Tietopyyntö irtaimistorekisterijärjestelmän hankinnasta

Suomi | Valtioneuvoston kanslia
Julkaistu 2 viikkoa sitten | 12.10.2024 Alkuperäinen ilmoitus

Valtioneuvoston kanslia (VNK) pyytää vastauksianne valmisteilla olevasta irtaimistorekisterijärjestelmän hankinnasta. Kysymykset, joihin vastausta pyydetään ovat jäljempänä tässä asiakirjassa. Tällä tietopyynnöllä on tarkoitus selvittää irtaimistorekisterijärjestelmän ja sen oheislaitteiden hankintaan liittyviä kysymyksiä ja hinta-arvioita. Tietopyynnön tavoitteena on saada kattavasti irtaimistojärjestelmää koskevaa tietoa, jotta mahdollinen tarjouskilpailu voidaan toteuttaa mahdollisimman tarkoituksenmukaisella tavalla. Tämä asiakirja ei ole hankintailmoitus tai tarjouspyyntö vaan tarkentava markkinakartoitus eli tietopyyntö. Päätökset mahdollisen hankintaprosessin käynnistämisestä tehdään markkinakartoituksen jälkeen. HANKINTAA KOSKEVIA TAUSTATIETOJA: Valtioneuvoston kanslian tarkoituksena on hankkia valtioneuvoston kanslian ja laajemmin valtioneuvoston käyttöön sellainen selainpohjainen irtaimistorekisterijärjestelmä, joka mahdollistaa valtioneuvoston irtaimistohallinnan ja inventoinnin ylläpidon yhden järjestelmän ja siihen suoraan liittyvän oheislaitteen turvin. Lähtökohtana on hankkia valmisratkaisu, joka on otettavissa käyttöön nopeasti. Järjestelmältä edellytetään monipuolisia toiminnallisia ominaisuuksia sekä hyvää käytettävyyttä. Järjestelmässä hallinnoidaan ja käsitellään olemassa olevia hyödykkeitä ja hyödykeryhmiä, niiden mahdollisia siirtoja, uusien hyödykkeiden hankintaa ja vanhojen poistoja. Järjestelmään syötettyjen tietojen perusteella on pystyttävä osoittamaan jokaisen hyödykkeen (jatkossa objekti) tarkka sijainti valtioneuvoston kohteissa tarkkuudella rakennus / kerros / tila, sekä erittelemään hyödykkeet yksilötarkkuudella tai massana hyödykeryhmittäin (tietyn objektityypin kokonaismäärä). Tiedustelemme näkemyksiänne seuraavista asioista: 1. Olisitteko alustavasti kiinnostunut tarjoamaan kaikkia tarjouspyynnössä ilmoitettavia tarvittavia palveluita ja oheistarvikkeita? 2. Onko tarjouspyynnössä esitetty hinnoittelurakenne tarkoituksenmukainen hankinnan kohteeseen nähden? Onko pyydetyt hintatiedot oikeassa muodossa, vai puuttuuko jokin hintaelementti? Millaisella toteutus- ja hinnoittelumallilla ehdottamaanne ratkaisua kannattaisi mielestänne kehittää? Millä edellytyksillä pystyisitte antamaan kiinteän kuukausihinnan palvelulle? 3. Mikä on alustava hinta-arvionne pyydetyn hankinnan toteuttamiseksi sopimuskaudelta? 4. Pystyisittekö toteuttamaan palvelun esitetyssä muodossa? Jos ette, niin miksi? Minkälaista ratkaisua tarjoaisitte irtaimistorekisterijärjestelmän toteuttamiseksi? 5. Onko ehdottamassanne ratkaisussa osuuksia, joissa henkilötietoja luovutetaan tai niihin pääsee käsiksi ETA-alueen ulkopuolelta? 6. Kuvatkaa yrityksenne kokemusta kyseessä olevien palvelujen tuottamisesta. Pyydämme ilmoittamaan, millaisia referenssejä teillä on hankinnan kohdetta vastaavien palvelujen tuottamisesta. 7. Hankintasopimus tullaan laatimaan JYSE palvelut huhtikuu 2022 ehtojen pohjalta. Pystyttekö tuottamaan järjestelmän ja siihen liittyvät palvelut näiden mukaisesti? Onko toimialalla käytäntönä käyttää sopimuksessa toimittajan omia vakioehtoja? 8. Kuinka paljon ehdottamaanne toteutusta ja/tai palveluiden käyttöönottoa varten pitäisi varata kalenteriaikaa? Ohessa luonnosversiot hankinnan kohteen kuvauksesta sekä tarjouspyynnöstä. Pyydämme teitä kommentoimaan kyseisiä asiakirjoja, erityisesti siitä näkökulmasta, jos ehdotetut vaatimukset muodostavat tarjoamisen esteen. Näiden tietojen lisäksi pyydämme vapaamuotoisia näkemyksiänne seikoista, joita tarjouspyyntöä tehtäessä kannattaisi huomioida. Mikäli vastauksenne sisältää liike- ja ammattisalaisuuksia tai muuta salassa pidettävää tietoa, pyydämme, että yksilöitte ja merkitsette ao. tiedot selvästi. Pyydämme toimittamaan vastauksenne ja kommenttinne 23.10.2024 mennessä sähköpostitse kirjaamo.vnk@gov.fi. Viestin otsikkoon tulee merkitä VN/24570/2024 Irtaimistorekisterijärjestelmän hankinnan tietopyyntö Valtioneuvoston kanslia (VNK) pyytää vastauksianne valmisteilla olevasta irtaimistorekisterijärjestelmän hankinnasta. Kysymykset, joihin vastausta pyydetään ovat jäljempänä tässä asiakirjassa. Tällä tietopyynnöllä on tarkoitus selvittää irtaimistorekisterijärjestelmän ja sen oheislaitteiden hankintaan liittyviä kysymyksiä ja hinta-arvioita. Tietopyynnön tavoitteena on saada kattavasti irtaimistojärjestelmää koskevaa tietoa, jotta mahdollinen tarjouskilpailu voidaan toteuttaa mahdollisimman tarkoituksenmukaisella tavalla. Tämä asiakirja ei ole hankintailmoitus tai tarjouspyyntö vaan tarkentava markkinakartoitus eli tietopyyntö. Päätökset mahdollisen hankintaprosessin käynnistämisestä tehdään markkinakartoituksen jälkeen. HANKINTAA KOSKEVIA TAUSTATIETOJA: Valtioneuvoston kanslian tarkoituksena on hankkia valtioneuvoston kanslian ja laajemmin valtioneuvoston käyttöön sellainen selainpohjainen irtaimistorekisterijärjestelmä, joka mahdollistaa valtioneuvoston irtaimistohallinnan ja inventoinnin ylläpidon yhden järjestelmän ja siihen suoraan liittyvän oheislaitteen turvin. Lähtökohtana on hankkia valmisratkaisu, joka on otettavissa käyttöön nopeasti. Järjestelmältä edellytetään monipuolisia toiminnallisia ominaisuuksia sekä hyvää käytettävyyttä. Järjestelmässä hallinnoidaan ja käsitellään olemassa olevia hyödykkeitä ja hyödykeryhmiä, niiden mahdollisia siirtoja, uusien hyödykkeiden hankintaa ja vanhojen poistoja. Järjestelmään syötettyjen tietojen perusteella on pystyttävä osoittamaan jokaisen hyödykkeen (jatkossa objekti) tarkka sijainti valtioneuvoston kohteissa tarkkuudella rakennus / kerros / tila, sekä erittelemään hyödykkeet yksilötarkkuudella tai massana hyödykeryhmittäin (tietyn objektityypin kokonaismäärä). Tiedustelemme näkemyksiänne seuraavista asioista: 1. Olisitteko alustavasti kiinnostunut tarjoamaan kaikkia tarjouspyynnössä ilmoitettavia tarvittavia palveluita ja oheistarvikkeita? 2. Onko tarjouspyynnössä esitetty hinnoittelurakenne tarkoituksenmukainen hankinnan kohteeseen nähden? Onko pyydetyt hintatiedot oikeassa muodossa, vai puuttuuko jokin hintaelementti? Millaisella toteutus- ja hinnoittelumallilla ehdottamaanne ratkaisua kannattaisi mielestänne kehittää? Millä edellytyksillä pystyisitte antamaan kiinteän kuukausihinnan palvelulle? 3. Mikä on alustava hinta-arvionne pyydetyn hankinnan toteuttamiseksi sopimuskaudelta? 4. Pystyisittekö toteuttamaan palvelun esitetyssä muodossa? Jos ette, niin miksi? Minkälaista ratkaisua tarjoaisitte irtaimistorekisterijärjestelmän toteuttamiseksi? 5. Onko ehdottamassanne ratkaisussa osuuksia, joissa henkilötietoja luovutetaan tai niihin pääsee käsiksi ETA-alueen ulkopuolelta? 6. Kuvatkaa yrityksenne kokemusta kyseessä olevien palvelujen tuottamisesta. Pyydämme ilmoittamaan, millaisia referenssejä teillä on hankinnan kohdetta vastaavien palvelujen tuottamisesta. 7. Hankintasopimus tullaan laatimaan JYSE palvelut huhtikuu 2022 ehtojen pohjalta. Pystyttekö tuottamaan järjestelmän ja siihen liittyvät palvelut näiden mukaisesti? Onko toimialalla käytäntönä käyttää sopimuksessa toimittajan omia vakioehtoja? 8. Kuinka paljon ehdottamaanne toteutusta ja/tai palveluiden käyttöönottoa varten pitäisi varata kalenteriaikaa? Ohessa luonnosversiot hankinnan kohteen kuvauksesta sekä tarjouspyynnöstä. Pyydämme teitä kommentoimaan kyseisiä asiakirjoja, erityisesti siitä näkökulmasta, jos ehdotetut vaatimukset muodostavat tarjoamisen esteen. Näiden tietojen lisäksi pyydämme vapaamuotoisia näkemyksiänne seikoista, joita tarjouspyyntöä tehtäessä kannattaisi huomioida. Mikäli vastauksenne sisältää liike- ja ammattisalaisuuksia tai muuta salassa pidettävää tietoa, pyydämme, että yksilöitte ja merkitsette ao. tiedot selvästi. Pyydämme toimittamaan vastauksenne ja kommenttinne 23.10.2024 mennessä sähköpostitse kirjaamo.vnk@gov.fi. Viestin otsikkoon tulee merkitä VN/24570/2024 Irtaimistorekisterijärjestelmän hankinnan tietopyyntö

Ilmoitusnumero 2024-149995
Ilmoitusta kuvaavat CPV-Koodit Tietotekniset palvelut: neuvonta, ohjelmistojen kehittäminen, Internet ja tuki (72000000)
Ilmoitustyyppi Ennakkoilmoitus julkisesta hankinnasta
Aluekoodi FI1B
Osoitetiedot Valtioneuvoston kanslia
Snellmaninkatu 1 A 00170 Helsinki FI
Osoite, johon tarjoukset tai osallistumispyynnöt on lähetettävä
Liitteet
Lähde Hilma