Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialue (jatkossa Tilaaja) perustaa dynaamisen hankintajärjestelmän (jatkossa dps), jonka kohteena ovat työsuhdepolkupyörien hankintapaikat sekä niihin liittyvä sisäisissä tarjouspyynnöissä määritelty mahdollinen muu palvelu Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialueelle. Tilaaja hyväksyy järjestelmään kaikki osallistumishakemuksen jättäneet hakijat, jotka täyttävät tarjoajille asetetut soveltuvuusvaatimukset. Ehdokkaan tulee toimittaa kaikki edellytetyt ehdokkaan soveltuvuutta ja osallistumispyynnön mukaisuutta osoittavat liitteet ja selvitykset. Jokaisen dynaamiseen hankintajärjestelmään mukaan haluavan on täytettävä osallistumispyynnössä esitetyt, yleiset soveltuvuusvaatimukset koko hankintamenettelyn keston ajan. Hankintayksiköllä on velvollisuus hylätä osallistumishakemus, joka ei täytä vaatimuksia. Hankinnat tehdään dynaamisen hankintajärjestelmän sisällä erillisillä tarjouspyynnöillä. Dynaamisen hankintajärjestelmä on voimassa toistaiseksi. Dynaamisen hankintajärjestelmän perustamisvaiheessa osallistumishakemuksen jättämiselle on varattu vähintään 30 päivää siitä päivästä, jona hankintailmoitus on lähetetty julkaistavaksi. Perustamisvaiheen aikana ei voida tehdä dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisiä kilpailutuksia. Hankintavaiheeseen siirrytään aikaisintaan 20.4.2023 ja ensimmäinen kilpailutus dps:n sisällä on alustavasti heti perustamisvaiheen jälkeen. Hankintavaihe on voimassa toistaiseksi. Dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisissä kilpailutuksissa tarkennetaan kilpailutettavat kohteet ja niiden kriteerit. Dynaamisen hankintajärjestelmän sisältö on kuvattu tarkemmin osallistumispyynnössä ja sen liitteissä (Liite 1 Hankinnan kuvaus).