Tämä asiakirja ei ole hankintailmoitus tai tarjouspyyntö vaan ilmoitus markkinavuoropuhelun käynnistämisestä. Markkinavuoropuhelun tarkoituksena on kartoittaa toimittajia ja palveluntarjoajia, joilla on olemassa oleva kyvykkyys toimittaa hyvinvointialueen perhekeskuksen verkkosivustolle videoita sekä osallistua videoiden käyttöönottoon liittyvään verkkosivuston suunnitteluun, tekniseen toteutukseen sekä psykoedukatiivisten videoiden pävittämiseen ja ylläpitoon. Videoiden sisällöt ovat osa verkossa tapahtuvaa auttamista. Videoiden tarkoituksena on kohdata lapsiperheitä ja nuoria, johdattaa heitä tutustumaan toisten kokemuksiin sekä rohkaista avun piiriin. Hankinnan kohteena on nuorille ja heidän vanhemmilleen suunnattu psykoedukatiivisia ja oma-apu videoita sisältävä digitaalinen palvelu. Palvelulla vahvistetaan ennaltaehkäiseviä ja matalan kynnyksen palveluita. Videoiden avulla nuori voi ymmärtää, että hänen kohtaamat haasteet ovat yleensä täysin normaaleja ja niistä voi selvitä. Videot rohkaisevat nuorta itsehoitoon ja ongelmanratkaisuun, keskustelemaan asiasta aikuisen kanssa sekä hakemaan apua, jos omat voimat eivät riitä. Palvelun tavoitteena on vähentää ammattiavun tarvetta ja tukea nuorten itseohjautuvuutta. Vanhemmat löytävät palvelusta myös vanhemmuutta tukevaa materiaalia nuoren auttamiseksi. Palvelu on oltava mahdollista kytkeä alueellisiin digipalveluihin - ja kokonaisuuksiin. Psykoedukatiiviset videot ovat osana nuorten ja heidän vanhempiensa ennaltaehkäiseviä ja matalan kynnyksen digitaalisia palveluita. Videoiden tulee sisältää seuraavat sisällöt: Sisältää mm. aihekokonaisuudet nuorille: -Seksi, seksuaalisuus -Huolenaiheena terveys -Päihteet -Ihmissuhteet -Kehon muutokset, ulkonäköön liittyvät huolet, suhde omaan kehoon -Koulu, opiskelu ja työelämä -Kiusaaminen, nettikiusaaminen -Taloudelliset asiat -Yksinäisyys, kaverisuhteet -Mielenterveys ja mielen hyvinvointi -Tulevaisuuteen liittyvät huolet Sisältää mm. seuraavat aihekokonaisuudet vanhemmille: -Päihteet -Riittävän hyvä vanhemmuus -Perhearki -Lapsen käyttäytymisen haasteet -Ero -Kiusaaminen -Mielenterveys ja mielen hyvinvointi -Digikasvatus -Parisuhteen haasteet Videoita tulee olla käytössä yli 200 kappaletta. Uusia videoita pitää tuottaa tarpeen mukaan ja niiden tulee olla tiedoltaan ajantasaisia. Sopimuksen tulee kattaa myös näiden videoiden käyttöönotto. Hyvinvointialue ei osallistu videoiden suunnitteluun eikä tuottamiseen. Hyvinvointialue tavoittelee hankinnalla valmista palvelua, josta toimittaja pystyy osoittamaan referenssit juuri tällä sisällöllä. Käyttöönoton ajankohta Palvelu tulee olla käytettävissä (ja tässä dokumentissa kuvatut vaatimukset toimitettuna) 31.1.2025 mennessä. Palvelun tulee lisäksi sisältää: -Sähköinen vaikuttavuuden seuranta -Kuukausittainen käyttöraportti -Vaikuttavuusraportti kahdesti vuodessa -Kehityspalaverit -Tukipalvelu tarvittaessa Palvelun tulee noudattaa eurooppalaista tietosuoja-asetusta (GDPR) sekä Suomen ajantasaista lainsäädäntöä. Palvelu on julkinen ja siitä informoidaan näkyvästi sekä lapsia että vanhempia. Markkinavuoropuheluun osallistumatta jättäminen ei estä mahdolliseen tarjouskilpailuun osallistumista. Markkinavuoropuhelu ei velvoita Kymenlaakson hyvinvointialuetta toteuttamaan varsinaista tarjouskilpailua. Markkinavuoropuhelussa annetut vastaukset tulevat julkisiksi, kun asiaa koskevassa mahdollisesti suoritettavassa hankinnassa tehdään päätös ja sopimus (JulkL 6§). Mikäli kartoituksen perusteella päätetään, että sopimuksia ei tehdä lainkaan, tulevat asiakirjat julkisiksi ao. päätöksen allekirjoituksesta. Mikäli vastaajan vastaukset sisältävät liike- ja ammattisalaisuuksia tai muuta salassa pidettävää tietoa, kyseiset osat vastauksesta tulee yksilöidä ja toimittaa ne erillisessä liitteessä SALASSA PIDETTÄVÄKSI merkittynä. Markkinavuoropuhelu ei sido kumpaakaan osapuolta. Päätökset etenemistavasta ja mahdollisen tarjouskilpailun järjestämisestä ja toteuttamisesta tehdään julkisia hankintoja koskevien menettelyjen ja määräysten mukaisesti tietopyyntömenettelyn jälkeen. Markkinavuoropuheluun vastanneille ei makseta korvausta tietopyynnön tekemisestä tai mahdollisiin markkinavuoropuheluihin osallistumisesta. Markkinavuoropuhelut toteutetaan kirjallisena siten, että markkinavuoropuheluun vastatessa tulee toimittaa kirjallinen esite kyseisestä tarjolla olevasta palvelusta sisältäen linkin, josta Kymenlaakson hyvinvointialue voi todeta tarjolla olevan palvelun laadun ja sisällön. Kiinnostus hankintaa kohtaan pyydetään vastaamalla tähän tietopyyntöön Tarjouspalvelun kautta ma 4.11.2024 klo 15.00 mennessä. Tutustumme kaikkiin meille toimitettuihin materiaaleihin. Toivomme, että yhteyttä ottavilla tahoilla on referensseinä vastaavasta toimituksesta näyttöjä viimeisen viiden vuoden ajalta 2-5 hyvinvointialueen kokoa vastaavilta toimituksilta. TAVOITTEET: Markkinavuoropuhelun tavoitteena on kartoittaa: - potentiaalisia palveluntarjoajia - markkinoilla ratkaisuvaihtoehtoja tai palvelun toteutustapoja sekä - ratkaisuvaihtoehtojen hinnoittelumalleja ja kustannustasoa. Saatujen vastausten perusteella kartoitetaan nykytilannetta. Lisäksi Kymenlaakson hyvinvointialue voi pyytää tarkempia tietoja markkinavuoropuheluissa esitetyistä järjestelmistä ja/tai palveluista. Vastausten tietoja voidaan hyödyntää lopullisen tarjouspyynnön laatimisessa. KOHDE: Mahdollisen tulevan kilpailutuksen suunnitelmissa on hankkia Kymenlaakson hyvinvointialueen perhekeskuksen verkkosivuille videon verkkoauttamisen palvelu jatkuvana palveluna ja hankinta kattaa sisällön toimituksen, jatkuvan tuen ja ylläpidon, järjestelmän jatkokehityksen sekä muut järjestelmän käyttöön ja kehittämiseen liittyvät asiantuntijapalvelut. Sopimukset toimituksesta sekä muista palveluista tehdään organisaation kanssa erikseen, mikäli hankintaan edetään. Palveluun kohdistuu erityisiä tietosuoja- ja tietoturvavaatimuksia. Tilaajalla tulee olla oikeus tietoturva-auditoida ympäristöt. Tämä asiakirja ei ole hankintailmoitus tai tarjouspyyntö vaan ilmoitus markkinavuoropuhelun käynnistämisestä. Markkinavuoropuhelun tarkoituksena on kartoittaa toimittajia ja palveluntarjoajia, joilla on olemassa oleva kyvykkyys toimittaa hyvinvointialueen perhekeskuksen verkkosivustolle videoita sekä osallistua videoiden käyttöönottoon liittyvään verkkosivuston suunnitteluun, tekniseen toteutukseen sekä psykoedukatiivisten videoiden pävittämiseen ja ylläpitoon. Videoiden sisällöt ovat osa verkossa tapahtuvaa auttamista. Videoiden tarkoituksena on kohdata lapsiperheitä ja nuoria, johdattaa heitä tutustumaan toisten kokemuksiin sekä rohkaista avun piiriin. Hankinnan kohteena on nuorille ja heidän vanhemmilleen suunnattu psykoedukatiivisia ja oma-apu videoita sisältävä digitaalinen palvelu. Palvelulla vahvistetaan ennaltaehkäiseviä ja matalan kynnyksen palveluita. Videoiden avulla nuori voi ymmärtää, että hänen kohtaamat haasteet ovat yleensä täysin normaaleja ja niistä voi selvitä. Videot rohkaisevat nuorta itsehoitoon ja ongelmanratkaisuun, keskustelemaan asiasta aikuisen kanssa sekä hakemaan apua, jos omat voimat eivät riitä. Palvelun tavoitteena on vähentää ammattiavun tarvetta ja tukea nuorten itseohjautuvuutta. Vanhemmat löytävät palvelusta myös vanhemmuutta tukevaa materiaalia nuoren auttamiseksi. Palvelu on oltava mahdollista kytkeä alueellisiin digipalveluihin - ja kokonaisuuksiin. Psykoedukatiiviset videot ovat osana nuorten ja heidän vanhempiensa ennaltaehkäiseviä ja matalan kynnyksen digitaalisia palveluita. Videoiden tulee sisältää seuraavat sisällöt: Sisältää mm. aihekokonaisuudet nuorille: -Seksi, seksuaalisuus -Huolenaiheena terveys -Päihteet -Ihmissuhteet -Kehon muutokset, ulkonäköön liittyvät huolet, suhde omaan kehoon -Koulu, opiskelu ja työelämä -Kiusaaminen, nettikiusaaminen -Taloudelliset asiat -Yksinäisyys, kaverisuhteet -Mielenterveys ja mielen hyvinvointi -Tulevaisuuteen liittyvät huolet Sisältää mm. seuraavat aihekokonaisuudet vanhemmille: -Päihteet -Riittävän hyvä vanhemmuus -Perhearki -Lapsen käyttäytymisen haasteet -Ero -Kiusaaminen -Mielenterveys ja mielen hyvinvointi -Digikasvatus -Parisuhteen haasteet Videoita tulee olla käytössä yli 200 kappaletta. Uusia videoita pitää tuottaa tarpeen mukaan ja niiden tulee olla tiedoltaan ajantasaisia. Sopimuksen tulee kattaa myös näiden videoiden käyttöönotto. Hyvinvointialue ei osallistu videoiden suunnitteluun eikä tuottamiseen. Hyvinvointialue tavoittelee hankinnalla valmista palvelua, josta toimittaja pystyy osoittamaan referenssit juuri tällä sisällöllä. Käyttöönoton ajankohta Palvelu tulee olla käytettävissä (ja tässä dokumentissa kuvatut vaatimukset toimitettuna) 31.1.2025 mennessä. Palvelun tulee lisäksi sisältää: -Sähköinen vaikuttavuuden seuranta -Kuukausittainen käyttöraportti -Vaikuttavuusraportti kahdesti vuodessa -Kehityspalaverit -Tukipalvelu tarvittaessa Palvelun tulee noudattaa eurooppalaista tietosuoja-asetusta (GDPR) sekä Suomen ajantasaista lainsäädäntöä. Palvelu on julkinen ja siitä informoidaan näkyvästi sekä lapsia että vanhempia. Markkinavuoropuheluun osallistumatta jättäminen ei estä mahdolliseen tarjouskilpailuun osallistumista. Markkinavuoropuhelu ei velvoita Kymenlaakson hyvinvointialuetta toteuttamaan varsinaista tarjouskilpailua. Markkinavuoropuhelussa annetut vastaukset tulevat julkisiksi, kun asiaa koskevassa mahdollisesti suoritettavassa hankinnassa tehdään päätös ja sopimus (JulkL 6§). Mikäli kartoituksen perusteella päätetään, että sopimuksia ei tehdä lainkaan, tulevat asiakirjat julkisiksi ao. päätöksen allekirjoituksesta. Mikäli vastaajan vastaukset sisältävät liike- ja ammattisalaisuuksia tai muuta salassa pidettävää tietoa, kyseiset osat vastauksesta tulee yksilöidä ja toimittaa ne erillisessä liitteessä SALASSA PIDETTÄVÄKSI merkittynä. Markkinavuoropuhelu ei sido kumpaakaan osapuolta. Päätökset etenemistavasta ja mahdollisen tarjouskilpailun järjestämisestä ja toteuttamisesta tehdään julkisia hankintoja koskevien menettelyjen ja määräysten mukaisesti tietopyyntömenettelyn jälkeen. Markkinavuoropuheluun vastanneille ei makseta korvausta tietopyynnön tekemisestä tai mahdollisiin markkinavuoropuheluihin osallistumisesta. Markkinavuoropuhelut toteutetaan kirjallisena siten, että markkinavuoropuheluun vastatessa tulee toimittaa kirjallinen esite kyseisestä tarjolla olevasta palvelusta sisältäen linkin, josta Kymenlaakson hyvinvointialue voi todeta tarjolla olevan palvelun laadun ja sisällön. Kiinnostus hankintaa kohtaan pyydetään vastaamalla tähän tietopyyntöön Tarjouspalvelun kautta ma 4.11.2024 klo 15.00 mennessä. Tutustumme kaikkiin meille toimitettuihin materiaaleihin. Toivomme, että yhteyttä ottavilla tahoilla on referensseinä vastaavasta toimituksesta näyttöjä viimeisen viiden vuoden ajalta 2-5 hyvinvointialueen kokoa vastaavilta toimituksilta. TAVOITTEET: Markkinavuoropuhelun tavoitteena on kartoittaa: - potentiaalisia palveluntarjoajia - markkinoilla ratkaisuvaihtoehtoja tai palvelun toteutustapoja sekä - ratkaisuvaihtoehtojen hinnoittelumalleja ja kustannustasoa. Saatujen vastausten perusteella kartoitetaan nykytilannetta. Lisäksi Kymenlaakson hyvinvointialue voi pyytää tarkempia tietoja markkinavuoropuheluissa esitetyistä järjestelmistä ja/tai palveluista. Vastausten tietoja voidaan hyödyntää lopullisen tarjouspyynnön laatimisessa. KOHDE: Mahdollisen tulevan kilpailutuksen suunnitelmissa on hankkia Kymenlaakson hyvinvointialueen perhekeskuksen verkkosivuille videon verkkoauttamisen palvelu jatkuvana palveluna ja hankinta kattaa sisällön toimituksen, jatkuvan tuen ja ylläpidon, järjestelmän jatkokehityksen sekä muut järjestelmän käyttöön ja kehittämiseen liittyvät asiantuntijapalvelut. Sopimukset toimituksesta sekä muista palveluista tehdään organisaation kanssa erikseen, mikäli hankintaan edetään. Palveluun kohdistuu erityisiä tietosuoja- ja tietoturvavaatimuksia. Tilaajalla tulee olla oikeus tietoturva-auditoida ympäristöt.