Hankinnan kohteena ovat laskutustyönä tehtävät puhdistustyöt (töhryistä, maalauksista, muista sotkuista) Vantaan kaupungin omistamiin ja tai hallitsemiin kohteisiin sekä rakennelmiin. Näitä ovat muun muassa seinät, sokkelit, sillat, sadekatokset, liikennevalojen ohjauskaapit, alikulut sekä vastaavat. Myös edellämainittujen pintojen suojaustyöt kuuluvat tarjouspyyntöön. Puhdistettavina tai suojattavina kohteina voi olla myös myös virallisia katutaidemaalaksia tai taideteoksia. Hankinnan kohteena ovat laskutustyönä tehtävät puhdistustyöt (töhryistä, maalauksista, muista sotkuista) Vantaan kaupungin omistamiin ja tai hallitsemiin kohteisiin sekä rakennelmiin. Näitä ovat muun muassa seinät, sokkelit, sillat, sadekatokset, liikennevalojen ohjauskaapit, alikulut sekä vastaavat. Myös edellämainittujen pintojen suojaustyöt kuuluvat tarjouspyyntöön. Puhdistettavina tai suojattavina kohteina voi olla myös myös virallisia katutaidemaalaksia tai taideteoksia.
Import Type: ContractNotices
Koiratalot
Rajavartiolaitos pyytää tarjouksia kokonaisurakoista (sis. rakennustyöt, sähkötyöt ja LVI-työt) rajakoiria varten rakennettavista tiloista Raja-Jooseppiin ja Virpiniemeen sekä optiona Vaasaan. Raja-Joosepin koiratalo Raja-Joosepin rajavartioaseman lähelle rakennettavan koiratalon kokonaisurakka tarjouspyynöasiakirjojen mukaisesti. Virpiniemen koiratalo Virpiniemen merivartioaseman alueelle rakennettavan koiratalon kokonaisurakka tarjouspyyntöasiakirjojen mukaisesti. Optio: Vaasan koiratalo Vaasan merivartioaseman alueelle rakennettavan koiratalon kokonaisurakka tarjouspyyntöasiakirjojen ja Virpiniemen koiratalon suunnitelmien sekä piirrosten mukaisesti.
Suunnittelu- ja asiantuntijapalveluiden hankinta puitejärjestelyllä
Tervolan kunta (jäljempänä Tilaaja) pyytää tarjouksia suunnittelu- ja asiantuntijapalveluista puitejärjestelyllä sopimuskaudelle 1.8.2025–31.12.2027. Hankinnan kohteena ovat Tilaajan toimintaan liittyvät, pääsääntöisesti aikaveloituksella tehtävät ja hankekohtaisesti erikseen sovittavat suunnittelu- ja asiantuntijapalvelut.
Hankintaan sisältyy lisäksi yksi (1) yhden (1) vuoden optiokausi ajalle 1.1.2028–31.12.2028. Option käyttäminen on Tilaajan yksipuolinen oikeus, ei velvollisuus.
Hankinta on jaettu seuraaviin kahdeksaan (8) itsenäiseen osa-alueeseen:
1. Pää- ja arkkitehtisuunnittelu
2. Rakennesuunnittelu
3. LVIA-suunnittelu (lämpö-, vesi-, ilma-, ja automaatiosuunnittelu)
4. Sähkösuunnittelu
5. Pohjarakennesuunnittelu
6. Palotekninen suunnittelu ja asiantuntijapalvelut
7. Katu- ja kunnallistekninen suunnittelu
8. Maankäytön ja kaavoituksen asiantuntija- ja suunnittelupalvelut
HUOM! Mikäli tarjoaja haluaa tarjota palveluitaan useammalle kuin yhdelle osa-alueelle, tulee jokaisesta osa-alueesta jättää oma, erillinen tarjouksensa.
Hankinta toteutetaan puitejärjestelynä, joka tarkoittaa Tilaajan ja usean toimittajan välistä sopimusta kullekin osa-alueelle erikseen. Tähän puitejärjestelyyn valitaan kuhunkin osa-alueeseen enintään neljä (4) palveluntuottajaa tarjousten vertailuperusteiden mukaisessa järjestyksessä. Puitejärjestelyyn perustuvat tilaukset (hankinnat) tehdään puitejärjestelyssä vahvistettujen ehtojen ja erillisessä Menettelyn kuvaus -kohdassa kuvatun valintamenettelyn mukaisesti. Tämä puitesopimus ei kuitenkaan luo Tilaajalle määräostovelvoitetta eikä Tilaaja sitoudu tiettyihin hankintamääriin sopimuskauden aikana.
Puitejärjestelyn piiriin kuuluvat hankkeet voivat olla sisällöltään, laajuudeltaan ja kustannuksiltaan vaihtelevia, käsittäen pieniä asiantuntijatehtäviä ja selvityksiä sekä laajempia suunnittelukokonaisuuksia. Yksittäinen tähän puitejärjestelyyn perustuva toimeksianto ei kuitenkaan ylitä 50 000 euroa (alv 0%) arvoltaan .
Puitejärjestelyyn liittyvät työt kohdistuvat pääsääntöisesti Tilaajan omistamiin tai hallinnoimiin kiinteistöihin ja alueisiin Tervolan kunnan alueella. Hankekohtaiset tavoitteet, sisältö ja laajuus määritellään aina kussakin hankkeessa erikseen toimeksiannon yhteydessä.
Tilaaja pidättää oikeuden päättää tapauskohtaisesti, käyttääkö se suunnittelu- ja asiantuntija palveluiden hankinnassa tämän puitejärjestelyn mukaista menettelyä. Hankinnan ennakoitua arvoa määritettäessä ja kynnysarvojen soveltumisessa noudatetaan kaikilta osin voimassa olevaa hankintalakia (laki julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista), mukaan lukien säännökset hankinnan jakamisesta osiin. Kaikki sellaiset hankinnat tai yhtenäistä projektia palvelevat suunnittelukokonaisuudet, joiden ennakoitu kokonaisarvo (kaikkien tarvittavien suunnittelualojen osalta yhteensä) ylittää 50 000 euroa (alv 0%), kilpailutetaan kuitenkin aina erikseen tämän puitejärjestelyn ulkopuolella noudattaen asianmukaista hankintamenettelyä. Myös tätä pienemmissä hankintakokonaisuuksissa Tilaaja voi harkintansa mukaan päättää kilpailuttaa suunnittelun erikseen.
Suunnittelutyö tehdään pääsääntöisesti Palveluntuottajan omissa toimitiloissa, ellei toimeksiantoon liittyvä tehtävä (esim. katselmus, kokous Tilaajan tiloissa) erikseen edellytä läsnäoloa Tervolassa., Pää- ja arkkitehtisuunnittelu Tämä osa-alue käsittää Tervolan kunnan (Tilaaja) erikseen hankekohtaisesti tilattavia pää- ja arkkitehtisuunnittelun asiantuntija-, suunnittelu- ja selvitystehtäviä Tilaajan määrittelyvaiheessa vielä yksilöimättömiin investointi- ja käyttötalousrakennushankkeisiin. Tehtävät voivat koskea uudisrakentamista, peruskorjauksia ja tilamuutoksia sekä Tilaajan nykyisten kiinteistöjen suunnitelmien päivitystä ja ajantasaistamista. Toimeksiantoihin voi kuulua myös erillisten kohteiden hankesuunnitteluvaiheen tehtäviä, kuten tarveselvityksiä, hankesuunnitelmien laadintaa ja kustannusten arviointia.
Rakennushankkeiden suunnittelu toteutetaan tyypillisesti vaiheittain Arkkitehtisuunnittelun tehtäväluettelon ARK18 (RT 103253) mukaisesti. Nämä vaiheet ovat :
A. Tarveselvitys
B. Hankesuunnittelu
C. Suunnittelun valmistelu
D. Ehdotussuunnittelu
E. Yleissuunnittelu
F. Rakennuslupatehtävät
G. Toteutussuunnittelu
H. Rakentamisen valmistelu
I. Rakentaminen
J. Käyttöönotto
K. Takuuaika
Pää- ja arkkitehtisuunnittelun toimeksiantoihin tässä puitejärjestelyssä sisältyvät tyypillisesti seuraavat tehtävät, hankekohtaisesti soveltaen ja Tilaajan määrittelemässä laajuudessa, ellei hankekohtaisessa tarjouspyynnössä (esim. minikilpailutuksen tarjouspyynnössä) nimenomaisesti toisin määrätä:
- Pääsuunnittelijan tehtävät kaikissa suunnitteluvaiheissa pääsuunnittelun tehtäväluettelon PS18 (RT 103254) mukaisesti.
- Huom: Ellei hankekohtaisesti Tilaajan toimesta nimenomaisesti toisin määrätä, tähän osa-alueeseen (Pää- ja arkkitehtisuunnittelu) valittu palveluntuottaja toimii kyseisessä hankkeessa pääsuunnittelijana.
- Arkkitehtisuunnittelun tehtävät tehtäväluettelon ARK18 (RT 103253) mukaisesti hankkeeseen soveltuvin osin.
- Akustiikkasuunnittelu tehtäväluettelon AKU18 (RT 103190) mukaisesti Tilaajan määrittelemässä laajuudessa ja tarvittavilta osin.
- - Akustiikkasuunnittelun tehtävät ovat tyypillisesti pienimuotoisia ja liittyvät kiinteästi arkkitehtisuunnitteluun (esim. tavanomaiset tila-akustiikan ratkaisut, ääneneristysvaatimusten huomiointi). Laajemmat, erillistä syvällistä akustiikan erityisasiantuntemusta vaativat suunnittelutehtävät Tilaaja kilpailuttaa erikseen.
- Sisustussuunnittelu tehtäväluettelon SIS12 (RT 10-11192) mukaisesti hankkeeseen soveltuvin ja Tilaajan määrittelemin osin.
- Pihasuunnittelu Tilaajan määrittelemässä laajuudessa.
- Olemassa olevien rakennusten tietomallinnus (esim. lähtötietomallin laatiminen).
- Myötävaikuttaminen oman suunnittelualansa osalta hankesuunnitelmien ja muiden hankevaiheiden yhteydessä laadittaviin selvityksiin ja kartoituksiin.
Tehtävien tarkempi sisältö ja laajuus määritellään aina kunkin toimeksiannon yhteydessä. Palveluntuottajan tulee noudattaa tehtävissään voimassa olevaa lainsäädäntöä, määräyksiä sekä soveltuvia standardeja., Rakennesuunnittelu Tämä osa-alue käsittää Tervolan kunnan (Tilaaja) erikseen hankekohtaisesti tilattavia rakennesuunnittelun asiantuntija-, suunnittelu- ja selvitystehtäviä Tilaajan määrittelyvaiheessa vielä yksilöimättömiin investointi- ja käyttötalousrakennushankkeisiin. Tehtävät voivat koskea uudisrakentamista, peruskorjauksia ja tilamuutoksia sekä Tilaajan nykyisten kiinteistöjen rakennesuunnitelmien päivitystä ja ajantasaistamista. Toimeksiantoihin voi kuulua myös erillisten kohteiden hankesuunnitteluvaiheen tehtäviä, kuten rakenteellisia selvityksiä, suunnitteluratkaisujen vertailua ja kustannusten arviointia.
Rakennesuunnittelun tehtävät ajoittuvat rakennushankkeen eri vaiheisiin noudattaen Arkkitehtisuunnittelun tehtäväluettelon ARK18 (RT 103253) mukaisia vaiheita A-K.
Rakennesuunnittelun toimeksiantoihin tässä puitejärjestelyssä sisältyvät seuraavat tehtävät, hankekohtaisesti soveltaen ja Tilaajan määrittelemässä laajuudessa, ellei hankekohtaisessa toimeksiannossa nimenomaisesti toisin määrätä:
- Rakennesuunnittelun tehtävät tehtäväluettelon RAK18 (RT 103087) mukaisesti hankkeeseen soveltuvin osin.
- Rakennusfysikaalisten asiantuntijalausuntojen laatiminen Tilaajan määrittelemässä laajuudessa.
- Osallistuminen hankkeen rakennustöiden valvontaan Tilaajan kanssa erikseen sovittavassa laajuudessa.
- Myötävaikuttaminen oman suunnittelualansa osalta hankesuunnitelmien ja muiden hankevaiheiden yhteydessä laadittaviin selvityksiin ja kartoituksiin.
Tehtävien tarkempi sisältö ja laajuus määritellään aina kunkin toimeksiannon yhteydessä. Palveluntuottajan tulee noudattaa tehtävissään voimassa olevaa lainsäädäntöä, määräyksiä sekä soveltuvia standardeja., LVIA-suunnittelu Tämä osa-alue käsittää Tervolan kunnan (Tilaaja) erikseen hankekohtaisesti tilattavia LVIA-suunnittelun asiantuntija-, suunnittelu-ja selvitystehtäviä Tilaajan määrittelyvaiheessa vielä yksilöimättömiin investointi- ja käyttötalousrakennushankkeisiin. Tehtävät
voivat koskea uudisrakentamista, peruskorjauksia ja tilamuutoksia sekä Tilaajan nykyisten kiinteistöjen LVIA-järjestelmien
suunnitelmien päivitystä ja ajantasaistamista. Toimeksiantoihin voi kuulua myös erillisten kohteiden hankesuunnitteluvaiheen
tehtäviä, kuten LVIA-järjestelmiin liittyviä selvityksiä, järjestelmäratkaisujen vertailua ja kustannusten arviointia.
LVIA-suunnittelun tehtävät ajoittuvat rakennushankkeen eri vaiheisiin noudattaen Arkkitehtisuunnittelun tehtäväluettelon ARK18
(RT 103253) mukaisia vaiheita A-K.
LVIA-suunnittelun toimeksiantoihin tässä puitejärjestelyssä sisältyvät seuraavat tehtävät, hankekohtaisesti soveltaen ja Tilaajan
määrittelemässä laajuudessa, ellei hankekohtaisessa toimeksiannossa nimenomaisesti toisin määrätä:
- LVIA-suunnittelun tehtävät tehtäväluettelon TATE18 (RT 10-11290) mukaisesti hankkeeseen soveltuvin osin.
- Energiatehokkuuteen liittyvien selvitysten ja asiantuntijalausuntojen laatiminen Tilaajan määrittelemässä laajuudessa.
- LVIA-järjestelmien kustannusarvioiden laatiminen Tilaajan määrittelemässä laajuudessa.
- LVIA-järjestelmien vastaanotto- ja käyttöönottovaiheen tehtävien koordinointi Tilaajan määrittelemässä laajuudessa.
- Osallistuminen hankkeen LVIA-töiden valvontaan Tilaajan kanssa erikseen sovittavassa laajuudessa.
- Myötävaikuttaminen oman suunnittelualansa osalta hankesuunnitelmien ja muiden hankevaiheiden yhteydessä laadittaviin selvityksiin ja kartoituksiin.
Tehtävien tarkempi sisältö ja laajuus määritellään aina kunkin toimeksiannon yhteydessä. Palveluntuottajan tulee noudattaa
tehtävissään voimassa olevaa lainsäädäntöä, määräyksiä ja soveltuvia standardeja., Sähkösuunnittelu Tämä osa-alue käsittää Tervolan kunnan (Tilaaja) erikseen hankekohtaisesti tilattavia sähkösuunnittelun (ml. tietoliikenne-, turva ja automaattiset paloilmoitinjärjestelmät) asiantuntija-, suunnittelu- ja selvitystehtäviä Tilaajan määrittelyvaiheessa vielä
yksilöimättömiin investointi- ja käyttötalousrakennushankkeisiin. Tehtävät voivat koskea uudisrakentamista, peruskorjauksia ja tilamuutoksia sekä Tilaajan nykyisten kiinteistöjen sähkö-, tietoliikenne-, turva- ja automaatiojärjestelmien suunnitelmien päivitystä
ja ajantasaistamista. Toimeksiantoihin voi kuulua myös erillisten kohteiden hankesuunnitteluvaiheen tehtäviä, kuten sähkö- ja järjestelmäratkaisuihin liittyviä selvityksiä, järjestelmäratkaisujen vertailua ja kustannusten arviointia.
Sähkösuunnittelun tehtävät ajoittuvat rakennushankkeen eri vaiheisiin noudattaen Arkkitehtisuunnittelun tehtäväluettelon ARK18 (RT 103253) mukaisia vaiheita A-K.
Sähkösuunnittelun toimeksiantoihin tässä puitejärjestelyssä sisältyvät seuraavat tehtävät, hankekohtaisesti soveltaen ja Tilaajan määrittelemässä laajuudessa, ellei hankekohtaisessa toimeksiannossa nimenomaisesti toisin määrätä:
- Tehtävät tehtäväluettelon TATE18 (RT 10–11290) mukaisesti hankkeeseen soveltuvin ja Tilaajan määrittelemin osin.
- Tehtävät tehtäväluettelon VAL12 (RT 10-11174) mukaisesti hankkeeseen soveltuvin ja Tilaajan määrittelemin osin.
- Sähköjärjestelmien kustannusarvioiden laatiminen Tilaajan määrittelemässä laajuudessa.
- Osallistuminen hankkeen sähkö- ja järjestelmätöiden valvontaan Tilaajan kanssa erikseen sovittavassa laajuudessa.
- Myötävaikuttaminen oman suunnittelualansa osalta hankesuunnitelmien ja muiden hankevaiheiden yhteydessä laadittaviin selvityksiin ja kartoituksiin.
Tehtävien tarkempi sisältö ja laajuus määritellään aina kunkin toimeksiannon yhteydessä. Palveluntuottajan tulee noudattaa
tehtävissään voimassa olevaa lainsäädäntöä, määräyksiä ja soveltuvia standardeja., Pohjarakennesuunnittelu Tämä osa-alue käsittää Tervolan kunnan (Tilaaja) erikseen hankekohtaisesti tilattavia pohjarakennesuunnittelun asiantuntija-, suunnittelu- ja selvitystehtäviä Tilaajan määrittelyvaiheessa vielä yksilöimättömiin investointi- ja käyttötalousrakennushankkeisiin.
Tehtävät voivat koskea uudisrakentamista, peruskorjauksia ja tilamuutoksia. Toimeksiantoihin voi kuulua myös erillisten rakennuskohteiden hankesuunnitteluvaiheen tehtäviä, kuten pohjatutkimustarpeen arviointia, geoteknisiä selvityksiä, perustamis-ja maarakennusratkaisujen vertailua sekä kustannusten arviointia.
Pohjarakennesuunnittelun tehtävät ajoittuvat rakennushankkeen eri vaiheisiin noudattaen Arkkitehtisuunnittelun tehtäväluettelon ARK18 (RT 103253) mukaisia vaiheita A-K.
Pohjarakennesuunnittelun toimeksiantoihin tässä puitejärjestelyssä sisältyvät seuraavat tehtävät, hankekohtaisesti soveltaen ja Tilaajan määrittelemässä laajuudessa, ellei hankekohtaisessa toimeksiannossa nimenomaisesti toisin määrätä:
- Pohjarakennesuunnittelun tehtävät tehtäväluettelon GEO18 (RT 103032) mukaisesti hankkeeseen soveltuvin osin.
- Pohjatutkimusten suunnittelu, ohjaus ja tulosten tulkinta.
- Perustamistapalausuntojen laatiminen rakennushankkeisiin.
- Maarakennussuunnittelu (ml. kaivannot, väliaikaiset ja pysyvät tukirakenteet, täytöt) rakennushankkeisiin.
- Pohjanvahvistusmenetelmien suunnittelu.
- Kuivatussuunnittelu maarakenteisiin ja perustuksiin liittyen.
- Geoteknisten rakenteiden ja töiden kustannusarvioiden laatiminen Tilaajan määrittelemässä laajuudessa.
- Osallistuminen hankkeen pohja- ja maarakennustöiden valvontaan Tilaajan kanssa erikseen sovittavassa laajuudessa.-
- Myötävaikuttaminen oman suunnittelualansa osalta hankesuunnitelmien ja muiden hankevaiheiden yhteydessä laadittaviin selvityksiin ja kartoituksiin.
Tehtävien tarkempi sisältö ja laajuus määritellään aina kunkin toimeksiannon yhteydessä. Palveluntuottajan tulee noudattaa tehtävissään voimassa olevaa lainsäädäntöä, määräyksiä ja soveltuvia standardeja., Palotekninen suunnittelu ja asiantuntijapalvelut Tämä osa-alue käsittää Tervolan kunnan (Tilaaja) erikseen hankekohtaisesti tilattavia paloturvallisuussuunnittelun asiantuntija-, suunnittelu- ja selvitystehtäviä Tilaajan määrittelyvaiheessa vielä yksilöimättömiin investointi- ja käyttötalousrakennushankkeisiin. Tehtävät voivat koskea uudisrakentamista, peruskorjauksia ja tilamuutoksia sekä Tilaajan nykyisten kiinteistöjen paloturvallisuusratkaisujen selvittämistä, päivitystä ja ajantasaistamista. Toimeksiantoihin voi kuulua myös erillisten rakennuskohteiden hankesuunnitteluvaiheen tehtäviä, kuten alustavia paloturvallisuustarkasteluja, riskien arviointia ja paloturvallisuusstrategian luonnostelua
Paloturvallisuussuunnittelun toimeksiantoihin tässä puitejärjestelyssä sisältyvät seuraavat tehtävät, hankekohtaisesti soveltaen ja Tilaajan määrittelemässä laajuudessa, ellei hankekohtaisessa toimeksiannossa nimenomaisesti toisin määrätä:
- Paloteknisen suunnittelun asiantuntijatehtävät hankkeen eri suunnitteluvaiheissa
- Paloteknisten selvitysten, lausuntojen sekä paloturvallisuussuunnitelmien laatiminen.
- Palo-osastoinnin, palonkestävyysvaatimusten ja palokuormien määrittely.
- Poistumisturvallisuuden suunnittelu ja mitoitus.
- Sprinkleri- ja savunpoistojärjestelmien toimivuuteen, laajuuteen ja mitoitukseen liittyvät selvitykset sekä ohjauspalvelut.
- Vaatimusten asettaminen automaattisille paloilmoitin- ja sammutusjärjestelmille (varsinainen järjestelmäsuunnittelu kuuluu yleensä sähkö- tai LVIA-suunnitteluun).
- Toiminnallisen palomitoituksen suorittaminen tarvittaessa ja Tilaajan erillisestä pyynnöstä.
- Olemassa olevien rakennusten paloturvallisuuden arviointi Tilaajan määrittelemässä laajuudessa.
- Myötävaikuttaminen oman suunnittelualansa osalta hankesuunnitelmien ja muiden hankevaiheiden yhteydessä laadittaviin selvityksiin ja kartoituksiin.
Tehtävien tarkempi sisältö ja laajuus määritellään aina kunkin toimeksiannon yhteydessä. Palveluntuottajan tulee noudattaa
tehtävissään voimassa olevaa lainsäädäntöä, määräyksiä ja soveltuvia standardeja., Katu- ja kunnallistekninen suunnittelu Tämä osa-alue käsittää Tervolan kunnan (Tilaaja) erikseen hankekohtaisesti tilattavia katu- ja hulevesisuunnittelun asiantuntija-, suunnittelu- ja selvitystehtäviä Tilaajan määrittelyvaiheessa vielä yksilöimättömiin investointihankkeisiin sekä olemassa olevan katuverkon ja hulevesijärjestelmien parantamiseen, laajentamiseen ja ylläpitoon liittyviin tehtäviin.
Tehtävät koskevat tyypillisesti seuraavia osa-alueita:
- Katusuunnittelun tehtävät
- Katujen ja tiealueiden yleis- ja toteutussuunnitelmien laatiminen
- Liikennejärjestelyjen ja liikenneturvallisuustoimenpiteiden suunnittelu
- Kevyen liikenteen väylien ja liittymien suunnittelu
- Katujen ja väylien kuivatuksen suunnittelu
- Alueiden toimivuuteen liittyvät suunnitelmat (mm. pysäköinti, esteettömyys)
- Katualueiden rakenteelliset ja pinnan päällystämiseen liittyvät suunnitelmat sekä materiaalivalinnat
- Väylien ja alueiden valaistussuunnittelun ohjaus (yleissuunnittelu)
- Liikenteenohjauksen ja liikennemerkkien suunnittelu
- Kadun rakenteellisten yksityiskohtien ja rakenteiden (mm. tukimuurit ja rakenteet) suunnittelu
Hulevesisuunnittelun tehtävät
- Alueellisten hulevesien hallinnan suunnittelu
- Hulevesien viivytys-, imeytys- ja johtamisratkaisujen suunnittelu ja mitoitus
- Hulevesijärjestelmien ja -rakenteiden (mm. kosteikot, altaat, avo-ojat ja sadevesiviemärit) suunnittelu ja mitoitus
- Olemassa olevien hulevesijärjestelmien toimivuuden selvitykset ja järjestelmien parantaminen
Lisäksi toimeksiantoihin voi sisältyä seuraavia tehtäviä:
- Rakentamiskustannusten arviointi ja kustannusvertailujen laatiminen
- Myötävaikuttaminen hankkeiden lupahakemusten valmisteluun ja viranomaisyhteistyöhön
- Yhteensovittaminen muiden suunnittelualojen kanssa
- Osallistuminen suunnittelukokouksiin ja työmaakatselmuksiin Tilaajan pyynnöstä
- Olemassa olevien katu- ja hulevesisuunnitelmien päivitys ja ylläpito
Tehtävien tarkempi sisältö ja laajuus määritellään aina kunkin toimeksiannon yhteydessä. Palveluntuottajan tulee noudattaa tehtävissään voimassa olevaa lainsäädäntöä, määräyksiä, kuntakohtaisia ohjeita sekä soveltuvia standardeja., Maankäytön ja kaavoituksen asiantuntija- ja suunnittelupalvelut Tämä osa-alue käsittää Tervolan kunnan (Tilaaja) erikseen hankekohtaisesti tilattavia maankäytön suunnittelun asiantuntija-, suunnittelu- ja selvitystehtäviä. Tehtävät liittyvät Tilaajan lakisääteiseen kaavoitus- ja maankäytön suunnitteluprosessiin ja voivat koskea yleis-, asema- ja ranta-asemakaavojen sekä muiden maankäyttösuunnitelmien laatimista ja muuttamista sekä niihin liittyviä selvityksiä ja vaikutusten arviointeja. Palvelu voi sisältää myös olemassa olevien kaavojen ja suunnitelmien ajantasaisuuden arviointia ja päivitystarpeiden selvittämistä. Toimeksiantoihin voi kuulua myös kaavoituksen käynnistämiseen liittyviä tehtäviä, kuten kaavoitustarpeen ja -edellytysten selvittämistä sekä alustavia luonnoksia ja kustannusarvioita.
Maankäytön suunnittelun toimeksiantoihin tässä puitejärjestelyssä sisältyvät seuraavat tehtävät, hankekohtaisesti soveltaen ja Tilaajan määrittelemässä laajuudessa, ellei hankekohtaisessa toimeksiannossa nimenomaisesti toisin määrätä:
- Maankäytön suunnitteluprosessien hoitaminen Tilaajan ohjauksessa ja yhteistyössä Tilaajan kanssa voimassa olevan lainsäädännön (erityisesti Maankäyttö- ja rakennuslain) mukaisesti.
- Kaavojen ja suunnitelmien valmisteluun liittyvien asiakirjojen laatiminen, kuten osallistumis- ja arviointisuunnitelmat (OAS), kaavaluonnokset ja -ehdotukset.
- Kaavakarttojen, -määräysten ja -selostusten laatiminen eri kaavatasoille (yleis-, asema-, ranta-asemakaavat).
- Tarvittavien selvitysten ja vaikutusten arviointien (esim. luonto-, liikenne-, kaupalliset-, sosiaaliset vaikutukset) tekeminen tai koordinoiminen osana kaavaprosessia.
- Avustaminen kaavoitukseen liittyvässä vuorovaikutuksessa ja viestinnässä, kuten yleisötilaisuuksien materiaalien valmistelussa ja neuvotteluissa Tilaajan tukena.
- Erillisten maankäytöllisten selvitysten ja suunnitelmien laatiminen, kuten kehittämisaluesuunnitelmat tai tietyille alueille kohdistuvat tarkemmat suunnitteluperiaatteet.
- Maankäytön suunnitteluun liittyvien asiantuntijalausuntojen antaminen
Tehtävien tarkempi sisältö ja laajuus määritellään aina kunkin toimeksiannon yhteydessä Tilaajan ja valitun palveluntuottajan välillä. Palveluntuottajan tulee noudattaa tehtävissään voimassa olevaa lainsäädäntöä (erityisesti Maankäyttö- ja rakennuslakia), määräyksiä, soveltuvia standardeja sekä alan viranomaisohjeita.,
HUS 786-2023 Erikoiskäsineet
HUS-yhtymä pyytää tarjouksia kertakäyttöisistä erikoiskäsineistä. Hankintaan sisältyvät seuraavat tuotteet:
1. Erityisesti ksyleeniä kestävä tutkimuskäsine laboratorion käyttöön
2. Erityisesti formaliinia kestävä nitriilitutkimuskäsine laboratorion käyttöön
3. Nitriilitutkimuskäsine laboratorion yleiskäyttöön
4. Paksumpi tutkimuskäsine kipsaukseen
5. Steriili kaksoiskäsine solunsalpaajavalmistukseen
6. Erityispitkä steriili sytostaatteja kestävä käsine
7. Erityispitkä steriili käsine synnytyssalikäyttöön
8. Erityispitkä tehdaspuhdas nitriilitutkimuskäsine
Tuotteet on tarkemmin kuvattu jäljempänä tarjouspyynnössä.
Hankinta on jaettu osiin, siten että päätös tehdään jokaisesta osa-alueesta erikseen. Tarjouksen voi jättää yhdestä tai useammasta osa-alueesta.
Tavoitteena on kilpailutuksen avulla saada valikoimiin turvalliset ja ominaisuuksiltaan laadukkaat kertakäyttöiset käsineet erikoiskäytön tilanteisiin. Tavoitteena on myös että tuotteiden toimitusvarmuus on hyvä ja tuotteita on saatavilla, kun niitä tarvitaan.
Huom! Tämän kilpailutuksen tuotteet menevät osittain päällekkäin tutkimuskäsinesopimuksen (HUS 616-2023) sekä leikkauskäsinesopimuksen (HUS 754-2023) kanssa. Tämän kilpailutuksen tarkoituksena on täydentää olemassa olevaa käsinevalikoimaa ja paikata tuotevalikoiman aukkoja tilanteessa, jossa edellä mainittujen olemassa olevien sopimusten sopimustuote vaihtuu, eikä uusi tuote välttämättä täytä erikoiskäytön vaatimuksia.
Mikäli tälle kisalle tulee tarjotuksi ja sopimusvalikoimaan valituksi samoja tuotteita kuin nykyisellä tutkimuskäsine ja/tai leikkauskäsine sopimuksella, samoja käsineitä ei tulla viemään duplikaattina tilausjärjestelmään. Tällaisessa tilanteessa tältä kilpailutukselta valituille tuotteille tehdään sopimus, mutta sopimukselta ei tehdä tilauksia, ennen kuin vastaavasta tuotteesta HUSlla jo voimassa oleva sopimus päättyy. Tällaisessa tilanteessa tilaaja ja toimittaja sopivat yhdessä toimitusten aloittamisen aikataulusta.
Hankinnan kohteeseen sisältyvät myös tarjottuihin tuotteisiin liittyvät lisäkoot, joita on mahdollista tarjota tuotelomakkeella. Sopimuskaudella voidaan lisäksi hankkia hankinnan ennakoidun arvon mukaisesti sopimuksen kohteena oleviin tuoteryhmiin kuuluvia tuotteita, joita ei ole yksilöity tuoteliitteessä (ks. sopimusluonnos).
Varsinainen sopimuskausi on kestoltaan 2 vuotta, jonka jälkeen sopimus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana. Hinnat ovat kiinteät varsinaisen sopimuskauden ajan (ks. Liite 2 Sopimusluonnos).
Kyseessä on useamman hankintayksikön yhteishankinta, joka toteutetaan hankintarenkaana. Tässä tarjouspyynnössä pyydettyjä tuotteita tulevat käyttämään: HUS-yhtymä (HUS), Helsingin kaupunki, Itä-Uudenmaan hyvinvointialue, Vantaan ja Keravan hyvinvointialue. Ks. tarkemmat tiedot tarjouspyynnön liitteessä 3 Sopimusluonnos.
Hankinnan ennakoitu kokonaisarvo (alv 0 %) on yhteensä noin 1 200 000 euroa. Kyse on arviosta, eikä hankintayksikkö sitoudu ilmoitettuihin euromääriin ja tarjouspyynnössä ilmoitettuihin, toteutuneisiin kulutusmääriin. Lopulliset tilausmäärät voivat olla ilmoitettua suurempia tai pienempiä.
Hankinnan kohde ja sitä koskevat vaatimukset on kuvattu yksityiskohtaisesti tarjouspyynnössä ja sen liitteissä., ERITYISESTI KSYLEENIÄ KESTÄVÄ TUTKIMUSKÄSINE LABORATORION KÄYTTÖÖN Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin kohdassa "hankinnan kohteen kriteerit", liitteellä 1 "Tarjouslomake" sekä tarjouspyynnön
muilla liitteillä., ERITYISESTI FORMALIINIA KESTÄVÄ KÄSINE LABORATORION KÄYTTÖÖN Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin kohdassa "hankinnan kohteen kriteerit", liitteellä 1 "Tarjouslomake" sekä tarjouspyynnön
muilla liitteillä., PAKSUMPI TUTKIMUSKÄSINE KIPSAUSKÄYTTÖÖN Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin kohdassa "hankinnan kohteen kriteerit", liitteellä 1 "Tarjouslomake" sekä tarjouspyynnön
muilla liitteillä., STERIILI KAKSOISKÄSINE SOLUNSALPAAJAVALMISTUKSEEN Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin kohdassa "hankinnan kohteen kriteerit", liitteellä 1 "Tarjouslomake" sekä tarjouspyynnön
muilla liitteillä., ERITYISPITKÄ STERIILI SYTOSTAATIN KESTÄVÄ KÄSINE Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin kohdassa "hankinnan kohteen kriteerit", liitteellä 1 "Tarjouslomake" sekä tarjouspyynnön
muilla liitteillä., ERITYISPITKÄ STERIILI KÄSINE SYNNYTYSSALIKÄYTTÖÖN Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin kohdassa "hankinnan kohteen kriteerit", liitteellä 1 "Tarjouslomake" sekä tarjouspyynnön
muilla liitteillä., NITRIILITUTKIMUSKÄSINE LABORATORION KÄYTTÖÖN Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin kohdassa "hankinnan kohteen kriteerit", liitteellä 1 "Tarjouslomake" sekä tarjouspyynnön
muilla liitteillä., ERITYISPITKÄ TEHDASPUHDAS NITRIILITUTKIMUSKÄSINE Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin kohdassa "hankinnan kohteen kriteerit", liitteellä 1 "Tarjouslomake" sekä tarjouspyynnön
muilla liitteillä.,
Tekstiilihuoltopalvelut
Hankinnan kohteena on Etelä-Savon hyvinvointialueen (Eloisa) sekä Järvi-Saimaan Palvelut Oy:n Hirvensalmen, Juvan, Kangasniemen, Mikkelin, Mäntyharjun, Puumalan, Rantasalmen, Pieksämäen, Sulkavan (mahdollisesti 1.1.2027 alk.), Savonlinnan, Enonkosken ja Nenonpellon alueiden tekstiilihuoltopalvelut ja niihin liittyvä logistiikka.
Tilaaja ilmoittaa Toimittajalle hyvissä ajoin, viimeistään kolme (3) kuukautta ennen, mikäli on tarve ottaa tekstiilihuoltopalvelut käyttöön myös Sulkavan alueella.
Kilpailutus toteutetaan osa-alueittain.
1. Hirvensalmen, Juvan, Kangasniemen, Mikkelin, Mäntyharjun, Puumalan, Rantasalmen, Pieksämäen ja Sulkavan (mahdollisesti 1.1.2027 alk.) henkilökunnan työvaatteet, potilas- ja sairaalatekstiilit sekä siivoustekstiilit
2. Hirvensalmen, Juvan, Kangasniemen, Mikkelin, Mäntyharjun, Puumalan, Rantasalmen, Pieksämäen ja Sulkavan (mahdollisesti 1.1.2027 alk.) palvelutalojen asukaspyykin pesulapalvelu
3. LISÄHANKINTAMAHDOLLISUUS / Savonlinnan, Enonkosken ja Nenonpellon henkilökunnan työvaatteet, potilas- ja sairaalatekstiilit ja siivoustekstiilit
4. LISÄHANKINTAMAHDOLLISUUS / Savonlinnan ja Enonkosken palvelutalojen asukaspyykin pesulapalvelu
5. Mikkelin sekä Savonlinnan keskussairaaloiden puhdastilatekstiilit
Hankinnan tarkempi kuvaus on esitetty tarjouspyynnön liitteinä olevissa osa-aluekohtaisissa palvelukuvauksissa.
Osa-alueen 1 tekstiilit ovat potilasvaatteita, liinavaatteita, henkilökunnan suojavaatteita ja siivoustekstiileitä. Kokonaisuus sisältää pesulapalvelun tuottajan omistamat vuokratekstiilit, Tilaajan omistamia tekstiilejä, pesulapalvelut ja toimitukset käyttöpaikkoihin.
Osa-alueen 2 tekstiilit ovat palvelutalojen asiakkaiden omistamia. Kokonaisuus sisältää pesulapalvelut ja toimitukset palvelutaloihin.
Osa-alueen 3 tekstiilit ovat potilasvaatteita, liinavaatteita, henkilökunnan suojavaatteita ja siivoustekstiileitä. Kokonaisuus sisältää pesulapalvelun tuottajan omistamat vuokratekstiilit, Tilaajan omistamia tekstiilejä, pesulapalvelut ja toimitukset käyttöpaikkoihin.
Osa-alueen 4 tekstiilit ovat palvelutalojen asiakkaiden omistamia. Kokonaisuus sisältää pesulapalvelut ja toimitukset palvelutaloihin.
Osa-alueen 5 tekstiilit ovat henkilökunnan suojavaatteita ja siivoustekstiileitä (puhdastilatekstiileitä). Kokonaisuus sisältää pesulapalvelun tuottajan omistamat vuokratekstiilit, pesulapalvelut ja toimitukset käyttöpaikkoihin.
Sopimuskausi osa-alueessa 1 on määräaikainen 1.5.2026 - 28.2.2029, jonka jälkeen jatkuu toistaiseksi voimassa olevana sopimuksena yhdeksän (9) kuukauden irtisanomisajalla.
Sopimuskausi osa-alueessa 2 on määräaikainen 1.1.2026 - 28.2.2029, jonka jälkeen jatkuu toistaiseksi voimassa olevana sopimuksena kuuden (6) kuukauden irtisanomisajalla.
Osa-alueissa 3 ja 4 Tilaaja pidättää oikeuden hankkia tarjottua lisäpalvelua sopimuskauden aikana. Tilaaja ei sitoudu hankkimaan lisähankintamahdollisuutena osa-alueen palveluja, vaan ilmoittaa Toimittajalle erikseen, mikäli palvelulle on tarve.
Sopimuskausi osa-alueessa 5 on määräaikainen 1.5.2026 - 28.2.2029, jonka jälkeen jatkuu toistaiseksi voimassa olevana sopimuksena yhdeksän (9) kuukauden irtisanomisajalla. Osa-alueeseen sisältyy lisähankintamahdollisuutena Savonlinnan keskussairaalan puhdastilatekstiilit. Tilaaja ei sitoudu hankkimaan lisähankintamahdollisuutena Savonlinnan keskussairaalan puhdastilatekstiilejä, vaan ilmoittaa Toimittajalle erikseen, mikäli palvelulle on tarve., OSA 1: Hirvensalmen, Juvan, Kangasniemen, Mikkelin, Mäntyharjun, Puumalan, Rantasalmen, Pieksämäen ja Sulkavan (mahdollisesti 1.1.2027 alk.) henkilökunnan työvaatteet, potilas- ja sairaalatekstiilit sekä siivoustekstiilit Osa-alue sisältää pesulapalvelun tuottajan omistamat vuokratekstiilit, Tilaajan omistamia tekstiilejä, pesulapalvelut ja toimitukset käyttöpaikkoihin.
Tilaaja ilmoittaa Toimittajalle hyvissä ajoin, viimeistään kolme (3) kuukautta ennen, mikäli on tarve ottaa tekstiilipalvelut käyttöön myös Sulkavan alueella.
Osa-alueen tarkempi kuvaus on esitetty tarjouspyynnön liitteessä Palvelukuvaus osa-alue 1.
Sopimuskausi osa-alueessa on määräaikainen 1.5.2026 - 28.2.2029, jonka jälkeen jatkuu toistaiseksi voimassa olevana sopimuksena yhdeksän (9) kuukauden irtisanomisajalla., OSA 2: Hirvensalmen, Juvan, Kangasniemen, Mikkelin, Mäntyharjun, Puumalan, Rantasalmen, Pieksämäen ja Sulkavan (mahdollisesti 1.1.2027 alk.) palvelutalojen asukaspyykin pesulapalvelu Osa-alueen tekstiilit ovat palvelutalojen asiakkaiden omistamia. Osa-alue sisältää pesulapalvelut ja toimitukset palvelutaloihin.
Tilaaja ilmoittaa Toimittajalle hyvissä ajoin, viimeistään kolme (3) kuukautta ennen, mikäli on tarve ottaa tekstiilipalvelut käyttöön myös Sulkavan alueella.
Osa-alueen tarkempi kuvaus on esitetty tarjouspyynnön liitteessä Palvelukuvaus osa-alue 2.
Sopimuskausi osa-alueessa on määräaikainen 1.1.2026 - 28.2.2029, jonka jälkeen jatkuu toistaiseksi voimassa olevana sopimuksena kuuden (6) kuukauden irtisanomisajalla., OSA 3: LISÄHANKINTAMAHDOLLISUUS / Savonlinnan, Enonkosken ja Nenonpellon henkilökunnan työvaatteet, potilas- ja sairaalatekstiilit ja siivoustekstiilit Osa-alue sisältää pesulapalvelun tuottajan omistamat vuokratekstiilit, pesulapalvelut ja toimitukset käyttöpaikkoihin.
Osa-alueen tarkempi kuvaus on esitetty tarjouspyynnön liitteessä Palvelukuvaus osa-alue 3.
Tilaaja pidättää oikeuden hankkia tarjottua lisäpalvelua sopimuskauden aikana. Tilaaja ei sitoudu hankkimaan lisähankintamahdollisuutena osa-alueen palveluja, vaan ilmoittaa Toimittajalle erikseen, mikäli palvelulle on tarve. Mikäli Tilaaja ottaa käyttöön osa-alueen 3 palvelut, noudatetaan osa-alueessa samoja ehtoja sopimuskauden ja irtisanomisen suhteen kuin
osa-alueessa 1.
Osa-alueen nykyisen sopimuksen irtisanomisaika on kaksi (2) vuotta, joten osa-alueen palvelut voidaan ottaa käyttöön aikaisintaan kahden (2) vuoden kuluttua. Tilaaja ilmoittaa Toimittajalle viimeistään kahta (2) vuotta ennen, mikäli on tarve ottaa osa-alueen tekstiilipalvelut käyttöön., OSA 5: Mikkelin sekä Savonlinnan keskussairaaloiden puhdastilatekstiilit Osa-alue sisältää pesulapalvelun tuottajan omistamat vuokratekstiilit, pesulapalvelut ja toimitukset käyttöpaikkoihin.
Osa-alueen tarkempi kuvaus on esitetty tarjouspyynnön liitteessä Palvelukuvaus osa-alue 5.
Sopimuskausi osa-alueessa on määräaikainen 1.5.2026 - 28.2.2029, jonka jälkeen jatkuu toistaiseksi voimassa olevana sopimuksena yhdeksän (9) kuukauden irtisanomisajalla.
Osa-alueeseen sisältyy lisähankintamahdollisuutena Savonlinnan keskussairaalan puhdastilatekstiilit. Nykyisen sopimuksen irtisanomisaika on kaksi (2) vuotta, joten ko. palvelut voidaan ottaa käyttöön aikaisintaan kahden (2) vuoden kuluttua. Tilaaja ei sitoudu hankkimaan lisähankintamahdollisuutena Savonlinnan keskussairaalan puhdastilatekstiilejä, vaan ilmoittaa Toimittajalle erikseen (viimeistään kahta (2) vuotta ennen), mikäli palvelulle on tarve., OSA 4: LISÄHANKINTAMAHDOLLISUUS / Savonlinnan ja Enonkosken palvelutalojen asukaspyykin pesulapalvelu Osa-alueen tekstiilit ovat palvelutalojen asiakkaiden omistamia. Osa-alue sisältää pesulapalvelut ja toimitukset palvelutaloihin.
Osa-alueen tarkempi kuvaus on esitetty tarjouspyynnön liitteessä Palvelukuvaus osa-alue 4.
Tilaaja pidättää oikeuden hankkia tarjottua lisäpalvelua sopimuskauden aikana. Tilaaja ei sitoudu hankkimaan lisähankintamahdollisuutena osa-alueen palveluja, vaan ilmoittaa Toimittajalle erikseen, mikäli palvelulle on tarve. Mikäli Tilaaja ottaa käyttöön osa-alueen 4 palvelut, noudatetaan osa-alueessa samoja ehtoja sopimuskauden ja irtisanomisen suhteen kuin
osa-alueessa 1.
Osa-alueen nykyisen sopimuksen irtisanomisaika on kaksi (2) vuotta, joten osa-alueen palvelut voidaan ottaa käyttöön aikaisintaan kahden (2) vuoden kuluttua. Tilaaja ilmoittaa Toimittajalle viimeistään kahta (2) vuotta ennen, mikäli on tarve ottaa osa-alueen tekstiilipalvelut käyttöön.,
Sekajätteen kuljetukset takakuormaus ja nosturiautotyönä Salpakierto Oy:n urakka-alueella 912
Sekajätteen kuljetukset takakuormaus ja nosturiautotyönä Salpakierto Oy:n urakka-alueella 912 Urakka koskee kuntien jätehuoltovastuuseen kuuluvien sekajätteiden keräämistä takakuormaus ja nosturiautotyönä Asikkalan ja Padasjoen urakka-alueella (Urakka 912) tämän tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti. Urakka käsittää jätteen noudon, kuormauksen, kuljettamisen ja toimittamisen tilaajan määrittelemiin vastaanottopaikkoihin. Yksikköhintoihin ei sisällytetä jätteenkäsittelymaksuja, sillä maksua ei peritä urakoitsijalta. Tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä esitetyt asiat ovat toimeksiantoon sisältyviä vaatimuksia, joiden mukaisesti urakoitsija tarjouksen tekemällä sitoutuu toimeksiannon toteuttamaan. Tarjouskilpailun voittava urakoitsija velvoitetaan hyväksymään palveluhankinnan sisältö sopimukseen sellaisenaan. Tarjous on sitova ja se tulee tehdä Suomen kielellä.,
Keravan maauimala – Projektinjohtourakka
Keravan maauimala - Projektinjohtourakka Hankinnan kohteena on Keravan maauimalan purku ja uuden rakentaminen tavoite- ja kattohintaisena projektinjohtourakkana. Kohde sijaitsee osoitteessa Tuusulantie 45, 04200 Kerava. Projektinjohtourakoitsija toimii päätoteuttajana ja vastaa kaikista rakennus- ja taloteknisistä töistä. Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnön liitteissä.
Projektinjohtourakka sisältää lyhyesti kuvattuna seuraavat purku-, rakennus- ja talotekniikan työt:
• Kaikki vanhat allasrakenteet- tasanteet ja rakennukset puretaan kauttaaltaan tekniikoineen
• Suoritetaan uusien rakennelmien vaatimat louhinnat
• Valetaan uudet anturat, allasrakenteet, allastasanteet sekä hyppytorni
• Rakennetaan uusi valvomorakennus ja muut maanpäälliset suunnitellut rakennukset ja rakennelmat
• LVIAS- ja vedenkäsittelyjärjestelmän toteutus
• Suoritetaan allastasojen ja altaiden pinnoitustyöt ja alueen kivetys-, pihavaruste-, kaide yms. asennukset
• Tehdään tarvittavat ympäröivien alueiden entisöinnit ja istutukset
Kohteen purkutyöt tulee aloittaa viimeistään elokuussa 2025 ja rakennuskohteen tulee olla täysin valmiiksi saatettu ja tilaajan vastaanotettavissa marraskuussa 2026 (16kk).,
Striimaus-, videointi- ja tekstityspalvelujen hankinta
Sosiaali- ja terveysministeriön osastot ja yksiköt järjestävät erilaisia sidosryhmätilaisuuksia, kuten kuulemisia, infotilaisuuksia ja seminaareja sekä henkilöstötilaisuuksia. Tilaisuuksien aiheet ovat vaihtelevia, esimerkiksi lainvalmistelun esittely ja siitä kuuleminen, hankkeen käynnistäminen tai etenemisestä kertominen, selvityksen julkistus ja valtionavustushausta infoaminen. Tilaisuudet järjestetään pääasiassa pääkaupunkiseudulla, erityisesti Helsingissä.
Edellisten lisäksi viestintäyksikkö järjestää tiedotustilaisuuksia, jotka myös striimataan. Tiedotustilaisuudet järjestetään pääasiassa sosiaali- ja terveysministeriön tiloissa Helsingissä (Meritullinkatu 8). Sosiaali- ja terveysministeriö tarvitsee edellä kuvatun kaltaisten tilaisuuksien välittämiseksi verkossa striimauspalvelujen Toimittajaa. Tavoitteena on välittää verkossa ministeriön henkilöstön, sidosryhmien tai suuren yleisön kannalta tarpeellista tietoa ministeriön ajankohtaisista aiheista.
Striimausten lisäksi sosiaali- ja terveysministeriö tarvitsee videoiden kuvaus- ja editointipalveluja sekä videoiden ja tallenteiden tekstityspalveluja.
Hankinnan kohteena on sosiaali- ja terveysministeriön striimauspalvelut, videotuotannot ja videoiden ja tallenteiden tekstitykset. Hankinta on jaettu kolmeen osa-alueeseen. Osa-alueet ovat seuraavat:
Osa-alue 1: Striimauspalvelut
Osa-alueen 1 striimausten ennakoitu arvo on noin 80 000 - 100 000 euroa + ALV.
Aiempien vuosien perusteella voi arvioida, että striimattavia tilaisuuksia on noin 15–30 kappaletta per vuosi.
Osa-alue 2: Videotuotannot
Osa-alueen ennakoitu arvo on noin 15 000 - 30 000 euroa + ALV.
Arvio tilattavista videoista on noin 5-10 kappaletta per vuosi.
Osa-alue 3: Videoiden ja tallenteiden tekstitykset
Osa-alueen ennakoitu arvo on 50 000 euroa + ALV
Sopimukset solmitaan perussopimuskaudeksi, jonka pituus on kaksi (2) vuotta.
Perussopimuskauden jälkeen Tilaajalla on mahdollisuus ottaa käyttöön kaksi (2) optiovuotta, yksi (1) vuosi kerrallaan.
Hankinnan ennakoitu arvo kokonaisuudessaan neljälle vuodelle on 180 000 euroa + ALV.
Hankinnan kohde ja osa-alueet on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnön liitteessä 1 Hankinnan kohteen kuvaus., OSA-ALUE 1: Striimauspalvelut Hankinnan kohteena on sosiaali- ja terveysministeriön striimauspalvelujen hankinta., OSA-ALUE 2: Videotuotannot Hankinnan kohteena on sosiaali- ja terveysministeriölle kuvattavat videotuotannot., OSA-ALUE 3: Videoiden ja tallenteiden tekstitykset Hankinnan kohteena on videoiden ja tallenteiden tekstitykset.,
Ikäihmisten lääkäripalvelut
Ikäihmisten lääkäripalvelut Kainuun hyvinvointialue pyytää tarjouksia yleislääkäritasoisesta lääkäripalvelusta ikäihmisten ympärivuorokautisiin asumisyksiköihin toimitustakuulla ajalle 1.11.2025 - 31.10.2027 niille asukkaille, jotka kuuluvat hyvinvointialueen järjestämisvastuun piiriin.
Hankintaan sisältyy optiomahdollisuus 1 + 1 vuodelle.
Kainuun hyvinvointialue vastaa perusterveydenhuollon palveluiden järjestämisestä Hyrynsalmen, Kajaanin,
Kuhmon, Paltamon, Ristijärven, Sotkamon, Suomussalmen ja Puolangan asukkaille. Näiden kuntien alueella toimii sekä Kainuun hyvinvointialueen ylläpitämiä ikäihmisten ympärivuorokautisia asumisyksiköitä, että yksityisten yritysten ylläpitämiä asumisyksiköitä. Palvelu em. hoitokodeissa ja asumisyksiköissä on sosiaalihuoltolain alaista toimintaa. Asukkaat ovat yksiköissä joko pitkäaikaisasukkaina tai lyhytaikaisena asukkaana (esim. omaishoidon vapaat).
Kainuun hyvinvointialue järjestää ikäihmisten asumispalvelua palveluntarpeen arvion perusteella ympärivuorokautisena palveluasumisena.
Kilpailutettavan lääkäripalvelun piiriin kuuluvat asukkaat ovat pitkäaikaisasukkaita, jotka saavat palvelun Kainuun hyvinvointialueen palvelutarpeen arvion perusteella. Palvelun piiriin eivät kuulu yksiköissä lyhytaikaisesti asuvat asiakkaat eivätkä itse maksaen yksikköön asumaan tulleet asukkaat. Mikäli kuitenkin asiakas on jäänyt lyhytaikaispaikalle odottamaan vapautuvaa pitkäaikaispaikkaa ja palveluntarpeen arvion perusteella hänen on todettu olevan pitkäaikaisen palvelun tarpeessa eikä tarkoitus ole enää palata omaan kotiin odottamaan, asiakas siirtyy siinä vaiheessa tämän hankittavan palvelun piiriin. Yksityisten yritysten asumisyksiköihin voi hakeutua myös itse maksavana asiakkaana. Nämä palvelun piiriin kuulumattomat asiakkaat saavat lääkäripalvelun terveyskeskuksesta
Maaliskuussa 2025 palvelun piirissä olevia asiakkaita oli yhteensä noin 790. Asiakkaiden jakautuminen eri kuntien ja toimintayksiköiden välillä selviää liitteenä olevasta taulukosta. Asiakasmäärä vaihtelee kuukausittain riippuen asiakkaiden palveluntarpeesta ja Kainuun hyvinvointialueen järjestämisvastuulla olevien asiakkaiden määrästä. Kokonaisuudessaan vaihtelu on kuitenkin palvelun luonteesta johtuen vähäistä.
Ikäihmisten ympärivuorokautisten asumisyksiköiden asiakkaat ovat usein monisairaita vanhuksia ja muistisairaudet ovat yleisiä. Toimintakyky on heikentynyt niin, että he tarvitsevat apua monissa päivittäisissä toimissa. He ovat usein monilääkittyjä. Suurin osa asiakkaista asuu hoitokodissa elämänsä loppuun asti ja pääsääntöisesti myös saattohoito toteutetaan hoitokodissa.
Palvelun piiriin kuuluvat asiakkaat käyttävät omia lääkkeitään. Useimmissa yksiköissä hyödynnetään lääkkeiden annosjakelupalvelua. Palveluntuottajan lääkäri huolehtii asiakkaidensa lääkkeiden reseptien kirjoittamisen ja uusimisen. Palvelun piiriin kuuluvilla Kainuun hyvinvointialueen omilla asumisyksiköillä on yhteinen lääkehoitosuunnitelma, jonka hyväksyy perusterveydenhuollon ylilääkäri. Yksityiset hoitokodit vastaavat itse omista lääkehoitosuunnitelmistaan. Kilpailutettavaan palveluun ei kuulu lääkehoitosuunnitelmien hyväksyminen tai hoitokotien henkilöstön lääkehoitolupien hyväksyminen. Sen sijaan huumausaineeksi luokiteltavien lääkkeiden kulutuskorttien tarkistaminen ja allekirjoittaminen kuuluu palvelua tuottavan lääkärin tehtäviin.
Palvelua tuottavalla lääkärillä on mahdollisuus tehdä lähetteitä terveysaseman laboratorioon ja radiologisiin perusterveydenhuollon tasoisiin tutkimuksiin. Lääkäri huolehtii itse vastausten katsomisen ja niiden vaatimat jatkotoimet. Kainuun keskussairaalaan voi tehdä lähetteitä sähköisen potilastietojärjestelmän kautta. Terveyskeskustasoista vuodeosastohoitoa on Kajaanissa, Sotkamossa ja Suomussalmella tarjouspyynnön laadinta hetkellä. Kuoleman toteamisesta vastaavat hyvinvointialueen käytäntöjen mukaisesti hyvinvointialueen lääkärit. Mikäli kuoleman hetkellä palvelua tuottava lääkäri on läsnä ko. hoitokodissa, toteaa kuoleman palvelua tuottava lääkäri.
Kuoleman syyn selvityksestä ja kuolintodistuksen kirjoittamisesta, hautausluvan kirjoittamisesta ja kuoleman ilmoittamisesta vastaa palvelua tuottava lääkäri.
Tilaaja sitoutuu hankkimaan palvelua hoitokoteihin sijoittamiensa tai ohjaamiensa asiakkaiden määrän mukaisesti.
Tarkempi palvelun sisällön kuvaus on tarjouspyynnön liitteessä.,
Maansiirto-, kunnossapito- ja huoltokuljetuspalveluiden hankinta
Hankinnan kohteena ovat maansiirto-, kunnossapito- ja huoltokuljetuspalvelut
Vantaan kaupungille.
Hankinta on jaettu osa-alueisiin 1. maansiirtokuljetuspalvelut, 2. kunnossapitokuljetuspalvelut 3.
huoltokuljetuspalvelut ja 4. imuautot ja imupaineautot, joihin jokaiseen valitaan yksi toimittaja, jolta kuljetuspalvelut tilataan suoraan.
Palveluun kuuluu pääosin katu-, vesihuolto- ja viherrakennustyömaiden tarvitsema
maan ja louheen kuljetus, huoltoajo sekä katujen ja viheralueiden kunnossapitotyöt.
Kokonaisuudessaan sopimuskauden mukainen kalustomäärä on yhteensä 53
ajoneuvoa, joista osa-alueessa 1 yhteensä 40 ajoneuvoa, osa-alueessa 2 yhteensä
4 ajoneuvoa, osa-alueessa 3 yhteensä 5 ajoneuvoa ja osa-alueessa 4 yhteensä 4 ajoneuvoa.
Lisäksi talvikautena on urakoitsijan pystyttävä toimittamaan kolme (3) auravarusteltua kuorma-autoa
lumenauraukseen osa-alueessa 1.
Kuljetukset tapahtuvat pääosin Vantaan kaupungin alueella. Hankittavat kuljetuspalvelut sisältävät aina ajoneuvon sekä kuljettajan.
Tarkemmat määrittelyt ajoneuvoryhmistä kohdassa -hankinnan kohteen kriteerit.
Ajoneuvojen varustevaatimukset löytyvät liitteenä 4 olevasta Palvelukuvauksen
kohdasta 4. Laatuvaatimukset. Ajoneuvojen määrän tarve sopimuskaudella perustuu
tilaajan arvioon. Tilaajalla on oikeus päättää kulloinkin tarvitsemastaan
kuljetuskaluston määrästä ja laadusta tilaamalla palvelun ajoneuvokohtaisesti.
Tilaaja ei sitoudu tiettyihin hankintamääriin. Tilaaja pidättää oikeudet pyytää
erillistarjouksia ja teettää kohdekohtaisia urakoita hankinta-aikana sellaisissa
tapauksissa, jossa Toimittajalla ei ole tarjota Tilaajan tarvitsemaa kalustoa tai
aikataulullista syistä Toimittaja ei pysty toimittamaan palvelua Tilaajan
vaatimalla aikataululla., MAANSIIRTOKULJETUSPALVELUT Maansiirtokuljetuspalvelut Vantaan kaupungille.
Tarkemmat kriteerit palvelulle löytyvät tarjouspyynnön liitteestä 4 Palvelukuvaus., KUNNOSSAPITOKULJETUSPALVELUT Kunnossapitokuljetuspalvelut Vantaan kaupungille.
Tarkemmat kriteerit palvelulle löytyvät tarjouspyynnön liitteestä 4 Palvelukuvaus., HUOLTOKULJETUSPALVELUT Huoltokuljetuspalvelut Vantaan kaupungille.
Tarkemmat kriteerit palvelulle löytyvät tarjouspyynnön liitteestä 4 Palvelukuvaus., IMUAUTOT JA IMUPAINEAUTOT Imuautot ja imupaineautot palveluna Vantaan kaupungille.
Tarkemmat kriteerit palvelulle löytyvät tarjouspyynnön liitteestä 4 Palvelukuvaus.,
Investointihankkeiden rakennustekniset työt
Investointihankkeiden rakennustekniset työt Hankinnan kohteena ovat Tampereen Tilapalvelut Oy:n asiakkailleen rakennuttamat investointihankkeiden rakennustyöt suoritusvelvollisuuden mukaan kokonaisurakkana tai jaettuna urakkana. Maksuperusteena voi olla kokonaishinta, laskutyö tai tavoitehinta. Hankkeiden hankinta-arvot ovat pääsääntöisesti 50 t€ - 1 M€. Hankintatavat ovat minikilpailutus tai tilaus laskutyönä.
Hankinnassa perustetaan puitejärjästely, johon valitaan 15 urakoitsijaa. Puitejärjestelyn toimintamalli on kerrottu sopimusluonnoksessa.
Tampereen kaupunginhallitus hyväksyi 10.3.2025 kaupungin liittymisen päästöttömien työmaiden green deal -sitoumukseen.
Hankinnan asianumero: 074/00/25,
Aurinkovoiman hankemahdollisuuksien esiselvitys ja selvitys, Lappajärven kunta
Lappajärven kunta pyytää tarjouksia asiantuntijapalveluista aurinkovoiman kaavoitusmahdollisuuksien esiselvityksen ja mahdollisen jatkoselvityksen laatimiseksi. Esiselvityksessä tunnistetaan potentiaaliset alueet aurinkovoimatuotannolle, ja mahdollinen jatkoselvitys syventää arviointia kaavoituksen, ympäristövaikutusten ja toteuttamiskelpoisuuden näkökulmista. Selvitykset tukevat kunnan päätöksentekoa uusiutuvan energian edistämisessä. Lappajärven kunta pyytää tarjouksia asiantuntijapalveluista aurinkovoiman kaavoitusmahdollisuuksien esiselvityksen ja mahdollisen jatkoselvityksen laatimiseksi. Esiselvityksessä tunnistetaan potentiaaliset alueet aurinkovoimatuotannolle, ja mahdollinen jatkoselvitys syventää arviointia kaavoituksen, ympäristövaikutusten ja toteuttamiskelpoisuuden näkökulmista. Selvitykset tukevat kunnan päätöksentekoa uusiutuvan energian edistämisessä. Tilaaja voi hylätä kaikki tarjoukset.
Kemikaalirekisteri
Kemikaalirekisteri Hankinnan kohteena on kemikaalirekisteri, joka sisältää tiedot Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoululla käytössä olevista kemikaaleista ja niiden käyttöturvallisuustiedotteet. Kemikaalirekisterin avulla hallinnoidaan Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoululla käytössä olevia kemikaaleja. Lisäksi sen avulla helpotetaan vastaamista kemikaalien käytölle asetettuihin lainsäädännön vaatimuksiin.
Hankinnan kohde käsittää myös hankittavan rekisterin tuki- ja ylläpitopalvelun, joka sisältää kemikaalirekisterin käytön sekä ajantasaisten käyttöturvallisuustiedotteiden päivittämisen rekisteriin. Hankinnan kohde käsittää lisäksi myös kemikaalirekisterin käyttöönottoon/toimittamiseen liittyvät vaatimukset. Tarkemmat kuvaukset hankinnan kohteen vaatimuksista on kuvattu kohdassa "Hankinnan kohteen kriteerit".,
Ilmastoselvitys – Lappajärven kunta
Lappajärven kunta pyytää tarjouksia asiantuntijapalveluista, joiden tavoitteena on tuottaa ajantasainen ja kunnan tarpeisiin räätälöity ilmastoselvitys. Selvityksessä tarkastellaan kunnan ilmastopäästöjen nykytilaa, kehityssuuntia ja vaikutusmahdollisuuksia sekä tunnistetaan konkreettisia toimenpiteitä päästöjen vähentämiseksi. Lappajärven kunta pyytää tarjouksia asiantuntijapalveluista, joiden tavoitteena on tuottaa ajantasainen ja kunnan tarpeisiin räätälöity ilmastoselvitys. Selvityksessä tarkastellaan kunnan ilmastopäästöjen nykytilaa, kehityssuuntia ja vaikutusmahdollisuuksia sekä tunnistetaan konkreettisia toimenpiteitä päästöjen vähentämiseksi. Tilaaja voi hylätä kaikki tarjoukset.
Oulun Museo- ja tiedekeskuksen Metallikausi – Pohjoista metallimusiikkia 1980-luvulta nykyhetkeen -näyttelyn rakenteiden toteutus
Oulun Museo- ja tiedekeskuksen Metallikausi - Pohjoista metallimusiikkia 1980-luvulta nykyhetkeen -näyttelyn rakenteiden toteutus Oulun kaupungin Sivistys- ja kulttuuripalveluiden Oulun museo- ja tiedekeskus (jäljempänä ”tilaaja”) pyytää tarjousta vuonna 2026 avattavaan Tiima-uudisrakennukseen sijoitettavan Metallikausi-teemanäyttelyn rakenteiden valmistamisesta tämän tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti. Tarjoajan (jäljempänä ”tarjoaja”) tehtävänä on
-näyttelyrakenteiden valmistaminen Intro Designin suunnittelemien pohjalta
-rakenteiden pystyttäminen näyttelytilaan
Tarjoajan tekemän työn tuloksena Metallikausi-näyttelyn rakenteet ovat pystytettyinä Tiiman näyttelysalissa numero 2. (LIITE 1. Näyttelysalin pohjapiirros),
PROVISION OF INSURANCE TO FCA UGANDA
FRAMEWORK AGREEMENT FOR PROVISION OF MEDICAL, GROUP LIFE(GL), GROUP PERSONAL ACCIDENTS (GPA) AND ASSET INSURANCE SERVICES TO FCA UGANDA FOR THE PERIOD 2025-2029 Provision of Medical, Group Life (GL) and Group Personal Accidents (GPA) Insurance Services Provision of Medical, Group Life (GL) and Group Personal Accidents (GPA) Insurance Services Provision of a Comprehensive Asset Insurance Services for FCA Uganda Provision of a Comprehensive Asset Insurance Services for FCA Uganda
Ateria- ja puhtauspalvelut
Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialue kilpailuttaa ateria- ja puhtauspalvelut alla luetelluille Oulunsalon, Oulun ja Lakeuden yksiköille. Hankinta on jaettu 9 osa-alueeseen seuraavasti:
- Oulunsalon palvelukoti Salonkartano, ikäihmisten palvelut, ateriapalvelutyö ja puhtauspalvelut, monipalvelu
- Oulunsalon sosiaali- ja terveysasema ja hammashoitola, puhtauspalvelut
- Oulun Hiirosen palvelukeskus, ikäihmisten palvelut ja vammaispalvelut, ateriapalvelutyö ja puhtauspalvelut, monipalvelu
- Oulun Rajakylän palvelukeskus, ikäihmisten palvelut ja vammaispalvelut, ateriapalvelutyö ja puhtauspalvelut, monipalvelu
- Oulun Intiön palvelukeskus, vammaispalvelut, ateriapalvelutyö ja puhtauspalvelut, monipalvelu
- Kempele, ateriapalvelut
- Kempele, puhtauspalvelut
- Muhos, puhtauspalvelut
- Liminka, puhtauspalvelut
Palvelu on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnön liitteissä, liitteet nro 5-50. Liitteessä 6 on ilmoitettu osakohtaisesti, mitkä liitteet koskevat mitäkin osa-aluetta.
Tarjouksen voi antaa yhdestä, useammasta tai kaikista osa-alueista, mutta osa-alueen sisällä on tarjottava jokaiseen kysyttyyn kohtaan. Tarjouspyynnössä ilmoitetut määrät ovat arvioituja hankintakauden määriä. Tilaaja ei sitoudu määriin, vaan ne voivat vaihdella. Jokaisesta osa-alueesta tehdään oma sopimus.
Kilpailutus tehdään liitteen E mukaisena "Sote- ja muut erityiset palvelut" -hankintana, koska ateriapalveluiden osuus on suurempi kuin puhtauspalveluiden osuus.
TARJOAJIEN PITÄÄ PEREHTYÄ OSA-ALUEEN JOKAISEEN KOHTEESEEN JA OLLA KIERROLLA MUKANA TARJOAMANSA OSA-ALUEEN JOKAISESSA KOHTEESSA, JOTTA VOI OSALLISTUA KYSEISEN OSA-ALUEEN TARJOUSKILPAILUUN.
TÄMÄ KOSKEE MYÖS NIITÄ EDELLISEN TARJOUSPYYNNÖN AIKANA HUHTIKUUSSA KIERROLLA MUKANA OLLEITA TARJOAJIA, JOTKA EIVÄT OLE OSALLISTUNEET OSA-ALUEEN JOKAISEN KOHTEEN KIERROLLE. KIERROLLE EI TARVITSE OSALLISTUA, MIKÄLI ON AIKAISEMMIN OSALLISTUNUT NIIDEN OSA-ALUEIDEN KAIKKIEN KOHTEIDEN KIERTOIHIN, JOIHIN AIKOO JÄTTÄÄ TARJOUKSEN.
Kohdekierroille voi osallistua 1-2 hlö/yritys/palvelu. Tarjoajan tullee ottaa yhteys 15.5.2025 mennessä Marjut Luomaan (marjut.luoma@pohde.fi) ja sopia kohteiden esittelyajankohta.
HUOM! TARJOAJAN TULEE PYYTÄÄ TILALUETTELOT JA KUVAT MAHDOLLISIMMAN PIAN.
Pyynnöt tulee lähettää sähköpostitse osoitteeseen marju.haarala@pohde.fi. Sähköpostin viestikenttä nimetään "Pyyntö pohjakuvat ja tilaluettelot"., Oulunsalon palvelukoti Salonkartano, ateriapalvelutyö ja puhtauspalvelut Palvelu on kuvattu tarjouspyynnön liitteissä., Oulunsalon sosiaali- ja terveysasema ja hammashoitola, puhtauspalvelut Palvelu on kuvattu tarjouspyynnön liitteissä., Oulun Hiirosen palvelukeskus, ateriapalvelutyö ja puhtauspalvelut Palvelu on kuvattu tarjouspyynnön liitteissä., Oulun Rajakylän palvelukeskus, ateriapalvelutyö ja puhtauspalvelut Palvelu on kuvattu tarjouspyynnön liitteissä., Oulun Intiön palvelukeskus, ateriapalvelutyö ja puhtauspalvelut Palvelu on kuvattu tarjouspyynnön liitteissä., Kempele, ateriapalvelut Palvelu on kuvattu tarjouspyynnön liitteissä., Kempele, puhtauspalvelut Palvelu on kuvattu tarjouspyynnön liitteissä., Muhos, puhtauspalvelut Palvelu on kuvattu tarjouspyynnön liitteissä., Liminka, puhtauspalvelut Palvelu on kuvattu tarjouspyynnön liitteissä.,
IT- ja Medical-laitteiden sekä muun irtaimiston rahoitus- ja elinkaarihallinnan palvelu
IT- ja Medical-laitteiden sekä muun irtaimiston rahoitus- ja elinkaarihallinnan palvelu Numera Palvelut Oy:n hankintapalvelut pyytää asiakkailleen tarjousta irtaimen omaisuuden leasing- ja elinkaarihallinnan palveluista, sisältäen kattavasti erilaiset IT-laitteet ja SOTE-sektorin käyttöön tarkoitetut Medical-laitteet tarjouspyyntöasiakirjojen mukaisesti.
Hankinta sisältää:
- Leasingrahoituksen, laitehallintapalvelun sekä tehokkaan kierrätysprosessin.
- Rahoitettavien vuokrakohteiden leasingrahoitusratkaisut, muun muassa käyttöleasing ja rahoitusleasing.
- Erilaisille julkisen sektorin toimijoille soveltuva ja räätälöitävissä oleva kokonaisratkaisu irtaimen omaisuuden elinkaarihallintaan ja leasingpalvelun käyttöön.
- Monipuolisen laitehallintapalvelun sisältäen laajat integraatiomahdollisuudet.
- Vuokrakauden päättymiseen liittyvät palvelut, kuten laitteiden nouto, asianmukainen laitteiden tietoturvaus ja kierrättäminen.
- Raportointi- ja tukipalvelut liittyen vuokralaitekannan seurantaan.
- Lisäpalvelut tukemaan asiakasympäristön erityispiirteitä liittyen leasinglaiteprosesseihin.
Hankintaa ei ole jaettu osakokonaisuuksiin, sillä hankintayksikön näkemyksen mukaan jakaminen saattaisi tehdä sopimuksen toteuttamisesta teknisesti liian vaikeaa.
Kilpailutus suoritetaan avoimella menettelyllä, jonka perusteella valitaan yksi (1) vertailussa eniten pisteitä saanut soveltuvuusvaatimukset täyttävä tarjoaja puitesopimustoimittajaksi.
Kilpailutuksen valintaperusteena on kokonaistaloudellinen edullisuus ja vertailuperusteena paras hinta-laatusuhde hinnan painoarvon ollessa 71 pistettä ja laadun painoarvon ollessa 29 pistettä. Mikäli useampi tarjoaja saa saman pistemäärän, hankintayksikkö arpoo valittavan palveluntuottajan. Arvonta on oikeuskäytännössä hyväksytty tapa.
Sopimuskausi on neljä (4) vuotta. Sopimus hankintayksikön ja palveluntuottajan välillä katsotaan syntyneeksi vasta, kun hankintapäätös on saanut lainvoiman tai kun markkinaoikeus on antanut sopimukselle täytäntöönpanoluvan, ja hankinnasta on allekirjoitettu erillinen kirjallinen sopimus. Sopimukseen sitoutuneet Sarastian asiakkaat siirtyvät sopimuksen piiriin nykyisten sopimustensa päätyttyä.
Kaikki hankintaan sitoutuneet asiakasyhteisöt ja optioasiakkaat volyymiarvioineen on lueteltu tarjouspyynnön sopimusliitteessä 1.
Muuta:
- Osatarjouksia tai vaihtoehtoisia tarjouksia ei hyväksytä
- Sopimus ei sisällä määräostovelvollisuutta
- Tarjoajan on annettava kaikki hinnat muodossa ALV 0 %
HUOM!
Tarjouspalvelun käyttöön liittyvissä ongelmissa tarjoajan tulee olla yhteydessä Cloudia-tukeen: tuki@cloudia.fi / 020 766 1075.
Sarastia ei vastaa Tarjouspalvelu.fi -toimittajaportaalista.,
Oivallustentalo, uudisrakennus, rakennuttajakonsultointi-, valvonta- ja asiantuntijapalveluiden hankinta
Oivallustentalo, uudisrakennus, rakennuttajakonsultointi-, valvonta- ja asiantuntijapalveluiden hankinta VTK Kiinteistöt Oy (jäljempänä "VTK" tai "hankintayksikkö") kilpailuttaa Oivallustentalon uudisrakennushakkeen rakennuttajakonsultointi-, valvonta- ja asiantuntijapalvelut hankkeen toteutus- ja takuuaikavaihetta varten.
Oivallustentalo on ensimmäinen vaihe Vantaan kaupunkistrategian 2022–2025 Kaupunkikulttuuritalo-kärkihanketta, joka vastaa palveluverkkosuunnitelman mukaiseen kulttuurin ja vapaa-ajan palveluiden tilatarpeeseen Vantaalla sekä uudistaa Myyrmäen keskustaa. Oivallustentalo tarjoaa pysyvät tilat seitsemälle kulttuurin ja vapaa-ajan palvelulle sekä väistötilat ja pysäköintiratkaisun kärkihankkeen jälkimmäiselle vaiheelle (Myyrmäkitalon uudistaminen Elämystentaloksi). Keskittämällä palveluita saman katon alle tavoitellaan mm. tilojen yhteiskäytöstä syntyviä synergiaetuja. Kävijäarvio Oivallustentalossa on noin 340 000 henkilöä vuodessa.
Oivallustentalo sijoittuu vanhan puretun terveysaseman tontille (ns. Monttu). Se tuottaa pysyvät tilat aikuisopistolle, nuorisopalveluille, asukastiloille, kuvataidekoululle, musiikkiopistolle, Vantaa-infolle, Lastenkulttuurikeskus Toteemille sekä elokuvateatteri Kino Myyrille.
Hanke tulee sijoittumaan Myyrmäen ydinkeskustaan, rautatieaseman ja kuuden joukkoliikenteen runkolinjan välittömään läheisyyteen. Tontilla on voimassa oleva asemakaava ja siihen tullaan hakemaan poikkeamista vähäisiltä osin. Tavoitteena on arkkitehtuuriltaan ja kaupunkikuvaltaan laadukas kokonaisuus huomioiden kestävyys ja hiilineutraalisuus. Myös tilojen yhteiskäyttöisyys rakennuksen toimijoiden välillä asettaa vaatimuksia tilojen käyttö- ja muuntojoustotavoitteisiin.
Oivallustentalon toimitiloja koskevassa tarveselvityksessä määritetty kustannusennuste hankkeelle on 46,6 milj. euroa (alv 0 %, KL 102,2). Maanalaisen pysäköintilaitoksen kustannusennuste on 10,3 milj. euroa (alv 0 %, KL 102,2).
Hankeen alustava aikataulu on seuraava:
- Hankesuunnitteluvaihe 05/2025–11/2025
- Ehdotus-, yleis- ja lupavaiheen suunnittelu 12/2025–12/2026
- Toteutussuunnittelu 12/2026–05/2027
- Urakoitsijan kilpailutus ja valinta 02/2027‒05/2027
- Rakennustyöt 05/2027–12/2028
- Takuuaika 12/2030 asti
Hankinnan kohteena ovat RT 10-11284 tehtäväluettelon HJR18 kohtien B–K rakennuttajakonsultti-, valvonta- ja asiantuntijatehtävät ja nimetyt henkilöt kuhunkin seuraavaan asiantuntijatehtävään:
- Rakennuttajakonsultti / Projektipäällikkö
- Projekti-insinööri
- Rakennustöiden valvoja
- LVI-valvoja /asiantuntija
- SÄH-valvoja / asiantuntija
- RAU-valvoja / asiantuntija
- Turvallisuuskoordinaattori
- Kosteudenhallintakoordinaattori
- Puhtaudenhallintakoordinaattori
- Tietomallikoordinaattori
Hankinnan kohteena olevien palveluiden ennakoitu arvo on 1.500.000,00 euroa (alv 0 %).,
Henkilöautot
Henkilöautot Hankinnan kohteena on 24 kpl ajoneuvoja Satakunnan hyvinvointialueelle. Hankinnan toteutetaan huoltoleasingpalveluna.
Hankinnan kohde ja sitä koskevat vaatimukset on kuvattu yksityiskohtaisesti tarjouspyynnössä ja seuraavissa liitteissä:
- Liite 01 - Tarjouslomake (25-043)
- Liite 02 - Ehdottomat vaatimukset (25-043)
- Liite 03 - Palvelukuvaus (25-043)
- Liite 04 - Sopimusluonnos (25-043)
- Liite 05 - JYSE_2014 Tavarat - Päivitysversio huhtikuu 2022
- Liite 06 - Referenssilomake (25-043),