DPS:n kohteena on IT-asiantuntijatyö. Dynaamisen hankintajärjestelmän kohteeseen kuuluvat seuraavat palvelut: 1. Projektinhallinta- ja integraattoripalvelut 2. Määrittely- ja arkkitehtuuripalvelut 3. Palvelumuotoilu 4. Vihreän IT:n palvelut 5. Sovellus- ja ohjelmistokehityspalvelut sekä ylläpito 6. Laadunvarmistus- ja testauspalvelut 7. Teknologia- ja infrastruktuurikehityspalvelut 8. Pilvipalveluiden hallinta 9. IT-omaisuuden hallinta Asiantuntijatyön lisäksi asiakas voi DPS:n perusteella hankkia korkeintaan 40 %:lla asiakkaan hankinnan kokonaisarvosta asiakaskohtaisiin sovelluksiin tarkoitettuja valmisohjelmistoja ja/tai käyttöympäristöjä ml. pilvipalvelut. DPS:n keston aikana kaikki kiinnostuneet ehdokkaat voivat tehdä siihen osallistumishakemuksen. DPS on voimassa hankintailmoituksessa ilmoitettuun päivään asti, ellei sitä keskeytetä tai muuteta DPS:n voimassaollessa. Hansel Oy:n asiakkaat toteuttavat hankinnat DPS:ään hyväksyttyjen ehdokkaiden kesken DPS:n sisäisillä kilpailutuksilla, jotka voivat ajoittua DPS:n koko hankintavaiheen ajalle. DPS:n hankintavaihe alkaa perustamisvaiheen jälkeen 12.6.2023 ja päättyy DPS:n voimassaoloajan päättyessä. DPS:n perusteella tehtävät hankintasopimukset voivat olla voimassa enintään viisi (5) vuotta. Jos kuitenkin hankintasopimuksen kohteena on asiakkaan sovelluksen toteutus ja sen jatkuva ylläpitopalvelu tai asiakkaan sovelluksen jatkuva ylläpitopalvelu, hankintasopimuksen kesto voi olla enintään kahdeksan (8) vuotta. Selvyyden vuoksi todetaan, että jatkuvan ylläpitopalvelun kohteena voi olla asiakkaan sovelluksen lisäksi myös valmisohjelmistoja sekä käyttöympäristöjä ml. pilvipalvelut. Tarkemmat tiedot DPS:n kohteesta ja sen ehdoista on kuvattu tässä osallistumispyynnössä ja sen liitteissä.