Osallistumispyyntö: Turva-auttamisen teknologiahankinta

Suomi | Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 21.11.2025 Määräaika: 2 viikkoa kuluttua | 22.12.2025 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Osallistumispyyntö: Turva-auttamisen teknologiahankinta Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue (myöhemmin erikseen myös "Tilaaja" tai "Hankintayksikkö") pyytää ehdokkaita lähettämään osallistumishakemuksen Turva-auttamisen teknologiahankinnan kilpailulliseen neuvottelumenettelyyn tämän osallistumispyynnön ja sen liitteiden mukaisesti.

Hankinnan kohteena on Länsi-Uudenmaan asukkaiden kotiin vietävä teknologia, turvahälytyskeskusjärjestelmä ohjelmistopalveluna sekä järjestelmän ja teknologian käyttöönotto Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueelle. Hankinnan kohteeseen sisältyvät lisäksi jatkuvat palvelut, tuki- ja ylläpitopalvelut sekä huoltopalvelut. Hankinnan kohteen sisältö, rajaukset ja tarkemmat vaatimukset tarkentuvat hankintamenettelyn aikana.

Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue on tuottanut turva-auttamispalvelut alueen asukkaille ostopalveluna. Ostopalvelu on kattanut sekä käytössä olevan turvateknologian että auttajapalvelut. Myös asennuspalvelu ja laitteiden noutopalvelu on sisältynyt kokonaisuuteen. Turva-auttamispalvelu halutaan kotiuttaa Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueen omaksi toiminnaksi vuoden 2026 aikana ja liitää osaksi tulevaa tilannekeskustoimintaa. Hankinnan tavoitteena on mahdollistaa turva-auttamispalvelun kotiuttaminen Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueelle siten, että toiminta toteutuu kokonaan omana toimintana tammikuusta 2027 alkaen. Käyttöönotto halutaan tehdä porrastetusti Q4/2026 alkaen turvallisen siirtymän varmistamiseksi.

Hankittavalla ratkaisulla halutaan mahdollistaa itsenäinen kotona asuminen mahdollisimman pitkään alueen asukkaille. Ratkaisun tulee lisätä kotona-asuvan asiakkaan turvallisuutta ja turvallisuuden tunnetta sekä mahdollistaa nopea avunsaanti äkillisissä / ennakoimattomissa tilanteissa. Tilannetta on voitava arvioida ja asiakasta tukea etäyhteydellä.

Turva-auttamispalvelun ja tätä tukevan teknologian (hankittavan ratkaisun) on
• tuettava nopeaa reagointia asiakkaan tarpeisiin
• varmistettava oikein kohdentuva apu asiakkaalle ennakoimattomissa tilanteissa
• lisättävä kotihoidon tuottavuutta (mm. yöaikaisen kotihoidon välittömän työajan kasvu, asiakaskohtaisen tuntihinnan lasku)
• edistettävä kustannustehokkuutta: palvelun tuottaminen omana toimintana on edullisempaa kuin nykyinen ostopalveluna tuotettu palvelu sekä
• mahdollistettava erinomainen asiakaskokemus.

Kotona asumisen turvateknologiaa ovat esimerkiksi (ei kuitenkaan seuraavaan listaan rajoittuen):
• turvapuhelimet / keskusyksiköt,
• turvarannekkeet,
• hyvinvointirannekkeet,
• paikantavat sensorit,
• ovi- ja ikkunasensorit,
• hella- ja liesisensorit / vahdit,
• paloanturit ja –varoittimet,
• häkäanturit,
• liikesensorit,
• kosteusanturit,
• kaatumissensorit/läsnäoloanturit sekä
• muut kotona asumisen turvallisuutta ja itsenäistä asumista tukevat sopimuskauden aikana palveluun kytkettävät tekniset sensorit ja anturit

Hankittavan teknologian sisältöä voidaan tarkentaa neuvottelujen aikana.

Hankintaan kuuluu edellä kuvatun teknologian datan kokoava asiakkaan turvaa varmistava hälytyskeskusjärjestelmä ohjelmistopalveluna (SaaS), joka sisältää seuraavia ominaisuuksia:
• Rekisteri järjestelmään kytketyistä sensoreista ja teknologioista
• Hankinnan kohteena olevan teknologian tuottaman datan kokoaminen
• Tilannekuva palvelun piirissä olevien asiakkaiden hälytys-/sensoridatatilanteessa
• Hälytyssääntöjen hallinta
• Vähintään perustasoinen analytiikka ja raportointi
• Integraatiot sisään ja ulos järjestelmästä
• Mobiilikäyttö ammattilaiselle
• Mobiilikäyttö asiakkaan läheisille / omaisille

Hälytyskeskusjärjestelmän sisältö tai ominaisuuksien optionaalisuus voivat muuttua tai tarkentua tai toiminnallisuuksia voi tulla lisää neuvotteluiden aikana.

Integraatiokyvykkyydet ovat keskeisiä kokonaistoimivuuden kannalta. Turvahälytyskeskusjärjestelmä ja sen palvelut on tarkoitus kytkeä tiiviisti osaksi hyvinvointialueen toiminnanprosesseja sekä järjestelmäympäristöä. Tietojen välittäminen näiden eri ratkaisujen ja järjestelmien välillä on erittäin tärkeätä ammattilaisen työn ja asiakkaan palvelun sujuvoittamiseksi. Ratkaisulta tavoitellaan myös moderneja ja kyvykkäitä rajapintapalveluja, joiden avulla tietoja voidaan välittää yksi- tai kaksisuuntaisesti sekä hankintayksikön sisäisiin palveluihin ja tietovarantoihin että kolmansien osapuolien ratkaisuihin sekä muihin organisaation tarpeisiin, esimerkiksi organisaation käytössä olevaan tietoaltaaseen.

Hankinnassa haetaan yhtä (1) päävastuullista Toimittajaa, joka vastaa kokonaisratkaisusta ja siihen liittyvistä palveluista. Lisäksi hankinnassa valitaan yksi (1) varatoimittaja. Hankinnan kohde ja sitä koskevat vaatimukset on kuvattu osallistumispyynnön liitteissä. Sopimus on toistaiseksi voimassa oleva.,

Ilmoitusnumero 2025-034420
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Turvalaitteet ja -varusteet (35121000), Ohjelmatuotteet ja tietojärjestelmät (48000000), Tietotekniset tuki- ja neuvontapalvelut (72600000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1B1
Osoitetiedot Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue
Tekniikantie 15 02033 PL 33 Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

VMWare Workspace ONE -käyttöjärjestelmän lisenssit ja tuki

Suomi | DigiHelsinki Oy
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 20.11.2025 Määräaika: 1 viikko kuluttua | 18.12.2025 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

VMWare Workspace ONE -käyttöjärjestelmän lisenssit ja tuki Hankinnan kohteena on Helsingin kaupungin kasvatuksen ja koulutuksen toimialan (Kasko) nykyisen VMware Workspace ONE on-premises -järjestelmän noin 17 000 laitelisenssin hankinta sopimusjaksolle 1.2.2026 – 31.1.2027. Lisäksi hankitaan osittaista tukea, ylläpitoa sekä järjestelmään liittyvää konsultaatiotyötä.,

Ilmoitusnumero 2025-034320
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Ohjelmatuotteet ja tietojärjestelmät (48000000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI
Osoitetiedot DigiHelsinki Oy
Konepajankuja 5 C 00510 Helsinki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Kaupunkiympäristön dokumenttienhallintajärjestelmän hankinta

Suomi | Espoon kaupunki
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 19.11.2025 Määräaika: 2 viikkoa kuluttua | 22.12.2025 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Kaupunkiympäristön dokumenttienhallintajärjestelmän hankinta Espoon kaupunki (myöhemmin myös Tilaaja tai Asiakas) pyytää tarjouksia Kaupunkiympäristön dokumenttienhallintajärjestelmän hankintaan.

Hankinnan kohteena on Kaupunkiympäristön toimialan dokumentinhallintajärjestelmä ohjelmistopalveluna (SaaS) Espoon kaupungille.

Hankinta koostuu seuraavista palvelukomponenteista:
- Järjestelmä ohjelmistopalveluna (SaaS)
- Palvelun käyttöönotto ja sovitus Espoon kaupungille
- Tuki- ja sovellusylläpitopalvelut
- Järjestelmän jatkokehitys- ja asiantuntijapalvelut Espoon tarpeen mukaan.

Tarkempi kuvaus hankinnan sisällöstä on tarjouspyynnön liitteellä 1. "Hankinnan kohteen kuvaus".

Hankinnan ennakoitu kokonaisarvo laskennalliselle neljälle vuodelle ilman arvonlisäveroa on 7 540 000 €.

Espoon kaupunki valitsee kilpailutuksen perusteella yhden (1) toimittajan ja yhden (1) varatoimittajan.,

Ilmoitusnumero 2025-034238
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Ohjelmatuotteet ja tietojärjestelmät (48000000), Tietotekniset palvelut: neuvonta, ohjelmistojen kehittäminen, Internet ja tuki (72000000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1B1
Osoitetiedot Espoon kaupunki
PL 640 02070 ESPOON KAUPUNKI FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Hermes-ohjelmiston suorahankinta

Suomi | Etelä-Savon hyvinvointialue
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 18.11.2025 Alkuperäinen ilmoitus

Tämä on ennakkoilmoitus suorahankinnasta: Etelä-Savon hyvinvointialue Eloisa tekee suorahankinnan terveyspalvelujen tarvitsemasta Hermes-ohjelmistosta sopimuskaudelle 1.1.2026-31.12.2030. Hankinnan kohteena on ohjelmisto, jolla analysoidaan ja tulkitaan isotooppi-tutkimuksia. Hankintaan sisältyy ohjelmiston käyttöoikeus tuki-, ohjelmisto-päivitys- ja ylläpitopalveluineen. Hankinnan ennakoitu kokonaisarvo 127 060 eur (alv 0 %) ylittää kansallisen kynnysarvon 60 000 eur. Ennakoitu kokonaisarvo on laskettu sopimuskauden ajalle 60 kk.

Ilmoitusnumero 2025-159876
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Ohjelmatuotteet ja tietojärjestelmät (48000000)
Ilmoitustyyppi Ilmoitus tehdystä sopimuksesta
Aluekoodi FI1DA
Osoitetiedot Etelä-Savon hyvinvointialue
Porrassalmenkatu 35-37 50100 Mikkeli FI
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Verkko-oppimisympäristö Hyria koulutus Oy:n käyttöön

Suomi | Hyria koulutus Oy
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 17.11.2025 Määräaika: 1 viikko kuluttua | 18.12.2025 08:00 Alkuperäinen ilmoitus

Verkko-oppimisympäristö Hyria koulutus Oy:n käyttöön Hankintayksikkö pyytää tarjousta seuraavasta palvelukokonaisuudesta:
• Verkko-oppimisympäristö integraatioineen ja siihen liittyvät ylläpitopalvelut ja kehitystyöt
• Tähän liittyviä optioita

Tarjoajan tulee tarjota kokonaisuutta. Osatarjouksia ei hyväksytä. Vaihtoehtoisia tarjouksia ei hyväksytä, ellei niitä ole erikseen pyydetty. Tarjouspyyntöasiakirjat ovat suomen kielellä ja tarjous tulee antaa suomen kielellä.

Kyseisen kokonaisuuden tarkemmat tiedot ja tarjousvaatimukset löytyvät tarjouspyynnön liitteestä 1, jossa on ilmoitettu tarjottavien palveluiden vähimmäis- ja laatuvaatimukset.

Hankinnassa noudatetaan hankintalakia 1397/2016. Menettelytapana on EU-kynnysarvon ylittävä avoin menettely.

Hankintayksikkö on Hyria koulutus Oy. Hankinnan kohteena olevia palveluita voidaan käyttää myös muissa Hyria-konsortioon kuuluvissa yhteisöissä.

Tarjouksen liitteenä edellytetään:
- Liite 1 – Vaatimusmäärittely, excel (ladataan kohdassa "Hankinnan kohteen kriteerit")
- Liite 2 – Hintaliite, excel (ladataan kohdassa "Hankinnan kohteen kriteerit")
- Liite 4 – referenssit, excel (ladataan kohdassa "soveltuvuusvaatimukset")
- Alustava käyttöönoton projektisuunnitelma (viite: liite 1, rivi 44), ladataan kohdassa "Hankinnan kohteen kriteerit"
- Tarjotun ratkaisun Palvelukuvaus (viite: liite 1, rivi 60), ladataan kohdassa "Hankinnan kohteen kriteerit"
- Tietoturvakuvaus (Viite: liite 1, rivi 142), ladataan kohdassa "Hankinnan kohteen kriteerit",

Ilmoitusnumero 2025-034150
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Ohjelmatuotteet ja tietojärjestelmät (48000000), Tietotekniset palvelut: neuvonta, ohjelmistojen kehittäminen, Internet ja tuki (72000000), Ohjelmistoihin liittyvät palvelut (72260000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi
Osoitetiedot Hyria koulutus Oy
Kauppalankatu 18 05800 Hyvinkää FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

MuleSoft-lisenssit

Suomi | Maakuntien tilakeskus Oy
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 17.11.2025 Määräaika: 5 päivää kuluttua | 15.12.2025 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

MuleSoft-lisenssit HANKINNAN KOHDE

Hankinnan kohteena ovat MuleSoft-lisenssit tarjouspyynnössä ja sen liitteissä määritellyn mukaisesti.

Hankinnan kohde on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnössä ja sen liitteissä. Tarvittavat lisenssit on kuvattu liitteessä 1 "Lisenssit ja hinnat". Lisenssien pitää olla käytettävissä 1.10.2026 alkaen.

Hankittavien lisenssien tulee mahdollistaa MuleSoft-ympäristön sijoittaminen ja käyttö EU/ETA-alueelta. Maakuntien tilakeskuksen nykyinen MuleSoft-ympäristö toimitetaan Saksan Frankfurtista. Jos lisenssit tarjotaan siten, että ympäristö toimitetaan toisesta sijainnista kuin nykyinen, tulee toimittajan vastata siirtokustannuksista.

MuleSoft-integraatioalustaan ja Maakuntien tilakeskuksen IT-ympäristöön liittyvät integraatioasiantuntijapalvelut hankintaan erikseen.

SOPIMUSKAUSI JA TILAUKSET

Sopimus on on määräaikaisena voimassa tämän sopimuksen perusteella tehdyn ensimmäisen tilauksen päättymiseen asti, jonka jälkeen se jatkuu toistaiseksi voimassa olevana. Sopimuksen voimassaolo, irtisanominen ja purkaminen on kuvattu tarjouspyynnön liitteenä olevan sopimuksen luvussa 15.

Lisensseistä tehdään ensin kolmen vuoden tilaus. Tämän jälkeen seuraavien tilauksien pituudet sovitaan erikseen. Hintoihin ja hinnanmuutoksiin liittyvät ehdot on kuvattu sopimuksen luvussa 7.

HANKINNAN LAAJUUS

Hankinnan arvioitu arvo on n. 100 000 - 200 000 euroa (alv 0 %) vuodessa. Hankinnan ennakoitu arvo ylittää EU-kynnysarvon.

MAAKUNTIEN TILAKESKUKSEN IT-YMPÄRISTÖ
Maakuntien tilakeskus Oy:n toimintaa tukevat useat tietojärjestelmät, joiden välillä siirretään tietoa sekä sisäisten että ulkoisten tietolähteiden, kuten hyvinvointialueiden kanssa. Tietojen välityksessä hyödynnetään MuleSoft Anypoint -pilvipohjaista ratkaisua, jonka avulla varmistetaan järjestelmien välinen turvallinen tiedonvaihto. Integraatiot on asennettu CloudHub 1.0:aan.,

Ilmoitusnumero 2025-034120
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Ohjelmatuotteet ja tietojärjestelmät (48000000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi
Osoitetiedot Maakuntien tilakeskus Oy
Firdonkatu 2 T 83 00520 Helsinki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Lapsettomuushoitojärjestelmä

Suomi | Istekki Oy
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 17.11.2025 Määräaika: 1 viikko kuluttua | 17.12.2025 21:59 Alkuperäinen ilmoitus

Lapsettomuushoitojärjestelmä Hankinnan kohteena on Lapsettomuushoitojärjestelmä-kokonaisuus ja sen liittymät muihin järjestelmiin, toimitusprojekti (sisältäen mm. migraatiot, konversiot), valmisohjelmistojen ylläpito ja tuki, tukipalvelu, erikseen tilattavat asiantuntijapalvelut sekä asiakaspalvelu. Hankittavaan järjestelmään voidaan tehdä jatkokehitystä sopimuskauden aikana. Järjestelmä hankitaan SaaS-palveluna

Hankinnan kohde ja sitä koskevat vaatimukset on kuvattu yksityiskohtaisesti tässä tarjouspyynnössä ja muissa hankinta-asiakirjoissa.

Tilaaja valitsee yhden (1) toimittajan, jonka kanssa se tekee sopimuksen. Hankintasopimusta tulee käyttämään ainoastaan Istekki Oy ja syntyvän sopimuksen osapuolina ovat ainoastaan Istekki Oy ja valittu Toimittaja. Selvyyden vuoksi todetaan, että Istekin asiakkaat eivät ole tämän kilpailutuksen tai sen perusteella tehtävän hankintasopimuksen osapuolia.

Tarjouspyynnössä esitetyt hankintamäärät ovat arvioita, eikä sopimus muodosta tilaajalle määräostovelvoitetta.,

Ilmoitusnumero 2025-034112
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Ohjelmatuotteet ja tietojärjestelmät (48000000), Tietotekniset palvelut: neuvonta, ohjelmistojen kehittäminen, Internet ja tuki (72000000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi
Osoitetiedot Istekki Oy
PL 4000 70601 Kuopio FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Riihimäen kaupungin paikallisliikenteen lippu,- maksu- ja informaatiojärjestelmän hankinta

Suomi | Riihimäen kaupunki
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 17.11.2025 Määräaika: 7 päivää kuluttua | 17.12.2025 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Riihimäen kaupungin paikallisliikenteen lippu,- maksu- ja informaatiojärjestelmän hankinta Riihimäen kaupunki (jäljempänä "Hankintayksikkö" tai "Tilaaja") pyytää tarjouksia Riihimäen kaupungin paikallisliikenteen lippu- maksu- ja informaatiojärjestelmän hankinnasta SaaS-palveluna tarjouspyynnön ja sen liitteiden mukaisesti. Hankinta sisältää myös autoihin asennettavat ajoneuvolaitteet ja niihin liittyvän järjestelmän. Tilaaja hankkii sopimuksen mukaiset palvelut kokonaisratkaisuna, joka voi koostua useammista järjestelmistä.

Lippu-, maksu- ja informaatiojärjestelmän avulla ylläpidetään ja julkaistaan aikataulu-, vuoro-, reitti- ja pysäkkitiedot sekä myydään ja validoidaan matkalippuja ja ylläpidetään niiden hintoja ja ominaisuuksia. Lisäksi järjestelmän avulla kerätään ja käsitellään matkustus- ja seurantatietoja sekä tilitetään kertyneet lipputulot ja varmistetaan niiden kohdentuminen oikeille tahoille. Järjestelmän avulla myös tilataan kutsuliikennettä ja esitetään siihen liittyviä tietoja asiakkaalle.

Palvelukokonaisuus on jaettu liitteessä 2 (Kilpailukohteiden määrittely), esitettyihin osa-alueisiin. Useammassa osa-alueessa on asetettu vaatimuksia asiakassovellukselle. Asiakassovelluksella tarkoitetaan näissä yhteyksissä yhtä ja samaa asiakassovellusta, jolla kaikkien osa-alueiden vaatimukset tulee olla toteutettavissa.

Sopimuskauden kesto on 01.06.2026-03.06.2029, jonka jälkeen on mahdollisuus 3 vuoden optiokauteen. Tilaaja päättää optiokauden käyttöönotosta itsenäisesti viimeistään 12 kuukautta ennen varsinaisen sopimuskauden päättymistä.

Hankintayksikkö ei sitoudu tiettyihin hankintamääriin, eikä sopimus muodosta Palveluntuottajalle yksinoikeutta hankinnan toteuttamiseen.

Sopimustoimittajaksi valitaan yksi (1) toimittaja.

Tässä hankinnassa kokonaistaloudellisen edullisuuden perusteena käytetään halvinta hintaa. Tarjouspyynnössä laadulle asetetut vähimmäisvaatimukset mahdollistavat vertailun ainoastaan hinnan perusteella.

Kaikki hankintaa koskevat vaatimukset on esitetty tarjouspyynnössä ja sen liitteissä.

Mikäli kaksi tarjoajaa tarjoaa tismalleen saman kokonaishinnan, hankintayksikkö suorittaa arvonnan tarjoajien välisen sijoituksen ratkaisemiseksi.,

Ilmoitusnumero 2025-034093
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Ohjelmatuotteet ja tietojärjestelmät (48000000), Ohjelmistoihin liittyvät palvelut (72260000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI
Osoitetiedot Riihimäen kaupunki
Eteläinen Asemakatu 2 11130 Riihimäki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Talousjärjestelmän ja siihen liittyvien palveluiden hankinta Jyväskylän kaupungille

Suomi | Jyväskylän kaupunki
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 17.11.2025 Määräaika: 6 päivää kuluttua | 16.12.2025 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Talousjärjestelmän ja siihen liittyvien palveluiden hankinta Jyväskylän kaupungille Jyväskylän kaupunki toteuttaa taloushallinnon järjestelmäuudistuksen, jonka tavoitteena on hankkia pitkäikäinen ja skaalautuva talousjärjestelmäratkaisu Jyväskylän kaupungille ja sen liikelaitoksille. Hankinta toteutetaan neuvottelumenettelyllä, ja sen kohteena on kokonaisratkaisu, joka kattaa kirjanpidon, laskutuksen, reskontrat, raportoinnin, säilytyksen sekä tarvittavat integraatiot ja tietoturvatoiminnot sekä kokonaisuuteen liittyvät palvelut.

Hankittavan järjestelmän tulee olla:
- Käyttökelpoinen ja ylläpidettävä vähintään 10 vuoden ajan
- Teknisesti ja toiminnallisesti skaalautuva, jotta se voi mukautua taloushallinnon toimintaympäristön muutoksiin
- Sopimuksellisesti joustava, huomioiden järjestelmän taloushallinnon ratkaisujen kehittyminen ja mahdolliset muutostarpeet elinkaaren aikana

Ratkaisun tulee tukea kaupungin ja sen liikelaitosten taloushallintoa, mahdollistaa viranomaisraportointi ja olla yhteensopiva kansallisten standardien (esim. Finvoice, Peppol, VTJ) kanssa. Hankinta sisältää myös järjestelmän käyttöönoton, koulutuksen, tuen ja ylläpidon.

Kattavampi hankinnan kohteen esittely on liitteessä 1 Hankinnan kuvaus ja muissa liitteissä.

Ehdokkaiden tulee huomata, että yllä oleva kuvaus on alustava ylätason kuvaus eikä se ole eikä muutoinkaan tämä hankintailmoitus itsessään sisällä vähimmäisvaatimuksia. Kaikki vähimmäisvaatimukset, jotka voivat sisältää viittauksia tähän dokumenttiin, on esitetty osana osallistumishakemuspyyntöä. Kaikki hankinnan kohteelle tässä hankinnan vaiheessa asetettavat vähimmäisvaatimukset on kuvattu liitteellä 6. Lopulliset yksityiskohtaiset vähimmäis- ja muut vaatimukset ja ehdot tullaan esittämään valituille tarjoajille lähetettävässä lopullisessa tarjouspyynnössä.

Tilaaja tekee järjestelmäkokonaisuudesta sopimuksen yhden (1) toimittajan kanssa. Hankintaa ei jaeta osiin, koska hankintayksikön näkemyksen mukaan jakaminen saattaisi rajoittaa kilpailua tai tehdä sopimuksen toteuttamisesta teknisesti liian vaikeaa tai liian kallista, tarve koordinoida osien eri sopimuskumppaneita voisi vakavasti vaarantaa sopimuksen asianmukaisen toteuttamisen sekä hankinnan jakamisesta syntyvä eri osien yhteensopimattomuus tai sen riski.

Hankinnan ennakoitu kokonaisarvo on 1,62 miljoonaa euroa. Tämä on hankintayksikön sitomaton arvio eikä hankintaan kuulu määräostovelvollisuutta.

Alustavan arvion mukaan varsinainen hankintasopimus tulee olemaan voimassa määräaikaisena kaksi (2) vuotta. Tämän jälkeen sopimus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana. Lopullinen irtisanomisaika ja sopimuskausi tullaan määrittämään neuvottelujen aikana eikä hankintayksikkö sitoudu edellä kuvattuun arvioon.,

Ilmoitusnumero 2025-034077
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Ohjelmatuotteet ja tietojärjestelmät (48000000), Taloushallinnon tietojärjestelmät (48812000), Tietotekniset palvelut: neuvonta, ohjelmistojen kehittäminen, Internet ja tuki (72000000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI198
Osoitetiedot Jyväskylän kaupunki
Kilpisenkatu 1 40100 Jyväskylä FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

ICT-palvelut ja ohjelmistot 2025 (00777)

Suomi | Hansel Oy
Julkaistu 3 viikkoa sitten | 17.11.2025 Alkuperäinen ilmoitus

ICT-palvelut ja ohjelmistot 2025 (00777) DYNAAMISEN HANKINTAJÄRJESTELMÄN KOHDE

Tämän dynaamisen hankintajärjestelmän (DPS) kohteena ovat ICT-palvelut ja ohjelmistot Hansel Oy:n asiakkaille. DPS:n kohteeseen kuuluvat muun muassa seuraavat palvelut:

• Ohjelmisto- ja järjestelmäratkaisut
• Kapasiteetti- ja käyttöpalvelut sekä pilvipalvelut
• ICT-asiantuntijapalvelut

DPS:n kohde on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnössä ja sen liitteissä, erityisesti liitteessä 1 "Dynaamisen hankintajärjestelmän kohde".

DPS:n keston aikana kaikki kiinnostuneet ehdokkaat voivat tehdä siihen osallistumishakemuksen.

DPS on voimassa hankintailmoituksessa ilmoitettuun päivään asti, ellei sitä keskeytetä tai muuteta DPS:n voimassaollessa.

Hansel Oy:n asiakkaat toteuttavat hankinnat DPS:ään hyväksyttyjen ehdokkaiden kesken DPS:n sisäisillä kilpailutuksilla, jotka voivat ajoittua DPS:n koko hankintavaiheen ajalle. DPS:n hankintavaihe alkaa perustamisvaiheen jälkeen 27.10.2025 ja päättyy DPS:n voimassaoloajan päättyessä.

DPS:n perusteella asiakkaiden tekemät hankintasopimukset voivat olla voimassa enintään 12 vuotta.

DYNAAMISEN HANKINTAJÄRJESTELMÄN LAAJUUS

Dynaamisen hankintajärjestelmän ennakoitu kokonaisarvo on enintään 11 000 000 000 euroa (ilman arvonlisäveroa).

SÄHKÖINEN HUUTOKAUPPA

Asiakkaat voivat käyttää asiakaskohtaisissa kilpailutuksissa sähköistä huutokauppaa.,

Ilmoitusnumero 2025-034189
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Ohjelmatuotteet ja tietojärjestelmät (48000000), Tietotekniset palvelut: neuvonta, ohjelmistojen kehittäminen, Internet ja tuki (72000000)
Ilmoitustyyppi Oikaisuilmoitus
Aluekoodi
Osoitetiedot Hansel Oy
PL 1386 00101 Helsinki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Kehitys- ja ”one to one”- keskusteluja tukevan työkalun hankinta

Suomi | Finnvera Oyj
Julkaistu 4 viikkoa sitten | 15.11.2025 Määräaika: 5 päivää kuluttua | 15.12.2025 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Kehitys- ja "one to one"- keskusteluja tukevan työkalun hankinta Hankinnan kohteena on kehitys- ja "one-to-one"- keskusteluja tukevaa ohjelmistopalvelua/työkalua Finnvera Oyj:n
johtamismallin uudistamisen tueksi. Hankintayksikkö hakee ohjelmistopalvelua (SaaS) ja siihen liittyviä tuki-, ylläpito- ja kehityspalveluja kehitys- ja "one-to-one"- keskustelujen työkaluksi. Hankintayksikkö hankkii valmiin markkinoilla olevan ohjelmistopalvelutuotteen, joka ei edellytä
mittavaa räätälöintiä soveltuakseen tarkoitukseen

Kevään 2025 aikana olemme kehittäneet Finnveralle yhteisen johtamismallin, joka sisältää vuosikellon mukaiset johtamiskäytännöt ja -keskustelut. Mallin tavoitteena on tukea systemaattista ja laadukasta johtamista koko organisaatiossa. Nykyinen HR-järjestelmässä käytössä oleva tavoite- ja kehityskeskustelulomake ei kuitenkaan tue uutta johtamismallia, jossa esihenkilön ja alaisen odotetaan käyvän vähintään kahdeksan johtamiskeskustelua vuoden aikana.

Tämän vuoksi tunnistamme tarpeen hankkia uusi johtamisen työkalu, joka tukee sekä tavoitejohtamista että eteenpäin katsovaa, jatkuvaa johtamista. Lisäksi työkalun tulee mahdollistaa tehokas raportointi.

Hankittavan ohjelmistopalvelun on oltava helppokäyttöinen ja muokattavissa organisaation tarpeisiin.

Hankinnan kohde ja vaatimukset on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnön liitteissä.,

Ilmoitusnumero 2025-034183
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Ohjelmatuotteet ja tietojärjestelmät (48000000), Ajanseuranta- tai henkilöstöhallinto-ohjelmatuotteet (48450000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi
Osoitetiedot Finnvera Oyj
PL 1010 (Porkkalankatu 1) 00101 Helsinki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

KUTSU MARKKINAKARTOITUKSEEN: Asiakastietojärjestelmä SaaS-palveluna

Suomi | Rovaniemen kaupunki
Julkaistu 4 viikkoa sitten | 15.11.2025 Alkuperäinen ilmoitus

KUTSU MARKKINAKARTOITUKSEEN: Asiakastietojärjestelmä SaaS-palveluna Rovaniemen kaupunki suunnittelee asiakastietojärjestelmän hankintaa. Tällä tietopyynnöllä hankintayksikkö selvittää markkinoilla olevia kokonaispalveluja asiakastietojärjestelmästä (myöhemmin ”järjestelmä”) SaaS-palveluna.

Hankinta kattaa seuraavat osiot:

· Asiakkuuden hallinta ja seuranta kunnan yrityspalveluissa
· Asiakkuuden hallinta ja seuranta kunnan työllisyyspalveluissa

Tulevalla hankinnalla tavoitellaan Rovaniemen kaupungin käyttöön asiakastietojen hallinnoinnin järjestelmää, jota voidaan hyödyntää sekä elinkeino- ja yrityspalveluissa että työllisyyspalveluissa. Järjestelmällä hallinnoidaan henkilö- ja yritystietoja sekä hallinnoidaan asiakkuutta kunnan yritys- ja työllisuuspalveluissa sekä mahdollisesti niiden välillä.

Teknisesti hankinnalla tavoitellaan selainpohjaista järjestelmää, joka on mobiilikäyttöön soveltuva, eikä se vaadi erillisiä asennuksia. Järjestelmäksi haetaan valmiina olevaa tietojärjestelmäkokonaisuutta. Asiakashallintajärjestelmän tulee soveltua kuntien ja kaupunkien elinkeinotoimijoille sekä työllisyyspalveluille. Järjestelmän tulee olla suomenkielinen.

Huom! ks. tarkemmin tämän ilmoituksen liitteestä "Asiakastietojärjestelmän alustava hankinnan kuvaus".

Markkinavuoropuhelun tavoitteena on kerätä tietoa tarjouspyynnön valmistelua varten. Varsinainen kilpailutus on suunniteltu toteutettavaksi alkuvuoden 2026 aikana. Kyseessä on arviomme mukaan kansalliset kynnysarvot ylittävä hankinta, johon sovelletaan lakia julkisista hankinnoista (1397/2016).

Rovaniemen kaupunki on kiinnostunut kuulemaan vuoropuhelun avulla markkinoilla toimivien yritysten palvelutarjonnasta asiakastietojen hallintaan liittyen kunnan elinkeinotoimijoiden ja työllisyyspalveluiden näkökulmasta. Lisäksi vuoropuhelun kautta halutaan kuulla mahdollisista muista järjestelmän ominaisuuksista, jotka liittyvät erilaisten asiakkuuksien tai erilaisten asiakkaiden yhteydenottojen hallintaan elinkeino- ja työllisyyspalvelujen toimintaympäristössä.

Tilaaja kutsuu markkinoilla toimivia yrityksiä osallistumaan markkinavuoropuheluun toimittamalla lisätietoja tarjoamistaan tuotteista ja palveluista. Ilmoittautumisen yhteydessä pyytäisimme toimittamaan seuraavia tietoja:

· Kuvaus asiakastiedon keräämisen, hallinnoinnin ja seurannan toteutuksesta sekä tietojen raportoinnista kunnan yritys- ja työllisyyspalvelujen näkökulmasta
· kuvaus mahdollisuudesta sijoittautumiseen liittyvien yhteydenottojen hallinnointiin ja seurantaan
· saatavilla olevat tukipalvelut
· hinnoittelumalli
· tarjoajan referenssit
· Järjestelmän kehittämiseen liittyvät tiedot ja suunnitelmat
· Liittyvät lisäosiot
· Tietosuojaan ja tietoturvaan liittyvien asioiden esittely

Tilaaja järjestää erikseen Teams-tapaamisia ilmoittuneiden toimittajien kesken. Rovaniemen kaupunki valitsee kuvausten perusteella toimittajat markkinavuoropuheluun. Hankintayksikkö varaa oikeuden rajata markkinavuoropuheluun osallistuneiden määrää. Markkinavuoropuheluun osallistuminen ei vaikuta mitenkään tarjoajan asemaan mahdollisessa tulevassa tarjouskilpailussa.

Markkinavuoropuhelu toteutetaan suomen kielellä. Kaikki markkinavuoropuhelussa esitetty ja sen aikana käydyt keskustelut ovat alustavia, eivätkä sido tilaajaa tai tarjoajaa. Markkinavuoropuheluun osallistuneille ei makseta korvausta osallistumisesta. Tämä ei ole hankintailmoitus eikä tarjouspyyntö vaan tietopyyntö/kutsu markkinavuoropuheluun. Tämä tietopyyntö ei sido tilaajaa hankintaan. Päätös mahdollisen hankintaprosessin käynnistämisestä tehdään myöhemmin.

Vastaukset pyydetään toimittamaan sähköpostiosoitteeseen henna.penttila@rovaniemi.fi viimeistään 12.12.2025 klo 12:00 mennessä. Sähköpostin otsikkokenttään tulee merkitä: "ROIDno-2025-3236, Palveluhankinta - Kansalliset kynnysarvot ylittävä - Elinvoimapalvelujen asiakastietojärjestelmän hankinta”,

Ilmoitusnumero 2025-034146
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Paikkatietojärjestelmät (GIS tai vastaavat) (38221000), Ohjelmatuotteet ja tietojärjestelmät (48000000), Verkko-, internet- ja intranetohjelmatuotteet (48200000), IT-ohjelmatuotteet (48517000), Tiedonkeruujärjestelmä (48614000), Tietojärjestelmät (48810000), Järjestelmä- ja tukipalvelut (72250000), Help desk -palvelut ja tukipalvelut (72253000), Ohjelmiston toimituspalvelut (72268000), Tiedonkeruupalvelut (72313000), Tiedonkeruu- ja vertailupalvelut (72314000), Tietojen analysointipalvelut (72316000), Tietojen syöttöpalvelut (72319000), Tietotekniset tuki- ja neuvontapalvelut (72600000)
Ilmoitustyyppi Ennakkoilmoitus julkisesta hankinnasta
Aluekoodi FI
Osoitetiedot Rovaniemen kaupunki
PL 8216 96101 Rovaniemi FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Kustannuslaskennan tietojärjestelmä SaaS -palveluna Pohjois-Savon hyvinvointialueelle

Suomi | Sansia Oy
Julkaistu 4 viikkoa sitten | 15.11.2025 Määräaika: 1 viikko kuluttua | 18.12.2025 14:00 Alkuperäinen ilmoitus

Kustannuslaskennan tietojärjestelmä SaaS -palveluna Pohjois-Savon hyvinvointialueelle Hankinnan kohteena on Pohjois-Savon hyvinvointialueen erikoisairaanhoidon, perusterveydenhuollon, sosiaalityön sekä pelastustoimen kustannuslaskentaa varten kustannuslaskentaohjelmiston kokonaisuus.

Hankinta kattaa kustannuslaskentajärjestelmän SaaS-palveluna sekä siihen liittyvät jatkuvat tuki- ja ylläpitopalvelut. Hankintaan sisältyy käyttöönottoprojekti sekä tarvittava koulutus.

Hankinta on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnön liitteissä.,

Ilmoitusnumero 2025-033998
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Ohjelmatuotteet ja tietojärjestelmät (48000000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI
Osoitetiedot Sansia Oy
Puutarhakatu 6 70300 Kuopio FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Tietopyyntö / Rekrytointijärjestelmä

Suomi | Keski-Uudenmaan hyvinvointialue
Julkaistu 4 viikkoa sitten | 13.11.2025 Alkuperäinen ilmoitus

Tietopyyntö / Rekrytointijärjestelmä Tietopyynnön kohteena on rekrytoinnin järjestelmäkokonaisuus, jonka tulee sisältää Keusoten rekrytointiprosessin mukaiset eri vaiheet ja jonka avulla yhdenmukaistetaan ja sujuvoitetaan rekrytointiprosessia.

Tarkoitus on käynnistää vuoropuhelu markkinoilla olevien toimijoiden kanssa siitä, minkälaista järjestelmäkokonaisuutta Keusoten kannattaa toiminnassaan mahdollisesti tavoitella ja mitä siihen on markkinoilla tarjolla.

HUOM! Kyseessä on vain tietopyyntö eikä se johda selvityksessä olevan ratkaisun kilpailutukseen vaan hankintaprosessi käynnistetään erillisellä päätöksellä.

Tietopyynnön kohdetta on kuvattu tarkemmin Liitteessä 1: Tietopyynnön kohde

Tietopyyntöön vastataan täyttämällä Liite 2: Tietopyynnön vastauslomake ja palauttamalla se tarjouspalvelussa.

Tietopyynnön vastaukset tulee toimittaa suomen kielellä.,

Ilmoitusnumero 2025-033965
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Ohjelmatuotteet ja tietojärjestelmät (48000000), Tietotekniset palvelut: neuvonta, ohjelmistojen kehittäminen, Internet ja tuki (72000000)
Ilmoitustyyppi Ennakkoilmoitus julkisesta hankinnasta
Aluekoodi
Osoitetiedot Keski-Uudenmaan hyvinvointialue
PL 46 05801 Hyvinkää FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Turvallisen viestinnän palvelu 2025–2032 (DPS)

Suomi | Istekki Oy
Julkaistu 4 viikkoa sitten | 13.11.2025 Määräaika: 7 vuotta kuluttua | 31.12.2032 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Istekki Oy pyytää osallistumishakemuksia dynaamisen hankintajärjestelmään (DPS), jonka kohteena on Turvallisen viestinnän palvelu.

DPS:n kohde on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnössä ja sen liitteissä, erityisesti liitteessä Dynaamisen hankintajärjestelmän kohde.

Dynaamisen hankintajärjestelmä on jaettu 12 eri koriin (osa-alueeseen):

1: Turvaposti: teknologia, lisenssit, alustapalvelut ja valmisratkaisut
2: Roskapostin edustasuodatus: teknologia, lisenssit, alustapalvelut ja valmisratkaisut
3: DMARC-raportointi: teknologia, lisenssit, alustapalvelut ja valmisratkaisut
4: Sähköpostin suojaus: teknologia, lisenssit, alustapalvelut ja valmisratkaisut
5. Turvalomakkeet: teknologia, lisenssit, alustapalvelut ja valmisratkaisut
6. Turvallinen työtila: teknologia, lisenssit, alustapalvelut ja valmisratkaisut
7. Turvallinen pikaviestintä: teknologia, lisenssit, alustapalvelut ja valmisratkaisut
8. Turvallinen tiedostonsiirto: teknologia, lisenssit, alustapalvelut ja valmisratkaisut
9. Kriittinen viestintä: teknologia, lisenssit, alustapalvelut ja valmisratkaisut
10. Määrittelemätön hankintakori - tarkentuu myöhemmin
11. Määrittelemätön hankintakori - tarkentuu myöhemmin
12. Määrittelemätön hankintakori - tarkentuu myöhemmin

Ehdokas voi hakeutua koreihin 1-9.
Määrittelemättömiin koreihin 10-12 ei voi perustamisvaiheessa hakeutua. Istekki Oy varaa mahdollisuuden perustaa korit 10-12 dynaamisen hankintajärjestelmän voimassaoloaikana. Korit 10-12 voivat sisältää Turvallisen viestinnän palvelun teknologioita, lisenssejä, alustapalveluita ja valmisratkaisuja. Korien 10-12 tarkoitus on mahdollistaa joustava reagointi Turvallisen viestinnän palveluiden markkinakehitykseen ja teknologisiin muutoksiin.

Dynaamiseen hankintajärjestelmään voivat hakea tarjoajaksi kaikki sellaiset ehdokkaat, jotka täyttävät ESPD-lomakkeella ja osallistumispyynnöllä ilmoitetut soveltuvuusvaatimukset. Dynaamiseen hankintajärjestelmään hyväksytään kaikki ehdokkaat, jotka täyttävät asetetut soveltuvuusvaatimukset. Kaikki kiinnostuneet ehdokkaat voivat koko dynaamisen hankintajärjestelmän keston ajan pyytää oikeutta osallistua dynaamiseen hankintajärjestelmään. Dynaamiseen hankintajärjestelmään hyväksyttävien ehdokkaiden määrää ei ole rajoitettu. Ehdokas hakeutuu dynaamiseen hankintajärjestelmään jättämällä osallistumishakemuksen.

Istekki Oy voi halutessaan lyhentää tai pidentää dynaamisen hankintajärjestelmän kestoa julkaisemalla siitä hankintailmoituksen. Istekki Oy voi myös korottaa hankinnan arvoa julkaisemalla siitä hankintailmoituksen. Dynaaminen hankintajärjestelmä on perustamisvaiheen jälkeen vuosittain suljettuna heinäkuun ajan. Lisäksi Istekki Oy pidättää itsellään oikeuden sulkea tilapäisesti osallistumishakemuksien jättämisen dynaamiseen hankintajärjestelmään sen voimassaolon aikana (esim. loma-ajat). Tänä aikana ei järjestetä kilpailutuksia dynaamisen hankintajärjestelmän sisällä., Kori 1: Turvaposti: teknologia, lisenssit, alustapalvelut ja valmisratkaisut Ks. liitteet., Kori 2: Roskapostin edustasuodatus: teknologia, lisenssit, alustapalvelut ja valmisratkaisut Ks. liitteet., Kori 3: DMARC-raportointi: teknologia, lisenssit, alustapalvelut ja valmisratkaisut Ks. liitteet., Kori 4: Sähköpostin suojaus: teknologia, lisenssit, alustapalvelut ja valmisratkaisut Ks. liitteet., Kori 5: Turvalomakkeet: teknologia, lisenssit, alustapalvelut ja valmisratkaisut Ks. liitteet., Kori 6: Turvallinen työtila: teknologia, lisenssit, alustapalvelut ja valmisratkaisut Ks. liitteet., Kori 7: Turvallinen pikaviestintä: teknologia, lisenssit, alustapalvelut ja valmisratkaisut Ks. liitteet., Kori 8: Turvallinen tiedostonsiirto: teknologia, lisenssit, alustapalvelut ja valmisratkaisut Ks. liitteet., Kori 9: Kriittinen viestintä: teknologia, lisenssit, alustapalvelut ja valmisratkaisut Ks. liitteet., Kori 10: Määrittelemätön hankintakori – tarkentuu myöhemmin Ks. liitteet., Kori 11: Määrittelemätön hankintakori – tarkentuu myöhemmin Ks. liitteet., Kori 12: Määrittelemätön hankintakori – tarkentuu myöhemmin Ks. liitteet.,

Ilmoitusnumero 2025-033902
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Ohjelmatuotteet ja tietojärjestelmät (48000000), Tietotekniset palvelut: neuvonta, ohjelmistojen kehittäminen, Internet ja tuki (72000000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi
Osoitetiedot Istekki Oy
PL 4000 70601 Kuopio FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Hackathonien fasilitointiin käytettävä digitaalinen alusta

Suomi | Seinäjoen Ammattikorkeakoulu Oy
Julkaistu 4 viikkoa sitten | 12.11.2025 Määräaika: Umpeutunut | 26.11.2025 11:00 Alkuperäinen ilmoitus

Hackathonien fasilitointiin käytettävä digitaalinen alusta Osana Seinäjoen Ammattikorkeakoulu Oy:n Hackathonit innovoinnin kiihdyttimiksi Etelä-Pohjanmaalle -hanketta pilotoidaan hackathon innovaatiokilpailuja 3 kpl, joissa pk-yrityksistä, startupeista tai muista yritystoiminnasta kiinnostuneista kokoonpanoista muodostuvat useamman henkilön tiimit ratkovat case-haasteita ja kilpailevat hackathon-tilaisuuksissa ratkaisuillaan keskenään.

Hankinnan kohteena on siis digitaalinen fasilitointialusta, jota hyödynnetään hankkeessa toteutettavien hackathon-innovaatiokilpailujen fasilitointiin ja tiimien yhteiskehittämisen tukemiseen.

Ratkaisut vastaavat case-haasteeseen, jonka toimeksiantajayritys tai - organisaatio on ennalta asettanut. Case-haasteita hiotaan yhdessä hanketiimin ja case-toimeksiantajan kanssa ennen niiden julkaisua. Case-haastetta ratkovat kilpailussa yritystiimit, jotka kehittävät ja esittävät ratkaisuja haasteeseen. Kick-Off tapahtumassa ratkaisijatiimit saavat lisätietoa case-haasteesta. Prosessissa on mukana lisäksi asiantuntijoita ja mentoreita, jotka tukevat ratkaisijatiimejä. Tämän jälkeen tiimit kehittävät ideoidaan nyt hankittavalla digitaalisella fasilitointi alustalla. Hackathonin lopuksi ratkaisuehdotukset esitellään case-toimeksiantajayritykselle ja valitaan voittajaratkaisu. Fasilitointi alustalla tehdään merkittävä määrä hankkeen hackathonien innovoinnista ja kehittämisestä. Hankittavalta alustalta vaaditaan paljon ja sen tulee soveltua tähän toimintaan.

Hankkeen toteutusaika on 1.8.2025-31.12.2027. Hackathonit (3 kpl) toteutetaan vuosina 2026 ja 2027, jolloin fasilitointialusta tulee olla käytössä.,

Ilmoitusnumero 2025-033870
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Ohjelmatuotteet ja tietojärjestelmät (48000000), Verkko-, internet- ja intranetohjelmatuotteet (48200000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi
Osoitetiedot Seinäjoen Ammattikorkeakoulu Oy
Kampusranta 11 60320 Seinäjoki FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Koulutuksenhallintajärjestelmän kilpailutus

Suomi | Työterveyslaitos
Julkaistu 4 viikkoa sitten | 12.11.2025 Määräaika: 5 päivää kuluttua | 15.12.2025 08:00 Alkuperäinen ilmoitus

Koulutuksenhallintajärjestelmän kilpailutus Koulutuksenhallintajärjestelmää käytetään Työterveyslaitoksen tuottamien koulutusten hallinnointiprosessiin ja sillä on tarkoitus toteuttaa mm. ilmoittautumisten ja koulutusten hallinta, maksujen käsittely ja raportointi, analytiikka ja asiakasviestintä.

Tällä hetkellä Työterveyslaitoksella koulutuksenhallintajärjestelmässä hallinnoidaan keskimäärin 250 koulutustapahtumaa vuodessa. Koulutukset voivat olla joko yksittäisiä koulutuksia tai ne voivat koostua useasta toteutuksesta. Lisäksi ne voivat olla hyvin erilaisia kestoltaan ja osallistujamääriltään. Mahdollisesti tulevaisuudessa tapahtumamäärät voivat nousta ja tapahtumatyypit voivat vaihdella.

Kilpailutus toteutetaan neuvottelumenettelyllä.

Hankinnan ennakoitu arvo 130 000 €.,

Ilmoitusnumero 2025-033830
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Ohjelmatuotteet ja tietojärjestelmät (48000000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI
Osoitetiedot Työterveyslaitos
PL 40 00032 Työterveyslaitos FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Verkkokoulutus- ja yhteiskehittämis-alustan kilpailutus

Suomi | Kunta- ja hyvinvointialuetyönantajat KT
Julkaistu 4 viikkoa sitten | 11.11.2025 Määräaika: Umpeutunut | 28.11.2025 13:00 Alkuperäinen ilmoitus

Verkkokoulutus- ja yhteiskehittämis-alustan kilpailutus Verkkokoulutus- ja yhteiskehittämisalustan avulla KT tuottaa esimerkiksi verkkokoulutuksia, yhteiskehittämisen työpajoja, koordinoi verkostoja ja erilaisia tilaisuuksia asiakkailleen, joita ovat kunnat, kuntayhtymät, hyvinvointialueet, hyvinvointiyhtymät ja edellä mainittujen tahojen omistamat yritykset.

Hankittavan verkkokoulutus- ja yhteiskehittämisalustan tulee olla suomenkielinen, asiakkaille ja alustan hallinnoijille helppokäyttöinen, tietoturvallinen ja saavutettavuusvaatimusten mukainen. Katso tarkemmin toiminnalliset ja tekniset vaatimukset tämän tarjouspyynnön liitteenä olevasta tarjouslomakkeesta, jossa ne on avattu ja määritelty.

Sitoumukseton arvio alustan käyttäjämäärästä: Vuositasolla järjestelmää arvioidaan käyttävän yhteensä korkeintaan 12 000 eri henkilöä. Osa käyttäjistä vaihtuu kuukausittain niin, että kuukausitasolla käyttäjiä on arviolta 500–1 500.

Hankinnan kohteena oleva verkkokoulutus- ja yhteiskehittämisalusta ja siihen liittyvät palvelut hankitaan ohjelmistopalveluna. Tavoitteena on, että alusta on hankittaessa käyttövalmis ja sisältää sille tässä tarjouspyynnössä asetetut toiminnalliset, tietotekniset ja tietoturvavaatimukset, ja että alusta otetaan käyttöön niitä hyödyntäen. Alustan käyttöönotto sisältää perehdytyksen alustan käyttöön KT:n pääkäyttäjille ja keskeisille alustaa hyödyntäville asiantuntijoille. Alustaa ei siis ole tarkoitus suunnitella ja räätälöidä erikseen pelkästään KT:n tarpeisiin, vaan se on olemassa oleva verkkokoulutus- ja yhteiskehittämiseen käytettävä alusta, jota KT hyödyntää omiin tarpeisiinsa.,

Ilmoitusnumero 2025-033696
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Ohjelmatuotteet ja tietojärjestelmät (48000000), Tietotekniset palvelut: neuvonta, ohjelmistojen kehittäminen, Internet ja tuki (72000000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI1B1
Osoitetiedot Kunta- ja hyvinvointialuetyönantajat KT
Toinen Linja 14 00530 HELSINKI FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Tietopyyntö 2: Asianhallintajärjestelmä

Suomi | Varsinais-Suomen hyvinvointialue
Julkaistu 4 viikkoa sitten | 11.11.2025 Alkuperäinen ilmoitus

Tietopyyntö 2: Asianhallintajärjestelmä TÄMÄ EI OLE HANKINTAILMOITUS, EIKÄ TARJOUSPYYNTÖ, VAAN TIETOPYYNTÖ MAHDOLLISILLE PALVELUNTARJOAJILLE.

Ensimmäinen tämän kilpailutuksen suunnitteluun liittyvä tietopyyntö julkaistiin Hilmassa 2.4.2025.

Varsinais-Suomen hyvinvointialue suunnittelee asianhallintajärjestelmän kilpailutusta. Sopimuksen suunniteltu aloitusajankohta on alkuvuonna 2026. Tietopyynnön tarkoituksena on saada lisätietoa tulevan kilpailutuksen tarjouspyynnön valmistelua varten potentiaalisilta tarjoajilta.

Hankinnan kohteena on asianhallinnan kokonaisratkaisu SaaS-palveluna. Ratkaisulta toivotaan seuraavia toiminnallisuuksia:

-Tiedonohjaus;
-Asian- ja asiakirjahallinta;
-Viranhaltijapäätösten laatiminen, allekirjoittaminen ja tiedoksianto;
-Kokoushallinta: toimielinten hallinnointi, kokousmateriaalin tuottaminen ja jakelu luottamushenkilöille;
-Sähköinen kokoustaminen;
-Päätösten ja kokousaineistojen julkaisu internetiin ja intraan;
-Sähköiset asiointilomakkeet;
-Yhteystieto- ja luottamushenkilörekisterit;
-Monipuoliset hakutoiminnot ja raportointiominaisuudet;
-Dokumenttipohjat (esim. kirje-, muistio-, lausunto- ym. pohjat);
-Vahva sähköinen allekirjoitus järjestelmään kuuluvana tai integraationa kolmannen osapuolen sähköisen allekirjoituksen järjestelmään;
-Integraatiomahdollisuudet muihin järjestelmiin, esim. sähköiseen arkistoon.

Pyydämme vastauksia ja kommentteja tämän tietopyynnön liitteenä olevaan tiedostoon "Varha_Asianhallintajärjestelmä_Vaatimusmäärittely 10.11.2025.xlsx". Vastaustiedosto sekä mahdolliset lisätietopyynnöt toimitetaan osoitteeseen jaakko.vastapuu@varha.fi.

Pyydämme toimittamaan vastaustiedoston 24.11.2025 klo 12.00 mennessä.

Tähän tietopyyntöön ei pyydetä, eikä anneta tarjouksia. Tietopyynnön tarkoituksena on saada lisätietoa tulevan kilpailutuksen tarjouspyynnön valmistelua varten sekä kartoittaa potentiaalisia tarjoajia.

Tietopyynnöllä saatuihin kommentteihin tai kysymyksiin ei vastata. Tietopyyntö ei velvoita hankintayksikköä suorittamaan varsinaista hankintaa tai toteuttamaan sitä tietopyynnössä kuvatulla tavalla. Hankintayksikkö ei ole velvollinen ottamaan huomioon tietopyyntöön saatuja vastauksia tarjouspyynnön laadinnassa.

Tietopyyntöön vastaaminen ei sido palveluntarjoajaa tarjouskilpailuun osallistumiseen, eikä ole edellytyksenä myöhemmin varsinaiseen tarjouskilpailuun osallistumiselle. Tietopyyntöön vastaaminen tai vastaamatta jättäminen eivät vaikuta tarjoajan asemaan varsinaisessa tarjouskilpailussa.

Tietopyyntöön vastaamisesta ei makseta korvausta. Saatuja vastauksia käsitellään luottamuksellisesti.,

Ilmoitusnumero 2025-033796
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Ohjelmatuotteet ja tietojärjestelmät (48000000), Tietotekniset palvelut: neuvonta, ohjelmistojen kehittäminen, Internet ja tuki (72000000)
Ilmoitustyyppi Ennakkoilmoitus julkisesta hankinnasta
Aluekoodi
Osoitetiedot Varsinais-Suomen hyvinvointialue
Kiinamyllynkatu 4-8 20520 Turku FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma

Yritysasiakastiedon rikastaminen -hankinta

Suomi | Tampereen kaupunki
Julkaistu 4 viikkoa sitten | 11.11.2025 Määräaika: Umpeutunut | 8.12.2025 10:00 Alkuperäinen ilmoitus

Yritysasiakastiedon rikastaminen -hankinta Tampereen kaupungilla on tarve saada käyttöönsä ajantasaista ja rikastettua yritysasiakastietoa tehokkaasti ja keskitetysti. Hankinnan tavoitteena on mahdollistaa yritysasiakastiedon toimittaminen rajapinnan kautta kaupungin keskitetylle integraatioalustalle, jolloin tiedot ovat hyödynnettävissä kaupungin eri yksiköissä, palveluissa ja prosesseissa. Rajapintaratkaisun avulla varmistetaan tiedon saatavuus, ajantasaisuus ja laajennettavuus sekä mahdollistetaan yritysasiakastiedon käytön tukeminen kaupungin organisaatiossa. Hankinnalla tuetaan kaupungin digitalisaatiotavoitteita ja tiedolla johtamista tarjoamalla yhtenäinen ja skaalautuva ratkaisu yritysasiakastiedon hyödyntämiseen tietoalustoilla ja tietovarastoraportoinnissa.,

Ilmoitusnumero 2025-033795
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Ohjelmatuotteet ja tietojärjestelmät (48000000), Tietojen analysointipalvelut (72316000)
Ilmoitustyyppi Hankintailmoitus (tarjouspyyntö)
Aluekoodi FI19B
Osoitetiedot Tampereen kaupunki
PL 487 33101 Tampere FIN
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma