Talvikunnossapidon työkonepalvelut

Suomi | Loviisan kaupunki
Julkaistu 2 kuukautta sitten | 10.10.2025 Määräaika: Umpeutunut | 10.11.2025 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Hankinnan kohteena on Loviisan kaupungin alueen katujen ja teiden, kevyen liikenteen väylien, muiden yleisten alueiden sekä kiinteistöjen koneelliset talvikunnossapidon työkonepalvelut.

Hankinnassa perustetaan puitejärjestely. Tarjousten valintaperusteena on kokonaistaloudellinen edullisuus. Tarjousten kokonaistaloudellisen edullisuuden perusteena käytetään halvinta hintaa (halvin tuntihinta) jokaisella osa-alueella.

Tarjoaja voi tehdä tarjouksen yhteen tai useampaan osa-alueeseen. Liitteessä 4, Tarjousten valinta on ilmoitettu tarkemmin, miten tarjoajat valitaan osa-alueisiin. Tarjoajan tulee tutustua kyseiseen liitteeseen ennen tarjouksen tekemistä. Rinnakkaisten tarjousten tekeminen on kiellettyä.

Hankinta on jaettu 33 osa-alueeseen:

Loviisan kaupungin kohteet:
Osa-alueisiin 1–14 valitaan jokaiseen yksi (1) palveluntuottaja (halvimman hinnan perusteella). Osa-alueeseen 15 valitaan enintään 30 palveluntuottajaa (halvimman hinnan perusteella).
Osa-alueeseen 16 valitaan enintään 30 palveluntuottajaa (halvimman hinnan perusteella).

Loviisan vesilaitoksen kohteet:
Osa-alueisiin 17–27 valitaan jokaiseen yksi (1) palveluntuottaja (halvimman hinnan perusteella).

Lisäkonehinnasto:
Osa-alueeseen 28 (lisäkonehinnasto) valitaan enintään 30 palveluntuottajaa (halvimman hinnan perusteella).
Osa-alueeseen 29 (lisäkonehinnasto) valitaan enintään 30 palveluntuottajaa (halvimman hinnan perusteella).
Osa-alueeseen 30 (lisäkonehinnasto) valitaan enintään 30 palveluntuottajaa (halvimman hinnan perusteella).
Osa-alueeseen 31 (lisäkonehinnasto) valitaan enintään 30 palveluntuottajaa (halvimman hinnan perusteella).
Osa-alueeseen 32 (lisäkonehinnasto) valitaan enintään 30 palveluntuottajaa (halvimman hinnan perusteella).

Sopimuskauden aikaiset minikilpailutukset:
Osa-alueeseen 33 valitaan kaikki soveltuvuusvaatimukset täyttävät palveluntuottajat.

Talvikunnossapidon työkonepalveluiden normaali toimenpideaika on vuosittain 1.10.–30.4. Sopimuskauden arvioitu aloitusajankohta on 1.12.2025. Varsinainen sopimuskausi päättyy 30.4.2028. Hankintaan sisältyy yksi (1) vuoden mittainen optiokausi talvikaudelle 2028–2029., Osa-alue 1: Työkohde A Liljendal Hankinnan kohde on määritelty tarkemmin tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä., Osa-alue 2: Työkohde B Koskenkylä Hankinnan kohde on määritelty tarkemmin tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä., Osa-alue 3: Työkohde C Pernaja Hankinnan kohde on määritelty tarkemmin tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä., Osa-alue 4: Työkohde D Isnäs Hankinnan kohde on määritelty tarkemmin tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä., Osa-alue 5: Työkohde E Keskusta Hankinnan kohde on määritelty tarkemmin tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä., Osa-alue 6: Lumenkäsittely Loviisan lumenvastaanottopaikalla (Keskusta E alueella) Hankinnan kohde on määritelty tarkemmin tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä., Osa-alue 7: Työkohde F Keskusta Hankinnan kohde on määritelty tarkemmin tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä., Osa-alue 8: Työkohde G Keskusta Hankinnan kohde on määritelty tarkemmin tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä., Osa-alue 9: Työkohde H Keskusta Hankinnan kohde on määritelty tarkemmin tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä., Osa-alue 10: Työkohde I Keskustan kiinteistöt Hankinnan kohde on määritelty tarkemmin tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä., Osa-alue 11: Työkohde J Keskustan kiinteistöt Hankinnan kohde on määritelty tarkemmin tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä., Osa-alue 12: Työkohde K Valko Hankinnan kohde on määritelty tarkemmin tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä., Osa-alue 13: Työkohde L Tesjoki Hankinnan kohde on määritelty tarkemmin tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä., Osa-alue 14: Työkohde M Ruotsinpyhtään Ruukki Hankinnan kohde on määritelty tarkemmin tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä., Osa-alue 15: Lumenajokalusto Loviisan alueelle Hankinnan kohde on määritelty tarkemmin tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä., Osa-alue 16: Polanteen poisto Loviisan alueelle Hankinnan kohde on määritelty tarkemmin tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä., Osa-alue 17: Työkohde Tesjoki n. 1250 m Hankinnan kohde on määritelty tarkemmin tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä., Osa-alue 18: Työkohde Isnäs n. 660 m Hankinnan kohde on määritelty tarkemmin tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä., Osa-alue 19: Työkohde Ruukki n. 2860 m Hankinnan kohde on määritelty tarkemmin tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä., Osa-alue 20: Työkohde Ruotsinkylä-Viirilä n. 300 m Hankinnan kohde on määritelty tarkemmin tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä., Osa-alue 21: Työkohde Pitkäpää n. 300 m Hankinnan kohde on määritelty tarkemmin tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä., Osa-alue 22: Työkohde Pernaja, Koskenkylä, Sarvilahti, Vanhakylä n. 700 m Hankinnan kohde on määritelty tarkemmin tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä., Osa-alue 23: Työkohde Keskusta n. 1135 m Hankinnan kohde on määritelty tarkemmin tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä., Osa-alue 24: Työkohde Liljendal n. 1300 m Hankinnan kohde on määritelty tarkemmin tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä., Osa-alue 25: Työkohde Vårdö n. 1900 m Hankinnan kohde on määritelty tarkemmin tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä., Osa-alue 26: Työkohde Isnäs n. 250 m Hankinnan kohde on määritelty tarkemmin tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä., Osa-alue 27: Työkohde Kuggom n. 205 m Hankinnan kohde on määritelty tarkemmin tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä., Osa-alue 28: Lisäkonehinnasto TR 80-TR 180 Traktori Hankinnan kohde on määritelty tarkemmin tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä., Osa-alue 29: Lisäkonehinnasto KUP 10-KUP 13 Pyöräkuormaaja Hankinnan kohde on määritelty tarkemmin tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä., Osa-alue 30: Lisäkonehinnasto KUP 16-KUP 20 Pyöräkuormaaja Hankinnan kohde on määritelty tarkemmin tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä., Osa-alue 33: Sopimuskauden aikaiset talvikunnossapidon työkonepalvelut osa-alueilla 1–14 ja 17–27 Hankinnan kohde on määritelty tarkemmin tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä., Osa-alue 31: Lisäkonehinnasto TRE 35, TRE 55 Monitoimikone Hankinnan kohde on määritelty tarkemmin tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä., Osa-alue 32: Lisäkonehinnasto TRE 85, TRE 100 Monitoimikone Hankinnan kohde on määritelty tarkemmin tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä.,

Ilmoitusnumero 2025-031568
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Lumenaurauspalvelut (90620000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1B1
Osoitetiedot Loviisan kaupunki
Mannerheiminkatu 4 07900 Loviisa FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Ensihoidon työvaatteet

Suomi | Pirkanmaan hyvinvointialue
Julkaistu 2 kuukautta sitten | 10.10.2025 Määräaika: Umpeutunut | 26.11.2025 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Ensihoidon työvaatteet Hankinnan kohteena ovat Pirkanmaan hyvinvointialueen ensihoidon käyttöön tulevat työvaatteet.,

Ilmoitusnumero 2025-031559
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Työvaatteet, erikoistyövaatteet ja työasusteet (18100000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI19B
Osoitetiedot Pirkanmaan hyvinvointialue
33101 Tampere FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

TUKKUELINTARVIKKEET JA NON-FOOD TUOTTEET 2025-2029

Suomi | Kanneljärven Kansanopiston Kannatusyhdistys r.y.
Julkaistu 2 kuukautta sitten | 10.10.2025 Alkuperäinen ilmoitus

TUKKUELINTARVIKKEET JA NON-FOOD TUOTTEET 2025-2029 Tukkuelintarvikkeet ja non-food -tuotteet -hankinta on tarkoitettu ammattikeittiössä käytettäville elintarvikkeille, non-food tuotteille ja jälleenmyytäville kioskituotteille, sekä edellä mainittuja toimintoja tukeville puhtaanapidon tarvikkeille ja kemikaaleille.
Hankinnan kohde ja sitä koskevat vaatimukset on kuvattu yksityiskohtaisesti seuraavissa liitteissä:
- Hankintayksikön ja hankinnan kohteen yleiskuvaus (Liite 1)
- Hankinnan kohteen vähimmäisvaatimukset (Liite 2) tarjouslomake, palautetaan täytettynä tarjouksen liitteenä)
- Hintaliite (Liite 4)
- Sopimus (Liite 5A) ja
- Julkisten hankintojen yleiset sopimusehdot (Liite 5B JYSE 2025 Tavarat)
Tarjoajan on kyettävä tarjoamaan kaikkia tarjouspyynnössä määriteltyjä tuoteryhmiä ja tuotteita. Näin ollen osatarjoukset eivät ole sallittuja. Tilaaja valitsee yhden (1) toimittajan, jonka kanssa se tekee puitesopimuksen. Puitesopimuksessa sovitaan kaikki ehdot sitovasti. Vaihtoehtoiset tarjoukset eivät ole sallittuja. Tarjouspyynnössä esitetyt hankintamäärät ovat arvioita, eikä sopimus muodosta tilaajalle määräostovelvoitetta tai tavarantuottajalle yksinoikeutta tuottaa palvelua.,

Ilmoitusnumero 2025-031555
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Elintarvikkeet, juomat, tupakka ja vastaavat tuotteet (15000000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI1B1
Osoitetiedot Kanneljärven Kansanopiston Kannatusyhdistys r.y.
KARSTUNTIE 537 08450 LOHJA FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Vartiointi- ja turvapalvelut, Kuopion kaupunki

Suomi | Sansia Oy
Julkaistu 2 kuukautta sitten | 10.10.2025 Määräaika: Umpeutunut | 10.11.2025 06:00 Alkuperäinen ilmoitus

Hankinnan kohteena on Kuopion kaupungin vartiointi- ja turvapalvelut. Hankinta on jaettu kolmeen (3) osaan, joihin jokaiseen valitaan yksi (1) toimittaja toistaiseksi voimassa olevalle sopimuskaudelle. Osat:
1. Hälytyskeskuspalvelut
2. Hälytys-, piiri- ja tilausvartiointi
3. Vartiointi- ja turvapalveluiden asiantuntijapalvelut., Hälytyskeskuspalvelut Hälytyskeskuspalveluiden tulee olla käytössä vuoden jokaisena päivänä ympäri vuorokauden (24/7). Palvelukeskus- ja hälytyskeskuspalvelut sisältävät murto-, palo- ja laitevikahälytystehtävien sekä henkilöturvatehtävien vastaanoton ja jatkohälytykset sekä laitteiston toiminnan valvonnan ja rekisteröinnin., Vartiointi- ja turvapalveluiden asiantuntijapalvelut Asiantuntijapalveluilla tarkoitetaan tilaajan turvajärjestelmiin liittyvää, erikseen sovittavaa, puolueetonta toimija- ja teknologiariippumatonta konsultointia. Palveluun voi sisältyä mm. olemassa oleviin turvajärjestelmiin liittyvää konsultointia, uusien turvajärjestelmähankkeiden konsultointia sekä lisävartioinnin suunnittelua kohteissa ja tapahtumissa., Hälytys-, piiri- ja tilausvartiointi Hälytysvartiointi

Hälytysvartiointipalvelut koostuvat enimmäkseen rikosilmoitus-, paloilmoitus- ja laitevikailmoitusjärjestelmien kautta saapuvista kohdehälytyksistä. Henkilöturvajärjestelmien kautta tulevien hälytysten osuus palvelussa on noin neljäsosa hälytyksistä.

Piirivartiointi

Piirivartioinnin kohteita on keskeisen kaupunkialueen kohteissa, yleensä ilta- ja/tai yöaikaan. Piirivartioinnin kohteet ja kiertoajat voivat vaihdella turvallisuustilanteen mukaan.

Tilausvartiointi

Tilausvartiointi on etukäteen tilattu kiireetön vartiointitehtävä kuten henkilön turvaamistehtävä tai muu tilausturvatehtävä.,

Ilmoitusnumero 2025-031553
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Turvallisuuspalvelut (79710000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1DB
Osoitetiedot Sansia Oy
PL 2000 70601 Kuopio FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Monitoimilaitepalvelut

Suomi | Lappeenrannan kaupunki
Julkaistu 2 kuukautta sitten | 10.10.2025 Määräaika: Umpeutunut | 28.11.2025 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Monitoimilaitepalvelut Hankinnan kohteena on monitoimilaitepalveluiden toimittaminen tilaajille tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä määritellyillä ehdoilla. Hankinnan kohteena olevalla monitoimilaitepalvelulla tarkoitetaan kokonaispalvelua; tilaajan käyttöön toimitettua verkkomonitoimilaitetta siihen liittyvine oheislaitteineen, ohjelmistoineen sekä hallinta-, seuranta-, huolto- ja korjauspalveluineen. Palveluun tulee sisältyä mm. asiakirjojen kopio-, tulostus- ja skannauspalvelu sekä laitteisiin liittyvä etähallinta, käyttäjätuki, väriaineet, osat ja tarvikkeet pois lukien kopiopaperi.

Tilaajien tarpeet vaihtelevat yksikkökohtaisesti, minkä vuoksi tarjouspyynnössä on vertailtavana eri laitevaihtoehtoja, jotka edustavat eniten käytettyjä malleja. Tilaaja tilaa valitulta sopimustoimittajalta tarpeisiinsa parhaiten soveltuvan laitemallin.

Hankinta toteutetaan puitejärjestelynä. Toimittajaksi valitaan yksi (1) sopimustoimittaja kokonaistaloudellisen edullisuuden perusteella. Varsinaisen sopimuskauden on tarkoitus alkaa 1.3.2026 ja päättyä 29.2.2028, jonka lisäksi hankintayksikkö varaa halutessaan mahdollisuuden jatkaa sopimusta kahdella vuoden mittaisella (1+1) optiokaudella. Puitesopimuksen varsinainen sopimuskausi on 24kk. Yksittäisen monitoimilaitteen palvelusopimuksen kesto on viisi (5) vuotta riippumatta tilausajankohdan sijoittumisesta puitesopimuskaudelle.,

Ilmoitusnumero 2025-031544
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Atk-laitteet ja -tarvikkeet (30200000), Tulostusapuohjelmatuotteet (48773000), Toimistokoneiden huolto ja korjaus (50310000), Toimistotyön tukipalvelut (79500000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1C5
Osoitetiedot Lappeenrannan kaupunki
PL 11 53101 Lappeenranta FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Sisäilmasto selvitystyö, korjausratkaisujen suunnittelun sekä kustannusarvioiden hankinta vuosille 2026-2027 ( 2028)

Suomi | Lohjan kaupunki
Julkaistu 2 kuukautta sitten | 10.10.2025 Määräaika: Umpeutunut | 10.11.2025 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Sisäilmasto selvitystyö, korjausratkaisujen suunnittelun sekä kustannusarvioiden hankinta vuosille 2026-2027 ( 2028) Lohjan kaupunki ja kaupungin omistamat yhtiöt pyytää tarjouksia omistamien tai käytössä olevien kiinteistöjen sisäilmasto selvitystyö, korjausratkaisujen suunnittelun sekä kustannusarvioiden hankinta vuosille 2026-2027 ( 2028) sekä mahdollinen optio 1 vuosi tämän tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti.

Selvityskohteet ovat pääosin kouluja, päiväkoteja, hoitolaitoksia ja toimistorakennuksia. Hankinta toteutetaan puitejärjestelynä johon valitaan 1-2 palvelun tuottajaa!

Asiantuntijapalvelun tulee sisältää toimisto- ja palvelurakennusten sisäympäristötutkimukset, tekniset asiantuntijaselvitykset sekä asumisterveyteen ja työympäristöön liittyvät arviointi- ja mittauspalvelut.
Tämän lisäksi hankinta sisältää korjaussuunnittelun erine vaihtoehtoineen riippuen mm. kohteen koosta. Sisäilma-asiantuntija toimii asiantuntijana sisäilmatyöryhmälle

Tämän lisäksi tehtäviin kuuluu;
-Aikatalutukset tutkimuksille ja näytteenotoille, kustannusarvioille, toteutustöille sekä korjauksille.
-Töiden valvonta
-Käyttäjien kanssa sopiminen tutkimusaikataulusta sekä informaatiotilaisuuksista.
-Raporttien ja tiivistelmien teko kohteisiin
- Luvat ja luvitukset

Sisäilmatutkimuksia tarjoavan, tähän tarjouskilpailuun osallistuvan yrityksen tulee kyetä tarjoamaan seuraavia palveluja: sisäilmaolosuhdemittaukset, kuten lämpötila-, kosteus- ja paine-eromittaukset, CO2-pitoisuusmittaukset, pinnoille laskeutuvan pölyn koostumuksen selvittäminen, teollisten mineraalikuitujen pitoisuuden mittaaminen, haihtuvien orgaanisten yhdisteiden ja mikrobien määrittäminen.

Tarvittavat rakenneavaukset ja niiden paikkaukset kuuluvat myös tarjoajan tehtäviin. Lisäksi palvelun tulee sisältää tutkimuksen lähtökohdasta riippuen mm. tutkimustulosten esittelyn, korjaussuunnitelman ja työohjeiden laatimisen, korjaustyön aikaiset
katselmoinnit sekä korjaussuunnittelun kustannusarvion teko.

Tilaaja edellyttää, että yritys kykenee suorittamaan kaikki toimeksiantoon liittyvät tehtävät yhtenä kokonaisuutena. Tarjoaja voi olla yritys, joka tarjoaa kaikkia vaadittuja palveluja tai osaa niistä, jolloin osa palveluista tulee tarjoajan alihankintana.

Projektien vastuuhenkilöiden tulee olla tarjouksen jättävän yrityksen palveluksessa. Edelleen edellytetään kokemusta yhteistyöstä asiaan liittyvien eri tahojen kanssa (mm. terveyspalvelut, työsuojelu, tilojen käyttäjät) sekä tutkimustulosten esittelystä eri kuulijakunnille (esim. opettajat, vanhemmat, päättäjät).

Tarjoajalla (työntekijällä) tulee olla vankka kokemus sisäilmastotutkimuksista ja –korjauksista sekä tutkimustulosten esittelystä.

Valinnassa katsotaan eduksi tarjouksen jättävän organisaation pitkä työkokemus sisäilmaongelmien ratkaisemisessa. Lohjan kaupungille pitää tarjouksessa olla nimetty henkilö sekä varahenkilö joka hoitaa koko sopimuskauden toimeksiannot

Eduksi katsotaan, että palveluntuottajalla on mahdollisuus laatia korjaussuunnitelmia ja että tällä on toimintamalli sisäilmakorjauksien seurannasta, mikä pyydetään liittämään mukaan tarjoukseen (huomioidaan laadun pisteytyksessä).

Valintakriteerien mukaan valituksi tulleen tarjoajan/ tarjoajien kanssa tehdään puitesopimus, joka ei kuitenkaan sido tilaajaa ostamaan tässä tarjouspyynnössä määriteltyjä tuotteita. Tilaaja ei siten sitoudu tilaamaan palveluntuottajalta välttämättä yhtään tutkimusta sopimuskauden aikana, vaan tutkimuksia tilataan niitä tarvittaessa ja määrärahojen puitteissa.

Käynnissä olevat hankkeet jatketaan samalla loppuun asti jos he sen hyväksyvät!,

Ilmoitusnumero 2025-031533
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Rakentamiseen liittyvät palvelut (71500000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1B1
Osoitetiedot Lohjan kaupunki
Karstuntie 4 08100 Lohja FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Ultraääniaspiraattori neurokirurgiaan ja leukakirurgiaan

Suomi | Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialue
Julkaistu 2 kuukautta sitten | 10.10.2025 Määräaika: Umpeutunut | 10.11.2025 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Ultraääniaspiraattori neurokirurgiaan ja leukakirurgiaan Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialueen (Pohde) konsernipalveluiden hankintapalvelut pyytää tarjoustanne yhdestä (1kpl) "Ultraääniaspiraattorista neurokirurgiaan ja leukakirurgiaan" tämän tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti.

Ultraääniaspiraattori on kertahankinta.
Laitetarvikkeiden osalta sopimus on voimassa määräaikaisena neljä (4) vuotta ja jatkuu sen jälkeen toistaiseksi
voimassa olevana.

Lisäksi tilaaja päättää erikseen mahdollisesta huoltosopimuksesta takuuajan jälkeen.

Hankintayksikkö valitsee yhden (1) Toimittajan, jonka ratkaisu on hinta-laatusuhteeltaan paras
(kokonaistaloudellisesti edullisin).

Tarjouspyynnössä ilmoitetut laitetarvikkeiden hankintamäärät ovat arvioituja neljän (4) vuoden kulutusmääriä ja ne ilmoitetaan tarjoajille ainoastaan tarjouksen tekemisen tueksi. Hankintasopimus ei muodosta hankintayksikölle määräostovelvoitetta, vaan todellinen kulutus voi olla suurempi tai pienempi.

Hyvinvointialue osoittaa määrärahat tämän tarjouspyynnön mukaisille hankinnoille kunakin vuonna
erikseen. Hankintoja toteutetaan kunakin vuonna määrärahojen puitteissa. Jos määrärahaa ei jonakin vuonna myönnetä
lainkaan, ei hankintapäätöksen mukaisia hankintoja tuona vuotena tehdä.,

Ilmoitusnumero 2025-031519
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Lääketieteelliset laitteet (33100000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1D9
Osoitetiedot Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialue
PL 10 90029 POHDE FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Sosiaali- ja terveydenhuollon ohjauksen tuen konsulttipalveluiden hankinta

Suomi | Sosiaali- ja terveysministeriö
Julkaistu 2 kuukautta sitten | 10.10.2025 Määräaika: Umpeutunut | 11.11.2025 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

HANKINNAN KOHDE

Hankinnan kohteena ovat asiantuntijapalvelut sosiaali- ja terveysministeriön (myöhemmin STM) sekä valtiovarainministeriön (myöhemmin VM) tarpeisiin tarjouspyynnössä ja sen liitteissä määritellyn mukaisesti. Hankinta toteutetaan osa-aluekohtaisena puitejärjestelynä. Puitejärjestelyn tavoitteena on muun muassa hankkia erityisosaamista ja kapasiteettia erilaisten hankkeiden/projektien hallintaan, toteuttamiseen ja selvitysten tekemiseen.

Hankinta on jaettu kolmeen (3) osa-alueeseen:

1. Sosiaali- ja terveydenhuollon ohjauksen kehittämisen tuki
- Hankinnan tavoitteena on tukea STM:ää ja VM:ää vaikuttavan ohjausjärjestelmän kehittämisessä ja toimeenpanossa. Tuki voi koskea sosiaali- ja terveydenhuollon sisältöjen ohjausta, hyvinvointialueiden ohjausta sekä/tai tiedonhallinnan ja digitalisaation ohjausta.

2. Sosiaali- ja terveydenhuollon kokonaisarkkitehtuurityön tuki
- Hankinnan kohteena on sosiaali- ja terveydenhuollon toimialueen kokonaisarkkitehtuurin määrittelyyn ja arviointiin liittyvät asiantuntijatehtävät. Tehtäviin sisältyy kokonaisarkkitehtuurikuvausten määrittelyä ja ylläpitoa, työryhmien kokousten ja työpajojen järjestelyissä avustamista ja fasilitointia sekä yleisiä kokonaisarkkitehtuuriin liittyviä suunnittelu-, tuki-, seuranta- ja raportointitehtäviä.

3. Sosiaali- ja terveydenhuollon tietojohtamisen tuki
- Hankinnan kohteena ovat tietojohtamisen konsultointi- ja konseptointipalvelut sekä sote-palvelujärjestelmän tuloksellisuuden arviointiin liittyvät tehtävät.

Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnössä ja sen liitteissä, erityisesti liitteessä 1 "Hankinnan kohteen kuvaus".

Kilpailutuksen perusteella tullaan valitsemaan osa-alueittain seuraavasti toimittajia:
- Osa-alue 1 enintään viisi (5) toimittajaa etusijajärjestyksessä, ellei soveltuvia tarjoajia ole vähemmän
- Osa-alue 2 enintään kolme (3) toimittajaa etusijajärjestyksessä, ellei soveltuvia tarjoajia ole vähemmän
- Osa-alue 3 enintään kolme (3) toimittajaa etusijajärjestyksessä, ellei soveltuvia tarjoajia ole vähemmän

Täten valituksi voi tulla yhteensä enintään 11 toimittajaa.

Hankintalain 42 §:n 3 momentin mukaisesti osa-aluekohtaiset sopimukset voidaan toteuttaa osa-alueessa 1 myös alle viiden (5) toimittajan kanssa ja osa-alueissa 2 ja 3 alle kolmen (3) toimittajan kanssa, jos soveltuvuusvaatimukset täyttäviä tarjoajia tai hyväksyttäviä tarjouksia on osa-alueessa 1 vähemmän kuin viisi (5) ja osa-alueissa 2 ja 3 vähemmän kuin kolme (3). Katso tarkemmin sopimusluonnoksen luku 4 "Puitesopimuksen toimintamalli".

SOPIMUSKAUSI

Sopimuskausi on kaksi (2) vuotta. Hankintayksiköllä mahdollista jatkaa sopimusta kahdella (2) enintään yhden (1) vuoden pituisella optiokaudella sopimuksen ehdoin. Ks. myös tarjouspyynnön liitteenä A olevan sopimuksen kohta 5 "Sopimuksen sopimuskausi".

HANKINNAN LAAJUUS

Hankinnan kaikkien osa-alueiden yhteenlaskettu enimmäisarvo on 6 600 000 euroa (alv 0 %) sisältäen myös mahdolliset optiokaudet.

Hankinnan edellä mainittu enimmäisarvo jakaantuu arviolta seuraavasti hankinnan kohteena oleviin osa-alueisiin:
1. Sosiaali- ja terveydenhuollon ohjauksen kehittämisen tuki - 4 000 000 euroa (alv 0 %)
2. Sosiaali- ja terveydenhuollon kokonaisarkkitehtuurityön tuki - 1 200 000 euroa (alv 0 %)
3. Sosiaali- ja terveydenhuollon tietojohtamisen tuki - 1 400 000 euroa (alv 0 %)., Sosiaali- ja terveydenhuollon ohjauksen kehittämisen tuki HANKINNAN KOHDE

Hankinnan tavoitteena on tukea STM:ää ja VM:ää vaikuttavan ohjausjärjestelmän kehittämisessä ja toimeenpanossa. Tämä tuki kattaa sosiaali- ja terveydenhuollon sisältöjen sekä hyvinvointialueiden ohjauksen, tiedonhallinnan ja digitalisaation ohjauksen. Toimittaja tarjoaa asiantuntijatukea STM:lle ja VM:lle ohjausjärjestelmän uudistamisessa, tukemalla ministeriöiden sisäistä työskentelyä ja valmistelua sekä edistämällä hyvinvointialueiden ja muiden sidosryhmien osallistumista keskusteluun ja yhteiskehittämiseen.

Toimittajan tehtävänä voivat olla sosiaali- ja terveydenhuoltoa koskevat erillisselvitykset, esim. nykytilakartoitusten, toimenpide-ehdotusten ja seurantaraporttien valmistelu.

Kansallisen ohjauksen tuen tehtävät voivat pitää sisällään myös kustannus-hyötylaskelmien tuottamista sekä investointilaskelmien tuottamista ja niiden laatimiseen liittyvää tukea. Toimeksiannot voivat sisältää myös tekoälyn hyödyntämiseen ja käyttöönottoon liittyvää tukea.

Lisäksi toimittajalta voidaan myös edellyttää tukea STM:n teemakohtaisten strategioiden toimeenpanon seurannassa ja arvioinnissa.

Edellä mainittujen lisäksi tehtävät voivat liittyä terveys- ja hyvinvointialan liiketoimintamahdollisuuksien tunnistamiseen ja viennin kehittämiseen.

Osa-alueella on vaadittu nimeämään asiantuntijoita liitteellä 3A mainitun mukaisesti. Kilpailutuksen perusteella osa-alueelle valitaan viisi (5) kokonaistaloudellisesti edullisinta tarjousta etusijajärjestyksessä. Vertailuperusteet on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnön välilehdellä "Muut tiedot" kohdassa "Päätöksenteon perusteet".

Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnössä ja sen liitteissä, erityisesti liitteessä 1 "Hankinnan kohteen kuvaus".

Tavoitteena on muodostaa viiden (5) toimittajan puitejärjestely. Hankintalain 42 §:n 3 momentin mukaisesti puitejärjestely voidaan toteuttaa myös alle viiden (5) toimittajan kanssa, jos soveltuvuusvaatimukset täyttäviä tarjoajia tai hyväksyttäviä tarjouksia on vähemmän kuin viisi (5).

SOPIMUSKAUSI

Sopimuskausi on kaksi (2) vuotta. Hankintayksiköllä mahdollista jatkaa sopimusta kahdella (2) enintään yhden (1) vuoden pituisella optiokaudella sopimuksen ehdoin. Ks. myös tarjouspyynnön liitteenä A olevan sopimuksen kohta 5 "Sopimuksen sopimuskausi".

HANKINNAN LAAJUUS

Puitejärjestelyn osa-alueen enimmäisarvo on 4 000 000 euroa (alv. 0 %)., Sosiaali- ja terveydenhuollon kokonaisarkkitehtuurityön tuki HANKINNAN KOHDE

Hankinnan kohteena ovat STM:n ja VM:n kokonaisarkkitehtuurin määrittelyyn ja arviointiin liittyvät asiantuntijatehtävät. Kokonaisarkkitehtuurityö on keskeinen suunnittelun ja ohjauksen väline sote-tiedonhallinnan tavoitteiden kuvaamiseksi ja sosiaali- ja terveydenhuollon tiedonhallintaa ohjaavan lainsäädännön toimeenpanon saavuttamiseksi. Tehtäviin kuuluu arkkitehtuurikuvausten ylläpito, työryhmien ja työpajojen fasilitointi sekä suunnittelu-, tuki-, seuranta- ja raportointitehtävät.

Osa-alueella on vaadittu nimeämään asiantuntijoita liitteellä 3B mainitun mukaisesti. Kilpailutuksen perusteella osa-alueelle valitaan kolme (3) kokonaistaloudellisesti edullisinta tarjousta etusijajärjestyksessä. Vertailuperusteet on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnön välilehdellä "Muut tiedot" kohdassa "Päätöksenteon perusteet".

Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnössä ja sen liitteissä, erityisesti liitteessä 1 "Hankinnan kohteen kuvaus".

Tavoitteena on muodostaa kolmen (3) toimittajan puitejärjestely. Hankintalain 42 §:n 3 momentin mukaisesti puitejärjestely voidaan toteuttaa myös alle kolmen (3) toimittajan kanssa, jos soveltuvuusvaatimukset täyttäviä tarjoajia tai hyväksyttäviä tarjouksia on vähemmän kuin kolme (3).

SOPIMUSKAUSI

Sopimuskausi on kaksi (2) vuotta. Hankintayksiköllä mahdollista jatkaa sopimusta kahdella (2) enintään yhden (1) vuoden pituisella optiokaudella sopimuksen ehdoin. Ks. myös tarjouspyynnön liitteenä A olevan sopimuksen kohta 5 "Sopimuksen sopimuskausi".

HANKINNAN LAAJUUS

Puitejärjestelyn osa-alueen enimmäisarvo on 1 200 000 euroa (alv. 0 %)., Sosiaali- ja terveydenhuollon tietojohtamisen tuki HANKINNAN KOHDE

Hankinnan kohteena ovat tietojohtamisen konsultointi- ja konseptointipalvelut sekä sote-palvelujärjestelmän tuloksellisuuden arviointiin liittyvät tehtävät. Toimittaja tukee Tilaajaa vaikuttavuustiedon kehittämisessä muun muassa fasilitoimalla keskustelua laajan sidosryhmäjoukon näkemyksien kokoamiseksi. Toimittaja tukee vaikuttavuuden lisäämisen toimenpiteiden seurannassa ja toteutuksessa. Lisäksi toimittaja tuottaa tietoa päätöksenteon tueksi tekemällä selvityksiä ja tuottamalla analyyseja, jotka tukevat vaikuttavuuden ja vaikuttavuustietotuotannon ohjauksen kokonaisuuksia. Tehtäviin voi sisältyä myös tekoälyavusteisten menetelmien hyödyntämistä seurannan, arvioinnin ja päätöksenteon tueksi.

Osa-alueella on vaadittu nimeämään asiantuntijoita liitteellä 3C mainitun mukaisesti. Kilpailutuksen perusteella osa-alueelle valitaan kolme (3) kokonaistaloudellisesti edullisinta tarjousta etusijajärjestyksessä. Vertailuperusteet on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnön välilehdellä "Muut tiedot" kohdassa "Päätöksenteon perusteet".

Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnössä ja sen liitteissä, erityisesti liitteessä 1 "Hankinnan kohteen kuvaus".

Tavoitteena on muodostaa kolmen (3) toimittajan puitejärjestely. Hankintalain 42 §:n 3 momentin mukaisesti puitejärjestely voidaan toteuttaa myös alle kolmen (3) toimittajan kanssa, jos soveltuvuusvaatimukset täyttäviä tarjoajia tai hyväksyttäviä tarjouksia on vähemmän kuin kolme (3).

SOPIMUSKAUSI

Sopimuskausi on kaksi (2) vuotta. Hankintayksiköllä mahdollista jatkaa sopimusta kahdella (2) enintään yhden (1) vuoden pituisella optiokaudella sopimuksen ehdoin. Ks. myös tarjouspyynnön liitteenä A olevan sopimuksen kohta 5 "Sopimuksen sopimuskausi".

HANKINNAN LAAJUUS

Puitejärjestelyn osa-alueen enimmäisarvo on 1 400 000 euroa (alv. 0 %).,

Ilmoitusnumero 2025-031515
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Yrityskonsultointi, johdon konsultointi ja niihin liittyvät palvelut (79400000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI
Osoitetiedot Sosiaali- ja terveysministeriö
Meritullinkatu 8 00170 Helsinki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Espoon kaupunkirata, Alueurakka 4 (AU4) Espoo-Kauklahti

Suomi | Väylävirasto
Julkaistu 2 kuukautta sitten | 10.10.2025 Määräaika: Umpeutunut | 10.11.2025 11:00 Alkuperäinen ilmoitus

Espoon kaupunkirata, Alueurakka 4 (AU4) Espoo-Kauklahti Espoon kaupunkirata -hanke on osa pääkaupunkiseudun joukkoliikennejärjestelmän kehittämistä. Hankkeessa rakennetaan kaksi lisäraidetta siltoineen Leppävaaran ja Kauklahden välille sekä uusitaan kuusi asemaa.
Lähi- ja kaukojunaliikenne erotetaan omille raiteilleen, mikä mahdollistaa Rantaradan lähiliikenteen sekä Helsinki-Turku -välin kaukoliikenteen kehittämisen.
Hankkeen hankintayksikköinä ovat Väylävirasto, Espoon kaupunki, Kauniaisten kaupunki, HSY ja Caruna.

Hankinnan kohteena on rakennustöiden suorittaminen Espoon kaupunkirata -hankkeen alueurakassa 4 välillä Espoo-Kauklahti. Urakka sisältää kaupunkiradan ja Espoon kaupungin erilliskohteiden rakentamistöitä sekä Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY:n vesihuoltotöitä, joiden sisältö on tarkemmin määritelty urakka-asiakirjoissa.

Alueurakka 4:n rakentamistöihin kuuluu mm. radan rakentamista, siltatöitä, asema-alueen parantamistöitä, pohjanvahvistusta, melunsuojauksen sekä tukimuurien rakentamista sekä katu- ja kunnallisteknisiä töitä.

Urakkasuoritukseen kuuluu sopimusasiakirjoissa on määritelty kokonaisuus kaikkine tiejärjestelyineen, varusteineen ja laitteineen. Tarkempi kuvaus on tarjouspyynnön asiakirjoissa.,

Ilmoitusnumero 2025-031511
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Rakennustyöt (45000000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1B1
Osoitetiedot Väylävirasto
Opastinsilta 12 A 00520 Helsinki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Kiinteistöjen julkisivupesujen kumppanirekisteri

Suomi | Tampereen Tilapalvelut Oy
Julkaistu 2 kuukautta sitten | 9.10.2025 Alkuperäinen ilmoitus

Tampereen Tilapalvelut Oy perusti kumppanirekisterin urakkaluonteisille kiinteistöjen julkisivupesutöille. Kumppanirekisteri on voimassa 31.12.2025 asti. Tampereen Tilapalvelut Oy perusti kumppanirekisterin urakkaluonteisille kiinteistöjen julkisivupesutöille. Kumppanirekisteri on voimassa 31.12.2025 asti. Hankintayksiköllä on kuitenkin oikeus päättää rekisteri kyseistä ajankohtaa aiemmin tai jatkaa sen voimassaoloa pidempään. Kumppanirekisterin perustamisesta on tehty hankintailmoitus Hilma-palvelussa. Pesu-urakoilla tähdätään kiinteistöjen ja niiden alueiden kokonaisvaltaiseen siistimiseen. Rakennukset, joita tavanomaisesti pestään ovat betonielementti-, puu- tai tiilipintaisia. Sopimukset voivat sisältää myös pestyjen pintojen ennallistamiseen tähtääviä paikallisia/paikkaavia huoltomaalaustöitä. Tampereen Tilapalvelut Oy:llä on puitesopimus, jota käyttää graffittien ja muiden töhryjen puhdistamiseen. Kumppanirekisteriin liittyneiden kesken tullaan kilpailuttamaan kiinteistöjen julkisivupesut kohdekohtaisesti. Tarjouspyynnöt lähetetään kaikille kumppanirekisterissä mukana oleville. Vertailuperusteena kilpailutuksissa on pääsääntöisesti halvin hinta. Suojelluissa rakennuksissa tullaan mahdollisesti vaatimaan tapauskohtaisesti aiemmat referenssit samankaltaisista toimenpidekokonaisuuksista. Kilpailutuksissa voidaan käyttää vertailussa myös esim. työturvallisuuteen ja ympäristöasioihin liittyviä laatukriteereitä sekä pyytää kilpailukohtaisesti tarkentavia referenssejä.

Ilmoitusnumero 2025-159773
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Asuntojen, rakennusten ja ikkunoiden puhdistuspalvelut (90911000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI197
Osoitetiedot Tampereen Tilapalvelut Oy
33101 TAMPERE FI
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Kivityöt 2026 (optiot vuosittain 2027-2029)

Suomi | Vaasan kaupunki
Julkaistu 2 kuukautta sitten | 9.10.2025 Määräaika: Umpeutunut | 12.11.2025 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Kivityöt 2026 (optiot vuosittain 2027-2029) TeeSe Botnia Oy:n hankintapalvelut pyytää Vaasan kaupungin Kuntatekniikan toimeksiannosta tarjouksia kunnallistekniikan saneeraus- ja rakennustyömaiden luonnon- ja betonikivitöiden suorittamisesta. Kilpailutuksen perusteella tehdään puitesopimus yhden toimittajan kanssa.,

Ilmoitusnumero 2025-031529
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Rakennustyöt (45000000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI19A
Osoitetiedot Vaasan kaupunki
65100 Vaasa FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

TV-, PTZ- JA STUDIOKAMERAT SEKÄ TARVIKKEET 2025 – 2029

Suomi | Yleisradio Oy
Julkaistu 2 kuukautta sitten | 9.10.2025 Määräaika: Umpeutunut | 10.11.2025 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

TV-, PTZ- JA STUDIOKAMERAT SEKÄ TARVIKKEET 2025 - 2029 Hankinnan kohteena on ammattikäyttöön tarkoitetut broadcast-tason TV-, PTZ- ja studiokamerat sekä niihin liittyvät objektiivit, tarvikkeet ja lisävarusteet sekä näiden toimitukseen liittyvät palvelut jäljempänä kuvatun mukaisesti.

1. Tallentimella varustetut, ammattikäyttöön tarkoitetut TV-tuotantokamerat sekä näiden objektiivit, tarvikkeet ja lisävarusteet;

2. PTZ-kamerat, objektiivit ja ohjaimet;

3. Studio- ja ulkotuotantokäyttöön soveltuvat kamerat, kamerajärjestelmät sekä näiden objektiivit, tarvikkeet ja lisävarusteet

Tarvikkeilla ja lisävarusteilla tarkoitetaan tuotteita kuten esimerkiksi varaosat, muistikortit, akut, kameraan integroituvat langattomat ja langalliset mikrofonit olkatuet, lisäetsimet, follow focus-tarvikkeet ja muut erilaiset kiinnitystarvikkeet.

Toimittajan tulee pystyä tarjoamaan kaikkien edellä mainittujen tuoteryhmien tuotteita.

Hankinnalla perustetaan puitejärjestely enintään viiden toimittajan kanssa ja puitejärjestelyllä tehtävien hankintojen arvo on enintään 2.500.000 € ilman arvonlisäveroa.,

Ilmoitusnumero 2025-031484
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Televisiokamerat (32240000), Videokamera-nauhurit (32333200), Kamerat (38651000), Kameranlinssit (38651100), Kameranrungot (38651200), Elokuvakamerat (38651500), Digitaalikamerat (38651600)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi
Osoitetiedot Yleisradio Oy
Uutiskatu 5 00240 Helsinki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Sipoon kunnan siivous- ja ruokapalveluiden hankinta 2026-2030

Suomi | Sipoon kunta
Julkaistu 2 kuukautta sitten | 9.10.2025 Määräaika: Umpeutunut | 10.11.2025 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Sipoon kunnan siivous- ja ruokapalveluiden hankinta 2026-2030 Sipoon kunta (jäljempänä myös "tilaaja" tai "hankintayksikkö" pyytää tarjouksia eri puolilla Sipoota sijaitsevien koulu- ja päiväkotikohteiden siivous- ja ruokapalveluiden tuottamisesta.

Siivous- ja ruokapalvelut suoritetaan arkipäivisin maanantaista perjantaihin. Tarkempi kuvaus hankinnan kohteesta on kuvattu tarjouspyynnön liitteissä.

Tilaaja tulee valitsemaan hankittavan palvelun tuottamiseen yhden (1) palveluntuottajan siivous- ja ruokapalvelujen tuottamiseen.

Sopimuskausi alkaa, kun molemmat Sopijapuolet ovat allekirjoittaneet Sopimuksen. Sopimukseen sisältyvän Palvelun on määrä alkaa 29.6.2026. Sopimus on voimassa määräajan 30.6.2030 saakka.

Sopimusta on mahdollista jatkaa kahden (2) vuoden pituisella optiokaudella ajalle 1.7.2030-27.6.2032. Tilaaja päättää ja ilmoittaa optiokauden käyttämisestä viimeistään kolme (3) kuukautta ennen perussopimuskauden päättymistä.

Sopimus ei sisällä Tilaajalle määräostovelvollisuutta. Tilaaja ostaa Palvelua tarpeen mukaan. Sopimus ei anna Palveluntuottajalle yksinoikeutta Palvelun tuottamiseen.

Palvelujen tarve ja/tai sisältö voi muuttua organisaation ja tehtävien muuttumisen mukaisesti. Jos palvelujen tarve ja/tai volyymi muuttuvat sopimuskauden aikana merkittävästi tilaaja arvioi, milloin sen toiminnassa ja/tai siivouspalveluiden tarpeessa on tapahtunut niin olennaisia tai merkittäviä muutoksia, että palvelut täytyy hankintalain 136 §:n mukaan kilpailuttaa uudestaan.,

Ilmoitusnumero 2025-031482
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Ateriapalvelut (55520000), Siivous- ja puhdistuspalvelut (90910000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1B1
Osoitetiedot Sipoon kunta
Lukkarinmäentie 2 04130 Sipoo FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Henkilöstöetujen maksuvälinepalvelu

Suomi | Luonnonvarakeskus
Julkaistu 2 kuukautta sitten | 9.10.2025 Määräaika: Umpeutunut | 11.11.2025 21:59 Alkuperäinen ilmoitus

Henkilöstöetujen maksuvälinepalvelu Hankinnan kohteena on erilaisia henkilöstöetuja kattava maksamisratkaisu Luken henkilöstön käyttöön. Henkilöstöeduilla tarkoitetaan tässä kohdennetun maksuvälineen avulla tarjottu henkilökuntaetu, joka sisältää lounasedun sekä liikunta- ja kulttuuriedun, työsuhdematkaedun sekä hierontaedun.

Tarjottavan maksuvälineen tulee olla verottajan hyväksymä ja sen on täytettävä kaikki etujen verottomuudelle asetetut edellytykset. Hankittavan maksuvälineen tulee olla turvallinen ja henkilökohtainen. Maksuvälineen kulujen tulee perustua henkilöstöetujen ostamiseen. Palveluntarjoajalla tulee olla mobiilimaksutapa. Palveluntarjoajan tulee myös huolehtia kaikesta laskutuksesta etuja tarjoaviin yrityksiin liittyen. Tavoitteena on saada koko Luken henkilöstölle tasapuolinen mahdollisuus käyttää edellä mainittuja etuja ympäri Suomea.,

Ilmoitusnumero 2025-031473
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Virkistys-, kulttuuri- ja urheilupalvelut (92000000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1B1
Osoitetiedot Luonnonvarakeskus
PL 2 (Latokartanonkaari 9) 00791 Helsinki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Mikkelin KVT-verkon kehittämis- ja valvontapalvelun hankinta

Suomi | Mikkelin kaupunki
Julkaistu 2 kuukautta sitten | 9.10.2025 Määräaika: Umpeutunut | 10.11.2025 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Mikkelin KVT-verkon kehittämis- ja valvontapalvelun hankinta Hankinnan kohteena on Mikkelin alueen kadunvarsiteknologisen verkon (KVT-verkko) kehittämis- ja ylläpitopalvelu. Hankinta on Mikkelin kaupungin ja Fintraffic Tie Oy:n yhteinen.

Hankittavaan palveluun sisältyviä osakokonaisuuksia ovat KVT-verkon käyttöönottovaihe, jatkuva palvelu sekä tilaajan kanssa erikseen sovittavat kehitysprojektit.

KVT-verkko tulee perustumaan mobiilidata- ja valokuituyhteyksiin ja KVT-verkko tulee korvaamaan nykyisen, pääosin kupariyhteyksiin perustuvan liikennevalojen tietoliikenneverkon. KVT-verkon toteutus suunnitellaan palvelun käyttöönottovaiheeseen sisältyvän tietoliikenneverkon yleissuunnitelman päivityksen yhteydessä.

Tietoliikenneverkon palomuuri ja runkokytkin ovat tilaajan ICT-palveluntuottajan hallinnoimia. Tietoliikennekenttäkytkimien laitehankinnat eivät sisälly hankintaan, vaan tilaaja hankkii ne erikseen. KVT-verkkoon ja valvontapalvelun piiriin liitetään alkuvaiheessa liikennevalojen ohjauskojeita. Käyttöönottovaiheen yhteydessä palveluun liitetään 16 ohjauskojetta. Tilaajan lähivuosina erikseen teettämien liikennevalokojeiden laiteuusintojen yhteydessä kojeita liitetään palvelun piiriin lisää, lopputilanteessa palvelun piirissä on arviolta 30 ohjauskojetta. KVT-verkkoon voidaan liittää myös muuta kadunvarsitekniikkaa, kuten kameroita, liikennelaskentalaitteita ja liikennevaloilmaisimia.

Palvelun käyttöönottovaihe tulee olla suoritettuna kuuden (6) kuukauden kuluessa sopimuksen allekirjoituksesta.

Tarjouskilpailun perusteella KVT-verkon palveluntuottajaksi valitaan yksi toimija. Palveluntuottajan valintaperusteet ovat kuvattuina tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä.

Sopimus on voimassa sen allekirjoittamisesta lukien ja on voimassa toistaiseksi. Sopimuksen normaali irtisanomisaika on tilaajan puolelta 6 kuukautta ja palveluntuottajan puolelta 12 kuukautta. Ensimmäinen mahdollinen sopimuksen irtisanomishetki (josta irtisanomisajan laskenta alkaa) on 24 kuukauden kuluttua sopimuksen allekirjoituksesta.

Hankinnan sisältö on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnön liitteissä.,

Ilmoitusnumero 2025-031463
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Tietotekniset palvelut: neuvonta, ohjelmistojen kehittäminen, Internet ja tuki (72000000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1DA
Osoitetiedot Mikkelin kaupunki
PL 33 50101 Mikkeli FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Siivouspalvelut Iltaruskon palvelukeskukseen

Suomi | Keski-Pohjanmaan hyvinvointialue
Julkaistu 2 kuukautta sitten | 9.10.2025 Määräaika: Umpeutunut | 10.11.2025 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Siivouspalvelut Iltaruskon palvelukeskukseen Keski-Pohjanmaan hyvinvointialue pyytää tarjousta Iltaruskon ylläpito- ja perussiivouksesta ajalle 1.1.2026- 31.12.2028, mahdollisuus yhden vuoden optioon.

Iltarusko on 42 - paikkainen ikäihmisten ympärivuorokautisen palveluasumisen yksikkö ja 13-paikkainen jaksohoitoyksikkö osoitteessa Pappilantie 7 ja Oktaavintie 3, 69600 Kaustinen. Irtisanomisaika on 3 kk molemmin puolin. Osoitteessa Oktaavintie 3 sijaitsee vanhustentaloyhdistyksen asukassiipi. Käytävän siivous ei kuulu Soitelle vaan valittu palveluntuottaja voi sopia siivouksesta yhdistyksen kanssa.

Liitteenä kohteen yksikkökortti, pohjakuva, puhtauslaatuluokat ja palauteohje. Siivottavana on n. 2700 m2, 5xvko. Perussiivous tehdään kerran vuodessa. Kohteessa voi työskennellä klo 6-17 välillä, yksi henkilö vähintään klo 16 saakka Kuntolan vaihtosiivousten vuoksi.

Palvelukuvauksessa on määritelty huonetiloittain vaadittava tilan siivoustaso sekä perussiivoustehtävät. Laatuluokkia (A – E) koskevat määrittelyt on esitetty Puhtauslaatuluokat- asiakirjassa. Kustannusten jakautuminen tilaajan ja tuottajan kesken on kuvattu vastuunjakotaulukossa, joka löytyy palvelunkuvauksesta.,

Ilmoitusnumero 2025-031452
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Siivous- ja puhdistuspalvelut (90910000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1D5
Osoitetiedot Keski-Pohjanmaan hyvinvointialue
Mariankatu 16-20 67200 Kokkola FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

25110 Seinäjoen kaupungin kulunvalvontajärjestelmän uusiminen

Suomi | Seinäjoen kaupunki
Julkaistu 2 kuukautta sitten | 9.10.2025 Määräaika: Umpeutunut | 12.11.2025 08:00 Alkuperäinen ilmoitus

25110 Seinäjoen kaupungin kulunvalvontajärjestelmän uusiminen Hankinnan kohteena on Seinäjoen kaupungin kulunvalvontajärjestelmän kokonaisuudistus. Hankinta toteutetaan kokonaisratkaisuna, jossa hankitaan kulunvalvontajärjestelmäalusta kokonaisuudessaan sisältäen kaikki kulunvalvonnan laitteistot, kuten lukijat, kontrollerit ja keskuslaitteet sekä ohjelmistot ja monimutkaiset sekä henkilötieto- että käyttäjätunnusten hallinnan integraatiot Tilaajan muihin turvallisuusjärjestelmiin sekä Tilaajan lähderekisteriin (Active Directory).

Tilaajan Active Directory-ympäristössä on n. 3.000 työntekijän (kortinhaltijan) perustiedot sekä oikeudet verkkoympäristöön. Tilaaja käyttää Active Directorya laajasti tietojärjestelmien käyttöoikeuksien ja kirjautumisen (SSO) perustana sekä lisäksi ylläpitää kortinhaltijoihin liittyviä tietokenttiä.

Kokonaisratkaisuun kuuluvat hankintakokonaisuudet toimitetaan Tilaajalle täysin käyttövalmiina. Tarjoukseen tulee sisältyä kaikki kokonaisratkaisun käyttövalmiiksi saattamiseen tarvittava, kuten työt, matkat, matka-aika, kilometrikorvaukset, päivärahat, laitteistot, ohjelmistot, lisenssit, komponentit, asennustarvikkeet ja työvälineet sekä järjestelmän käytönopastus ja dokumentaatio tarjouspyynnön mukaisesti.

Kulunvalvontajärjestelmän kokonaisratkaisulla tulee olla vähintään kaksi (2) vuotta takuuta. Takuuaikainen huolto ja ylläpito tulee sisältyä tarjoukseen. Takuuaika alkaa, kun toimitus on kokonaisuudessaan valmis, dokumentoitu, dokumentaatio on toimitettu, vastaanottotarkastus on tehty ja hyväksytetty Tilaajalla.

Tarjoajan on voitava tarjota kokonaisratkaisu, osittaisia tarjouksia ei hyväksytä.

Hankintaprosessin vaiheet:

Hankinta toteutetaan rajoitetulla menettelyllä, jonka ensimmäisessä vaiheessa tarjoajat jättävät osallistumishakemuksen Tilaajan määrittelemään sähköiseen hankintaportaaliin.

Toisessa vaiheessa Tilaaja ja tekninen asiantuntija tarkistavat osallistumishakemukset ja soveltuvuuden vähimmäisvaatimukset ja valitsevat kolmanteen vaiheeseen hyväksytyt hakemukset.

Kolmannessa vaiheessa Tarjoaja täyttää tarjouspyynnön Tilaajan määrittelemässä sähköisessä hankintaportaalissa.

Neljännessä vaiheessa Tilaaja ja tekninen asiantuntija tarkastavat ja vertailevat tarjoukset, jonka jälkeen Tilaaja tekee hankintapäätöksen.

Viidennessä vaiheessa Tilaaja aloittaa sopimusneuvottelut valitun toimittajan kanssa valitusajan päätyttyä kahden viikon jälkeen hankintapäätöksestä.

Vaiheessa kuusi alkaa toimitus. Projektin aikataulusuunnitelma johon toimittajan on sitouduttava, esitetään varsinaisessa tarjouspyynnössä.

Hankintalain 33 § rajoitettu menettely:

Rajoitetussa menettelyssä ehdokkaita on kutsuttava vähintään viisi, jollei soveltuvia ehdokkaita ole vähemmän. Jos soveltuvia ehdokkaita on vähemmän kuin viisi, hankintayksikkö voi jatkaa menettelyä pyytämällä kaikki soveltuvuusvaatimukset täyttävät ehdokkaat esittämään tarjouksen.

Hankintaprosessissa kolmanteen vaiheeseen hyväksytyt ehdokkaat saavat tarjouspyyntövaiheen asiakirjat allekirjoitettuaan salassapitosopimuksen. Asiakirjojen luovuttaminen vasta NDA:n allekirjoittamisen jälkeen perustuu hankintalain 69§ ja asia on huomioitu kilpailutuksen määräajoissa jatkamalla tarjouspyyntövaiheen tarjousten jättöaikaa viisi (5) päivää laissa vaaditun minimipituuden 30 päivää jatkeeksi.

Kulunvalvonnan hankintaprosessin neljännessä vaiheessa tarjouksen jättäneiden pakolliset vaatimukset täyttävien tarjousten osalta valinta tehdään laatuvertailussa saaduilla pisteillä eniten pisteitä saavalle tarjoajalle seuraavasti: Kulunvalvontaohjelmiston ominaisuudet n. 57% (maksimipisteet 1650), kulunvalvontaohjelmiston valmistajaa koskevat vaatimukset n. 28% (maksimipisteet 800) ja lukijoihin sekä mobiilikäyttöön liittyvät ominaisuudet n. 15% (maksimipisteet 425).”,

Ilmoitusnumero 2025-031447
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Rakentamiseen liittyvät rakenteet ja tarvikkeet ja muut tuotteet (sähkölaitteita lukuun ottamatta) (44000000), Turvallisuuslaitteistojen rakennustekniset työt (45222300)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI199
Osoitetiedot Seinäjoen kaupunki
PL 215 60101 Seinäjoki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Laajakaista- ja kaapeli-tv -palvelut

Suomi | Kokkolan Vuokra Asunnot Oy
Julkaistu 2 kuukautta sitten | 9.10.2025 Määräaika: Umpeutunut | 12.11.2025 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Laajakaista- ja kaapeli-tv -palvelut Laajakaista- ja kaapeli-tv - palvelut. Tämä uusi hankintailmoitus korjaa keskeytetystä 2025-029275-LOT-0001-ilmoituksessa esiintyneet virheet tarjouspyyntöasiakirjoissa.,

Ilmoitusnumero 2025-031418
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Televiestintäpalvelut (64200000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1D5
Osoitetiedot Kokkolan Vuokra Asunnot Oy
Vaasantie 6C 67100 KOKKOLA FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Keskustan alueen ruokapalvelut

Suomi | Servica Oy
Julkaistu 2 kuukautta sitten | 9.10.2025 Määräaika: Umpeutunut | 10.11.2025 07:00 Alkuperäinen ilmoitus

Keskustan alueen ruokapalvelut Servica Oy on Pohjois-Savon ja Itä-Suomen YTA-alueella toimiva monipalveluyritys, joka tuottaa ruokapalveluita omistaja-asiakkailleen Kuopion kaupungille, Pohjois-Savon hyvinvointialueelle sekä muiden kuntien ja kaupunkien tarpeisiin Pohjois-Savon alueella.

Sopimuksen kohteena on Kuopion Savotalo -toimintakeskuksen asiakkaiden sekä Suokadun palvelukeskuksen iäkkäiden päivätoiminnan asiakkaiden ruokapalveluiden toteuttaminen alihankintana arkipäivisin (ma-pe) Servica Oy:lle. Asiakkaita on n. 90.

Suokadun palvelukeskuksen iäkkäiden päivätoiminnassa tarjotaan joko aamupala ja lounas tai lounas ja iltapäiväkahvi/tee.
Kuopion Savotalo -toimintakeskuksen asiakkaille tarjotaan lounas.

Aterioihin ja ruokalistoihin liittyvät vähimmäisvaatimukset ovat kuvatut yksityiskohtaisesti tarjouspyynnössä.
Kaikissa aterioissa tulee huomioida palveluntuottajalle ilmoitetut mahdolliset erityisruokavaliot.

Palveluntuottajan tarjouksessa ilmoittaman hinnan tulee pitää sisällään yllä mainitut ateriat sekä tarvittavat erityisruokavaliot. Hinnat tulee ilmoittaa euroina ilman arvonlisäveroa.

Sopimusten arvioitu alkamisaika on 1.1.2026. Hankinnan arvioitu kokonaisarvo arvonlisäverottomasti on laskettu neljälle (4) vuodelle. Sopimus tehdään toistaiseksi voimassaolevana.

Servica Oy valitsee yhden (1) palveluntuottajan, jonka kanssa se tekee sopimuksen. Tarjous on sitova ja se tulee laatia suomen kielellä. Hankintaprosessi on kokonaisuudessaan suomenkielinen.,

Ilmoitusnumero 2025-031413
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Ruokala- ja ateriapalvelut (55500000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1DB
Osoitetiedot Servica Oy
Saaristokatu 7 70620 Kuopio FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Kanyylihuuhteet

Suomi | Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialue
Julkaistu 2 kuukautta sitten | 9.10.2025 Määräaika: Umpeutunut | 10.11.2025 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Kanyylihuuhteet Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialue (Pohde) pyytää omasta ja siihen kuuluvan yhteistyöalueen yksiköiden puolesta tarjoustanne kanyylihuuhteista. Yhteistyöalueeseen kuuluvat Pohteen lisäksi Kainuun, Lapin ja Keski-Pohjanmaan hyvinvointialueet.

Kanyylihuuhteet ovat suolaliuoksella esitäytettyjä ruiskuja, jotka on tarkoitettu erityisesti suoniyhteyksien huuhteluun.

Sopimuskauden pituus on kaksi (2) vuotta, sopimusaika on arviolta 1.2.2026. - 31.1.2028. Sopimusta voidaan jatkaa kahdella yhden vuoden (1v+1v) optiokaudella.

Tarjoukset annetaan tuotenimikekohtaisesti. Tarjouspyynnön sisäiset osatarjoukset on sallittu. Jokaiselle nimikkeelle valitaan yksi (1) toimittaja ja yksi (1) varatoimittaja. Toimittajaksi valitaan nimikekohtaisesti kokonaistaloudellisesti edullisimman tarjouksen jättänyt toimittaja.,

Ilmoitusnumero 2025-031410
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Lääketieteelliset laitteet, farmaseuttiset valmisteet ja henkilökohtaiseen hygieniaan liittyvät tuotteet (33000000), Lääketieteelliset kertakäyttötarvikkeet (33140000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi
Osoitetiedot Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialue
PL 10 90029 POHDE FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma