Kotiin toimitettavien aterioiden kuljetukset Jyväskylä ja Muurame

Suomi | Keski-Suomen hyvinvointialue
Julkaistu 2 kuukautta sitten | 11.10.2025 Määräaika: Umpeutunut | 11.11.2025 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Kotiin toimitettavien aterioiden kuljetukset Jyväskylä ja Muurame Hankinnan kohteena on Keski-Suomen hyvinvointialueen kotiintoimitettavien aterioiden kuljetukset Jyväskylän kaupungin ja Muuramen kunnan alueella. Tavoitteena on saada laadukkaat, luotettavat ja kustannustehokkaat ateriakuljetuspalvelut. Ateriakuljetuksia tulee mahdollisesti myös muualle Jyväskylän ja Muuramen naapurikuntien alueille, mikäli se on tilaajan tuotantokeittiön tuotannolle tarkoituksenmukaista.

Hankinnan kohteena olevat ateriakuljetukset sisältävät koteihin toimitettavat annosateriakuljetukset (kylmä). Kotiin kuljetettu ateriapalvelu on tarkoitettu niille Keski-Suomen Hyvinvointialueella asuville henkilöille, jotka eivät kykene huolehtimaan päivittäisistä aterioistaan (lounas/päivällinen), eivätkä pysty liikkumaan kodin ulkopuolelle ruokailemaan. Ateriapalvelun tavoitteena on tukea asiakkaan kotona selviytymistä ja palvelun tarpeen arvioi koti- ja asumispalvelut.

Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin liitteessä 2 Palvelukuvaus.

Hankintaa ei ole jaettu osiin, hankintakokonaisuus muodostaa ehjän kokonaisuuden ja sen jakaminen osiin ei ole tarkoituksenmukaista. Sopimuskumppaniksi valitaan yksi (1) palveluntuottaja.

Hankinnan tiedoissa kuvatut hankinta- ja tilausmääräarviot perustuvat vuoden 2025 elokuussa voimassa oleviin asiakkuuksiin ja toimituspisteisiin. Tilaaja ei sitoudu ilmoitettuihin arvioihin perustuviin hankinta- tai tilausmääriin sopimuskauden aikana. Ennen sopimuskauden alkua logistiikkasuunnitelma tarkistetaan ja kuvataan sellaisena kuin sitä ryhdytään toteuttamaan sopimuskauden alkaessa. Palveluntuottajalla tulee olla valmiutta ja joustavuutta mukautua tilaajan toiminnan muutoksiin. Asiakkuuksiin ja toimituskohteisiin voi tulla sopimuskaudella muutoksia, niitä voi poistua tai tulla lisää. Muutoksista tilaaja ilmoittaa palveluntuottajalle välittömästi, kun muutokset ovat tiedossa.

Hankinnan kohde ja sen vaatimukset on kuvattu palvelukuvauksessa, tarjouspyynnössä ja sen liitteissä.,

Ilmoitusnumero 2025-031619
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Ateriakuljetuspalvelut (55521200)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI198
Osoitetiedot Keski-Suomen hyvinvointialue
Hoitajantie 1 40620 Jyväskylä FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Lapuan kaupungin Lankilansillan rakentaminen

Suomi | Lapuan kaupunki
Julkaistu 2 kuukautta sitten | 11.10.2025 Alkuperäinen ilmoitus

Lapuan kaupungin Lankilansillan rakentaminen Lapuan kaupunki pyytää tarjoustanne Lankilan sillan rakentamisesta kokonaisurakkana Aluetaito Oy:n laatiman urakkaohjelman 30.9.2025 mukaisesti.

Urakkaan sisältyy nykyisen, vanhan Lankilan sillan purkaminen ja uuden rakentaminen kaikkine töineen ja hankintoineen.

Tarjouspyyntöasiakirjat kokonaisuudessaan tulee pyytää sähköpostilla osoitteesta:

kunnallistekniset.palvelut@lapua.fi

Mahdolliset kysymykset tulee jättää 31.10.2025 klo 12:00 mennessä.

Tarjoukset tulee jättää 13.11.2025 klo 12:00 mennessä.,

Ilmoitusnumero 2025-031802
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Rakennustyöt (45000000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi FI199
Osoitetiedot Lapuan kaupunki
Poutuntie 8 62100 Lapua FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Kävelylaboratorio

Suomi | Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialue
Julkaistu 2 kuukautta sitten | 11.10.2025 Määräaika: Umpeutunut | 10.11.2025 08:00 Alkuperäinen ilmoitus

Kävelylaboratorio Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialue (myöhemmin Pohde) pyytää tarjoustanne kävelylaboratorion laitekokonaisuuden päivitykseen tämän
tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti.

Oulun yliopistollisen sairaalaan kuntoutuksen poliklinikoilla toteutetaan kävelylaboratorion laitekokonaisuuden päivittämistä.
Kävelyanalyysilaitteisto on käytössä potilas- ja tutkimustyössä. Kuntoutuksen poliklinikat tulevat
muuttamaan nyt suunnitteilla olevaan Oulun yliopistollisen sairaalaan uuteen C-rakennukseen.

Hankinnan kohteena on kävelylaboratorion laitekokonaisuuden päivitys sisältäen 3D liikeanalyysijärjestelmän (1 kpl), 3D voimalevyjä (2 kpl) ja painelevyjä (2 kpl).

Hankinta on jaettu neljään kohteeseen. Päästäkseen tarjousvertailuun Tarjoajan on tarjottava jokaiseen alla olevaan kohteeseen:
- 3D liikeanalyysijärjestelmä
- 3D voimalevyt
- Painelevyt
- Palvelu- ja tukisopimus.

Kyseessä on kertahankinta.

Tilaaja päättää erikseen mahdollisesta palvelu- ja tukisopimuksesta ja sen laajuudesta takuuajan jälkeen.

Hankintayksikkö valitsee yhden (1) Toimittajan, jonka ratkaisu on hinta-laatu suhteeltaan paras (kokonaistaloudellisesti
edullisin).

Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyyntöasiakirjoissa.

Hankinta on ehdollinen siten, että hankinta toteutetaan ja hankintasopimus tehdään, jos sille myönnetään riittävä
määräraha vuoden 2025 talousarviossa. Jos hankinta toteutetaan, sopimuskauden aikana hyvinvointialue osoittaa määrärahat
tämän hankintapäätöksen mukaisille hankinnoille kunakin vuonna erikseen. Hankintoja toteutetaan kunakin vuonna määrärahojen
puitteissa. Jos määrärahaa ei jotakin vuotta koskien myönnetä lainkaan, ei hankintapäätöksen mukaisia hankintoja tuona vuotena
tehdä.,

Ilmoitusnumero 2025-031675
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Fysioterapialaitteet (33155000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI
Osoitetiedot Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialue
PL 10 90029 POHDE FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

931528 HUSK Kesäkunnossapito (Kellokoski-Ohkolan sairaala- ja asuinalueet)

Suomi | HUS Kiinteistöt Oy
Julkaistu 2 kuukautta sitten | 11.10.2025 Määräaika: Umpeutunut | 12.11.2025 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

931528 HUSK Kesäkunnossapito (Kellokoski-Ohkolan sairaala- ja asuinalueet) HUS Kiinteistöt Oy kilpailuttaa HUS-yhtymän omistamilla Kellokosken ja Ohkolan sairaala- ja asuinalueilla tarvittavat kesäkunnossapitotyöt, joihin sisältyy liitteissä eritellyt ulkoalueiden hoito- ja huoltotyöt, puhtaanapidon ja roska-astioiden tyhjennykset. Hoito sisältää myös kohteen kunnon tarkkailun ja vioista raportoimisen tilaajalle. Ulkoalueiden hoitotyöt on tehtävä ohjeistuksien mukaisesti ajallaan ja huolellisesti, yleisesti hyväksyttyjä hoitoperiaatteita noudattaen. Optiona kysytään hintaa myös talvikauden roska-astioiden tyhjennyskierroksille.

Tarkempi kuvaus hankintaan liittyvistä tehtävistä liitteellä vastuunjakotaulukko. Ohjaavana työselityksenä käytetään Viheralueiden kunnossapidon yleinen työselostus VKT 2021 -julkaisua, jonka ulkoalueiden hoitoluokituspohjana on julkaisu Viheralueiden kunnossapitoluokitus RAMS 2020 (Viherympäristöliitto ry:n julkaisu nro 67, 2020). Kohteiden hoitoluokitukset on määritelty liitteinä olevissa hoitoluokituskartoissa.

Kyseessä on kokonaishankinta, eli hankintaa ei ole jaettu osiin, koska hankinta muodostaa tarkoituksenmukaisen kokonaisuuden.

Kilpailutuksessa asetettujen vertailuperusteiden mukaan eniten pisteitä saanut tarjoaja valitaan hankinnan toimittajaksi. Tarjousten vertailussa toiseksi tullut tarjoaja voidaan valita sopimuskumppaniksi, mikäli sopimus ensimmäiseksi tulleen tarjoajan kanssa joudutaan irtisanomaan kesken sopimuskauden.

Sopimuskauden kesto on kaksi (2) vuotta. Sopimukseen sisältyy mahdollisuus yhteen (1) kahden (2) vuoden optioon. Option käyttöönotosta päättää tilaaja.

Sopimuskaudella ostettavien palveluiden määrä voi vaihdella. Tilaaja voi tarkentaa tilattavia alueita tarpeen mukaan. Tilaaja ei sitoudu tiettyihin hankintamääriin.

TUTUSTUMISKIERROKSET

Tilaaja järjestää osa-alueille tutustumiskierrokset vapaasti sovittavana ajankohtana virka-aikana viikolla 43. Tilaaja edellyttää, että tarjoaja on osallistunut tutumiskierrokselle. Tutustumiskierrosten ajankohdat sovitaan sähköpostitse viimeistään 24.10.2025 klo 14.00. Sähköpostin otsikoksi "Kesäkunnossapitotöiden hankinta, tutustumiskierrosten varaaminen", tekstiin toivottu ajankohta viikolla 43, edustamanne yrityksen nimi ja henkilöiden nimet, jotka osallistuvat kierrokselle. Kohdekierrokset alkavat pääaulasta.

Tutustumiskierroksilla esiin tulleet kysymykset tulee esittää Tarjouspalvelu-toimittajaportaalissa, jossa niihin vastataan kaikille yhteisesti.

Tutustumiskierroksen lähtöosoite ja yhteyshenkilö:
- Kellokoski-Ohkolan sairaala-alueet & asuinalueet, Ohkolantie 10, 04500 Mäntsälä, yhteyshenkilö, Markku Kukkola, sp: markku.kukkola@hus.fi,

Ilmoitusnumero 2025-031616
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Puutarhanhoitopalvelut (77300000), Viheralueiden istutus- ja hoitopalvelut (77310000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1B1
Osoitetiedot HUS Kiinteistöt Oy
Paciuksenkatu 21 PL 301 00270 Helsinki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Liedon yleisurheilukentän pinnoitteen uusinta (ulkokenttä)

Suomi | Liedon kaupunki
Julkaistu 2 kuukautta sitten | 11.10.2025 Määräaika: Umpeutunut | 9.11.2025 21:59 Alkuperäinen ilmoitus

Liedon yleisurheilukentän pinnoitteen uusinta (ulkokenttä) HANKINNAN TAUSTA JA TARKOITUS

Liedon kaupunki (jäljempänä myös "Hankintayksikkö") on uusimassa Liedon keskuskentän pinnoitteen (ulkokenttä). Nykyinen pinta on halkeillut ja pinnoitteesta on paikoin lähtenyt irti isoja paloja. Pinnoite on siten tarkoitus uusia kokonaisuudessaan yhteensä 5380 m²:n alueelta.

Hankintayksikkö poistaa nykyisen pinnoitteen kokonaisuudessaan ennen uuden asentamista. Urakoitsija aloittaa työt asfalttipinnasta (ks. tarkemmin tarjouspyynnön liitteenä oleva työselostus). Urakan yhteydessä asfalttia joutuu todennäköisesti tasoittamaan jonkin verran, joten tarjoajan on tutustuttava kohteeseen ennen tarjouksen jättämistä jäljempänä tässä tarjouspyynnössä kuvatun mukaisesti.

HANKINNAN KOHDE

Hankinnan kohteena on Liedon yleisurheilukentän pinnoitteen uusimista koskeva kokonaisurakka käsittäen:

- Uusi pinnoite 5380m2 (sis. juoksuradan sekä muut suorituspaikat)
- Uuden pinnoitteen asennus paikoilleen valmiiseen käyttökuntoon
- Ratamaalaukset ja mittauspöytäkirjat
- Mahdolliset asfaltin paikkaukset
- Vedenpoistokourun vaihtaminen
- Seiväshyppymontun siirto (n. 2 metriä)

Urakoitsijan tulee toteuttaa kenttä kansainvälisen yleisurheiluliiton vaatimusten mukaisesti vähintään Class 2 -luokan mukaisin teknisin laatuvaatimuksin.

Urakan sisältö ja vaatimukset on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnössä sekä sen liitteenä olevassa työselostuksessa.

URAKAN AIKATAULU

Urakan toteutusajankohta on kevät 2026. Valittu urakoitsija voi aloittaa työt heti keväällä 2026 säiden salliessa, koko urakan tulee olla täysin valmis 31.5.2026 mennessä luovutusaineistoineen.,

Ilmoitusnumero 2025-031807
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Rakennustyöt (45000000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1C1
Osoitetiedot Liedon kaupunki
Kirkkotie 13 21420 Lieto FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Kasvatuksen ja koulutuksen toimialan kohteille hankittavien irtokalusteiden puitejärjestely

Suomi | Helsingin kaupunki, kasvatuksen ja koulutuksen toimiala
Julkaistu 2 kuukautta sitten | 11.10.2025 Määräaika: Umpeutunut | 12.11.2025 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Tarjouskilpailun tavoitteena on solmia hankintasopimukset kattavasta valikoimasta oppilaskalusteita, varhaiskasvatuskalusteita sekä koulujen, oppilaitosten ja varhaiskasvatusyksiköiden yleisten tilojen irtokalusteita Helsingin kaupungin kasvatuksen ja koulutuksen toimialan käyttöä varten.

Kasvatuksen ja koulutuksen toimialalla on varhaiskasvatuksessa noin 325 päiväkotia ja yli 60 leikkipuistoa, peruskouluja on noin 100 toimipaikkaa, lukioita on noin 15 toimipaikkaa sekä ammatillisia oppilaitoksia noin 15 toimipaikkaa.

Sopimuksen kesto on kaksi (2) vuotta sopimuksen allekirjoituksesta alkaen. Sopimusta on mahdollista jatkaa kahdella (2) yhden (1) vuoden mittaisella optiokaudella. Hankinnan arvioitu kokonaisarvo sopimuskaudella optiokaudet mukaan laskettuna 40 - 60 miljoonaa euroa. Tilaaja ei sitoudu tiettyihin hankintamääriin sopimuskauden aikana.

Hankinta on jaettu kolmeen (3) osa-alueeseen seuraavasti:
1. Oppilaskalusteet
2. Varhaiskasvatuskalusteet
3. Yleisten tilojen kalusteet

Tarjouksen voi tehdä yhdestä tai useammasta osa-alueesta, tarjottavien osien enimmäismäärää ei ole rajattu.

Sopimukset kattavat sopimuskumppanin koko tuotevalikoiman niin, että toimipaikkojen kaikki erilaiset tarpeet voidaan toteuttaa. Valintaperusteena on kokonaistaloudellinen edullisuus, jossa hinnan painotus on 80 % ja laadun 20 %. Laatuperusteiden määräytyminen on kerrottu tarkemmin kohdassa "hankinnan kohteen kriteerit".

Jokaiseen puitejärjestelyn osa-alueeseen valitaan seitsemän (7) sopimustoimittajaa. Mikäli vaatimuksia täyttäviä toimittajia ei ole edellä mainittujen lukumäärien mukaisesti, niin toimittajia valitaan vähemmän. Toimittajat asetetaan vertailupisteiden perusteella etusijajärjestykseen.

Puitejärjestelyn sisällä noudatetaan seuraavaa toimintamallia:

Alle 20 000 euron hankinnat voidaan hankkia tarpeeseen nähden tarkoituksenmukaisimmalta puitejärjestelyyn valitulta toimittajalta tai minikilpailuttaa puitesopimustoimittajien kesken.

20 000 - 60 000 euron hankinnat voidaan hankkia etusijajärjestyksen mukaisesti tai minikilpailuttaa puitesopimustoimittajien kesken.

Enintään 60 000 euron hankinnoissa etusijajärjestyksestä voidaan poiketa, jos:
- ensisijaisella toimittajalla ei ole kyseisen hankintatarpeen täyttäviä tuotteita valikoimissaan
- ensisijainen toimittaja ei pysty toimittamaan tuotteita tilaajan edellyttämässä aikataulussa
- kyseessä on lisä- tai jatkotilaus, jota ei ole, hankinnan kohteen kannalta, tarkoituksenmukaista tilata muulta kuin kohteessa jo olevien kalusteiden toimittajalta.

Yli 60 000 euron hankinnat minikilpailutetaan puitesopimustoimittajien kesken. Minikilpailutuksessa tilaaja voi asettaa kutakin kevennettyä kilpailutusta koskien erityisiä ehtoja, jotka kohdistuvat esimerkiksi ko. hankinnan sisältöön, toimitusaikaan tai –ehtoon. Minikilpailutuksissa vertailuperusteena voi olla halvin hinta tai paras hinta-laatusuhde. Parasta hinta-laatusuhdetta käyttäessä laatutekijät voivat vaihdella ja laatutekijöiden suhteellisen painotuksen vaihteluväli voi olla 30-60 %, hinnan painotuksen vaihteluväli voi olla 40-70 %.

Pääsääntöisesti kilpailutamme uudis- ja perusparannushankkeiden irtokalusteet, jotka muodostavat suurimman osan kasvatuksen ja koulutuksen toimialan irtokalusteinvestointibudjetista. Minikilpailutuksissa puitesopimustoimittaja voi laskea vertailuvaiheessa annettuja hintoja.

Hankintayksikkö voi myös käyttää minikilpailutuksessa ns. ranskalaisen urakan eli käänteisen kilpailuttamisen mallia. Käänteisessä kilpailutuksessa tilaaja ilmoittaa hinnan ja tarjoukset valitaan vertailemalla ainoastaan laatua.

Hankintayksikkö voi käyttää myös sähköistä huutokauppaa minikilpailutuksissa. Sähköisen huutokaupan ehdot määritellään tarkemmin minikilpailutuksen yhteydessä.

Tarjoajan on huomioitava, että merkittävä osa kalusteiden toimituksista sijoittuu kesäkaudelle, sillä suuri osa hankkeista valmistuu kesä-heinäkuussa ja kohteen toiminta käynnistyy elokuussa. Toimitusaikojen pitävyydellä on tilaajalle olennainen merkitys., Oppilaskalusteet Tarjouskilpailun tavoitteena on solmia hankintasopimukset kattavasta valikoimasta oppilaskalusteita kasvatuksen ja koulutuksen eri toimipaikkojen käyttöä varten., Varhaiskasvatuskalusteet Tarjouskilpailun tavoitteena on solmia hankintasopimukset kattavasta valikoimasta varhaiskasvatuskalusteita kasvatuksen ja koulutuksen eri toimipaikkojen käyttöä varten., Yleisten tilojen kalusteet Tarjouskilpailun tavoitteena on solmia hankintasopimukset kattavasta valikoimasta yleisten tilojen kalusteita kasvatuksen ja koulutuksen koulujen, oppilaitosten ja varhaiskasvatusyksiköiden yleisiin tiloihin.,

Ilmoitusnumero 2025-031674
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Huonekalut (39100000), Toimistokalusteet (39130000), Koulukalusteet (39160000), Lastentarhojen kalusteet (39161000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1B1
Osoitetiedot Helsingin kaupunki, kasvatuksen ja koulutuksen toimiala
PL 51300 00099 Helsingin kaupunki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Imulakaisukone, Mestar Kuopio Oy

Suomi | Sansia Oy
Julkaistu 2 kuukautta sitten | 11.10.2025 Määräaika: Umpeutunut | 10.11.2025 09:00 Alkuperäinen ilmoitus

Imulakaisukone, Mestar Kuopio Oy Sansia Oy pyytää tarjousta Mestar Kuopio Oy:lle hankittavasta yhdestä sähkökäyttöisestä (1) uudesta vähintään kahden kuution (2m3) roskasäiliöllä varustetusta runko tai nelipyöräohjatusta imulakaisukoneesta.

Imulakaisukonetta tullaan käyttämään jalkakäytävien, pyöräteiden sekä pysäköintilaitoksien puhdistukseen.,

Ilmoitusnumero 2025-031615
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Moottoriajoneuvot (34100000), Imulaitteilla varustetut lakaisukoneet (34144431)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi
Osoitetiedot Sansia Oy
Puutarhakatu 6 70300 Kuopio FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Monitoimilaitepalvelut

Suomi | Lappeenrannan kaupunki
Julkaistu 2 kuukautta sitten | 10.10.2025 Määräaika: Umpeutunut | 28.11.2025 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Monitoimilaitepalvelut Hankinnan kohteena on monitoimilaitepalveluiden toimittaminen tilaajille tässä tarjouspyynnössä ja sen liitteissä määritellyillä ehdoilla. Hankinnan kohteena olevalla monitoimilaitepalvelulla tarkoitetaan kokonaispalvelua; tilaajan käyttöön toimitettua verkkomonitoimilaitetta siihen liittyvine oheislaitteineen, ohjelmistoineen sekä hallinta-, seuranta-, huolto- ja korjauspalveluineen. Palveluun tulee sisältyä mm. asiakirjojen kopio-, tulostus- ja skannauspalvelu sekä laitteisiin liittyvä etähallinta, käyttäjätuki, väriaineet, osat ja tarvikkeet pois lukien kopiopaperi.

Tilaajien tarpeet vaihtelevat yksikkökohtaisesti, minkä vuoksi tarjouspyynnössä on vertailtavana eri laitevaihtoehtoja, jotka edustavat eniten käytettyjä malleja. Tilaaja tilaa valitulta sopimustoimittajalta tarpeisiinsa parhaiten soveltuvan laitemallin.

Hankinta toteutetaan puitejärjestelynä. Toimittajaksi valitaan yksi (1) sopimustoimittaja kokonaistaloudellisen edullisuuden perusteella. Varsinaisen sopimuskauden on tarkoitus alkaa 1.3.2026 ja päättyä 29.2.2028, jonka lisäksi hankintayksikkö varaa halutessaan mahdollisuuden jatkaa sopimusta kahdella vuoden mittaisella (1+1) optiokaudella. Puitesopimuksen varsinainen sopimuskausi on 24kk. Yksittäisen monitoimilaitteen palvelusopimuksen kesto on viisi (5) vuotta riippumatta tilausajankohdan sijoittumisesta puitesopimuskaudelle.,

Ilmoitusnumero 2025-031544
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Atk-laitteet ja -tarvikkeet (30200000), Tulostusapuohjelmatuotteet (48773000), Toimistokoneiden huolto ja korjaus (50310000), Toimistotyön tukipalvelut (79500000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1C5
Osoitetiedot Lappeenrannan kaupunki
PL 11 53101 Lappeenranta FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Sisäilmasto selvitystyö, korjausratkaisujen suunnittelun sekä kustannusarvioiden hankinta vuosille 2026-2027 ( 2028)

Suomi | Lohjan kaupunki
Julkaistu 2 kuukautta sitten | 10.10.2025 Määräaika: Umpeutunut | 10.11.2025 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Sisäilmasto selvitystyö, korjausratkaisujen suunnittelun sekä kustannusarvioiden hankinta vuosille 2026-2027 ( 2028) Lohjan kaupunki ja kaupungin omistamat yhtiöt pyytää tarjouksia omistamien tai käytössä olevien kiinteistöjen sisäilmasto selvitystyö, korjausratkaisujen suunnittelun sekä kustannusarvioiden hankinta vuosille 2026-2027 ( 2028) sekä mahdollinen optio 1 vuosi tämän tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti.

Selvityskohteet ovat pääosin kouluja, päiväkoteja, hoitolaitoksia ja toimistorakennuksia. Hankinta toteutetaan puitejärjestelynä johon valitaan 1-2 palvelun tuottajaa!

Asiantuntijapalvelun tulee sisältää toimisto- ja palvelurakennusten sisäympäristötutkimukset, tekniset asiantuntijaselvitykset sekä asumisterveyteen ja työympäristöön liittyvät arviointi- ja mittauspalvelut.
Tämän lisäksi hankinta sisältää korjaussuunnittelun erine vaihtoehtoineen riippuen mm. kohteen koosta. Sisäilma-asiantuntija toimii asiantuntijana sisäilmatyöryhmälle

Tämän lisäksi tehtäviin kuuluu;
-Aikatalutukset tutkimuksille ja näytteenotoille, kustannusarvioille, toteutustöille sekä korjauksille.
-Töiden valvonta
-Käyttäjien kanssa sopiminen tutkimusaikataulusta sekä informaatiotilaisuuksista.
-Raporttien ja tiivistelmien teko kohteisiin
- Luvat ja luvitukset

Sisäilmatutkimuksia tarjoavan, tähän tarjouskilpailuun osallistuvan yrityksen tulee kyetä tarjoamaan seuraavia palveluja: sisäilmaolosuhdemittaukset, kuten lämpötila-, kosteus- ja paine-eromittaukset, CO2-pitoisuusmittaukset, pinnoille laskeutuvan pölyn koostumuksen selvittäminen, teollisten mineraalikuitujen pitoisuuden mittaaminen, haihtuvien orgaanisten yhdisteiden ja mikrobien määrittäminen.

Tarvittavat rakenneavaukset ja niiden paikkaukset kuuluvat myös tarjoajan tehtäviin. Lisäksi palvelun tulee sisältää tutkimuksen lähtökohdasta riippuen mm. tutkimustulosten esittelyn, korjaussuunnitelman ja työohjeiden laatimisen, korjaustyön aikaiset
katselmoinnit sekä korjaussuunnittelun kustannusarvion teko.

Tilaaja edellyttää, että yritys kykenee suorittamaan kaikki toimeksiantoon liittyvät tehtävät yhtenä kokonaisuutena. Tarjoaja voi olla yritys, joka tarjoaa kaikkia vaadittuja palveluja tai osaa niistä, jolloin osa palveluista tulee tarjoajan alihankintana.

Projektien vastuuhenkilöiden tulee olla tarjouksen jättävän yrityksen palveluksessa. Edelleen edellytetään kokemusta yhteistyöstä asiaan liittyvien eri tahojen kanssa (mm. terveyspalvelut, työsuojelu, tilojen käyttäjät) sekä tutkimustulosten esittelystä eri kuulijakunnille (esim. opettajat, vanhemmat, päättäjät).

Tarjoajalla (työntekijällä) tulee olla vankka kokemus sisäilmastotutkimuksista ja –korjauksista sekä tutkimustulosten esittelystä.

Valinnassa katsotaan eduksi tarjouksen jättävän organisaation pitkä työkokemus sisäilmaongelmien ratkaisemisessa. Lohjan kaupungille pitää tarjouksessa olla nimetty henkilö sekä varahenkilö joka hoitaa koko sopimuskauden toimeksiannot

Eduksi katsotaan, että palveluntuottajalla on mahdollisuus laatia korjaussuunnitelmia ja että tällä on toimintamalli sisäilmakorjauksien seurannasta, mikä pyydetään liittämään mukaan tarjoukseen (huomioidaan laadun pisteytyksessä).

Valintakriteerien mukaan valituksi tulleen tarjoajan/ tarjoajien kanssa tehdään puitesopimus, joka ei kuitenkaan sido tilaajaa ostamaan tässä tarjouspyynnössä määriteltyjä tuotteita. Tilaaja ei siten sitoudu tilaamaan palveluntuottajalta välttämättä yhtään tutkimusta sopimuskauden aikana, vaan tutkimuksia tilataan niitä tarvittaessa ja määrärahojen puitteissa.

Käynnissä olevat hankkeet jatketaan samalla loppuun asti jos he sen hyväksyvät!,

Ilmoitusnumero 2025-031533
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Rakentamiseen liittyvät palvelut (71500000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1B1
Osoitetiedot Lohjan kaupunki
Karstuntie 4 08100 Lohja FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Ultraääniaspiraattori neurokirurgiaan ja leukakirurgiaan

Suomi | Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialue
Julkaistu 2 kuukautta sitten | 10.10.2025 Määräaika: Umpeutunut | 10.11.2025 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Ultraääniaspiraattori neurokirurgiaan ja leukakirurgiaan Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialueen (Pohde) konsernipalveluiden hankintapalvelut pyytää tarjoustanne yhdestä (1kpl) "Ultraääniaspiraattorista neurokirurgiaan ja leukakirurgiaan" tämän tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti.

Ultraääniaspiraattori on kertahankinta.
Laitetarvikkeiden osalta sopimus on voimassa määräaikaisena neljä (4) vuotta ja jatkuu sen jälkeen toistaiseksi
voimassa olevana.

Lisäksi tilaaja päättää erikseen mahdollisesta huoltosopimuksesta takuuajan jälkeen.

Hankintayksikkö valitsee yhden (1) Toimittajan, jonka ratkaisu on hinta-laatusuhteeltaan paras
(kokonaistaloudellisesti edullisin).

Tarjouspyynnössä ilmoitetut laitetarvikkeiden hankintamäärät ovat arvioituja neljän (4) vuoden kulutusmääriä ja ne ilmoitetaan tarjoajille ainoastaan tarjouksen tekemisen tueksi. Hankintasopimus ei muodosta hankintayksikölle määräostovelvoitetta, vaan todellinen kulutus voi olla suurempi tai pienempi.

Hyvinvointialue osoittaa määrärahat tämän tarjouspyynnön mukaisille hankinnoille kunakin vuonna
erikseen. Hankintoja toteutetaan kunakin vuonna määrärahojen puitteissa. Jos määrärahaa ei jonakin vuonna myönnetä
lainkaan, ei hankintapäätöksen mukaisia hankintoja tuona vuotena tehdä.,

Ilmoitusnumero 2025-031519
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Lääketieteelliset laitteet (33100000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1D9
Osoitetiedot Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialue
PL 10 90029 POHDE FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Sosiaali- ja terveydenhuollon ohjauksen tuen konsulttipalveluiden hankinta

Suomi | Sosiaali- ja terveysministeriö
Julkaistu 2 kuukautta sitten | 10.10.2025 Määräaika: Umpeutunut | 11.11.2025 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

HANKINNAN KOHDE

Hankinnan kohteena ovat asiantuntijapalvelut sosiaali- ja terveysministeriön (myöhemmin STM) sekä valtiovarainministeriön (myöhemmin VM) tarpeisiin tarjouspyynnössä ja sen liitteissä määritellyn mukaisesti. Hankinta toteutetaan osa-aluekohtaisena puitejärjestelynä. Puitejärjestelyn tavoitteena on muun muassa hankkia erityisosaamista ja kapasiteettia erilaisten hankkeiden/projektien hallintaan, toteuttamiseen ja selvitysten tekemiseen.

Hankinta on jaettu kolmeen (3) osa-alueeseen:

1. Sosiaali- ja terveydenhuollon ohjauksen kehittämisen tuki
- Hankinnan tavoitteena on tukea STM:ää ja VM:ää vaikuttavan ohjausjärjestelmän kehittämisessä ja toimeenpanossa. Tuki voi koskea sosiaali- ja terveydenhuollon sisältöjen ohjausta, hyvinvointialueiden ohjausta sekä/tai tiedonhallinnan ja digitalisaation ohjausta.

2. Sosiaali- ja terveydenhuollon kokonaisarkkitehtuurityön tuki
- Hankinnan kohteena on sosiaali- ja terveydenhuollon toimialueen kokonaisarkkitehtuurin määrittelyyn ja arviointiin liittyvät asiantuntijatehtävät. Tehtäviin sisältyy kokonaisarkkitehtuurikuvausten määrittelyä ja ylläpitoa, työryhmien kokousten ja työpajojen järjestelyissä avustamista ja fasilitointia sekä yleisiä kokonaisarkkitehtuuriin liittyviä suunnittelu-, tuki-, seuranta- ja raportointitehtäviä.

3. Sosiaali- ja terveydenhuollon tietojohtamisen tuki
- Hankinnan kohteena ovat tietojohtamisen konsultointi- ja konseptointipalvelut sekä sote-palvelujärjestelmän tuloksellisuuden arviointiin liittyvät tehtävät.

Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnössä ja sen liitteissä, erityisesti liitteessä 1 "Hankinnan kohteen kuvaus".

Kilpailutuksen perusteella tullaan valitsemaan osa-alueittain seuraavasti toimittajia:
- Osa-alue 1 enintään viisi (5) toimittajaa etusijajärjestyksessä, ellei soveltuvia tarjoajia ole vähemmän
- Osa-alue 2 enintään kolme (3) toimittajaa etusijajärjestyksessä, ellei soveltuvia tarjoajia ole vähemmän
- Osa-alue 3 enintään kolme (3) toimittajaa etusijajärjestyksessä, ellei soveltuvia tarjoajia ole vähemmän

Täten valituksi voi tulla yhteensä enintään 11 toimittajaa.

Hankintalain 42 §:n 3 momentin mukaisesti osa-aluekohtaiset sopimukset voidaan toteuttaa osa-alueessa 1 myös alle viiden (5) toimittajan kanssa ja osa-alueissa 2 ja 3 alle kolmen (3) toimittajan kanssa, jos soveltuvuusvaatimukset täyttäviä tarjoajia tai hyväksyttäviä tarjouksia on osa-alueessa 1 vähemmän kuin viisi (5) ja osa-alueissa 2 ja 3 vähemmän kuin kolme (3). Katso tarkemmin sopimusluonnoksen luku 4 "Puitesopimuksen toimintamalli".

SOPIMUSKAUSI

Sopimuskausi on kaksi (2) vuotta. Hankintayksiköllä mahdollista jatkaa sopimusta kahdella (2) enintään yhden (1) vuoden pituisella optiokaudella sopimuksen ehdoin. Ks. myös tarjouspyynnön liitteenä A olevan sopimuksen kohta 5 "Sopimuksen sopimuskausi".

HANKINNAN LAAJUUS

Hankinnan kaikkien osa-alueiden yhteenlaskettu enimmäisarvo on 6 600 000 euroa (alv 0 %) sisältäen myös mahdolliset optiokaudet.

Hankinnan edellä mainittu enimmäisarvo jakaantuu arviolta seuraavasti hankinnan kohteena oleviin osa-alueisiin:
1. Sosiaali- ja terveydenhuollon ohjauksen kehittämisen tuki - 4 000 000 euroa (alv 0 %)
2. Sosiaali- ja terveydenhuollon kokonaisarkkitehtuurityön tuki - 1 200 000 euroa (alv 0 %)
3. Sosiaali- ja terveydenhuollon tietojohtamisen tuki - 1 400 000 euroa (alv 0 %)., Sosiaali- ja terveydenhuollon ohjauksen kehittämisen tuki HANKINNAN KOHDE

Hankinnan tavoitteena on tukea STM:ää ja VM:ää vaikuttavan ohjausjärjestelmän kehittämisessä ja toimeenpanossa. Tämä tuki kattaa sosiaali- ja terveydenhuollon sisältöjen sekä hyvinvointialueiden ohjauksen, tiedonhallinnan ja digitalisaation ohjauksen. Toimittaja tarjoaa asiantuntijatukea STM:lle ja VM:lle ohjausjärjestelmän uudistamisessa, tukemalla ministeriöiden sisäistä työskentelyä ja valmistelua sekä edistämällä hyvinvointialueiden ja muiden sidosryhmien osallistumista keskusteluun ja yhteiskehittämiseen.

Toimittajan tehtävänä voivat olla sosiaali- ja terveydenhuoltoa koskevat erillisselvitykset, esim. nykytilakartoitusten, toimenpide-ehdotusten ja seurantaraporttien valmistelu.

Kansallisen ohjauksen tuen tehtävät voivat pitää sisällään myös kustannus-hyötylaskelmien tuottamista sekä investointilaskelmien tuottamista ja niiden laatimiseen liittyvää tukea. Toimeksiannot voivat sisältää myös tekoälyn hyödyntämiseen ja käyttöönottoon liittyvää tukea.

Lisäksi toimittajalta voidaan myös edellyttää tukea STM:n teemakohtaisten strategioiden toimeenpanon seurannassa ja arvioinnissa.

Edellä mainittujen lisäksi tehtävät voivat liittyä terveys- ja hyvinvointialan liiketoimintamahdollisuuksien tunnistamiseen ja viennin kehittämiseen.

Osa-alueella on vaadittu nimeämään asiantuntijoita liitteellä 3A mainitun mukaisesti. Kilpailutuksen perusteella osa-alueelle valitaan viisi (5) kokonaistaloudellisesti edullisinta tarjousta etusijajärjestyksessä. Vertailuperusteet on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnön välilehdellä "Muut tiedot" kohdassa "Päätöksenteon perusteet".

Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnössä ja sen liitteissä, erityisesti liitteessä 1 "Hankinnan kohteen kuvaus".

Tavoitteena on muodostaa viiden (5) toimittajan puitejärjestely. Hankintalain 42 §:n 3 momentin mukaisesti puitejärjestely voidaan toteuttaa myös alle viiden (5) toimittajan kanssa, jos soveltuvuusvaatimukset täyttäviä tarjoajia tai hyväksyttäviä tarjouksia on vähemmän kuin viisi (5).

SOPIMUSKAUSI

Sopimuskausi on kaksi (2) vuotta. Hankintayksiköllä mahdollista jatkaa sopimusta kahdella (2) enintään yhden (1) vuoden pituisella optiokaudella sopimuksen ehdoin. Ks. myös tarjouspyynnön liitteenä A olevan sopimuksen kohta 5 "Sopimuksen sopimuskausi".

HANKINNAN LAAJUUS

Puitejärjestelyn osa-alueen enimmäisarvo on 4 000 000 euroa (alv. 0 %)., Sosiaali- ja terveydenhuollon kokonaisarkkitehtuurityön tuki HANKINNAN KOHDE

Hankinnan kohteena ovat STM:n ja VM:n kokonaisarkkitehtuurin määrittelyyn ja arviointiin liittyvät asiantuntijatehtävät. Kokonaisarkkitehtuurityö on keskeinen suunnittelun ja ohjauksen väline sote-tiedonhallinnan tavoitteiden kuvaamiseksi ja sosiaali- ja terveydenhuollon tiedonhallintaa ohjaavan lainsäädännön toimeenpanon saavuttamiseksi. Tehtäviin kuuluu arkkitehtuurikuvausten ylläpito, työryhmien ja työpajojen fasilitointi sekä suunnittelu-, tuki-, seuranta- ja raportointitehtävät.

Osa-alueella on vaadittu nimeämään asiantuntijoita liitteellä 3B mainitun mukaisesti. Kilpailutuksen perusteella osa-alueelle valitaan kolme (3) kokonaistaloudellisesti edullisinta tarjousta etusijajärjestyksessä. Vertailuperusteet on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnön välilehdellä "Muut tiedot" kohdassa "Päätöksenteon perusteet".

Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnössä ja sen liitteissä, erityisesti liitteessä 1 "Hankinnan kohteen kuvaus".

Tavoitteena on muodostaa kolmen (3) toimittajan puitejärjestely. Hankintalain 42 §:n 3 momentin mukaisesti puitejärjestely voidaan toteuttaa myös alle kolmen (3) toimittajan kanssa, jos soveltuvuusvaatimukset täyttäviä tarjoajia tai hyväksyttäviä tarjouksia on vähemmän kuin kolme (3).

SOPIMUSKAUSI

Sopimuskausi on kaksi (2) vuotta. Hankintayksiköllä mahdollista jatkaa sopimusta kahdella (2) enintään yhden (1) vuoden pituisella optiokaudella sopimuksen ehdoin. Ks. myös tarjouspyynnön liitteenä A olevan sopimuksen kohta 5 "Sopimuksen sopimuskausi".

HANKINNAN LAAJUUS

Puitejärjestelyn osa-alueen enimmäisarvo on 1 200 000 euroa (alv. 0 %)., Sosiaali- ja terveydenhuollon tietojohtamisen tuki HANKINNAN KOHDE

Hankinnan kohteena ovat tietojohtamisen konsultointi- ja konseptointipalvelut sekä sote-palvelujärjestelmän tuloksellisuuden arviointiin liittyvät tehtävät. Toimittaja tukee Tilaajaa vaikuttavuustiedon kehittämisessä muun muassa fasilitoimalla keskustelua laajan sidosryhmäjoukon näkemyksien kokoamiseksi. Toimittaja tukee vaikuttavuuden lisäämisen toimenpiteiden seurannassa ja toteutuksessa. Lisäksi toimittaja tuottaa tietoa päätöksenteon tueksi tekemällä selvityksiä ja tuottamalla analyyseja, jotka tukevat vaikuttavuuden ja vaikuttavuustietotuotannon ohjauksen kokonaisuuksia. Tehtäviin voi sisältyä myös tekoälyavusteisten menetelmien hyödyntämistä seurannan, arvioinnin ja päätöksenteon tueksi.

Osa-alueella on vaadittu nimeämään asiantuntijoita liitteellä 3C mainitun mukaisesti. Kilpailutuksen perusteella osa-alueelle valitaan kolme (3) kokonaistaloudellisesti edullisinta tarjousta etusijajärjestyksessä. Vertailuperusteet on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnön välilehdellä "Muut tiedot" kohdassa "Päätöksenteon perusteet".

Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnössä ja sen liitteissä, erityisesti liitteessä 1 "Hankinnan kohteen kuvaus".

Tavoitteena on muodostaa kolmen (3) toimittajan puitejärjestely. Hankintalain 42 §:n 3 momentin mukaisesti puitejärjestely voidaan toteuttaa myös alle kolmen (3) toimittajan kanssa, jos soveltuvuusvaatimukset täyttäviä tarjoajia tai hyväksyttäviä tarjouksia on vähemmän kuin kolme (3).

SOPIMUSKAUSI

Sopimuskausi on kaksi (2) vuotta. Hankintayksiköllä mahdollista jatkaa sopimusta kahdella (2) enintään yhden (1) vuoden pituisella optiokaudella sopimuksen ehdoin. Ks. myös tarjouspyynnön liitteenä A olevan sopimuksen kohta 5 "Sopimuksen sopimuskausi".

HANKINNAN LAAJUUS

Puitejärjestelyn osa-alueen enimmäisarvo on 1 400 000 euroa (alv. 0 %).,

Ilmoitusnumero 2025-031515
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Yrityskonsultointi, johdon konsultointi ja niihin liittyvät palvelut (79400000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI
Osoitetiedot Sosiaali- ja terveysministeriö
Meritullinkatu 8 00170 Helsinki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Espoon kaupunkirata, Alueurakka 4 (AU4) Espoo-Kauklahti

Suomi | Väylävirasto
Julkaistu 2 kuukautta sitten | 10.10.2025 Määräaika: Umpeutunut | 10.11.2025 11:00 Alkuperäinen ilmoitus

Espoon kaupunkirata, Alueurakka 4 (AU4) Espoo-Kauklahti Espoon kaupunkirata -hanke on osa pääkaupunkiseudun joukkoliikennejärjestelmän kehittämistä. Hankkeessa rakennetaan kaksi lisäraidetta siltoineen Leppävaaran ja Kauklahden välille sekä uusitaan kuusi asemaa.
Lähi- ja kaukojunaliikenne erotetaan omille raiteilleen, mikä mahdollistaa Rantaradan lähiliikenteen sekä Helsinki-Turku -välin kaukoliikenteen kehittämisen.
Hankkeen hankintayksikköinä ovat Väylävirasto, Espoon kaupunki, Kauniaisten kaupunki, HSY ja Caruna.

Hankinnan kohteena on rakennustöiden suorittaminen Espoon kaupunkirata -hankkeen alueurakassa 4 välillä Espoo-Kauklahti. Urakka sisältää kaupunkiradan ja Espoon kaupungin erilliskohteiden rakentamistöitä sekä Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY:n vesihuoltotöitä, joiden sisältö on tarkemmin määritelty urakka-asiakirjoissa.

Alueurakka 4:n rakentamistöihin kuuluu mm. radan rakentamista, siltatöitä, asema-alueen parantamistöitä, pohjanvahvistusta, melunsuojauksen sekä tukimuurien rakentamista sekä katu- ja kunnallisteknisiä töitä.

Urakkasuoritukseen kuuluu sopimusasiakirjoissa on määritelty kokonaisuus kaikkine tiejärjestelyineen, varusteineen ja laitteineen. Tarkempi kuvaus on tarjouspyynnön asiakirjoissa.,

Ilmoitusnumero 2025-031511
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Rakennustyöt (45000000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1B1
Osoitetiedot Väylävirasto
Opastinsilta 12 A 00520 Helsinki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

HUS Kiinteistöpalvelut

Suomi | HUS-yhtymä
Julkaistu 2 kuukautta sitten | 10.10.2025 Määräaika: Umpeutunut | 10.11.2025 08:00 Alkuperäinen ilmoitus

HUS Kiinteistöpalvelut HANKINNAN KOHDE
Kilpailutus koskee HUS:n sairaalakiinteistöjen ja toimitilojen sekä niiden ulkoilualueiden kiinteistöpalveluja. Lisäksi palveluun sisältyy teknisenhuollon, kunnossapidon, irtaimisto- ja laitekunnossapidon palveluita sekä muita palveluita lopullisen tarjouspyynnön mukaisesti. Hankinnan kohteena on palveluhankinta, jossa kiinteistöpalvelut luovutetaan valitulle toimittajalle yritysjärjestelyllä lopullisen tarjouspyynnön mukaisesti. Lopullinen tarjouspyyntö julkaistaan neuvottelujen jälkeen valituille ehdokkaille.

Suunnitellussa hankinnassa on siten kyse järjestelystä, jossa HUS luovuttaa neuvottelumenettelynä kilpailutettavan palveluhankinnan yhteydessä HUS:n sairaalakiinteistöjen sekä niiden ulkoalueiden kiinteistöpalveluja koskevan liiketoiminnan yksityiselle palveluntarjoajalle. Alustavan suunnitelman mukaisesti palvelukokonaisuuden luovutus tapahtuu HUS Kiinteistöpalvelut Oy:n koko osakekannan osakekauppana. Kilpailutus toteutetaan neuvottelumenettelynä, jonka aikana myös järjestelyn muoto on yksi neuvottelujen kohteista. Lopullinen palvelukokonaisuuden luovutus voi siis toteutua lopulta myös esim. liiketoimintakauppana. Selvyyden vuoksi tarjouspyynnössä on kuvattu järjestely alustavien suunnitelmien mukaisena HUS Kiinteistöpalvelut Oy:n koko osakekannan osakekauppana. HUS Kiinteistöpalvelut Oy on HUS:n kokonaan omistama tytäryhtiö, jonka tehtävä on tarjota laadukkaita kiinteistöpalveluita, jotka vaativat erikoisosaamista ja varmistavat sairaalatoiminnan sujuvuuden kaikissa tilanteissa. HUS Kiinteistöpalvelut Oy vastaa HUS:n kanssa vuosittain solmitun ylläpitosopimuksen mukaisesti sairaalakiinteistöjen sekä niiden ulkoilualueiden hoidosta sekä osittain muusta kunnossapidosta sekä irtaimisto- ja laitekunnossapidosta. HUS Kiinteistöpalvelut Oy:n ulkoistettava henkilöstö määrä on noin 170 henkilöä.

Osakekaupan toteutus on suunniteltu toteutettavan osana julkisten hankintojen sääntelyn mukaisin menettelyin toteutettavaa tarjouskilpailua. Osakekannan ostajataho valikoituu julkisen kilpailutuksen perusteella. Julkisen hankinnan kohteena on näin ollen:
A. Palveluhankinta (Hankintayksikkö ostaa Liitteessä 1, Palvelukuvauksen tiivistelmässä yksilöityjä kiinteistöpalveluja tarjouskilpailun voittaneelta palveluntarjoajalta), ja

B. Osakekannan myynti (osakkeiden luovutukseen ei sovelleta hankintalakia vaan HUS Kiinteistöpalvelut Oy:n osakekanta muodostaa vastikkeen kohdan A. osalta).

Ulkoistuksella HUS hakee kustannustehokkuutta, palvelun toimintavarmuuden ja laadun kärsimättä, ja ehdokkaalta edellytetään toimintojen kustannustehokkuuden kehittämistä. Järjestelyn toteutustapaa B. osalta käsitellään neuvottelujen aikana. Lopullinen osakekannan luovuttamista koskeva toteutus valikoituu neuvottelujen perusteella.

HANKINNAN YLEISKUVAUS
Hankintayksikkö hakee nyt käynnistettävällä kilpailutuksella sen hankintatarpeet parhaiten täyttävää ratkaisua kiinteistöpalvelutoiminnan hankintaan sekä osakekaupan toteuttamiseen. Hankintayksikön tavoitteena on neuvottelumenettelyn aikana käsitellä laajasti tarjottavan palvelun ja toteutuksen ominaisuuksia, tarkempaa sisältöä, edellytyksiä ja erityispiirteitä. Alustava kuvaus hankinnan kohteena olevasta palvelusta on tämän osallistumispyynnön Liitteenä 1, Palvelukuvauksen tiivistelmä. Hankinnan luonteesta johtuen tarjouspyyntöä ja palvelukuvausta ei voida laatia niin tarkasti, että kokonaistaloudellisesti edullisin tarjous voitaisiin valita joko avointa tai rajoittelua menettelyä käyttäen. Myöskään etukäteinen kokonaishinnoittelu ei ole hankinnan luonteesta johtuen mahdollista. Hankintayksikkö tulee tarkentamaan tarjouskilpailussa tarjottavaa palvelua ja osakekaupan toteuttamista koskevia seikkoja valittavien ehdokkaiden kanssa käytävien neuvottelujen perusteella. Hankintayksikkö voi myös neuvottelumenettelyn aikana muuttaa alustavaa tarjouspyyntöä tai neuvottelukutsua sekä pyytää tarjoajilta uusia neuvottelujen perusteella mukautettuja tarjouksia. Neuvottelujen sisältö tarkentuu menettelyn aikana. Alustava neuvottelutarve koskee etenkin aiheita, joiden osalta hankintayksiköllä on tarve varmistaa ymmärrys toteutettavan osakekaupan erityispiirteistä ja sen luomista mahdollisuuksista hankintayksikön toiminnassa sekä sen tuottamasta lisäarvosta hankintayksikölle. Lisäksi neuvottelujen perusteella voidaan käsitellä palvelun tuottamiseen liittyvien kilpailukykytekijöiden eroavaisuutta ja kyseisten tekijöiden huomioimista yhteismitallisin keinoin hankintamenettelyssä. Alustavana arvioina hankintayksikkö esittää, että neuvotteluja järjestetään noin 1–2 kpl / ehdokas. Lopullinen neuvottelutarve täsmentyy mm. ehdokkaiden alustavien tarjousten perusteella.

Neuvotteluissa käsiteltäviksi aihealueiksi on alustavasti identifioitu:
— Palvelun haltuunotto ja suorittaminen
— Laadunvarmistus
— Vasteajat ja toimintaprosessi
— Hinnoittelu
— ICT
— Osakekaupan toteuttaminen

SOPIMUSKAUSI
Hankintasopimuksen keston on alustavasti suunniteltu olevan neljä vuotta, jonka jälkeen sopimus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana. Sopimuskauden kestoa tullaan käsittelemään osana neuvottelumenettelyä, jonka perusteella lopullinen sopimuskauden kesto tullaan HUSin toimesta päättämään. Sopimuskauden kesto kirjataan lopulliseen tarjouspyyntöön.,

Ilmoitusnumero 2025-031494
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Kiinteistöpalvelut (70000000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1B1
Osoitetiedot HUS-yhtymä
Uutistie 5 (PL 441, 00029 HUS) 01770 Vantaa FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Henkilöstöetujen maksamisratkaisu

Suomi | Etelä-Suomen Aluehallintovirasto
Julkaistu 2 kuukautta sitten | 10.10.2025 Määräaika: Umpeutunut | 10.11.2025 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Henkilöstöetujen maksamisratkaisu Hankinnan kohteena on henkilöstöetujen maksamisratkaisu palveluineen uudelle Lupa- ja valvontavirastolle. Maksamisratkaisulla tarkoitetaan kohdennettua maksuvälinettä, jota käytetään Tilaajan henkilökunnalleen tarjoamien luontois- ja henkilöstöetujen hallinnointiin ja käyttöön.

Hankinnan kohteena olevassa palvelussa Tilaaja saa käyttöönsä palvelun henkilöstöetujen hallinnointiin ja Tilaajan virkamiehet saavat käyttöönsä maksuvälineen mobiiliratkaisuna.

Maksuväline koskee seuraavia etuuksia:
- ravintoetu
- liikunta-, kulttuuri- ja työhyvinvoinnin edut
- työmatkaetu

Hankinnan kohteena olevan henkilöstöetujen maksuvälineen tulee olla mobiiliratkaisu. Mobiiliratkaisulla tarkoitetaan älypuhelimelle ladattavaa sovellusta, jonka käyttäjätiliä käyttäjä itse hallinnoi.

Katso tarkempi hankinnan kohteen kuvaus tarjouspyynnön liitteestä 1 "Hankinnan kohteen kuvaus".

Kilpailutuksen toteuttaa Etelä-Suomen aluehallintovirasto Lupa- ja valvontaviraston (LVV) nimiin, sillä LVV aloittaa toimintansa vasta vuoden 2026 alussa.,

Ilmoitusnumero 2025-031703
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Lounassetelit (30199770), Rahoitus- ja vakuutuspalvelut (66000000), Tietotekniset palvelut: neuvonta, ohjelmistojen kehittäminen, Internet ja tuki (72000000), Virkistys-, kulttuuri- ja urheilupalvelut (92000000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi
Osoitetiedot Etelä-Suomen Aluehallintovirasto
PL 1 13035 AVI FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Kunnallistekniikan konsulttipalvelujen puitesopimus vuosille 2026-2028

Suomi | Naantalin kaupunki
Julkaistu 2 kuukautta sitten | 10.10.2025 Määräaika: Umpeutunut | 11.11.2025 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Naantalin kaupungin teknisten palveluiden yhdyskuntatekniikan osasto on pyytänyt puitesopimustarjousta alla mainittujen toimialojen suunnittelu- ja asiantuntijatehtävistä sekä tutkimus- ja maastotöistä.

Puitesopimuksen kesto on 1.1.2026 (tavoite)-31.12.2028.

Hankinta koskee niitä alla mainittujen toimialojen toimeksiantoja, joita ei kilpailuteta erillishankintoina. Konsulttien palveluita käytetään vuosittain kaupunginvaltuuston vahvistaman taloussuunnitelman mukaisesti.

TOIMIALAT:
1. Tie-, katu- ja aluetekniikka
2. Liikennetekniikka
3. Geotekniikka
4. Tutkimuspalvelut
5. Maaperän pilaantuneisuusselvitykset
6. Vesihuolto
7. Taitorakenteet
8. Työmaavalvonta ja rakennuttaminen
9. Maisemasuunnittelu
10. Mittauspalvelut ja pohjatutkimukset, Tie-, katu- ja aluetekniikka Tehtävät ovat pääasiassa katujen sekä niihin liittyvien tai erillisten vesihuoltolinjojen yleis-, katu-, viher ja rakennussuunnittelua sekä asemakaavoitusvaiheessa tehtävää kunnallistekniikan yleissuunnittelua. Valaistussuunnittelu sisältyy myös toimialaan., Liikennetekniikka Liikennetekniikka sisältää liikenneväylien kapasiteettitarkastelut ja simuloinnit,liikenteenohjauksen yleis- ja rakennussuunnitelmien laatimisen sekä maankäytön suunnitteluun liittyvät toimivuustarkastelut., Geotekniikka Toimialaan sisältyy geotekninen suunnittelu., Tutkimuspalvelut Suunnittelutoimiala sisältää melu- ja tärinämittaukset, kiinteistökatselmukset sekä riskianalyysit., Maaperän pilaantuneisuusselvitykset Tehtävät käsittävät pilaantuneiden maa-alueiden tutkimuksia, riskinarviointia, kunnostuksen yleis- ja rakennussuunnittelua sekä kunnostuksen valvontaa ja raportointia., Vesihuolto Vesihuoltoon sisältyvät vedenhankinnan, jakelun ja viemäröinnin yleis- ja rakennussuunnittelu, erilaisten vesihuollon kehittämishankkeiden suunnittelu sekä vesihuoltoon liittyvien selvitysten ja ympäristölupahakemuksien laadinta., Taitorakenteet Toimiala sisältää yhdyskuntateknisten rakenteiden, tukimuurien ja -seinien (esim. rantalaitureiden ja -muurien) rakennesuunnittelun sekä niihin liittyvän korjaussuunnittelun., Työmaavalvonta ja rakennuttaminen Toimiala sisältää kunnallisteknisten rakennusurakkakohteiden työmaavalvonta- sekä rakennuttamispalvelut., Maisemasuunnittelu Toimiala sisältää keskustaympäristön, aukioiden ja ranta-alueiden maisema- ja arkkitehtuurisuunnitelmat sekä kaavan laadintaan liittyvät maisemaselvitykset., Mittauspalvelut ja pohjatutkimukset Mittauspalveluihin sisältyy maastomallien teon lisäksi mm. urakkakohteiden vesihuollon tarkkeiden mittausta sekä jo rakennettujen vesihuoltoverkostojen tarkemittauksia. Kyseisen tarjouksen tulee sisältää myös urakkakohteissa tehtävien kalliopintojen tarkemittaukset sekä louhintamäärien massalaskennat.Pohjatutkimuksiin kuuluu maaperätutkimukset ja geotekniset laboratoriotutkimukset ja maastotyöt koneineen.,

Ilmoitusnumero 2025-031491
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Arkkitehti-, rakennus-, insinööri- ja tarkastuspalvelut (71000000), Arkkitehti-, insinööri- ja suunnittelupalvelut (71240000), Arkkitehti-, insinööri- ja maanmittauspalvelut (71250000), Insinööripalvelut (71300000), Geotekniset palvelut (71332000), Yhdyskunta- ja maisemansuunnittelupalvelut (71400000), Rakennustyömaan valvontapalvelut (71521000), Maaperän saastumiseen liittyvät palvelut (90732000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1C1
Osoitetiedot Naantalin kaupunki
Käsityöläiskatu 2 21100 Naantali FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Ylijäämämaiden vastaanottopaikkojen hoito 2026-2027 (optio 2028-2029)

Suomi | Vaasan kaupunki
Julkaistu 2 kuukautta sitten | 10.10.2025 Määräaika: Umpeutunut | 12.11.2025 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Ylijäämämaiden vastaanottopaikkojen hoito 2026-2027 (optio 2028-2029) Vaasan kaupungin ylijäämämaiden vastaanottopaikkojen (Höstvesi, Öjen, Metsäkallio) hoito kokonaishintaurakkana oheisten tarjouspyyntöasiakirjojen mukaisesti.,

Ilmoitusnumero 2025-031630
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Kaivu- ja maansiirtotyöt (45112000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI19A
Osoitetiedot Vaasan kaupunki
65100 Vaasa FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Itäisen rantalaiturin korjaus -urakka

Suomi | Turun kaupunki
Julkaistu 2 kuukautta sitten | 10.10.2025 Määräaika: Umpeutunut | 10.11.2025 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Itäisen rantalaiturin korjaus -urakka Hankinnan kohteena on urakoitsija, joka toteuttaa Itäisen Rantakadun Aurajoenrannan rantamuurin Myllysilta – Teatterisilta uusimisen 1. vaiheen. Urakka toteutetaan kehitysvaiheen sisältävällä ST-mallilla (STk-malli).

Tällä osallistumispyynnöllä käynnistettävällä hankintamenettelyllä hankkeeseen hankitaan kehitys- ja toteutusvaiheen YSE 1998 -pohjaisen sopimuksen mukaisesti STk-urakoitsija.

Hankinta käsittää projektin kehitysvaiheen tehtävät sekä ehdollisena toteutusvaiheen tehtävät. Tilaaja päättää toteutusvaiheeseen siirtymisestä kehitysvaiheen päätteeksi ja ilmoittaa päätöksestä osapuolille kirjallisesti. Toteutusvaiheeseen siirtymisen ehdot on kuvattu osallistumispyynnön liitteenä 3.1 olevassa kehitysvaiheen kuvauksessa. Mikäli tilaaja päättää olla siirtymättä toteutusvaiheeseen, tilaaja korvaa urakoitsijalle keskeytyshetkeen mennessä tehdyn työn sopimuksen mukaisesti.

Hanketta ja hankintaa on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnön liitteenä 1 olevassa hankekuvauksessa.

Hankinta on hankintalain (1397/2016) mukainen EU-kynnysarvon ylittävä rakennusurakka. Hankintamenettely on hankintalain 36 § ja 37 §:n mukainen kilpailullinen neuvottelumenettely.

Tarjouspyyntö- ja hankinta-asiakirjat ovat saatavilla suomen kielellä. Osallistumishakemus sekä tarjous liitteineen tulee laatia suomen kielellä. Hankintayksiköllä on oikeus keskeyttää hankintamenettely sopimusta tekemättä. Osatarjoukset eivät ole sallittuja. Vaihtoehtoiset tai rinnakkaiset tarjoukset eivät ole sallittuja

Kohteen toteutuksesta vastaavat tahot voivat osallistua menettelyyn ainoastaan osana yhtä osallistumishakemusta ja myöhemmin tarjousta.

Osallistumishakemuksessa nimettävät henkilöt voivat olla osana vain yhtä osallistumishakemusta ja myöhemmin tarjousta.,

Ilmoitusnumero 2025-031490
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Maa-, tie- ja vesirakennustöiden ja muiden rakennustöiden kokonais- tai osaurakat (45200000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1C1
Osoitetiedot Turun kaupunki
PL 630 20101 Turku FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Maa- ja kiviainesten hankinta 579939 / 2025

Suomi | Pieksämäen kaupunki
Julkaistu 2 kuukautta sitten | 10.10.2025 Määräaika: Umpeutunut | 10.11.2025 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Maa- ja kiviainesten hankinta 579939 / 2025
Pieksämäen kaupunki pyytää sitovia kirjallisia tarjouksia Hilma-ilmoituskanavassa julkaistun hankintailmoituksen sen liitteiden mukaisesti Pieksämäen kaupungin käyttöön tulevasta Maa- ja kiviainesten hankinta 579939 / 2025 hankinnasta tässä tarjouspyynnössä esitetyllä tavalla.

Pyydetään sitovaa tarjoustanne Pieksämäen kaupungin rakennuskohteisiin liittyvien maa- ja kiviainesten hankintaan urakoitsijan materiaalin ottopaikoilta. Työkohteet sijaitsevat pääasiassa Pieksämäellä, Naarajärvellä, Jäppilässä ja Virtasalmella. Pieksämäen kaupunki pidättää oikeuden käyttää ensisijaisesti omaa kuormaus- ja kuljetuskalustoaan, sekä omia kiviainesvarantojaan. Pieksämäen kaupunki pidättää oikeuden kilpailuttaa urakat erikseen.

Osa-alueet ovat:
Osa-alue 1. Pieksämäen kaupungin taajama-alue,
Osa-alue 2. Naarajärvi,
Osa-alue 3. Jäppilä,
Osa-alue 4. Virtasalmi,
Osa-alue 5. Nenonpelto,
Osa-alue 6. Materiaalin hinta kuormattuna € / tn,
Osa-alue 7. Hiekoitussepelit,

HUOMIOITAVAT ASIAT
Kuljetushintojen noudattaminen
Tarjoaja huomioi, että kuljetuskaluston hinnat on pyydetty tarjouspyynnössä 29.8.2025 Maa- ja kiviainesten kuljetus 574354 / 2025 hankinta ja tässä Maa- ja kiviainesten hankinta 579939 / 2025 hankinnassa noudatetaan tarjoajien 29.8.2025 Maa- ja kiviainesten kuljetus 574354 / 2025 tarjousten tarjouskuljetushintoja.

Volyymipainotteinen vertailu
Tarjoaja huomioi, että tässä Maa- ja kiviainesten hankinta 579939 / 2025 hankinnassa vertailu tehdään osa-alueittain volyymipainotteisen vertailun mukaan, koska osatarjoukset huomioidaan osa-alueiden sisällä. Liitteenä on volyymipainotteisen vertailun laskentakaavat liitteessä Osa-aluekohtaisen pisteytyksen kaava kun osatarjous sallittu osa-alueen sisällä.

Osa-alue jota ei tarjoa
Tarjoaja huomioi, että jos ei tarjoa jotain osa-aluetta ollenkaan, niin osa-alue on suljettava. Osa-alueen sulkemisohje liitteessä Ohje osatarjouksen tekoon 0-hintakiellolla., Osa-alue 1. Pieksämäen kaupungin taajama-alue Osa-alue 1. Pieksämäen kaupungin taajama-alue
MAA- JA KIVIAINESTEN TOIMITUS JA HANKINTA / KIVIAINESHINNASTO alv. 0 % / Hinta materiaali toimitettuna kohteeseen € / tn (Raekoot ohjeellisia).
Hankittavat maa- ja kiviainekset (osatarjoukset hyväksytään osa-alueen sisällä, huomioitava hinnan tulee sisältää materiaali kuljetettuna pyydettyyn kohteeseen).

suodatinhiekka
täytesora
sr 0/8
sr 0/16
salaojasora
MSr 0/90/100
MSr 0/56
MSr 0/31-32
MSr 0/16
MSr 0/8
KaM 0/90/100
KaM 0/56
KaM 0/31-32
Kam 0-12
Kam 0/16
KaM 0/8
KiT, Osa-alue 2. Naarajärvi Osa-alue 2. Naarajärvi
MAA- JA KIVIAINESTEN TOIMITUS JA HANKINTA / KIVIAINESHINNASTO alv. 0 % / Hinta materiaali toimitettuna kohteeseen € / tn (Raekoot ohjeellisia).
Hankittavat maa- ja kiviainekset (osatarjoukset hyväksytään osa-alueen sisällä, huomioitava hinnan tulee sisältää materiaali kuljetettuna pyydettyyn kohteeseen).

suodatinhiekka
täytesora
sr 0/8
sr 0/16
salaojasora
MSr 0/90/100
MSr 0/56
MSr 0/31-32
MSr 0/16
MSr 0/8
KaM 0/90/100
KaM 0/56
KaM 0/31-32
Kam 0-12
Kam 0/16
KaM 0/8
KiT, Osa-alue 3. Jäppilä Osa-alue 3. Jäppilä
MAA- JA KIVIAINESTEN TOIMITUS JA HANKINTA / KIVIAINESHINNASTO alv. 0 % / Hinta materiaali toimitettuna kohteeseen € / tn (Raekoot ohjeellisia).
Hankittavat maa- ja kiviainekset (osatarjoukset hyväksytään osa-alueen sisällä, huomioitava hinnan tulee sisältää materiaali kuljetettuna pyydettyyn kohteeseen).

suodatinhiekka
täytesora
sr 0/8
sr 0/16
salaojasora
MSr 0/90/100
MSr 0/56
MSr 0/31-32
MSr 0/16
MSr 0/8
KaM 0/90/100
KaM 0/56
KaM 0/31-32
Kam 0-12
Kam 0/16
KaM 0/8
KiT, Osa-alue 4. Virtasalmi Osa-alue 4. Virtasalmi
MAA- JA KIVIAINESTEN TOIMITUS JA HANKINTA / KIVIAINESHINNASTO alv. 0 % / Hinta materiaali toimitettuna kohteeseen € / tn (Raekoot ohjeellisia).
Hankittavat maa- ja kiviainekset (osatarjoukset hyväksytään osa-alueen sisällä, huomioitava hinnan tulee sisältää materiaali kuljetettuna pyydettyyn kohteeseen).

suodatinhiekka
täytesora
sr 0/8
sr 0/16
salaojasora
MSr 0/90/100
MSr 0/56
MSr 0/31-32
MSr 0/16
MSr 0/8
KaM 0/90/100
KaM 0/56
KaM 0/31-32
Kam 0-12
Kam 0/16
KaM 0/8
KiT, Osa-alue 5. Nenonpelto Osa-alue 5. Nenonpelto
MAA- JA KIVIAINESTEN HANKINTA / KIVIAINESHINNASTO alv. 0 % / Hinta materiaali toimitettuna kohteeseen € / tn (Raekoot ohjeellisia).
Hankittavat maa- ja kiviainekset (osatarjoukset hyväksytään osa-alueen sisällä, huomioitava hinnan tulee sisältää materiaali kuljetettuna pyydettyyn kohteeseen).

suodatinhiekka
täytesora
sr 0/8
sr 0/16
salaojasora
MSr 0/90/100
MSr 0/56
MSr 0/31-32
MSr 0/16
MSr 0/8
KaM 0/90/100
KaM 0/56
KaM 0/31-32
Kam 0-12
Kam 0/16
KaM 0/8
KiT, Osa-alue 6. Materiaalin hinta kuormattuna € / tn Osa-alue 6. Materiaalin hinta kuormattuna € / tn
MAA- JA KIVIAINESTEN HANKINTA / KIVIAINESHINNASTO alv. 0 %.
Hankittavat maa- ja kiviainekset (osatarjoukset hyväksytään osa-alueen sisällä, huomioitava hinnan tulee sisältää materiaali kuljetettuna pyydettyyn kohteeseen).

suodatinhiekka
täytesora
sr 0/8
sr 0/16
salaojasora
MSr 0/90/100
MSr 0/56
MSr 0/31-32
MSr 0/16
MSr 0/8
KaM 0/90/100
KaM 0/56
KaM 0/31-32
Kam 0-12
Kam 0/16
KaM 0/8
KiT, Osa-alue 7. Hiekoitussepelit Osa-alue 7. Hiekoitussepelit
MAA- JA KIVIAINESTEN HANKINTA / KIVIAINESHINNASTO alv. 0 % / Hinta materiaali toimitettuna kohteeseen € / tn (Raekoot ohjeellisia).
Hankittavat maa- ja kiviainekset (osatarjoukset hyväksytään osa-alueen sisällä, huomioitava hinnan tulee sisältää materiaali kuljetettuna pyydettyyn kohteeseen).

Pieksämäen kantakaupungin taajama hiekoitussepeli 3/8
Naarajärvi hiekoitussepeli 3/8
Jäppilä hiekoitussepeli 3/8
Virtasalmi hiekoitussepeli 3/8
Nenonpelto hiekoitussepeli 3/8,

Ilmoitusnumero 2025-031584
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Hiekka, hienosora, kivimurske, kivijauhe, pikkukivet, sora, sepeli, kiviseokset, hiekka-soraseokset ja muut kiviainekset (14212000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1DA
Osoitetiedot Pieksämäen kaupunki
Kauppakatu 1 76100 Pieksämäki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Kaavateiden talvikunnossapito – Varhokylä & Ihode eteläinen, Pyhärannan kunta

Suomi | PYHÄRANNAN KUNTA
Julkaistu 2 kuukautta sitten | 10.10.2025 Määräaika: Umpeutunut | 10.11.2025 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Pyhärannan kunta pyytää tarjoustanne kaavateiden ja julkisten kiinteistöjen piha-alueiden aurauksesta ja hiekoituksesta talvikausille 2025-2027 ja optiona kaudelle 2027-2028. Tarjottavana alueena ovat Varhokylän alue (Kirikallio) & Ihoden eteläiset alueet. Pyhärannan kunta pyytää tarjoustanne Varhokylän (Kirikallion) ja Ihoden eteläisen alueen katujen aurauksesta ja hiekoituksesta sopimuskaudelle 1.12.2025-30.6.2027 ja optiona sopimuskaudelle 1.7.2027-30.6.2028.

Ilmoitusnumero 2025-159776
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Lumenaurauspalvelut (90620000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1C1
Osoitetiedot PYHÄRANNAN KUNTA
Lasikuja 6 27320 Ihode FI
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Jätkäsaaren Bunkkerin purku ja maanrakennustyöt

Suomi | Stara (Helsingin kaupungin rakentamispalveluliikelaitos)
Julkaistu 2 kuukautta sitten | 10.10.2025 Määräaika: Umpeutunut | 10.11.2025 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Jätkäsaaren Bunkkerin purku ja maanrakennustyöt Helsingin kaupungin rakentamispalveluliikelaitos Stara pyytää tämän tarjouspyynnön ja sen liitteenä olevien asiakirjojen mukaisesti tarjousta Jätkäsaaren Bunkkerin purusta ja maanrakennustöistä.

Kohteen osoite: Länsisatamankuja 1, 00180 Helsinki

Alustava aikataulu: 12.1.2026 - 7.8.2026,

Ilmoitusnumero 2025-031583
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Rakennusten purkutyöt ja maansiirtotyöt (45110000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1B1
Osoitetiedot Stara (Helsingin kaupungin rakentamispalveluliikelaitos)
PL 1660 00099 Helsingin kaupunki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma