tai vastaavaan asiakaskohtaiseen jaksoon. Asiakkaalla on tämän lisäksi ennalta sopimattomia tai hälytykseen perustuvia käyntejä. Katso tarkemmin liite Palvelukuvaus asumispalvelut Luokka 3 Asumispalvelut asiakkaan omassa kodissa Hankinnan kohteena ovat asumispalvelut. Tilaaja hankkii hankinnan kohteena olevia asumispalveluita asiakkaille, joilla on kehitysvammaisuuteen liittyvä tuen tarve. Palvelun tarkoituksena on vastata asiakkaiden yksilöllisiin asumiseen liittyviin palvelujen ja tuen tarpeisiin. Kyseessä on lyhytaikaishoitoa lukuun ottamatta pääsääntöisesti pitkäaikainen tai pysyvä palvelu. Lähtökohtana on tavallinen asuminen sekä mahdollisuus päättää omaa elämää koskevissa asioissa. Tavallisella asumisella tarkoitetaan asumista omia asumistarpeita ja –toiveita vastaavassa asunnossa, joka sijaitsee tavallisella asuinalueella. Oikeus päättää omasta asumisesta edellyttää, että henkilö voi itse valita asuinpaikkansa, asumismuotonsa ja sen, kenen kanssa asuu. Palvelut ja tuki suunnitellaan yksilöllisesti henkilön toiveiden ja tarpeiden mukaan. Oikeus tehdä omaa elämä koskevia valintoja ja päätöksiä edellyttää, että henkilöllä on vaihtoehtoja. Tavallisella asumisella ja sitä tukevilla palveluilla vähennetään eriarvoisuutta. Tuettu asuminen asiakkaan omassa kodissa sopii asiakkaille, joiden avuntarve on pääasiallisesti säännöllistä ja ennakoitavaa. Asiakkaan avuntarve, avun määrä ja toteuttamisaika pystytään sopimaan pääsääntöisesti etukäteen. Säännölliset avustusajat voivat perustua asiakkaan viikkosuunnitelmaan tai vastaavaan asiakaskohtaiseen jaksoon. Asiakkaan käytössä voi olla teknologisia yhteydenpitovälineitä, joiden avulla asiakas on yhteydessä palveluntuottajan työntekijään. Katso tarkemmin liite Palvelukuvaus asumispalvelut Luokka 4 Kehittämispalvelu Luokassa kehittämispalvelu hankinnan kohteena on kehitysvammaisten ja muiden toimintarajoitteisten asiakkaiden asumispalveluihin ja niihin liittyvien palveluiden kehittämispalvelu. Tilaaja ei käynnistä luokassa kehittämispalvelu hankintajärjestelmän mukaista kilpailutusta välittömästi hankintajärjestelmän perustamisvaiheen jälkeen vaan vasta myöhemmin. Katso tarkemmin liite Kehittämispalvelujen yleiskuvaus. Tilaaja tarkentaa ja tarvittaessa muuttaa kussakin hankintajärjestelmän sisäisessä kehittämispalvelua koskevassa tarjouspyynnössä.
Tuomi Logistiikan välittämät henkilökuljetukset sekä tavarakuljetukset henkilökuljetuskalustolla
Tuomi Logistiikka Oy perustaa dynaamisen hankintajärjestelmän, jonka kautta hankitaan Tuomen henkilökuljetukset sekä muita kuljetuksia kuten henkilökuljetuskalustolla suoritettavia tavarakuljetuksia. Dynaamisen hankinnan kuvaus Dynaamisessa hankintajärjestelmässä kilpailutetaan kaikki Tuomi Logistiikka Oy:n henkilökuljetukset sekä pieniä tavarakuljetuksia henkilökuljetuskalustolla. Erilaisia kuljetuskilpailutuksia avataan järjestelmän voimassaoloaikana ja kilpailutuksen kohteet voivat poikketa hieman toisistaan samoin kuin hankintakohtaiset kalustovaatimukset. Järjestelmään voi hakeutua koko järjestelmän voimassaoloajan. Järjestelmään hakeutuminen ei tarkoita suoraan voitettua kilpailutusta vaan hyväksymisen jälkeen tulee jättää tarjous järjestelmässä avattaviin kilpailutuksiin. Voimassa oleviin sopimukseen eli jo kilpailutettuihin hankintoihin ei voi jättää tarjousta ennen kuin kilpailutus avataan uudelleen. Järjestelmän ulkopuolella on vain tai pääasiassa tavarankuljetukseen tarkoitetulla kalustolla suoritettavat tavarakuljetukset sekä Tuomi Logistiikan kilpailuttamat asiakkaiden erilliskilpailutukset kuten kuntien omat kuljetussopimukset, joista kunta itse solmii sopimuksen. Lisäksi hankintajärjestelmän ulkopuolella on mahdollisesti omalta konsernilta tehtävät hankinnat. Lisäksi Tuomi Logistiikalle saattaa tulla välitettäväksi henkilökuljetuksia, jotka on kuntien itsensä kilpailuttamia ja heidän solmimiaan hankintasopimuksia, jotka siirtyvät Tuomen hallintaan kesken sopimuskauden. Sopimusten päätyttyä nämäkin kuljetukset kilpailutetaan dynaamisen järjestelmän kautta.
KIIREETTÖMÄT HENKILÖ- JA TIETYT TAVARAKULJETUKSET EKSOTEN ASIAKKAILLE (DPS)
Kuljetusalue Luumäki Ks. palvelukuvaus ja sopimusluonnos Kuljetusalue Lemi Ks. palvelukuvaus ja sopimusluonnos Kuljetusalue Savitaipale ks. palvelukuvaus ja sopimusluonnos Kuljetusalue Taipalsaari ks. palvelukuvaus ja sopimusluonnos Kuljetusalue Ruokolahti ks. palvelukuvaus ja sopimusluonnos Kuljetusalue Rautjärvi ks. palvelukuvaus ja sopimusluonnos Kuljetusalue Parikkala ks. palvelukuvaus ja sopimusluonnos Kuljetusalue Imatra ks. palvelukuvaus ja sopimusluonnos Kuljetusalue Joutseno ks. palvelukuvaus ja sopimusluonnos Kuljetusalue Lappeenranta 1 ks. palvelukuvaus ja sopimusluonnos Kuljetusalue Lappeenranta 2 ks. palvelukuvaus ja sopimusluonnos
Työterveys 2020-2026 (DPS)
Tämän dynaamisen hankintajärjestelmän (DPS) kohteena ovat työterveyshuollon palvelut sekä niitä tukevat lisäpalvelut Hansel Oy:n asiakkaille (erityisesti kunnille, kuntayhtymille ja seurakunnille). Dynaamisen hankintajärjestelmän keston aikana kaikki kiinnostuneet ehdokkaat voivat hakea osallistumista järjestelmään. DPS on voimassa hankintailmoituksessa ilmoitettuun päivään asti, ellei sitä keskeytetä tai muuteta DPS:n voimassaollessa. Hanselin asiakkaat toteuttavat hankinnat dynaamiseen hankintajärjestelmään hyväksyttyjen toimittajien kesken DPS:n sisäisillä kilpailutuksilla. Asiakkaiden sisäiset kilpailutukset voivat ajoittua koko dynaamisen hankintajärjestelmän voimassaoloajalle. Hankintasopimukset tulee tehdä ennen dynaamisen hankintajärjestelmän päättymistä. Hankintasopimukset voivat olla voimassa enintään kuusi (6) vuotta, kuitenkin siten, että kaikki hankintasopimukset päättyvät viimeistään 31.12.2028.
Työnohjauspalvelut
Yksilötyönohjaus, 45 min Yksilötyönohjauksella tarkoitetaan kahdenkeskeistä ja säännöllistä ohjausta, joka toimii ammatillisen osaamisen ja työssä motivoitumisen, työhyvinvoinnin sekä työssäjaksamisen tukena. Yksilötyönohjaus selkeyttää ja yhdenmukaistaa ymmärrystä omasta perustehtävästä ja mahdollistaa oman ammatillisen kasvun ja kehityksen arvioinnin. Ryhmätyönohjaus, 90 min, alle 12 henkilöä Ryhmätyönohjaus on ryhmässä tapahtuvaa työnohjausta, jonka sisältönä voi olla asiakassuhteiden tai ryhmädynamiikan tarkastelua sekä moniammatillisen yhteistyön toteutumista käytännössä, oman työhyvinvoinnin tukemista käytännössä sekä oman työotteen vaikuttavuutta ja käsittelyä muiden kanssa. Ryhmätyönohjaus, 90 min, yli 12 henkilöä Ryhmätyönohjaus on ryhmässä tapahtuvaa työnohjausta, jonka sisältönä voi olla asiakassuhteiden tai ryhmädynamiikan tarkastelua sekä moniammatillisen yhteistyön toteutumista käytännössä, oman työhyvinvoinnin tukemista käytännössä sekä oman työotteen vaikuttavuutta ja käsittelyä muiden kanssa. Työyhteisötyönohjaus, 90 min, alle 12 henkilöä Työyhteisön työnohjauksella tarkoitetaan moniammatillisen työyksikön työntekijöiden toiminnan kehittämistä asiakaslähtöisesti. Työnohjauksen tavoitteena on selkeyttää erilaisia rooleja työyhteisössä ja parantaa työilmapiiriä yhdessä esimiehen ja työyhteisön jäsenten kanssa. Työyhteisötyönohjaus, 90 min, yli 12 henkilöä Työyhteisön työnohjauksella tarkoitetaan moniammatillisen työyksikön työntekijöiden toiminnan kehittämistä asiakaslähtöisesti. Työnohjauksen tavoitteena on selkeyttää erilaisia rooleja työyhteisössä ja parantaa työilmapiiriä yhdessä esimiehen ja työyhteisön jäsenten kanssa. Esimiestyönohjaus, 45 min, yksilöohjaus Esimiesten työnohjaus tukee esimiehiä oman perustehtävänsä hoitamisessa oman henkilökohtaisen identiteetin sekä voimavarojen vahvistamista ja johtamistaitojen kehittämistä organisaation arvojen ja visioiden suuntaisesti. Työnohjauksessa tarkastellaan yksilöllisiä ja ryhmädynaamisia ilmiöitä sekä esimiehen toimintaa ja sen vaikuttavuutta organisaatioon. Työnohjaus mahdollistaa resurssien arvioimisen strategian mukaisesti sekä tukee esimiehiä henkilökunnan osaamisen kehittämisessä. Kaiken perustana on asiakaslähtöinen palveluprosessi. Työnohjaus voidaan toteuttaa yksilö- ja ryhmämuotoisena. Esimiestyönohjaus, 90 min, ryhmäohjaus, alle 12 henkilöä Esimiesten työnohjaus tukee esimiehiä oman perustehtävänsä hoitamisessa oman henkilökohtaisen identiteetin sekä voimavarojen vahvistamista ja johtamistaitojen kehittämistä organisaation arvojen ja visioiden suuntaisesti. Työnohjauksessa tarkastellaan yksilöllisiä ja ryhmädynaamisia ilmiöitä sekä esimiehen toimintaa ja sen vaikuttavuutta organisaatioon. Työnohjaus mahdollistaa resurssien arvioimisen strategian mukaisesti sekä tukee esimiehiä henkilökunnan osaamisen kehittämisessä. Kaiken perustana on asiakaslähtöinen palveluprosessi. Työnohjaus voidaan toteuttaa yksilö- ja ryhmämuotoisena. Esimiestyönohjaus, 90 min, ryhmäohjaus, yli 12 henkilöä Esimiesten työnohjaus tukee esimiehiä oman perustehtävänsä hoitamisessa oman henkilökohtaisen identiteetin sekä voimavarojen vahvistamista ja johtamistaitojen kehittämistä organisaation arvojen ja visioiden suuntaisesti. Työnohjauksessa tarkastellaan yksilöllisiä ja ryhmädynaamisia ilmiöitä sekä esimiehen toimintaa ja sen vaikuttavuutta organisaatioon. Työnohjaus mahdollistaa resurssien arvioimisen strategian mukaisesti sekä tukee esimiehiä henkilökunnan osaamisen kehittämisessä. Kaiken perustana on asiakaslähtöinen palveluprosessi. Työnohjaus voidaan toteuttaa yksilö- ja ryhmämuotoisena. Perhetyön työnohjaus, 45 min, yksilöohjauksena Perhetyön työnohjaus. Perheiden kanssa työskentelevien työntekijöiden työnohjaus auttaa työntekijää näkemään perheen vuorovaikutuskokonaisuuden toimintaa, erityisesti miten lapset, nuoret ja vanhemmat toimivat perheen kussakin erilaisessa muutosvaiheessa. Työnohjaus voi olla myös suoraa työnohjausta, jossa perhe kokonaisuutena tai sovitut perheenjäsenet ovat paikalla. Perhetyön työnohjaus voi sisältää myös laajempaa sosiaalista verkostoa koskevaa tarkastelua. Perhetyön työnohjaus, 90 min, ryhmäohjaus alle 12 henkilöä Perhetyön työnohjaus. Perheiden kanssa työskentelevien työntekijöiden työnohjaus auttaa työntekijää näkemään perheen vuorovaikutuskokonaisuuden toimintaa, erityisesti miten lapset, nuoret ja vanhemmat toimivat perheen kussakin erilaisessa muutosvaiheessa. Työnohjaus voi olla myös suoraa työnohjausta, jossa perhe kokonaisuutena tai sovitut perheenjäsenet ovat paikalla. Perhetyön työnohjaus voi sisältää myös laajempaa sosiaalista verkostoa koskevaa tarkastelua. Perhetyön työnohjaus, 90 min, ryhmäohjaus, yli 12 henkilöä Perhetyön työnohjaus. Perheiden kanssa työskentelevien työntekijöiden työnohjaus auttaa työntekijää näkemään perheen vuorovaikutuskokonaisuuden toimintaa, erityisesti miten lapset, nuoret ja vanhemmat toimivat perheen kussakin erilaisessa muutosvaiheessa. Työnohjaus voi olla myös suoraa työnohjausta, jossa perhe kokonaisuutena tai sovitut perheenjäsenet ovat paikalla. Perhetyön työnohjaus voi sisältää myös laajempaa sosiaalista verkostoa koskevaa tarkastelua. Kriisityönohjaus, 45 min, yksilöohjaus Kriisityönohjaus: Käytetään vaativien kriisitilanteiden ja konfliktien käsittelyyn, asiakastilanteisiin, työstä esiin nousseiden ongelmien / haasteiden käsittelyyn, jotka kohdistuvat yksittäiseen työntekijään tai koko työyhteisöön. Tavoitteena on tukea ja auttaa yksilöä tai työyhteisöä selviytymään tilanteessa. Muihin työnohjausmuotoihin verrattuna ohjaus voi olla tilanteesta riippuen lyhytkestoisempaa, kertoja voi olla esim. 1 - 10. Kriisityönohjaus, 90 min, ryhmäohjaus, alle 12 henkilöä Kriisityönohjaus: Käytetään vaativien kriisitilanteiden ja konfliktien käsittelyyn, asiakastilanteisiin, työstä esiin nousseiden ongelmien / haasteiden käsittelyyn, jotka kohdistuvat yksittäiseen työntekijään tai koko työyhteisöön. Tavoitteena on tukea ja auttaa yksilöä tai työyhteisöä selviytymään tilanteessa. Muihin työnohjausmuotoihin verrattuna ohjaus voi olla tilanteesta riippuen lyhytkestoisempaa, kertoja voi olla esim. 1 - 10. Kriisityönohjaus, 90 min, ryhmäohjaus, yli 12 henkilöä. Kriisityönohjaus: Käytetään vaativien kriisitilanteiden ja konfliktien käsittelyyn, asiakastilanteisiin, työstä esiin nousseiden ongelmien / haasteiden käsittelyyn, jotka kohdistuvat yksittäiseen työntekijään tai koko työyhteisöön. Tavoitteena on tukea ja auttaa yksilöä tai työyhteisöä selviytymään tilanteessa. Muihin työnohjausmuotoihin verrattuna ohjaus voi olla tilanteesta riippuen lyhytkestoisempaa, kertoja voi olla esim. 1 - 10. Mielenterveys- ja päihdetyön ryhmätyönohjaus, 90 min, alle 12 henkilöä Mielenterveys- ja päihdetyöryhmien työnohjausryhmät ovat moniammatillisia. Työohjausryhmässä voi olla mukana mm. lääkäreitä, sairaanhoitajia, psykologeja, lähihoitajia, sosionomeja ja toimintaterapeutteja. Työohjauksella on kaksi tarkoitusta, 1) kehittää asiakastyön laatua moniammatillisen yhteisen dialogin, reflektion ja työtapojen pohdinnan kautta ja 2) tukea työntekijöiden työhyvinvointia tarjoamalla mahdollisuuden käsitellä vaikeita asiakastilanteita ja vahvistamalla osaamista yhteisen dialogisen keskustelun kautta. Mielenterveys- ja päihdetyön työnohjausta tarvitaan erikoissairaanhoidon, perusterveydenhuollon ja sosiaalipalveluiden työryhmissä. Mielenterveys- ja päihdetyön ryhmätyönohjaus, 90 min, yli 12 henkilöä Mielenterveys- ja päihdetyöryhmien työnohjausryhmät ovat moniammatillisia. Työohjausryhmässä voi olla mukana mm. lääkäreitä, sairaanhoitajia, psykologeja, lähihoitajia, sosionomeja ja toimintaterapeutteja. Työohjauksella on kaksi tarkoitusta, 1) kehittää asiakastyön laatua moniammatillisen yhteisen dialogin, reflektion ja työtapojen pohdinnan kautta ja 2) tukea työntekijöiden työhyvinvointia tarjoamalla mahdollisuuden käsitellä vaikeita asiakastilanteita ja vahvistamalla osaamista yhteisen dialogisen keskustelun kautta. Mielenterveys- ja päihdetyön työnohjausta tarvitaan erikoissairaanhoidon, perusterveydenhuollon ja sosiaalipalveluiden työryhmissä. Perhehoitajien ryhmätyönohjaus, 90 min, alle 12 henkilöä Perhehoitajien työnohjaus. Perhehoito on hoidon tai muun osa- tai ympärivuorokautisen huolenpidon järjestämistä lyhyt- tai pitkäaikaisesti perhehoitajan yksityiskodissa tai hoidettavan kotona. Perhehoidon tavoitteena on antaa perhehoidossa olevalle henkilölle mahdollisuus kodinomaiseen hoitoon ja läheisiin ihmissuhteisiin sekä edistää hänen perusturvallisuuttaan ja sosiaalisia suhteitaan. Perhehoitoa voidaan järjestää lastensuojelussa ja erityisryhmien ja ikäihmisten palveluissa. Esim. perhehoitoon sijoitetulla lapsella voi olla takanaan vaikeita elämänkokemuksia ja hän voi tarvita paljon tukea arkipäivässä. Perhehoitajien työnohjauksen tehtävänä on tukea perhehoitajia heidän tehtävässään. Perhehoitajien työnohjaus toteutetaan pääsääntöisesti ryhmätyönohjauksena ja erityistilanteissa voi työnohjausta olla lyhytaikaisesti myös perhekohtaisesti Perhehoitajien ryhmätyönohjaus, 90 min, yli 12 henkilöä Perhehoitajien työnohjaus. Perhehoito on hoidon tai muun osa- tai ympärivuorokautisen huolenpidon järjestämistä lyhyt- tai pitkäaikaisesti perhehoitajan yksityiskodissa tai hoidettavan kotona. Perhehoidon tavoitteena on antaa perhehoidossa olevalle henkilölle mahdollisuus kodinomaiseen hoitoon ja läheisiin ihmissuhteisiin sekä edistää hänen perusturvallisuuttaan ja sosiaalisia suhteitaan. Perhehoitoa voidaan järjestää lastensuojelussa ja erityisryhmien ja ikäihmisten palveluissa. Esim. perhehoitoon sijoitetulla lapsella voi olla takanaan vaikeita elämänkokemuksia ja hän voi tarvita paljon tukea arkipäivässä. Perhehoitajien työnohjauksen tehtävänä on tukea perhehoitajia heidän tehtävässään. Perhehoitajien työnohjaus toteutetaan pääsääntöisesti ryhmätyönohjauksena ja erityistilanteissa voi työnohjausta olla lyhytaikaisesti myös perhekohtaisesti. Lääkäreiden työnohjaus, 45 min, yksilötyönohjaus Lääkärityönohjaus on tarkoitettu erilaisiin tarpeisiin potilastyötä tekeville kliinikoille ja lääkärityöyhteisöille ja on tarkoitettu mm. potilastyönohjaukseen tukemaan työhyvinvointia potilas-lääkäri -hoitosuhteissa. Työnohjausta annetaan pääasiassa lääkäriryhmille, mutta erityisestä tarpeesta sitä voidaan tarjota myös yksilöille. Työnohjaus antaa varmuutta tehdä työtä omana itsenä. Se on ammatillisen kehittymisen menetelmä, joka auttaa huolehtimaan omasta jaksamisesta. Lääkäreiden työnohjaus, 90 min, ryhmätyönohjaus alle 12 henkilöä Lääkärityönohjaus on tarkoitettu erilaisiin tarpeisiin potilastyötä tekeville kliinikoille ja lääkärityöyhteisöille ja on tarkoitettu mm. potilastyönohjaukseen tukemaan työhyvinvointia potilas-lääkäri -hoitosuhteissa. Työnohjausta annetaan pääasiassa lääkäriryhmille, mutta erityisestä tarpeesta sitä voidaan tarjota myös yksilöille. Työnohjaus antaa varmuutta tehdä työtä omana itsenä. Se on ammatillisen kehittymisen menetelmä, joka auttaa huolehtimaan omasta jaksamisesta. Lääkäreiden työnohjaus, 90 min, ryhmätyönohjaus yli 12 henkilöä Lääkärityönohjaus on tarkoitettu erilaisiin tarpeisiin potilastyötä tekeville kliinikoille ja lääkärityöyhteisöille ja on tarkoitettu mm. potilastyönohjaukseen tukemaan työhyvinvointia potilas-lääkäri -hoitosuhteissa. Työnohjausta annetaan pääasiassa lääkäriryhmille, mutta erityisestä tarpeesta sitä voidaan tarjota myös yksilöille. Työnohjaus antaa varmuutta tehdä työtä omana itsenä. Se on ammatillisen kehittymisen menetelmä, joka auttaa huolehtimaan omasta jaksamisesta.
Ikääntyneiden tehostetun palveluasumisen hankinta
Hankinta on kuvattu tarkemmin tämän ilmoittautumispyynnön liitteillä. Arvioidut asiakasmäärät ja niiden jakautuminen tilaajien kesken on kuvattu liitteellä 2. "Hankinnan kohde ja palvelukonsepti".
Vammaispalvelu- ja sosiaalihuoltolain mukaiset kuljetukset Länsi-Uudenmaan alueella sijaitseville kunnille sekä kuntayhtymälle (osallistumispyyntö)
Dynaamisesta toimittajarekisteristä on kerrottu tarkemmin tämän ilmoituksen liitteessä nro 1 "Dynaamisen toimittajarekisterin kuvaus" ja liitteessä nro 2 "Dynaamisen toimittajarekisterin visualisointi". Dynaamisen toimittajarekisterin sisällä tehtävien henkilökuljetusten alustava kuvaus on liitteessä nro 3 "Alustava kuljetuspalvelun kuvaus".
Haku yhteiskäyttöautoyritysten pysäköintitunnusjärjestelmään
Helsingin kaupunki on vuonna 2014 ottanut käyttöönsä yhteiskäyttöautoyritysten pysäköintitunnuksen. Tunnuksella voi pysäköidä kantakaupungin kaikkien vyöhykkeiden asukas- ja yrityspysäköintipaikoilla sekä tämän lisäksi ilman pysäköintimaksua tai aikarajoitusta Helsingin kaupungin alueella kaupungin omistamilla tai hallinnoimilla maksullisilla pysäköintipaikoilla ja pysäköintikiekkopaikoilla, jos niiden aikarajoitus on enemmän kuin 60 minuuttia. Vyöhykkeet on esitetty liitteessä 3 olevassa kartassa. Lisäksi Helsingissä on noin 90 pelkästään yhteiskäyttöautoyrityksille varattua pysäköintipaikkaa. Näille paikoille voi pysäköidä yhteiskäyttöautojen pysäköintitunnuksella vain käyttämällä paikkojen varausjärjestelmää. Tunnuksen hinta on kulloinkin voimassa olevan asukaspysäköintitunnuksen hinnan suuruinen. Tunnuksen käyttöönoton tavoitteena on parantaa yhteiskäyttöautoyritysten toimintaedellytyksiä sekä kohdella alalla olevia ja sinne tulevia yrityksiä tasapuolisesti. Kaupunkiympäristön toimialan maankäyttö ja kaupunkirakenne -palvelukokonaisuuden, liikenne- ja katusuunnittelu –palvelu pyytää kiinnostuneita yhteiskäyttöautopalveluita tarjoavia toimijoita jättämään hakemuksen tämän hakuohjeen mukaisesti. Kaikki halukkaat yritykset, jotka täyttävät tässä hakuilmoituksessa ja liitteissä esitetyt kelpoisuusvaatimukset sekä ovat valmiita sitoutumaan pysäköintitunnuksen myöntämisehtoihin voivat jättää hakemuksen. Lupia myönnetään enintään 3 000 ajoneuvolle kuitenkin enintään 500 tunnusta palvelukokonaisuutta tai yritystä kohden.
Haku yhteiskäyttöautoyritysten pysäköintitunnusjärjestelmään
Helsingin kaupunki on vuonna 2014 ottanut käyttöönsä yhteiskäyttöautoyritysten pysäköintitunnuksen. Tunnuksella voi pysäköidä kantakaupungin kaikkien vyöhykkeiden asukas- ja yrityspysäköintipaikoilla. Vyöhykkeet on esitetty liitteessä 3 olevassa kartassa. Lisäksi Helsingissä on noin 90 pelkästään yhteiskäyttöautoyrityksille varattua pysäköintipaikkaa. Näille sekä tämän lisäksi ilman pysäköintimaksua tai aikarajoitusta Helsingin kaupungin alueella kaupungin omistamilla tai hallinnoimilla maksullisilla pysäköintipaikoilla ja pysäköintikiekkopaikoilla, jos niiden aikarajoitus on enemmän kuin 60 minuuttia, paikoille voi pysäköidä yhteiskäyttöautojen pysäköintitunnuksella vain käyttämällä paikkojen varausjärjestelmää. Tunnuksen hinta on kulloinkin voimassa olevan asukaspysäköintitunnuksen hinnan suuruinen. Tunnuksen käyttöönoton tavoitteena on parantaa yhteiskäyttöautoyritysten toimintaedellytyksiä sekä kohdella alalla olevia ja sinne tulevia yrityksiä tasapuolisesti. Kaupunkiympäristön toimialan maankäyttö ja kaupunkirakenne -palvelukokonaisuuden, liikenne- ja katusuunnittelu –palvelu pyytää kiinnostuneita yhteiskäyttöautopalveluita tarjoavia toimijoita jättämään hakemuksen tämän hakuohjeen mukaisesti. Kaikki halukkaat yritykset, jotka täyttävät tässä hakuilmoituksessa ja liitteissä esitetyt kelpoisuusvaatimukset sekä ovat valmiita sitoutumaan pysäköintitunnuksen myöntämisehtoihin voivat jättää hakemuksen. Lupia myönnetään enintään 3 000 ajoneuvolle kuitenkin enintään 500 tunnusta palvelukokonaisuutta tai yritystä kohden.
Haku yhteiskäyttöautoyritysten pysäköintitunnusjärjestelmään
Helsingin kaupunki on vuonna 2014 ottanut käyttöönsä yhteiskäyttöautoyritysten pysäköintitunnuksen. Tunnuksella voi pysäköidä kantakaupungin kaikkien vyöhykkeiden asukas- ja yrityspysäköintipaikoilla. Vyöhykkeet on esitetty liitteessä 3 olevassa kartassa. Lisäksi Helsingissä on noin 90 pelkästään yhteiskäyttöautoyrityksille varattua pysäköintipaikkaa. Näille paikoille voi pysäköidä yhteiskäyttöautojen pysäköintitunnuksella vain käyttämällä paikkojen varausjärjestelmää. Tunnuksen hinta on kulloinkin voimassa olevan asukaspysäköintitunnuksen hinnan suuruinen. Tunnuksen käyttöönoton tavoitteena on parantaa yhteiskäyttöautoyritysten toimintaedellytyksiä sekä kohdella alalla olevia ja sinne tulevia yrityksiä tasapuolisesti. Kaupunkiympäristön toimialan maankäyttö ja kaupunkirakenne -palvelukokonaisuuden, liikenne- ja katusuunnittelu –palvelu pyytää kiinnostuneita yhteiskäyttöautopalveluita tarjoavia toimijoita jättämään hakemuksen tämän hakuohjeen mukaisesti. Kaikki halukkaat yritykset, jotka täyttävät tässä hakuilmoituksessa ja liitteissä esitetyt kelpoisuusvaatimukset sekä ovat valmiita sitoutumaan pysäköintitunnuksen myöntämisehtoihin voivat jättää hakemuksen. Lupia myönnetään enintään 3 000 ajoneuvolle kuitenkin enintään 500 tunnusta palvelukokonaisuutta tai yritystä kohden.
Haku yhteiskäyttöautoyritysten pysäköintitunnusjärjestelmään
Kaupunkiympäristön toimialan maankäyttö ja kaupunkirakenne -palvelukokonaisuuden liikenne- ja katusuunnittelu pyytää niitä, jotka ovat halukkaita hakemaan yhteiskäyttöautoyritysten pysäköintitunnuksia jättämään hakemuksen. Hakemukseen tulee liittää tieto, kuinka montaa tunnusta hakija hakee. Ajoneuvojen omistaja tai ensimmäinen haltija tulee ilmoittaa. Ajoneuvojen kelpoisuus tarkistetaan kaupunkiympäristön toimialan asiakaspalvelussa lupia lunastettaessa. Ajoneuvon, jolle yhteiskäyttöautoyritysten pysäköintitunnusta haetaan, tulee olla rekisteröity henkilöautoksi. Hakijalla tulee tunnuksia lunastaessaan olla mukana rekisteriotteen tekninen osa ajoneuvoista, joille tunnuksia lunastetaan sekä luettelo, josta ilmenee, mille ajoneuvoille tunnuksia on aikaisemmin myönnetty. Hakijan velvollisuus on siten ylläpitää ajantasaista luetteloa ajoneuvoista, joille tunnuksia on myönnetty. Hakijan tulee sopia etukäteen kaupunkiympäristön toimialan asiakaspalvelun kanssa, milloin saapuu lunastamaan tunnuksia. Tunnukset tulee lunastaa kaupunkiympäristön asiakaspalvelusta, Sörnäistenkatu 1, kolmen (3) kuukauden kuluessa niiden myöntämisestä liikenne- ja katusuunnittelu -palvelusta. Tunnukset tulee maksaa haettaessa. Hakijaa noutaa ja lunastaa alihankkijoidensa tai hakijalle palveluita tuottavan yrityksen tunnukset. Hakija toimittaa tunnukset jälkikäteen alihankkijoilleen ja muille palveluntuottajilleen.
Aurinkovoimalat 2020 – 2026 (DPS)
Dynaamisen hankintajärjestelmän (DPS) kohteena ovat Hansel Oy:n asiakkaille toimitettavat: • aurinkovoimalat asennettuina (myös ppa-sopimukset) • muut aurinkovoimaloihin liittyvät tuotteet ja palvelut, kuten suunnittelu, seurantajärjestelmät ja komponentit. Dynaamisen hankintajärjestelmän keston aikana kaikki kiinnostuneet ehdokkaat tai niiden yhteenliittymät voivat hakea osallistumista järjestelmään. Hanselin asiakkaat toteuttavat hankinnat dynaamiseen hankintajärjestelmään hyväksyttyjen toimittajien kesken DPS:n sisäisillä kilpailutuksilla, jotka voivat ajoittua dynaamisen hankintajärjestelmän hankintavaiheen koko voimassaoloajalle. DPS:n kohde on kuvattu tarkemmin tässä osallistumispyynnössä ja sen liitteissä.
Ohjelmistokehityksen asiantuntija- ja ylläpitopalvelujen hankinta (DPS)
DPS:n sisäisissä kilpailutuksissa tullaan hankkimaan Helsingin kaupungin ohjelmistokehityksen asiantuntija- ja ylläpitopalveluita: - Suunnittelupalveluja: määrittely- ja arkkitehtuuripalveluja ja digitaalisten palvelujen palvelumuotoilua ja käyttöliittymäsuunnittelua - Ohjelmistokehityksen asiantuntija- ja ylläpitopalveluja: ohjelmistokehityspalveluja, testauspalveluja, ohjelmistojen ylläpitopalveluja, pilvipalvelujen asiantuntijapalveluja sekä teknologia- ja infrastruktuurikehityspalveluja - Tietoturva- ja tietosuojapalveluja: tietoturvallisuus-, auditointi- ja varautumispalveluja ja tietosuojapalveluja - Dataan, analytiikkaan, tekoälyyn ja ohjelmistorobotiikkaan liittyviä palveluja DPS:n sisäisten hankintojen kohteena voivat olla esimerkiksi yksittäiset asiantuntijaresurssit tai kokonaisten kehitystiimien hankinta. Yksittäisten hankintojen sisältö, kesto ja arvo voivat vaihdella huomattavasti. Kaikki DPS:ään hyväksytyt tarjoajat voivat osallistua sisäisiin kilpailutuksiin. Liitteessä 1 Palvelukuvaus kuvataan tarkemmin ne palvelut joiden osaamista Helsingin kaupunki tulee todennäköisesti tarvitsemaan.
Lähi-, luomu ja pientuottajien elintarvikkeet
Dynaamisen hankintajärjestelmän aikana tilaaja valitsee kokonaistaloudellisesti soveltuvimman toimittajan tai toimittajat tapauskohtaisesti osallistumishakemuksessa kuvatulla tavalla. Tilaukset sisältävät elintarvikkeita tilaajan tarpeen mukaisesti ja sovituissa aikatauluissa, noudattaen tilaajan asettamia vaatimuksia.